In navolging van de Amerikanen vindt nu ook de Nederlandse regering dat er onderhandeld moet worden met de Taliban. Tenminste, minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken is die mening toegedaan.
In een interview met Het Parool zegt de BZK-minister: "Ik vind nog steeds dat we moeten praten met de Taliban. Nog sterker dan eerder." Ter Horst refereert aan een incident in 2007 toen ze -tot woede van de verantwoordelijke minister Verhagen- ook zei dat ze een voorstander was van dialoog met de Taliban.
Het Westen
Ter Horst vindt niet dat Nederland in zijn eentje met de voormalige Afghaanse machthebbers moet gaan praten: "Ik bedoel het Westen. We moeten dan wel het gesprek aangaan met Afghaanse strijders van wie we redelijkerwijs kunnen denken: met hen is het zinvol." Ze doelt dan op Taliban die "er iets minder fanatiek tegenaan kijken."
De minister van Binnenlandse Zaken denkt dat onderhandelingen met de Taliban levens kunnen redden.
Reacties
Neem nog een borrel, Guus.
verraad van links | 26-01-10 | 15:46
ter horst moet zijn bek dicht houden. Laat de volwassen nou het werk maar doen.
Valentes | 26-01-10 | 15:47
Prima, ga er heen vertel ze dat ze de kolere kunnen krijgen en bom achterlaten.
conqueror | 26-01-10 | 15:47
Met iedereen praten ja. Behalve met je eigen bevolking natuurlijk. Die pers je gewoon uit als een citrusvrucht.
Krachtmeester | 26-01-10 | 15:48
Gezellig. Biertje er bij. Witte wijn....
Vogelbeest | 26-01-10 | 15:49
Ook een manier om van je functie af te komen.
Zo jammer! | 26-01-10 | 15:49
Goed zo Guusje. Onderhandeling in de vorm dat we jou offeren aan die idioten en dat ze vervolgens de rest van de beschaafde wereld met rust laten.
Ik ben voor.
c0 | 26-01-10 | 15:50
Vergeget niet om een kopje thee mee te nemen.
f*ck away off | 26-01-10 | 15:50
valentes weet jij uberhaupt wie ter Horst is? Ik heb sterke twijfels......
contrastvloeistof | 26-01-10 | 15:50
Valentes | 26-01-10 | 15:47
Het is een vrouw, toch?
conqueror | 26-01-10 | 15:50
Ik zet d'r wel af.
balhaarkrulletje | 26-01-10 | 15:51
Ze spreeks amper nederlands... laat staan afgaans... Ik zie een artikel voor zuidberg aankomen... Horst host erop los...
Supreme Fatt Ass | 26-01-10 | 15:51
Guusje - ga meteen er naar toe en praat met ze.
En 's avonds als de zon ondergaat vraag je beleeft om een borreltje.
De orthodoxe tallibaantjes zijn helemaal niet zo errug als hun imago doet vermoeden.
Oh ja - stuur nog wel een kaartje.
acac | 26-01-10 | 15:51
@Valentes | 26-01-10 | 15:47
Zijn bek?
a.n.alvabeet | 26-01-10 | 15:51
De fles is vroeg ontkurkt vandaag.
Sisenandus | 26-01-10 | 15:51
Minder fanatieke taliban? Jamaar dan zijn het geen échte taliban meer. 'Softiban', wil ze daar mee gaan theedrinken misschien, want ze schijnt te denken dat die daadwerkelijk bestaan...
bello | 26-01-10 | 15:51
ja
Valentes | 26-01-10 | 15:51
Valentes ik zal je even helpen.
www.volkskrant.nl...
contrastvloeistof | 26-01-10 | 15:52
Valentes | 26-01-10 | 15:47
Ze mag misschien uitermate lelijk zijn maar het is wel een Zij.
-
In dialoog gaan met de taliban lijkt me het domste wat je kunt doen. Ze hebben toch hun eigen agenda en zullen daar niet vanaf wijken.
Baldrick | 26-01-10 | 15:52
Lekker op de zuip in de woestijn denk je zeker guusje?
Ploertendodert | 26-01-10 | 15:53
Ik wist niet dat wij mevrouw Ter Horst hadden ingehuurd om namens ons te onderhandelen met de Talib'aan...maar één ding is zeker: als wij Guusje naar Kaboel sturen dan kunnen wij meteen die paar militairen uit kamp Holland terugtrekken- die Talib' moeten zó hard lachen, dat zij de komende jaren nergens anders meer aan toekomen...
azoturie | 26-01-10 | 15:53
Is taliban al een binnenlandse zaak?
G. Plofstra | 26-01-10 | 15:54
Huh, misschien krijgt ze dan huwelijksaanzoek. Of nog beter, wordt ze geschaakt en wordt ze vrome moslima. Geyl, zo'n baard in een jurk. Ik zeg, doen Guus!
Thoth | 26-01-10 | 15:54
-weggejorist-
OnzinSmurf | 26-01-10 | 15:54
Heel goed idee, maar dan wel een persoonlijk gesprek te Afghanistan graag, daaaaag Guusje, we zullen je heeeeel erg missen hier!!!
De Plæbæër | 26-01-10 | 15:54
Shoot first, ask questions later.
Nietvoordekat | 26-01-10 | 15:54
Ze is minister van BiZa en moet dus haar smoel houden over zaken die behoren tot de minister van BuZa. Dit is een regelrechte aanval (alweer) op het homogeniteitsbeginsel van de ministerraad. Domme snol.
Art Vandelay Ultor | 26-01-10 | 15:55
@pica
Is een bomhond een hond die ontploft als je hem werpt, en zo ja, heeft de PvdD al kamervragen gesteld?
On topic, Guusje, fantastisch plan. Ik stel voor om een praatsessie te organiseren die ongeveer tot je 67e duurt. Ook daarna mag je daar gewoon blijven. Hier heb je al genoeg verziekt, Afghanistan is al zover naar de kl*ten dat zelfs jij het daar niet nog slechter kan krijgen. Ga dan, hup, en opschieten nou!
NB, probeer gewoon voor de gein daar ook een paar allochtoonse vrouwen in een toppositie te krijgen, kunnen we lachen....
koolteer | 26-01-10 | 15:55
Voorstel: ter horst opofferen aan Allah als diplomatieke onderhandeling???
