Een driejarig meisje uit de Verenigde Staten heeft zichzelf per abuis doodgeschoten. De peuter zag het geladen vuurwapen van haar stiefvader aan voor een speelgoedpistool van de Wii.
De stiefvader hield het wapen altijd veilig opgeborgen. Altijd, behalve toen het meisje het ding in handen kreeg. De stiefvader had het tevoorschijn gehaald, toen hij het idee had dat er zich een insluiper in huis bevond.
Daarna vergat hij het wapen op te ruimen. De kleine Cheyenne, die vaker een schietspelletje speelde op de Wii, dacht dat het geladen wapen op tafel de afstandsbediening van de spelcomputer was.
Reacties
dacht wat ... ?
Melk met klonten | 10-03-10 | 20:46
-weggejorist-
Vryth | 10-03-10 | 20:46
Die dacht wat...?
Goed Te Passe | 10-03-10 | 20:46
Dacht wat?
De Zeurkous | 10-03-10 | 20:46
Vanmorgen op NU.nl en nou al op spits?
the nipster | 10-03-10 | 20:47
Daarna vergat hij het wapen op te ruimen. De kleine Cheyenne, die vaker een schietspelletje speelde op de Wii, dacht
Dacht wat? Dacht olifant? Dacht dromedaris?
Shrubbery! | 10-03-10 | 20:47
Daarna vergat hij het wapen op te ruimen. De kleine Cheyenne, die vaker een schietspelletje speelde op de Wii, dacht
nieuw spel op spits, maak het nieuwsitem af?
3747 | 10-03-10 | 20:47
die dacht niks?
ontzettend fapkonijn | 10-03-10 | 20:47
Altijd weer die spelcomputers...
Psycotix | 10-03-10 | 20:47
Amerikanen en wapens, het is om je kapot te schamen. Wapens hebben nog nóóit een nobel doel gediend.
Links Handig | 10-03-10 | 20:47
Na het woord 'dacht' trad de dood nogal abrupt in.
Zoetwaterpanharing | 10-03-10 | 20:47
Lees morgen alles in de Spits, want Widdershoven heeft er geen zin meer in
dorpsidioot | 10-03-10 | 20:48
@Vryth
*kijkt op nu om te kijken wat het meisje nou dacht*
3747 | 10-03-10 | 20:48
dacht > BOEM!
Links Handig | 10-03-10 | 20:48
Check ff je nieuwsbericht voordat je hem plaatst.
holysjit | 10-03-10 | 20:48
Spannend Widdershoven! Wat dacht het meisje!?
frickY | 10-03-10 | 20:48
Loopt mijn klok wel goed? Op SN om 22:00 en het nu pas 20:48??????
redelijk toch | 10-03-10 | 20:48
*** Nieuw! ***
Cliffhangers in uw nieuwsbericht! Blijf hangen voor het vervolg op dit bericht, na deze promotionele mededelingen...
Phoq | 10-03-10 | 20:48
Genetisch is papa verantwoordelijk.
Plukkiehaar | 10-03-10 | 22:10
Ik heb ook zo veel last van insluipers tegenwoordig, zal het weer wel zijn.
Ling Ping | 10-03-10 | 22:13
Sneu zelfmoord, ze kon het leven vast niet meer aan...
MichieldeMuiter | 10-03-10 | 22:13
Aha... het bericht werd te vroeg geplaatst en toen weer om 22:00 geplaatst. Iemand heeft op de verkeerde knoppen zitten drukken rond 20:46 hahaha.
.
Hoe dan ook... verschrikkelijk bericht...
David D. Davidson | 10-03-10 | 22:13
Knap dat er toch achterhaald is wat de peuter dacht.
hoocheecoochee | 10-03-10 | 22:14
-weggejorist-
Tjez | 10-03-10 | 22:14
Zo'n mongool verdient gewoon de maximale straf voor dood door schuld. Voelen zal ie het, wat voor achtergebleven holbewoner het is, met z'n wapens.
Malakai | 10-03-10 | 22:15
Wanneer zet Obama die vermaledijde wapenwet nou eens door.
Scheelt een boel amerikaanse kinderen per jaar !
ajasses | 10-03-10 | 22:16
een geladen pistool weegt hetzelfde als een Wii afstandbediening?
geheelonthouder | 10-03-10 | 22:16
Dat dan niet de tv dood is gegaan maar zij, heel tragisch.
de modelburger | 10-03-10 | 22:16
De trieste kant van het wapenbezit in de VS en daarom zijn wapens hier in Nederland illigaal. Omdat er altijd labielen zijn die kunnen doordraaien en achterlijke debielen die hun wapens lekker laten rondslingeren in een huis met kleine kinderen.
