Israël bereidt zich serieus voor op een eventuele militaire aanval op Iran. De joodse staat wil er zeker van zijn dat Teherans nucleaire programma kan worden lamgelegd zodra ze in staat zijn nuclaire wapens te vervaardigen, meldt het AP.
Gevechtsvliegtuigen
Dat het de Joodse staat ernst is, blijkt uit een aantal recente aankopen. Er werden negentig 90 F-16I gevechtsvliegtuigen en twee Duitse duikboten bewapend met kernraketten aangeschaft. Israël is al in het bezit van twee kernonderzeeërs.
Legeroefening
Afgelopen zomer hield Israël nog een grootscheepse legeroefening ter voorbereiding op een aanval op nucleaire installaties in Iran. Het land is ervan overtuigd dat Iran rond 2010 genoeg uranium verrijkt heeft om een atoombom te produceren. Israël, zelf een nucleaire macht, ziet dat als een directe bedreiging voor hun voortbestaan.
Nucleaire wapens
Iran weigerde eerder deze week internationale samenwerking in ruil voor bevriezing van het Iraanse nucleaire programma. "Als Israëlische, Amerikaanse of Europese inlichtingendiensten erachter komen dat Iran nucleaire wapens aan het vervaardigen is, zal Israël reageren op een wijze die past bij de existentiële dreiging die uitgaat van een dergelijk wapen", aldus de Israëlische vicepremier Shaul Mofaz. "We nemen de uitspraken van Mahmoud Ahmadinejad (president van Iran) heel serieus. We willen niet nog een holocaust riskeren."
Energie opwekken
Eerder riep Ahmadinejad in de media dat Israel van de kaart geveegd dient te worden. Volgens sommige media werd dit echter verkeerd geinterpreteerd en bedoelde de Iraanse leider dat Israel op den duur vanzelf zal verdwijnen. Verder bleef de president bij zijn argument dat het verrijken van uranium puur bedoel is voor het opwekken van energie.
Reacties
heuj het gaat beginnen!
J. De Hoop Schepper | 07-08-08 | 13:16
Doe het dan!
Tobi | 07-08-08 | 13:17
Kijk weer eens goed nieuws in komkommertijd
Jezus Christ | 07-08-08 | 13:17
Zonde...
*legt nieuwste National Geographic naast zich neer.
kapotte_stofzuiger | 07-08-08 | 13:18
Go Israël!
Iran heeft genoeg kansen gehad, wie niet luisteren wil...moet maar voelen!
RMAJ | 07-08-08 | 13:18
Nou, dan is het dus nog voor 2010 oorlog. Iedereen alvast even diepvriesmaaltijden inslaan...
Mr. ML | 07-08-08 | 13:19
*begint schuilkelder te graven en voorraden in te slaan*
Victor | 07-08-08 | 13:19
We gaan dooooood! :]
Thiaz | 07-08-08 | 13:19
dat zal wel flink rust in de tent brengen.
zoalshetis | 07-08-08 | 13:20
Ja, die attitude zal ze lang van pas komen in hun streven om het meest gehate land ter wereld te blijven. Het zet iig het conflict weer lekker op scherp. Sukkels.
Dikr | 07-08-08 | 13:20
Eindelijk.
Werd tijd dat het middeleeuws volkje elkaar afmaken.
Ruimt mooi op.
Allaha rule's
robert2584 | 07-08-08 | 13:21
* zet aluhoedje alvast op *
M@rk | 07-08-08 | 13:21
Duitse U-boten?
Gib dem Luder ordentlich Puder!
jandoppie | 07-08-08 | 13:21
Israel koopt " duitse duikboten " ?
hmtja | 07-08-08 | 13:21
En de wereld vergaat op 21 oktober !!
Gunslinger | 07-08-08 | 13:21
en nu hoopt iedereen stiekem dat ze oorlogie gaan voeren
Timeh | 07-08-08 | 13:22
@ Mr. ML 13:19: Ik zou maar blikken nemen, als ik u was.
wijsvinger | 07-08-08 | 13:22
Ze vragen er toch ook om?
Frederik Puntdroad | 07-08-08 | 13:23
jaja.. energie.. met een voorraadje olie onder je reet waarmee je het kunt uitzingen tot je zelf kernfusie hebt beteugeld. nou, komt weer een mooie aflevering in deze reality soap aan "as the wurld burns". maar goed, 't is met de ondergang door een deeltjesversneller toch binnenkort allemaal over. ff snel in got geloven, anders moek op de bbq
MindoverReligion | 07-08-08 | 13:23
@Dikr | 07-08-08 | 13:20
Beter een 'gehaat' land dan een genuked land.
Met haardbaarden in zee gaan is geen optie voor Israel.
LordBathory | 07-08-08 | 13:23
Komt dat de VS ff mooi uit. :')
Hammondman | 07-08-08 | 13:23
Natuurlijk... want de beste manier om een kernoorlog te voorkomen is er een te beginnen!?
De Beul van Den Haag | 07-08-08 | 13:25
Zo'n actie zou pas écht slecht zijn voor de olieprijs.
Vogelbeest | 07-08-08 | 13:25
Shit, in Almere kun je geen schuilkelders graven
*overweegt naar Amstetten te verhuizen*
T1NKY | 07-08-08 | 13:26
het nadeel van moslims, in tegenstelling tot negers, is dat ze nooit vergeten.
zoalshetis | 07-08-08 | 13:26
Een duitse onderzeeër, naam das Jood?
Superior Bastard | 07-08-08 | 13:27
Atoomwapengrootmacht Israel wil niet dat iran atoomwapens gaat maken? Iets met pot ketel en zwart....
TH0M | 07-08-08 | 13:27
domme Yankee-loving-Joden kan ik bij jullie komen voor vergoeding in de brandstofkostensfeer ??? En btw Iranezen hebben ook een besneden piemel en geloven ook in een god so what's the problem ?????
Vonbunderen | 07-08-08 | 13:27
*zoekt positief nieuws omtrent Israël en komt uit bij foto's van Bar Rafaeli*
blinde kip | 07-08-08 | 13:28
pfft... mooi staaltje public diplomacy! Iran weet dat ze niet kan winnen, tenzij ze in één keer alle lanceerinstallaties van Israël, inclusief haar allies kan uitschakelen, en dan nog zijn er de mobiele installaties (subs, jets, cruisers) dus dat lukt gewoon niet.
Kortom, tenzij Iran plotseling zelfvernietigingsdrang krijgt, komt er geen oorlog. Hooguit wat schermutselingen aan de grens, en de IDF en USMC zullen die centrifuges wel aanpakken. Kan in een nacht gebeurd zijn.
*gaat weer verder met krantje en koffie*
Tim | 07-08-08 | 13:29
wijsvinger | 07-08-08 | 13:22
haha *beteuterde Mr ML met vriesert vol bagger voor zich ziet.*
bubbeltjeswijn | 07-08-08 | 13:29
Waarom is het nou zo moeilijk in vrede met elkaar te leven? Gewoon doen!
Boer Harm uut Twente | 07-08-08 | 13:29
Israel mag echt hopen en bidden dat Rusland en/of China het allemaal oke vinden dat hun miljoeneninvesteringen en economische belangen wegens een NIET BESTAANDE dreiging worden vernietigd. Irak had al aangegeven geen luchtruim ter beschikking te stellen voor Israelische aanvallen en Rusland heeft al vliegtuigen in de buurt om eventuele aanvallers te kunnen onderscheppen en strategische bommenwerpers om terug te slaan. Mocht Israel toch aanvallen, dan zal de olieprijs makkelijk verdubbelen, afgezien van de enorme prijsstijging die 'slechts' door speculanten teweeg wordt gebracht. Dus als de benzine straks 4 of meer euro per liter kost mag je Israel daarvoor bedanken.
Misschien moet de wereld zich eens afvragen of Israel die prijs waard is, want op deze manier draait 1 landje de hele wereldeconomie in de soep...
P.S. Iran verrijkt uranium tot 3%...voor wapens heb je 98% nodig...
[-InFiDeLz!-] | 07-08-08 | 13:29
Alsof Israël zich dat ook maar kan permitteren. Zowel financieel als moreel zijn ze al half failliet en op eigen houtje een oorlog beginnen, zonder steun van het Westen staat gelijk aan zelfmoord. Daarentegen hebben de Israëliërs nooit bekend gestaan om hun stabiele politiek.
Biff Eagleburger | 07-08-08 | 13:29
Dan zou israel over Iraaks grondgebied moeten vliegen, en daar de Amerikaanse luchtmacht tegenkomen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan, in theorie zou de VS dan Israel moeten tegenhouden maar dat lijkt me te pijnlijk!
arno10000 | 07-08-08 | 13:30
@LordBathory | 07-08-08 | 13:23
"Met haardbaarden in zee gaan is geen optie voor Israel."
Dat blijkt. Overigens zal het voor haatbaarden mede daardoor geen optie zijn om met haatkeppels in zee te gaan en blijven we lekker op dezelfde voet aanklooien in die contreien. De primaire reden voor een land om kernwapens te bezitten is gelukkig vooralsnog een sterkere positie aan de onderhandelingstafel en om daarmee evenwicht te bewerkstelligen met je tegenstanders. Zo'n wedloop begint bij de eerste van de twee die eraan begint. Rara welk land was dat? -> Iran's policy (ik twijfel er ook niet aan dat ze kernwapens willen) is een logisch gevolg van Israel's keuze om stiekum kernwapens te gaan maken een poosje terug.
Dikr | 07-08-08 | 13:30
-weggejorist-
Nee dus! | 07-08-08 | 13:31
Laat Iran Israël maar lekker van de kaart vegen, hopelijk zijn die nucleair bommen al af en, kunnen ze ook eens die idioten een lesje leren zo het gevaar uitschakelen. Israël speelt een vies spelletje en wil gewoon macht, lamzakken.
Scoober | 07-08-08 | 13:32
'' Eerder riep Ahmadinejad in de media dat Israel van de kaart geveegd dient te worden. "
Tel daarbij op dat ze hun plannen niet willen staken en er geheid oorlog komen gaat. Waarom hebben die 2 landen overigens zo'n conflict met elkaar?
bananenfietsbak | 07-08-08 | 13:32
@Vonbunderen | 07-08-08 | 13:27
Ahmadinejad, DAT is het probleem, die vent is zo gek als een deur.
Scheetje Beef | 07-08-08 | 13:32
-weggejorist-
zoalshetis | 07-08-08 | 13:33
ALs je een president aan het hoofd hebt, die andere landen (Israel) met nucleare wapens bedreigd dan verdien je een pre emtive strike.
Bloodzone | 07-08-08 | 13:33
@[-InFiDeLz!-] | 07-08-08 | 13:29
4 euro voor een liter benzine is inderdaad wel wat veel, laat iran Israel maar nuken dan..
LordBathory | 07-08-08 | 13:34
pfff... stoere taal van de joden.... alsof ze daar in Iran wakker van liggen...
Israel is trouwens afhankelijk van the USA en die is afhankelijk van het oosten (China) laat China nu net aan de kant van Iran staan (China haalt al zijn olie uit Iran)... dus die yanks gaan dit nooit goedkeuren...
Plus dat het ook niet lekker verkoopt in Amerika dat de olie aan de pomp 200 dollar kost omdat de joden even Oorlogje willen spelen... Zeker niet met verkiezingen voor de deur...
webcrew | 07-08-08 | 13:35
Toch maar weer Olies kopen?
docker | 07-08-08 | 13:36
Go Israel! En neem Dikr ook gelijk even mee, bavakasha.
Knuckle Sandwich | 07-08-08 | 13:36
arno10000 | 07-08-08 | 13:30
USAF steunt Israël eerder dan dat ze die tegenhoudt boven Irak. Er zijn echter nog vier factoren die meespelen: 1) de overige moslimlanden, m.n. Egypte en Syrie zouden wel eens vervelend kunnen gaan doen tegen alles wat westers/ally is; 2) de olieprijs stijgt de pan uit en met name de USA kunnen dat heel slecht gebruiken, om nog maar te zwijgen over wat de OPEC o.l.v. de Saudis gaat doen en 3) de aankomende verkiezingen tussen JMcC en BHO; 4) De Palestijnen en Arabieren die in Israël wonen zullen minimaal geagiteerd reageren, dus moeten er ook aan de binnenlandse veiligheid gedacht worden, wat een verdeling van troepenmacht zal moeten betekenen.
Daarom denk ik dus dat er geen oorlog komt, hooguit covert ops die een paar dagen later bekend worden.
Tim | 07-08-08 | 13:37
maple leaf goud kopen , uit aandelen dan bommen erop effe wachten tot de goudprijs trippelt .beursen vallen tot -50 % dan goud verkopen en daarna in aandelen ;-) met je winst koop je een penthouse in teheran
r00nus | 07-08-08 | 13:38
@Tim | 07-08-08 | 13:29
Mee eens.
Helaas is al vaker gebleken dat stabiliteit pas bereikt wordt door gelijke dreiging van twee kanten (Koude Oorlog, IJzeren Gordijn). Jammer, maar het menselijk karakter zit nu eenmaal zo in elkaar.
Zo is het ook te hopen dat het communisme in China nooit verdwijnt want anders worden we overspoeld door 3 miljard Chinezen die niet weten hoe met democratie om te gaan.
ibbeltje | 07-08-08 | 13:38
@Bloodzone
Iran is hier niet de boosdoener hoor..
laat mij 1 tekst zien waarin Iran met nukes dreigt! hebben ze nooit gedaan.
illuminati | 07-08-08 | 13:38
webcrew | 07-08-08 | 13:35
lol! zelfde denkpatroon! prachtig!
Tim | 07-08-08 | 13:38
@Webcrew *gaaaaaap* maar jij hebt ook een huilbaby bij je naam dus ben je waarschijnlijk een fokkertje.
Anyhoo de kop van dit artikel is Israel overweegt.... Erger is de kop Anouk overweegt Songfestival. Brrrrrrr......... daar moet je niet aan denken.