KrentjeBrei | 26-01-10 | 15:55
Hmm alsof de Taliban gaat luisteren naar Ter Horst uit Nederland. Nee die stenigen of geven zweepslagen vrouwen als ze verkracht worden (eerder artikel anyone?), en dan denkt Guusje wel eventjes dat ze gaan luisteren. Lutsert.
vuurend_nl | 26-01-10 | 15:55
Als ik dronken achter het stuur zit word ik opgepakt. Zij bestuurd dronken. Wat nu?
Dlap Frol | 26-01-10 | 15:56
Hello mr Taliban, Guusje ter Horst you speaking with
Guud terrorist ? Oh hi join the club.
geenstijlsteengeil | 26-01-10 | 15:56
Moet ze vooral doen! Weer een nitwit minder. Op naar de nul zetels!
Stijlicoon | 26-01-10 | 15:56
Guusje naar Afghanistan, wordt denk ik net zo'n verhaal als van die journaliste die gezellie lepeltje lepeltje in de slaapzak zat met die verkrachtende haatbaard. "maar ze hadden wel respect" Neem er nog een Guusje!
De Plæbæër | 26-01-10 | 15:57
hahahaha alsof die taliban terroristen met een VROUW zouden willen praten. Wat een hoogmoedswaanzin van Guusje! Ik denk dat al ze daar in Pakistan aankomt voor een 'prettig gesprek', d'r kop er onmiddelijk wordt afgesneden, zoals een tijdje geleden met die amerikaanse soldaat is gebeurd. Hup Guusje, een oranje pakje aan en op de schoot van die geblinddoekte talibangozer gaan liggen. Binnen enkele minuutjes is je hoofdje er helemaal van af en stroomt je bloed gewoon over de grond. Zo, na dit korte intermezzo gaat de taliban weer over tot de orde van de dag.
peacemaker | 26-01-10 | 15:57
Prima dat ze het vindt, maar wat boeit dat. Ze doet toch iets met dingentjes in 0031? Toch niet in een land dat je niet met een telefoonnummer kunt aanduiden, omdat er toch geen verbinding tot stand gebracht kan worden!
Stiften | 26-01-10 | 15:57
Is na al die jaren actie, nu gaan onderhandelen niet helzelfde als domweg opgeven?
Ik ben een leek op dit gebied, dat weer wel...:-)
Jean Kleaut Balsac | 26-01-10 | 15:57
Waarom denkt men dat de Taliban hun geweld wil opgeven?
Hoe wereldvreemd ben je dat je denkt dat je godsdienst waanzinnigen kan overtuigen. Voor hen is dit enkel een erkenning dat ze gelijk hebben.
Zij zullen nooit stoppen tot de wereld groen is.
Lompe Loel | 26-01-10 | 15:58
Inkoppertje maar ik zeg doen! Maar wel in eigen persoon; opgeruimd staat netjes!
Tabula Rasa | 26-01-10 | 15:59
Dan wens ik mevrouw Ter Horst heel veel succes, misschien houden ze haar daar wel gelijk...
C.Mill | 26-01-10 | 15:59
waar kunnen we lappen voor een vliegticket?
klapperbennie | 26-01-10 | 16:00
zet dat mens op een kameel met 2 ltr jenever en een pot vaseline. neus (kameel) richting Tora Bora gebergte, klets voor de kont (kameel) en veel plezier.
Braxator | 26-01-10 | 16:00
Ga dan, Guusje, ga dan.......
kommabijmebinnen | 26-01-10 | 16:00
Kan ze niet beter net zoals Cohen thee gaan drinken in de moskee?
Hockey | 26-01-10 | 16:00
Nou, gaan! zou ik zeggen, we sturen je wel wat losgeld, of was het los geld.
Dr Nobel Preiz | 26-01-10 | 16:01
Als ik zo iets lees denk ik altijd:'Zoet maar meisje, je weet niet beter".
BBmetR | 26-01-10 | 16:02
Helemaal voor! Laten we haar daar in het gebergte droppen met een fles drank en het komt wel goed.
En dan linea recta terug met de helicopter en mevrouw zoekt het maar uit....
knerf | 26-01-10 | 16:02
He he al die eeuwen van oorlogen en eindelijk is het voorbij .Niemand die er ooit is opgekomen om met de taliban te praten .We hebben Guusje na-dorst die wil wel met ze gaan praten met thee en een koekje erbij en als het echt niet werkt moet je ze de schoentjes maar afpakken.Verbaas mij telkens weer over ,hoe dit soort mensen in het kabinet zitten en het land regeren.Svp doe me een lol Guusje als je niet weet wat je moet zeggen zech dan niets meer.Het lijkt wel of je de Nederlandse burger aan het koioneren bent.
antonella22 | 26-01-10 | 16:03
Vervelend nou voor Guusje de Taliban drinkt geen alcohol het zal wel weer thee worden.
vrijheid-van-spreken | 26-01-10 | 16:04
Goed van u mevrouw Ter Horst, dit keer blijven volhouden heur... in navolging van generaal McChrystal van de VS, dat dan weer wel natuurlijk maar verder eindelijk verstandig.
Wanneer u dan toch bezig bent met een echte dialoog, maakt u dan gelijk een rondje en zo bij de Palestijnse en Joodse mensen.
Pietje Bell1 | 26-01-10 | 16:04
-weggejorist-
kom hoe heet ie | 26-01-10 | 16:04
De minister van Binnenlandse Zaken moest ook wat roepen tijdens het borreluurtje. Guusje, bemoei je met je eigen kippen!
Keukela | 26-01-10 | 16:07
Is die hele oorlog voor die mensen niet zo'n beetje gebaseerd op het feit dat zij pertinent niet met guusjes soort, vrouwmensen, willen praten?
Dr Nobel Preiz | 26-01-10 | 16:07
"Ik fffind nog zzzsteeds dat we moeten praatsen met de Taliwan. Nog zzzzsterker dan eerder." HIPS
Mikey is #1 | 26-01-10 | 16:08
ga nou niet onderhandelen met terroristen...dat is alleen maar dom. Het lijkt me wel duidelijk dat we gewoon in oorlog zijn met een vijand die geen eens in staat is om fatsoenlijk te redeneren dus wat mij betreft kan guusje de pot op met haar geweldige idee...