Dordt | 10-03-10 | 22:17
RIP meisje, helaas zul je niet de laatste zijn die dit overkomt.
Gezwelgje | 10-03-10 | 22:17
En een peuter richt het pistool op zichzelf, want dat doe je natuurlijk ook bij de Wii, en is dan in staat de trekker over te halen? NOT!
En-el Hak | 10-03-10 | 22:18
@ Links Handig | 10-03-10 | 20:47
Valt best mee. Dankzij wapens leven we nu in een, in vergelijking tot anderen, 'vrij' land.
R.I.P. iig
Semper Pecunia | 10-03-10 | 22:18
richt je de wii afstandbediening dan ook op jezelf?
dhunter | 10-03-10 | 22:18
Wat een kletsverhaal, een driejarig meisje heeft heel de kracht in haar vingertjes niet om de trekker over te halen.
rookvlees | 10-03-10 | 22:18
Tjez | 10-03-10 | 22:14
Klagers zoals jij moeten eigenlijk gewoon een permaban krijgen....dat domme gelul altijd dat iemand anders eerder was met het nieuws hangt mij de strot uit....
MichieldeMuiter | 10-03-10 | 22:19
Bravo redactie: het teruggetrokken nieuwsbericht alsnog geplaatst inclusief de te vroege reacties. Hulde!
.
Inhoudelijk: walgelijk dat Amerikanen wapens laten slingeren. Een algeheel wapenverbod scheelt een aantal lijkkisten en begrafenissen! Maar dat past niet in het straatje van de NRA!
redelijk toch | 10-03-10 | 22:19
@ Semper Pecunia | 10-03-10 | 22:18
Dat was zonder het bestaan van wapens niet gelukt?
Links Handig | 10-03-10 | 22:19
Spits is langzaam vandaag.
Hoog in de bergen | 10-03-10 | 22:20
Ongeloofwaardig verhaal, zo'n meisje van 3 kan nauwelijks een geladen pistool optillen, veel te zwaar. En al helemaal niet richten, doorladen, achterstevoren vastpakken en de trekker van je af duwen.
1nfidel | 10-03-10 | 22:21
oud nieuws
DamsterHc | 10-03-10 | 22:21
Only in the U S of A, waar iedere debiel met een vuurwapen rond mag lopen.
matatwork | 10-03-10 | 22:21
Dus een 3 jarig kind schiet zichzelf dood maar heeft van te voren een briefje achtergelaten met wat het dacht? Of wordt er verondersteld dat het kind dat dacht.
fender05 | 10-03-10 | 22:22
1nfidel | 10-03-10 | 22:21
Steek 'm maar onder je kin, lukt vast wel...
MichieldeMuiter | 10-03-10 | 22:22
Inderdaad, oud nieuws. Waar slaat dit op? Ik kan net zo goed een krant gaan lezen.
Woelieboelie | 10-03-10 | 22:22
@1nfidel | 10-03-10 | 22:21
Als ik jou zo lees lijkt het wel alsof ze het bewust deed.
meertenzor | 10-03-10 | 22:23
Only in...
svennos | 10-03-10 | 22:23
Alle peuters verbieden!!!!!
h28 | 10-03-10 | 22:23
ik wil wat meer informatie om mijn oordeel te kunnen geven. Was het een pistool of revolver. Was het trailer trash. Was het een lelijk kind bijvoorbeeld, iets dat het dan toch weer minder tragisch maakt want lelijk trailer trash, daar kunnen we er niet weinig genoeg van hebben.
The Observer | 10-03-10 | 22:23
@meertenzor | 10-03-10 | 22:23
Daar gaat het om, zij zou het niet kunnen, bewust dan wel onbewust. Ik denk persoonlijk dat iemand anders dat wel kon.
rookvlees | 10-03-10 | 22:24
Maar maar maar...
Hoe weten ze nou wat ze dacht? Heeft ze dat nog even vertelt toen ze dood was?
Wel triest.