Isser | 07-08-08 | 13:38
Niet fokken met de joden, de geschiedenis heeft ze keihard gemaakt.
Multikuli | 07-08-08 | 13:39
@Dikr | 07-08-08 | 13:30
Het lijkt mij niet ondenkbaar dat als Israel geen nukes zou hebben de Ussr destijds weinig problemen zou hebben gehad de vrienden van de Usa van de kaart te vegen, dat had ze weer goodwill gegeven in de moslim wereld.
LordBathory | 07-08-08 | 13:39
Er gaat helemaal niemand genuked worden, Israël doet de pre-emptive met conventionele wapens.
Modderkip | 07-08-08 | 13:40
Had Duitsland onderzeeërs met kernwapens dan?
zum kotzen | 07-08-08 | 13:41
*besteld vast tapas en een cerveza en gaat achterover leunen*
Go jewish cowboy´s!
laluna | 07-08-08 | 13:42
[-InFiDeLz!-] | 07-08-08 | 13:29
Idioot. Net of rusland of china zich een oorlog zal riskeren om een handvol moslims, nu zij zelf eindelijk lekker op gang komen. Ja hoor, de economieen van rusje en chineesje is gekoppeld aan het straatarme iran. Goh, zou china dan ook een oorlogje beginnen vanwege sudan of colombia?
Verder, wat weten de israeliers wat de anti-westerse massa in Europa niet wil weten? Uiteraard heeft ieder weldenkend mens duizendmaal liever dat een land als israel of frankrijk DE bom heeft, in plaats van een fascistisch moslimregime, die alleen bij de gedachte eraan, al tot uitroeing van hun niet welgezinde volkeren zijn.
Alleen een linkse neo-fascist of een moslim vindt dat onlogisch. Verraderlijk rotvolk, voor niets zijn ze geboren en voor niets zullen ze sterven! Deze glibberige pissebedden, met nicks die je anders nooit tegenkomt, kruipen op een dergelijke nieuwsfeitje direct uit hun donkere holletjes.
hoteldebotel | 07-08-08 | 13:42
dat wordt iig dus NA de Amerikaanse verkiezingen.
bubbeltjeswijn | 07-08-08 | 13:42
Let the games begin!
Radical Rex | 07-08-08 | 13:42
Zou leuk zijn als Israel eens een pak op z'n donder zou krijgen. Aan de andere kant blijft dit soort dingen toch altijd jammer, want er gaan een hoop leuke grietjes verloren.
Zo heb ik nu een Iraanse stagiare lopen, gvd wat een lekker diertje is dat!
Daar moet je geen bom op gooien, da's echt zonde. Eerst de neukbare populatie evacueren zeg ik.
Ik kan wel bij de VN gaan werken als vluchtelingcoordinator, ik zou het wel weten :-p
Frits Bonkestein | 07-08-08 | 13:42
Doe ik ook wel eens met Risk, zo'n wanhoopsoffensief opdat ze me wat makkelijker van het bord kunnen maaien.
Soup nazi | 07-08-08 | 13:42
Ach ja, eerst komt Israël de boel verkennen, dan kunnen de amerikanen de boel platvegen en verliezen!
OutofCtrlAltDel | 07-08-08 | 13:43
Ach ja, eerst komt Israël de boel verkennen, dan kunnen de amerikanen de boel platvegen en verliezen!
OutofCtrlAltDel | 07-08-08 | 13:44
"Neuzen counteren zichzelf naar overwinning"
Pikkestein | 07-08-08 | 13:44
ibbeltje | 07-08-08 | 13:38
toch denk ik niet dat een wapenwedloop om een dreiging met mutual assured demolition zoals in de koude oorlog te bewerkstelligen haalbaar blijkt. De Russen en Chinezen hebben alleen economische belangen in Iran, en gaan zich niet bemoeien met een evt. wapenwedloop, want china wil econ. groei behouden en rusland krijgt dan te maken met een tweede front naast de NATO dreiging aan haar westgrens.
Trouwens, ik hoop dat ik het niet meer meemaak dat er 3mld Chinezen zijn, fokking hell! moet er niet aan denken! En allemaal zo geïndoctrineerd als die mensen die nu op tv zeggen dat ze zo blij zijn en niet meer kunnen slapen omdat de OS er zijn!
Tim | 07-08-08 | 13:45
*ziet gat in markt met livestream warchannel*
schwalbenkonig | 07-08-08 | 13:45
hoteldebotel | 07-08-08 | 13:42
Zo is dat.
Knuckle Sandwich | 07-08-08 | 13:46
Scheetje Beef | 07-08-08 | 13:32
Niet Ahmadinejad, maar Khamenei is de leider van Iran.
theedrinker | 07-08-08 | 13:50
@hoteldebotel | 07-08-08 | 13:42
Wie zegt dat China of Rusland massaal gaan terugslaan? Weliswaar hebben ze er bommenwerpers staan, maar meestal zijn die bedoeld als dreigmiddel. Logischer is dat er Israelische F16's neergeschoten gaan worden door de 'Iraanse' luchtmacht (nudge nudge wink wink), waarna Iran een heel stel Israelische piloten in handen heeft. En er kan natuurlijk altijd een 'ongelukje' gebeuren in Dimona...
[-InFiDeLz!-] | 07-08-08 | 13:50
*Vlaggetjes kopen gaat*
Centuri0n | 07-08-08 | 13:51
@ Tim
Heeft Clingendael al gebeld?
Soup nazi | 07-08-08 | 13:51
* Hoort zachtjes A-team tune uit onderzeeër komen *
DomineeZwemzaad | 07-08-08 | 13:51
Blijft een gezellige boel daar, lang leven religie.
OpenDeur | 07-08-08 | 13:53
Als dit doorgaat is dat heel triest voor het mooie en intelligente Perzische volk dat verschrikkelijk lijdt onder dat idiote regime van haatbaarden. Die zijn uiteindelijk altijd de lul.
DT71 | 07-08-08 | 13:53
-- heeft tapas op en begint site: whendoesisraelnukeiran.com --
laluna | 07-08-08 | 13:54
LordBathory | 07-08-08 | 13:39
Tijdens de koude oorlog waren er veel andere bondgenoten van de Verenigde Staten die geen kernwapens hadden en die zijn ook niet van de kaart geveegd zijn door de USSR.
theedrinker | 07-08-08 | 13:55
-weggejorist-
kruisridder | 07-08-08 | 13:55
@Ververs: Pica leuk gefotosjopt!
er kan toch geen israelische vlag op een onderzeeer! dat is niet Koosjer!
laluna | 07-08-08 | 13:56
Gaat dan eindelijk dat Midden-Oosten conflict eens definitief opgelost worden? Wel gebruiken he, die nucleaire wapens!
pwman | 07-08-08 | 13:56
ik zet € 10 op israel
yepyep | 07-08-08 | 13:56
*Graaft bunker in achtertuin*
~correctie~
*Wacht met graven van bunker in achtertuin tot het is gestopt met regenen*
Ganethos | 07-08-08 | 13:57
Ganethos | 07-08-08 | 13:57
Zwembad is ook leuk...
Centuri0n | 07-08-08 | 14:00
Soup nazi | 07-08-08 | 13:51
Was het maar zo!
*gaat weer verder in z'n Tom Clancy boekjes ;-)*
Tim | 07-08-08 | 14:03
@theedrinker | 07-08-08 | 13:55
De voormalig communisten mochten graag Joden vervolgen dus zo vreemd zou het niet zijn geweest , het Joods kapitalistisch bolwerk vond men niet echt leuk.
LordBathory | 07-08-08 | 14:04
Ojee. WWIII in aantocht, zo te horen. Iemand in de prov. Groningen die een mooie schuilkelder in de aanbieding heeft? :P
Amstel | 07-08-08 | 14:04
Ganethos | 07-08-08 | 13:57
Ik dacht dat het niet zo vaak regende in Iran. Troost je, hier regent het ook.
FreshClash | 07-08-08 | 14:05
Is er al een gironummer om Israel aan meer geld te helpen?
mr_atheist | 07-08-08 | 14:06
Mooi, da's dan nog één keer groot nieuws uit het midden oosten en daarna is het voorgoed klaar. Heerlijk, dan krijgen we in de toekomst leuk nieuws, i.p.v. altijd dat gekissebis tussen die moslims, joden en christenen. Wat een kutgeloven allemaal.
Alhoewel die joden natuurlijk wel weer eens een keer een kleine tegenslag verdienen gezien hetgeen zij de palestijnen allemaal aandoen. De wet van karma zegt dan toch dat zelf ook weer een keer zo behandeld gaan worden?
Let wel, ik ben een onaghankelijke roeper aan de zijlijn en ik trek geen partij, ik vind ze nota bene allebei even verrot in hun bovenkamers, laat daarover geen misverstand bestaan.
Wat zegt de Dalai lama er eigenlijk van?
Die heeft z'n handen vol aan Tibet natuurlijk, zeker nu met de Olympics en het hard onderdrukken door die andere nauwkijker uit dat grote land van de OS.
DeProfessor | 07-08-08 | 14:07
Sinds een paar weken trainen Israelische straaljagers boven Irak. Bovendien zei een Israelische generaal onlangs dat het een kwestie van tijd zou zijn als Iran niet zou inbinden. Dus ik wacht al op het breaking news van CNN ... ;-)
lavatrack | 07-08-08 | 14:09
Het moet er haast wel van komen. Daar zullen China en Rusland echt geen stokje voor steken. En Egypte? Dat land zal hardop sputteren, maar van binnen tevreden lachen dat de sjiitische dreiging snoeihard de kop is ingedrukt. Het grootste gevaar voor Israel komt helaas van de EU en de VN.
de Conciërge | 07-08-08 | 14:10
nou, kom maar op met je nuclear holocaust
piet8225 | 07-08-08 | 14:10
RISK! Wereldveroverend! Mooi spel................
Kut Religies die hier ten grondslag aan liggen. Heerlijk weer.
Godisvoordedomme | 07-08-08 | 14:10
@Tim | 07-08-08 | 13:45
Ik bedoel dat ook niet letterlijk 1-op-1 in de vergelijking want elke situatie kent zijn eigen specifieke omstandigheden. Bedoel meer een gelijkheid in de zin van: Iran nucleair en Israël nucleair.
En als ik je redenatie goed begrijp dan zouden juist Rusland en China er belasng bij hebben om olie op de golven te gooien (rust behouden), om maar in de sfeer te blijven.
Wat die Chinezen betreft: die hebben nog nooit meegemaakt wat democratie is en ik vrees dat dat ook niet in de volksaard zit. Verder denken ze in alle handelingen altijd vanuit het collectief, want het individu telt niet=vervangbaar.
Zo heb ik al meerdere maken in docs en interviews gezien dat Chinezen die in ostand komen tegen het huidige regime, in wezen het communisme zelf niet willen afzweren omdat ze nog altijd achter de oorspronkelijke bedoelingen van het communisme staan, alleen dat de uitvoering van die ideeën hen niet aanstaan (begrijpelijk overigens).
Hebben we hier angst voor islamisering: ik heb meer angst voor de enorme golf van Chinezen met alle gevolgen van dien als China zonodig 'bevrijd' moet worden van het communisme. We zien wat het gevallen Oostblok aan ellende heeft opgeleverd: niet alleen in de westerse wereld maar ook in die landen zelf. Overigens denk ik dat het bewoners niet veel uit zal maken of ze door de kat of de hond gebeten worden, ze zijn het gewend.
Voor de goede orde: ik ben overtuigd liberaal kapitalist en moet er niet aandenken ooit onder een communistisch juk te leven. Mede een reden te hopen dat ze aldaar in eigen land lekker collectief blijven zitten doen.
Maar goed; terug naar Midden Oosten. De lobby van Israël in de westerse wereld zal altijd blijven werken en Iran zal om diverse redenen zich gesteund weten door zijn allies. Evenwicht bevorderen en vasthouden, vooral niet aan tornen. Vrede komt er nooit en elke poging daartoe zal juist leiden tot een gevaarlijke oorlog die idd niet alleen lokale gevolgen heeft.
ibbeltje | 07-08-08 | 14:11
Ok het regime van het huidige Iran is natuurlijk ook niet allemaal even gezellig maar gaan we Israel (ahum VS) rustig zijn gang laten gaan in het vestigen van een groot imperium met als doel de olievelden te bemachtigen in het MO.
Het is bij iedereen wel bekent dat VS zowiezo nog Iran zou binnenvallen het regime omver zal werpen en een eigen " democratisch orgaan" in werking stelt. Als je de film Zeitgeist raadpleegt als bron kan je zeggen dat na Iran Syrie aan de beurt is. Ik wil over dit topic nog wel eens terugkomen over een jaar.
Zwonky | 07-08-08 | 14:12
"zal Israël reageren op een wijze die past bij de existentiële dreiging die uitgaat van een dergelijk wapen".
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Een vonkje en Iran wordt van noord naar zuid en van oost naar west genuked en compleet getoast.
De Israelische aanpak is nogal direct en effectief.
Gripzz | 07-08-08 | 14:12
Prima plan. Maar Ververs, is het nu een joodse staat of een Joodse staat?
Blanchefort | 07-08-08 | 14:12
Israel en de US zijn volgens mij veel erger dan Iran, maargoed.
Tetrahydrocannabinol | 07-08-08 | 14:13
@Jesus Christ
Stakker...laat je niet zo meeslepen. Alleen de ondertitel van het artikel doet me alweer kotsen: "We willen een 2e holocaust voorkomen"
Die opmerking raakt kant noch wal en maakt wat mij betreft duidelijk dat het hier om een puur manipulatief 'nieuws'-bericht gaat.
Evince | 07-08-08 | 14:14
@Tetrahydrocannabinol | 07-08-08 | 14:13
---
Tetrahydrocannabinol is vele malen erger dan deze drie bij elkaar... maar lekker ;op
Gripzz | 07-08-08 | 14:16
Duitse duikboten aangeschaft... Niet nog een holocaust riskeren... Het vroegere slachtoffer is aanvaller geworden. Nu maar hopen op dezelfde afloop: dat de zionisten nu net zo van de kaart worden geveegd als destijds de nazi's.
