Mobiel

Paus en Bush benadrukken rol religie

De Amerikaanse president George Bush en paus Benedictus XVI hebben benadrukt dat in hun ogen geloof en religie een belangrijke rol spelen bij politiek handelen. "Een democratie zonder waarden kan haar eigen ziel verliezen", stelde de katholieke kerkvorst na een gesprek met de president vandaag in het Witte Huis in Washington.

bui.pausbush1.jpg

Kracht

"Geloof geeft de mens tegelijkertijd de kracht zich voor een rechtvaardigere en broederlijkere samenleving in te zetten", meende Benedictus verder. De van oorsprong Duitse paus is pas de tweede leider van de katholieke kerk die in het Witte Huis is ontvangen.

Imago

Hij werd op zijn 81e verjaardag officieel welkom geheten tijdens een bijeenkomst bij het Witte Huis, waarbij ongeveer 10.000 gasten aanwezig waren. De paus kwam gisteravond in Washington aan voor een zesdaags bezoek aan de Verenigde Staten. De paus hoopt in de VS het door seksschandalen aangetaste imago van de Amerikaanse Rooms-Katholieke Kerk te verbeteren.

bui.pausmobielbush.jpg


J. Peters | 16-04-08 | 22:19 | 98 reacties

Reacties

ik geloof er geen reedt van

jahoor, de twee grootste hypocrieten op aarde zullen het wel even zeggen!

Johannes Paulus II was de beste! Anyway Roman-Katholics FTW, de enigen die de moslimhordes kunnen stoppen.

Precies wat Reddevil666 | 16-04-08 | 22:21 zegt.
Hypocriet, onbetrouwbaar, poppenkast.

Goed zo, deze 2 heren zijn wat mij betreft de huidige helden. Vooral Benedictus XVI die durft tenminste politiek incorrecte standpunten in te nemen. Wat een koning.

Dit mannetje stopt niemand!

niks na de dood, er is niks na de dood

Hoe lang blijven niet religieuze mensen het nog pikken dat ze constant als zielloze minderwaardige heidenen worden weggezet? Zijn wij minder "rechtvaardig en broederlijk"? Hebben wij geen waarden?
Moet je eens opletten hoe snel iemand van discriminatie beticht wordt als dit over gelovigen wordt gezegd!

@ViperNL | 16-04-08 | 22:30,

stel je niet zo aan gast. Hier in Nederland is het andersom, als je waagt te geloven wordt je voor crimineel uitgemaakt.

Respect@pausmobiel

Joshua | 16-04-08 | 22:31
Klopt he... en christenfundamentalist. En dat terwijl de westerse normen en waarden veelal oorspronkelijk uit de bijbel afkomstig zijn.

2 enorme leugenaars bij elkaar...
dat moet klikken

@ ViperNL (22:30): Altijd dat gekenker op 'gristenhonden' en 'geitenneukers', maar als atheisten 'gediescriemieneerd' worden gaan we gelijk huilie doen. Krijg eens wat meer olifantenhuid, vent, hebben gristenen en moslims ook moeten doen.

Ik vind Sp!ts tot nu toe flink waardeloos. Ik kan dit soort berichten overal lezen b.v. Nu.nl etc. Geef mij Nieuw Nieuws maar weer terug. Kunnen jullie nieuws niet iets scherper weergeven? Info gekopieerd en verspreid door breindoden kan ik overal opduikelen.

"Een democratie zonder waarden kan haar eigen ziel verliezen"


Je bent ook wel een heel simpele ziel als je uit een boekje je waarden moet halen. Alsof een weldenkend mens niet voor zichzelf kan bedenken of moord goed of slecht is.

