De radicale islamitische beweging Hamas heeft vandaag een oproep van Hillary Clinton afgewezen om het bestaansrecht van Israël te erkennen. De Amerikaanse minister van Buitenlandse zaken stelde dat Hamas anders nooit als vertegenwoordiger van Palestijnen kan worden erkend.
"Dat is een onaanvaardbare inmenging met de binnenlandse Palestijnse aangelegenheden'', aldus Hamas-woordvoerder Ismail Radwan. Clinton beklemtoonde gisteren in een vraaggesprek met de omroep Voice of America dat Washington nog steeds naar en oplossing zoekt.

Reacties
Goh wat willen ze graag vrede die gasten.
Gimmel | 28-02-09 | 14:43
Passen die Hamas leden niet gezamelijk in een vliegtuig die zo'n beetje 150 meter diep een noodlanding kan maken in de Noordzee of ben ik nu te grof
dorpsidioot | 28-02-09 | 14:46
pff wat moet je nu met dit soort mensen?
fayerabend | 28-02-09 | 14:47
Nooit met terroristen praten.
Dick Johnson | 28-02-09 | 14:47
Ach, waarom zo moeilijk doen als het ook eenvoudiger kan :
www.youtube.com...
wolliejean | 28-02-09 | 14:49
Volgens mij werkt de tactiek van geen elektriciteit leveren niet zo goed.
Beter lijkt me de hele strook vol in de schijnwerpers te zetten zodat de voortplanting beteugeld kan worden. Het probleem dus bij de wortel aanpakken...
Professor | 28-02-09 | 14:51
Achterlijk volk inderdaad, ze willen ook helemaal geen vrede.
kleingrutter | 28-02-09 | 14:54
Hamas moet je met wortel en tak uitroeien.in deze wereld is geen plaats voor neo-nazi,s
kruisridder | 28-02-09 | 14:55
Astrix en Obelix hebben ten minste nog het publiek mee...........
Elder of Z. | 28-02-09 | 14:57
De tiefus voor de baard-nazi's
Dat er uberhaupt met dat tuig enige rekening gehouden wordt is al te belachelijk voor woorden
Tobi | 28-02-09 | 14:58
@ wolliejean | 28-02-09 | 14:49
Ju-haul! GE-WEL-DIG!!!
Marsepars | 28-02-09 | 14:58
Als Israël nou gewoon de anticonceptiepil door het drinkwater in de Palestijnse gebieden mengt, zijn we in een generatie van het gezeik af.
Boer Harm uut Twente | 28-02-09 | 14:58
Nou, van Bommel, kom er maar weer in.
Thoth | 28-02-09 | 15:00
.. ja muts, de dialoog met arabieren en ander islamitisch volk is eenrichtingverkeer. Zolang je toegeeft aan al hun eisen en nooit iets terugvraagt, dan zijn het best redelijke menschen.
Jan Passant | 28-02-09 | 15:00
Ja, het niet willen erkennen van Israel maakt van Israel niet zo'n goede buur natuurlijk. Het zou toch niet zo zijn dat Hamas alleen bestaansrecht heeft als er veel geweld is? Zo slecht zouden ze toch niet zijn. Toch?
Oerkoendoe | 28-02-09 | 15:02
Hamas ga terug in je hok af
zwarte magica | 28-02-09 | 15:03
Ciniclown?
Frie1960 | 28-02-09 | 15:04
@dorpsidioot
Bon plan, maar waarom helemaal naar de Noordzee vliegen als je daar al een prachtige zee voor de deur hebt liggen
Tobi | 28-02-09 | 15:04
Clini Clown eauk
Frie1960 | 28-02-09 | 15:04
www.spitsnieuws.nl...
Lekker hè ?
Zo'n komkommer in je reedt.
Jackanders | 28-02-09 | 15:06
Enorme lol vanwege de bovenste foto... hahahaha
Shit wat is die lelijk....
dirtdiver | 28-02-09 | 15:06
wie liefde geeft krijgt liefde wie haat zaait krijgt...................dit staat in een heel bekent boek bescreven
jan48 | 28-02-09 | 15:07
@Tobi | 28-02-09 | 15:04
Ja ook zonde van het vliegtuig maar een noodlanding in een roeiboot zal wel niet lukken
dorpsidioot | 28-02-09 | 15:09
Je kan er ook een grote muur omheen bouwen en dan vol storten met snel drogend beton.
kutjemuf | 28-02-09 | 15:14
.. tip voor mevrouw c:
arabieren en ander islamitisch volk zijn wel erg plooibaar wanneer je ze in je absolute macht hebt; en nooit (nooit!) terugschrikt verschrikkelijk misbruik te maken van die macht. Dat zijn ze gewend, dat geeft nestgeur, zo gaan ze met elkaar om.