Johann S. | 07-08-08 | 14:17
@Evince | 07-08-08 | 14:14
---
Maakt niet uit... CNN, zak chips, zak borrelnootjes, kratje bier en cola staan al klaar.
Gripzz | 07-08-08 | 14:17
@Johann S. | 07-08-08 | 14:17
---
Heet jij toevallig geen Ali, Mohammed, Youssef of Mustafa?
Gripzz | 07-08-08 | 14:19
@Knuckle Sandwich | 07-08-08 | 13:36
Nog argumenten of was je gewoon lekker anoniem aan het doodwensen?
Dikr | 07-08-08 | 14:19
Beide hadden in 1948 de helft. Wil je de ander de zee in jagen en wordt je zelf gevloerd in 6 dagen, moet je niet gaan klagen. De tyfus voor ze.
Gripzz | 07-08-08 | 14:21
Iran is een groot probleem voor de USA
omdat als USA niet in grijpt Iran's International Oil Exchange de petrodollar om zeep helpt en de USA bankroet gaat.
maar als USA wel in grijpt gaat USA bankroet vanwege de olieprijzen
die als gevolg zijn dat iran 2,2 mln vaten per dag niet kan exporteren. Israel heeft belang bij dat wel ingrepen wordt vanwege
de nucleaire programma van Iran. China kan ingrijpen niet veroorloven maar kan zich ook niet verloven dat USA bankroet gaat
en Europa kan zich ook geen nucleair Iran verloven maar zijn verplicht volgens verdrag met Arabieren om Israël te bashen.
ing.Autist | 07-08-08 | 14:22
En wanneer moet dat dan gaan gebeuren, als dat uberhaupt gaat gebeuren. Volgens mij is dit één groot propaganda. Waarom wordt de spanning daar hier nooit vermeld op het 8 uur journaal
bossebol | 07-08-08 | 14:22
En wanneer moet dat dan gaan gebeuren, als dat uberhaupt gaat gebeuren. Volgens mij is dit één groot propaganda. Waarom wordt de spanning daar hier nooit vermeld op het 8 uur journaal
bossebol | 07-08-08 | 14:23
Nu maar hopen dat die Iraanse atoombom klaar is, dan kan die nu nuttig ingezet worden.
djries909 | 07-08-08 | 14:25
8 uur journaal = Staat = propaganda kanaal?
Gripzz | 07-08-08 | 14:25
LordBathory | 07-08-08 | 14:04
De communisten hebben nooit kernwapens ingezet, ook niet tegen landen die geen kernwapens hebben. Bovendien had USSR eerder kernwapens dan Israel, als ze zo graag Israel wilden nuken op voorwaarde dat Isreal niet een nucleaire vergelding kon doen. Sovjet-Unie had Israel kort na uitroepen onafhankelijkheid erkend, werd later wel tegenstander van Israel, maar zou wel vreemd zijn als ze zo ver zouden gaan om die staat met kernwapens aan te vallen.
theedrinker | 07-08-08 | 14:28
"Israël overweegt aanval op Iran"
Huh? Eerst denken dan doen? Kunnen ze dat dan? Verdomme, ze zijn goed...
Nietvoordekat | 07-08-08 | 14:28
ibbeltje | 07-08-08 | 14:11
Ik weet niet in hoeverre er landen bereid zullen zijn om te accepteren dat er een nucleair bewapend Iran zal zijn. Het antwoord op die vraag laat zich raden. Ik denk wel dat die wedloop enger zal zijn dan het bezit er van zelf. Één gevolg van een nucleair Iran is dat Pakistan zich gesteund zal voelen, vervolgens de wedloop met India (dat al twee jaar bezig is een nucleaire deal te sluiten met de USA) opnieuw zal aanzwengelen. Veiliger zal het er allemaal niet op worden.
Wat betreft de Chinese kwestie, daar weet ik niet zo veel vanaf.. Ik kan wel zeggen dat ik het met je eens ben dat China een overgangsperiode door moet, maar dat het hopelijk van Ruslands 1991-heden periode leert...
Tim | 07-08-08 | 14:29
Als we naar de geschiedenis van Israel kijken, waar belangrijke leiders van extremistische groeperingen zonder al teveel moeite geliquideerd werden, betekent dit niet veel goeds voor Iran... Allah zal de Iraniers bijstaan, maar tegen een oppermachtig en modern leger begin je niet veel met sabels en pijl en boog...
Eagle_Eye | 07-08-08 | 14:29
Dikr | 07-08-08 | 14:19
Argumenten zijn aan jou niet besteed, knul.
Knuckle Sandwich | 07-08-08 | 14:30
@Gripzz | 07-08-08 | 14:19
Heb jij toevallig bij zowel geschiedenis als Nederlands niet goed opgelet?
Johann S. | 07-08-08 | 14:31
@LordBathory | 07-08-08 | 13:39
Beetje een zwaktebod om de ussr er maar bij te slepen.
Israël had zo de VS kunnen vragen om kernwapens te stationeren als dat zo belangrijk was geweest. Wij hadden/hebben ze ook. Daar had Israël echt niet hun eigen stiekume arsenaaltje voor nodig. Dat is gewoon ontwikkeld om hun machtspositie in het gebied te onderstrepen (in hun ogen; hun bestaan te garanderen), dat hun vijanden daarmee logischerwijs direct worden gestimuleerd om exact hetzelfde te doen vinden ze opeens niet kunnen.
-
Gevalletje; "Jij mag geen rode BMX en moet op je step blijven rijden want ik heb er al een, daarnaast rij jij zo gevaarlijk op die step dat ik het recht heb om jou die BMX te ontzeggen!"
-
Laat ze voor de grap eens proberen zichzelf (evenals als de landen om hen heen) een politiek gespeend van religie en nationalisme en gericht op verzoening ipv vergelding aan te meten. Met dat oud testamentische gedreig komen we nergens.
Dikr | 07-08-08 | 14:31
Eeeeeh, Iran en de USSR zijn totaal andere dingen, bovendien: de USSR bestaat al lang niet meer. Het is nu GOS.
djries909 | 07-08-08 | 14:31
Ahmadinejad heeft nooit gezegd dat hij de Joden wil uitmoorden. Volgens Farsi deskundigen heeft hij gezegd dat het zionistische regime uit Israel moet worden verdreven....dat is natuurlijk heel wat anders dan die zionistische propaganda en het misbruiken van de holocaust voor politieke doeleinden.
Iran heeft al in geen honderden jaren een ander land aangevallen, is nu zelf compleet omsingeld door Amerikaanse troepen en wordt al jaren lang openlijk bedreigd door Israel en de V.S. Is het dan raar dat zo'n land zichzelf wil verdedigen of is zelfverdediging tegenwoordig ook terrorisme...?
drollewupper | 07-08-08 | 14:32
wie wil daar nu een nucleair treffen?
denken die nu echt dat wij daar geen last van gaan krijgen... direct door radioactieve neerslag of indirect door exploderende olieprijzen etc.?
Kerby | 07-08-08 | 14:32
Zo zien we maar weer, geloof maakt meer kapot dan je lief is.
djries909 | 07-08-08 | 14:33
@Knuckle Sandwich | 07-08-08 | 14:30
Lekker anoniem doodwensen was het dus.
Dikr | 07-08-08 | 14:36
laluna | 07-08-08 | 13:56
Die indruk had ik ook, want die vlag lijkt niet te kloppen:
commons.wikimedia.org...
Knuckle Sandwich | 07-08-08 | 14:37
Israel zal toch nooit bestaansrecht krijgen van de moslimwereld. Of het soort vrede waarin je niet onder iedere auto hoeft te kijken met een spiegel.
Dan is zelf het moment van een open oorlog kiezen zo vreemd nog niet.
Jan Passant | 07-08-08 | 14:41
Er zijn in 2001 102 F16I's besteld, in 2003 zijn de eerste geleverd en de laatste is dit jaar afgeleverd. Hoezo recente aankoop??
De 2 onderzeeboten zijn uit de Dolphin klasse en hebben de MOGELIJKHEID om uitgerust te worden met kruisraketten met een nucleaire kop. Die zitten er niet standaard bij, net zomin als de F16I standaard met kernbommen uitgerust is. De MOGELIJKEID is er om dit te doen. De F16I is interessant omdat deze over zeer lange aftsanden kunnen opereren, denk aan Iran.
En Israel heeft GEEN ENKELE nucleaire onderzeeboot. Er zijn 3 dieselboten van de Dolphin klasse en 2 geupdate Dolphin klasse boten met Air-Independent Propulsion. Geen van allen hebben ze een nucleaire voortstuwing.
Kortom, C. Ververs je peopt uit je bek en bent slecht geinformeerd! Waardeloos stukje tekst bedoeld naar mijn mening als stemmingsmakerij tegen Israel!
Fahhak | 07-08-08 | 14:48
Het lijkt dat [-InFiDeLz!-] en Drollewupper een paar van de enige met verstand zijn hier.
En een iedere die (gemeend) roept: "goed zo" moet echt dit venster dicht klappen en het net 's misschien gebruiken voor ehmm....pak 'm beet het nieuws, geschiedenis of ander goed spul.
Kent skelen, leer je nog 's wat.
Israel heeft daar geen klote te zoeken en anders kun je hier over een paar jaar gaan roepen: "dat die maffe Duitser 65 jaar geleden er niet eens zo ver naast zat met z'n gebral", lijkt me niet de bedoeling.
Beetje dimmen Israel, wie zelf een smerig huis heeft moet zn bek houden over de hut van een ander.
Jayskiallthewayski | 07-08-08 | 14:50
Oh Ververs? Die 2 nieuwe subs worden pas in 2012 geleverd. Kan je je alvast voorbereiden zodat je niet weer op je plaat gaat met je fantasie verhalen.
Fahhak | 07-08-08 | 14:50
Zo krijg je Sharon wel uit zijn winterslaap !
Ex-postbode | 07-08-08 | 14:51
"Volgens sommige media werd dit echter verkeerd geinterpreteerd en bedoelde de Iraanse leider dat Israel op den duur vanzelf zal verdwijnen"
Waarschijnlijk de Duyvendak-bode of iets soorgelijks. RaRa uit welke hoek dat komt
Tabula Rasa | 07-08-08 | 14:54
Verder bleef de president bij zijn argument dat het verrijken van uranium puur => bedoel
pimpbizkitstyle | 07-08-08 | 14:55
dikr doe es je hoofd uit je eigen reedt halen en denk eens goed na...
Israel heeft al jaren kernwapens. WO3 is het echter nog niet, zelfs niet na meerdere oorlogen. Dat zegt iets over Israel's gedrag met kernwapens.
Dat is dus geen motief voor iran (uit verdedigen zogenaamd).
Tenzij iran de machtspositie van israel wil ondermijnen. Dit heeft meerdere gevolgen.
1) alle resterende barbaren zien dat als overwinning en gaan nog meer katyusha's onze kant op gooien.
2) Idiot landen zouden kunnen denken dat een oorlog met israel mogelijk is met weer een hoop doden tot gevolg.
Iran heeft geen kernwapens nodig en heeft ook geen reden om de macht van israel te willen ondermijnen aangezien dit een hoop doden tot gevolg heeft.
Tenzij iran een hoop doden tot gevolg WIL hebben natuurlijk.
Israel onzecht niet een jochie zijn bmx, het onzegt een gestoorde hangjongere zonder rijbewijs een hummer. Snappie?
Het is op deze planeet niet een kwestie van het recht voor elk land op kernwapens, het is ook de vereiste dat een land er verantwoordelijk mee om moet kunnen gaan. Of heb je straks elk swalitutsihutu staatje met een paar kernkoppen dat elke week een nieuwe kernoorlog ontketent.
Top op heden hebben Iran en nog een aantal anderen landen aangetoond niet met een dergelijke verantwoordelijkheid om te kunnen gaan.
club662 | 07-08-08 | 14:58
@FreshClash:
Ik woon geweaun in Nederland heur... Het leek me alleen wel handig te kunnen schuilen wanneer er hier een nucleaire bom ontploft. (een heel erg realistisch scenario, ik weet het...)
Ganethos | 07-08-08 | 14:59
Even wat compleet anders, om mijn mening dat je op fransen niet kunt vertrouwen, te ondersteunen.
Israel had voor de aanvang van de Yumyum Kiboer (of whatever) oorlog bij frankrijk een aantal gevechtsvliegtuigen besteld en betaald.
Enkele dagen vlak voor deze oorlog, gooide Frankrijk een wapen embargo tegen Israel op en konden ze fluiten naar hun vliegtuigjes.
Moraal: Maak geen afspraken met fransozen.
Bloodzone | 07-08-08 | 15:06
@drollenwupper,
Nee iran steunt inderdaad niet de hezbollah, syrie en terroristische groeperingen in hun pogingen israel aan te vallen.
Het verschil is dat israel iran aanvalt om haar kernwapens te ontnemen.
Iran valt israel gewoon aan (of ze dit nu zus of zo doet maakt dan niets uit)
voordat je dus slap gaat lopen lullen zou ik eens wat nalezen over de situatie.
club662 | 07-08-08 | 15:06
Weeg in godsnaam dat stukje aarde volledig schoon!
Wat zou dat een hoop gezeik schelen zeg.
frickY | 07-08-08 | 15:10
Ik hoop dat Israel vrij spel krijgt van Amerika. Het word eens dat tijd de Joden met hun dikke lul weer gaan zwaaien en eens laten zien wie nu werkelijk de sterkste in die regio is.
Iran word compleet weggeblazen door de Joden, en zelfs al zouden andere moslimlanden zich voegen in de strijde tegen Israel zouden ze nog verliezen. Als er een ding is wat je niet moet onderschatten is het de militaire kracht die Israel kan optrommelen.