Pleister_met_pus | 26-01-10 | 16:09
Huh....huh.....HIK!
jan-lul-de-behanger | 26-01-10 | 16:11
Doen. Die hebben zo voor elkaar wat ons niet lukt.
Therapietje | 26-01-10 | 16:13
Bluf ! !
Snorro | 26-01-10 | 16:15
Praten waarover?
Om hun vriendelijk te verzoeken hun macht op te geven?
Of misschien om te vragen of ze alstublieft de Nederlanders met rust laten?
In dat geval, betaal ze gewoon voor bescherming zoals Amerika doet.
"The army is basically paying the Taliban not to shoot at them. It is Department of Defense money." www.guardian.co.uk...
D. Bunker | 26-01-10 | 16:16
Kom op jongens nog een paar reacties lappen we allemaal een euro, kan ze gaan met een fles voor onderweg.
euh enkele reis houden we het dan bij toch..?
EVAD1ST | 26-01-10 | 16:17
Doet me denken aan Bad Boys II.
"Oh, you wanna talk? THEN TALK!!"
"Please, we didn't mean it this way...I mean..."
"What? What are you saying? I can't hear you, and they don't hear you because the are SHOOTING AT US!!"
BeunDeHaas | 26-01-10 | 16:20
zullen we anders allemaal op de koffie gaan bij de talibaan
gezellig joh
ter horst moet eens nadenken over binnenlandse zaken en zich hierbuiten houden, fruitcake
OHFOURSIX | 26-01-10 | 16:22
Waarom praten met de Taliban als onze jongens daar toch al zijn om ze af te knallen? Echt, dat is veel effectiever.
Dat helpt bovendien ook de vrouwen in die regio...
mohell | 26-01-10 | 16:22
Aan Pleister_met_pus, betreffende uw mening,
En dat is nu juist waarom dat er om de donder nooit iets verandert in deze wereld.
Pietje Bell1 | 26-01-10 | 16:23
woehahahahahaha, laat me nog eens den broek vol zeiken van het lachen! Guusje praat niet eens met NL agenten en andere lagere onderdanen.
'
Maar ok, misschien toch wel een goed idee: Guusje gaat morgen naar zandbakkkiestan, in d'r eentje ja, en knoopt wat zinvolle gesprekken aan met de taliban.
'
Lijkt me écht een enórm goed idee.
'
woehahahahaha, ik kom echt niet meer bij zeg. Wát een wereldvreemd schepsel.
StijlVoorover | 26-01-10 | 16:23
Ik wilde eerst roepen dat we Ter Horst daar in Taliban gebied maar moesten droppen maar toen bedacht ik me dat dat wel als oorlogsmisdaad gezien zou kunnen worden!
ShakeTA | 26-01-10 | 16:24
Haha, ik moet aan deze denken: www.spitsnieuws.nl...
En ik zie haar al voor de grot vanBin Laden staan...
"Joehoe, Osama, plies open se dor, it ies me, Guusje!"
Tinio | 26-01-10 | 16:24
Dan de Nobelprijs maar voor Guus.......Whahahahaha!!
fuckje | 26-01-10 | 16:25
Straks krijgen ze ook nog "onze" welgemeende excuses voor het oorlogje spelen in hun ZANDBAK.
johnny2002 | 26-01-10 | 16:27
Ik zou tegen Guusje willen zeggen trek een leuk setje aan www.google.nl...
vrijheid-van-spreken | 26-01-10 | 16:31
Alleen al de ademtocht van deze Talibaan-islamofascisten is een leugen en belediging voor de mensheid.
Ahasveros | 26-01-10 | 16:31
Dat ergste is dat: "Ik heb het altijd al gezegd" Maar afijn, we, (Guus en ik) we nemen er nog een op.
Tschüss !
wimjansma | 26-01-10 | 16:31
Um, minister van BINNENLANDSE zaken, doe es niet! Als u graag wil bukken voor zo'n baard, die aardig wat van onze jongens en meiden, die u(!) daar in gevaar brengt in een "opbouw"missie, omleggen of voor het leven verminken: lekker doen. Maar nu even niet het hele NL volk als bukslaafje voor de doorgeschoten volgelingen van Mohammed plaatsen aub.
Tobus | 26-01-10 | 16:33
Top idee! We zetten haar in bikini op een kameel en daar binden we een paar flessen jenever aan en dan lekker koers naar een Taliban bolwerk.
Sociopaatje | 26-01-10 | 16:34
Binnenlandse Zaken? Zit Bin Laden in Hoofddorp ondergedoken?
ChristusTePaard | 26-01-10 | 16:34
Wanneer gaat ze?
Trackdust | 26-01-10 | 16:36
O: hai Guusje, leuk dat je dr bent. Wijntje?
G: hoi Osama, dank je. Ja lekker! Heb je een Chablis?
O: (Arbisch) Ali kijk effe voor een fles of 3. We zijn nog wel effe bezig met dat mens
G: Osama wat fijn dat we even mogen langskomen. Luister, dat gekloot met al die bommen enzo en het gezeik dat ik daar qua binnenlandse veiligheid mee heb, daar ben ik nu wel klaar mee. Hm lekker wijntje (hupsakee....)
O: Tsja Guus dat begrijp ik maar die achterban van mij wil ook wel s wat zien. Dus ik moet zo nu en dan toch wat kloten, anders ben ik niet meer geloofwaardig. Nog een glaasje?
G: Ja lekker. Goed spul. Geef me de fles maar. Maar ik begrijp jou ook wel Oos. Moet je luisteren. Als je nou belooft om niet meer in flatgebouwen en metro's te fucken. Geven wij je de ruimte zo nu en dan een klein aanslagje te plegen, kijken wij even de andere kant op. Jammer dat het de laatste keer fout liep. Op Schiphol hadden we het voor je geregeld, maar die sukkel verklootte het toch nog in het vliegtuig. Tyfuslekkere wijn Oosie van me!
O: Guus, daar moeten we toch uit komen? Nog een flesje by the way?
