Een Amerikaanse christelijke organisatie stuurt in het kader van noodhulp honderden bijbels naar Haïti. Het gaat niet om papieren boeken, maar om luisterboeken die energie opwekken met zonnecellen.
De zogeheten Proclaimer is bedoeld voor ''arme en analfabetische mensen'', aldus de organisatie Faith Comes By Hearing. Op de zongedreven luisterbijbel staat de Heilige Schrift opgenomen in het Creools, de taal van de ongeletterden in Haïti.
Na de verwoestende aardbeving van vorige week wil Faith Comes By Hearing de Haïtianen ''geloof, hoop en liefde door Gods woord'' brengen. De organisatie is daarbij erg trots op haar technisch snufje: ''De Proclaimer kan de Bijbel afspelen in de jungle, de woestijn of zelfs op de maan.''
Reacties
doe er dan ook gelijk een flesje water en een gevulde koek bij, dan hebben ze er nog wat aan...
demonizer | 19-01-10 | 08:17
Foto - KIA
kudtvlieg | 19-01-10 | 08:17
Morgen: "Bijbels geweigerd op Haïti, zelfs ramp slachtoffers hebben een grens."
DOM | 19-01-10 | 08:19
De meneer/mevrouw op de foto heeft er niet zo veel meer aan.
Paupertje | 19-01-10 | 08:19
Een gristelijk gebaar...
No-Life | 19-01-10 | 08:20
Onder het motto "Schop als ze liggen!"?
Die mensen geloven in Voodoo. Laat ze! Als je iets wilt sturen doe dan iets nuttigs en opbouwend, niet dit soort onzin.
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 08:22
Hebben die mensen nog niet genoeg ellende meegemaakt?
Snijbonenmolen | 19-01-10 | 08:23
"De zogeheten Proclaimer is bedoeld voor ''arme en analfabetische mensen''.
Misschien is het beter dat de christelijke organisatie voor scholing gaat zorgen dan? De mensen hebben goddomme geen bijbels nodig, maar water, huizen en zorg.
Links Handig | 19-01-10 | 08:23
Inderdaad, als je bijbels goed doorkookt, de inkt van de letters van de soep afschept, is een bijbel nog best voedzaam. Hoewel het meeste geloof puur geestelijk vergif is, zitten er wel degelijk goede kanten aan stichtelijke literatuur. Of het nu een bijbel, een koran, een thora of andere meuk is, goed doorgekookt smaken ze allemaal hetzelfde en vullen wel degelijk de maag. Voorkom je in elk geval dat het gif van de inhoud in de hersenen terecht komt..
blaster | 19-01-10 | 08:25
Bidden: Met de handen in elkaar gevouwen niks doen en hopen dat het helpt.
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 08:25
Op de maan ..... geluid bestaat uit luchttrillingen. En wat is er nu uitgerekend niet op de maan? Inderdaad ... lucht. Dat bijbeltje zal dus ijzig stil blijven.
James Lastig | 19-01-10 | 08:25
Google earth heeft een image update gedaan van een gedeelte waar de beving plaats vond, het zijn geen hoogstaande beelden maar je ziet wel verwoeste huizen mensen die kamperen op open gebieden en als je door het gebied heen kijkt zie je veel mensen op straat.
www.earthview.nl...
panarimi | 19-01-10 | 08:26
Ze komen zowat omvan de honger en dan krijgen ze bijbels. :[. Geeft aan hoe dom gelovigen zijn.
Russian 4.0 | 19-01-10 | 08:28
@ James Lastig | 19-01-10 | 08:25
Religie staat vaker wel dan niet haaks op wetenschappelijk bewezen veronderstellingen.
Links Handig | 19-01-10 | 08:28
Als ik nu donderdag geld ga overmaken ben ik dan van dat gezeur over Haïti af?
kanswaardig | 19-01-10 | 08:29
Ze kunnen beter een cursus "akkerbouw" of "geitenonderhoud" sturen. Kunnen die sukkels leren in hun eigen behoeften te voorzien ipv handje op te houden.
Vogelbeest | 19-01-10 | 08:35
panarimi | 19-01-10 | 08:26
Ik mis streetview. 8|
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 08:35
Als katholiek durf ik toch te stellen dat zo'n aktie geen zak uithaalt. Ben verder wel benieuwd hoe dat ding eruit ziet. Een bijbel op zonnecellen ? Heeft iemand een foto ?
Nonkel Frituur | 19-01-10 | 08:37
Heb je honger, sturen ze een luisterbijbel...En bedankt he?
bello | 19-01-10 | 08:39
Goed idee.
De Bijbel is altijd goed voor je.
Steun van God in moeilijke tijden.
En voor alle zeikerts hierboven: Amerika stuurt ook troepen, opbouwwerkers en eten.
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 08:41
Doe mij ook een paar honderd van die bijbels.
Ik heb wel interesse in die zonnepaneeltjes.
James Lastig | 19-01-10 | 08:43
Daar zitten ze nou NET op te wachten. Niks te eten, niets te drinken. Lijken zat om barricades van te maken. En wat doen de refo's? Die sturen bijbels waar je niet eens je reedt mee kan afvegen.
Prodeo Beo | 19-01-10 | 08:44
Nonkel Frituur | 19-01-10 | 08:37
www.faithcomesbyhearing.com...
-
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 08:41
Dat is de regering, niet dit kerkelijk stelletje gekken. Ik vind het heel zwak om iemand die toch al aan de gallemiezen ligt te vertellen dat er een wezentje dat almachtig is dit voor hem heeft bedacht. Maar als ze nu maar braaf in dat wezentje gaan geloven komt alles wel goed. Die almachtige god heeft het dus expres gedaan omdat ze niet in hem geloofden. Dat zeg je ermee namelijk.
Jij mag iets anders vinden, maar ik vind het zwak.
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 08:50
Dit is het dus :
www.ministrylive.org...
En ze hebben voor de militairen ook een Bible-Stick. Handig om even naar Matteüs 13 te luisteren terwijl je enkele Taliban-strijders afknalt.
[Cartman modus aan] Go with Christ ! [/Cartman modus uit]
Nonkel Frituur | 19-01-10 | 08:51
Dit is ziek. Dit zou nou verboden moeten worden. Zoiets aangrijpen om zieltjes te winnen. Walgelijk. Die faith comes by hearing organisatie moet op de lijst van verboden terroristische organisaties! Dat ze daar maar eens zo'n onbemande drone op af sturen en ze naar het stenen tijdperk bombarderen!
ShakeTA | 19-01-10 | 08:53
Jezus tietneukende Christus... Wat is het nut om bijbels naar dat gebied te sturen? Geef die mensen rijst en water. Kom op mensen...
Maar ja... Als er wanhoop is in de wereld zal de kerk die arme mensen lekker zo gauw mogelijk proberen te bekeren.