Joshua | 16-04-08 | 22:31

ben ik het niet nee eens
de hele maatschappij is doortrokken van geloof en bijgeloof (niet dat ik daar een onderscheid in maak hoor, voor mij is het allemaal geloof)
nergens op gebaseerd, maar wel verheven tot:
"ik wil respect voor mijn geloof"
mag op zich best, ik wil niemand het recht ontzeggen om te geloven.
maar dat het ergens over gaat?
volgens mij niet
volgens mij vinden de meeste mensen het te moeilijk om onder ogen te zien, dat het niet meer is dan dat:
je wordt geboren, je, leeft. je gaat dood...
zonder reden, zonder betekenis
meer is er niet.
alleen zou jammer dat al dat geloof zoveel ellende, misvattingen en haat teweeg brengt, dat doet mij stiekem toch wensen dat iedereen atheist was, dan konden we samen werken aan een realistische wereld zonder wensgeloof, zou het heel misschien wel war kunnen worden. als we al het menselijk vermogen zouden aanwenden voor een leefbare wereld

Sterker nog: zonder geloof kun je niet functioneren als mens!
Op een bepaald niveau ben ik het daar ook wel mee eens. Niet op het individuele, maar wel op het maatschappelijke level. Zonder geloof heeft het leven geen bevredigende betekenis en geloof helpt de mens van vroeger en nu om zo toch nog iets van waarde te zien in hun bestaan. De meeste niet-gelovige mensen kunnen daar slecht mee omgaan en verprutsen hun leven maar wat (kijk om je heen). Veel gelovigen zijn in hun hart geen haar beter maar voor mezelf stel ik, als niet-christen, vast dat de meeste mensen die ik als prettig ervaar en mezelf ten voorbeeld kan stellen (qua menselijkheid en vrede) geen atheist zijn.

Religie en geloof zijn de grootste uitdragers van angst.

Achterlijke mongool, met z'n paus mobiel. Vieze ouwe exhibtionistische knapen schenders.

Grieg | 16-04-08 | 22:59
volgens mij kun je best functioneren zonder geloof, vergt alleen wat moed.
en daarna volgt de bevrijding, van jezelf zijn, zonder jezelf in een geloofskeurslijf te hoeven passen, is mooi. geloof me.
ik ben wie ik ben, ik geloof niet in een hiernamaals, maar ik geniet elke dag van het wonderbaarlijk mooie leven

Kijk! Twee ééncelligen bij elkaar!

Geloof en religie spelen ook een belangrijke rol in ontuchtige handelingen

Een democratie MET waarden kan haar eigen ziel ook verliezen. Kijk maar naar de Verenigde Staten. Had je nog meer nietszeggende dooddoeners, oude irrelevante zuurpruim?
"Geloof" is ingegeven door onvrede met het onbekende, voor van die enge mensen die niet tegen "onopgevulde hokjes" kunnen en dan maar een invulling gaan verzinnen in plaats van geduldig door te zoeken en geen aannames te doen.
Alle vooruitgang komt van mensen die wel het geduld hadden om door te zoeken totdat de onderste steen boven was en de waarheid duidelijk werd. En die waarheid, die heeft geen god nodig.

Art Galt | 16-04-08 | 22:42 Nog zo'n dooddoener "veel van de westerse waarden komen uit de Bijbel."
Gelul.
Ons burgerlijk wetboek, waar we onze sociale en maatschappelijke onderlinge normen en waarden zo exact als maar mogelijk in hebben vastgelegd kan via een lijnrechte afstamming door de hele geschiedenis heen rechts langs die bijbel van je tot het Romeinse handels- en omgangs-recht herleid worden, van voor de tijd dat die door christenen lastig gevallen werden.
Nog zo'n kernwaarde, onze democratie, is bedacht door de oude Grieken in een tijd ver voordat koning David gekroond moest worden en ver voordat kindeke jezus door zijn freaky mom er uitgeplopt werd. Zelfs in het heidense Scandinavïe ging het er democratischer aan toe dan in het feodale onder het juk van de kerk zuchtende Europa.
Die veelgeroemde normen en waarden waar we nu zoveel aan hechten werden pas gemeengoed onder ALLE burgers na, en als gevolg van, de verlichting eind 17e eeuw toen de intelligentsia van die tijd het eindelijk helemaal gehad hadden met de kerk en die papentroep.

Mag ik dan ook even benadrukken dat religie geeeeeeen rol moet spelen!!!!!
Atheisme Rules!!!!