G: Ja lekker man! Deze Chablis smaakt naar meer. Hmmmmm
O: We moeten wat beter communiceren. Goed dat je ff langskomt. Toen die Russen hier zaten hebben de Amerikanen me goed geholpen met wapens enzo. Dat evenwicht is een beetje weg. Die deal met Bush over de Twin Towers daar hebben we ons gewoon in vergist. Eerlijk is eerlijk. Dat was een maatje te groot. Ik ga met je mee. Wij gaan wat minder in het buitenland fucken. Jullie trekken je mensen terug. Wij gaan weer lekker papavertjes telen. For old times sake. Is dat wat? Nog een flesje Guus?
G: Ja lekker man! Godteringdefuck wat is dit lekkere shit zeg. Heb je nog een doosje om zo mee naar huis te nemen?
O: Da's goed Guus. Jij krijgt een doosje mee, wij gaan niet meer teveel fucken in jullie metro's en shit. Jullie trekken je terug uit onze papaver velden en everybody happy ok?
G: Daaaasssss goed mannn deal lalalalaaaa hopsakee. Waar moet ik tekenen oh daar enjaaaaaa daar staat ie holadieee. Kom op mannen we gaan. Ik wil nog thuis vreten bij mn mannetje.
O: Guus dankjewel. Altijd leuk om je om me heen te hebben. Goeie reis! (Aribisch) Ali! Geef dat wijf een doosje Chablis mee en zet r de deur uit!
G: Ooosossssssieee van me! Leukerd dat je dr bent! Ga je zien! Doewie!
henkojenko | 26-01-10 | 16:36
GtH: "Hallo Taliban, sorry voor al dat geschiet en gebemoei van de afgelopen jaren. Maar wat willen jullie nu eigenlijk?"
TLB: "Leuk dat u het vraagt. Wat dacht u van oprotten uit ons land en je met je eigen zaken bemoeien?"
Stir Glenfarclas II | 26-01-10 | 16:38
erm... de Taliban praat niet met vrouwen..
polt | 26-01-10 | 16:39
Nou zet die Terhorst dan op het vliegtuig naar Afghanistan en drop ze met een parachute boven Taliban gebied.
Conan de Rabarber | 26-01-10 | 16:40
Jaja, maak er maar weer een grap over, zijn jullie bang?
Aan Ahasveros: betreffende uw mening...sprakeloos.
Een belediging voor de mensheid is om elkander als ongelijkwaardig te zien en te behandelen.
Pietje Bell1 | 26-01-10 | 16:40
Nou waarom niet, wanneer sturen ze een woordvoerder. en waarom sturen ze osama bin laden niet meteen zelf
psverke | 26-01-10 | 16:42
henkojenko | 26-01-10 | 16:36
U had klaarblijkelijk tijd teveel....
*weer verder met leven gaat*
Tinio | 26-01-10 | 16:48
Heel goed, meteen erheen sturen...
da wizard | 26-01-10 | 16:50
nou dat zal niks worden als ze ze mee op cafe wil nemen.............die mannen drinken geen alcohol en Nadorst wordt steeds zatter...........
bonfirebuddy | 26-01-10 | 16:50
Was die Guusje geen minister van Binnenlandse Zaken? En zat die Taliban niet in het buitenland? En hadden we daar geen aparte minister voor?
En hadden de ministers niet een soort coördinator? Heet die man niet Bak Ellende of zoiets? En was die er niet om te voorkomen dat ministers uitspraken doen waar andere ministers door in de problemen kunnen komen?
.
Overigens mag Guusje van mij naar Afghanistan om daar geheel op eigen titel met de Taliban te onderhandelen. Hoogstwaarschijnlijk zijn wij haar dan kwijt. Dat zou een zegen voor het land zijn.
MAD1950 | 26-01-10 | 16:52
Eerst moeten deze zogenoemde gematigde Talibani afstand nemen van terroristische praktijken. Dan zien we weer verder.
Gandalf | 26-01-10 | 16:53
Pietje Bell1 | 26-01-10 | 16:40
U hebt teveel kinderboeken gelezen mag ik aannemen?
mohell | 26-01-10 | 16:55
Die domme soepkip,kan hier de boel nog niet in de hand houden,Gouda,Culemborg,Utrecht,Nijmegen,Tilburg,ga maar door,overal een pleurisbende,met die opgeschoren bendes,en nu gaat ze zich met de \Taliban bemoeien,prima,laat ze er alleen heengaan,zijn we gelijk van haar af.
fleurtje | 26-01-10 | 16:55
Achterlijk wijf, volkomen van de pot gerukt, graag per direct afvoeren en in een gesloten inrichting stoppen voor de komende 30-jaar.
MrFancyPants | 26-01-10 | 16:58
HAHAHAHAHAHAHA
Denk je nou echt dat osama bang is voor mevrouwtje ter horst? :D
2x zo erg | 26-01-10 | 17:01
Ik zou zeggen reis af en ga Osama Bin Laden zoeken.
Maar pasop je kan net als die bijdehante naieve journaliste zomaar verkracht worden.
En als je Osama gevonden hebt vraag dan wat de afkoopsom is.
winterpeen | 26-01-10 | 17:03
Ze kan zich beter met haar eigen portefeuille bemoeien lijkt me!
Vanilla | 26-01-10 | 17:03
Aan Mohell,
-te,
veel kinderboeken ja.
Bent u ook zo´n bangerT bij wie nooit iets verandert omdat het oude zo vertrouwd aanvoelt en u er zo heerlijk op eenzelfde manier over kunt blijven klagen maar waarvan u diep in uw binnenste weet dat het een en ander niet klopt?
Pietje Bell1 | 26-01-10 | 17:07
Taliban-islam-vrouw?
Raiza | 26-01-10 | 17:11
Tinio | 26-01-10 | 16:48
En u had tijd om het te lezen.
U had ook kunnen zeggen: wat een leuk stukje. Maar dat hoeft niet hoor.
henkojenko | 26-01-10 | 17:15
Twee dingen waar de Talibs jeuk van krijgen: vrouwen en drank.
DonJohnson | 26-01-10 | 17:28
Totaal van de pot gerukt. Wilders kom er maar in met je "knettergek" of beter een "straalbezopen".
Russ Meyer | 26-01-10 | 17:29
We zullen je missen (NOT) !
Slappehap | 26-01-10 | 17:30
Die ter Horst is echt aan 't dementeren heur!!!
Zelfs bij de Anonieme Alcoholisten willen ze je gezeur niet horen.