The keeper of cheese | 19-01-10 | 08:53
Volgens mij hebben ze daar juist even genoeg van God die ze een aardbeving heeft gegeven.
Teh! | 19-01-10 | 08:53
Bijbels sturen ??
Dan vind ik de actie van Electrolux veel sympathieker: die heeft 500 stofzuigers gestuurd....
Kijk, dáár hebben ze wat aan......
De Literator | 19-01-10 | 08:55
@BootleggersSmurf | 19-01-10 | 08:50
Kerkelijke organisaties brengen daar ook dekens, eten en hulp hoor. Maar ik neem aan dat BootleggersSmurf ook al flink bezig is hulp te brengen?
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 08:56
Als het nu papieren bijbels waren, konden ze er nog een vuurtje van stoken, onee is ook niet nodig, er is al genoeg hout-puin
Stijlvollemelk | 19-01-10 | 08:57
ShakeTA | 19-01-10 | 08:53
En als katholiek ben ik het daar volmondig mee eens. Katholieken hebben een eeuwenoude traditie van daadwerkelijke hulp, zonder enige behoefte om zieltjes te winnen. De zgn. Bijbelgenootschappen zijn een overblijfsel van wat Nederlandse protestanten destijds naar Amerika geëxporteerd hebben.
De Bijbel is zeer lezenswaardig, maar blijft voor de rest gewoon een boek.
Nonkel Frituur | 19-01-10 | 08:59
Beter de gristenen dan de haatbaarden.
DANNY3960 | 19-01-10 | 09:01
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 08:56
Eten, dekens en wat er nog meer naartoe moet word verzorgt door èchte hulpverleners. Maar je mist het hele punt. Nu is botweg de tijd niet om zieltjes te winnen. En zeker niet door analfabeten te vertellen dat het hun eigen schuld is omdat ze niet in god geloven. Hij is toch almachtig? Moet er toch een reden voor hebben dat je vrouw en kind verpletterd zijn? Eigen schuld dus, omdat je niet geloofd.
En nee, ik heb niet gedoneerd en ga het niet doen ook. Als ik mensen wil helpen, en dat doe ik ook, dan help ik ze direct. Met goederen ipv geld en zonder hen te vertellen dat het eigen schuld is.
Haïti was vòòr deze ramp al hopeloos, er is niet veel veranderd. Klinkt hard maar is wel waar.
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 09:01
@ de bekeerhuilebalken hierboven......80% van de bevolking is katholiek.
DANNY3960 | 19-01-10 | 09:05
kunnen we tisnix, volksmenner, bottehond, Elder of Z., de brie, JodelDeBodel en HP niet sturen?
.
ook een soort van luisterbijbels.
.
*belt gelijk containerbedrijf*
sloppy josef | 19-01-10 | 09:08
*reserveert ook ruimte voor DANNY en Vogelbeest*
.
good company never stay behind!
sloppy josef | 19-01-10 | 09:13
Tsjah, zo werken cults he: Pak ze als ze kwetsbaar zijn.
Canterwood | 19-01-10 | 09:14
@DANNY3960 | 19-01-10 | 09:05
Ik gok dat de mensen op Haiti wel iets beters te doen hebben dan naar een bijbel te luisteren. Sterker nog, ik denk dat die Christenen die deze dingen hebben gezonden zich moeten schamen. Zieltjes winnen op het moment dat deze op hun zwakst zijn. Walgelijk...
Ik stem voor de galg...
The keeper of cheese | 19-01-10 | 09:15
Ach gossie, de kerk (g/h)eeft weer hoop?
cobain94 | 19-01-10 | 09:15
Christelijke Haïtianen zullen ongetwijfeld deze bijbels maar al te graag ontvangen. Als je alles kwijt bent, dan vind ik het volkomen logisch dat je graag tot God wend die altijd je steun en toeverlaat is. Het troost. Het lichaam is niet het enige wat hulp nodig heeft, maar ook de geest.
Hamdrol | 19-01-10 | 09:15
Nou dat we daar niet eerder aan gedacht hebben.
Nu komt het vast allemaal goed.
Stuur ook even een IPod met carnavalsmuziek mee
Mike4fun | 19-01-10 | 09:17
Kunnen ze beter doen dan elkaar vermoorden, beroven of verkrachten...
Pauvre Con | 19-01-10 | 09:17
Ze hadden beter de papieren versie kunnen sturen,,
Dan konden de haitianen ze nog s'nachts opstooken om warm te blijven...
DJE20 | 19-01-10 | 09:17
Die mensen geloven in Voodoo. Laat ze! Als je iets wilt sturen doe dan iets nuttigs en opbouwend, niet dit soort onzin.
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 08:22
.
Ok! Kraaltjes, een AH-kip-in-ovenzak (levend mocht niet van KLM) en wat oude barbie's zijn onderweg.
MR2 | 19-01-10 | 09:20
Hamdrol | 19-01-10 | 09:15
God bestaat niet, dus die gaat niks voor je doen. Als ze troost kunnen vinden door in de tandenfee te geloven, be my guest, maar je schiet er geen reet mee op.
Canterwood | 19-01-10 | 09:21
Stuur ze dan een luister Penthouse ofzo.
Bas Dakterras | 19-01-10 | 09:21
Getuigt maar weer eens van de minachting die dat jezusvolk voor mensen hebben...
Vuurwezel | 19-01-10 | 09:22
cheesekeeper
Je snapt het nog niet hé? Daar moeten geen zieltjes meer gewonneen worden dat is een paar eeuwen geleden al gebeurt.
DANNY3960 | 19-01-10 | 09:23
Valt nog mee dat ze geen hypotheekadviseurs sturen om de getroffen bevolking een Lehman brothers hypotheek aan te smeren Of stuur Madof er heen om nieuwe investeerders voor een nieuw beleggingspyramide te zoeken.
Ik denk dat de Amerikaanse regering beter acuut de hulp aan Haiti kan stoppen en deze gristenfundies dringend psychische hulp aanbieden, maar dan wel vanuit een gesloten psychiatische inrichting.
Ik heb helemaal niets tegen Christenen, maar wel tegen dit soort psychopaten.
AKMMOR A-TEAM | 19-01-10 | 09:26
DANNY3960 | 19-01-10 | 09:05
Da's grappig, ze zijn ook 100% Voodoo.
-
MR2 | 19-01-10 | 09:20
Zal meer helpen dan bijbels.
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 09:26
Canterwood | 19-01-10 | 09:21
Troost helpt dus niet volgens jou?
Jaegelsch | 19-01-10 | 09:28
Jaegelsch | 19-01-10 | 09:28
Niet als het nergens op gebaseerd is. Zoek troost in de hulpverlening, je familie of vrienden. Die zijn tastbaar en aantoonbaar aanwezig, in tegenstelling tot de man in de wolken die je dit allemaal heeft aangedaan maar je toch liefheeft.