Jan Passant | 28-02-09 | 15:16
Het is toch al zolang bekend dat er met geen enkele islamitische groepering een vredesakkoord kan worden gesloten.
Latin Lover | 28-02-09 | 15:17
Btw, als mijn oma zo'n kop zou trekken als HH Clinton op de pica, zou ik ook gillend hard weglopen..
Latin Lover | 28-02-09 | 15:18
Clinton is een prutser.
Laat mij maar even.
Hamas, Israël, jullie gaan even naar dit filmpje kijken en leren de tekst van het refrein uit jullie hoofd.
Begrepen?
www.youtube.com...
Marsepars | 28-02-09 | 15:22
"De radicale islamitische beweging Hamas heeft vandaag een oproep van Hillary Clinton afgewezen............"
Alles, behalve een donatie van een paar honderd miljoen euro/dollar wijzen ze af, dat weten we toch zolangzamerhand wel.
Willem64 | 28-02-09 | 15:23
Ik zou zeggen: geen erkenning, geen geld. Is toch niet moeilijk...*denkt eraan politiek in te gaan*
Malibu Stacy | 28-02-09 | 15:34
fapfap op die foto van tante Hilary
Gianluca | 28-02-09 | 15:38
-weggejorist-
verlakker | 28-02-09 | 15:38
Vrede en moslims gaan niet samen. De hele wereld weet dat, behalve Hillary.
Kim Hartveld | 28-02-09 | 15:42
idd lastig pakket voor Hamas. maar een duurzame samenwerking in israel krijg je alleen wanneer je inbind. joden iets gematigder, palestijnen iets gematigder. utopia, met Bibi aan de macht trouwens.
sloppy josef | 28-02-09 | 15:45
combi: hamas en bibi = onmogelijk. we hebben nog wat jaartjes geweld voor de boeg.
sloppy josef | 28-02-09 | 15:48
media.giantbomb.com...
Stir Glenfarclas II | 28-02-09 | 15:50
@dorpsidioot / 15:09
Optie 2: schop ze gewoon maar de zee in, dat wensen ze anderen immers eauk toe
Tobi | 28-02-09 | 15:50
@ sloppy josef | 28-02-09 | 15:45
Niet een partij aan de macht brengen die de vernietiging van de ander wenst wil ook helpen.
progressief | 28-02-09 | 15:50
Tobi | 28-02-09 | 15:04
Die zee daar is niet diep genoeg
Professor | 28-02-09 | 15:58
Als nou echt helemaal niets meer helpt om de vrede te bewerkstelligen, hebben we altijd deze nog: www.dailymotion.com...
Marsepars | 28-02-09 | 15:58
Hamas hamas, zet zichzelf aan t gas XD
*regelt alvast een nieuwe lading bier en nootjes*
Abugreip | 28-02-09 | 16:10
-weggejorist-
Bert_uit_Urk | 28-02-09 | 16:10
@sloppy josef | 28-02-09 | 15:45
Uw bedoelingen zijn zonder meer goed.
Echter, Hamas wil geen vrede met Israël.
Hamas wil: Israël van de kaart en alle joden waar dan ook ter wereld dood.
Geen discussie mogelijk.
Ahasveros | 28-02-09 | 16:12
The out-going Israeli government really believes, despite all the evidence to the contrary, that the "good terrorists" of the PA are moderates and would never do anything to harm Israel.
.
A flying pigs moment!
Elder of Z. | 28-02-09 | 16:14
Bij den photographie :
De aanblik van de de restanten van Yassin , de eerste Palestijnse astro-/kosmonaut: z'n intacte rolstoel.......,
Elder of Z. | 28-02-09 | 16:18
'binnenlandse aangelegenheden'...?
stelletje warhoofden.
vander F | 28-02-09 | 16:30
die hamassers zijn een beetje gek....uitroeien dat gajes.!
johan7794 | 28-02-09 | 16:50
Ja, dat was genieten toen. Een bevlekt vloerkleed en een paar wielen op de grond. Met recht een sterk staaltje precisiewerk van onze Joodse vrienden!
