Mobiel

Israël eist sancties tegen Iran

Israël eist "verlammende'' sancties tegen Iran, nu Teheran zijn activiteit op het gebied van verrijking van uranium heeft opgevoerd. Dit heeft de Israëlische premier Benjamin Netanyahu gezegd tegen Europese diplomaten.

"Iran stevent af op het maken van nucleaire wapens'', aldus Netanyahu. "Ik denk dat nu harde actie van de internationale gemeenschap nodig is. Dit betekent verlammende sancties en die sancties moeten meteen worden toegepast.''

Gates

Ook de Amerikanen eisen dat de VN-Veiligheidsraad instemt met met een resolutie over het afkondigen van nieuwe sancties tegen Iran. De minister van Defensie Robert Gates heeft bij Turkse, Italiaanse en Franse bewindslieden aangedrongen op een snel besluit over sancties tegen het regime in Teheran.

Iran

In een reactie op de ontstane commotie heeft het hoofd van het Iraanse atoomagentschap gezegd dat de Islamitische Republiek zal afzien van het verrijken van uranium als het westen de benodigde grondstoffen levert om de reactor te laten draaien.


J. Grotenhuis | 09-02-10 | 14:14 | 148 reacties

Reacties

En anders?

-weggejorist-

Israel mag wel atoombommen stiekem hebben? Iran heeft ze nog niet eens en mogelijk willen ze het niet. Israel daarentegen..... Slaap lekker verder vrinden..

Volgens mij willen ze gewoon een nucleaire teddyberen fabriek maken.
Niets aan de hand.

lol@israel eist

Niet om het een of het ander, maar waarom klopt de rest van de wereld altijd bij Europa aan als er wat moet gebeuren...

Beetje tikkende bom dit, mij benieuwen hoe lang voordat die ontploft (lees; escaleert).

Lekker met chips en cola kijken op CNN hoe dat regime terugebombadeerd word naar de middeleeuwen..

Irak zou ook nucleaire wapens hebben gehad. Vooral volgens Israel.

@Bokko
Het verschil is dat Iran zegt dat Israel van de kaart moet worden geveegd en Israel dat niet over Iran zegt. Als iemand met een pen in zijn handen tegen jou zegt ik schiet je voor je kop minder indruk op je maakt dan iemand met een pistool in zijn handen.

De rest van de wereld eist dat Israël haar expansiedrift opzij zet.

*zich klaarmaakt voor reacties van de Gretta's, de Harry's en andere crypto-jodenhaters*

de silo's in de V.S staan klaar.....3..2..1..lift off

er was een iran...

Sjiieten nucleaire wapens,dan de soennieten ook en dan .......

@ shitbag | 09-02-10 | 14:24

Iran heeft geen kernkoppen noch een pistool.

Tsss, Israel heeft niks te eisen. Het wordt gewoon tijd dat een Arabisch land een atomic bomb op Israel gaat gooien. Na 62 jaar joods-nazi-terreur in het voormalig Palestina en vele aan hun laars gelapte VN resoluties (wij joden hebben schijt aan de wereld) is dat wel eens tijd. Go Achmedinejad, Go!
*gaat schep pakken en schuilbunker graven*

Zeg meneer Benjamin Netanyahu, hoe is uw land aan kernwapens gekomen??? PRESIES!!!!!!!!!!!!!!! DIKKE BULLY

Links Handig | 09-02-10 | 14:24
Nee, de rest van de wereld eist dat het dictatoriale regime van Iran oplazert. Kinderen ophangen en vrouwen stenigen is wat jouw betreft ok?

"De minister van Defensie Robert Gates heeft bij Turkse, Italiaanse en Franse bewindslieden aangedrongen...."
Duidelijk welke 'Europese' landen er eigenlijk echt toe doen.

web_krijter | 09-02-10 | 14:26
Idioot, Israel is de enige democratie in het hele Midden-Oosten. Omgeven door geschifte haat.

@ shitbag | 09-02-10 | 14:24

Niet te naïef zijn. Iran streeft er heus wel naar. Gezien de geschiedenis van de afgelopen 50, 60 jaar is het niet vreemd dat Israël zo'n wapen heeft.
Dat ze er niet mee dreigen (ondanks alle dreigementen van andere landen) is alleen maar bewonderingswaardig.

Ja, kun je op wachten dat het escaleert. Zal me niets verbazen als Israel het voortouw neemt en alvast sancties gaat uitvoeren. De VS en daarmee Europa voelen zich gedwongen om hierin mee te gaan en de oorlog is een feit. Iran zal het vervolgens voorzien hebben op het westen en omdat de VS nu eenmaal erg ver is, zal Europa, wat ook het westen is, het nieuwe target zijn. Uiteraard wordt daarbij het oosterse geloof misbruikt om zo de achterban te mobiliseren. En dat zijn er erg veel ... in ieder geval vele duizenden malen meer dan de Amerikaanse strijdkrachten welke momenteel in Irak/Afganistan zitten. Ga dan nog maar eens uitleggen aan het oprukkende front wat je ook alweer kwam doen in Afganistan als de VS zich terugtrekt.

@ Mijzelf.

Sukkel... Shitbag is natuurlijk Links Handig.
Excuus!

Wat mij betreft flikkeren ze de hele boel plat, I am a mushroom cloud laying motherfucker, motherfucker! De fall out zal voor een wereldwijde reset zorgen, hopen dat de volgende generatie planeetheersers (ik gok op kakkerlakken) het beter en vredelievender doet.

@ FreshClash | 09-02-10 | 14:27

Nee, maar wij hebben - zolang er geen reëel gevaar voor ons dreigt - weinig te zeggen over het regime in andere landen. Wél kunnen wij een soort van boycot bewerkstelligen en mijn inziens moeten wij dat ook doen. Zo'n land dient in 'quarantaine' te worden gezet. Afgezonderd. Maar hetzelfde geldt voor Israël. Weliswaar een democratie naar westerse 'regels', maar schent buiten haar 'grenzen' diverse internationale wetten, decennia lang.

@web_krijter | 09-02-10 | 14:26: Zo jij bent eng zeg... Heel erg eng.

Vroeger zat je nog veilig in het ziekenfonds, maar als dit misgaat....

@Kerrie Kasparov

Jij hebt vast nooit de foto's gezien van de slachtoffers van een Israelisch bombardement? Ik kan me zo voorstellen dat dat niet direct liefde oproept. In geen enkele situatie, ook niet als dat andersom zo is.

@ kaiser franz | 09-02-10 | 14:31

Doelt u op de tweede wereldoorlog of andere aanvallen óp Israël, waarbij de noodzaak bestond zich te verdedigen met een atoombom? We kunnen geen beleid maken op aannames, of bent u Irak vergeten?