Canterwood | 19-01-10 | 09:30
leuke gadget, kun je als Haïtiaan misschien van andere content voorzien en doorverkopen als het land er weer bovenop is.... als je dan nog leeft.
trieste actie.
Ballenman | 19-01-10 | 09:33
met wat mayo en ketchup zijn ze vast wel te eten.
jan-lul-de-behanger | 19-01-10 | 09:35
Aan al die onwetenden hier die zeggen dat voodoo het grootste geloof is in Haiti, waar hebben jullie dat vandaan?? Zeker van horen zeggen...
Oiit in Haiti geweest??? Kennen jullie een Hatiaan???
Zoals iemand al zei, 80% van de bevolking is Katholiek, ze hoeven niemand meer te bekeren.....
En er zal wel ongetwijfeld nog mensen zijn die aan voodoo doen, maar dat is als lang niet meer het grootste gedeelte....
no_name888 | 19-01-10 | 09:35
Hey Zwijg dit soort lijkenpikkkers eens dood plz?
=
2emeREP | 19-01-10 | 09:40
Dan hoeft die actie donderdag ook niet door te gaan. Ze lijken (pun intended) me op deze manier voldoende geholpen.
NewEnglandPatriots | 19-01-10 | 09:41
Dit is op dit moment de grootste behoefte bijbels hoe verzin je het
achterlijke mongolen
Hebben ze daar alle ellende van de wereld komt de religie
er nog eens over heen en als je weet wat door voor een ellende
heeft veroorzaakt en nog steeds doet, dan heb je toch wel een hele zieke geest
arm, arm Haiti
harob | 19-01-10 | 09:43
ik kan mijn mening hier wel geven maar alles is toch al gezegd.
dus simpel gezegd: stuur ze eten en bouwmaterialen zodat die mensen weer enigszins normaal kunnen leven
Xenom | 19-01-10 | 09:47
no_name888 | 19-01-10 | 09:35
Dus dit is verzonnen?
www.spitsnieuws.nl...
en dit?
en.wikipedia.org...
En de verslaggever ter plekke van de NOS verzon maar wat ter plekke?
Voor die mensen is het onderdeel van het leven. En zelfs als ze het niet beoefenen geloven ze er nòg in.
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 09:47
@ Canterwood | 19-01-10 | 09:21
Misschien kan je je wel ergens inbeelden dat er mensen zijn die er wel in geloven en daar troost uit halen?
Hamdrol | 19-01-10 | 09:55
Je mag hopen dat ze daar flink gelovig zijn, want luisterbijbels kun je niet eten.
Luisterbijbels verbinden geen wonden en bouwen geen huizen.
Vage_eddie | 19-01-10 | 10:02
@BootleggersSmurf | 19-01-10 | 09:01
Nogal makkelijk om te zeggen dat échte hulpverleners hulp moeten brengen, en dat jij daarom niets hoeft te doen, en bovendien dat je zelf ook geen geld geeft.
Je bent een held achter je toetsenbord, maar de wereld wordt pas echt beter als we ook zelluf wat gaan doen.
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 10:02
Niet eens de gelovigen zullen blij zijn met deze bullshit.
Boembox | 19-01-10 | 10:02
Jah. en je dan lekker laten voor lezen over Sodom en Gomorra.
En je dan ook afvragen waarom je als Haitiaan zo word gestraft!
LNINV | 19-01-10 | 10:08
Hamdrol | 19-01-10 | 09:55
Nee, dat kan ik niet. Ik geloof er namelijk niet in (om rationele redenen) en voor mij is het hetzelfde als troost putten uit Sinterklaas: Het is valse hoop.
Canterwood | 19-01-10 | 10:08
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 10:02
Ik heb niet gezegd dat ik daarom niks hoef te doen. Ik kies ervoor om niet te helpen. Ik wist niet dat er een verplichting rustte op vrijgevigheid, en dat mensen voor mij kunnen bepalen waar die vrijgevigheid heengaat. Mijn geld, mijn bestemming voor dat geld.
Als je geen hulpverlener bent, er geen familieleden kwijt bent, heb je er niks te zoeken. Dan loop je alleen maar in de weg. Dus ja, laat het hulp verlenen over aan de professionals zou ik zeggen.
De wereld word overigens inderdaad beter als we zelf iets doen. Dus ik help mijn directe omgeving zodat ik weet wie en waar geholpen word. Kan je het niet mee eens zijn, kan vinden dat het te weinig is. Maar dat probleem hou je altijd.
Mijn stelling is dat als je je omgeving beter maakt, en iedereen dat doet, de wereld vanzelf wel beter word. Ook zonder giro 555. Maar geef gerust hoor, alleen even geen bijbels ok?
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 10:10
Maar toch even een vraagje aan de reaguurders : hoe zit zo'n zonne energie luisterboek eruit? Toch wel een interesant ontwerp.
Tortelini | 19-01-10 | 10:12
@Hamdrol | 19-01-10 | 09:15
Ware gelovigen hebben geen bijbel nodig om te geloven. Of geloof jij een een god die zo kleinzielig is dat als je je gebed niet letterlijk citeert uit de bijbel nog wat extra naschokken stuurt ?
Deze actie is misbruik maken van wanhoop. Als mensen wanhopig genoeg zijn geloven ze alles en iedereen die hun verbetering beloofd. Bovendien kun je in een land als Haiti maar een beperkt aantal goederen kwijt, kleine luchthaven, nauwelijks begaanbare wegen etc... Oftewel als je deze bijbels bij de mensen komen wil dat zeggendat er iets anders is blijven staan.. Naar mijn bescheiden mening is er meer directe noodzaak aan drinkwater, voedsel, en zwaar materieel voor distributie van drinkwater en voedsel en het opruimen van de puinhopen. Om nog maar te zwijgen van voorzieningen om de lijken op te ruimen voordat er cholera of tyfus uitbreekt.
TheLuggs | 19-01-10 | 10:12
@Tortelini | 19-01-10 | 10:12
als een goedkope radio waarop je alleen de bijbelzender kunt ontvangen
TheLuggs | 19-01-10 | 10:15
Tortelini | 19-01-10 | 10:12
Twee reaguurders hebben al linkjes geplempt waaronder een Smurf op 8:50.
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 10:17
geef ze vreten en stenen ipv die achterlijke luistertroep.. het zullen ook geen gristenhonden wezen die denken dat de liefde God's je in leven houden... bah, bah, bah...
Rick212 | 19-01-10 | 10:27
@BootleggersSmurf | 19-01-10 | 10:10
Een mooi verhaal waarmee je het voor jezelf verdedigd dat je niets doet. Sterker zelfs, het is zelfs heel goed dat je niets doet!
Succes ermee.
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 10:27
@Rick212 | 19-01-10 | 10:27
Praat normaal man. Christelijke hulporganisaties brengen daar dekens, eten et tenten.
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 10:29
Stuur ze dan een luister Penthouse ofzo.
Bas Dakterras | 19-01-10 | 09:21
.
