Wat heeft ome Maurice de Hond dit keer in petto bij zijn wekelijkse peiling? Sinds vorige week is de VVD een zetel opgeklommen, naar 32 stuks. Maar zouden er nu verkiezingen zijn, dan zou de SP nog steeds de grootste worden. Net als vorige week staat de partij van Emile Roemer op 34 zetels.
De kloof tussen de twee concurrenten en de rest is al een tijdje groeiende. Deze week verloor de PVV een zetel, om op de 18 uit te komen. Een maand geleden was de achterstand van Wilders op Rutte maar drie zetels.
Reacties
Maar toch stem ik weer SP
Gelukkig nog steeds de SP de grootste.
En ik zie liever meer zetels bij de VVD dan de PVV.
Ik vind de SP en VVD beide helemaal niks. Dus mijn stem gaat gewoon weer naar de PVV.
Het maakt niet uit wie je stemt.
In NL is het de leugen die regeert.
http://www.peil.nl/?3594
De partij van Em-ile Roemer op 34 virtuele zetels?
Onbegrijpelijk, hebben we dan zoveel onrendabelen met stemrecht in dit land?
@monaco
|
05-08-12
|
11:23
|
Malloot.
Maurice je leert het nooit.
bij de vorige verkiezingen zat je er 8zetels naast!!!!
Neem nu geen risico zet de PVV 10 zetels hoger.
Dan kom je misschien in de buurt.
SP.....a.u.b. NIET, dan verhuis ik nog liever naar Korea!
.
Mijn stem gaat opnieuw naar de PVV.
Ik kijk niet naar peilingen maar naar 12 september!
@
yes
|
05-08-12
|
12:12
Als je op de PVV stemt, stem je toch op een Xenofobische partij. Ik kan me de schaamte van mensen best goed voorstellen.
@Rik
|
05-08-12
|
12:19
Noord of Zuid?
En maar blijven proberen om de burger te manipuleren met dit soort peilingen.
Onbegrijpelijk als je ze vergelijkt met de andere peilingen van RTL4 teletekst 352, de wekelijkse peilingen en Geenstijl waar de PVV gedurende een lange periode onveranderd op nummer 1 staat. Wacht maar tot 12 september, dat zal voor de Kunduz roversbende een vernietigende verkiezing worden!! Het volk en niet alleen de "laagopgeleiden" zijn het ZAT en BEU om nog verder te betalen aan de zuidelijke landen en gelukszoekers met aanhang door Brussel verlicht door onze strot te laten dowen!!
yes
|
05-08-12
|
12:12
Wat moet de PVV met zoveel zetels , regeren of gedogen kunnen ze rustig vergeten.
Zeteltje of 15 , mooi zat voor een oppositie partij.
Ignitem | 05-08-12 | 12:21
Wat een bekrompen gedachtengang.
Vast een geitenwollensokkendragende PvdA of GL stemmer die klaagt over de terreinwagen van de buurman maar zelf 2.6 van die luier volpoepende milieuvervuilers heeft rondhuppelen, die de rest van hun leven vervuilen?!
.
De PVV vertegenwoordigt de mensen die erop stemmen. Dat aanal is niet gering, dus is de PVV even noodzakelijk als nuttig en niet meer uit de samenleving weg te denken, hoe graag de geitenwollensokkendragers en Volkertjes v.d. Graaf dat ook zouden zien.
Dat mensen een partij als de PVV zoeken heeft te maken met de massa-immigratie die uit de klauwen is gelopen en de EU en ESM.
.
Een logisch gevolg dus!
poldinewuser
|
05-08-12
He joh , je moet in de politiek gaan .
Halve waarheden verkondigen.
Geen stijl en peilingen , ja onder de gebruikers van .......
De VVD heeft al veertig jaar lang geknoeit. Kortom de ene foutieve bezuiniging na de andere. Daarnaast; Hoeveel graaiers zijn 'er'nog steeds actief ?
*
Hoeveel ondeskundig en dom volk heeft een ambtelijke positie verkregen ?
*
Rechters kunnen niets ! (Slechts een alfa 'opleiding' gevolgt hebbende; dat op hilarische wijze nog in de volksmond een 'studie' genoemt wordt. (Alhoewel het een lering is; ''van slechts regeltjes.)). Toetsing van een logisch denkvermogen, is totaal niet aan de orde.
*
Daarboven sinds het koppel, CDA?VVD (Deetman; 1986), bezuinigde op zesentwintig jaar, en oudere, studenten zijn er nagenoeg geen studenten die een tweede studie voltooiden. Kortom Nederland heeft geen intelectuelen meer. Wij zijn een derde wereldland verworden, qua kennis. En de uitwerking, in economische zin is nu voelbaar. (Alhoewel het Nederlandse volk te stom is geworden, om dit nog in te kunnen zien.)
*
Ook de PVV, (Slechts een afsplitsing van de VVD, om links stemvee te kapen.), is infiltrant van de USA. (Immers de USA is inmengend in 'buitenlandse' politiek; al sinds kort na de Amerikaanse burgeroorlog.)
*
@
Rik
|
05-08-12
|
12:30
Desalniettemin gestoeld op angstgevoelens en niet op realiteitszin.
Uw zelfingenomenheid is overigens noemenswaardig.
Ja, het communisme is echt een uitkomst! Voorbeelden te over van langdurige successen, zonder enige onderdrukking. Toch? Toch?
Vanuit het buitenland volg ik dit keer met meer dan grote belangstelling de verkiezingen.
Ik ben benieuwd hoe groot de "gordijnbonus" voor de PVV zal zijn.
Ik kan mij nl. nauwelijks voorstellen dat alle niet-PVV-stemmers zo enthousiast zijn over die miljardeninjecties aan het zuiden en de steeds grotere invloed van de EUssr en de €.
@ Breinstein
|
05-08-12
|
12:34
Welke partij is communistisch? Geen enkele dus.
Ik kan er wel een noemen die dictatoriaal is, nml. de PVV.
@ poldinewuser
|
05-08-12
|
12:36
Wat loop je je te bemoeien met ONZE verkiezingen?
Ga integreren man!
Ignitem
|
05-08-12
|
12:49
en
sarko
|
05-08-12
|
12:32
Als jullie kijken naar de recente wekelijkse peilingen van
http://verkiezingen.wekelijksepeiling.nl/ en http://www.geenstijl.nl/ (POLL/view) en rtl4 teletekstnr 352 dan staat de PVV al wekenlang bovenaan... Ik krijg stellig de indruk dat er via de peilingen van Synovate, EenVandaag en MDH alles uit de kast wordt gehaald om de potentiele PVV-kiezers voor 12 september te ontmoedigen. En de deelnemers aan die peilingen zijn er wekelijks meer dan 1200. Gezien de algemene weerzin t.o.v. de EU/euro en de gevolgen v/h Kunduz-akkoord is de groei van de VVD ONLOGISCH !!