@Links Handig | 09-02-10 | 14:33
Geef het verdorven regime de beschikking over massavernietigingswapens en het gevaar is geboren. Dus: Iran geen kernwapens toestaan. Lijkt me een no-brainer.

@Kerrie Kasparov | 09-02-10 | 14:29

Als jij de keuze hebt tussen 6 gasten uit dezelfde militaire eenheid van de 6 daagse oorlog dan noem ik dat niet democratie, dat is gewoon een militaire man in een schijnpositie zetten.

web_krijter | 09-02-10 | 14:26
Is het niet uitkeringsdag vandaag bij de gemeente? Wat doet u nog hier?

Ze kunnen roepen wat ze willen, er luistert toch niemand totdat er zo'n paddestoel te zien is.

Iran wil zo graag kernenergie, geef het ze dan toch......
Maar dan wel in één pakketje.
Probleem opgelost??!

shitbag | 09-02-10 | 14:24
Iran heeft nooit gedreigd met het van de kaart afvegen van Israel, dat is een leugen die zo vaak herhaald is dat mensen het als waarheid gaan zien. Wat Iran gezegd heeft is dat zij het niet wenselijk achten dat het Israel van nu over tien jaar nog op dezelfde manier bezig is, iets waar iedereen met een klein beetje humaniteit het alleen maar eens mee kan zijn.

@ FreshClash | 09-02-10 | 14:38

Eens, maar hoe ga je die (drang naar) kernwapens bewijzen? Of gaan wij ze voor het gemak maar verplichten tot gas/olie/kolen energie?

@ Mokum Kosher | 09-02-10 | 14:35

Zegt u hetzelfde tegen 'Contradictio | 09-02-10 | 14:43'?

@ Links Handig

Ik blijf erbij: voorkomen is beter dan genezen. Tot in hoeverre zijn het aannames? Iran gaat uranium verrijken waarmee wapens gemaakt kunnen worden. Dat hebben ze zelf toegegeven. De locaties waar het gebeurt zijn ook bekend.
Daarnaast roepen alle radicale ayatollahs in Iran dat Israël van de kaart moet worden geveegd.

Uiteraard liever sancties en maatregelen die ze in Iran écht voelen (steun aan de oppositie etc.) dan een oorlog.

Ik eis verlammende sancties tegen Israel, wegens het al dan niet stiekem in bezit hebben van atoomwapens, en het niet onderschrijven van het non-proliferatie verdrag.

Laat Israël eerst eens de hand in eigen boezem steken!
Israël speelt altijd de gebeten hond en mept er zelf constant op los.....
Laat Israël eens ophouden met ons aan te praten dat zij zielig zijn.
Het zijn een stel schijnheiligen die altijd maar doen alsof ze vrede willen en ondertussen bezig zijn met acties die er op wijzen dat ze absoluut niet geïnteresseerd zijn in vrede....

Hebben wij niet een paar handelaren die Iran een beetje opweg kunnen helpen in de grondstoffen?

Kijken wat Europa gaat doen. Ik denk niets. Er is teveel recessie om nog een oorlog te starten. jerUSAlem zal wel wat verzinnen, maar denk toch niet echt dat Israel zelf iets zal kunnen doen. Wel een spannende situatie opzich. Op dit moment nog helemaal niet veel aandacht, maar dit kan best eens een bijzondere situatie gaan worden. Met Obama aan de macht is de eeuwige steun van de US aan Israel een beetje verdwenen. Zodoende kunnen ze minder agressief en ongelimiteerd bombarderen en veroveren.

Links Handig | 09-02-10 | 14:46
Voorkomen is beter dan genezen. Gezien de schandalige gang van zaken in dat land is de bewijslast ondergeschikt. Geen risico, vraag maar aan Chamberlain....

@ FreshClash | 09-02-10 | 14:54

Als je de bewijslast ondergeschikt maakt spring je een aantal eeuwen terug in de tijd. Redelijk eng.


@ kaiser franz | 09-02-10 | 14:49

Maar die haatzaaiende ayatollahs maken naar mijn weten niet direct het beleid. Scherpe sancties werken mijn inziens ook wel. Iran gaat uranium verrijken (feit) tot 20 %. Het is ook een feit dat hiermee bij lange na geen kernwapens gemaakt kúnnen worden.


Iran zegt zus, 'wij' zeggen zo.
--
De mensen die willen dat het kabinet moet aftreden vanwege het Irak-fiasco roepen nu dat de westerse wereld het kunstje opnieuw moet flikken.

israel=amerika
geen wonder dus

En dan gaat Israel VN-resoluties plots wel serieus nemen?
Israel is tot nu toe verreweg de meest agressieve staat in de regio, die haar expansiedrift niet onder stoelen of banken heeft gestoken. Mensen die zich verzetten tegen het schandalige inpikken van land door Israel worden afgemaakt onder het mom van "verdediging". En wat de VN er ook van zegt, zolang de VS Israel de hand boven het hoofd blijft houden kunnen ze ongestraft doorgaan. Gelukkig lijkt er nu een president in de VS te zitten die Israel niet zo onvoorwaardelijk meer steunt.

Israël is de 51e staat van Amerika. Niet verassend dus dat ze anderen niet de massavernietigingswapens gunnen die ze zelf wel hebben en als enige ooit gebruikt hebben tegen mensen.

Gezien de gewelddadige motieven van Iran niet gek overigens, maar het blijft hypocriet.

kaiser franz | 09-02-10 | 14:49
Uranium tot 20% verrijken is niet genoeg voor een wapen, daar is minimaal 90% voor nodig, houd toch eens op met leugens verspreiden.

FreshClash | 09-02-10 | 14:54
Chamberlain? De manier waarop de wereld met Israel omgaat doet mij denken aan Chamberlain's politieke inzichten....

Iran heeft nooit gedreigd met het van de kaart afvegen van Israel, dat is een leugen die zo vaak herhaald is dat mensen het als waarheid gaan zien.
fair=fair | 09-02-10 | 14:43

Nee klopt, dat was de president van Iran die dat gezegd heeft. Genoeg "conferenties" waarop te zien en horen is dat ahmadinejad dít zegt én dingen die daar gelijk aan zijn.

De islamjihadi jodenhaatbrigade is hier weer met hun nazipropaganda bezig.
Ze zijn nog erger dan nazi's en de koran is inderdaad erger dan mein kampf.