Ah! U leest hem - net als ik - ook voor de artikelen.
MR2 | 19-01-10 | 10:30
@ Hamdrol..
stel, jouw huis zakt in de pleuris, je geliefde liggen onder het puin, en je krijgt te horen: God heeft het zo bedoeld, want hij heeft een plan... Kom op zeg, geloof jij nu werkelijk in die kerkelijke meuk???
God en iemand liefhebben, hahahahaha.. kom op zeg. incestueuze bagger, broeders die elkaar naar de kloten helpen... God lijkt zowaar op Mohammed.. zaai angst, dood en verderf en mensen geloven vanzelf...
Rick212 | 19-01-10 | 10:32
Dit moet wel het kutste bericht zijn wat ik heb gelezen.. Wat de neuk moeten die mensen met een duur luisterdingetje? Geef ze gewoon eten of dan iig een normaal boek waar ze iets mee kunnen.
Kutgristenen.
Chill | 19-01-10 | 10:34
@ En nu is het genoeg.
Christenen en katholieken...whahahaahha,eeuwen geleden sloegen ze elkaar de hersenen in.. en nu proberen die slinkse smeerkezen zieltjes te winnen door misbruik te maken van alle ellende daar.. walgelijk, en ik vind het nog walgelijker dat een persoon als jij dat allemaal maar goed vind...
Rick212 | 19-01-10 | 10:35
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 10:27
Blijkbaar heb je niet gelezen wat ik heb geplempt. Of je hebt het niet begrepen, dat kan ook.
Evengoed, ga lekker bidden. Heb je tenminste het gevoel dat je helpt. :D
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 10:35
Ik verglijk dit als een kind die een paar sokken krijgt op kerstmis.
andywattbulb | 19-01-10 | 10:41
@ Chill.
Met een normale bijbel zouden ze hun kont kunnen vegen, kan me niet voorstellen dat de sanitaire voorzieningen nog op en top functioneren..;)
Rick212 | 19-01-10 | 10:44
Rick212 | 19-01-10 | 10:44
De sanitaire voorzieningen hier functioneren prima, en toch veeg ik m'n reet af met de bijbel.
Canterwood | 19-01-10 | 10:47
@Rick212 | 19-01-10 | 10:44
Ik wil hevig protesteren tegen deze misbruik van bijbels...
Gods woord kan je voeden....
Of in ieder geval beter benut worden om je voedsel op te bereiden, prima spul om kookvuurtjes mee aan te maken.
TheLuggs | 19-01-10 | 10:50
Hoe achterlijk kan je zijn.
Adriaantjeeeeeuh | 19-01-10 | 11:33
Ja dat hebben ze net nodig "het woord gods" op een lege maag en niks te drinken.
OBO | 19-01-10 | 11:37
Ja, met bijbels komen ze de honger wel door.... goed gedacht.
Commandant_Trekvlek | 19-01-10 | 11:48
Bijbels??? Die Amerikanen, die nu het vliegveld aldaar beheren, kunnen beter de voedseltransporten die rondcircelen boven dat eiland doorlaten, zodat de mensen daar te eten en te drinken hebben. Rot toch op met je ...bijbels!!!
C.Mill | 19-01-10 | 12:06
South park iemand?
Zoiets | 19-01-10 | 12:21
foto - zo kom je nou in de goot terecht zonder bijbel-
Hansvo286 | 19-01-10 | 12:25
wat een stelletje dwazen.geef ze eten onderdak etc etc die mensen zitten echt niet op geleuter uit een oud sprookjesboek te wachten.
bekijketff | 19-01-10 | 12:33
@BootleggersSmurf | 19-01-10 | 10:35
Hou toch op man, als kerk geven we een heleboel geld aan liefdadigheid.
En jij denkt dat juist door niets te geven je een held bent.
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 12:35
@Rick212 | 19-01-10 | 10:44
@Canterwood | 19-01-10 | 10:47
Jullie zijn helden hoor. Goed gevoel voor humor ook.
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 12:36
Komen er ook zombies in voor...?
flacho | 19-01-10 | 12:39
sadisme is an way of life....it can't be learned only experienced
abisha | 19-01-10 | 12:40
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 12:35
Liefdadigheid met een boodschap, ja dan geven die kerken wel. Zou kunnen stellen dat dit onder omkoping valt.
Jij gaat ervan uit dat omdat ik openlijk toegeef niks aan de smaak van de maand te geven dat ik helemaal niks doe voor mijn medemens? Heb je juist in vorige plempsels uitgelegd dat ik op mijn manier aan liefdadigheid doe. En zonder verdere boodschap aan mijn hulp gekoppeld overigens.
Hoeveel goede doelen zijn er? Er word nu 1 rampgebied, terecht overigens, eruit gelicht en dùs moet Nederland geven? Dacht het even niet. Zoals ik al eerder zei is het mijn geld en bepaal ìk waar dat heengaat. Ze mogen erom vragen, en dat doen ze ook, maar ik bepaal zelf of en aan wie ik geef. En daar heb ik niet het minste schuldgevoel over. Niks!
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 12:46
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 12:46
Daaraan toegevoegd, Op het moment dat liefdadigheid verplicht word gesteld, zoals jij nu eigenlijk doet, is het gewoon een verkapte belasting en heeft het niks meer met liefdadigheid te maken. Geef als je wilt, maar ga in Thor's naam niet aan anderen jou gevoelsmatige plicht opleggen.
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 12:49
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 12:36
Jajaja, jij bent heiliger dan ik, het zal weer eens niet. Nou gefeliciteerd jongen, als ik die grap over de Koran had gemaakt zat jij nu te dijenkletsen.
Canterwood | 19-01-10 | 12:51
Is die bijbel niet gewoon een aangepaste mp3 spelert? in dat geval ik kan nog wel een op zonne energie gebruiken.
aertix | 19-01-10 | 13:10
Zouden die mensen die die bijbels versturen zich nou echt niet kapot schamen? De mensen op tahiti hebben behoefte aan alles. Hun land is verwoest , hun huizen kapot, hun kinderen dood, hun familie ligt te sterven onder het puin en één of ander organisatie komt op het grandioze idee om bijbels te sturen die je in het bos, de woestijn of zelfs op de máán kunt gebruiken. Hoe onbeschoft moet je zijn om zoiets te verzinnen. geen tenten , geen dekens, geen eten , geen drinken. Nee, bijbels! Het is maar goed dat er geen god bestaat want die zou ze persoonlijk om hun domme oren komen slaan , als hij bestond.
fred6833 | 19-01-10 | 13:18
Om de 100 te breken!