Blaaaaat. Rot op met je religie en je ziel. Alle 'waarden' zitten besloten in onze soort zelf. Van altruïsme tot geldingsdrang, it's all in our genes, baby. ^_^

Bush = politiek en Benedictus = Geloof...
Als ik het me goed herinner is dat niet echt een goeie combinatie...
Want hoeveel oorlogen waren er vanwegen geloof? Exactly...

CynicalBastard | 16-04-08 | 23:23
Niet zo cynisch doen, bastard. Niet meteen op TILT slaan als het over de bijbel en christenen gaat. U hoeft het christelijk geloof en de bijbel ook niet meteen gelijk te schakelen met die bovenstaande carnavalsoptocht, inclusief wantoestanden. U kunt niet weerleggen dat de westerse beschaving veelal is gebaseerd op joods/christelijke fundamenten met bijbehorende geschriften.
En ja dat de democratie is bedacht door de grieken en bepaalde wetten door de romeinen hoort u mij niet weerspreken.

Supertruus | 16-04-08 | 22:59,

stiekem willen dat iedereen atheïst is? Hmm, stiekem hoop ik dat niet. De grootste moordenaar is namelijk een atheïst (Stalin, Mao, Noord-Korea, Castro kan je er ook wel bij plaatsen).

Wat je zegt is: stiekem hoop ik dat niemand een hand had, daar moorden ze immers mee (terwijl we weten dat handen juist ook veel goeds werk voortbrengen).

Romeinen stonden ook pedofilie toe in hun democratie, of daar nou een zegen op moet liggen? De Grieken waren overigens ook religieus, wat dacht je van al hen goden? Atheïsme heeft niks voortgebracht aan het democratisch bestel. Erasmus verdiend wel een pluim, alleen jammer dat die joden haatte.

Gelovigen zijn beter dan ongelovigen,
Christenen zijn beter dan Moslims,
enz, enz.
Gewoon fasisme dus en die 2 Hitlertjes in spe zouden allebei een neqsch*t moeten krijgen.
www.youtube.com...
www.youtube.com...
Bah, fanatici...

Gelovigen zijn beter dan ongelovigen,
Christenen zijn beter dan Moslims,
enz, enz.
Gewoon fasisme dus en die 2 Hitlertjes in spe zouden allebei een neqsch*t moeten krijgen.
www.youtube.com...
www.youtube.com...
Bah, fanatici...

Sorry voor de dubbelpost...

www.youtube.com...
En niet te vergeten, de man die een medaille zou moeten krijgen...

Marx had hier en daar ook wat wijsheden: "geloof is opium van het volk".

Joshua | 16-04-08 | 23:55
tja, allemaal in de aard van het beestje, he?
toegegeven, ook door atheisten is veel fout gedan en kromgedacht.
toch denk ik dat uitgaan van de realiteit zoals die is, het onder ogen zien van de toch wel enigszins desperate toestand van de mensheid en de wereld de enige hoop is op iets structureels beter, je kunt geloven tot je een ons weegt, maar je zal toch gewoon iets moeten doen (als dat nog mogelijk is )
en los van of het nu wel of niet beter is, ik geloof er gewoon geen flikker van, van al dat geleuter, ook niet als het eigenlijk best aantrekkelijk is, zoals bv het boeddhisme, volgens mij is er gewoon niks, of dat nu wenselijk is of niet, niks na de dood, er is niks na de dood...

@da wizard | 17-04-08 | 00:04
fasisme?


Jezus, voor zulke spelling verdien je ook de doodstraf.

@IgorTheHorrible | 17-04-08 | 00:13
Iemand zonder geloof minderwaardig vinden vind ik erg duiden op fascisme.
Of valt het dan onder het kopje racisme?...

"Een democratie zonder waarden kan haar eigen ziel verliezen"


We hebben onze ziel al verloren sinds we onze eigen goden van de Tarpeïsche rots afgeflikkerd hebben en massaal een woestijnzombie zijn gaan aanbidden.
Het gristendom is het meest waardeloze geleauf ter wereld. In een wereld waarvan iedereen kan zien dat hij sinds jaar en dag door wolven geregeerd wordt, leert het gristendom de massa dat zij lammetjes moeten zijn.