Lekker met chips en cola kijken op CNN hoe dat regime terugebombadeerd word naar de middeleeuwen..
Shadow-Judge | 09-02-10 | 14:24

...in het geval van Iran zou dat een stap richting de toekomst zijn >

Nog een paar dagen en dan wordt in Iran de revolutie gevierd. Ik verwacht dat dit voor het regime een herhaling zou kunnen worden van de situatie met Ceaucescu destijds.

scheten-wapper | 09-02-10 | 15:00
Hoever gaat het Israelische expansionisme? Het oude Israel kan ik mee leven. Ik denk toch echt niet dat ze Syrie, Jordanie, Egypte, Saoudie Arabie of Iran in willen pikken. Dus wat is het probleem. Palestijnen kunnen lekker bij hun islamitische broeders gaan wonen. Van de kosten van dit langlopende conflict hadden ze allemaal in een prachtig groengemaakt stukje woestijn kunnen wonen in een gratis woning en hun kinderen naar de universiteit kunnen sturen. Maar nee, ze moeten zonodig Israel het land weer afpakken dat het eerlijk veroverd heeft in een oorlog die Israel niet begonnen is.
Haters zijn het.

shitbag | 09-02-10 | 14:24
Mongolië zegt Shitbag.

@Shadow-Judge | 09-02-10 | 14:24
misselijk

Ik eis sancties tegen Iran én Istaël.

Israel ...iets met pot...ketel ...zwart

Alleen met een 'r' dan.

scheten-wapper | 09-02-10 | 15:00

Hoe jij altijd een serieuze discussie probeert te beinvloeden met je onbenullige hersenspinsels (b.v:"Israel is tot nu toe verreweg de meest agressieve staat in de regio") is werkelijk hilarisch.

Solidstate: koekkoek, doe es normaal. Je kletst onzin en zonder enig beargumenteren. En laten we de nazi's er eens proberen buiten te houden. Er is nl lastig keuze te maken tussen wie hier nou precies nazigedrag bezigt..

fair=fair | 09-02-10 | 15:04
Hahaha. Niemand heeft van Israel iets te vrezen. Het is niet het sympatiekste land, maar om Israel nu te vergelijken met Iran...
.
Het verbaast me dat er nog altijd mensen zijn die verstikkende Moslimregimes verkiezen boven een Westerse democatie. Ik zou zeggen: verlaat Nederland en vestig u in de beloofde Moslimland. Maar pas op: een land dat kinderen aan hijskranen laat bungelen omdat ze zijn verkracht, is ook in staat om een bom op Israel te gooien. Noem het Goddienst waanzin. En dan?

@ cugel | 09-02-10 | 15:16

Het gevalletje pesterij bij het voetbalstadion van Palestina doet zeker niet mee?

Links Handig | 09-02-10 | 15:29
Als een echte links snobistische babyboomer weet ik niks van voebah. Sorry. :)
En ja, linkshandig ben ik ook.

Volkeren die haten hebben niks te willen en al helemaal niks te eisen.
Dat geld natuurlijk voor zowel Iran als Israël. Iran als de sodemieter lam leggen door de zwaarst mogelijke sancties op te leggen en schurken als Ahmadinejad en zijn maten berechten dan wel omleggen. Gelijk even de oorlogsmisdadigers van Israëlische zijde berechten om het eerlijk te houden.
Verder z.s.m. die apartheidsmuur afbreken, kerncentrales in Iran ontmantelen of platgooien, kernbommen van Israël afnemen dan wel op eigen grondgebied tot ontploffing brengen, liefst op een illegale nederzetting. Ja mensen ik heb gewoon genoeg van dat hele gezeik.

@ cugel | 09-02-10 | 15:32

Gister was er een mooi nieuws-item over linkshandigen. U moest, als baby-boomert zijnde, aan leren om met rechts te schrijven, correct?
--
Het ging als volgt: de Palestijnen hebben een stadion, maar later hebben zionisten en joden een nederzetting op de berg er naast gesticht. Nu zijn de kolonisten bang voor supportergeweld en willen het stadion sluiten.

Israel is de grootste fout die de mensheid na '45 heeft gemaakt (daarvoor was het ook al een zooitje, maar toch)
Ik zeg, we bieden ze ijsland aan, schelden we hen hun icesave schuld kwijt en dan praten we nergens meer over, maar als ze weigeren, dan ook volledig onze handen ervanaf trekken.

Links Handig | 09-02-10 | 15:36
Klopt, maar ik ben van '52. En ik had net mijn linkerarm gebroken of gekneusd. Ik weet niet meer welke van de twee. Maar inderdaad, schrijven is zo'n beetje het enige dat ik rechts doe.
Ik moet even weg. Dringend. Ben er vanavond wel weer.

De internationale gemeenschap EIST dat Israel stopt met het bouwen van meer nederzettingen.

@ cugel | 09-02-10 | 15:40

Ah, dan tot spreeks. Ik ben overigens geen 'echte' linkshandige, maar wel twee-benig bij voetbah. Dat dan weer wel.

Ik eis sancties tegen Israël. Met hun grote bek ook altijd. Dat land heeft geen ene nakkes te eisen.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is er meer volkenrechterlijk mandaat om israel binnen te vallen dan om stappen te nemen tegen Iran.
Wie, mr Netanyahu, heeft er een onlangs een veroordeling gekregen voor oorlogsmisdaden? Was dat Iran of toch israel?
Aan de andere kant, Verhagen zal zoals gewoonlijk wel weer steun verlenen aan de zionisten.

Gaat de Westerse samenleving niet doen.
Je moet eerst na een terreur aanval met de rug tegen de muur staan, als er duizenden reeds overleden zijn.
domheid regeert | 09-02-10 | 15:45
Gut, dat was niets vergeleken bij de misdaden van Hamas. Maar dat was je uiteraard in je dommigheid vergeten.

Neem het nou maar serieus.. Israël staat op het punt om Iran Persoonlijk sancties op te leggen. Dus het is deze sancties waar de Wereld zich achter moet scharen.. of een militaire aanval van Israël is onvermijdelijk.. Wanneer je Israël Nu het idee geeft dat ze er Weer alleen voor staan.. Bereid je dan maar op het ergste voor. Dan zal Israël de volgende fase van WWIII ontketenen. En stop eens met de naïeve reacties. Er bestaat niet zoiets als een rechtvaardige gelijkwaardige wereld. Het enige wat telt in de realiteit is.. wie Heeft nucleaire wapens en wie Niet en.. Wie Wil je dat er nucleaire wapens heeft en wie Niet. Ik Wil dat Israël nucleaire wapens heeft.. en Iran Niet.. Daarom steun ik elke militaire aanval die Israël uitvoert op het nucleaire programma van Iran en desnoods op het hele militaire apparaat in Iran. Na de Iraanse verkiezingen... is het nu nog Steeds niet duidelijk dat de bevolking Ahmadinejad niet moet maar dat ze zelf Echt niet instaat zijn om Ahmad om ver te werpen?

Israel schendt meer VN resoluties dan Iran, dus so what? Ach als ze een atoombom hebben zal iran 2 keer nadenken voor ze er eentje gooien op israel met de wetenschap dat ze er 100 zullen krijgen (met afzender als USA). Het hele land is naar de klote, wat doe je om de boel bij elkaar te houden? Je richten tot de vijand.