Canterwood | 19-01-10 | 13:26
Ik denk niet dat ze er op zitten te wachten. Haïti is van oudsher doortrokken met voodoo, naaldenprikken in poppetjes, bloedende kippetjes, zwijntjes, patronen, tekens, kaarten, rituelen - alles om de vervloekingen zo efficiënt mogelijk te maken. Dat leeft onder de hele bevolking. Natuurlijk kun je de ‘demonen’ ook gunstig stemmen door allerlei beschermende rites. Je zou compleet gestoord van al die voodoo worden. - dat ies daar koeltoer. Nog steeds. Ik ken afrikanen die erover verteld hebben en die geloven er heilig in door alles wat ze zelf in die voodoo beleefd hadden en er zelfs mensen in hun familie aan verloren hebben. Ik verzin het niet.
Jacobsladder | 19-01-10 | 13:31
fred6833 het is niet tahiti maar Haiti. Scheelt een kilometertje of 10000.
Je kan natuurlijk wel de zonnecellen en batterijen eruit slopen.
Kan je weer voor iets anders, misschien nuttiger gebruiken.
Snappen die gristenen dan niet, dat als er een god bestaat, dit wel een heel wrede moet zijn.
Petel R. de Vriep | 19-01-10 | 13:32
@Petel R. de Vriep | 19-01-10 | 13:32
Om over de mens maar te zwijgen
steile helling | 19-01-10 | 13:43
@ Petel R. de Vriep |
Ga God nou niet pissig lopen maken - straks zijn wij de volgende of zou het meer met breuklijnen te maken hebben?
Jacobsladder | 19-01-10 | 13:48
@ Jacobsladder | 19-01-10 | 13:31
Mevrouw no_name888 schijnt beter te weten. ;-)
@ steile helling | 19-01-10 | 13:43
...en de Mens schiep God naar zijn evenbeeld.
Een afgunstig, misogyn, bloeddorstig en bekrompen creatuur.
You-On-A-Gin | 19-01-10 | 13:49
Ik zag pasgeleden de film Stargate. Als er een god is, hebben ze hem daar nog het best omschreven denk ik.
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 13:52
Het land bestaat in dit geval voor 80% uit katholieken. Het lijkt me, dat naast voedsel en drinkwater, er ook behoefte zal zijn aan een vorm van geloofsbeoefening. Dus in principe niet zo'n heel gek idee.
Zowiezo zal America er nu alles aan doen om het land te helpen, het land heeft goede contacten met Chaves en bezit volgens sommige geruchten olie, dus nu iets meer aid's sturen dan normaal kan in de toekomst wonderen doen.
Toch denk ik dat deze aardbeving op de lange termijn niet zo heel slecht zal zijn voor Haïti. Het land wat toch al redelijk dichtbij op de rand van afgrond stond kan nu weer helemaal worden herbouwt. Er zal inderdaad een stuk meer nodig zijn dan de contributies die er nu worden geleverd om het land weer in goede banen te leiden, maar het Latijnse gezegde "Ordo ab chao" kan op het moment perfect worden toegepast op Haïti.
Komputernurt | 19-01-10 | 13:56
@ You-On-A-Gin 13.49
Het is een mening. Er was overigens gisteren een ‘deskundige’ op de publieke omroep en Haïti behoorde tot haar werkveld en ook zij beweerde dat voodoo tot in de diepste essentie in de cultuur geworteld zit. Tjaa, wie heeft de waarheid in pacht?
Jacobsladder | 19-01-10 | 14:01
@ You-On-A-Gin 13.49
Misschien dat een van de vele linkjes over Haiti en voodoo wat meer klare wijn schenkt. Deze komt van Reuters:
www.reuters.com...
Jacobsladder | 19-01-10 | 14:05
Jacobsladder | 19-01-10 | 14:01
De Wiki? 8|
Maar inderdaad, ik ken geen enkel ander land dat zo sterk in Voodoo geloofd. Zelfs de mensen die het niet beoefenen geloven erin.
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 14:10
Ach ja dan hebben ze ook iets om heen reedt mee af te vegen.
Graaf Fledermaus | 19-01-10 | 14:25
@Graaf Fledermaus | 19-01-10 | 14:25
Leuke grap. Wel hierboven al 1000 keer gemaakt, maar de humor ligt op straat.
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 14:31
@ Jacobsladder
Toevallig weet ik e.e.a. over de voodoo koeltoer op die contreien.
Mijn comment was dan ook niet bedoeld om je te kakken te zetten of zo maar om no_name te pesten.
In ieder geval bedankt voor de Reuters-link, had ik nog niet gezien.
You-On-A-Gin | 19-01-10 | 14:36
@ BootleggersSmurf
Wat opmerkelijk is, is dat de landen waar voodoo, tovenarij en aanverwante zaken het meest bedreven worden vaak deplorabele economieën kennen en tot de armste ontwikkelingslanden gerekend kunnen worden. Haiti is daar een übervoorbeeld van. Je hoeft er niet in te geloven, maar iets in me zegt dat je beter niet kunt weten of die occulte shit nou wel of niet werkt. Ik zou ook nooit gaan glaasje draaien of een ouijabord uitproberen of met tarotkaarten gaan spelen. Een neef van mij heeft in zijn jeugd eens glaasje gedraaid. Hij was echt ‘fucked up’ na de seance omdat hij letterlijk demonen hoorde spreken tijdens de rite. Wat de boer niet kent dat eet dat niet is soms best een wijs motto.
Jacobsladder | 19-01-10 | 14:44
@ You-On-A-Gin
Begrijp iek. Mensen die zich obsessief met occultisme bezig houden zijn vaak niet de mensen die gelukkig in het leven staan - uitzonderingen daargelaten. Ze zijn vaak angstig, horen stemmen, achtervolgingswaanzin, ontwikkelen fobieën, dwanggedachtes en krijgen met onverklaarbare fenomenen te maken. Ik hou me er verre van maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Jacobsladder | 19-01-10 | 14:50
Jacobsladder | 19-01-10 | 14:44
Met alle respect, maar de hersenen zijn een krachtig simulatie-apparaat. Het is dus heel makkelijk om om de tuin geleid te worden door je eigen grijze kwab. Doorgaans telt alleen de ratio en die vertelt ons dat geesten niet bestaan. In de gevallen waarin je eigen hersenen gecompromitteerd worden moet je blijven vertrouwen op je rationele vermogen. Neem maar eens paddo's en zie wat je beleeft. Je zou zweren dat de muur om de seconde van kleur verandert maar logischerwijs weet je dat het niet zo is.
Canterwood | 19-01-10 | 14:50
Jacobsladder | 19-01-10 | 14:44
Helaas kan ik je voor een goed gedeelte wel vertellen of die BS werkt. Glaasje draaien is inderdaad niet iets dat ik zou aanraden. Voodoo heeft trouwens nog een naamsverwant voor diegenen die slechts de magie willen en niet het geloof. Dat kan namelijk ook.
Tarotkaarten kan je overigens rustig doen. Da's dus wel BS. lol Bestaat ook nog niet zo lang trouwens.