DE secretaresse | 10-03-10 | 22:24
Links Handig | 10-03-10 | 20:47
Nou, dat moet je niet zeggen: het wapen waar de kogel uit kwam dat Adolf H. naar de eeuwige jachtvelden verwees diende imho toch echt wel een nobel doel
En Little Boy & Fat Man dienden ook een nobel doel: het beëindigen van een verschrikkelijke oorlog met veel te veel slachtoffers
FW Ta-183 Huckebein | 10-03-10 | 22:24
Volgens mij wilde ze gewoon niet doen wat opa wilde..
hoocheecoochee | 10-03-10 | 22:25
C.Widdershoven,u speeld ook met Wii,topic weg,topic terug.
OT.Hoe stom ben je om je wapen zomaar ergens neer te leggen als er kinderen in huis zijn.
Sowieso hoor je dat niet in huis te hebben.
snoes | 10-03-10 | 22:25
Ze snapte iig het principe niet van de loop richting de TV te richten. Was er trouwens al sinds de tijd van de Sega SMS/Nintendo NES geen regel dat die officiele dingen niet meer op een echt pistool mogen lijken?
Ploertendodert | 10-03-10 | 22:25
Joepie ons topic is terug \o/
De Zeurkous | 10-03-10 | 22:27
@Links Handig 20:47: Oh nee? Het verjagen of zelfs doden van een indringer vind ik nobel genoeg. Ik ken een Amerikaanse die een verkrachter heeft verjaagd door hem met steenzout uit een dubbelloops te beschieten. Een goede afloop dank zij dat wapen... In de andere loop zat lood, en indien nodig zou ze die gebruikt hebben. Ook prima. En het heeft niets met eigenrichting te maken; als jij besluit om anderen te verkrachten of te bedreigen, dan is jouw leven wat mij betreft even een stuk minder waard dan de veiligheid van jouw slachtoffers.
Een geladen wapen in een huis met kinderen laten liggen is wat anders, net zoiets als gootsteenontstopper overgieten in een fles Roosvicee en deze op de kindertafel achterlaten. Oftewel: dan ben je niet goed bij je hoofd. Het probleem is niet het wapen net zo min als het de gootsteenontstopper is.
Muxje | 10-03-10 | 22:27
Alleen al het idee dat er een vuurwapen in je huis ligt in de buurt van je kinderen. Niet achteraf gaan lopen janken natuurlijk, daar krijg je die kleine niet mee terug, het was uiteindelijke met voorbedachte rade.
Martijn12345 | 10-03-10 | 22:30
Oud nieuws maar weer in de JoeNaaitmeSteeds... Schaf die wapenwet/NRA eens gauw af, stelletje nono's daar!
En vaderlief is helaas nu genoeg gestraft. RIP meiske.
*schudt hoofd en denkt aan eigen dochter*
Jorgos | 10-03-10 | 22:30
Dan wordt zeer binnenkort de Wii verboden in Amerika, het leidt tot gevaarlijk gedrag onder de minderjarigen.
In plaats van het pistool...
Pumpernickel | 10-03-10 | 22:32
Muxje | 10-03-10 | 22:27
Kijk jij de cijfers hoeveel mensen hun vege lijf hebben kunnen redden door een wapen in huis, en hoeveel onschuldige slachtoffers er van zijn gevallen. Maak de balans op en dank op je knietjes dat wij geen soepele wapenwet hebben.
de modelburger | 10-03-10 | 22:32
Peuters schietspelletjes laten spelen; tsss
fjordman | 10-03-10 | 22:33
@Links Handig | 10-03-10 | 20:47: Nederlanders zullen het wel nooit begrijpen.
Een van de idealen die aan de basis van de Verenigde Staten van Amerika liggen is dat iedere bewoner zichzelf en anderen moet kunnen verdedigen tegenover de overheid. Dat is 3 eeuwen terug een bewuste beslissing geweest, en overheden -- inclusief de Amerikaanse overheid -- zijn intussen niet bepaald minder demagogisch geworden. Nederlanders snappen dat niet omdat ze de overheid misschien niet (meer) omhelzen, maar er wel sterk tegen aanleunen. Een zekere grote broer is dan niet ver weg.
De Zeurkous | 10-03-10 | 22:34
@snoes | 10-03-10 | 22:25: lieverd, wel even op de spelling letten: speelT
redelijk toch | 10-03-10 | 22:36
@redelijk toch | 10-03-10 | 22:36:
Aww, een lieve spellingsbrigadier.
