*

Mark Rutte: vrijheid spreek je af

Mark Rutte: vrijheid spreek je af

Premier Mark Rutte heeft vanmiddag het startsein gegeven voor de nationale viering van Bevrijdingsdag. Rutte ontstak om 13.00 uur de vrijheidsvlam op het bevrijdingsfestival in Utrecht.

Rutte deed dat onder begeleiding van zangeres Roos Rebergen van Roosbeef en het 120-koppige Utrechts Studenten Koor en Orkest. Zij speelden het Nationale Bevrijdingslied 'In Vrijheid' van Thé Lau.

Nederland viert zondag Bevrijdingsdag. Door het hele land zijn een groot aantal activiteiten georganiseerd en op 14 plaatsen zijn bevrijdingsfestivals. In onder meer Haarlem, Roermond, Groningen en Utrecht treden ruim 250 bands op. Mark Rutte benadrukte het thema van dit jaar: "Vrijheid spreek je af".

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg Spitsnieuws op Facebook!

A. de Jong | 05-05-13 | 13:49 | 34 reacties
  • Een kijkje op bevrijdingsdag

    Een kijkje op bevrijdingsdag

    Gisteren was het bevrijdingsdag. Festivals werden georganiseerd, BN'ers werden opget... FOTO & VIDEO

  • Een kijkje op bevrijdingsdag

    Een kijkje op bevrijdingsdag

    Gisteren was het bevrijdingsdag. Festivals werden georganiseerd, BN'ers werden opget... FOTO & VIDEO

Reacties

Om die afspraak vervolgens niet na te komen, zoals alle afspraken die Rutte maakt

  • Anaalgarnaal
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 13:54
  • |
  • Quote
  • |

Populair gelul.
De overheid VERBIED graag, met je vrijheid.

  • utoperiaanskischa
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 14:00
  • |
  • Quote
  • |

Rutte sprak ook een overeenkomst af met zijn mede struikrovers om de burgers ongegeneerd in hun portemonnee te zitten, door lastenverzwaringen als bezuinigen uit te leggen, flikker op man je doet de economie van Nederland tot een categorie van een derde wereldland maken.

  • An Dijvie
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 14:10
  • |
  • Quote
  • |

Leider van de Roverheid blijkt opnieuw de fout in de gaan. Rutte en afspraken is hetzelfde als Samsom die niet liegt.

  • jvy_007
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 14:14
  • |
  • Quote
  • |
"Vrijheid spreek je af",zegt Rutte. En tegelijkertijd worden we slaven van Brussel. 


http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3435207/2013/05/02/Brussel-bemoei-je-niet-met-onze-moestuintjes.dhtml#reaction

  • batje-4
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 14:28
  • |
  • Quote
  • |

De dag dat Rutte oprot is een nationale Bevrijdingsdag.

  • lemmy
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 14:36
  • |
  • Quote
  • |

De vrijheid van ons land heeft deze verachtelijke leugenaar verkwanselt aan het 4e rijk!

  • Hendrikaatje
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 14:37
  • |
  • Quote
  • |

Als Wimlex komt te overlijden - dan moet Mark direct ons koning worden.
Echt geweldig, wat hij voor ons land doet.
Maxima trouwt dan met Mark en alles is okay.
Zelfs Beatrix is het hier mee eens.

  • pitabroodje
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 15:26
  • |
  • Quote
  • |

[@pitabroodje | 05-05-13 | 15:26]
 
Zucht, moet dat nou..... Koningin Maxima en Koning Markos I?
 
Wees gerust.... want Mark is superlief en aardig voor de 3 kids.
 
Okay, dan heb je mijn toestemming.


  • pitabroodje
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 15:30
  • |
  • Quote
  • |

[@pitabroodje | 05-05-13 | 15:30]

De ideale schoonzoon..... fluistert Bea in mijn oor.
 
Tja, wie ben ik om zoiets te weigeren?

  • pitabroodje
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 15:32
  • |
  • Quote
  • |

[@pitabroodje | 05-05-13 | 15:26]
Mark trouwen met Maxima ? 