Voodoo leeft voornamelijk op onwetendheid en angst, maar er zitten delen in die niet zo maar even te verklaren zijn. Of religie nou wat te maken heeft met armoede ben ik nog niet over uit. Maar feit is wel dat de armsten de meeste reden hebben om een geloof te kiezen...
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 14:54
Canterwood | 19-01-10 | 14:50
Ik ken iemand die na een mandje(!) versgeplukte paddo's opeens vreemde wezens zag. Tot op de dag van vandaag geloofd zij dat het waargebeurd is.
Zelf heb ik ook paddo's genomen, maar wist het verschil nog wel tussen realiteit en anders. Echter, vòòr ik ook maar de drugs van tabak had aangeraakt, wist ik al met 100% zekerheid dat er meer is dan de wetenschap kan verklaren. Vandaar mijn speciale interesse in religie. Mensen als Yomanda en die David Ogre zijn nep. Dat geld niet voor alles wat er beweerd word op het paranormale vlak.
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 15:09
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 15:09
Dat ben ik dan helaas niet met je eens. Ik ben er niet van overtuigd dat er iets "bovennatuurlijks" bestaat. Als het echt bestond was het namelijk niet "bovennatuurlijk" of "paranormaal" maar natuurlijk danwel normaal.
Canterwood | 19-01-10 | 15:10
Canterwood | 19-01-10 | 15:10
Het is geen verplichting om het met mij eens te zijn hoor. Bekeren laat ik aan de kerk over. lol
Echter, voor mij staat vast dat de wetenschap nog een aantal dingetjes moet verklaren dat ze nu niet kunnen.
Maar nogmaals, als je mij niet geloofd is dat ook goed. Leeft wel prettiger denk ik. :D
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 15:16
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 15:16
"Echter, voor mij staat vast dat de wetenschap nog een aantal dingetjes moet verklaren dat ze nu niet kunnen."
Daar zijn ze van op de hoogte, anders waren ze wel gestopt. =P
Maar voor mij gaat het zo: Als iets herhaaldelijk aangetoond kan worden met voorspelbare en betrouwbare resultaten, gevat in een hypothese/theorie die kloppende voorspellingen doet, dán ben ik bereid om zoiets voor waar aan te nemen totdat het door een betere theorie wordt opgeslokt danwel compleet omver geworpen. Tot die tijd blijf ik er agnostisch over, maar kan ik er wel mijn mening over vormen.
Canterwood | 19-01-10 | 15:19
Godverdomme zeg. Nee daar zijn die 10.000en mensen die honger hebben blij mee. Net alsof je een luisterbijbel kunt eten, ja niet dus. Lekker helder.
tagliatelle | 19-01-10 | 15:33
Canterwood | 19-01-10 | 15:19
LMAO@gestopt.
Da's wel waar natuurlijk. lol
Even een extreem voorbeeld he. Als ik nou recht voor je ogen door een betonnen muur loop. Zonder een laken ofzo ervoor. Dan heb je iets gezien dat wetenschappelijk gezien niet kan toch?
Het kan niet, toch gebeurd het. En is niet op een goocheltruc af te wentelen. Rara...
Nou geef ik even een extreem voorbeeld, en dat gedeelte heb ik zelf ook nog niet meegemaakt. Maar zou jij dan ook niet zeggen dat er meer mòet zijn?
Dit extreme voorbeeld heb ik niet meegemaakt, maar wel andere maffe dingen die met logisch denken en zelfs google niet wetenschappelijk te verklaren zijn.
Maargoed, nu ga ik toch weer proberen te overtuigen en dat was nou net waar ik niet op uit was. Deze keer dan. :P
Geloof wat je wilt en wees gelukkig zou ik zeggen. :) (Niet sarcastisch bedoelt.) Ignorance is bliss.
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 15:38
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 15:38
Je mag met al je macht proberen mij te overtuigen, daar is discussie immers voor.
In je extreme voorbeeld zou ik zeggen: Eerst moet buiten kijf staan dat je niet de enige bent die dit fenomeen zónder vooringenomenheid waarneemt (je grijze kwab, zie eerdere plemp). Dat moet onafhankelijk nagekeken en getest worden. Daarnaast moet er een hypothese over op tafel komen die grondig verklaart waarom zulks mogelijk is. Deze hypothese moet tezamen met alle verzamelde data en de verklaringen daarvoor nagekeken worden door een onafhankelijk platform zoals Nature of Skeptic. Als daaruit blijkt dat er een manier bestaat waarop je door een muur zou kunnen lopen dan is dat voor waarheid aan te nemen, en op dat moment is zoiets niet bovennatuurlijk meer te noemen. Kan het niet verklaard worden dan kun je niet zeggen dat het gebeurd is buiten je eigen belevingswereld.
Canterwood | 19-01-10 | 15:45
James Lastig | 19-01-10 | 08:25
Toch praat de beste man geen poep, het afspelen zelf zal prima werken.
AM. | 19-01-10 | 15:47
Canterwood | 19-01-10 | 15:45
Het grappige is dat ik het met je eens ben. Dingen moeten wetenschappelijk onderzocht worden. Tot die tijd ben ik ook heel erg sceptisch. En heel vaak zijn het gewoon oplichters.
Maar niet alles valt te verklaren, en niet alles valt op bevel te herhalen. En nog veel meer is bijgeloof en geldklopperij trouwens. lol
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 16:00
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 16:00
Inderdaad, niet alles valt te verklaren. Althans, nog niet. Als dat niet zo was hadden wetenschappers weinig te doen, en het is een prachtig streven om te proberen erachter te komen hoe onverklaarde fenomenen verklaard kunnen worden. Ook heb je er gelijk in dat niet alles op bevel valt te herhalen (neem koude fusie). Maar ik durf met zekerheid te stellen dat als iemand claimt iets bovennatuurlijks of paranormaals te kunnen zonder bereidwillig te zijn zichzelf wetenschappelijk te laten testen op zijn kunde, dat diegene er zelf baat bij heeft jou te laten geloven dat hij bijzonder is. Of dat nu om zijn status gaat of om geld. (Disclaimer: Ik gebruik hier "hij", en ben me ervan bewust dat dit seksistisch taalgebruik is waarvan akte en verontschuldigingen, maar hij/zij zijn/haar leest gewoon niet lekker.)
Canterwood | 19-01-10 | 16:04
Jaahhaa lees de bijbel maar dan denken ze dadelijk ook nog dat ze het aan zichzelf te danken hebben!
Te triest voor woorden.
Geef die mensen water, eten, onderdak en weer vertrouwen.
cyberbabe | 19-01-10 | 16:14
Canterwood | 19-01-10 | 16:04
Ben het alweer met je eens. Maar ik merk daarbij wel op dat ik van iemand weet die zegt paranormaal genezer te zijn. Die persoon laat zich niet testen, en weigert met mensen te werken omdat die teveel praatjes hebben. Werkt dus alleen met dieren. De resultaten, en die zijn er, spreken voor mij boekdelen.