Laat staan de Taliban.
rick13 | 26-01-10 | 17:31
Oke guus, doe het goede voorbeeld, ga naar die zandbak en ga met hun praten, kijken hoe ver je komt ( verwacht op z'n minst 10 verkrachtingen en daarna stenigen.
Russian 4.0 | 26-01-10 | 17:32
Guusje is geschift, en helaas ook minister. Punt, uit.
Kennis is noodzakeli | 26-01-10 | 17:47
Er zijn van die momenten dat je betreurt dat de doodstraf in oorlogstijd is afgeschaft. Hoewel stuurt het maar naar het grensgebied Afghanistan/Pakistan, het komt vanzelf wel goed.
Ranja Drinker | 26-01-10 | 17:48
zo rond 1900 hadden we tenminste nog oplossingen voor problemen. Oplossingen die gesnapt worden door mensen die nog zijn blijven hangen in de 12de eeuw. Laten we de oplossingen uit 1900 eens proberen met moderne techniek
bravvour | 26-01-10 | 17:50
Enne mevrouw neemt aan dat de Taliban, alle wapens, die men inmiddels van.de Sates, de Saoeds's, Iran, Pakistan....gaan inleveren???
Guusje, drink nog eentje.Nitwit.
Werner B | 26-01-10 | 17:51
Hahahahahaha.....Laat'r maar gaan!!
Binnenkort een filmpje op internet waar d'r kop d'r af wordt gesneden.
Misschien zou ze zich eerst moeten verdiepen in de materie.
Roy Orbitol | 26-01-10 | 17:53
Joepie!!! eindelijk vrede in Afghanistan
Pierre Lebon | 26-01-10 | 17:57
onze eigenste Guusje NaBoem
Pierre Lebon | 26-01-10 | 17:57
Totaal wereldvreemd, maar ja, daar kennen we haar voor.
Neem er nog eentje Guusje (en zelf betalen, niet declareren zoals met die haring)
ikweetnogmeer | 26-01-10 | 17:59
Bomgordel om en gaan praten.
JeanJaqueDeKakkerlak | 26-01-10 | 17:59
Ter Horst, wie was dat ook alweer ?
OJAAAAHHH, dat was en is de grootste FAILMINISTER van ons huidige kabinet. Als je een paar voorbeeldjes wilt, dan ben ik best bereid die voor U op te zoeken.
Hier alvast een voorproefje. Gister ging ze gezellig meefietsen met 600 politieagenten, in de naam van solidariteit met een politieagent die neergestoken was en een dwarslaesie opliep. Maar laten we eerlijk zijn, het nut van zo'n fietstoch is natuurlijk overweldigend als je geen belangerijkere zaken te doen hebt. En nu komt het mooie, HET WAS NIET OM GELD OFZO OP TE HALEN, het was gewoon een fietstoch... .....
Het geld (100.000 netto) uit een pot, was allang toegezegd.
-
Let wel, dit is niet echt een fail ofzo, meer van... waarom ga je fietsen....
Bloodzone | 26-01-10 | 18:01
Ach, het geeft maar weer eens weer hoeveel ter Horst weet van islam. Dan zouden ze dit nooit opperen. islam onderhandeld niet.
Pieter Bas | 26-01-10 | 18:26
Je hoeft dat wijf maar aan te kijken en dan weet je dat ze niet spoort. Ze is een vals, zuipend, ongeleid projectiel die haar anus wijd open zet voor islamitische importfiguren en zo haar persoonlijke geweten probeert te ying-yangen. Juist de mensen waar ze het van moet hebben, de nette belastingbetalert, knijpt ze tot de laatste druppel uit.
Varreke | 26-01-10 | 18:35
Ter Horst wil praten met Taliban en neemt mee, bosje tulpen, klompen, en een homp kaas.
Lol wat een nieuws!
Neukgraag | 26-01-10 | 18:36
Stuur haae er maar naar toe.
bijtieakumaai | 26-01-10 | 18:45
114 reacties tot nu toe. 99,9% negatief, aanmatigend,dom en tokkie style.
Feit is, dat niet mevr. Ter Horst, maar ook de Amerikanen, en zelfs de duitsers konkrete plannen hebben met de Taliban in dialoog te gaan. De Oosterburen hebben daarvoor maar liefst 50 miljoen voor uitgetrokken.(nieuws vandaag).
Het gaat erom, dat veel jongeren zich laten intimideren met de Taliban mee te doen. Geef ze geld, een opleiding om daar weg te komen.
Dat kun je bijvorbeeld ook met hangmocro's en over gegrefologiseerde urkersdoen.
Daar is maw niets mis mee. Het domste (114 stk) wat je kunt doen is mensen als Ter Horst te onderschatten. Goedenavond tokkieland.
dondermuis | 26-01-10 | 18:46
snap er niets van...stellen jullie zich eens voor de Duitse overheid jaren 70 was in gesprek gegaan met de RAF Rote Armee Fraktion...
dat doe je toch niet !!!
Rammsteinerrr | 26-01-10 | 18:46
@dondermuis | 26-01-10 | 18:46
Ahahaha, mooie kerel ben jij. Onderschatten ? Ze heeft al meerdere keren gedemonstreerd dat ze niet minister waardig is, en nu gaat ze zich ook nog bemoeien met een andere portefeuille ?
Ik kan ook wel met een onderbouwing komen, hoe ik tot deze conclusie kom. Graag zelfs, misschien worden je ogen geopend.
-
En over het bericht zelf, achja ze zullen uiteindelijk toch moeten praten met de taliban aangezien ze nu aangeven dat het hun militair niet lukt.
Maargoed, dan krijg je misschien weer zo'n vietnam (amerikanen weg=noordvietjes naar zuid) of korea(waar nog steeds veel yanks zitten) situatie.
In mijn ogen zullen die taliban er alles aan doen om weer aan de macht te komen, dus die zullen het misschien wel aangrijpen een overleg.
Bloodzone | 26-01-10 | 19:01
@ dondermuis
Praten met een idelogisch groepje willekeurig moordende godsdienstfanatici met een middeleeuws gedachtengoed is bijna net zo dom als Ter Horst proberen positief neer te zetten.
ongenuanceerd | 26-01-10 | 19:12
#ideologisch
ongenuanceerd | 26-01-10 | 19:13
dondermuis | 26-01-10 | 18:46
Incompetent,en dat zullen ze straks wel merken met de verkiezingen,
Ter Horst te onderschatten? Wat doet ze dan als minister ?Pappen en nathouden,ze is gewoon lachwekkend.
fleurtje | 26-01-10 | 19:42
Ikke Tel Holschst. Hik. Moe je sss luisture Ali Ben Zien. Loop jie altij in karnufals kleding?