Het houdt (volgens mij) nu al niet over, maar als Mark zou trouwen met Maxima kun je Marianne Thieme alvast bellen i.v.m. een verwaarloosd poesje. 

  • batje-4
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 15:36
  • |
  • Quote
  • |

[@batje-4 | 05-05-13 | 15:36]
Marianne Thieme is goed voor dieren.
Zij heeft een schattig hondje (Max).......
die haar poesje af en toe aandacht geeft.

  • pitabroodje
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 15:45
  • |
  • Quote
  • |

Mark Rutte: maar verder pakken we alles af. We gaan de telefoontaps opvoeren en we gaan uw computer meer aftappen.Hahaha vergeet het maar, vrijheid kent Mark Rukkert niet.

  • monaco
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 15:52
  • |
  • Quote
  • |

[@batje-4 | 05-05-13 | 15:36]
 
Batje-4, jij maakt ook een zinspeling omtrent het minder gelukkig leven van Maxima.
 
Ben bang dat ik je gelijk moet geven.....
sinds ze koningin is, straalt ze niet meer zoals weleer.
Haar lach en spontaniteit is minder geworden, alleen outfit en kleding zijn nog wel toppie.


  • pitabroodje
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 15:54
  • |
  • Quote
  • |

Vrijheid onder bedingingen is geen vrijheid. Echte vrijheid is ongebonden, dus ook geen afspraken. 

  • No Life
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 15:56
  • |
  • Quote
  • |

[@monaco | 05-05-13 | 15:52]
Foei, dit is niet netjes van jou - trouwens vanaf morgen zijn Mark, Maxima en Wimlex niet bereikbaar.
Ze zijn met vakantie - met verlof zeggen ze in Belgie.

  • pitabroodje
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 15:57
  • |
  • Quote
  • |

"Vrijheid spreek je af"

Nou nee want als je daar iets over dient af te spreken betekend het dat je dus niet vrij was.

  • Ultrafox69
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 16:36
  • |
  • Quote
  • |

die mensen lopen echt met een roze bril op hun kop. dat was wel te merken afgelopen dinsdag

  • gamb25
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 16:40
  • |
  • Quote
  • |

Mocht die Mark Rutte ooit nog eens gaan trouwen dan doet die dat vast niet met de minima, blijft i.d.d. Maxima over.

  • Smittie
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 17:17
  • |
  • Quote
  • |

Vrijheid houdt in dat je kunt doen, zeggen en denken wat je wil. Maar hier in NL mag dat alleen als je er niemand mee kwetst, of als anderen geen last ondervinden.. Nederland is dus al heel lang niet meer vrij, je mag doen wat je wilt, maar.........

  • DeSchurk
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 17:29
  • |
  • Quote
  • |

[@Smittie | 05-05-13 | 17:17]

Laten we eerlijk zijn - de twee M's passen heel goed bij elkaar.
Altijd vrolijk, altijd lachen..... alletwee verzorgd gekleed.
m&m - een smakelijk duo.

  • pitabroodje
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 17:33
  • |
  • Quote
  • |

Vrijheid spreek je af".
 
De mafkees . Vrijheid is vooral een gevoel .En dat mis ik de laatste jaren nog wel eens . Die partij voor de vrijheid zorgt ervoor dat ik mij niet meer zo vrij voel als voorheen .

  • fuckyou
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 17:39
  • |
  • Quote
  • |

[@fuckyouSo You | 05-05-13 | 17:39]

"dat ik mij niet meer zo vrij voel" dat zit tussen je oren dat gevoel.

  • An Dijvie
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 17:52
  • |
  • Quote
  • |

En dat betekent volgens Plark op het Utregse podium "dat we ook rekening houden met anderen, met een andere religie, dat die niet gekwetst worden":

Meur op, Plark!

Ik spreek geen vrijheid af: Ik hèb vrijheid! De vrijheid is mijn!

Mijn vrijheid is het rauwe gevoel tussen mijn dijen als ik anderskokenden een bonkende kopmassage geef.
Mijn vrijheid is het rammelende geluid van hun botten als ik ze expres in de biobak gooi. Plus mijn holle schaterlach daarbij.
Haha.