Sjeik Yassin, de haatpiraat,
helemaal aan stukken,
en ze stoeltje lag op straat...
Stellingios | 28-02-09 | 16:55
Kunnen we niet gewoon een atoombom op de gaza-strook gooien? Die mensen daar willen toch dood.
avalonicus | 28-02-09 | 16:56
Ik kan best begrijpen, dat ze geen vrede willen.
Weg inkomsten van de EU en NL.
Plotseling heeft 99 % van Hamas geen zinvolle dagvulling meer.
Lulletjerozenwater | 28-02-09 | 17:08
Maak nie uit, Bertje Koenders staat vast alweer ergens klaar met een zak geld. Ons geld, dat dan weer wel. Elke cent die wij uitgeven aan ontwikkelingssamenwerking kan de corrupte leiding van het land in kwestie in eigen zak houden of uitgeven aan wapentuig/propaganda/limousines. Zo zal een volk nooit de ogen worden geopend, vooral niet als ze ook nog eens massaal dom worden gehouden met religieuze nonsens zoals in de islamitische wereld, nonsens die het onbehagen en de daaruit voortvloeiende woede ook nog eens handig kanaliseert richting de Grote en de Kleine Satan. Iedereen weet toch onderhand wel hoe dat in z'n werk gaat? Het enige wat we met ermee bereiken is dat de groep hulpbehoevenden toeneemt. Behalve misschien hier en daar de welbekende druppel op een gloeiende plaat verandert er aan de situatie HELEMAAL NIETS! En het meest ellendige is nog wel dat we er, vooral in Nederland lijkt het wel, een krankzinnige industrie omheen hebben gebouwd. Volgens mij worden BN-ers daar zelfs op geselecteerd, je komt niet in de spotlights als je niet tenminste één zogenaamd goed doel steunt. Laat je fotograferen met negers in Afrika en je bent helemaal ok. Het is complete waanzin.
dutchdisease | 28-02-09 | 18:08
ik erken Israel als een goede voetballer
conny_mus | 28-02-09 | 18:09
De enige oplossing die hamas begrijpt is die van bruut geweld. Passen ze zelf ook toe op de eigen bevolking. Dus, de oplossing ligt voor de hand.
tering! | 28-02-09 | 18:11
Wat ik nou niet snap is dat de Palestijnen wel Israel moeten erkennen...Maar ondertussen wordt wel geclaimd dat de Palestijnen geen volk zijn...Het is natuurlijk wel het een of het ander jongens.
Tetrahydrocannabinol | 28-02-09 | 18:17
-weggejorist-
CHRISTUS, Jezus! | 28-02-09 | 18:38
Ze zouden Clinton moeten loslaten in Gaza, dan weten de Palestijnen pas wat terreur is...
ExtremeExtremist | 28-02-09 | 18:40
@Tetrahydrocannabinol | 28-02-09 | 18:17 ,
Israel niet willen erkennen is geen Palestijns voorrecht hoor,
en dat ze geen volk zijn is nu wel duidelijk,
met de twee 'Palestina's' op dit moment, een Gaza en een Westbank gebied.
vander F | 28-02-09 | 19:01
-weggejorist-
Stijlvos | 28-02-09 | 19:42
@Stijlvos | 28-02-09 | 19:42
Nou, van mij mogen ze worden opgenomen door Egypte, Jordanië of simpelweg de zee in worden geschopt. Nutteloos jankend volk, het moet maar eens worden gezegd, en een 'speelbal' en marionet niet alleen van hun Arabische broeders, maar ook onderhand van Iran die de Islamitische hegemonie wil opeisen.
Palestijnen zijn het voorbeeld van mensen die op geen enkele wijze in staat zijn hun broek op te houden, en nog eisen stellen aan die hulp ook !
Kans- en uitzichtloos volk, die wanneer ze eindelijk hun eigen staat krijgen, deze nog sneller omtoveren in Zimbabwaanse toestanden dan die mensen daar !
Elder of Z. | 28-02-09 | 20:00
-weggejorist-
Stijlvos | 28-02-09 | 20:17
Als iemand in jouw huis gaat zitten erken je toch ook niet dat het opeens zijn huis is?
Kundera | 28-02-09 | 21:13
@Stijlvos | 28-02-09 | 20:17
Fout 1 Gaza is niet bezet.