Kijk bijvoorbeeld naar de 6-daagse oorlog: Israel vs Egypte (niet een van de kleinste legers), Syrie, Jordanie, Irak, Saoedie Arabie. Israel won met 2 vingers in de neus. En als het nu weer gebeurt zal het ze ook lukken.
Khold | 07-08-08 | 15:12
@club662 | 07-08-08 | 14:58
Waar haal je toch vandaan dat Iran kernwapens wil maken? Erg overtuigend bewijs heb ik tot nu toe niet gezien. Uranium verrijken is heel wat anders dan kernwapens maken. Voor kernbrandstof heb je een verrijking nodig van ongeveer 3%, voor kernwapens 98%. Zonder overtuigend bewijs (door de IAEA bijvoorbeeld) is er geen enkele reden om aan te nemen dat Iran een kernwapen wil bouwen. En een powerpointpresentatie van een leger- of overheidsfunctionaris van de VS of Israel geldt niet meer als bewijs, want hoeveel WMD's had Irak ook al weer, met al het 'bewijs' van Colin Powell? Juist ja...
[-InFiDeLz!-] | 07-08-08 | 15:14
@Fahak Ter Informatie. De US is een Duikboot kwijt:-) De USS Jimmy Carter.
Die is niet uitgerust met een buitenboordmotor
azmagalles | 07-08-08 | 15:16
Wat een geneuzel zeg over het feit dat Israël kernwapens heeft. Het is toch overduidelijk dat een staat van 5 miljoen zielen, omringd door een groter veelvoud aan vijanden, die wapens nodig heeft om zich van haar bestaan te verzekeren. Het Midden-Oosten is nu redelijk stabiel, er zijn geen echte militaire uitschieters. Je kan Israël het beste vergelijken met een in een hoek gedrukte man, die angstvallig de remote detonator van een bom vast houdt: als je dichterbij komt, dan...
Als Iran een kernwapen zou krijgen, dan zou dit zeer serieuze consequenties hebben voor de stabiliteit in de regio. In ieder geval zullen landen als Egypte, Irak (als ze het kunnen - heb ik verder ook geen inzicht in) dan ook overwegen kernwapens te nemen. Sowieso is Saoudie-Arabie er zeer bij gebaat dat Iran GEEN kernwapens krijgt. Bij mijn weten houden de Amerikanen er zeer warme banden op na met het Saoudisch koningshuis (Bij mijn weten is Saoudie Arabie ook het enige Arabische land dat olie levert aan Israël).
Ingrijpen door Israël zal een hoop afkeuring oproepen, maar aan het eind van de dag is iedereen blij (behalve Iran) dat de stabiliteit weer gegarandeerd is.
Xyen | 07-08-08 | 15:18
Een Israel bericht en de reaguurdersriolen gaan weer open.
Ik sla deze maar een keertje over denk ik
ZonderNaam | 07-08-08 | 15:18
Aanval is de beste verdediging.... lullen we daarna nergens meer over...
PitaKaas | 07-08-08 | 15:20
[-InFiDeLz!-] | 07-08-08 | 15:14
Waar haal je het toch vandaan dat Iran GEEN kernwapens wil maken. Erg overtuigend bewijs heb ik tot nu toe niet gezien. De aggresieve retoriek jegens Israël spreekt boekdelen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Iran geen kernwapens wil maken. En een powerpointpresentatie van een leger- of overheidsfunctionaris van Iran geldt niet meer als bewijs, want hoevaak hebben ze al gedreigd Israël van de kaart te vegen? Juist ja, al heel vaak.
.
FreshClash | 07-08-08 | 15:22
@Khold | 07-08-08 | 15:12
Enige reden dat Israel die oorlog won van 6 dagen was omdat Saudi Arabie het land was die plannen van andere arabische landen doorvertelde aan de amerikaanse overheid die op zijn beurt israel op hoogte stelde en vooraf een aanval uitvoerde. Niet vreemd kijken maar ooit bij je een lampje aangegaan waarom alle landen in midden-oosten Saudi Arabie haten? Nu weet je het.
Onderschat Iran niet, Iran is niet Irak. Jah israel kan aanvallen maar het probleem blijft altijd bestaan. israel zal nooit van zijn leven durven Nuc's te gebruiken. Dit zal deuren tot hel en vernietiging van israel en alle niet nu al welkome vrienden van hen betekenen. Een oorlog zonder gebruik van Nuc's wel vriend onderschat niet israel is niet onoverwinnelijk herrinner Duitsland. Die ging met niet 3-4 landen te oorlog maar nam hele wereld tegenover zich, toch kon het tot laatste moment zijn mannetje staan tot het grond werd ingeboord door russen. Voor hersenloze mensen is het makkelijk om te praten dat elk land kan worden gelijkgetrokken met afganistan zonder leger, irak een leger van neven en omen die via via een ambtenaar salarisje kregen. Je zult versteld raken als een oorlog begint tussen israel en iran. israel zal niet tegen een land net zo machtig en groter dan zichzelf moeten vechten maar zal ook zich zorgen maken om zijn bevolking te beschermen tegen aanvallen van palestijnen en hezbollah zodra ze vrije spel toestemming ontvangen uit Tehran. Trouwens een mafkees zou nog denken dat israel de 1 maand oorlog tegen hezbollah won. maar uiteindelijk moesten ze zich terugtrekken. De machtige onoverwinnelijke leger van israel kon niet tegen een paar honderd strijders van hezbollah. In midden-oosten bestaat geen betere. alle landen israel egype jordanie zijn allemaal 1 pot nat.
dboy | 07-08-08 | 15:33
Platgooien die handel en gauw!
grote haas | 07-08-08 | 15:33
Kan iemand die aronante kloot israeliers even de mond snoeren. Zelf wel kernwapens hebben maar je buren er geen gunnen.. iets met boter op het keppeltje.
Ik heb nog liever tien Iraniers dan een Israelier.
MANK | 07-08-08 | 15:36
Martin van Creveld, de Joods-Nederlandse oorlogsdeskundige bij uitstek, zegt zelf dat het misschien helemaal niet zo'n slecht idee is om Iran te bewapenen met een atoombom. Dat brengt namelijk stabiliteit in de regio.
Denk eens logisch na. Als Iran 1 of 2 atoombommen op Israel zou gooien dan zou dat betekenen dat Iran compleet van de kaart wordt geveegd door honderden atoombommen van de V.S en Israel.
Wat zou Iran daar nu beter van worden? Het bezit van een atoombom door Iran zou een zegen zijn voor het Midden - Oosten....
Iran is momenteel nog de enige sta in de weg voor complete controle over Centraal Azie en het Midden Oosten door de V.S.
Dit heeft dus helemaal niets met Israel te maken. Het gaat gewoon om olie...
drollewupper | 07-08-08 | 15:38
Als we nou als een gek gaan werken aan alternatieve manieren van energie opwekken kunnen we die hele regio bij het oudafval pleuren.
trfnar | 07-08-08 | 15:41
@MANK | 07-08-08 | 15:36
Je gaat bijna hopen dat China / Rusland na een aanval van Israel snoeihard terugslaan om eens voor altijd vrede in het M.-O. te brengen. Israel is de enige sta-in-de-weg voor een rustig M.-O.
[-InFiDeLz!-] | 07-08-08 | 15:44
Ik geef isreal groot gelijk als iran niet wil horen moet het maar voelen
klaasen | 07-08-08 | 15:44
@ Infidelz. China en Rusland zijn echt niet zo op een hand als jij doet voorkomen. Als je denkt dat Israël de enige sta in de weg is voor vrede in het MO, vraag je dan af waarom alle landen daar dictaturen zijn en waarom bijvoorbeeld Hamas en Fatah elkaar het liefst onthoofden. Zonder een common enemy kan het ook heel anders lopen in het midden oosten.
Xyen | 07-08-08 | 15:49
klaasen | 07-08-08 | 15:44
zou israel ook niet moeten voelen als het niet doet wat de rest van de wereld van hem iets wilt?
hopelijk ben je ook voor dat israel die muur neer moet halen en volgens VN ook terug moet trekken uit onwettig bezet gebieden.
maar wat je zegt is waar als je niet wilt horen moet je voelen. vraag is ben je zo een persoon die wilt dat alleen moslims voelen wanneer ze niet willen horen of is het zo dat ook al ben je christen of jood dat je ook kan voelen als je niet wilt horen. .
Infidelzz
1 goede voorbeeld van herstellen en terugbrengen van rust in midden-oosten. Isreal is nr 1 probleem in midden-oosten. gevolgd door de westen geinstalleerde dictators in verschillende arabisch/moslim landen voor hun eigen winst.
dboy | 07-08-08 | 15:51
@drollewupper | 07-08-08 | 15:38: Denk zelf eens logisch na. Als Iran een atoombom gooit op Israel, bestaat Israel niet eens meer, laat staan dat het dan nog zelf met bommen gaat goooien.
mijn opa | 07-08-08 | 15:57
dboy,
als je je nederlands al niet gebruikt, gebruik dan je hersenen. Israel kon de oorlog met hezbollah niet winnen (ook niet verliezen trouwens) omdat ze zich moeten houden aan internationale regels. Hezbollah is geen land dus dat maakt dingen wat complexer.
Maar neem van mij aan, dat op het moment van uitbreken van echte pleuris. Zullen zowel iran als hun medestanders het onderspit delven. Dit is de enige reden dat er nog enige stabiliteit is in de regio.
Iran met kernwapens zal dit ongedaan maken. De vraag is of je dit graag wil of niet. Niet eens wie er gelijk heeft.
Ja, dan wil je een hoop doden.
Nee, dan wil je een oplossing.
Iraanse nukes is geen forcering van de status quo en hernieuwde machtsverhoudingen maar een nieuw pad richting oorlog.
als iran WEL verantwoordelijkheidsgevoel had, had ze haar nucleaire ambities niet vergezeld met dreigende taal.
Dit is echter het forceren van een onhoudbare situatie voor israel.
En dat is logisch ook, want in de huidige situatie zullen die haatbaarden nooit alle joden van de kaart kunnen vegen (zoals ze graag willen). Daarvoor moet er radicaal iets veranderen.
Dus: of ze winnen er wat mee, of ze blijven in de zelfde situatie zitten. Voor hen een situatie van: nooit geschoten is altijd mis.
club662 | 07-08-08 | 15:58
Ik zal het dan maar gewoon eens een keer zeggen:
Israel bestaat terecht, israel zit waar ze moet zitten en israel zal daar altijd blijven. Elke verandering of poging tot verandering gaat gepaard met een hoop doden, aan beide kanten.
acceptatie israel zal een hoop doden besparen en misschien dat jullie je schaarse denkvermogen dan kunnen gebruiken voor andere dingen daan doodverwensingen en inzicht in de complete situatie.
Israel is voor de idiote arabieren een reden om te schoppen en te slaan als een krijsend jaloers klein kind.
Des te meer reden om dat kreng een klap te geven en geen snoep.
club662 | 07-08-08 | 16:08
Psychologische oorlogsvoering. Is goedkoop en het internet leent zich daar prima voor. Vreemd argument over die aankoop. Wapens worden gekocht om gebruikt te worden maar als elke grote aankoop meteen een voorbode is voor een oorlog was de Derde Wereld Oorlog al ongeveer 8 of 10 keer begonnen.
nadenkeniseenkunst | 07-08-08 | 16:11
Als ze het niet doen, worden ze zelf wel genuked door die kebabslagers om hen heen, dus geef Israel groot gelijk!
Wilders4President | 07-08-08 | 16:16
Hallo,
wordt het toch werkelijkheid: 12 December 2012 `de langverwachte DOOMSDAY' (volgens de film) alleen mogelijkerwijs wat eerder?? De bekende grootmachten - zoals VS, Rusland en China - gaan intussen met hun bondgenoten komende periode serieus aan de slag met hun geheime diensten. Wie weet wordt Europa via de NAVO/NATO ook hierin betrokken.
Tja, IRAN heeft ook wat bondgenootjes in hun regio: de kring is daar lekker op sterkte. Wees ervan overtuigd dat Khomeini toen al iets in die richting met elkaar heeft geregeld; de huidige president doet daar niet minder onder.
Bertram61 | 07-08-08 | 16:24
@ club662 | 07-08-08 | 16:11
Israel zit daar absoluut niet terecht, heeft iemand jou ooit uitgelegd hoe die smerige landjepikkers daar ooit terecht zijn gekomen, gewoon met geweld door het westen daar naar binnen gewerkt.
Dat de Joden uit de vroege oudheid daar vandaan komen en dat hun hele geschiedenis daar ligt is een ander verhaal maar Israel in zijn huidige vorm is een parasitaire staat op grondgebied wat al anderhalf millenium in arabische handen was.
Herr Kampf | 07-08-08 | 16:30
mijn opa | 07-08-08 | 15:57
Zelfs als alle kernwapens op Israelisch land zouden worden uitgeschakeld door first strike van Iran, dan nog kan Israel terugslaan met kernwapens die vanaf onderzeeers worden afgevuurd.
theedrinker | 07-08-08 | 16:32
De mullahs van Iran willen koste wat het kost A-bom als garant voor hun bestaan zodat zij der loop van tijd hun islamfascisme naar de regio te exporteren.
De mullahs voeren het aantal centrifuges op tot 50000. Het feit dat ze 18 jaar hun programma geheim hebben gehouden is bewijs voor kwade bedoelingen. Voor vreedzame bedoelingen hoef je het niet geheim te houden.
Militaire interventie van Israël is gunstig voor de mullahs. De installaties van de mullahs zijn in heel Iran verspreid en ook ondergronds. Met dit soort berichtgeving krijgt het fascistisch regime in Teheran meer sympathie bij domme moslims in het MO. Dus niet doen.
Tehrani | 07-08-08 | 16:40
De V.S. steunt dictators als die de belangen van de V.S. niet in de weg staan. Mensenrechten en democratie betekent eigenlijk gewoon, een vrije afzet markt voor Amerikaanse producten.