De Zeurkous | 10-03-10 | 22:38
@de modelburger 22:32: Ik denk dat die vergelijking wel eens gunstig kan uitvallen voor wapenbezitters. Zeker als je landen als Finland, Zwitserland en vooral Canada meeneemt, waar het wapenbezit ook zeer hoog is maar de mensen wat minder maf zijn. Als het misgaat met vuurwapens wordt dat breed in de pers uitgemeten, maar bijv. in de VS verdrinken er jaarlijks meer kinderen in zwembaden dan dat er omkomen door ongelukken met vuurwapens.
Muxje | 10-03-10 | 22:39
Typisch verhaal. Stiefvader bewaart zijn Smith & Wesson op een veilige plek. Hoort wat, gaat buiten kijken met geladen pistool. Lijkt me dat dan de adrenaline rondpomt en zijn werk wel doet. Dus ook dat je niet meteen te moe bent om dat ding weer op te ruimen zodat de volgende ochtend je stiefkind zichzelf in de borst kan schieten.
Weest gegroet | 10-03-10 | 22:39
Typisch verhaal. Stiefvader bewaart zijn Smith & Wesson op een veilige plek. Hoort wat, gaat buiten kijken met geladen pistool. Lijkt me dat dan de adrenaline rondpomt en zijn werk wel doet. Dus ook dat je niet meteen te moe bent om dat ding weer op te ruimen zodat de volgende ochtend je stiefkind zichzelf in de borst kan schieten.
Weest gegroet | 10-03-10 | 22:40
Kan iemand die 500 internal server error eens neerschieten?
Weest gegroet | 10-03-10 | 22:41
@De Zeurkous | 10-03-10 | 22:38: bemoei je hier niet mee. Snoes en ik hebben vaker reaguurcontact!
redelijk toch | 10-03-10 | 22:41
www.nu.nl...
.
Misschien moet de SpitsNieuws redactie eens kranten en nieuwssites gaan lezen?
pb.ning | 10-03-10 | 22:43
een driejarig meisje dat wel vaker een schietspel speelt op de wii.... hoe geloofwaardig is dat?
Miata | 10-03-10 | 22:43
@redelijk toch | 10-03-10 | 22:41:
Oh okay. Hoop dat ik niks kapot gemaakt heb? Had niets van dat soort gedachten. Ben ook een nicht, maar dat terijzde.
De Zeurkous | 10-03-10 | 22:46
Waarom wist ik aan de titel al dat dit in Amerika was gebeurd...
Meneer Meeuw | 10-03-10 | 22:48
De kleine Ceyenne "dacht dat het geladen wapen op tafel de afstandsbediening van de spelcomputer was". Heeft ze dat dan nog aan iemand kunnen navertellen?
Dhr Moker | 10-03-10 | 22:49
ze hield de controller verkeerd om als je het mij vraagt..
Grande | 10-03-10 | 22:49
@ redelijk toch (22:36)
Ai ik zie het,dank je schat,zal er in het vervolg beter op letten.
snoes | 10-03-10 | 22:50
@Muxje | 10-03-10 | 22:39
De criminele daad van bijvoorbeeld een inbreker weegt niet op tegen het neerschieten van diezelfde inbreker. Zelfverdediging is goed maar moet wel redelijk en billijk zijn. Voorts zal vrijheid met betrekking tot wapens leiden tot het meer in eigen hand nemen van de bestraffing zonder dat diegene recht heeft gehad op een eerlijk proces.
Whydis | 10-03-10 | 22:50
@Miata | 10-03-10 | 22:43:
Toen ik acht jaar oud was had mijn schooljuf veel commentaar op het feit dat mijn moeder mij zonder supervisie DooM liet spelen. Dat er, 15 jaar later, nog steeds moeilijk over wordt gedaan over 3-jarige kinderen die bij het spelen van Duck Hunt een faux pistool gebruiken, gaat mij boven mijn pet.
De Zeurkous | 10-03-10 | 22:55
Vuurwapens altijd +100
Mensen die niet weten hoe ze hem moeten opbergen -1000
Raevin | 10-03-10 | 22:57
dit is echt bullshit, ik heb wel is tv programma's gezien dat ze polities zochten ofzo en daarbij was er zo een wijf dat nauwelijks de trekker over kon halen; hoe ken een peuter dat dan wel?
wenteltrap | 10-03-10 | 23:01
Oud nieuws dit. Ligt al onder in de kattenbak
Emma Watson | 10-03-10 | 23:01
pb.ning | 10-03-10 | 22:43
Eens. Spitsnieuws heeft weinig nieuwswaarde meer, als ik alles eerst van mijn collega's en op de radio gehoord heb en op Twitter gelezen heb.