Fout 2 Egypte verliest de controle aan Saoedi Arabië
Fout 3 Israel valt niets te verwijten, de eenheid bij de Palestijnen is volledig zoek
Fout 4 Hamas verdedigt niet maar valt aan en zaait terreur, de hele beschaving denkt daar zo over....vandaar 'terroristische organisatie'
fout 5 iets van klokken en klepels die u beide onbekend zijn.
Elder of Z. | 28-02-09 | 21:37
-weggejorist-
Stijlvos | 28-02-09 | 21:53
@ elder of z
Fout 1: Gaza is wel bezet. miljoenen mensen zonder reis- en vrijheidsrechten vastzetten op een stuk land ter grootte van Texel noem jij geen bezetting???
Fout2: Israel valt wel degelijk wat te verwijten. Dankzij een generatie lang armoede creeeren voor hun palestijnse burgers is de haat naar Israel toe zo groot dat het minstens een generatie weer duurt voordat die haat bij de huidige palestijne kinderen weg is. En als je kinderen honger lijden dan heb je ook het recht je te verdedigen of zelfs aan te vallen volgens het internationaal recht. En embargos(zoals afsluiting gaza voor alles inclusief voedsel en medicijnen) vallen ook onder oorlogshandeligen
Fout 4: Israel verdedigt niet maar valt aan. Buitenproportioneel en net zoals de palestijnen met veel burgerslachtoffers
EN waar jij vandaan haalt dat de hele beschaving acher israel staat weet ik ook niet. Of je denkt dan gemakshalve alleen aan europa en america. Want dat zijn de enige twee die Israel nu nog steunen.
Fout 5: Iets met dat er altijd 2 kanten aan een conflict zitten die U beide onbekend zijn. Klokken en klepels . . . .
linkselente | 28-02-09 | 21:53
Stijlvos | 28-02-09 | 21:53
Als jij denkt dat het ooit goed komt tussen Israel en de palestijnen dan moet je deze filmpjes eens bekijken. Dit is namelijk het volk waarvan jij denkt dat ze in vrede kunnen leven.
Het gaat over Libanon en palestijnen. Bekijk ze serieus en kom daarna nog eens terug. En tussen haakjes, dit is nog maar 30 jaar geleden gebeurd.
Dit filmpje is nr. 2, maar je moet ze eigenlijk alle 7 zien.
www.youtube.com...
mohell | 28-02-09 | 22:29
@linkselente
U stapt even over het feit heen dat Gaza tot 1967 onder Egyptisch MILITAIR bestuur viel, en dat Egypte het na de zesdaagse oorlog (door henzelf begonnen) niet terug wilde....En dat de grenzen nu potdicht zitten, en dat sinds die tijd.
Verder kletst u maar een end weg indie "werkelijkheid' van u...............
Want in Amerika, Europa (Australië) daar bevindt zich de beschaving, en echt niet in Mekka.
Maar ik geef toe, door de komst van de Islam begint die beschaving hard achteruit te hollen; iets van bad money always drives out good money....:.)
Elder of Z. | 28-02-09 | 22:40
En waar bij de Islamieten simpelweg de loyaliteit bij de religie/ideologie ligt, ligt deze bij de ontwikkelde volken bij "beschaving".
De geschiedenis heeft geleerd dat deze een stuk sterker is gebleken, maar dat is slechts geschiedenis.
Men zal nu een stuk waakzamer dienen te zijn.......en alert.
WO III komt er toch wel: de beschaving contra de ideologie die men eufemistisch ook wel als de religie van de vrede omschrijft.....
Israël is in dezen en in wezen de lakmoesproef.
Heel de beschaving weet dat als Israël ten gronde zou gaan, het de eerste dominosteen is die omvalt. De communistische geschiedenis na 1945 all over again, maar ditmaal als ideologische tegenpool de Islam.
Elder of Z. | 28-02-09 | 22:47
Elder of Z. | 28-02-09 | 22:47
Aan de ene kant vind ik het leuk dat we op deze site af en toe wat mensen van gedachten kunnen laten veranderen, maar ik word soms zó moe van mensen als Stijlvos en linkselente..
mohell | 28-02-09 | 23:04
@Stijlvos
"De oorzaak van het geweld is niet het verzet maar de bezetting"
Dan heb jij vast en zeker een mooie verklaring voor de slachtingen van joden die plaatsvonden in 1929 bijvoorbeeld in Safed en Hebron...