Als de zionistische extremisten in Israel worden afgezet en de palestijnen een menswaardig leven bieden( dus vertrekken uit die concentratiekampen waar ze beetje bij beetje worden doodgebloed) zal het een hoop ellende in de wereld oplossen.

flikker toch een eind op israel...

Bokko | 09-02-10 | 14:19 en anderen:
Zullen we de hele fucking instabiele rest van de wereld, inclusief een land dat in de Iran-Irak oorlog kinderen over de mijnen-velden joeg om daarna de soldaten te kunnen sturen, dan maar toestaan om kernwapens te hebben omdat Israel die ook heeft? Die redenatie is zo imbeciel dat het crimineel is.
Er zijn bovendien verschillende graden van fout: Israel is fout, Iran is heel fout.

Als 1.3 miljard Arabieren en andere Islam idioten je samenleving willen vernietigen, en roepen om genocide in het algemeen. Kan ik me de instelling van Israel wel heel erg bevatten.
Wat is het inwoners aantal van Israel?
En als de Joden uit de weg geruimd zijn, dan zijn de andere niet-moslims aan de beurt.
Genocide is overigens iets voor Turken.
Als je Israel gewoon met rust laat, heb je absoluut geen last van ze.
Omgekeerd is dat zeker het geval niet. Joden willen geen anders denkenden onderwerpen of deauden. Maar gewoon verder evolueren, ipv de-evolueren.

firebladex | 09-02-10 | 16:01
Flikker toch op met Islam.

Hier, een tipje van de sluier:
www.theaustralian.com.au...

Zo jammer! | 09-02-10 | 15:51
Hamas zijn ook geen schatjes, maar als het gaat om 'aantallen dodelijke slachtoffers maken' leggen ze het toch heel dik af tegen israel.
Als Iran een paar atoombommen heeft, gaat het die echt niet gebruiken tegen israel. Het concept van 'wederzijdse vernietiging' heeft wereldwijd kunnen voorkomen dat er atoomwapens zijn ingezet. Het wederzijds bezit van atoombommen leidt ertoe dat een conventionele oorlog eigenlijk ook geen optie meer is. Er is immers altijd de dreiging dat de verliezende partij toch gebruik gaat maken van atoomwapens. De enige uitweg uit een conflict is dus de onderhandelingstafel.
Het kan dus heel goed dat de regio veiliger wordt als Iran ook atoomwapens heeft.

scheten-wapper | 09-02-10 | 15:00
Doe's niet zo naief, heb je je pro-marokkaanse standpunt uitgebreid tot de rest van al wat zich tot arabieren rekent?
Er valt heus een hoop af te dingen en te sanctioneren op het Israelische standpunt, maar je wilt die horde wilden in Iran die het nu voor het zeggen hebben, met een wereldbeeld dat zich vooral aan het hiernamaals spiegelt toch niet werkelijk de kans geven zich nucleair te profileren? Dat vind ik als sterk aanhanger van de geen-hiernamaals-je-leeft-toch-echt-maar-1-keer- kerk op zijn minst nogal bezwaarlijk.

Israel is de grootste onruststoker in de hele wereld.
Nog effe en we hebben een 3e wereldoorlog door die stomme terroristisch regime van Israel.

Er gaat toch een ander soort dreiging uit van een nucleair Iran. Bij mijn weten gijzelen Israeli geen ambassadepersoneel, hebben ze ook geen gemotoriseerde reli-jeugd die mensen op straat doodschiet, promoten ze geen zelfmoordterroristen, bedreigen ze geen andere landen met annihilatie, jagen ze geen twaalfjarigen over mijnvelden en bevoorraden ze nergens ter wereld proxy met chinees spul. Bovendien braakt hunne premier geen onzin uit over 'n twaalfde imam, die er slechts komt nadat de wereld ongeveer naar de kloten is. Met m'n excuses voor de weldenkende Iranezen, die hier helemaal niets kunnen aan doen.

yezzir123 | 09-02-10 | 16:19
Te zien aan je taalgebruik ligt het in de lijn der verwachting dat je anti-Israel bent. Daar is overigens niks op tegen, ben ik ook wel eens, ieder zijn meug, maar niet van die onzin kletsen zwetselaar!

vanPuffelen | 09-02-10 | 16:01

je weet niet waarover je praat. Als die kinderen er niet waren dan bestond iran niet meer..de meesten van hun hadden geen familie meer over en hebben zich opgegeven voor hun eigen land. ze wisten wat het echte reden was. als Irak iran zou veroveren dan was iran tweede Afghanistan!! het ging alleen maar om olie en aangezien dat meeste Iraniërs sjiitische waren wisten ze wat hun te verwachten stond.

Israel heeft niks te zeggen vind ik, dit zionistische land moet gewoon weg uit die regio heeft daar niks te zoeken. lijkt op een wolf tussen kudde schapen.

vanPuffelen | 09-02-10 | 16:01

je weet niet waarover je praat. Als die kinderen er niet waren dan bestond iran niet meer..de meesten van hun hadden geen familie meer over en hebben zich opgegeven voor hun eigen land. ze wisten wat het echte reden was. als Irak iran zou veroveren dan was iran tweede Afghanistan!! het ging alleen maar om olie en aangezien dat meeste Iraniërs sjiitische waren wisten ze wat hun te verwachten stond.

Israel heeft niks te zeggen vind ik, dit zionistische land moet gewoon weg uit die regio heeft daar niks te zoeken. lijkt op een wolf tussen kudde schapen.

Shadow-Judge | 09-02-10 | 14:24
"Lekker met chips en cola kijken op CNN hoe dat regime terugebombadeerd word naar de middeleeuwen.."

Iran en middeleeuwen is dat geen pleonasme?

yezzir123 | 09-02-10 | 16:19
Die gaat er komen, kun je op wachten.
Ga nu maar snel naar je kickboks les, zul je nodig hebben, Joden zijn niet voor de poes sukkel.

De joodjes staan al jaren te popelen om Iran met de grond gelijk te maken.

Heeft de SP soms iets gepost om boe te gaan roepen op GS ?

Ik zie niks anders dan sjonnies , schetenwappers en yezzirs die hier campanje lopen te voeren voor Iran , als het zo aantrekkelijk is dat die mafkaan een atoombom krijg , ga er dan lekker wonen.