Ik ken ook iemand die zonder enige kennis vooraf de plaats wist aan te wijzen waar iemand overleden was. Op een meter precies. Alweer zal deze persoon zich niet laten testen, wil niet zeggen dat ze het niet kan. ;)
Ik heb er theorieën over, maar de wetenschap heeft nog wat jaartjes ontwikkeling nodig om dat soort dingen te kunnen testen. Maar omdat de wetenschap het op dit moment niet kan bewijzen, wil nog niet zeggen dat het niet kan. :P
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 16:17
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 16:17
Hou in gedachten dat het andersom kan zijn: Dat de wetenschap het op dit moment niet kan bewijzen wil óók niet zeggen dat het kan. Vandaar dat ik er agnostisch over blijf: Ik doe er geen uitspraak over maar ben extreem sceptisch. Maar geloof wat je wilt, dat is je goed recht.
Canterwood | 19-01-10 | 16:19
Canterwood | 19-01-10 | 16:19
Ik denk dat we het heel snel eens zijn dat een mens niet zomaar alles moet geloven wat hij denkt te zien.
Maar inderdaad, zolang mensen elkaar geen kwaad doen moeten ze maar lekker geloven wat ze willen. :) Zelfs gekken als ik. :P
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 16:29
Ik denk dat de meest humane oplossing alsnog een flinke waterstofbom is, lekker laten zinken die vuilnisbelt.
Jean de la Valette | 19-01-10 | 16:53
Doet me denken aan Starvin' Marvin.
Stiften | 19-01-10 | 17:09
Stiften | 19-01-10 | 17:09
En de Marlons?
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 17:19
alle stereotorens hebben het dus blijkbaar wel overleefd ?
Mean Mr. Mustard | 19-01-10 | 17:40
@ShakeTA | 19-01-10 | 08:53
Dit is ziek. Dit zou nou verboden moeten worden. Zoiets aangrijpen om zieltjes te winnen. Walgelijk. Die faith comes by hearing organisatie moet op de lijst van verboden terroristische organisaties! Dat ze daar maar eens zo'n onbemande drone op af sturen en ze naar het stenen tijdperk bombarderen!
- Daar bevinden zij zich nog.....
Thijs002 | 19-01-10 | 17:54
Ja natuuuurlijk. Want die mensen zullen het met al hun zonden waarschijnlijk over zichzelf hebben afgeroepen. Ze moeten dus zo snel mogelijk een bijbel krijgen en God weer happy maken... Sodemieter toch ff op en stuur liever iets waar ze van kunnen leven.
Liroy | 19-01-10 | 18:18
Een Amerikaanse christelijke organisatie stuurt in het kader van noodhulp honderden bijbels naar Haïti.
''geloof, hoop en liefde door Gods woord''
ik vraag me echt af of die gasten wel weten waar ze het heen sturen ze sturen het naar een plek waar een zware natuurramp is geweest miljoen (of miljarden van wat ze daar ook gebreuken) schade en tienduizenden mensen dood en dan worden er bijbels gestuurdt met dat god lief is als er een god is heeft hij die natuurramp veroorzaakt dit laat gewoon weer zien hoe achterlijk gelovige mensen kunnen zijn (ik weet ze zijn zo ie zo achterlijk maar dit laat gewoon weer is goed zien).
LoveToSpuce | 19-01-10 | 18:46
"Faith Comes By Hearing"
Faith Leaves By Thinking
You-On-A-Gin | 19-01-10 | 18:48
You-On-A-Gin | 19-01-10 | 18:48
HAHAHAHA! Epic. +1 Ginnie.
Canterwood | 19-01-10 | 18:55
Liroy | 19-01-10 | 18:18
Hoop doet niet leven wil je zeggen?
:P
-
You-On-A-Gin | 19-01-10 | 18:48
Hij is goed. :D
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 19:07
Lekker het geloof verkondigen aan mensen die net een zondvloed aan ellende hebben gehad. Goed bezig die Gristenen...
Tommygunner | 19-01-10 | 19:13
@LoveToSpuce | 19-01-10 | 18:46
Natuurrampen gebeuren gewoon. Dit heeft iets met aardschollen te maken enzo. Lees het even na op Wikipedia.
God houdt echter van mensen, en God wil ook dat mensen van elkaar houden. Daarom is vertellen over God goed, en is liefdadigheid goed.
Daarom zegt het Leger des Heils: "God dienen is mensen dienen en mensen dienen is God dienen."
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 19:15
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 19:15
In dat geval: Koffie, zwart.
Wel opvallend dat je geen weerwoord meer had op mij trouwens. :P
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 19:27
Kun je toch mooi naar Bijbelse teksten over Sodom en Gomorra luisteren... God straft de zondaars.
omwenteling | 19-01-10 | 20:02
laten we even niet vergeten dat ook de aardbeving onderdeel is van gods meesterplan, en als dat niet zo was, dan is hij op zijn minst medeplichtig aan massamoord, want hij had de aardbeving makkelijk in zijn eentje kunnen voorkomen.
Nu jullie weer stelletje schijnheiligen!
deafhaalchinees | 19-01-10 | 20:07
Kijk Iran zo kan het ook.
Waar blijven de Korannekes?
steile helling | 19-01-10 | 20:23
Prachtig, in tijden van nood zieltjes winnen voor een onzichtbare toverzombie.
Stir Glenfarclas II | 19-01-10 | 20:32
daar zit toch geen hond op te wachten
echt weer iets voor die christenidioten
beter verkopen ze die onzin en kopen er eten voor hebben ze vast veel meer aan
SatansNightmare | 19-01-10 | 20:32
Jezus Christus! Daar zitten ze echt op te wachten: een voorleesversie van het grote sprookjesboek! Kunnen ze goddomme nog niet eens hun reet mee afpoetsen...
captain edit | 19-01-10 | 20:32
En nu is het genoeg! | 19-01-10 | 19:15
de wereld zouw veel beter af zijn zonder al die achterlijke geloven dus hoe kan het goed zijn om bijbels naar dat soort landen te sturen als noodhulp in plaats van eten en drinken.
en nog iets denk je nouw echt dat ik niet weet hoe aardbevingen ontstaan ,maar wat ik al zij als er een god zouw bestaan heeft hij die aardbeving veroorzaakt en dit klein zinetje na de comma baseer ik op de logica van gelovige die denken dat god alles beheerst dus ook aardbevingen.
maar ja wat ik met alles bedoel het is onzin om bijbels te sturenals noodhulp:
1 als god niet bestaat zijn die boeken onzin.
en 2 als god bestaat is hij verantwoordelijk voor iedereen die dood gaat en alle rampen omdat god dan alles zouw beheersen dus wat voor nut heeft het dan om die dingen te sturen zodat die mensen van zo iets gaan houden?
LoveToSpuce | 19-01-10 | 20:42
Wat geloven in een god betreft....
i48.tinypic.com...