Volgens de Politieke Barometer heeft VVD 35 en SP 29. http://tiny.cc/srekiw
Het wordt toch weer gewoon de Boerenpartij, denk ik.
@
poldinewuser
|
05-08-12
|
13:11
Geenstijl aanhalen als bron. Ik moest er even smakelijk om lachen.
De rest van je betoog heb ik maar overgeslagen.
Nogmaals: Ga eens integreren man, i.p.v. je met onze verkiezingen te bemoeien.
Waarom doet de Partij Voor De Toekomst http://tiny.cc/qcfkiw niet meer mee? Politicus Johan Vlemmix http://tiny.cc/xdfkiw zou een goede minister van feest zijn. Dat hoeft niemand meer te droeftoeteren en is iedereen blij en gelukkig.
"Gezien de algemene weerzin t.o.v. de EU/euro en de gevolgen v/h Kunduz-akkoord is de groei van de VVD ONLOGISCH !!"
poldi|05-08-12|13:11|
Volgens veel jankerds wel ja, als je oop verschillende fora kijkt. Maar er zijn gemoeg mensen die niet in de droeftoeterij meegaan en wel de nut en meerwaarde van deze partij zien. Zelf ben ik ook VVD'stemmer, maar hoop dat een volgend kabinet (waarschijnlijk Rutte II) meer een midden kabinet wordt. Dat ik VVD stem wil overigens niet zeggen dat ik pro-EU aka landverrader (LOL) ben, maar ik zie het nut er gewoon niet van in om uit protest op PVV te gaan stemmen. Al krijgen ze 80 zetels, ze zijn vleugellam op het gebied van Europa en kunnen volgens mij niets op dit gebied bewerkstelligen. Ik zie liever dat ze bij de EU daar, eens een keer goede beslissingen nemen, als bv. met de sterke EU landen een sabiel blok vormen en knoflooklanden eruit gooien. En dat als een land miljarden krijgt, zij bv ook hun pensioenleeftijden omhoog gooien net als wij, gelijke monniken gelijke kappen.
@holymoos
VVD stemmers zijn toch tegen lastenverzwaringen? En willen toch snijden in de overheidsuitgaven? Dat hebben ze niet gedaan in het lente akkoord.
En op het van gebied van Europa heeft de VVD er ook een zooitje van gemaakt.
In 2010 wilde de VVD geen cent naar Griekenland en ze zouden niet meer macht aan Brussel geven. Je weet hoe het met die beloftes is afgelopen.
@Ignitem |05-08-12|12:47: hallo, Nederland is nu al communistischer dan de USSR en de DDR in hun roodste dagen. Iemand met een uitkering + kindgebonden budget + kinderbijslag + zorgtoeslag + huurtoeslag komt met vrijwel exact hetzelfde nettobedrag thuis als iemand met 2 keer modaal en 52% IB, geen kindgebonden budget, geen zorgtoeslag, geen huurtoeslag en geen enkele kwijtschelding. Zelfs de huur betaalt die laatste dan nog naar inkomen...
maan99 | 05-08-12 | 14:07 |
VVD is samen met CDA en SGP een van de weinige rechtse partijen. http://tiny.cc/vmhkiw (beetje achterhaald, maar imo wel een juiste)
VVD zal altijd met linksere partijen moeten samenwerken en het Lente-akkoord is hier jammer genoeg een goed voorbeeld van. De kwestie Europa is wel erg complex door deze crisis en is ook niet in een plemp recht te lullen, daar heeft u gelijk in. Zelf ben ik van mening dat er een weg is ingeslagen die zo goed en zo kwaad als het kan uitgewandeld moet worden. We hadden er misschien nooit aan moeten beginnen, maar nu is het niet anders dan dat het wel zo is.
@ Breinstein|05-08-12|14:14|
Roemer heeft in DWDD of P&W zelf gezegd dat hij het liefst de hoogste inkomens 80% zou willen belasten.
@Holymoos
|
05-08-12
|
14:24
|
En je hebt volgens Em-ile Roemer al een hoog inkomen als je € 100,- meer binnenkrijgt dan een allochtonenuitkering.
Nog steeds gekken die alsnog op de landverraders genaamd VVD willen stemmen?
Ik bedoel die op de EU willen stemmen.
@holymoos
En jij hoopt op een midden kabinet. Een soort lente coalitie dus. Dan krijg je weer dat beleid.
En jij bent er dus een die koste was kost de EU in stand wil houden. Misschien kun je beter D66 stemmen..
@Ignitem |05-08-12|12:47: hallo, Nederland is nu al communistischer dan de USSR en de DDR in hun roodste dagen.
ROFL !!!!
Komt door die 52% ? Die was in de koude-oorlog periode hoger hoor,
Zalm z'n idee dan maar ? Iedereen maar 45 % belasting ? lekker vlaksen....o nee, dan moet eerst de hypotheekrenteteruggave afgeschaft worden voor lage inkomens, anders brengt Zalm de staat in verlegenheid.
En voordat je met rooie rakker aan komt zeilen, ik ambieer de politieke ideeën van de republikeinse senator Ron Paul...
maan99 | 05-08-12 | 14:45 |
Nee, absoluut niet! Ik ben ook tegen het EU gedrocht, zoals het er nu aan toe gaat. Maar kunt u mij dan eens uitleggen, wat we ermee opschieten als iedereen die anti-EU is bv naar uiterst links kruipt en op SP of PVV stemt uit protest? Daar schieten we toch ook helemaal niets mee op. De EU trein dendert gewoon door hoor en wij zitten op die trein, of u het nou wilt of niet. Geert of Roemer veranderen daar niets aan. Ik ben niet zo gek om mijn vertrouwen in één van deze partijen te leggen, terwijl mijn politieke voorkeur een andere is. Alleen om zgn, uit protest tegen EU te stemmen, maar het ondertussen geen enkele zin heeft. Ben malle pietje niet.
maan99 | 05-08-12 | 14:45 |
En ik wil zeker niet, koste wat kost, de EU in stand houden. Dan begrijpt U mij volstrekt verkeerd.
SP forever!
Rutte gaat een 2e kans krijgen. We hebben gewoon geen betere leiders.
kimuguri | 05-08-12 | 15:13 |
Juist, ik zie in Geert en Eem il ook geen goede leider. Die zouden beiden het best gedijen in de oppositie, waar ze het best op hun plek zijn.
@holymoos
Waarom de PVV in de linkse hoek drukken terwijl de VVD met het linkse lente akkoord kwam?