Er is maar 1 oplossing en die zal er ook wel van komen , een paar honderd bommen werpers met bunker busters van Israel , die de hele nucleare droom van die haatsmurf in puin gooien , liefst VOOR dat de boel verrijkt is , dat scheelt wat bij effecten (radio activiteit enzo).

domheid regeert | 09-02-10 | 16:16
Gut, Hamas zijn ook geen schatjes....
Doet me denken aan Hans Teeuwen met zijn Bijbel verhaal.
'Dat was wat he, met die Joden, maar die Duitsers, dat waren ook geen schatjes'
En hij bedoelde dat komisch.

tomie | 09-02-10 | 16:36
From me to you, wat een dappere Iraanse kinderen, vrijwillig als kanonnenvoer dienen, omdat hun familie er niet meer was. Moet niet veel gekker worden met jou werkelijkheid, ik ruik een extremistisch militaristisch geloofsfanaat, laat je nakijken of emigreer naar dat land.

@ yezzir123 | 09-02-10 | 16:19
Haal eerst eens een voldoende voor Nederlands voor je je aan het spuien van je slecht overwogen mening waagt. Deze/die/dit/dat: De regels omtrent aanwijzend voornaamwoorden staan op bladzijde 216 van je inburgeringscursus. Bovendien kan het geen kwaad Israël met een trema op de e te schrijven.

domheid regeert | 09-02-10 | 16:16
Ja jongen, dat geldt als beide partijen verliezen na een nucleaire oorlog, maar mensen die sterven voor god verheerlijken, zien dit sterven dus als winst. Daarom moet Iran geen bommetje krijgen, want zij gaan hem gebruiken, tegen iedereen die niet wenst te sterven, dus tegen ons.

tomie | 09-02-10 | 16:36

En maar zeiken over Israël. Even iets anders, waarom horen we niks over de hulp die Israël biedt op Haïti? Meer dan 1100 Haïtianen gered van de dood door de hulp van Israëli's. Helaas van alle landen die geholpen hebben kwam er niet één uit de Arabische wereld (Iran inbegrepen). Iran heeft het zeker te druk met het plannen van een volgende Holocaust?

zwart/ wit, goed/slecht... *zucht*... simpele zielen hebben liever simpele leugens dan gecompliceerde feiten

Wacht even - uitgerekend Israel eist sancties? Wat verwachten ze dat Iran zal doen? Deze net zo hard negeren als Israel doet? Hypocriet kudtvolk...

Wat een domheid hier, ik word er een beetje moe van.
Drommelsch, wat een oelewappers.

vanPuffelen | 09-02-10 | 16:01

je weet niet waarover je praat. Als die kinderen er niet waren dan bestond iran niet meer..de meesten van hun hadden geen familie meer over en hebben zich opgegeven voor hun eigen land. ze wisten wat het echte reden was. als Irak iran zou veroveren dan was iran tweede Afghanistan!! het ging alleen maar om olie en aangezien dat meeste Iraniërs sjiitische waren wisten ze wat hun te verwachten stond.

Israel heeft niks te zeggen vind ik, dit zionistische land moet gewoon weg uit die regio heeft daar niks te zoeken. lijkt op een wolf tussen kudde schapen.

Israel? hahahahaha

tomie | 09-02-10 | 16:58
Jaja, drie is echt teveel hoor, nu weten we wel wat jij"denkt".

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren totdat het domme volk terug naar de oertijd geknald wordt.
Dan mogen ze weer opnieuw beginnen...tenminste wat er van over is.
En allemaal eigen schuld dikke bult, wie niet luisteren wil moet maar voelen.

Wat heeft dit met Islam te maken?

yezzir123 | 09-02-10 | 16:19
Ga je ook kijken?

komt dat schot | 09-02-10 | 16:49
Ja hoor, ga maar eens in Iran vragen wie er behoefte heeft om te sterven door israelische atoomwapens nadat Ahmadinejad zo nodig een (waarschijnlijk mislukte) atoomaanval op israel moest uitvoeren.
Probeer een probleem eens van meerdere kanten te bekijken en probeer je eens in te leven hoe je zou denken als jij als israeliër of juist als Iranees geboren zou zijn.
Ik heb niets met israel en niets met Iran. Laat ze het lekker zelf uitzoeken en niet hier om hulp vragen. Maar als je er geboren bent, kun je niet zo makkelijk denken.

tomie | 09-02-10 | 16:58

Haha Israel een wolf tussen kudde schapen? Verdiep je eens in die regio man! Als je die islamofascistische Sharialanden een kudde schapen noemt dan is Israel al helemaal een engel.

Volgens mij hebben die al aardig wat sancties lopen en zijn vooral onschuldige burgers daar de dupe van. Trouwens? Wordt het niet eens tijd voor wat sancties tegen die zionistische haatstaat Israël zelf?

@Links Handig & @ Fair = Fair

Jullie lullen uit je nek.
20% is wél genoeg voor een atoombom. >85% verrijkt is "weapon(s)-grade" uranium. Echter, 20% is voldoende voor een inefficiënte atoombom. Ookwel "weapon(s)-usable" genoemd.....
Dit is precies de reden waarom provocerend Mahmoudje opdracht heeft gegeven 20% enriched uranium te maken.

komt dat schot | 09-02-10 | 16:43
ten eerste ik kom uit dat land ten tweede in oorlog gebeuren zulke dingen dat is de nadeel ervan.
Mishehu | 09-02-10 | 16:51 omdat jij er niks over weet door westerse media misschien meeste Arabische landen + iran hebben haitie geholpen Iran heeft zelfs paar vliegtuigen met hulp naar toe gestuurd.maar nee daar weet je niks van...en Israël heeft een zooite gemaakt in Gaza wat die ook heeft gedaan in Haiti stelt in mijn ogen niks voor.

Haatstaat? Waar heb je het over, Israel is als Nederland, een keurig land. Dat kan van geen enkel door moslims bewoond land gezegd worden.

als je naar de activiteiten in de wereld kijkt zie je dat er genoeg moslims zijn die met plezier een bommetje op de israeliers willen gooien.iran zeker niet uitgesloten met hun leiders en opleidingen voor de alles overheersende imams.als israel het had gewild hadden de bommen allang gevallen,maar dat volk met geloof is nog een beetje stabiel en denken verder dan de vertellingen uit een boekje.brandstof ligt er al genoeg,en een vonkje is zo gemaakt.
als ik de moslim jeugd hier in nl al van die extreme uitspraken hoor doen,hoe moet de gedachtengang dan wel niet zijn in die landen waar de koran verplicht is om te leren.ze worden daar met haat voor andere geloven opgevoed met verplichte moskee bezoeken,oftewel gedoktrineerd vanaf de geboorte.word dus tijd dat er eens ingegrepen word en de diktators verwijderd worden,zij zitten daar alleen maar voor de macht en geld.kan hier net als vele voorbeelden over geven maar een gezond mens die een eigen vrije gedachtegang heeft zonder verplichte doktrinatie kan die zelf wel inzien.

vanPuffelen | 09-02-10 | 16:01

je weet niet waarover je praat. Als die kinderen er niet waren dan bestond iran niet meer..de meesten van hun hadden geen familie meer over en hebben zich opgegeven voor hun eigen land. ze wisten wat het echte reden was. als Irak iran zou veroveren dan was iran tweede Afghanistan!! het ging alleen maar om olie en aangezien dat meeste Iraniërs sjiitische waren wisten ze wat hun te verwachten stond.