Cazzo da cane | 26-01-10 | 20:00
Knettergek en hoerrr ......
Behaard smaalkopje | 26-01-10 | 20:03
Het niveau ook in Den Haag, terhorst met je smerige rattekop, pleurt op.
JeanFromage | 26-01-10 | 20:05
Wil de taliban met ter Horst praten,,,dat is de vraag.
Shadow-Judge | 26-01-10 | 20:06
Knettergek. Ze komen per dozijn tegelijk de PvdA binnen.
Fijnstoffer | 26-01-10 | 20:09
Hoe zijn die ouwe krakers uit Nijmegen in de regering gekomen??
bijtieakumaai | 26-01-10 | 20:12
@dondermuis | 26-01-10 | 18:46
Ja, ik hoorde dat er werkelijk plannen zijn om miljarden te reserveren om weg te geven aan Taliban-'spijtoptanten'; alsof er een ontsnappingsmogelijkheid is voor islamisten wanneer ze eenmaal in die keiharde wereld zitten; alsof de Taliban dan geen keiharde maatregelen zal nemen; alsof het Westen het kan maken om jaarlijks miljarden neer te tellen voor de miljoenen Afghanen. En alsof er dan niet nog veel meer mensen in die regio, Pakistani, ook hun hand zullen gaan ophouden. En alsof er geen eerste oorzaak is van de problemen: de islam als compromisloze veroveringsideologie.
Fijnstoffer | 26-01-10 | 20:19
Wat een heisa om niks, Guusje zegt het zelf heel duidelijk dat er toch niet gepraat gaat worden:
[QUOTE]"Ik bedoel het Westen. We moeten dan wel het gesprek aangaan met Afghaanse strijders van wie we redelijkerwijs kunnen denken: met hen is het zinvol."[QUOTE]
Met welke Talib kun je zinvol praten?
I rest my case
paost712 | 26-01-10 | 20:29
Die idioten luisteren maar naar 1 taal: die van het machinegeweer.
Puinbak | 26-01-10 | 20:44
Misschien een leuke pol voor de Telegraaf: laten we Ter Horst met de Taliban praten of niet.
Tiepgeit | 26-01-10 | 20:51
Ze kan hier haar problemen niet eens oplossen.
Heeft ze de politie weer opgezadeld met een volslagen debiel computersysteem.
Burgemeester moet beveiligd worden tegen Mohab's etc etc.
Lulletjerozenwater | 26-01-10 | 20:52
Een belediging voor de mensheid is om elkander als ongelijkwaardig te zien en te behandelen.
Pietje Bell1 | 26-01-10 | 16:40
Juist! Daarom moeten we de koran dus ook maar verbieden!
Prins Pils | 26-01-10 | 20:58
Taliban wil niet met vrouwen praten..... misschien hebben ze nog gelijk ook!
Prins Pils | 26-01-10 | 20:59
o ja, guusje als je gaat neem cohen en zijn theepot ook mee. praat lekker makkelijk
andre3170 | 26-01-10 | 21:04
nederland blijft toch het kontenlikkertje van de VS he...
RaMoNsTeR | 26-01-10 | 21:07
Op haar leeftijd, en met haar populariteit, denkt ze daar een regimentje toy-boys vandaan te kunnen halen, want als ze eenmaal droog staat.........
Elder of Z. | 26-01-10 | 21:30
En we hebben beeld, Guusje in de vrije val:
www.lucaswashier.nl...
Conan de Rabarber | 26-01-10 | 21:34
Onderhandelen met terroristen.... wat was daar ook alweer mee?
Fl0rk | 26-01-10 | 21:34
Weet je wat levens redt, mevrouw Nadorst? De taliban tot de laatste man uitroeien. Kunnen meisjes ook naar school zonder angst dat ze met een bijtend middel worden verminkt.
bizonkid | 26-01-10 | 21:37
echt.... onzin reacties....... waarom zou je er tegen zijn???? ik bedoel, je kunt de taliban niet bestrijden..... dat is al 8 jaar lang niet gebeurd! Ze worden met de dag sterker..... En IC krijgen het steeds moeilijker. We blijven maar manschap sturen en wapens en munitie maar kopen om de situatie rustig te houden, wat zeker niet gaat lukken. De taliban moeten sowieso deelnemen aan de Afghaanse regering. De taliban zijn afghanen die ook recht hebben op Afghanistan. Vuur bestrijd je niet met vuur. En in Afghanistan is een heel moeilijk gebied om strijd te voeren. Het gaat ons, dan heb k ook over US en GB en andere Cpartners niet lukken om de taliban te bestrijden. Het geld wat gebruikt wordt voor oorlog voeren beter omzetten in wat besteed kan worden voor onderhandelingen en Ontwikkeling voor het land.
Vraag of de taliban deel moet nemen aan de Afghaanse regering en terug moet keren: JA een DIKKE JA....
Voor mensen die weten: Veel zuiderlingen zijn voorstanders van de taliban ook hun stem telt.
Mensen die geen verstand van zaken hebben, als het gaat om de buitenlandse betrekkingen en of eventueel over terug keer van de taliban, hou dan alsjeblief je onzin mening voor je, jullie lijken net een kudde schapen die elkaar blind opvolgen......
En ter Horst.... Feiten tellen, deze mensen hebben geen verstand van zaken....
Ter Horst, Praten met de Taliban heeft zeker zin! er op in zetten om Verhagen hiervan te overtuigen!!!!
swordfish187 | 26-01-10 | 21:46
bizonkid | 26-01-10 | 21:37
Dit antwoord spreekt me het meest aan van allemaal hier.Goed gezegd en nog mooier als jij een man bent. ;-))
limbo girl | 26-01-10 | 21:46
Girl, uiteraard ben ik een man.
bizonkid | 26-01-10 | 21:49
klinkt als een open sollicitatie naar een enkeltje afghanistan ...
Melk met klonten | 26-01-10 | 21:52
swordfish187 | 26-01-10 | 21:46
Jij natuurlijk wel verstand van zaken? *proest*
bizonkid | 26-01-10 | 21:54
...en ze leefden nog lang en gelukig.