De stichting van de staat Israel is een onherstelbare (opzettelijke) fout van het westen. Waarom hebben ze die Joden destijds niet een stuk land in Alaska gegeven?
Al met al, Israel bestaat en zal niet weggaan. We moeten dus een vreedzame oplossing zoeken. Het huidige beleid van imperialisme en preventieve oorlog zal zeker geen oplossing bieden. Oorlog is nergens goed voor. Het vult alleen de zakken van de wapenfabrikanten en olie maatschappijen.
Laat ik duidelijk zijn. Ik zie in Nederland ook liever geen moslims maar we moeten wel proberen enigszins objectief te blijven.
Bekijk de situatie eens vanuit het oogpunt van een Palestijn, Irakees of Iranier.
Zou jij dan zo blij zijn met Israel en de V.S.?
Stel je eens voor dat er een groep mensen van buiten Nederland komt die Noord-Holland op komen eissen omdat ze daar twee duizend jaar terug gewoond hebben en God als grond makkelaar hebben. Je zou ze toch terstond voor gek verklaren...
drollewupper | 07-08-08 | 16:45
@Nee dus! | 07-08-08 | 13:31
Eeeeh dus volgens jou zijn Israeliers geen relifascisten?
djries909 | 07-08-08 | 16:54
www.youtube.com...
razerhead | 07-08-08 | 17:02
Het CDA zal wel weer achter deze beslissing van Isreal staan. Wij zullen wel de bondgenoten worden volgens de Amerikaanse instructies die Balkenende krijgt.
Afghanistan helpt ook al mee, we zijn als dit doorgaat een dubbel target geworden van Moslimterreur. Van Al Qeada en van Iran.
djries909 | 07-08-08 | 17:02
@Vonbunderen | 07-08-08 | 13:27
Olmert is nog veel gekker en gevaarlijker.
djries909 | 07-08-08 | 17:04
Krijg....het...AHH...benauwd!!...Ik...niet...kan...adem....Stikt h....ie....r.....van.de.....joden
O.Nobunaga | 07-08-08 | 17:11
Zal tijd worden.Dat hele midden oosten mag plat.Dan maar geen olie.Back to basics.Gaan we gewoon weer opnieuw beginnen.Een oorlog kan louterend werken.Geen westers kapsones meer en arabs doen ook een toontje lager.En wat nuke je eigenlijk?Een wereld deel wat al in het stenentijd perk leeft kan je niet veel schade berokkenen.
ViciousDick | 07-08-08 | 17:13
@ trfnar | 07-08-08 | 15:41
De techniek om op andere brandstoffen te rijden is al tijdens de tweede wereldoorlog door Amerika van de Duitsers gestolen.
Dat is de reden dat de olie in Dollars wordt berekend en dat de prijs door Amerikaanse speculanten fictief hoger wordt gemaakt, om zo het laatste beetje olie uit te buiten.
Als straks de gehele wereld met elkaar in de clinch ligt na het opraken van de olie dan heeft Amerika ineens een eureka-moment waarin ze deze techniek naar buiten brengen die ze in 1945 al van de Duitsers hebben gejat.
Dat Amerika door de oorlogen voor olie nu een staatsschuld heeft van 480 miljard maakt niets uit, dat verdienen ze straks weer terug door het verkopen van deze buitgemaakte techniek die alleen zij dan hebben.
djries909 | 07-08-08 | 17:14
Als ze dat doen mogen we in elk geval weer jodengrappen maken en de holocaust bespottelijk maken :)
pietje ruk | 07-08-08 | 17:28
@ trfnar | 07-08-08 | 15:41
Tering dude,en ik dacht dat mijn alu-hoedje te strak zat.
ViciousDick | 07-08-08 | 17:29
Timeh | 07-08-08 | 13:22
Hoezo, stiekem?
der Haroldt | 07-08-08 | 17:33
Oorlog hebben we al genoeg (gehad), daar heb je niks aan.
Een fikse revolutie hebben we nodig.
Willem Hollander | 07-08-08 | 17:48
-weggejorist-
SnollydayInn | 07-08-08 | 17:57
pietje ruk | 07-08-08 | 17:28
Jij ook weer blij..
FreshClash | 07-08-08 | 18:02
club662 | 07-08-08 | 16:08
Iraniers zijn geen Arabieren.
Daarentegen Saudi Arabie wel, die erkennen Israel ook niet, en financieren van staatswege dagbladen die de holocaust ontkennen.
Ook zitten ze met veel geld in Al Qaida
Toch krijgen die nucleaire technologie van het westen, en de aspratie op atoomwapens is zeer latent aanwezig.
Waarom nuken we dat schorem dan niet ?
bakoenin | 07-08-08 | 18:10
FreshClash | 07-08-08 | 15:22
Ze hebben nooit gedreigd Israel van de kaart te vegen, slechts alleen de hoop geuit dat het land weer teruggegeven word aan de rechtmatige eigenaren.
Een pertinente leugen die constant herhaald word om een oorlog te rechtvaardigen
bakoenin | 07-08-08 | 18:16
@Waarom nuken we dat schorem dan niet ?
bakoenin | 07-08-08 | 18:10
Als je nuked ben je niet goed bij je hoofd. Wat heeft de bevolking in hemelsnaam te maken met het beleid van een paar opgehitste extremisten? Of wou je selectief nuken?
Eagle_Eye | 07-08-08 | 18:19
Doen!
Heurelho da Silva | 07-08-08 | 18:19
Eagle_Eye | 07-08-08 | 18:19
Nee slaapkop, nuken is totale waanzin, maar waar ik de nadruk op leg is de selectieve verontwaardiging over Iran, terwijl we andere schurkenstaten in die regio voldouwen met nucleare technologie.
bakoenin | 07-08-08 | 18:21
@Eagle_Eye
Die bevolking is ook geen verrijking voor deze planeet dus inderdaad platnuken!
SnollydayInn | 07-08-08 | 18:23
SnollydayInn | 07-08-08 | 18:23
static.flickr.com...
fijn he onbschrijvelijke debiel, ik mag lijen dat je kinderen sterven door fallout
bakoenin | 07-08-08 | 18:27
Ze doen maar. Ik ga morgen gewoon naar het strand.
Pajero | 07-08-08 | 18:28
bakoenin | 07-08-08 | 18:21
De nucleaire installatie van Iran kunnen ook worden gebombardeerd zonder de inzet van kernwapens. Dus waar maak je je druk om, paniekzaaier.
FreshClash | 07-08-08 | 18:34
FreshClash | 07-08-08 | 18:34
www.alternet.org...
Nee dat gaat veel te kostbaar worden, het moet een fresh clash worden , cheap en mean.
Noone gives a shit about 80 million people
bakoenin | 07-08-08 | 18:37
www.globalresearch.ca...
lekker stelletje fascistoide corporatisten
bakoenin | 07-08-08 | 18:39
@SnollydayInn | 07-08-08 | 18:23
Mensen doodmaken die geen verrijking zijn? Klinkt erg nazi-achtig in de oren. Personen die trouwens wel een verrijking zijn krijgen een Nobelprijs. Dat maakt jou ook een compleet overbodige zak stront met botjes.
Canis Spurcus | 07-08-08 | 18:40
www.huffingtonpost.com...
Jahaaa, Iran dreigt ... morons
bakoenin | 07-08-08 | 18:47
Dat zal ook eens tijd worden!
DeSoester | 07-08-08 | 18:50
Stoere taal. 'Nuke 'm!' 'Go Israël'!
-
Een ruime meerderheid van de bevolking lijdt al verschrikkelijk onder het regime en zouden het liefst vandaag nog dat juk van zich afgooien. Maar dat is te gevaarlijk. Met aanvallen van Israël zullen er alleen nog meer onschuldige burgers vallen. Te triest voor woorden dat er zeau makkelijk over wordt gedacht door menig reaguurder.
-
Ik hoop dan ook op geheime kleine operaties op de grond gericht op strategische militaire doelen en geen bombardementen.
DT71 | 07-08-08 | 18:52
bakoenin | 07-08-08 | 18:37
Je moet alleen relevante links plempen. Er staat NERGENS dat de VS of Israël los gaat met nuclaire wapens. Je typisch linkse retoriek ( lees leugens en stemm)ing makerij) leidt ons niet om de tuin, makker.
FreshClash | 07-08-08 | 18:59
bakoenin | 07-08-08 | 18:27
Is dat terreintje NOG steeds vrij?
*McDonalds en projectontwikkelaar belt*
Centuri0n | 07-08-08 | 19:10
En wat schiet IK hier mee op?
nepnepnep | 07-08-08 | 19:16
@nepnepnep:
Geen reedt
DT71 | 07-08-08 | 19:19
nepnepnep | 07-08-08 | 19:16
Een dagje/plempje dichter bij een grote reaguurder zijn?
Centuri0n | 07-08-08 | 19:21
@Bakoenin
Ga toch met je GL vriendjes Makro's opblazen nitwit.
SnollydayInn | 07-08-08 | 19:30
FreshClash | 07-08-08 | 18:59
Tuurlijk joh alleen jouw geblaat is relevant
bakoenin | 07-08-08 | 19:39
SnollydayInn | 07-08-08 | 19:30
De enig die wil opblazen ben jij moordzuchtig varken
bakoenin | 07-08-08 | 19:40
Centuri0n | 07-08-08 | 19:10
Hokjes denken feodaal militairtje
bakoenin | 07-08-08 | 19:41
@Bakoenin
Eet is eens wat biefstuk linksdraaiende veganist.
SnollydayInn | 07-08-08 | 19:48
SnollydayInn | 07-08-08 | 19:48
Lees eens een boek, geachte voorstander van genocide
bakoenin | 07-08-08 | 19:50
SnollydayInn | 07-08-08 | 19:48
hee held, durf jij dit babytje vast te houden
images.google.nl...
bakoenin | 07-08-08 | 19:52
-weggejorist-
SnollydayInn | 07-08-08 | 19:54
Veel smerige jodenhaat hier. De huidige generatie Joden heeft hier weinig mee te maken en groeit op in een regio vol met haat en de angst om gedood te worden als ze in de bus naar school gaan. Wat vinden onze Jodenhatende reaguurders ervan dat er nog steeds landen zijn waaronder Indonesia waar Israelische/Joodse staatsburgers niet eens naartoe mogen zelfs met visum. Ik wil dat men zich maar eens verdiept in de Iraanse regering en ziet hoe gestoord deze religieuze facisten zijn. Te zame met de Koran eisen ze niets anders dan onderwerping en 1 groot en machtig Islamitisch rijk. Zo staat het in de Koran en de Koran is het woord van God! Goh, zo lijken moslims facisten net op Nazi's. De achterlijkheid van de Jodenhatende reaguurders druipt van nonsens af! Bah, ik snap niet eens dat ik nog reageer. En waar waren deze jodenhatende reaguurders in al die andere topics nergens waren ze de hufters! Alleen maar Jodenhaat spugen!
Indoneesje | 07-08-08 | 19:56
-weggejorist-
SnollydayInn | 07-08-08 | 19:57
SnollydayInn | 07-08-08 | 19:54
Mooi , eindelijk een GSer die zijn ware gezicht laat zien, mooi graag nog meer die zo openhartig zijn.
Dank voor je input.
Deze reclame zal nog lang doordenderen, enne ja ik heb een screenshotje gemaakt :-)
bakoenin | 07-08-08 | 19:59
@Bakoenin
Tijd dat jij je ware gezicht ook laat zien NSB'er.
SnollydayInn | 07-08-08 | 20:00
SnollydayInn | 07-08-08 | 20:00
Tssk, nuken platgooien , hele landen , Afrika erbij..... baby's noemt het kreng gevaar..
En dan nog schelden op anderen .
Jij word nog eens de spreekbuis van GS.
Gefeliciteerd :-)
bakoenin | 07-08-08 | 20:04
Indoneesje | 07-08-08 | 19:56
Heb je haar ook weer met de jodenhaat, de dooddoener van 2007.
blaah verzin eens wat nieuws
bakoenin | 07-08-08 | 20:05
-weggejorist-
SnollydayInn | 07-08-08 | 20:07
Voor alle Jodenhatende reaguurders. Zojuist op teletekst verschenen:
'Leger Israel klaagt militairen aan'
Het isrealische leger heeft tegen de twee militairen die vorige maand bij het schietincident waren betrokken een aanklacht ingediend. De officier die daartoe de opdracht gaf is overgeplaatst. Beiden worden beschuldigd van 'onwaardig gedrag'.
.
Het mooie moet nog komen: 'Een 14-jarig meisje had het incident gefilmd op de Westelijke Jordaanoever. Een Israelische organistatie deeld camera's uit in de bezette gebieden om dit soort misstanden aan de kaak te stellen'.
.
Een mooi voorbeeld hoe een democratie werkt ook al is deze sterk verbonden met het leger. Ik wil wel eens zoiets zien gebeuren in Arabische landen. En dat gezeik over bezet gebied moet maar eens afgelopen zijn. Israel heeft inmiddels al veel bezet gebied teruggegeven. En wat kreeg men als beloning van Hamas en Hezbollah? Raketten die lukkraak op burger doelen worden afgeschoten terwijl Israel gebuik maakt van hypermoderne raketten om burger slachtoffers te ontzien. Och, hoe meer Joden er gedood worden hoe beter toch? Stelletje f*cking N*zi's.
Indoneesje | 07-08-08 | 20:10
-weggejorist-
SnollydayInn | 07-08-08 | 20:11
Indoneesje | 07-08-08 | 19:56
Hitler was niet voor niets extreem links. Een groep linkse fanatici zijn heimelijk grote verheerlijkers van Adolf H.
Daarom demoniseren deze linksmensen ook rechste personen, die haten ze enkel alleen al omdat ze opkomen voor Joden.
Het zijn wolven in schaapsvacht die uit zijn op een totalitaire maatschappij van uberfascisme en ubercommunisme.