Supertruus | 17-04-08 | 00:13,

in principe is niemand op deze wereld volmaakt. Maar goed, God spreekt vandaag de dag nog, door o.a. profetieën die uitgesproken worden. Hij geneest ook ng vandaag de dag. En zonder dat je gelijk voor gek wordt uitgemaakt, laat ik mensen het gewoon zelf ontdekken. Ik heb geen zin in een discussie wie er gelijk heeft. Daar komen we toch nooit uit. Ipv dat hoop ik dat mensen zelf willen zoeken.

@da wizard | 17-04-08 | 00:14
Zei ik dat? Mijn excuses dan, mijn onstabiele geest blijft maar rondzweven tussen een katholieke technocratie en een communistische dictatuur. Ik kan gewoon niet kiezen.


Trouwens racisme is gewoon een feit, zolang geen blanke de 100 meter sprint wint of een neger de Nobelprijs voor wiskunde krijgt. Voordat je gaat schreeuwen, ik wijs alleen erop dat er verschil is tussen rassen, zonder er een waardeoordeel aan te geven.

@IgorTheHorrible | 17-04-08 | 00:31
Daar heb je gelijk in.
En ik SCHREEUW niet ;-)...

"Religie en geloof zijn de grootste uitdragers van angst." (De Regisseur @ 23:07) en "In een wereld waarvan iedereen kan zien dat hij sinds jaar en dag door wolven geregeerd wordt, leert het gristendom de massa dat zij lammetjes moeten zijn." (ZonderNaam @ 00:22)
-
Toch wel knap van die gekke religie genaamd christendom, dat ze mensen tegelijkertijd te veel angstig én te weinig angstig maakt!

Van religie word je dom. Uiteindelijk eindigen religieuzen als minder dan apen, honden, varkens, wurmen, qaqqerlaqqen (cucharracha's), pissebedden, falabella-paardjes, schildpadden, kabeljauwen, kwallen en plankton.


Ben ik nog iets vergeten?
Hm. Nee. Zo is het.

Het wordt hoog tijd dat we enorme gekkenhuizen gaan bouwen voor iedereen die een religie aanhangt. En wel met verplichte opname. En als we die dan kunnen bouwen op mars garandeer ik je dat de aarde een fijne planeet wordt.

@supertruus, en wie ben jij om te zeggen dat ons leven geen betekenis of waarde heeft? er is namelijk meer bewijs voor het tegenovergestelde en nee ik ben echt geen christen of islamiet. extreme atheisten zijn meestal net zo bekrompen denkertjes als religieuze mensen.

@fokkinalien | 17-04-08 | 00:56
Wat beschouw jij dan als religie? Atheisme verschilt niet zoveel van andere religies, behalve het feit dat je heilig in niets gelooft. Alleen agnosticisme is een gouden middenweg tussen de religieuze fanatici en de fanatische religieontkenners zoals jij.

Het valt me op dat in het vara kudtprogramma dwdd altijd of Geert Wilders of Katholieken worden afgezeken, zoals afgelopen avond de paus.
Heb deze lafaards nog nooit de mislam zien afzeiken.
Wel in elke uitzending een of meerdere achterlijke kwezels met een kopvod opvallend vooraan in het publiek zetten om aan te tonen hoe multikulti ze zijn.

Godward | 17-04-08 | 00:44 "Makke schapen" heet zoiets. Moeilijk hé?

IgorTheHorrible | 17-04-08 | 01:24 Een atheïst is geen religie-ontkenner, maar een geloof-ontkenner. Het ontkennen van religie vloeit bij de atheïst louter voort uit het ontbreken van geloof dus van de noodzaak tot religieus handelen. Als er iets een religie-ontkenner is ("religie heeft geen nut want je kan het niet weten") dan is dat een agnost wel.

Zelf ben ik niet gelovig en het zal me worst zijn wat ie daarvan vindt.
En TOCH, vind ik de Paus een dope gast. Beetje moslims irriteren zo nu en dan, hier en daar, en dat hele instituut het Vaticaan zal nog een belangrijke rol spelen in de toekomst om die Mosselmannen voor de zoveelste keer in de geschiedenis terug naar de zandbak te sturen.