BootleggersSmurf | 19-01-10 | 21:01
O ja. De bevolking daar crepeert van honger en dorst, en deze idioten komen met hun relie-snufje aanzetten. Dat helpt...
Reykjavik | 19-01-10 | 22:15
Haiti is erg spiritueel; Die mensen waarderen dit heel anders dan de Westerse mens.
De Humanisten zijn ook gesignaleerd met een poging tot steun ( www.anatheist.net... ). Wanneer gaan ze vertellen dat het leven eigenlijk een exercitie in zinloosheid is? En dat rouw een zielige afwijking is in de chemie van het brein? En dat er geen fundamentele verplichting bestaat om ze te helpen?
@Links Handig | 19-01-10 | 08:28
Op de maan speelt het apparaat gewoon af, alleen hoor je niets (zoals James Lastig zegt). Het apparaat is niet functioneel op de maan, maar werkt technisch gewoon. Je zult de speaker wel op z'n zachtst moeten zetten, anders knapt deze vanwege het ontbreken van tegendruk.
Allemaal | 19-01-10 | 22:34
Wat heb je daar nou aan, het zorgt niet voor een dak boven je hoofd, lest de dorst niet en stilt de honger waarschijnlijk ook zeer slecht...
Meneer Meeuw | 19-01-10 | 22:35
Wanneer gaan ze vertellen dat het leven eigenlijk een exercitie in zinloosheid is? En dat rouw een zielige afwijking is in de chemie van het brein? En dat er geen fundamentele verplichting bestaat om ze te helpen?
Allemaal | 19-01-10 | 22:34
Waarschijnlijk direct na het baby eten, lavastenen in vulva's dopen, brute orgie houden en het achterstevoren reciteren van psalmen.
You-On-A-Gin | 19-01-10 | 23:04
@You-On-A-Gin | 19-01-10 | 23:04
"Waarschijnlijk direct na het baby eten, lavastenen in vulva's dopen, brute orgie houden en het achterstevoren reciteren van psalmen."
Doen humanisten dat? Jongen, laat je toch niet in met dat soort mensen.
Of insinueert je nu dat het christendom het eten van baby's progapeert door het eten van baby's in 1 zin te noemen met psalmen?
Allemaal | 19-01-10 | 23:52
Sorry voor de dyslectische spellingsfout van 23:52...
Allemaal | 19-01-10 | 23:53
@ Allemaal | 19-01-10 | 23:52
Huh, nee? Nee toch?
Vind het maar engnekken die humanisten.
You-On-A-Gin | 20-01-10 | 00:09
Allemaal | 19-01-10 | 22:34
Wanneer gaan ze vertellen dat het leven eigenlijk een exercitie in zinloosheid is? En dat rouw een zielige afwijking is in de chemie van het brein? En dat er geen fundamentele verplichting bestaat om ze te helpen?
Stuk voor stuk waar, maar dat doet niks af aan de waarde van het leven. De Humanisten nemen de realiteit namelijk op deze manier waar: We weten nog steeds niet waar we vandaan komen. Wat we wel weten, door een kleine filosofische gedachte is: Er is iets, in plaats van niets. Er is energie en materie ontstaan uit een ongrijpbaar fenomeen (en het wordt steeds minder ongrijpbaar.) Waar het vandaan komt daargelaten zien we dat de kans op een vonkje bewustzijn erg klein is. Ga maar na: Het universum moest ontstaan, daar moesten miljarden jaren ongelofelijk onwaarschijnlijke factoren hun invloed uitoefenen voor dat wij hier terecht kwamen. De aarde, in een daarvoor aardig gesitueerd planeetje, bood toevallig ruimte aan het ontstaan van een rudimentair RNA-molecuul dat zichzelf kopieerde en zo uiteindelijk op ongelofelijke wijze materie instrueerde zich samen te stellen tot mens. Dat wat we vandaag zien is een optelsom van alle factoren die in een universum meespelen.
Dat vonkje bewustzijn is tot nader onderzoek zeldzaam. Dat moet je koesteren en beschermen zoals je dat zelf ook zou willen.
"Nee man, dit heeft een kerel gemaakt en die verwacht liefde en onderdanigheid van je, gek!"
Canterwood | 20-01-10 | 00:26
Canterwood | 20-01-10 | 00:26
"De aarde, in een daarvoor aardig gesitueerd planeetje"
Dat moet natuurlijk zijn: Zonnestelsel.
Canterwood | 20-01-10 | 00:27
Stel voor om die bijbels lekker op een stapeltje te leggen en ze vervolgens te verbranden..dan heb je een mooi vuurtje om wat eten op te koken.
Nonbeliever | 20-01-10 | 01:37
@ You-On-A-Gin | 19-01-10 | 18:48
"Faith Leaves by Thinking" ...heel treffend gezegd!! Lol!!!
Nonbeliever | 20-01-10 | 01:41
@You-On-A-Gin | 20-01-10 | 00:09
Humanisten engnekken? Hun ideeen verklaren de belangrijkste zaken uit deze wereld voor zielige afwijkingen en ze hebben in feite (als je maar door blijft vragen) geen basis voor de dingen die ze nastreven. Da's raar, maar verder zijn ze niet zo kwaad.
@Canterwood | 20-01-10 | 00:26
Er zijn heel veel problemen met RNA world. Het wordt doorgaans voor zoete koek geslikt, maar een recent en degelijk kritisch werk is Signature in The Cell.
Er is geen enkel wetenschappelijk experiment waaruit leven uit materie ontstaat. Er zijn duizenden papers, die zonder uitzondering met een feit beginnen en dan het gros er met grote steken bij speculeren. Zelfs de honderden genetisch designers (grin) lukt het niet om het na te maken. Dat wil niet zeggen dat het niet waar is of niet waar kan zijn. Maar de getoonde volharding is een kenmerk van de ware gelovige zullen we maar zeggen.
-
Je presenteert je wereldbeeld overigens alsof het de realiteit is. Als ik dat zou doen, zou ik zonder omwegen voor arrogant worden uitgemaakt.
@Nonbeliever | 20-01-10 | 01:41
Faith Comes by Thinking bij deze heren: Antony Flew, C.S. Lewis, Allistar McGrath. Maar hij was idd lol.
Allemaal | 20-01-10 | 19:34
Blijkbaar bezit spitsnieuws een hoog gehalte bekrompen geesten.. Als het om religie gaat, christelijk, joods of islamitisch, dan is het bij voorbaat als slecht en zinloos en iedereen die aan zijn geloof ook maar een klein beetje behoefte aan heeft door een paar woordjes te lezen in zijn heilig boek, die is een idioot.. Men noemt zichzelf hier empathisch, maar is het alleen als het in zijn eigen straatje te pas komt. Geef daarnaast ook niet direct oordelen en trek ook niet direct conclusies zonder dat je ze kan onderbouwen.. Een wijze les van heer Hamdrol vandaag.
Hamdrol | 22-01-10 | 00:01