Martinello | 07-08-08 | 20:14
bakonnozel: Jodenhaat blijft Jodenhaat lutser! En ik ben geen vrouw voor jou informatie facist!
Indoneesje | 07-08-08 | 20:16
eikels. oorlog zuigt. Israel sleept ons nog eens allemaal mee. De meeste mensen kunnen niet bij benadering bevatten wat dat voor gevolgen HIER heeft. Een paar willekeurige:
1) paar jaar heeeeel erg oppassen wat je eet. Weinig groente iig
2) fallout. wel eens gehoord van Tsjernobyl? saharazand op je Manta?
3) onbetaalbare olie en grondstoffen. ik gok op 2.50-3 euro de liter
4) einde export, economie, je baan, je huis
5) enge "onverklaarbare" ziektes, vooral kankers en misvormde kinderen
6) westerlingen in het buitenland afgemaakt door locals
En zo kan ik nog wel even doorgaan. De straalstroom brengt alles op uw deurmat. het enige positieve is dat er ook een einde aan de files komt. Dat dan weer wel. Maar dat zie ik liever anders opgelost.
Ahmadinejad weet donders goed dat het inzetten tot zelfvernietiging leidt als ie ze heeft. Hij wil alleen serieus genomen worden in de discussie.
zeiksmurf | 07-08-08 | 20:24
Teheran gaat eran!
FCDH83 | 07-08-08 | 20:24
@iedereen
bakoenin zit in een camouflage outfit achter ze laptop kom er maar uit, we hebben al door wat je bent en welk geloof je aanhangt.
saiwttvotsod | 07-08-08 | 20:25
@Zeiksmurf.
En dus niets doen. Zoals in WOII
Ad 1) en 2) Hier geen last van gehad na Tsjernobil
Ad 3) Daar zitten we volgend jaar ook al aan
Ad4) Export naar de haatbaardlanden vanuit Europa is nihil
Ad 5) Zie ad 1 en 2
Ad 6) Eh.... lees je kranten? Dat gebeurt nu ook al.
Sweet dreams.
SnollydayInn | 07-08-08 | 20:27
zeiksmurf | 07-08-08 | 20:24
Dat doet Israel heel goed. De Amerikanen hebben ook al plannen liggen om drieduizend militaire doelen heel snel uit te schakelen. Het worden een paar nachten op CNN vuurwerk kijken en dan is het over ...
Wishbone | 07-08-08 | 20:29
De joden worden nerveus , en terecht !
In 60 jaar hebben ze via terreur van hun buren , met hulp van de VS ,
niet veel good-will opgebouwd .
Er zou weldra een grote verandering kunnen komen ,
als de gefrustreerde cowboy Bush ingeruild wordt door een opportunist .
De joden roepen zo hard mogelijk onzin als anti semitisme ,
maar vergeten zoals gewoonlijk , dat 60 jaar terreur niet vergeten wordt .
keuleniscool | 07-08-08 | 20:32
Keuleniscool: En leg dan eens die 60 jaar terreur uit? Zelfmoordaanslagen door Joden in bussen in Egypte? Honderden raketten die lukkraak op syrie worden afgeschoten iedere week? Welk terreur dan lutser? Noem maar es op!
Indoneesje | 07-08-08 | 20:35
keuleniscool | 07-08-08 | 20:32
60 jaar oorlog voeren van de Arabieren en aanslagen van de "Palestijnen" vergeet ook niet snel. Du je hebt wel een punt ...
Wishbone | 07-08-08 | 20:36
keuleniscool | 07-08-08 | 20:32
De US "elections" is allemaal inteelt. Wie er president wordt is al lang bekend.
Wie het ook wordt het zal iemand zijn uit dezelfde sekte als waarvanuit Bush opereert
Martinello | 07-08-08 | 20:41
@ Martinello | 07-08-08 | 20:41
Heb je je alu-hoedje weer opgezet Martin?
Schop | 07-08-08 | 21:02
@Martinello | 07-08-08 | 20:41
wij geloven in hetzelfde (teveel illuminatie docu's op youtube gekeken ;) )
waarom heb jij btw nog een newbie poppetje bij je naam? ik zie je al een tijdje reageren en vaak ook! Keep up the good work!
saiwttvotsod | 07-08-08 | 21:06
Ach mijn atoombunker met sateliet verbinding staat al voor me klaar, word genieten van WWIII dan in dat hokje achter de pc daar.
CvhG | 07-08-08 | 21:07
ik heb geen zin mijn vrijheid op te offeren aan een zootje ruziezoekende handdoekhoofden en klaagmuurkoppers. Punt.
@Snollydayinn: oh nee? Zat je zeker niet in europa. Of ben je er na geboren? In die tijd werd sterk afgeraden europese spinazie te eten. om maar wat te noemen.
ad 4: denk je dat dat alleen export naar haatbaardlanden betreft? De hele wereldexport stort in als alle moslimlanden meedoen hoor. .Vlak overigens zuivelexport naar middenoosten niet uit.
ad 5: wel eens gehoord wat de bovengrondse kernproeven op Bikini e.o. hebben aangericht? Ook hier? Waarom denk je dat men is gestopt met bovengronds testen van kernwapens? Omdat ze alles al weten?
Ieder land dat kernwapens inzet graaft zijn eigen graf. en ik heb geen zin daarin te worden meegetrokken. Voor de duidelijkheid: Iran is geen Irak. Iran is conventioneel veel sterker, en sleept de hele moslimwereld mee. Dat had Saddam niet. Hebben we het nog niet eens over bovengenoemde gevolgen van de inzet - of uitschakeling van kernwapens.
zeiksmurf | 07-08-08 | 21:09
saiwttvotsod | 07-08-08 | 21:06
ik weet niet of het aantal reacties meetelt voor het newbie klassement maar ik ben pas een maand aangemeld hier
het stikt van de illuminati docu's op you tube iderdaad het lijkt een oneindig reservoir, iedere keer vallen er meer puzzelstukjes samen en iedere keer wordt de verbijstering en de woede groter
Martinello | 07-08-08 | 21:14
Schop | 07-08-08 | 21:02
Ik zou hem ook maar opzetten als ik jou was, al denk ik dat ze in jou een brave burger zien die onder full mind control prima in de pas loopt
Martinello | 07-08-08 | 21:19
Israel heeft wel de ballen om van zich af te bijten. Dat hebben ze tijdens de Zesdaagse oorlog in '67 wel laten zien. Iran is maar een eng landje, dus als Israel Iran wegvaagt voordat het andersom gebeurt, fine by me. Jammer van de onschuldige burgers.
ZeroTolerance78 | 07-08-08 | 21:22
@Martinello | 07-08-08 | 21:14
ach ja zo gaat het, niet teveel mee bezig houden anders word je nog gek! je kan er toch niks aan doen, de wereld is een piramide en wij bevinden ons op de onderste stenen.
saiwttvotsod | 07-08-08 | 21:22
saiwttvotsod | 07-08-08 | 21:22
'We moeten er wat aan doen , we moeten collectief opstaan anders wacht ons eeuwenlange tirannie
Martinello | 07-08-08 | 21:26
@ Martinello | 07-08-08 | 21:19
Ik vind mezelf een weldenkend mens. Ik volg geen politieke stroming, ik volg geen religie, ik doe wat ik zelf wil. En ik denk voor mezelf. Dan Brown-achtige you-tube filmpjes, daar neem ik met verbazing kennis van, en vervolgens vergeet ik ze maar. Allemaal leuke theorieen voor mooie boekjes, dat wel, maar het zijn denk ik vooral fantasieen.
Schop | 07-08-08 | 21:32
Trouwens, doe je een beetje voorzichtig met je uitspraken, de Illuminati lezen ook mee hé? En ze weten je IP adres waarschijnlijk al....
Schop | 07-08-08 | 21:35
@Martinello
haha
@Schop | 07-08-08 | 21:35
hehe, misschien is wel iemand undercover bezig hier,,,
saiwttvotsod | 07-08-08 | 21:37
Schop | 07-08-08 | 21
Daar zit hem het nu in jij vindt jezelf een weldenkend mens, prima. Maar je moet hierin van de linkerhersenhelft overschakelen naar de rechterhersenhelft. Jij doet precies wat deze satanische ultrafascisten willen dat het slavenvolk doet, niet zelf na gaan denken, niet om zich heen gaan kijken, zich geen vragen gaan stellen en zo de waan houden dat er niets aan de hand is, zo kunnen ze de mensheid overheersen
Martinello | 07-08-08 | 21:39
Hej ja een kernoorlog in het Midden Oosten. En als dan de wind dan ff verkeerd staat krijgen wij ook allemaal stralingskanker.
Kyokushinkai | 07-08-08 | 21:40
Gierige joden lekker alle nuclaire wapens voor je zelf houden hé
im1nr1 | 07-08-08 | 21:50
bakoenin | 07-08-08 | 19:52
Ahhhh, liev!
Heb je nog meer foto's uit je kindertijd?
Centuri0n | 07-08-08 | 21:51
@ Martinello | 07-08-08 | 21:39
Zeg, weet je moeder wel dat je nog zo laat achter de computer zit?
Schop | 07-08-08 | 21:53
Ik zet een kratje pils in op Israël.
neurologicmonkey | 07-08-08 | 21:59
schop ik kan je opmerking niet plaatsen
Martinello | 07-08-08 | 22:01
@ Martinello | 07-08-08 | 22:01
Oh sorry. Ik bedoelde te zeggen dat je klinkt als een tiener die net iets te veel boeken van Dan Brown en consorten heeft gelezen, en die ook is gaan geloven.
-
Ik zat vorige week nog aan de bar in een niet nader te noemen oord in de USA, waar iemand van Stormfront het nodig vond om mij te vertellen dat alle media (en dus vrijwel alles) in de wereld worden gecontroleerd door vijftien (voornamelijk joodse) families. Die klonk ongeveer net zo paranoia als jij. Had er ook mooie pamfletjes over. Mensen die niet kritisch zijn op dit soort dingen, gana dat geloven. net als jij, met je You Tube filmpies.
Schop | 07-08-08 | 22:07
bakoenin | 07-08-08 | 19:39
Je kan het niet met me eens zijn. Maar kom niet met obscure verwijzingen waar geen hout van klopt. Je lult jezelf de bocht uit.
FreshClash | 07-08-08 | 22:07
hoteldebotel | 07-08-08 | 13:42
Yup, de JOOD reageert!
chickster | 07-08-08 | 22:14
Schop | 07-08-08 | 22:07
het gaat om 13 bloedlijnen , die inderdaad hebreeuws-egyptische roots hebben. Wat doen de egypytische pilaren in het vaticaan, londen city en wasinghton dc? Wat doet die pirmaide op het 1 dollar biljet? Heb je er een bij je? etc. etc.
Ze zitten in de politieke elite, de elite van het bankwezen media, allemaal mensen met heel veel macht. Het is allemaal familie en inteelt
Dat jij het allemaal paranoide vindt is jouw goed recht.
Martinello | 07-08-08 | 22:18
Martinello | 07-08-08 | 20:41
:') vroeg me al af wanneer de eerste conspiracy idioten weer op zouden duiken.. Vergeet je aluhoedje niet, Chem Trail Airways schijnt op Nederland te vliegen vandaag. Lutser.
Brandje | 07-08-08 | 22:26
Hoewel Ahmadinejad en zijn club idioten best een bom op de kop mogen krijgen, is het Iraanse volk in zijn geheel lang niet zo achterlijk als de hen omringende Arabieren. Vaak goed opgeleid, tolerant en ze willen niets liever dan een democratische rechtsstaat waar de mensenrechten worden gerespecteerd. Het is een straf voor het Perzische volk geweest dat ze eerst tot de islam zijn bekeerd en vervolgens onder zo'n achterlijke islamitisch dictatuur moeten leven! De bommen zullen heel precies moeten vallen, wat mij betreft, doodt het regime, maar spaar het volk!
lekker wijf | 07-08-08 | 22:30
Oh nog een *kuch* feitje voor je, moet je eens op youtube op "pink alien" zoeken, krijg je 281 hits, dus dat moet dan ook wel waar zijn. Aargghhh invasies van homofiele aliens!!
Brandje | 07-08-08 | 22:32
lekker wijf | 07-08-08 | 22:30
He, een lekker wijf met hersens en heldere logica
*Bleoemen halen gaat*
Centuri0n | 07-08-08 | 22:33
Brandje | 07-08-08 | 22:26
iemand moet die rol toch spelen?! anders is het zo saai
Martinello | 07-08-08 | 22:33
Brandje | 07-08-08 | 22:32
LOL!
Centuri0n | 07-08-08 | 22:33
@ Martinello
Over het algemeen kom je over als een vrij verstandige reaguurder, daarom verbaas ik me een beetje dat je blijkbaar heel serieus bent over dit illuminati gedoe.
Kijk het zal allemaal best wel die sherry en sigaar clubjes voor de elites van de elites, maar als je daadwerkelijk gelooft dat een groep zeer machtige mensen (met ieder hun eigen privédoelen) in gezamelijke harmonie een geheim (blijvend) complot kunnen smeden om de hele wereld te besturen, dan ben je optimistischer over de mensheid dan ik.
ZonderNaam | 07-08-08 | 22:34
@ Martinello | 07-08-08 | 22:18
Tsjonge, dat is wat zeg! En alle wereldleiders zijn dus eigenlijk hun marionetten?
Schop | 07-08-08 | 22:43
ZonderNaam | 07-08-08 | 22:34
schakel ik weer over op de meer versatandige mode, niet voordat ik er even op wijs dat google 8.290.000 hits geeft op illuminati. Ik kan daaruit alleen vaststellen dat het de mensen bezig houdt.