Israel heeft niks te zeggen vind ik, dit zionistische land moet gewoon weg uit die regio heeft daar niks te zoeken. lijkt op een wolf tussen kudde schapen.

vanPuffelen | 09-02-10 | 16:01

je weet niet waarover je praat. Als die kinderen er niet waren dan bestond iran niet meer..de meesten van hun hadden geen familie meer over en hebben zich opgegeven voor hun eigen land. ze wisten wat het echte reden was. als Irak iran zou veroveren dan was iran tweede Afghanistan!! het ging alleen maar om olie en aangezien dat meeste Iraniërs sjiitische waren wisten ze wat hun te verwachten stond.

Israel heeft niks te zeggen vind ik, dit zionistische land moet gewoon weg uit die regio heeft daar niks te zoeken. lijkt op een wolf tussen kudde schapen.

Ojee sorry spitsnieuws doet raar!!1

komt dat schot | 09-02-10 | 16:43
ten eerste ik kom uit dat land ten tweede in oorlog gebeuren zulke dingen dat is de nadeel ervan daarom is oorlog een van de slechtste dingen is wat de mensheid kan overkomen daarom ben ik ook hier (door oorlog)
Mishehu | 09-02-10 | 16:51 omdat jij er niks over weet door westerse media misschien meeste Arabische landen + iran hebben haitie geholpen Iran heeft zelfs paar vliegtuigen met hulp naar toe gestuurd.maar nee daar weet je niks van...en Israël heeft een zooite gemaakt in Gaza wat die ook heeft gedaan in Haiti stelt in mijn ogen niks voor.

tomie | 09-02-10 | 16:36
Gristus wat heerlijk dat er nog zulke imbecielen reageren. Iedereen met een depressie en een minderwaardigheidscomplex kan zich nu weer superieur voelen.
Als het zou kloppen wat jij zegt is kinderarbeid en pedofilie ook acceptabel.
Bovendien: op welke wijze is het een probleem als Iran niet meer zou bestaan?

Tomie: met alle respect voor wat je hebt meegemaakt, ik moet het toch zeggen: het is precies dit soort uitspraken die mij overtuigen van het feit dat landen als Iran nooit de beschikking zouden moeten hebben over nucleaire wapens.

styx7500 | 09-02-10 | 17:32
Beste zwitsal, 20% is niet voldoende voor een kernwapen, wat jij bedoeld is een "vuile bom", heeft weinig met kernwapens te maken. Overigens is 20% wat je nodig hebt om medische isotopen te maken, iets waar in de wereld veel behoefte aan is en wat een land als Iran onthouden wordt onder het mom van sancties (deze specifieke sanctie is overigens in strijd met alle internationale verdragen).

Bokko | 09-02-10 | 14:19

Hoezo praten we over stiekem als zelfs een of andere Bokko op het internet er al vanaf weet,

@ fair = fair
Ik bedoel geen vuile bom. Ik bedoel een inefficiënt kernwapen. Check je bronnen, kleuter.

vanPuffelen | 09-02-10 | 17:48

oo god je bent echt dom het is maar hoe je het op vat..wat als israel niet bestond?

vanPuffelen | 09-02-10 | 17:52

Ik vind dat elke land het recht heeft om zijn eigen volk te beschermen met of zonder kernwapen. Ik vind dat Israel een gevaar is voor het wereldbevolking
Europa en amerika durven zelf niks tegen hun zeggen omdat ze hebben een grote probleem gecreëerd. ( financieel en wapen) Kijk hoeveel sancties ze hebben gekregen geen enkel land behalve iran durf daar op aan te wijzen!!

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren totdat het domme volk terug naar de oertijd geknald wordt.
Dan mogen ze weer opnieuw beginnen...tenminste wat er van over is.
En allemaal eigen schuld dikke bult, wie niet luisteren wil moet maar voelen.


TiSNiX | 09-02-10 | 17:1
Het Iraanse volk is absoluut niet dom...het heeft een cultuurgeschiedenis waar menig Europees land nog een puntje aan kan zuigen...de huidige regering is wèl bagger...maar hun gedrag wordt mede verklaard door het feit dat ze al tijden door allerlei vijanden omsingeld worden.

@tomie
als iemand het recht heeft zich te verdedigen zijn dat de israelies wel.
voordat julie profeet geboren werd liepen de joden daar al eeuwen rond.
en ja,zij horen daar ook thuis dus.
door een boekje heb je nog geen alleenrecht ergens op.
als e 1 volk is dat de afgelopen eeuw aangevallen is zijn het de joden wel,en mag jij wel raden door wie en welk geloof.

ojaa okee ga maar kijken waar het mensen beschaving heeft plaats gevonden dan kom praten. wat zeg jij dan aangevallen hoezo hadden ze al eeuwen geen problemen met elkaar en gelijk na tweede wereldoorlog wel???

Laat Israel eerst zelf eens hun shit opruimen, voordat ze naar anderen gaan wijzen, zionistisch tuig.

Israel is Zo ongelovelijk democratisch, dat het zelfs zo ver gaat andere volken hun wil op te dringen. Moet je zien hoe wij de kans hebben onze eigen beslissing te maken.
.
Wanneer landen niet direct staan te springen om Israel wederom door dik en dun te steunen, wordt er wel weer subtiel naar het verleden gewezen.
.
Laat het verleden nu tonen dat Israel al voor zijn ontstaan ongelovelijk veel geweld gebruikte om tot de staat Israel te komen en daarna doodleuk door is blijven gaan met het gebruik van geweld. Laat het verleden nu ook eens tonen dat Iran geen enkel land heeft aangevallen sinds vele decennia en er ook geen aanleiding is te geloven dat ze dat binnenkort gaan doen.
.
Feitenlijk wijst alles negatief in de richting van Israel, maar de VS zal Israel natuurlijk blijven steunen, al begint het WWIII.
.
Het enige wat ik niet snap, is dat zowel de mensen hier alswel Israel zelf niet inzien dat Iran Israel gewoonweg aan het uitdagen is. Is Israel stom genoeg om Iran aan te vallen met een luchtbombardement, dan staat het Iran geheel vrij (volgens internationale afspraken) om zichzelf te verdedigen. Laat het dan zo zijn dat Iran genoeg raketten heeft die Israel goed in puin kunnen leggen en daar hebben ze helemaal geen atoom-koppen voor nodig. Laat Israel dan ook nog eens gelimiteerd zijn tot luchtaanvallen, want het lijkt mij sterk dat de landen tussen Israel en Iran probleemloos een invasieleger van Israel door hun grondgebied laten trekken (om nog maar niet te praten over de logistieke lijnen die nodig zullen zijn).
.
Komen we vanzelf terug op de uitspraken van Ahmadinejad, dat Israel zichzelf ooit nog eens zal uitroeien. Israel is de bully uit de klas, alleen vergeet het even dat de grotere broer van zijn klasgenootjes even een maatje te groot is. Als Israel aanvalt, tekent het zijn eigen vonnis.