ExtremeExtremist | 28-02-09 | 23:32
Ow Stijlvos,
Jordanie schoot 7.000 Palestijnen dood in 1970 in ongeveer dezelfde tijd. Maar dat is niet zo een probleem he?
ExtremeExtremist | 28-02-09 | 23:33
En nog even afgezien van de diverse landen waar de Palestijnen de boel op z'n kop trachtte te zetten en waar ze door hun broeders vrolijk uitgeflikkerd zijn......
.
@mohell | 28-02-09 | 23:04
Die volgens het adagium "zalig zijn de armen van geest...."
Elder of Z. | 01-03-09 | 00:17
Het gaat niet meer om de geschiedenis maar om het hier en nu. De palestijnen kunnen nu geen bestaan opbouwen. De haat is wat beide volkeren nu aan hun kinderen meegeven. En oorlog is wat ze zien als ze uit het raam kijken.
En ik snap beide kanten. Maar ik probeer het altijd te vertalen naar nederland waar mijn referentie ligt. Als wij onder dezelfde omstandigheden zouden moeten leven door een overheersing en afgrendeling door duitsland gesteunt door de wereldmachten dan zou ik raketafschietende nederlanders richting duitsland als helden zien die strijden voor mijn toekomst en die van mijn kinderen. Ook al zou die afgrendeling zijn begonnen door onze eigen schuld door mensen van een vorige generatie. Daar heb ik dan geen boodschap aan. EN ik hoop met mij nog vele nederlanders in die omstandigheden.
@Elder of Z .
Je eigen bschaving superieur vinden ten koste van andere ideologen en religies is hoogmoed.
De geschiedenis van onze "beschaving" bestaat grotendeels uit bloedvergieten in naam van God. EN de werkelijke bron van alle kwaad van nu is de ongelijke verdeling op de wereld. De geschiedenis heeft bewezen dat het rijk houden van een klein deel van een dorp/stad/land/werelddeel (5 % zoals nu) altijd heeft geleid tot opstanden en oorlogen. En ook dat de meerderheid meestal wint uiteindelijk ten koste van de rijken/regenten/staatshoofden. Alleen zijn wij nu de adel en zijn de in jou ogen achterlijke werelddelen en religies de burgerij van weleer.
linkselente | 01-03-09 | 00:20
zo . . . . mij dunkt dat hiermee de finale conclusie van discussie hierboven is gegeven en verder commentaar zinloos is
linkselente | 01-03-09 | 00:22
en ik vind dat leden van Powned een code moeten krijgen om verlost te zijn van alle reclame voor nieuwe leden op deze sites, word er strontziek van dumpert lijkt wel 1 groot reclameblok
wie is voor ?
linkselente | 01-03-09 | 00:25
Ik stel voor een een land twee provincie plan voor.
Een land Israel
Een provincie van egypte genoemd gaza
en
een provincie van jordanie genaamd de westbank.
solidstate | 01-03-09 | 01:06
@linkselente | 01-03-09 | 00:22
Zo zeg, u ontbreekt zelfs het vermogen om na al uw onzin ook maar in enige mate bescheiden te zijn!
Was dat het eerste rotte ei dat u legde of legt u hele dozen vol?
.
Kapitalisme houdt inderdaad een ongelijke verdeling van de rijkdom in; socialisme daarentegen garandeert een gelijke verdeling van de ellende !
Zodoende bent u een heel onbelangrijk menneke............
Elder of Z. | 01-03-09 | 01:34
@solidstate | 01-03-09 | 01:06
ben het met u eens, maar verkoop dat maar eens aan Egypte en Jordanië !
Denk dat u het meer moet zien als de Marokkanen en de Berbers....de laatste sporen ook niet in die maatschappij.
Elder of Z. | 01-03-09 | 01:36
@solidstate | 01-03-09 | 01:06
ben het met u eens, maar verkoop dat maar eens aan Egypte en Jordanië !
Denk dat u het meer moet zien als de Marokkanen en de Berbers....de laatste sporen ook niet in die maatschappij.
Elder of Z. | 01-03-09 | 01:36
dubbelspoor.....
Elder of Z. | 01-03-09 | 01:47
Beter een jood dan een landverader
Fa2br3k3r | 01-03-09 | 02:55
simpel feit USA is pro Israel... en kan dus NOOIT een goede bemiddelaar zijn want die zijn ONPARTIJDIG! en praten gewoon met iedereen, baat het niet schaadt het niet toch?
OmeJoop | 01-03-09 | 04:44