Jacobsladder | 26-01-10 | 21:54
hallo meneer taliban ik wou praten over alle stoute dingen die jullie doen! *mohammed doet boem*
timtim57 | 26-01-10 | 21:58
@swordfish187 | 26-01-10 | 21:46
Je kunt de taliban niet bestrijden ?
Jawel hoor ...met het juiste mandaat een fluitje van een cent.....
CDlogo | 26-01-10 | 22:03
@swordfish187 | 26-01-10 | 21:46
Onderhandelen met de Talib's zoals jij dat voorstaat levert slechts 2 resultaten: alle poen kwijt (dat willen ze wel) en verder ben je slechter af dan je nu bent.
Die mensen willen geen vrede (meer?) met het buitenland, in hun ogen zijn wij handlangers van de USA en GB en bovendien hangen wij niet het juiste geloof met de goede intensiteit aan.
De enige vrede die zij accepteren is die van de totale onderwerping aan hun religie.
Als jij met je studentikoze (dronken?) gebral daaraan wilt meedoen, ga daar dan heen en sluit je persoonlijke vrede maar help ons dan Guusje tegen te houden...
paost712 | 26-01-10 | 22:10
Taliban... met afstand de koning van de ban.
Jacobsladder | 26-01-10 | 22:10
praten met de taliban? voordat je bij ze binnenstapt leggen die gasten een bom onder de deurmat, wat denk je nou....
Piemeltje | 26-01-10 | 22:19
Denk voooral niet dat Swordfish studentikoos aan het brallen is. De man is gewoon dom. Tegen het imbeciele aan.
De taliban is niet het probleem. Militair, qua bewapening en getalsmatig, stellen ze niets voor. Een paar keer per jaar een bermbommetje of zo. Het grote probleem is de mate van achterstand op bijna elk gebied van de bevolking. Ze leven nog in het stenen tijdperk. Daarbij is de wil om te vechten voor een beter leven nauwelijks aanwezig.
bizonkid | 26-01-10 | 22:21
bizonkid | 26-01-10 | 21:49
Dan is datgene wat je zegt nóg meer waard. ;-))
limbo girl | 26-01-10 | 22:26
bizonkid | 26-01-10 | 21:49
Dan is datgene wat je zegt nóg meer waard. ;-))
limbo girl | 26-01-10 | 22:27
Tuurlijk, misschien kan Hipsje ook even met die Somalipiraten gaan praten, dan is dat probleem ook zo opgelost. En zo heeft ieder land zijn probleem. Somalie de piraten, Afghanistan de Taliban, en wij lallende PvdA faalministers zoals Ter Horst.
Professor Superhirn | 26-01-10 | 22:28
Thx, Girl.
bizonkid | 26-01-10 | 22:28
Ter Horst van BINNENLANDSE zaken.
Worden de mocro's nu eindelijk erkent als Nederlandse tak van de Taliban dan?
Jezus van Nazareth | 26-01-10 | 22:47
@Jezus van Nazareth | 26-01-10 | 22:47
LOL!
Kan ook zijn dat Guusje compleet de weg kwijt is.
Lewis Lewinsky | 26-01-10 | 23:16
Duidelijk niet gehinderd door enige kennis van zaken doet het uitspraken... Wanneer stopt de agony..?!!
piet hein | 26-01-10 | 23:23
@guusje
Het is hierboven al een paar keer gezegd, mevrouw de minister, maar de taliban praten niet met vrouwen. Voor hen zijn dat untermenschen, en dat moet u tamelijk letterlijk nemen, die vier maal per week hun benen moeten spreiden en verder hun bek houden.
*
Voor het geval je dit niet begrijpt, guusje, leg ik het nog even duidelijk uit, maar dan in andere bewoordingen. Komtie: *your proposal is a complete travesty*.
Lewis Lewinsky | 26-01-10 | 23:38
Het vrouwtje gaat over Binnenlandse Zaken; ze moet d'r muil dus dichthouden over buitenlandse aangelegenheden. Of staat het er in NL één en al florisant voor, soms ???
Goldfinger | 27-01-10 | 00:03
Realiseert Guusje Nadorst zich wel dat ze onder bewind van de Taliban nooit meer dronken achter het stuur mag zitten?
Antigoog | 27-01-10 | 00:18
Fijn dat ons Gansje van Binnenlandse zaken ook weer eens haar absoluut, volkomen en ten ene male niet ter zake doende mening debiteert over buitenlandse zaken. Alsof iemand daar in geïnteresseerd is, of ze nou toevallig een keer nuchter is of niet. Net als de mening van Bassie van Adriaan (of Bijstandskoning, waar hij ook gebleven is) over de opwarming van de aarde, daar kan nu echt helemaal niemand van wakker liggen.
Pietjooo | 27-01-10 | 00:27
Zijn ze nou helemaal besodemieterd, denken ze nou echt dat er met de Taliban te praten valt. Niks niet praten en zeker niet onderhandelen! Die Amerikanen moeten afmaken wat ze begonnen zijn, en dat is Taliban van de aardbodem verwijderen. Met die gasten kun je geen afspraken maken, zodra je je omdraait steken ze een mes in je rug. Een gezwel moet je verwijderen anders zaait het uit.
DigiD | 27-01-10 | 00:48
Zit er nog iemand in deze regering met enig besef van de werkelijkheid?
Of zijn ze dat in die eerste 100 dagen koekeloeren naar de maatschappij, kwijtgeraakt?!
Wat een stel wappers!
Jovcho | 27-01-10 | 01:17
Thee met koekjes voor Guusje!
thewestistheverybest.punt.nl...
Molly-Bolly | 27-01-10 | 01:25
Thee met koekjes voor Guusje!
thewestistheverybest.punt.nl...
Molly-Bolly | 27-01-10 | 01:26
psssst, guus, geitenneukers drinken geen alcohol tijdens het onderhandelen hoor
BombieDeZombie | 27-01-10 | 02:48
"volledig van de pot gerukt" is nog mild.
Gansje Guusje zou gewoon op de van een of andere administratie verzekeringsmaatschappij moeten zitten, en dit soort dingen aan de grote mensen overlaten.
