*

CU: 50 nieuwe treinstations voor 2028

CU: 50 nieuwe treinstations voor 2028

Bij de ChristenUnie zijn ze blijkbaar erg in hun nopjes met ProRail en de NS, of juist niet. De partij wil in ieder geval flink wat geld uitgeven aan extra stations in Nederland. Tot 2028 moeten in totaal 50 nieuwe stations verrijzen. Kamerleden Herman Wegter en Frank Visser hebben alvast wat geld uitgetrokken voor nieuwe naamborden. Onder meer Amsterdam Geuzenveld, Staphorst en Schiedam Kethel zouden moeten worden voorzien van (wachtende) forenzen op stations.

De partij meent dat er nog veel stadswijken en dorpen zijn waar de trein voorbij rijdt en niet stopt, maar waar best veel potentiële treinreizigers zitten. Met extra stations en carpoolplaatsen wordt het openbaar vervoer nog aantrekkelijker, denkt Frank Visser: “Nieuwe stations scoren in de praktijk veel meer reizigers dan de vervoersmodellen voorspellen. Als het openbaar vervoer goed is dan wordt het vanzelf een aantrekkelijk alternatief voor veel reizigers die in de buurt van het spoor wonen.”

De ChristenUnie vindt verder dat de maximumsnelheid van treinen omhoog moet. “Wij willen dat treinen harder mogen gaan rijden en dat intercity’s op meer punten de stoptreinen kunnen passeren zodat de reistijd niet langer wordt, ondanks de opening van nieuwe stations. De maximum snelheid op het spoor moet minimaal 20 km/uur omhoog”, aldus Herman Wegter.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg Spitsnieuws op Facebook!

M. van Berkel | 31-08-12 | 20:59 | 14 reacties

Reacties

Dat wordt een gebed zonder end. Maar dat zijn ze bij de CU wel gewend, natuurlijk.

  • Kelele Nyingi
  • |
  • 31-08-12
  • |
  • 21:12
  • |
  • Quote
  • |

Scheelt natuurlijk wel iets, maar in 80% van de gevallen moet je toch weer zo'n aftandse bus in.

  • Ignitem
  • |
  • 31-08-12
  • |
  • 21:25
  • |
  • Quote
  • |

Staphorst? Willen mensen daar daadwerkelijk heengaan (dubbelzinnig te interpreteren), en durven de religekkies die daar wonen er wel weg te gaan?
En mogen daar 's zondags wel treinen rijden zonder dat ze daar hysterisch over gaan doen?

  • Dr. Oetker
  • |
  • 31-08-12
  • |
  • 21:33
  • |
  • Quote
  • |

Ga door naar Station Zuid. Men is bezig een monopolie op te bouwen, hoe meer stantions men bezit hoe meer macht.

  • Henk de Beer
  • |
  • 31-08-12
  • |
  • 21:35
  • |
  • Quote
  • |

Treinen sneller laten rijden. Is meer slijtage aan het spoor en de treinen dus nog meer kosten. En misschien maar een paar minuten winst in dit kleine landje. Laat ze eerst maar eens op tijd rijden

  • simpel_vruchtje
  • |
  • 31-08-12
  • |
  • 21:50
  • |
  • Quote
  • |

Rij eens op tijd en met genoeg materieel. Vandaag moesten er mensen op de plee staan omdat er te weinig ruimte was door het opheffen van een paar intercity's.

  • Hammondman
  • |
  • 31-08-12
  • |
  • 22:06
  • |
  • Quote
  • |

Ik voorspel: nog vollere treinen tegen nog duurdere kaartjes.

  • Freebs
  • |
  • 31-08-12
  • |
  • 22:09
  • |
  • Quote
  • |

Oh wacht, dat was de normale trend al.

  • Freebs
  • |
  • 31-08-12
  • |
  • 22:09
  • |
  • Quote
  • |

Ik denk dat Freebs het wel aardig goed voorspelt. De overheid zou zich helemaal niet met het spoor moeten bemoeien.