En over de EU, als je op Rutte stemt weet je zeker dat er weer miljarden gaan naar Zuid Europese landen en banken. Dan kun je PVV wel links noemen maar die strooien niet socialistisch met miljarden naar Zuid Europa.
maan99 | 05-08-12 | 15:22 |
Ja ok, daar heeft u ook wel punt! Ik ben het ook zeker niet met die miljardensteun eens. Want wij lopen ons hier de pleuris te werken voor dat soort landen, terwijl de bevolking daar ook stakend de straat op gaat als hun pensioenleeftijd van bv 55 naar 56 opgeschroefd wordt. Ik ben het daar ook totaal niet mee eens, maar de beslissingen die in Brussel genomen worden hebben wij toch geen invloed op. Ik begrijp niet waarom die miljarden verslinde landen er, koste wat kost, bij gehouden moeten worden. Spanje is to big to fail, maar ze gaan toch. Ik hoop dat de EU trein door zoiets tot stilstand komt. Dat lijkt mij de enige optie, want alle EU landen moeten het ergens over eens worden willen ze bv landen eruit knikkeren. Nou weet ik niet eens of dat wel mogelijk is, trouwens. Maar er blijven weinig opties over zo, dus het probleem lost zich waarschijnlijk zo wel op.
@holymoos
We hadden toch kunnen weigeren om miljarden te geven? Maar de zeggenschap is mede door de VVD weggeven (ESM 40 miljard). Daarom snap ik niet dat je nog vertrouwen hebt in de VVD, die zullen alleen maar meer macht aan de EU geven. Helemaal als dat midden kabinet van jouw er komt.
"Waarom de PVV in de linkse hoek drukken terwijl de VVD met het linkse lente akkoord kwam?"
maan99 | 05-08-12 | 15:22 |
.
Dat oa VVD met dat linkse akkoord kwam is ook zeer spijtig en heb ik volgens mij al beschreven in mijn plemp van Holymoos | 05-08-12 | 14:20 |.
En PVV hoeft helemaal niet in de linkse hoek gedrukt te worden, daar staan ze toch al? Gelukkig op hun immigratiestandpunten na dan, daar kan ik me vaak wel in vinden.
maan99|05-08-12|15:39|
U heeft helemaal gelijk, maar ik vrees dat wij in ons o zo geliefde welles/nietes landje nooit veel verder zullen komen. Het zal altijd 2 stapjes naar voren, drie stapjes terug, drie stapjes naar voren en twee stapjes terug zijn. Kabinetten gaan waarschijnlijk van links naar rechts en weer terug. Zo komen we geen steek verder. En ik denk dat wanneer we een populistische protestcoalitie zullen krijgen we zeker geen stap vooruit komen. Nederland nog verder down the drain zal gaan en het welles/nietes gehalte alleen maar drastisch omhoog zal gaan.
Als we dan het EU verhaal even buiten beschouwing laten, zal deze ontwikkeling echt niet goed voor Nederland zijn.
De Kunduz partijen hebben hoogverraad gepleegd door ons laatste restje soevereiniteit zonder enige garantie (behalve dat ze geld en zeggenschap kwijt zijn) overgedragen hebben aan het €U/ESM gedrocht.
Bekijk dit eens: http://www.youtube.com/watch?v=1GaH2MqXfxM
Wilt U zich werkelijk medeplichtig maken door op zo'n Kunduz partij te stemmen?
Ok, communist willen we ook niet worden dus blijft ons PVV of SGP...
Als Geert ons niet redt, blijft ons het gebed...
Henkei | 05-08-12 | 15:54 |
Beste Henkei, ik begrijp u helemaal. Maar Geert gaat ons niet redden. Mocht hij de mogelijkheid krijgen, zal hij ook aan alle kanten tegengewerkt gaan worden. Net als de VVD dat nou aan alle kanten wordt. Ik ben bang dat het een gebed zonder eind zal gaan worden hier. ;)
@ Holymoos en Maan99, politiek = acteren, of het nu om 't Gooi gaat of Den Haag, vele politieke stromingen l*llen maar wat. Ze toetsen via media wat er verkocht moet worden, uiteindelijk zie je dat links of rechts in de gehele politiek verstrengeld zit. Aangezien de EU Amerika wil nabootsen, maar alleen blijft hangen in oude politieke systemen, is het onmogelijk om van de EU een eenheid te maken. Het is te duur, te onderhoudend, te goed voor zich zelf, complete BNP's worden verdampt aan dit soort bureaucratische waanzin.
Zonder zelfreflectie blijven deze instituten de EU ondermijnen, alles komt op rekening van de belastingbetaler. Aangezien bureaucraten non-profit objecten zijn, en parasiteren over de rug van het grote geld, en dan ook helemaal NIETS toevoegen voor bedrijven, behalve het pestje-plaag regelgeving die bedrijven over zich heen gestort krijgen, dan kun je je afvragen waarvoor dit soort parasieten zich profileren als *reddende engel* voor de verkiezingen.
Zowel landelijk als de EU moet de bureaucratie minimaal 75% van z'n parasieten inleveren, dan krijgen bedrijven tenminste weer lucht.
De gehele Europese en landelijke politiek is DE tumor van Europa..helaas.
@holymoos
We gaan er niet uit komen. Ik denk dat de VVD ons niet gaat redden. En jij denkt dat over PVV. We zullen het wel zien in de toekomst.
@ Beste Henkei | 05-08-12 | 15:54
Er zijn ook non-stemmers, zoals ik, die na de dood van Pim de politiek vaarwel toegezegd hebben. Ik weet niet of je dat begrijpt, t algemene stemvee antwoord hierop is : als je niet stemt, heb je geen recht van spreken. Een typerend bureaucratisch dictatoriaal idee, je hoort er niet bij, gloeiende....
Hoe durven ze, betaal al 31 jaar belasting voor die fucking parasieten !
maan99 | 05-08-12 | 16:26 |
Ja, we zullen zien. Niemand heeft die glazen bol en we moeten allemaal doen wat ons goed dunkt. Dat is wel weer het mooie eraan, iedereen heeft z'n eigen kijk en mening. Dat is op zich al een groot goed.
@ Mick64|05-08-12|16:21|
Kan ik me wel in vinden. Dat bedrijven meer lucht moeten hebben is een ding wat zeker is en dat is uiteindelijk ook weer beter voor werknemers. Als bedrijven de strot dichtgeknepen wordt, is het ergens ook wel logisch dat ze nokken.
Mick64 | 05-08-12 | 16:30
'als je niet stemt, heb je geen recht van spreken'
Bij niet stemmen houd je de volmacht van spreken voor uzelf, U heeft Uw volmacht niet aan een of andere partij gegeven.
Heb je niks aan, als je daar alleen staat als roepende in de woestijn.
De enige die echt pro Nederland en anti €U is, en verandering kan brengen is Geert, eigenlijk een beetje als Pim bij leven.
Het kost U een kleine moeite (stemmen) om Geert een betere kans te geven.
Denk er nog eens over...
Politiek is als theater. Er gaat een hoop tijd en geld inzitten en je kunt er heel lang over lullen, maar het zijn niet de acteurs en niet het publiek die er veel wijzer van worden. Of het werkelijk voor het zeggen hebben. Nee, dat zijn "de heren" achter de schermen.
Dus, verkiezingen? Een grote komedie, een klucht.
Want al die acteurs luisteren eerder naar hun broodheren dan naar het publiek. Iedere keer weer. En van hun praatjes koop je geen droog brood, het kost je alleen maar. Kijk naar de behaalde resultaten en zie dat u geacht wordt weer braaf thuis te gaan zitten als de show is afgelopen.