*schakelt over*
Martinello | 07-08-08 | 22:43
Schop | 07-08-08 | 22:43
marionetten? wat bral je nu jongen? heb je je alu hoedje opgezet? je hebt vast teveel dan brown achtige you tube filmpjes gekeken , weet je moeder dat je nog zo laat op internet zit?
alle gekheid op een stokje
Martinello | 07-08-08 | 22:46
lekker wijf @ 22:30 goed verwoord ,helemaal eens .
van de kraats | 07-08-08 | 22:46
*popcorn pakt*
Centuri0n | 07-08-08 | 22:47
@ Martinello | 07-08-08 | 22:46
Mijn moeder weet het wel hoor, maar het is hier pas 16:50, dus het mag nog. Maar ik zie dat je bent overgeschakeld op iets mider onverstandige modus, om je geloofwaardheid hier een beetje op peil te houden. Mooi!
Schop | 07-08-08 | 22:51
Indoneesje | 07-08-08 | 20:16
Hmm de manier hoe je scheld geeft aan dat je tamelijk verwijfd bent, en steun aan de USSA en zijn vazallen geeft ook blijk van een hoge pet ophebben van een sterke almachtige staat die burgers to tin het kleinste deatail bespioneerd.
Dus wie is hier de fascist :-)
bakoenin | 07-08-08 | 22:52
Schop | 07-08-08 | 22:51
Heb ik mezelf gerehabiliteerd? ontloop ik nu de brandstapel? Jongens ben ik vergeven?
Martinello | 07-08-08 | 22:54
FreshClash | 07-08-08 | 22:07
Waar in jouw ogen geen hout van klopt, van jou heb ik nog nooit een steekhoudend argument of een ter zake doende link gezien.
zwakjes weer fresh probeer het nog eens
bakoenin | 07-08-08 | 22:54
@ Martinello | 07-08-08 | 22:43
Ja, links zoals deze:
www.theilluminati.net...
ZonderNaam | 07-08-08 | 22:55
Centuri0n | 07-08-08 | 21:51
Ja he, typetjes zo als jij lusten wel wat popcorn bij kinderlijkjes.
Zelfs van je eigen kinderen.
Lache joh
bakoenin | 07-08-08 | 22:56
@ Martinello | 07-08-08 | 22:54
Nou, sinds je bent overgeschakeld heb je nog geen inhoudelijk comment geproduceerd, dus ik weet het nog niet. Maar je krijgt van mij voorlopig het voordeel van de twijfel.
Schop | 07-08-08 | 22:57
bakoenin | 07-08-08 | 22:52
Bent u een secondant van Wijnand D.?
Martinello | 07-08-08 | 22:57
*popcorn (kinderbakje) doorgeeft aan Bakoenin*
Centuri0n | 07-08-08 | 22:58
@ bakoenin | 07-08-08 | 22:56
Ben je weer lekker om je heen aan het slaan? Ben je trouwens echt een fan van Bakoenin en zijn ideëen?
Schop | 07-08-08 | 22:58
Martinello | 07-08-08 | 22:57
Bets Martinello, welke rol je ook speelt je blijft absurd
bakoenin | 07-08-08 | 22:59
ZonderNaam | 07-08-08 | 22:55
dit soort heidense links wil ik niet zien ;-)
Martinello | 07-08-08 | 22:59
Zitten hier best wel een heleboel kleuters...zolangzamerhand.
vanrechtsheeftvoorra | 07-08-08 | 23:00
Schop | 07-08-08 | 22:58
Ik slaan, ik weet niet of je de draad hebt gevolgd, maar het ad hominum is niet van mijn kant gekomen.
bakoenin | 07-08-08 | 23:00
@bakoenin | 07-08-08 | 23:00
Maar ben je nu een Bakoeninist of niet? Zo ja, dan ga ik jouw comments voortaan op een andere manier bekijken...
Schop | 07-08-08 | 23:02
Schop | 07-08-08 | 22:58
Is gewoon standaard, poneer wat stellingen of linkjes die niet mainstream zijn, dan ben je al snel een NSBer, of Jodenhater, of groenlinkser, of duyvendak .
Maar ehh, wat ever, er is er maar 1 die bepaald, en dat is Joris, ik zou zeggen doe je beklag, misschien krijg je wel een ban voor me, maar tot die tijd wen er maar aan :-)
bakoenin | 07-08-08 | 23:05
ZonderNaam | 07-08-08 | 22:55
ik zie nu dat die link naar een of andere hippiebandje leidt, maar ja dat is ook heidens
Martinello | 07-08-08 | 23:05
Schop | 07-08-08 | 23:02
Mix Ron Paul ,Chomsky.
nuff said ?
bakoenin | 07-08-08 | 23:06
WAcht even we hebben hier nu een marxist in de persoon van schop en we hebben een aanhamger van bakoenin? Wordt dat geen ruzie?
Martinello | 07-08-08 | 23:08
@ Martinello | 07-08-08 | 23:05
Ik doe gewoon wat je zegt en gebruik google om mijn kennis van de illuminati bij te spijkeren. Of zijn dit soms de illuminati die je zoekt?
www.marvel.com...
ZonderNaam | 07-08-08 | 23:09
Martinello | 07-08-08 | 23:08
Het word nog eens een dagtaak voor je om al die hokjes te bouwen waar je mensen in wilt plaatsen
Vermoeiend
bakoenin | 07-08-08 | 23:10
ZonderNaam | 07-08-08 | 23:09
Voor mijn overschakeling doelde ik meer op sites als www.infowars.com of
www.illuminatiarchives.org...
Martinello | 07-08-08 | 23:14
"We willen niet nog een holocaust riskeren".
Dan hadden ze niet hun Joodse staat in het Midden-Oosten moeten oprichten. Bovendien vraag ik me ernstig af of Israel wel de kracht heeft om het vele malen grotere land op de knieen te dwingen. Een aanval van Israel op Iran leidt eerder inderdaad tot de volledige vernietiging van Israel dan tot inbinden van Iran.
Phoenix1977 | 07-08-08 | 23:18
ibbeltje | 07-08-08 | 14:11
Update je kennis en je zal veel minder bang zijn voor China. China is in feite totaal maar dan ook totaal niet meer communistisch. China is nog kapitalitischer dan USA. Daarom doet de economie het zo goed. Er is van alles, computers, lcd tv's auto's mordernste mobieltjes verkrijgbaar en zij kunnen vrij reizen. In Europa bezoeken meer Chinese toeristen dan Japanse of Amerikaanse toeristen.
En de utopisten hier die dromen van een aanval van Rusland en China tegen Isreal, welterusten jongens.
Rusland en China hebben net zoveel last van extremistische moslims en zijn dat spuugzat. Maar ja, welk fatsoenlijk land heeft daar nu geen last van?!
AKMMOR A-TEAM | 07-08-08 | 23:21
@ Phoenix1977 | 07-08-08 | 23:18
Zolang Iran een totalitair regime heeft, maakt haar grootte niet zoveel uit. Als je de centrale leiding om zeep helpt is de rest stuurloos en zal in het chaos vervallen (zie Irak).
ZonderNaam | 07-08-08 | 23:22
@ AKMMOR A-TEAM | 07-08-08 | 23:21
Als China zo verschrikkelijk kapitalistisch is, waarom zijn dan zoveel bedrijven nog steeds in handen van de staat?
ZonderNaam | 07-08-08 | 23:23
*popcorn bijvult (Bakoenin alles uiteraard opgemaakt), cola er bij pakt*
Centuri0n | 07-08-08 | 23:23
Phoenix1977 | 07-08-08 | 23:18
Een paar nachtjes slapen heeft u nog steeds niet op andere ideeen gebracht maak ik op uit uw comment.
U vindt dus, net als de moslims, dat Joden niets te zoeken hebben in het midden oosten. Joden zijn voor u alleen legaal in het midden oosten wanneer deze als dhimmi aan de randen van de islamitische samenlevingen bewegen
Martinello | 07-08-08 | 23:25
*Geeuwt, Bakoenin er uit trapt, naar bed gaat*
Centuri0n | 07-08-08 | 23:28
Phoenix1977 | 07-08-08 | 23:18
Israel heeft de kracht..... nucleaire kracht, het is de enige manier, een conventionele oorlog is niet meer te bekostigen door de USA, en zowel in Afghanisten als in Iraq zal je bij een conventioneel conflict direct escalatie zien.
Torenhoge energie prijzen, een economie die in elkaar lazert.
Dit moet mean and clean.
En met conventionele wapens gaat dat niet.
Israel heeft nog een paar maanden, de kans dat McCain verkozen word is vrij klein, en Obama wil de dialoog weer aangaan.
Een paar maanden voor een conventionele aanval is kort.
Het enige wat de Haviken tegen houd is de publieke opinie, er is nog geen werkelijk reden geweest om aan te vallen, maar een hernieuwd Tonkin incident is in de maak.
Tussen nu en november escaleert dit, maar bij een foute keuze van Israel zal de wereld nooit meer zo zijn als wij hem gekend hebben.
bakoenin | 07-08-08 | 23:29
Centuri0n | 07-08-08 | 23:28
heb niet het idee gehad dat je ooit wakker bent geweest.
Sweet dreams en droom maar niet over al...
bakoenin | 07-08-08 | 23:32
Ik steun niemand lutser. Beide kanten hanteren hun eigen politiek. Iran heeft te vaak verzaakt en heeft daarom in mijn ogen wel degelijk een geheime politieke agenda. Ze hebben een leider die denkt dat hij de nieuwe mahdi is en de apocolyps gaat brengen. Een strafrecht waar ze in de middeleeuwen nog van droomde. En zo'n soort regime steun jij? Waar geen persvrijheid is? Waar er een heuse censuur politie is?
.
Tjah Saudi-Arabie is precies hetzelfde, ik snap ook niet wat de VS daar te zoeken heeft. Alleen het feit is wel dat het SA koningshuis miljarden dollars investeerd in USA en andersom. Hoe en waarom de USA de SA als belangrijkste bondgenoot uitgekozen heeft naast Israel heeft te maken met het kiezen van de juiste pionnen. Ook bedrijven zitten hierachter. China en Rusland doen dat ook maar dan via Iran.
.
Gezien de politieke weg en het politieke Islamitische regime wat Iran handhaafd begrijp ik wel degelijk dat de USA en Israel Iran ziet als een vijand. De USA bespioneerd hun burgers tot in het kleinste detail, toch mogen zij nog steeds doen en laten wat ze willen tot ze de wet overtreden hoe stom die patriot act ook mag zijn. Iets wat in Iran ophanging of zweepslagen opleverd. Wie is hier nu de facist? Iran is anders behoorlijk facistisch.
Indoneesje | 07-08-08 | 23:33
-weggejorist-
Nee dus! | 07-08-08 | 23:35
@ Indoneesje | 07-08-08 | 23:33
+1
ZonderNaam | 07-08-08 | 23:36
succes daar in het midden oosten
"trekt nog een polar open"
afhaak | 07-08-08 | 23:36
Predators!
Großglockner | 07-08-08 | 23:37
Indoneesje | 07-08-08 | 23:33
Ben je als indoneesje zijnde een ex-moslim? Je laat zien dat je kennis van zaken hebt. Misschien dat jij die moslimprotectors die hier allerlei dwaasheden spuien de les kan lezen vanuit eigen ervaring
Martinello | 07-08-08 | 23:40
Indoneesje | 07-08-08 | 23:33
Tjah Saudi-Arabie is precies hetzelfde, ik snap ook niet wat de VS daar te zoeken heeft. Alleen het feit is wel dat het SA koningshuis miljarden dollars investeerd in USA en andersom. Hoe en waarom de USA de SA als belangrijkste bondgenoot uitgekozen heeft naast Israel heeft te maken met het kiezen van de juiste pionnen. Ook bedrijven zitten hierachter. China en Rusland doen dat ook maar dan via Iran
Juist slaapkop , dus het draait niet om islam, of om mensenrechten, of zelfs maar om nucleaire technologie, (want we geven zelf die shit aan de Salafisten)
nee het draait om pionnetjes.
En toevallig vinden we nu de Iraanse pionnetjes eng, dus dat rechtvaardigd een total war, en morgen vinden we de pionnetjes uit Qatar weer eng, en dan moeten die er aan geloven.
Na veel kabaal uit de pers natuurlijk.
Een grote poppenkast die nergens meer toe dient of naar leid.
Ja enorm hoge olieprijzen, en bodybags dat dan weer wel.
Het corporatisme , wat in de USA zeer diep geworteld zit , zit heel dicht aan tegen het Fascisme, maar dat mag je zelf gaan nalezen
bakoenin | 07-08-08 | 23:42
Ikzelf ben een beetje bang voor jeauden..
Idi Amin | 07-08-08 | 23:43
@webcrew, andere landen waren wel eens vaker bang voor Israel. Ze hebben een super leger. Een kerncentrale in Irak is vroeger ook eens aangevallen door het super leger van Israel. Ik vind deze acties goed omdat die extremistische moslim landen maar 1 doel hebben en dat is Israel vernietigen.
Keaning_Radboud | 07-08-08 | 23:45
Indoneesje | 07-08-08 | 23:33
/Gezien de politieke weg en het politieke Islamitische regime wat Iran handhaafd begrijp ik wel degelijk dat de USA en Israel Iran ziet als een vijand. De USA bespioneerd hun burgers tot in het kleinste detail, toch mogen zij nog steeds doen en laten wat ze willen tot ze de wet overtreden hoe stom die patriot act ook mag zijn. Iets wat in Iran ophanging of zweepslagen opleverd. Wie is hier nu de facist? Iran is anders behoorlijk facistisch/
Deze zelfde politiek word ook gevoerd door bijv Saudi Arabie, die gaan op dezelfde manier om met Vrouwen en Homo's.
(In Iran is een wet aangenomen die het stenigen verbied :-) in Saudi Arabie niet)
Toch steunen wij Saudi Arabie.
Wie is hier nu de facist ?
bakoenin | 07-08-08 | 23:48
@ Keaning_Radboud | 07-08-08 | 23:45
Een grondoorlog kunnen ze niet aan. Zie Hezbollah laatst. 400 man tegen Israel. En het enige wat ze kunnen doen is een clusterbommentapijt leggen.