En voor zover ze dat wel moet doen had ze de hogesnelheids zweeftrein van Rotterdam naar Lübeck moeten steunen. Dan hadden we een echt baanbrekende hanzelijn gehad.

Nu hebben we een hanzelijn tussen Amsterdam en Zwolle die nog niet eens rijd en al miljarden heeft gekost, en dan komt voor de verkiezingen nog weer een bobo ons vertellen dat 'ie Staphorst per spoor wil ontsluiten.

Wat een heikneuter !

  • MarcelfromNL
  • |
  • 01-09-12
  • |
  • 02:47
  • |
  • Quote
  • |

Vandaag de test gedaan. Met de trein: € 31,40 en 144 minuten. Met de auto € 16,20 brandstof + 5,50 parkeren en 106 minuten. Van station tot station uiteraard.
Dik half uur + bijna 10 euri bespaard.

  • tango
  • |
  • 01-09-12
  • |
  • 05:37
  • |
  • Quote
  • |

Beter staan in de file dan zitten in de trein....

  • Quikfit
  • |
  • 01-09-12
  • |
  • 05:57
  • |
  • Quote
  • |

@tango | 01-09-12 | 05:37 |
Moet je wel even de aanschafkosten van je auto, je premies en onderhoudskosten, wasbeurten bij betrekken, anders zit je hier mooi voor joker. Plus het gemiddelde file-oponthoud ghehe, niet te vergeten. Ben je een sukkel, of ben je een sukkel? Wat betaal je nu voor een liter benzine, die je nota bene zo uit de grond oppompt; de grootste sukkel kan de was doen wat dat betreft.. hetgeen dan ook -hoe wonderbaarlijk- het geval is. Wat dacht je? Dat iedereen hierr uit z'n neus loopt te peuteren? Dacht het niet he? Die olie moet toch echt eerst worden opgepompt, nietwaer? Over sukkels en nog grotere sukkels gesproken.. wie zit je hier nu voor de gek te houden? Waar komt die olie eigenlijk vandaan? Uit Griekenland? Tel er dan nog even de kosten van Defensie en de kosten voor de EU bij op. Dan hebben tenminste een sluitend kostenplaatje, nietwaer? Aap die je bent.

  • Noedel
  • |
  • 01-09-12
  • |
  • 15:49
  • |
  • Quote
  • |

PS: en dan laat ik de kosten wat betreft het *handhaven van de lieve vrede* nog even -verstandigerwijze- buiten beschouwing. Het *bijkomstige subsidieplaatje* zogezeid.

  • Noedel
  • |
  • 01-09-12
  • |
  • 15:52
  • |
  • Quote
  • |

PPS:
Om nog maar verder even te zwijgen over de bijdrage die de gemiddelde autoslaaf, JUISCHT vanwege deze vorm van vrijwillige slavernij -verplicht- moet contribueren om -u raadt het al- het OV nog aan de praat te houden. Gezien de bezetting van de gemiddelde streekbus een volstrekt lachertje. Maar dat terzijde. Je bent immers een vrijwillige slaaf of niet. Aan jou de keuze. Tel daar nog eensch de lachwekkende afstand *woon-werk* in het gemiddelde bij op en ik kom niet meer bij van het lachen, om zoveel totale nietszeggendheid en inefficiëntie.
Hoewel.. het verhaal wordt nog komischer als je bedenkt dat het precies is wat het beestje wil van het leven. Tenminste.. als het gezegend was met een wil. Wat dus nooit het geval kan zijn in deze. Volstrekt logischerwijze beredeneerd door ondergetekende. Dat dan weer wel.

  • Noedel
  • |
  • 01-09-12
  • |
  • 16:03
  • |
  • Quote
  • |
Bezig met verzenden!

Videos

Das Kapital