Henkei
|
05-08-12
|
16:43
|
Wanneer krijgt u nu eens door dat greet er niet voor de kiezer zit , maar alleen voor zich zelf.
Hij kiest standpunten die het goed doen bij de z.g arbeider, maar het zal hem aan zijn reet roesten of de arbeider het beter krijgt of niet.
Hij voert alleen de agenda uit , die hem is opgelegd vanuit Israël en de VS.
Het is een oplichter.
Het is een oplichter, zoals velen in de politiek.
@ Henkei, ook in de PVV zie ik geen oplossing, Wilders zou met z'n mandaat de euro opblazen, wat resulteert in een gigantische onrust binnen de EU.
Oplossingen zoals een tijdelijk vertrek van zwakke landen, die eerst moeten hervormen, om daarna weer toe te treden, zou meer opleveren.
De EU heeft met 18 biljoen dollar ( we staan bovenaan de BNP lijst) omzet genoeg om te concurreren tegen de rest van wereld, dat kan pas als je miljoenen ambtenaren naar huis stuurt en het bedrijfsleven lucht geeft en de mensen aan het werk zet.
Btw, ik zie niet in waarvoor een verplichte stem op incompetente genootschappen, mij het recht van spreken zou ontnemen. Het is een oude klucht afspraak, verzonnen door parasieten, die met deze regels goed voor zichzelf zorgen.
En nogmaals : ambtenaar zijn is geen beroep, het zijn gekleurde profiteurs, u ambieert de PVV alsof zij het Oracle zijn. Ook de PVV parasiteert op algemene gelden, net zoals als de rest.
En dit verhaal is net zo oud als de weg naar Rome, het oude Romeinse rijk is onder gegaan aan decadente corruptie van overheden zelf...., graaien, zelfzuchtigheid, dit zou nooit meer mogen gebeuren. Helaas is de EU een kloon van dit oude apparaat aan het worden.
Voor mij is het simpel, ik stem P.V.V. niks mis mee!!!
Laat nu maar eens een andere partij maar iets meer macht krijgen, de huidige partijen hebben genoeg kansen gehad en volgens mij is het niet beter geworden in Nederland.
En ik hoop dat er meerdere Nederlanders op de P.V.V. stemmen.
sjaak1965
|
05-08-12
|
17:52
Hoe iets meer macht , PVV zal niet in de regeren of gedogen.
Dat is toch duidelijk?
in de -donder op
Nu voetbal kijken -hup Ajax.
@Ignitem
|
05-08-12
|
13:24
|
Op 13 september als de PVV als grootste uit de bus komt zal ik mijn reactie over de voor de PVV negatieve MDH poll nog een keer herhalen.
Ben benieuwd of je dan nog met schaamrood durft te reageren als je onder je steen vandaan durft te komen !!
"The problem with socialism is that, eventually, you run out of other peoples money."
.
Dat zal hier ook gebeuren. Na de Franse verkiezingen, waarna de socialist Hollande aan de macht kwam, zag je rijken en masse vertrekken. Ook hier heb je van die heldere lichten die tegen de hardste werkers zeggen: "doe je allemaal zelf hoor. Je kunt toch ook gewoon genoegen nemen met maximaal 1x modaal?"
.
Nou, met zo'n slappe hap mentaliteit gaan we de oorlog winnen hoor. Die gasten gaan er volledig aan voorbij dat onze scholen, onze gezondheidszorg, onze defensie, de rente op onze staatsschuld, onze hele infrastructuur, maar ook de zorgtoeslag, de kindgebonden budgetten en de huurtoeslagen, alles, alles, alles voor ongeveer 80% wordt opgebracht door de mensen die boven modaal verdienen. Als die het bijltje erbij neer gaan gooien is Nederland failliet.
sarko | 05-08-12 | 17:58
Geert Wilders is de enige die het roer drastisch wil omgooien en met voldoende stemmen ook zal moeten doen.
Geert is de enige die serieuze pogingen ondernomen heeft het Kunduz landverraad te voorkomen en/of pas na de verkiezingen te laten plaatsvinden, nadat U, de kiezer, zich daar over heeft uitgesproken.
De laatste 30 jaar hebben we regeringen gehad in allerlei samenstellingen, en alles ging zoals het ging.
Nu, na het Kunduz landverraad als vervolg op het verraad van JP Balkenende is het tijd voor een verandering die alleen Geert ons kan en wil geven; mits hij voldoende stemmen krijgt!
Laat U aub niet verleiden tot het stemmen op een Kunduz partij..
Stem op Geert; hij is 't weerd!
Op naar 85 zetels!
Ignitem | 05-08-12 | 12:33
Gabaseerd op angstgevoelen?
.
Hahahaha...wat is dat nu weer voor een dom argument!?
Als mensen niks nuttigs meer kunnen uitbraken dan komen de zogenaamde discriminatie en angstgevoelens weer op de hoek kijken.
.
Dus....als mensen ergens bang voor zijn omdat ze iets signaleren in de samen(apart)leving, dan mag geen enkele politicus iets over dat onderwerp zeggen want er zouden wel eens mensen met die politicus eens kunnen zijn. Of er zouden mensen gekwetst kunnen worden.
Dan is het "gebaseerd op angstgevoelen"!
.
WAT EEN ONZIN!!
Het draait er alleen om dat het hier Wilders betreft en die zou zomaar meer aanhang kunnen krijgen dan links lief is!!
Henkei
|
05-08-12
|
18:28
|
Sorry Henkei , als generatie genoot moet ik je helaas wijzen op je ongelijk.
greet bedondert de werkende , en zwakkeren in onze samenleving.
@ poldinewuser
|
05-08-12
|
18:06
Wat is een MDH poll?
@Ignitem | 05-08-12 | 12:21
Stem je SP, PVDA of VVD, dan stem je voor pure financiele zelfmoord. De hondjes van Brussel brengen u graag naar de slachtbank. Maar goed, als u hierachter staat, ieder z'n ding.
@ Rik
|
05-08-12
|
18:36
Ach de PVV stemmers die er openlijk voor uit komen zijn allemaal Xenofoben. In buitenlanders en de EU hebben ze allemaal het zwarte schaap gevonden.
Want wanneer alle buitenlanders het land uit zijn en we uit de EU stappen dan zijn al onze problemen voorbij, denken ze.....
De eerste PVV stemmer in het echte leven die niet met die achterlijke uitspraken aan komt zetten, moet IK nog tegenkomen.
En ga me nu niet vertellen dat het niet zo is, want ik denk dat iedereen die op verjaardagen e.d. eens "discussieert" deze types kent.
Henkei
|
05-08-12
|
18:28
|
??????????
Welk een coalitie heeft u voor ogen,
Realiteit is ver te zoeken bij u .