Bah, mijn regering lijkt wel een hoer.
En zoals honorable Snoop Dogg zegt: We don't love no hoes.

Iskander | 09-02-10 | 19:11

mijn complimenten voor je uitleg!!!

tomie | 09-02-10 | 17:45

Je leest niet goed, had ik moeten voorzien. Ik heb het over hulp-posten, niet een vliegtuigje en klaar is mohammed.

En volgens mij is het Hamas die de boel verneukt daar in de Gaza. Wist je toevallig ook dat Hamas na de verkiezingsoverwinning mensen van Fatah van flats afgooiden? Zie je het al gebeuren? VVD (of andere willekeurige partij) die straks mensen van D66 en SP van flats afgooien?

En je hoeft niet lang in Israël te zijn om erachter te komen dat Israël van alles wordt beschuldigd, als iemand zijn veter los is krijgen de Israëli's daar al de schuld van.

Iskander | 09-02-1 | 19:11
tomie | 09-02-10 | 19:25 0
Goh, jij komt uit Iran, wat kom jij hier doen dan, als je hun gedrag zo goed vindt, ga je toch fijn daar wonen, val normale mensen niet lastig met je onzin. Iran mag zich verdedigen.. natuurlijk, maar de landen liggen niet eens naast elkaar, wat voor reden zal Israël hebben aan te vallen, behalve als ze zich bedreigd voelen, en een gek met een wapen, is nu eenmaal een bedreiging. De reden dat jij hier woont, is waarschijnlijk die zelfde gek.
Iskander | 09-02-1 | 19:11
Israël de bully.. ja als je de laatste 60 jaar vergeet, waarin het kleinste jongetje van de klas zich heeft ontwikkeld tot de grootste en sterkste volwassene, kun je je misschien eens afvragen, waarom hebben die andere kinderen zich niet ook ontwikkeld. Nee, zij zijn achtergebleven dwazen, badend in hun bad met olie zijn zij dom blijven ronddolen in hun kinderlijke gedrag.
Ik word van dat soort landen altijd een beetje misselijk.

Als Iran een nucleair wapen wil, dan geef je ze toch een nucleair wapen. Per luchtpost wel te verstaan.

Fuck you Israël & fuck you dolphin!

domheid regeert | 09-02-10 | 17:13
De mensen in Iran, een groot deel ervan in ieder geval, hoeft helemaal geen atoombom, waarom zouden ze. Noem mij eens een reden voor een weldenkend mens waarom iemand Iran zou willen aanvallen... de enige reden die ik kan bedenken... een atoombom. Voor de rest lekker in hun eigen sop laten gaarkoken.
Ze hebben daar nu al 60 jaar een bak met olie, giga geld, en is er in dat land al iets gebeurd waarvan wij zouden zeggen... wow, ik wou dat wij dat hadden gedaan... neee, het zijn nog steeds randdebielen, waaraan vooruitgang en civilisatie reeds 1500 jaar aan is voorbij gegaan. Ik denk dat er in Iran veel mensen jaloers zijn op Irak, zij krijgen wel een nieuwe kans, en ondanks alle teenwerking ziet het er naar uit dat zij die gaan pakken.

Viel een g weg in teenwerking, sorry.

@Bokko | 09-02-10 | 14:19
"Israel mag wel atoombommen stiekem hebben? Iran heeft ze nog niet eens en mogelijk willen ze het niet. Israel daarentegen..... Slaap lekker verder vrinden.."

De Nazi's mogen wel stiekem joden vergassen? Iran doet dat nog niet eens en mogelijk willen ze het niet. De Nazi's daarentegen.... Slaap lekker verder @Bokko.

Ik neem aan dat jij ook tegen het verbod op dragen van vuurwapens bent in Nederland. Criminelen hebben ze stiekem en rechtschapen burgers nog niet en mogelijk willen ze het niet. Criminelen daarentegen..... Ik zou toch een stuk lekkerder slapen met een Walther onder mijn hoofdkussen.

@Chiant | 09-02-10 | 20:23
N.B. @ Bokko:
Om de contradictionele domheid van je reaguursel aan de orde te stellen.

Israël houdt zich al jaren niet aan resoluties en Internationale Verdragen. Men moet niet gaan mekkeren om dezelfde geit...

Goh is wel knap zeg. Het stoutste slimme jongetje van de klas heeft nog wat te eisen ook. Eerst maar eens zorgen dat het een beetje gezelliger wordt binnen eigen grenzen en dan nog maar eens netjes vragen, niet?

Sommige mensen snappen de wereld echt niet. Israel heeft al jaren kernwapens en heeft nooit gedreigd ze te gebruiken. Het feit, echter, dat iedereen vermoedt dat israel ze heeft, werkt wel afschrikkend voor bepaalde landen om israel binnen te vallen. Je kan zelfs stellen dat israel zonder die kernwapens niet meer had bestaan.

Iran daarentegen hoeft zich niet druk te maken om Israel, israel dreigt niet iran van de kaart te vegen, niet zolang iran zich niet bezighoudt met kernwapens.

Zoals mensen hier domweg roepen (wat overigens een ernstig gebrek aan inzicht aantoont) dat iran kernwapens mag omdat israel ze nu eenmaal heeft, is hetzelfde als een bedreiger een wapen gunnen omdat degene die hij bedrijgt ook wapens heeft....

wie zich laat verwarren door drogredenen, religieuze overtuigingen dan wel (ethnische) saamhorigheid gevoelens heeft niets te zoeken in deze discussie.

Bovengenoemde redenen hebben de situatie bewezen gecompliceerd de laatste 62 jaar, onvoorwaardelijke objectiviteit is daarom van belang.

Israel heeft wat mij betreft niets te zoeken in alles van en na 67, behalve jeruzalem.

Je kan van de islam niet vragen om mekka in te leveren, dat zou het westen nooit durven. Jeruzalem is de joodse religieuze hoofdstad (wordt niet 1 keer genoemd in de Koran), dus zal dat volgens westerse maatstaven moeten blijven.