Het blijft leuk zo'n pausmobiel.
Een vent in een jurk op een doorzichtige schijtkeet.
Snap ik dat er zo veel volk komt kijken.

Wat zijn de waarden van katholicisme? Hypocrisie!

Kruistochten en pedofilie is het voornaamste wat de papen ons opgeleverd hebben. Oprollen met die misdaadbende.

*zichzelf inhoudt*

Gelovigen zijn domme "mensen", met een gemiddeld IQ van 20 punten lager dan echte mensen.

Gelovigen zijn domme "mensen", met een gemiddeld IQ van 20 punten lager dan echte mensen.

*agrees with black haze* (maar 1x.)

De Katholieke Kerk is het oudste culturele instituut ter wereld en staat aan de basis van de westerse beschaving. Alle lof aan Zijne Heiligheid en president Bush!

@Doc Faustus
Sarcasm - reincarnated :P

@CynicalBastard | 16-04-08 | 23:23 noem is wat van die veelgenoemde waarden dan? En griekenland heeft democratie bedacht? Wie dan? kom is met wat concreete bewijzen anders is je tekst voor mij alleen maar een stuk stront.

@Black Haze | 17-04-08 | 09:53 ik ben Christelijk-evangelisch en ik studeer bedrijfskundige ICT aan de Hoge School Arnhem Nijmegen, vragen??

@Gereformeerd | 17-04-08 | 10:49
U is dus bekend met het principe van Plug&Pray?

@Gereformeerd | 17-04-08 | 10:48
nl.wikipedia.org...
En niet zulke vulgaire taal gebruiken mijn zoon. Dat siert je niet, als volgeling van mij.

@Gereformeerd | 17-04-08 | 10:49
Ja, waarom doe je geen universiteit zoals de slimme mensen?

Altijd grappig als HBOertjes denken dat ze slim zijn :)

@Black Haze | 17-04-08 | 10:58
Doe s niet zo achterlijk. Voor een universitair geschoold iemand kom je aardig dom over met zulke opmerkingen.

De paus en bush zijn helden! Ze geven tenminste hun standpunt en als iemand het niet eens is met ze gaan ze gewoon door met rammen! Heerlijk!

Bovendien: je mag het leuk vinden of niet, maar de samenleving zoals wij die kennen heeft romeins-christelijke wortels. Don't like it, moet je maar gaan hakbarren in 1 van die zandbaklandjes.

@Jezus van Nazareth
Ik kan het niet helpen, gelovigen zijn zo lekker makkelijk op de kast te krijgen :>

Brrr...om akelig van te worden. Twee extreem conservatieve huichelaars van de ergste soort die het even voor de rest menen te moeten bepalen. Bij mijn weten hoor je kerk en staat strikt gescheiden te houden. We leven goddomme niet meer in de 16e eeuw, of wat?

5e zegel.


@Black Haze | 17-04-08 | 11:10
Zeer zeker waar, maar wat hebben HBO'ers daar mee te maken?

@Jezus
Helemaal, maar dan ook helemaal niets ;)

@Black Haze | 17-04-08 | 11:32
Ok, dan trek ik mijn fatwa tegen je in. ;)

@hallevvezool | 17-04-08 | 11:27
Hoeveel nog tot je spaarkaart vol is? ;)

@Jezus
Ik denk dat je jezelf verward met Mohammed :p

@jvN tot je zeven toeters hoort. Lach maar zolang je kan..
Wolla de sjgap zegt baai de wee dat je naam niet ééns in het grote boek staat.
Duswaarhebbenweheteigenlijkover?

@hallevvezool | 17-04-08 | 13:17
Als jij nu eerst eens verteld waar je het over hebt in je post van 11:27...
Aangezien ik aanneem dat je het hier niet hebt over de roman van Simon Vestdijk:
"En toen het het vijfde zegel geopend had, zag ik onder het altaar de zielen dergenen die gedood waren om het Woord Gods en om de getuigenis die zij hadden. En zij riepen met grote stem, zeggende: Hoe lang, o heilige en waarachtige Heerser, oordeelt en wreekt Gij ons bloed niet van diegenen die op aarde wonen?"
En leg nou eens uit wat dat met dit topic te maken heeft.