#
offtopic: en staat mijn AJAX ook nog achter
Sorry Henkei , was voor footjebal2-1
@ footbal33
|
05-08-12
|
18:54
Ik ga in ieder geval niet op DE DICTATOR stemmen.
+1! @ Breinstein | 05-08-12 | 18:11 |
@Ignitem | 05-08-12 | 18:56
Mijn comment van 18.54 slaat dus nergens op?
Jullie weten precies waar jullie mee bezig zijn?
@Ignitem|05-08-12|19:03
Nee, u bent het volgzame type?
Ondanks het feit dat u beter zou moeten weten?
Ik ben liever niet de slet van Brussel. Dan maar een dictator.
@ footbal33
|
05-08-12
|
19:40
Ik heb je niet horen ontkennen dat JIJ niet zo denkt?
@footbal33
|
05-08-12
|
19:41
Kun je je de laatste dictator in Nederland nog herinneren?
Dan zie ik nog liever de SGP aan het roer. Geloof me, komende uit mijn vingers zegt dat heel wat.
@Ignitem | 05-08-12 | 19:46
Ik ben niet volgzaam! Ik durf hardop te zeggen wat Wilders verkeerd doet.
Ik weiger het slaafje van Brussel te worden. Ik weiger om in Nederland om te moeten draaien voor het corrupte zuid Europese. Dus ja, ik kies voor Wilders en ben mijzelf ook bewust van zijn zwaktes. Alles beter dan links blind naar afgrond te volgen.
@Ignitem | 05-08-12 | 19:46
Waarom zouden wij moeten opdraaien voor het corrupte Griekenland?
Eerlijk......moeten wij voor hen langer doorwerken en minder gaan verdienen?
Is dit het echt waard?
Sorry mensen, ik reagluur mobiel vanaf een Ipad. Trust me........is niet handig
@ footbal33
|
05-08-12
|
19:50
Je ontwijkt mijn vraag
@Ignitem | 05-08-12 | 19:58
Stel hem nog eens, en dan duidelijk.
Maar goed, voor mijn gevoel: Liever onder een dictator dan opdraaien voor alle schulden van onze zuid europese partners. Ik leef liever onder Wilders dan onder VVD/PVDA/CDA of SP
@Ignitem | 05-08-12 | 19:58
Ieder land moet in staat zijn om zijn/haar, eigen broek op te houden.
Niemand gaat jouw bedrijf helpen, waarom dan wel een ander land?
@ footbal33
|
05-08-12
|
20:01
Speciaal voor jou nogmaals:
Ach de PVV stemmers die er openlijk voor uit komen zijn allemaal Xenofoben. In buitenlanders en de EU hebben ze allemaal het zwarte schaap gevonden.
Want wanneer alle buitenlanders het land uit zijn en we uit de EU stappen dan zijn al onze problemen voorbij, denken ze.....
De eerste PVV stemmer in het echte leven die niet met die achterlijke uitspraken aan komt zetten, moet IK nog tegenkomen.
En ga me nu niet vertellen dat het niet zo is, want ik denk dat iedereen die op verjaardagen e.d. eens "discussieert" deze types kent.
Ik heb je niet horen ontkennen dat JIJ niet zo denkt?
@Ignitem | 05-08-12 | 20:03
Ik woon, leef en werk in Nederland. Waarom moet ik dan opdraaien voor een corrupt Griekenland? ik werk hier en niet In Griekenland.
Ieder land moet in staat zijn zichzelf staande te houden. De Grieken zijn zelf verantwoordelijk voor hun belastingstelsel. De Grieken zijn voor alles in hun land zelf verantwoordelijk. Ik betaal mijn belastingen, pensioenen en alle andere tientallen afdrachten naar Nederlandse maatstaven. Moet ik nu ook nog gaan betalen voor alle andere corrupte zuid europese landen?? Eerlijk?
Ignitem | 05-08-12 | 20:03
.
Ik ken om te beginnen ook genoeg mensen die anders stemmen als pvv en de buitenlanders en de eu aan de hoogste boom ophangen. Daarnaast zou je de nuance eens mogen maken tussen proleterende nieuwe medelanders en de intergreerde medelander, een wereld van verschil. Stem zelf vvd overigens maar dat heeft meer met economische motieven te maken, de wekelijkse peilingen links en rechts zijn leuk voor aanname maar heeft verder weinig om het lijf. Rond september zien we wel.
De SP is enkel tegen de EU omdat zij het monopolie wensen te hebben op de totale afbraak van Nederland.
@Ignitem | 05-08-12 | 20:03: maar serieus. In Nederland hebben we een feilloos werkende Belastingdienst. Al eerder dan ik mijn aangifte doe weten ze daar al tot op het laatste duppie wat ik heb verdiend, wat ik aan loonheffing heb betaald, hoeveel arbeidskorting is verrekend, welke bankrekeningen ik aanhou en wat de saldi erop zijn...alles, alles, alles. Tot op de laatste eurocent kan iedereen zodoende worden uitgeknepen. In Griekenland gaat dat totaal anders. Zelfs medici geven een jaarinkomen op dat ze elk jaar op 17 januari al binnen hebben: EUR 12.000. Dan betaal je immers amper belasting. Geen haan die ernaar kraait. Even een ouzootje drinken met de plaatselijke belastingpipo en het is weer geregeld. Vervolgens liggen de havens daar vol met jachten, het een nog luxer dan het ander. Er liggen jachten waarvan 1 tankbeurt meer kost dan het hele jaarinkomen dat ze aan de Griekse Belastingdienst opgeven. In Athene werd voor 300 van de 17.000 zwembaden een melding gedaan en dus leges betaald. Niemand die vragen stelt. Ambtenaren kregen de afgelopen jaren de ene na de andere loonsverhoging. Na de 13e maand kregen ze zelfs nog een 14e. Met pensioen kon je met je 52e. Ging je dood, dan werd de uitkering doorbetaald. Niemand die vragen stelt. Wat zeg je? "Worden ze daar ook niet zo oud?" Guess again. De levensverwachting van de Griek ligt zelfs hoger dan dat van de Nederlander.
.
Dat gezegd hebbende: leg mij nu eens uit waarom jij er ook maar enige rechtvaardiging in vindt dat WIJ nog meer belasting moeten betalen, WIJ nog later met pensioen kunnen, WIJ onze bejaarden nog wat langer in hun poepluiers moeten laten liggen terwijl ze zich daar, olijvenprikkend in de avondzon, helemaal het schompes lachen op hun miljoenenjachten. Ik ben echt serieus benieuwd.
Breinstein
|
05-08-12
|
20:46
In de huidige noodlijdende landen binnen de EU adviseert je accountant je dan ook om de helft in het zwart te doen. Dat verzin ik niet. Overigens is dit exact zo in de landen die staan te trappelen aan de EU-poort, zoals toekomstig lid Kroatië.
Ignitem | 05-08-12 | 18:56
Jij lijdt duidelijk aan een Xenofoben fobie.
Jij speelt op de persoon dus ik laat je maar verder links liggen. Zonde van mijn tijd.