  • Opoe Tet
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 18:09
  • |
  • Quote
  • |
Beste Mark, als je dat werkelijk gelooft heb je er niets van begrepen. De staat zal namelijk nooit (vrijwillig) afspreken met de bevolking dat burgers 'vrij' kunnen zijn. Het enige dat je kunt is de vrijheid vastleggen. In Nederland hebben we dat geprobeerd te doen in onze Grondwet, maar dat is niet helemaal goed gegaan, wat voor een groot deel komt doordat dit document ook zogenaamde 'positieve rechten' vermeldt én te pas en te onpas aan rechten toevoegt dat ze alleen gelden "behoudens bij de wet gestelde beperkingen en uitzonderingen" en "behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet." Dat werkt dus niet. De wetgever kan dan steevast doen wat hij wil. Als men het 'nodig' acht om de vrijheid van meningsuiting zo ver in te perken dat ze in principe niets meer voorstelt, dan kan dat. Sterker nog, voor een groot deel is dat al gebeurd.
Door Michael van der Galien

Bron
  • An Dijvie
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 18:11
  • |
  • Quote
  • |

En democratie is als een trein. Je rijdt mee tot je op je plaats van bestemming bent gekomen en dan spring je er van af...

  • wiener mit pommes
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 21:56
  • |
  • Quote
  • |
[@wiener mit pommes | 05-05-13 | 21:56]


Inderdaad.

Nog 1:

DEMOCRATIE IS 2 WOLVEN EN 1 SCHAAP DIE STEMMEN WAT DE POT SCHAFT

  • batje-4
  • |
  • 05-05-13
  • |
  • 23:23
  • |
  • Quote
  • |

[@An Dijvie | 05-05-13 | 17:52]
 
Nee , dat gevoel is een wezenlijk gevoel  . Als links stemmer ga je je bijna bedreigd voelen als een kwast als wilders mij tracht te indoctrineren door vol te houden dat moslims slecht zijn .


  • fuckyou
  • |
  • 06-05-13
  • |
  • 00:07
  • |
  • Quote
  • |

@pitabroodje Om op te vreten zeg maar?

  • Smittie
  • |
  • 06-05-13
  • |
  • 00:26
  • |
  • Quote
  • |

"Mark Rutte benadrukte het thema van dit jaar: "Vrijheid spreek je af"

De VVD (Mark Rutte) heeft in haar verkiezingscampagne het volgende afgesproken.

- hypotheekaftrek staat als een huis
- niet doorschuiven, maar aanpakken (de crisis)
- Werken wordt beter beloond
- betere aanpak criminaliteit

Wat is er van deze afspraken nagekomen? Dus vrijheid is bij Marx ver te zoeken.

  • Leve_de_Monarchie
  • |
  • 06-05-13
  • |
  • 07:36
  • |
  • Quote
  • |

Mark (Marie) Rutte: vrijheid spreek je af.

Maar hij bepaalt hoe!


  • ikwordnietgoed2
  • |
  • 06-05-13
  • |
  • 08:32
  • |
  • Quote
  • |

Fout Rutte. Vrijheid spreek je niet af, vrijheid moet vanzelfsprekend zijn. En de EU, politici, de banken en corporaties hebben allang afgesproken dat burgers niet meer vrij zijn. Niet vrij om te doen wat ze willen met hun eigen verdiende centen.

  • Eagle_Eye
  • |
  • 06-05-13
  • |
  • 09:02
  • |
  • Quote
  • |

Okay Mark - zo is het wel genoeg geweest.
Wens je een prettige vakantie - dit ook voor Van der Laan, Bea, Wimlex en Maxima..... het ga jullie goed, wij liggen aan je voeten.

  • pitabroodje
  • |
  • 06-05-13
  • |
  • 13:24
  • |
  • Quote
  • |

Wie tf verzint zo een halfbakken motto. Welke PR dude laat die Rutte er nog beroerder uit zien.
 

  • Jack Meoff
  • |
  • 06-05-13
  • |
  • 13:25
  • |
  • Quote
  • |
Bezig met verzenden!

Videos

Das Kapital