Idi Amin | 07-08-08 | 23:48
www.nu.nl...
nu ja bijna aangenomen,
maar daar zit beweging, maar bij de Salafisten dus niet :-)
bakoenin | 07-08-08 | 23:52
@ bakoenin | 07-08-08 | 23:52
Michael Bakoenin (voluit Ìèõàèë Àëåêñàíäðîâè÷ Áàêóíèí) ?
Idi Amin | 08-08-08 | 00:00
Lutser: Pas geleden is die wet 'aangenomen'. De Geestelijke leiders moeten nog hun uiteindelijk goedkeuring geven. Je bronnen beter doorlezen! Ook heeft Israel geen expansie politiek, iets wat Iran wel heeft. Achmedminejad wilt namelijk een groot perzisch rijk stichten. Ook de Islam zelf is van nature een expansie gericht geloof. En wie steunt SA? Ik niet! Net zo'n idioot achterlijk land als Iran. Oh, stenigen word nu misschien veranderd in zweepslagen. Ook zo humaan toch?
.
Maar het draait wel degelijk om de Islam en niet alleen om pionnetjes. Iran is een Islamitische staat met een Islamitische wetgeving. De Koran citeert hierover: 'Kill the infidels wherever you find them'. Ook roept de Koran op tot onderwerping van ongelovige. Een staat wiens fundementele peilen leunen op een religie die dit soort citaten heeft mag daadwerkelijk worden gezien als een gevaar voor de vrede. Men beweerd dat de USA dat ook is, dat betwijfel ik. Maar dat is een andere discussie. Face it! Iran heeft iets te verbergen en een kernbom in handen van religeuze fanaten is geen goed idee! Pakistan idem, als daar de pleuris uitbreekt zal de VS moeten ingrijpen!
Indoneesje | 08-08-08 | 00:03
Hoewel ik een absolute voorstander van de dialoog ben lijkt het tussen Iran en Israël telkenmale te mislukken om één of andere reden..
Misschien ben ik wel een pessimist (of realist...) maar ik denk dat het nooit meer goed komt in die contreien.....
P.s. Godsdienst maakt meer kapot dan je lief is.......
Eek-A-Mouse | 08-08-08 | 00:09
Indoneesje | 08-08-08 | 00:03
Het draait niet om de islam blinde, anders zou Uncle Sam toch geen vriendjes zijn met Saudi Arabie, en ze een nucleair programma aanbieden.
Je kan een heleboel van de Islam vinden, prachtige betogen, maar diegene die een oorlog tegen Iran wil beginnen, is vriendjes met de Al Qaida steunende Salafisten.
Dus hou maar op met dat islam verhaal, draait om de pionnetjes machtspolitiek, met schijt aan miljoenen mensenlevens, en toegejuichd door dwazen zoals jij
bakoenin | 08-08-08 | 00:11
You go, öáà ääâðä ìéùøàìý !
Israelhaters zien het volstrekt verkeerd. Period.
bottehond | 08-08-08 | 00:14
@ Bakoenin
De VS zijn islamapologeten par excellence. Lees je in, ouwe soldaat en neem het anders aan van botte.
bottehond | 08-08-08 | 00:15
Ze zijn vriendjes vanwege de oliedollars en het koningshuis! Meer niet! De rest van SA haat Amerika! Geen koningshuis, geen vriendjes. Iran en china gaat alleen om olie. Chinezen staan erom bekend geen goeie vriendjes te zijn van de Islam. Iran volgt in tegenstelling tot SA een politieke weg waarin de Islam een prominente rol speelt en vooral in buitenlandse aangelegenheden! Wie is hier de slaapkop? Of ben je vergeten waar Hezbollah vandaan komt? Een organisatie puur gericht op vernieteging van de Joodse staat.
.
En wie zegt dat iran weggevaagd gaat worden en miljoenen zullen sterven? Israel zal geen kernwapens gebruiken, slechts de nucelaere installaties platgooien en het iraanse leger verlammen. De Iraanse bevolking is hun eigen regering spuugzat. In de USA en Israel kun je daar de regering wegstemmen iets wat in Iran niet kan gebeuren. Iran word religeuse geleid door een religeuze leider! Dus de Islam heeft er wel degelijk mee te maken. Maar steek je hoofd nog maar dieper in het zand.
Indoneesje | 08-08-08 | 00:24
Indoneesje @ 00:24
Dat Hezbollah-voorbeeld laat juist een overeenkomst zien op gebied van buitenlandse politiek van Saudi-Arabie en Iran, beide landen steunen islamitische extremisten. Op het gebied van een prominente rol van islam in de buitenlandse politiek doet Saudi-Arabie niet onder voor Iran.
theedrinker | 08-08-08 | 00:31
جعلت حالة حبّ, لا حرب!
Spaansche Griep | 08-08-08 | 00:47
[-InFiDeLz!-] | 07-08-08 | 15:44
Inderdaad. Maar het zou mooier zijn als dat niet nodig zou zijn. Gewoon opdoeken dat land.
MANK | 08-08-08 | 00:51
THeedrinker: SA is net zo'n corrupt boevennest als Iran. De hedendaagse politiek is soms zelfs voor mij onbegrijpelijk. Misschien moeten we job maar eens sturen met een grote kan thee. Kortom, ik blijf erbij dat Iran op den duur een gevaar gaat vormen voor de vrede als men over kernwapens beschikt. Islamieten zijn tot alles in staat, dus waarom niet in staat tot het gooien van kernwapens? Ik taai af, tijd voor tidurrr.
Indoneesje | 08-08-08 | 00:55
תמסיס) המחלמ אל-הבהא ושע
Spaansche Griep | 08-08-08 | 00:57
Als Iran van de kaart wordt geveegd,wordt de olie vanzelf goedkoper omdat er dan geen dreiging meer vanuit gaat. Dus mag Israel van mij beginnen.......
Groene Leeuw | 08-08-08 | 01:02
Indoneesje, theedrinker, bottehond,
Uiteindelijk gaat het enkel om de olie, om de wereldmarkt. America ziet het midden oosten als een kolonie van Texas met Jerusalem als hoofdstad. Totaal geen respect voor de inwoners van de regio en al helemaal niet voor het locale geloof.
Als Israel niet had bestaan dan zou de regio veel verder ontwikkeld zijn en de aandacht om handel en relaties liggen ipv op religie.
Achmedminejad is iemand die in staat is om de regio te vereniggen en zo een sterke en waardige gesprekspartner te creeeren voor de andere regio's in de wereld. Helaas is de VS(Israel) dit nu even allemaal aan het verzieken door een zo vijandige houding aan te nemen. Natuurlijk scheld Achmedminejad op Israel. dat is net zo iets als dat Busch uithaald naar China.
MANK | 08-08-08 | 01:07
wat is dit voor ballen krant?
israel heeft nooit erkend kernwapens te hebben dus het valt niet eens te zeggen dat israel kernwapens heeft!
een krant die zich niet kan ondersteunen door middel van bronnen mag niet zulke beweringen doen
DGNAT | 08-08-08 | 01:18
@DGNAT
Israel has not confirmed that it has nuclear weapons and officially maintains that it will not be the first country to introduce nuclear weapons into the Middle East. Yet the existence of Israeli nuclear weapons is a "public secret" by now due to the declassification of large numbers of formerly highly classified US government documents which show that the United States by 1975 was convinced that Israel had nuclear weapons.
+
www.fas.org...
exCluSive | 08-08-08 | 01:42
MANK @ 1:07
Veel dictators in het Midden-Oosten hebben behoefte aan legitimatie door gebruik te maken van religie en een buitenlandse vijand, en dat zou ook zo zijn als Israel er niet was. Voor Palestijnen zou het wel grote invloed hebben, maar de meeste andere gebieden in Midden-Oosten zouden zonder Israel niet veel beter af zijn en wel een andere probleem vinden om zich druk over te maken, bijvoorbeeld Amerikaanse soldaten in Saudi-Arabie na binnenvallen Koeweit door Irak en nu Amerkaanse soldaten in Irak. Ook zonder Israel zouden de Amerikanen oorlog voeren om olie en dictators vanwege olie steunen.
theedrinker | 08-08-08 | 01:46
publiek geheim is nog geen bron?
DGNAT | 08-08-08 | 01:46
Wapens nodig wij leveren wel net zoals de vorige keer >:)
nopedope | 08-08-08 | 01:59
@jandoppie | 07-08-08 | 13:21
jawohl mein kapitein!
Torpedorohr ein Feuer!
nopedope | 08-08-08 | 02:07
"We willen niet nog een holocaust riskeren".
Dan hadden ze niet hun Joodse staat in het Midden-Oosten moeten oprichten.
Phoenix1977 | 07-08-08 | 23:18
Ah, hij is uit de kast.
Joden hater dus...
Amen | 08-08-08 | 03:30
@Amen | 08-08-08 | 03:30
Was dat nog niet duidelijk dan? Bord voor z'n kop, plaat voor het hoofd, weigeren op inhoudelijke argumenten in te gaan: een typisch linksmens.
zum kotzen | 08-08-08 | 07:56
Als ik opperbevelhebber van de Israëlische strijdkrachten was, bombardeerde ik die zwarte kei in Mekka aan gruzelementen.
Kijken of ze dan nog praatjes hadden.
wachtmeester de bruy | 08-08-08 | 08:26
Voorspellers zeggen dat de wereld in 2012 vergaat - ik denk dat dit gaat kloppen.
Jandedenker | 08-08-08 | 08:42
De beste optie tegen de Iraanse fascisten(ik noem liever geen fundamentalist of extremist, want er is verschil tussen deze termen) is democratische verandering door Iraanse mensen en hun oppositie, i.p.v. oorlog met de mullahs of verzoening die Europa voortzet.
Met bedreiging door met name Israël ktijgen de mullahs veel sympathie in het Midden-Oosten. De verzoening van Europa maakt dat de mensenrechten schending in Iran doorgaat en dat het regime A-bom produceert.
ncr-iran.org is voorstander van regimechange door het volk en hun verzet.
Tehrani | 08-08-08 | 09:04
@Mank,1:7
“Achmedminejad is iemand die in staat is om de regio te vereniggen en zo een sterke en waardige gesprekspartner te creeeren voor de andere regio's in de wereld”.
Ik verbaas me dat u een fascist en moordenaar(hij was beul van Evin Gevangenis) en een loopjongen van de leider(voor zijn misdaden en trouw zijn aan het regime tot president genoemd) “sterke en waardige gesprekspartner” noemt die “voor de andere regio’s in de wereld een voorbeeld kan zijn”?
Het regime dat gemiddeld 1 persoon per dag in openbaar ophangt kan geen voorbeeld zijn voor de medemens.
Kijk de Iraanse vlag onder mullahs.
www.iranpressnews.com...
Tehrani | 08-08-08 | 09:15
Ik zeg: alles aan militairen onmiddelijk terugtrekken uit het hele midden-oosten. Wel de wapens achterlaten en vervolgens gaan ze het daar maar lekker een jaartje of 20 onderling uitvechten. Geen camera's erop, geen nieuws, helemaal niks. Laat ze het maar uitzoeken Ze zijn daar allemaal even erg, dus van mij mogen ze elkaar opruimen.
Pizzapunt | 08-08-08 | 10:17
heb je zo veel olie en dan nog nucleaire energie nodig hebben?
gaap | 08-08-08 | 10:38
gaap @ 10:38
Als kernenergie gebruikt wordt voor binnenlandse electriciteitsvraag, blijft er meer olie over om te exporteren.
theedrinker | 08-08-08 | 11:09
Israël valt aan, President McCain van de VS steunt Israël, Balkenende 5 steunt onvoorwaarlijk de VS, moslims zijn boos(maar dat zijn ze wel vaker)... moslims in China worden radicaler, Rusland gaat zich er mee bemoeien.
Israël + VS nuken Moslims
Rusland nuken Moslims
Moslims boos
Nederland loopt altijd wel ergens achteraan...
World war, kom d'r maar in!
Harvester | 08-08-08 | 11:14
@ Pizzapunt
En zo kan het dus ook! +1 voor idee
Harvester | 08-08-08 | 11:16
@gaap / @theedrinker:
Bovendien zijn die olievoorraden in Iran een stuk lager dan dat ze ons willen laten geloven. Met het huidige gebruik is binnen 10, 15 jaar de olie daar OP. En dan is kernenergie wel handig om al in huis te hebben...
Amstel | 08-08-08 | 11:37
Dat die kat van Gargamel zo'n hekel heeft aan Iran.
Harvester | 08-08-08 | 12:22
Harvester | 08-08-08 | 12:22
Azrael heeft niet een hekel aan alle smurfen, alleen aan de grote baardsmurf heeft hij een hekel. Maar Gargamel en Azrael wordt gedemoniseerd door de media, dat grote smurf opdrachten geeft aan knutselsmurf om wapens te maken laten ze niet zien.
theedrinker | 08-08-08 | 12:35
harvester, rusland heeft iran aangeboden om uranium te leveren voor kerncentrales maar dat hebben ze geweigerd
DGNAT | 08-08-08 | 12:38
DGNAT @ 12:38
Iran kan uraniumerts uit eigen mijnen halen, als ze uranium uit het buitenland moeten halen zijn/blijven ze afhankelijk van buitenland voor hun energie.
theedrinker | 08-08-08 | 12:54
(michail) bakoenin is een homosexueel dat is echt waar.
saiwttvotsod | 08-08-08 | 12:56
theedrinker 12:54
De mullahs hebben A-bom als garant voor hun bestaan en voor export van fundamentalisme nodig. De mullahs zijn afhankelijk van benziene. Zij kunnen zelfs niet voldoende benziene produceren.
Zelfs kunnen zij de verkeer veilig maken. Er komen jaarlijks 27000 mensen in het verkeer om.
Inflatie is boven 25% en armoede is 80% van het volk, 600000 vrouwen alleen al in de hoofdstad werken als prostituee. Staatkinder zijn er duizenden.
Tehrani | 08-08-08 | 13:36