Symmachus | 27-01-10 | 03:55
*de administratie van een of andere verzekeringsmaatschappij
Symmachus | 27-01-10 | 04:30
Briljant idee van Ter Horst.
De Taliban staan er om bekend dat ze eauk wel een stevige neut lusten.
Schept meteen een band niewaar ?
wachtmeester de bruy | 27-01-10 | 07:58
Laten we inderdaad maar terrorisme gaan subsidiëren... Zelfs de gemiddelde vmbo student kan je nog vertellen dat de hele reden dat we in deze teringtyfustakkezooi zitten is dankzij Amerika die dit al eens eerder gedaan heeft. Iets met Russen in Afghanistan en het westen dat maar zakken met geld en wapens daarnaartoe stuurde. Ik zou zeggen laat dat idioote mens eerst nog maar eens een paar onthoofdingsfilmpjes kijken om haar vervolgens nog eens te vragen of onderhandelen met extremisten.
Als er tijdens eerstvolgende verkiezing nog een enkele zetel naar de pvda gaat eet ik persoonlijk het boek ''The origin of species'' op. Of ga ik emigreren.
metalj | 27-01-10 | 07:59
Aanvulling
Alsch de minister van Binnenlandsche Zaken dit veurstelt wat hebben onze militairen dan in het buitenland zoalsch Afghanistan te zoeken ?
Hoef maar twee huizenblokken verder te gaan en zit midden in de terreur van de Taliban uit het rifgebergte.
wachtmeester de bruy | 27-01-10 | 08:05
metalj | 27-01-10 | 07:59
Mijn excuses trouwens nog dat van bovenstaand verhaal grammaticaal geen zak klopt. Dat heeft het een en het ander te maken met een rabiesaanval die door dit nieuwsbericht veroorzaakt werd.
metalj | 27-01-10 | 08:49
**Ter Horst wil praten met Taliban**
.
Bedoelt ze hiermee dat ze samen met 'collega' Van Der Laan in gesprek wil met alle samenwerkende marokkaanse organen...?
Elder of Z. | 27-01-10 | 09:14
**Ter Horst wil praten met Taliban**
.
Bedoelt ze hiermee dat ze samen met 'collega' Van Der Laan in gesprek wil met alle samenwerkende marokkaanse organen...?
Elder of Z. | 27-01-10 | 09:15
Walgelijk mens dat ze de ogen niet uit haar kop schaamt.
EinZwein | 27-01-10 | 09:42
Dat word een enkele reis.
Dick Johnson | 27-01-10 | 10:16
Voor een gesprek met de Talibaan hoef je tegenwoordig 0031 niet te verlaten...
Ahasveros | 27-01-10 | 10:25
Enkele reis naar het Talibaan HQ, kan ze kleppen wat ze wil met die luitjes !
Harlekein | 27-01-10 | 11:23
Ja tuurlijk! Laten we even met The Ashes of Evil een kopje koffie gaan drinken. Waar is het gezonde verstand gebleven? Straks gaan we ook nog geld "doneren" om te streven naar een staakt het vuren. Kom nou...
weepappa | 27-01-10 | 11:40
Aan Symmachus,
Oh ja, en wie zijn dan deze grote mensen?
Pietje Bell1 | 27-01-10 | 11:56
@ weepappa | 27-01-10 | 11:40
Gezond verstand linken aan de PVDA...denk toch na.
zarkon | 27-01-10 | 12:00
@Pietje Bell1 | 27-01-10 | 11:56
Mensen met verstand van de situatie ter plekke, verstand van internationale betrekkingen. Dat soort lui.
Symmachus | 27-01-10 | 12:01
Bint ter Horst een baard voor en het is zelf een Talibaan
jobo | 27-01-10 | 12:03
Ga eerst eens met je eigen mensen o.a. de politie praten over hun veel te lage salaris in vergelijking met die absurde bonusregelingen en toeslagen van de Top. En hou je bij je eigen departement. Nog even tot aan de verkiezingen en wij zijn van U af. En wat heeft U bereikt in al die jaren??????
Helemaal niets, nada, nul komma nul!!!
fidelio | 27-01-10 | 12:11
Ik zeg Guusje droppen in Afganistan met een doos sigaren en een flesje wijn.... Dan komen ze er vast wel uit....
1,2...tja tja tja | 27-01-10 | 13:26
Aan Symmachus,
En wat heeft dat ons voor wat betreft dit onderwerp tot nu toe gebracht?
Pietje Bell1 | 27-01-10 | 13:26
In dialoog treden met de iets minder fanatieke taliban. Humor!
Jeremia | 27-01-10 | 13:38
Volgend artikel:
"Psycholoog wil praten met Ter Horst"
LocalMuppet | 27-01-10 | 13:40
Ter Horst uitgehuwelijkt en nu zesde vrouw van talibaardaap...
Ayaan Sorry | 27-01-10 | 13:45
mensen mensen
osama was toch van de alquaida?
niet van de talibanezen
of wil de VS ons nu laten geloven dat hij de leider van beide is?
(hopend op oogjes die opengaan...)
OHFOURSIX | 27-01-10 | 13:59
@Pietje Bell1 | 27-01-10 | 13:26
Goed punt. Niet veel behalve het bewaren van de status quo. Maar dat wil niet zeggen dat een expert op het gebied van sociale tandheelkunde opeens competent is om hier iets over te roeptoeteren omdat ze toevallig minister is.
Symmachus | 27-01-10 | 14:28
Wanneer rot dat mens nou eens op?
Barbabob | 27-01-10 | 14:36
De Taliban praten natuurlijk dolgraag en bloedserieus met een alcoholische ongesluierde blanke vrouw.
FirstAnnual | 27-01-10 | 14:58
Aan Symmachus,
Meneer Verhagen vindt en vond een dialoog met de Taliban voor jaren grote onzin, maar het is niet te geleuven, er is een gelukje opgestaan in de vorm van generaal McChrystal van de VS met eenzelfde wens en Nederland volgt. (dit keer mee eens)
Pietje Bell1 | 27-01-10 | 15:01
henkojenko | 26-01-10 | 16:36 - hahaha, hij is leuk.
ineke | 27-01-10 | 15:05
Minister van BIZA, bemoeit u zich eens niet met BUZA. Is al moeilijk zat voor dhr. Verhagen.
poepkop | 27-01-10 | 18:41