.
Antonin | 05-08-12 | 20:32
Ik denk dat de SP de linkse kliek is die onder het mom van anti-EU en anti- ESM een hoop kiezers op links moet binnen zien te halen om met links een meerderheid te kunnen vormen.
Daarna hoor je er niks meer over en gaan ze vrolijk mee met de legale dievenbende in Brussel!
@Antonin | 05-08-12 | 20:53: als je dan maar goed beseft dat al het belastinggeld dat daar niet binnenkomt door jou en mij moet worden bijgepast. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben dat zat als dikke pap. En dan moet je je hier ook nog door zelfverklaarde intellectuelen als Ignitem c.s. als "dom" laten wegzetten...
Ignitem | 05-08-12 | 18:56
Om voor Wilders te zijn hoef je beslist geen xenofoob te zijn!
Ben zelf met een Filipijnse getrouwd, Geert met een Hongaarse.
Sommige mensen die menen dit woord te moeten gebruiken begrijpen het niet.
Ooit eens ergens gelezen of gehoord en het dan maar ten onrechte overal neergooien.
Zoals gezegd heb ik niets tegen vreemdelingen!
Wel heb ik iets tegen buitenlanders (overigens ook tegen autochtonen) die hier (komen) parasiteren op onze sociale voorzieningen.
Ook ben ik tegen de islam als ideologie; niet tegen moslims die zich hier aanpassen.
Koop ook in de Turkse super, alzo van die lekkere hete worstjes van de Turkse slager.
Gümuz, die kleermaker, had van mij mogen blijven...
Ben wel voor een veel strengere regelgeving voor wat betreft sociale voorzieningen; werk eerst maar eens 5 of 10 jaar voordat je daar gebruik van kunt maken.
Alzo de asiel industrie maar eens aanpakken, IND bepaald in 2 weken in of out.
Niet mee eens, dan 1 rechtszaak op eigen kosten.
Geen van de Kunduz partijen heeft iets durven te regelen in de afgelopen 30 jaar...
OK; nu is het Geert's beurt!
Hoop dat U (en andere lezers) het nu beter begrijpt.
@Ignitem
Xenofobie (Oudgrieks: ksénos/ξένος=vreemdeling; phóbos/φόβος=angst, vrees) is een irrationele en/of obsessieve angst voor vreemdelingen en/of buitenlanders. Xenofobie wordt in het Nederlands ook wel vreemdelingenangst genoemd. Xenofobie kan voortkomen uit racisme, en via vreemdelingenhaat leiden tot rassendiscriminatie, haat zaaien, geweld en zelfs genocide.(bron wiki)
U zegt dat PVVérs xenofoben zijn, persoonlijk stem ik dit jaar ook eens op de PVV.
Dit vanwege heel het gedoe met de EU(persoonlijk denk ik niet dat geert alles op zijn poten kan krijgen maar omdat ik er heilig van overtuigd ben dat de EU op zijn zachts gezegt een mislukt experiment is) en er buiten de SP niet heel veel andere opties zijn.
Waarom kies ik dan PVV en niet SP?
Omdat ik het standpunt van Wilders over de Islam gewoon erg goed vind.
Dus toch xenofoob zou je zeggen, hij geeft het zelf toe nu.
Dus toch niet, ik ben niet bang voor de vreemdeling, vind het juist wel gezellig om met mijn buurman uit irak een beetje te praten over onze culturen. Waar ik wel echt bang voor ben is voor onze vrijheid. Zoals eerder gezegt zal je buurvrouw met haar hoofddoekje best een aardige moslima zijn. Goed voor haar kinderen en haar man zegt je gewoon gedag in goed nederlands. Echt heel fijn allemaal maar zolang hun een boek lezen met teksten als..
1) "Alle landen behoren toe aan de moslims, want ze behoren toe aan hun God." Verovering van andermans land is voor de islamitische wet slechts een teruggave aan de moslims van wat hun eerlijk toekomt.
2)"Wie iets anders dan de islam tot godsdienst wenst, het zal van hem niet aanvaard worden en hij zal in het hiernamaals de verliezer zijn."
3)"Verzamel hen die verkeerd deden, samen met hun vrouwen, en met dat wat zij vereerden in plaats van Allah, en stuur hen de weg op naar het hellevuur."
4)"Ongelovig zijn zij die zeggen : God, dat is de messias, de zoon van Maria - terwijl toch de messias gezegd heeft : o Israëlieten, dient God, mijn heer en uw heer. Waarlijk, wie schepselen met Allah associeert, voor hem maakt Allah het paradijs verboden, en hij zal in het hellevuur geworpen worden."
Dit is geen irrationele en/of obsessieve angst voor vreemdelingen en/of buitenlanders, dit is een terechte angst voor een cultuur die niets en niemand zal ontzien om hun doel te bereiken. Dus voordat u uw xenofobie voor de PVV zo overduidelijk laat blijken kom eerst eens met wat goede argumenten en maak mij niet zomaar uit voor xenofoob.
Breinstein|05-08-12|20:46
Vergeet even niet dat pas kort geleden toen Griekenland al hulp kreeg ze 400 Duitse Leopard tanks kochten alsmede 4 franse oorlogsschepen.
Denk dat wij die nu aan het betalen zijn....
@Henkei
U kunt ook aardig verwoorden wat ik bedoel/voel. + heel veel.
lolz76|05-08-12|21:1
Denk dat we tegelijkertijd ongeveer de zelfde gedachten hadden...
Prosit en Schultenbräu schuift...
@Ignitem | 05-08-12 | 20:03
U bent in slaap gevallen?
@Henkei | 05-08-12 | 21:33
Mag ik ook een Schultenbräu?
footbal33 | 05-08-12 | 21:5
Tuurlijk!
Schuift: http://www.alt0169.com/images/tc++schultenbrau.jpg
Prosit!
@Rik
|
05-08-12
|
20:56
Raar dat ik je een vraag stel, waarop je geen antwoord durft te geven.
Lijkt wel op de tactiek van Wilders die nodigt ook alleen journalisten uit die alleen PROPAGANDA voor hem willen schrijven. Weer een dictatoriaal trekje.
Prima dat je mij links laat liggen, dan laat ik jou rechts liggen.
@Breinstein
|
05-08-12
|
20:59
Ik noem hier niemand dom. Alleen een door mij geschetste redenering bestempel ik als achterlijk.
Overigens noem ik mezelf geenszins intellectueel of wens ik zo bestempeld te worden.
@Henkei
|
05-08-12
|
21:19
Dank voor de uitleg.
U denkt dus niet dat Nederland beter af is wanneer alle buitenlanders het land uit zijn en Nederland uit de EU is gestapt. Noemenswaardig voor een PVV stemmer.
@lolz76newuser
|
05-08-12
|
21:19
Mooi betoog. Blijft een twistpunt wat u benoemt als "terechte" angst. Zowel in Arabische als Joodse landen te zijn geweest, zie ik die angst niet.