@Jezus van Nazareth | 17-04-08 | 13:48
Vergeet ik de bronvermelding: Bijbel, Openbaringen van Johannes, vers 6:9-10

11 (getal der zotten)..een ieder van hen werd een witte badjas verstrekt en hen werd gezegd nog even te wachten tot er meer broeders en zusters zullen zijn omgelegd omwille van de getuigenis die ze over de Almachtige hebben afgelegd.

Er ontbreken onder 't altaar kennelijk nog een onbekend aantal dooie gelovigen.

Er zíjn ondertussen namelijk reeds gelovigen gedood, je kon het niet weten opgesloten in catacomben van het vaticaan, terwijl de paus in JOUW plaats/naam op die stoel zit.... Nu wàt ga je eraan doen?

Geloof zoals we het denken te kennen is politiek.
Politiek zoals we het zijn toegestaan dat te kennen is louter poppenkast.

Overigens dank voor de literatuurtip.

Ooh man... hoe graag wil ik dat Independence Day gewoon echt het W.H. verneauqt.

nekschot voor de paap

kudtreli's...

lijfspreuk der geuzen "Liever turckx als paepsch"

"Een democratie zonder waarden kan haar eigen ziel verliezen"
Idd, deze spelen een belangrijke rol in de politiek en met name in een democratie. Deze 2 hypocrieten stellen echter dat deze waarden uit geloof en religie moeten komen en dat is waar ze de plank behoorlijk mis slaan. Normen en waarden moeten uit het maatschappelijk leven groeien, onafhankelijk van het geloof dat de personen in die maatschappij aanhangen. Normen en waarden uit verschillende religies kunnen alleen maar botsen en "generieke" maatschappelijke normen en waarden uithollen.....

de exotheristen krijgen vanzelf de ongeziene tyfus wel.
Het is niet aan mensen om nekschoten uit te delen. Wel om lief te zijn voor elkaar. (1 simpel regeltje). De wangen zijn echter genoeg gedraaid, er worden geen anderen meer toegekeerd.
Dit te danken aan de kwaadwillenden, en de onwetenden die er achteraan lopen. de onwetenden die willens en wetens kwaadwillend zijn die zijn verloren.
De linker heeft ookgeen liefde, de rechter heeft ook geen land.
Iets dat verborgen is, IS nog steeds iets.
Ja sjonnie het benne me d'r een stel.
Gij zult studeren, is een algemene nuttige tip, je raadt nooit voor wie dit een regel is.

@hallevvezool | 17-04-08 | 17:45
*Rookt snel paar jointjes en gooit er een LSD pil achteraan met een dubbele whiskie om het weg te spoelen om op zelfde niveau als hallevvezool te komen*

Ach, vorige pausen en bischoppen waren innig bevriend met Hitler, dus waarom niet met Bush?

hallevvezool | 17-04-08 | 17:45
Studeren is een redelijk vrij vertaling, Lezen of Leren kan ook. Daarnaast heeft het niet perse betrekking op iets anders dan de reli tekst waar het in staat.


Nice try!

*zucht* gelovige gekken..

Ooit van scheiding van kerk en staat gehoord jij vuile leugenachtige hypocriete yank!

GOD,waarom zijn jezus en mohammed en de goeroe boedha,en nog wat
leugenaars er er niet bij?,zelf laat je ook nooit wat horen.
Voor mij als atheist niet zo vreemd,de mens weet het niet,dus verzinnen
ze maar wat,aangezien het niet te bewijzenis,moet je hun maar geloven.
Wie in de mens geloofd of hen vertrouwd,
zal als het kaarsje doofd,te arm zijn,voor een kist in vurenhout.

Laten we ALLE religieuze instellingen maar afschaffen, ook een liefdadigheids instelling als b.v. het Leger des Heils, dan kunnen de sloebers die daar gebruik van maken vast wel bij bovenstaande reaguurders douchen, een warme maaltijd genieten, en overnachten! Toch, mijn atheïstische medereaguurders?