Joden hebben altijd in israel gezeten, dus weghalen kan je ze daar in ieder geval niet, net zo min als je de palestijnen daar weg kan halen. Vandaar dus ook een palestijnse staat volgens '67. Waarom niet '48? Omdat de arabische wereld dat voorstel heeft afgewezen in 48 en heeft beantwoord met een oorlog. Ze daarvoor belonen is het equivalent van een koekje geven aan een blaffende hond (Operant conditioning, reinforcement).

De grootste misstap van de arabische wereld is dat ze omgekeerd redeneren als het gaat om respect. In de arabische wereld eist men eerst respect, vooral als vorm van onderdanigheid, respect verkrijg je vooral door het niet respecteren zo onaangenaam mogelijk te maken.
Daar waar wij pas respecteren als men het verdient en respect verliezen zodra men het ons onaangenaam maakt.

Het is alsof je in de klas verwacht dat je een 10 krijgt als basis, krijg je lager, dan ga je kloten totdat de leraar inziet dat alleen een 10 je weer kalmeert.

Uiteindelijk kan je twee volkeren moeilijk vergelijken op basis van cultuur, dat is altijd iets relatiefs. Je zal dus moeten kijken wat ze netto opleveren en kosten op deze wereld (uit eigen handeling). In dat geval kan je veilig stellen dat de islamitische wereld minimaal evenveel schade toebrengt aan de wereld in aantallen doden als israel. De hoevelheid goede dingen (zoals wetenschappelijke, literaire en artistieke vooruitgang) die joden brengen zijn natuurlij immens in vergelijken met bijna elke andere bevolkingsgroep.

Betekent dat dat Israel mag doen wat ze wil? Neen, zeer zeker niet,
betekent dat echter dat daardoor iran aan de kernwapens mag? Dat hangt er van af hoe graag u een oorlog wil in het midden oosten. Alleen een gek op het niveau genocide zal zo een escalatie willen forceren....

Geen kwaad woord over Israelis. Zijn fijne mensen, doen geen vlieg kwaad, houden zich helemaal niet met religie bezig. En volgens de bijbel hebben zij hun land van god gekregen, Helemaal eerlijk, valt geen speld tussen te krijgen.

Sancties ? Platbombarderen die centrales daar !

club662 | 10-02-10 | 10:30
Altijd fijn om te zien dat er mensen zijn die wel nadenken.
Goed gedacht en geschreven, mijn complimenten.

tomie | 09-02-10 | 18:40
Typisch gevalletje van de wet van de remmende voorsprong als je het mij vraagt. Welke indruk maakt het als ik zeg dat mijn familie 400 jaar geleden rijk was? Geen. Bovendien: of het nu waar is of niet dat de beschaving uit het midden-oosten komt, dat heeft met de zaken niets te maken. Israel bestaat, net als alle andere landen, dus uitspraken over dat ze er weg moeten zijn net zo dom als zeggen dat we Duitsland of Nederland moeten opheffen. Dat neemt ook niemand serieus tomie.

Zie het nu pas dus ik had kunnen samenvatten met:
"wat club662 zegt."

club662 | 10-02-10 | 10:30 val niet veel aan toe te voegen.

web_krijter | 09-02-10 | 14:26
Je hebt WEL een punt....Israel is officieel schuldig aan oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid (Gaza en Westbank) en iedereen doet net of hij het niet ziet of weet. Of niet WIL weten, want net als met het regiem in Jeruzalem was er met het regiem in Berlijn toen ook nog aardig zaken te doen. Totdat de pleuris uitbrak, die voor de Palestijnen al vijftig jaar is uitgebroken met een bezettende macht (volgens internationaal recht,waar Israel meent selectief schijt aan te mogen hebben is de bezetting van zowel de westover als van Gaza volledig volkenrechterlijk illegaal en hebben de bewoners het internationale RECHT om zich gewapenderhand te verzetten)
Maar aan teheran valt voor het wwesten minder te verdienen dan aan Jeruzalem, bovendien heeft Jeruzalem meer lobby bij de grote regeringen dan Teheran. Heb trouwens nog nooit van een grote Iraanse lobby in de VS gehoord. Wel van een grote joodse lobby, in alle geledingen van de samenleving. Maar om daarmee nu de grootste bek ook automatisch het grootste gelijk te geven, gaat mij (en ook vele joodse medeburgers) wel een vliegveld te ver...
Israel heeft het recht verspeeld om te jammeren, eerst zelf alle VN resoluties waar men schijt aan heeft gehad eens nakomen en dan pas mauwen....Maar dat zal wel niet gelobbied worden, denk ik.

blaster | 10-02-10 | 13:01
Een Ander Joods Geluid?

@Iskander | 09-02-10 | 19:11 - Israel is inderdaad democratisch. ZO democratisch dat arabieren in hun regering gekozen kunnen worden. Hoeveel van de omringende Islamitische landen bieden diezelfde mogelijkheden aan lui van andere religieuze afkomst?
.
Als je termen als democratie in de mond neemt, moet je er niet gek van opkijken dat je erop gewezen wordt dat als je echt democratie aanhangt, Israel toch echt de enige serieuze democratie in de regio is.

komt dat schot | 09-02-10 | 20:08
Leuk dat je een aanname maakt dat ik wel Iraans moet zijn omdat ik Iran verdedig. Ook heel erg tegendraads. Als ik Iraan ontvlucht zou zijn, zou ik ook een grondige hekel aan de regering moeten hebben...
Effin, ik ben dus geen Iraan, maar gewoonweg een Nederlander. Je stelt verder dat Iran een bedreiging is voor Israel. Het is echter Israel die al meerdere malen heeft gedreigd met luchtbombardementen. Dat ze tot nog toe tegen zijn gehouden doet daar niets aan af. De echte dreiging van het gebruiken van geweld komt vooralsnog dus van het land dat al kernwapens heeft liggen. Logisch dus als Iran zich wil kunnen bewapenen om zich tegen Israel te beschermen.
Verder zou ik 'Palestijntje treiteren' nou niet bepaald willen gelijkstellen aan volwassen en fatsoenlijk gedrag, maar goed, in de ogen van sommigen... Ik zou zeggen, dat schot kwam, maar was kilometers naast het doel. Probeer het nog een keer, of verander je nick naar Seedorf.

Iskander | 10-02-10 | 18:18
nee hoor, ik wist wel dat je dat niet was, maar had je naam er al gezet, later weer eronder gebruikt en ik dacht dat ik hem boven had weggehaald, niet dus, maar ik dacht dat je dat wel zou begrijpen aangezien je eronder nog een keer apart werd vermeld. Nee dus, maar misschien is dit voor jou ook wat veel gevraagd.
En wat Seedorf betreft, ik wou dat het waar was, kunnen Nederlanders als jij niet aan tippen, ik helaas ook niet.
Ga nu maar weer snel naar moeder de vrouw, misschien kun je die wel imponeren.

RSS Feeds

Digi Sp!ts archief