Wel geloof ik dat u en een ruime meerderheid van de PVV deze "terechte" angst met u delen.
@footbal33
|
05-08-12
|
21:51
Zoals je ziet, ik ben er weer.
@Breinstein, @Ignitem, @Au contraire, @Rik, @footbal33, @Antonin, @lolz76 en overige liefhebbers nog een Schultenbräu schuift.
http://www.alt0169.com/images/tc++schultenbrau.jpg
Ben gewoon in een goeie stemming; Prosit!
@Ignitem | 05-08-12 | 22:13: onder andere in uw bijdrage van 20.03 uur geeft u aan dat ALLE PVV-stemmers xenofoben zouden zijn. U generaliseert. Vervolgens hebben alle PVV-ers volgens u achterlijke denkbeelden. Daarmee impliceert u zelf wel de wijsheid in pacht te hebben. Vervolgens gaat u op gerichte, inhoudelijke vragen wijselijk niet in. Op die wijze diskwalificeert u zich wat mij betreft als een serieus te nemen deelnemer aan deze discussie. Sorry.
Ignitem|05-08-12|22:17
Ben kennelijk niet duidelijk genoeg geweest of U heeft m'n andere plemps niet gelezen (jammer).
Dit was een reactie op Uw Xenofobie...
Ja, ik ben tegen de Kunduz landverraders en tegen de €U.
Neemt niet weg dat U rustig mee kunt drinken!
@Henkei | 05-08-12 | 22:24: hey, vriend :-) *blik bier vangt*. Proost!
Lol @ Henkei
* schaaltje kaas en worst heenzetten doet * http://tiny.cc/1p4kiw
@Ignitem | 05-08-12 | 22:22
Join us en neem een lekker biertje :)
Denk eens rustig na over de belabberde toekomst van de EU.
Slaap er eens een nachtje over :)
*luidsprekers naar buiten sleept, vuurkorven aansteekt, de BBQ op temperatuur brengt en een flinke stapel rib-eye's inwrijft met zeezout en witte peper*
.
Gezellie :-)
@Ignitem
Joodse landen....even serieus 1+0=??
En dat ze niet bang zijn in arabische landen dat snap ik wel, die lachen zich rot dat mensen zoals u al een tijd lang de grenzen opzetten zodat zij heel relaxed zonder slapende mensen als u wakker te maken binnen kunnen komen.
Nee meneertje of mevrouwtje u zit echt duidelijk verkeerd en kronkeld u in de meest vreemde bochten met kansloze argumentatie om er nog uit te komen. Misschien iets meerder voorbeeld nemen aan die Kunduz luitjes in den haag en je rug eens recht houden.
@Henkei
Dank u voor het nodige vocht, goed te gebruiken met deze warmte. Cheers en dat hij u goed mag vallen.
@Breinstein | 05-08-12 | 22:45
Yes.....u bent in het bezit van pittige kip? ")
@Breinstein
|
05-08-12
|
22:27
Ik benoemde hierbij alle PVV stemmers die hier in het echte leven openlijk voor uit komen.
Het is niet aan u, om een andersdenkende aan van een discussie uit te sluiten. Noch Wilders zijn mandaat. Weer zo'n PVV trekje.
Beetje heel erg jammer dat veel mensen niet kunnen begrijpen dat niet hoog opgeleiden wel een goed werkend verstand kunnen hebben.
Een oud Chinees gezegde: Een wijze hoeft niet geleerd te zijn; een geleerde hoeft niet wijs te zijn..
Zie het als een computer met een forse harde schijf.
Bij de geleerde staat de HD volgeschreven met alles wat in zijn richting belangrijk is en er is een oude Dos computer op aangesloten; hij kan alles op zijn gebied vinden.
Of een half volle HD met een prima moderne computer eraan; deze combinatie weet overal snel gegevens te vinden en kan meerdere zaken combineren en analiseren, lijkt wel of het ding zelf denkt.
@ lolz76newuser
|
05-08-12
|
22:46
U bent snel bang te maken. Als angst regeert, verdwijnt realiteitszin.
@lolz76newuser
|
05-08-12
|
22:46
Ow, u vergeet een ander belangrijk Joods land.
De USA, deze heeft een Joodse lobby daar is Hollywood stik en stik jaloers op.
Vrienden,
Hier heb ik kippen vleugeltjes, mals en warm!
Tast toe!
@Ignitem | 05-08-12 | 22:48: hoho! Wij PVV-ers sluiten niemand uit die gewoon mee wil doen. Ook niet aan deze discussie. Ik heb alleen gezegd dat ik u, om opgemelde redenen, niet serieus neem. Da's iets heel anders. U generaliseert, noemt andermans denkbeelden achterlijk, acht uzelf blijkbaar intellectueel en moreel superieur aan al die domoren en verdraait nu ook nog eens woorden. Typisch linkse trekjes.
@Henkei
|
05-08-12
|
22:51
Intelligentie op het ene vlak wordt vaak gecompenseerd door onwetendheid op een ander. Je kunt beter gebalanceerd zijn.
En nu brei ik er een einde aan. PROOST ALLEN!
Ignitem | 05-08-12 | 22:56
Nabrander: Intelligentie heeft niets te maken met wetend- of onwetendheid.
Intelligentie heeft meer te maken met het analytisch vermogen der hersenen, niet de antwoorden geven die U geleerd heeft, doch zelf een antwoord kunnen bedenken.
Prosit en een goede nachtrust!
Tot ziens!
Breinstein
|
05-08-12
|
20:59
Maar natuurlijk wil ik geen cent betalen aan andere landen dan het land waar ik vertoef. Ik vind ook dat we voor de hulp die wij hebben geboden iets terug mogen verwachten, militaire acties, eerstgeboren zonen, noem het op, alles behalve de zogenaamde goede gevoelens die we over onszelf hebben als we de gecorrumpeerde medemens in het zuiden van Europa voorzien van zuurverdiende euro's die we al vier keer eerder hebben afgestaan aan kanslozen die bedonderd zijn om te werken en die wél in Nederland wonen (waar wat wij betreft ook een einde aan mag komen).
.
Grappig trouwens dat Ignitem zo stellig is over xenofobie. De SP is socialistisch en tegen de EU. Een snelle logische gevolgtrekking is dan ook dat de SP nationaal-socialistisch is en beter met nazi's zijn te vergelijken dan PVV. Hoe is dat nu Ignitem, om een nationaal-socialist te zijn?
@Ignitem | 05-08-12 | 22:56
Fijne avond, gast. En denk er eens over na :)
Waar zijn trouwens de vriendjes van Ignitem?
Sarko, Mathijssen, Brinkers en umaghetzeggen, schitteren wederom van afwezigheid.
Het verschil tussen kennis en intelligentie is vele zg hoog opgeleiden bijna niet duidelijk te maken; waar zou dat toch aan liggen?
footbal33|05-08-12|23:12
Wellicht gaat de conversatie hun brein te boven?
Of ze liggen met hun gade te vozen?