Atheisme is ook een geloof: namelijk het geloof dat er niets is. Hoe dan ook op een of andere manier geloven we allemaal wel iets. Goed of slecht is daar niet van afhankelijk, dat is een keuze die je in je hart maakt en waar je zelf de verantwoording voor draagt, ten alle tijde.

"Een democratie zonder waarden kan haar eigen ziel verliezen"
Mooi gesproken!!! Sta ik honderd procent achter...

lord_reet_veter | 16-04-08 | 23:46

Je zegt het goed: "WAREN"!

Het blijft frappant dat de meeste atheisten denken dat gelovigen domme mensen zijn....
-
I will bring you old news: Wetenschap is ook niet waterdicht. Voobeeld: In het begin was er niets. Vanuit het niets kwam de "Oerknal" Right.....Dream on!

(Allen Lieve Mensen).
Er is wel zeker met ALLe boekjes geklooid, de puzzel is dus alleen maar moeilijker geworden, gelukkig hebben we tegenwoordig de steen der wwwijzen.(nee jezus van N, van jouw methode wordt je duizelig, Dat wij de generatie zonder hoop zijn is wel duidelijk).
De zoon van josef de timmerman uit de stam van judah zou aan het kruis geroepen hebben "gezegend" en niet "verlaten".
Zou collectief de shabbat een paar keer breken de zaak vooruithelpen? zouden we dat durven?
Wat dat betreft ligt het vaticaan ruimschoots aan kop (tenzij de paus stiekum de shabbat in ere houdt).
doejetochnie, atheist-heeft geen god, een gelovige heeft op z'n minst een vraag en iets met theos en logos.
'kwou da'kwatwist

@Spaansche Griep | 17-04-08 | 20:23
Je kunt er als maatschappij ook voor kiezen om deze arme sloebers via belastingafdracht te voorzien in hun basisbehoeften. PvdA rings a bell? SP? GroenLinks? Dat hoeft dus niet persé via een religieuze liefdadigheidsinstelling. En laten we wel wezen: zo'n liefdadigheidsinstelling op religieuze basis is natuurlijk ook deels PR, en een goede manier om het geloof uit te dragen (ik zal het woord opdringen niet gebruiken) aan mensen die aan de grond zitten en kwetsbaar zijn. Ik zeg niet dat dat persé slecht is, per slot van rekening KAN het mensen helpen om hun leven weer op de rails te zetten. Maar om nou te stellen dat religie een monopolie heeft op liefdadigheid c.q. het redden van mensen?

@Dat doe je toch niet | 17-04-08 | 23:46
In den beginne was er niets linken aan de oerknal gaat ook niet werken natuurlijk. Je linkt religie nu aan wetenschap vanuit een religieus oogpunt. Je "Dream on" vind ik dan ook misplaatst. Ik ben van mening dat het In den beginne was er niets prima te combineren valt met de Big Bang theorie.
Van Wikipedia: "Spectroscopische waarnemingen van sterrenstelsels duiden erop dat het heelal uitdijt. Dit kan alleen verklaard worden als sterrenstelsels oorspronkelijk in één punt zijn ontstaan. De belangrijkste aanwijzing hiervoor is dat hoe verder sterrenstelsels van ons af staan, hoe sneller ze zich van ons verwijderen." En voila. In den beginne was er niets, toen de Big Bang. En omdat het heelal nog steeds uitdijt, is de Big Bang feitelijk nog bezig. Zie het als een hele grote, vertraagde explosie. nl.wikipedia.org...
Een interessante reden voor deze Big Bang kun je overigens lezen in Een ongewoon gesprek met God van Neale Donald Walsh. Echt een aanrader! Het is geen makkelijk boek en af en toe is het flink confronterend wat je leest, maar het is wel vlot geschreven en zit vol humor. Daarbij geeft het een heel nieuwe kijk op o.a. religie en hoe mensen met elkaar omgaan.

RSS Feeds

Digi Sp!ts archief