Ach, wie zal het zeggen...
@Henkei | 05-08-12 | 23:19
Tja, ik kan wel raden ")
Maar goed, is te makkelijk!!!!
@Breinstein
|
05-08-12
|
22:54
De PVV wenst alleen met te "discussiëren" die gelijkgestemd zijn. Anderen worden simpelweg uitgesloten.
U legt mijn woorden anders uit of begrijpt ze verkeerd. En welke denkbeelden ik achterlijk noem dat is aan mij. We leven in een democratie, waarin iedereen mag meepraten. Uitsluiten is een typisch PVV trekje.
Bovendien hekelt u mijn generalisatie en generaliseert vervolgens zelf? Gelden er regels voor u? En rot eens op met je intellectueel en superieur gezeik.
Het is uw recht om niet op mij te reageren en ik stel voor dat in de toekomst dan ook gewoon te doen.
Kon het niet laten.
Het word met Rutte en Roemer helemaal niks. Beide zullen ernstig falen als minister president.
Ignitem | 05-08-12 | 23:25
M'n beste Ignitem,
Als PVVer discussieer ik graag met andersdenkenden...
'Uitsluiten is een typisch PVV trekje.'
Kijk, dat begrijp ik dan weer niet; een ongemotiveerde uitspraak...
'En welke denkbeelden ik achterlijk noem dat is aan mij.'
Dan wel gemotiveerd graag.
En zo kunnen we best gezellig babbelen!
Henkei | 05-08-12 | 21:19 |
Duidelijke plemp, Henkei. Makes sense!
Ach zo. Dus bepaalde groeperingen zonder echte macht zijn de hoofdoorzaak van alle problemen in de EU? Of in Nederland? Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Denk eerder dat het (eventueel vetgemeste) lammeren zijn die geslacht worden zodra het de echte besluiters beter uitkomt. Afleiding dus. Voor bedragen waar de echte besluiters om lachen en burgertjes stijl van achterover slaan.
Kun je al die lammeren desnoods in de verbrandingsoven gooien maar dan heb je niets veranderd aan het systeem erachter. Oorzaakbestrijding van nul komma nul dus. En nee, de EU/EC is echt niet het enkele systeem in Europa/Nederland wat onder het vergrootglas zou moeten. Dit land puilt uit zijn voegen van 'systemen' die vooral goed voor zichzelf zorgen. Maar die komen zelden of nooit vol in beeld. Er gebeurt van alles achter de schermen en dat kost klauwen vol met geld.
Stelt u zichzelf een land voor dat leeggetrokken wordt door kapitaalkrachtige megacoorporaties die vele functionarissen in den zak heeft zitten. Hoe zou dat in zijn werk gaan?
Kijk om u heen zou ik zo zeggen. Denk maar zo, geld is vies van niets. Dus vergeet al die hokjes en stempeltjes. Follow the money.
Wie heeft er baat bij wat er daadwerkelijk gebeurt (en vergeet al dat geblaat uit 150 pluche stoelen, want praatjes vullen geen gaatjes)? En heeft de middelen, macht en motivatie om dat af te dwingen?
Jan Achmed Doedel en zijn vriendjes van hier om de hoek? Of stiekem toch iets anders?
Net in het Telegraaf gelezen.
'VVD wil Olympische Spelen in Amsterdam'.
Geen geld voor fatsoenlijke zorg, sociale zekerheid, onderwijs, pensioenen, AOW leeftijd moet om hoog, BTW moet om hoog, bezuinigen bezuinigen bezuinigen.
Zelfs die heilige HRA kan op de schop.
Maar daar is er g.v.d. wél geld voor?
Kwestie van prioriteiten trekken niet waar?
Waar ontleent Maurice de Hond zijn gezag eigenlijk aan? Is er geen ander buro dat aan verkiezingsvoorspellingen doet? Want de Hond zit er altijd naast.
even hypothetisch:
PVV wordt de grootste, regeert, en EU wordt afgeschaft.
Er komt een migrantenstop...
En nu? Wat gaan we doen? Moet er nog substantieel geregeerd worden of is nu het hele partijprogramma klaar? Hier en daar wordt nog een hoop geld uitgegeven aan de 'toekomst' van Nederland, wat uiteindelijk weer uitloopt op leegstand van gebouwen, Een krimp van de economie doordat niemand meer zaken doet met Nederland, en nog meer jaren bezuinigen, omdat Geert zijn visie erg kortzichtig was, en alleen gestoeld op 2 topics.
Ik ben het in grote lijnen eens met het gedachtegoed van geert, maar een echte leider zal hij nooit worden, en het is een politicus van een bedroevend laag niveau. Ik zie liever iemand met hersens op zijn positie, dan, en alleen dan, ga ik overwegen om mss een keer op de PVV te stemmen.
@netjunk|06-08-12|06:52
de ROI is hoog. maw: Je investeert in infrastructuur en faciliteiten voor het hele volk, maar verdient ook een groot gedeelte terug. Lange termijn visie heet dat. (Mist vaak bij PVV stemmers, zie plemps hierboven).
Mauz_is_waus | 06-08-12 | 09:07 |
'En nu? Wat gaan we doen?'
Opruimen, lopende zaken afwikkelen en de bezem door Nederland.
Het 'regeren' vond de gesettelde kliek te moeilijk worden, dat droegen ze liever over aan het €U/ESM gedrocht.
Als de Kunduz zooi het weer voor het zeggen krijgt gaan we volledig op in de €U en zijn binnen de kortste keren een wingewest wat z'n pesioenpotten in moet leveren ten gunste van de knoflook kliek.
Mauz, dit is waarschijnlijk de enige kans die we krijgen om uit dit €U onding te stappen, de kans die we aan moeten pakken, voor het te laat is.
We kunnen blijven zeuren over de politiek, maar duidelijk is toch wel dat er snel een bezem door de politiek moet anders hebben we binnen een paar jaar geen pensioen meer etc.
Deze pensioengelden kunnen we inleveren aan Brussel.
En verder denk ik dat de zorg in Nederland nog slechter gaat worden, en dat de premies verder omhoog gaat.
Ook mogen wij mee gaan betalen aan de landen die financieel minder hebben, en u als Nederlander meer belasting mag gaan betalen.
Een ieder die denkt dat alles wel goed komt met Europa heeft toch echt wel zand in de ogen.
En ja Dhr Wilders heeft gelijk met bezuinigen op ontwikkelingsgelden, stoppen met geld uitgeven aan het JSF project en GEEN euro meer naar Griekenland.
En hebben we nu geen demissionair kabinet dat geen beslissingen mag nemen, wat gebeurt er...........juist u raad het al.
Daarom gaat mijn stem 12 september naar de P.V.V. voordat wij als Nederlander niets meer te zeggen hebben, wij leven in een NOG DEMOCRATISCH land, maar als het aan Brussel ligt is dit snel afgelopen.
Daarom een ieder die nog iets om Nederland geeft en de democratie wilt behouden stemt P.V.V.