Jammer dat ze gemiddeld een uurtje of 6 achterlopen. Als onderdeel van 's lands grootste dodenbomenrondbrenger verwacht je toch meer.
TomTomD | 10-03-10 | 23:01
er verzuipen meer peuters in zwembaden in de vs elk jaar dan zichzelf kapotschieten. Niemand hoor je er over dat ze zwembaden moeten verbieden enzo. Beide treurige ongevallen zijn te voorkomen maar toch zeiken mensen het hardst over vuurwapens.
gruppenfuhrer | 10-03-10 | 23:02
@Whydis 22:50: Zelfverdediging met een vuurwapen lijkt me redelijk. Het is wat overdreven om een insluiper neer te schieten als die er met je spullen vandoor wil gaan, maar wat als hij meer wil? Of als ze met meer zijn? Met de verhalen over verkrachtingen, moorden en lui die om hun pincode gemarteld zijn in hun eigen huis, vormt een insluiper een bedreiging die potentieel wel heel wat meer dan een simpele diefstal behelst.
Muxje | 10-03-10 | 23:02
@Jorgos | 10-03-10 | 22:30
Je snapt het niet en dus kraam je maar onzin uit, de NRA is een van de machtigste organisaties in de USA. Wapens horen bij de USA, staan in de grondwet verankerd en zorgen voor de ultieme democratie.
watson357 | 10-03-10 | 23:06
@Muxje | 10-03-10 | 23:02
Hoe vaak gebeuren die dingen op alle inbraken? Het is paranoïde om te denken dat elke inbreker een potentiële moordenaar is. Hier in Nederland is de kans daarop nog kleiner. De hoeveelheid aan dood geschoten inbrekers die alleen voor de boedel gingen zal groter zijn dan het aantal inbrekers dat de inwoners verkracht en/of vermoord.
Whydis | 10-03-10 | 23:09
@ Whydis | 10-03-10 | 22:50 "Voorts zal vrijheid met betrekking tot wapens leiden tot het meer in eigen hand nemen van de bestraffing zonder dat diegene recht heeft gehad op een eerlijk proces."
Op het moment dat hij door het keukenraampje naar binnenklom begon z'n eerlijke proces.
Captain Bligh | 10-03-10 | 23:12
Hoe weten ze zo zeker dat ze dacht dat het de afstandsbediening van de Wii was, heeft ze dat gezegd ofzo?
kwertie toetsenbord | 10-03-10 | 23:15
Amerikanen en wapens, het is om je kapot te schamen. Wapens hebben nog nóóit een nobel doel gediend.
Links Handig | 10-03-10 | 20:47
*Verward naar vers geschoten wild zwijn op bord kijkt*
albert136 | 10-03-10 | 23:17
@Whydis 23:09: Is dat zo? Ik weet het niet. Hoeveel inbrekers zullen het hazepad keizen als ze oog in oog met een gewapende bewoner staan? En hoeveel inbrekers die beschoten worden overlijden ook daadwerkelijk?
Muxje | 10-03-10 | 23:17
@Captain Bligh | 10-03-10 | 23:12:
Precies. Geen overheid nodig. Natuurlijk moet je niet meteen schieten maar eerst je wapen op de indringert richten en vragen wth hij aan het doen is, maar dat terzijde...
De Zeurkous | 10-03-10 | 23:19
@albert136 | 10-03-10 | 23:17:
Dat ies niet nobel.
[/vegetariert spreekt]
De Zeurkous | 10-03-10 | 23:22
@ De Zeurkous | 10-03-10 | 23:19 Je MAG (terecht) zelfs niet eens meteen schieten: en.wikipedia.org...
Captain Bligh | 10-03-10 | 23:25
@Captain Bligh | 10-03-10 | 23:25:
Soms wil ik echt emigreren naar de VS... onze overheid struikelt over AOW-uitkeringen, barst over een militaire missie (om het neutraal te zeggen) naar Uruzgan, maar weet dit soort simpele grondrechten- en plichten niet eens te regelen. En de Nederlanders doen er in de regel niks aan. *schud hoofd*
De Zeurkous | 10-03-10 | 23:29
@Captain Bligh | 10-03-10 | 23:25
Net alsof mensen met die adrenaline rush rustig blijven en de inbreker vragen of ie dat niet wil doen. Tuurlijk niet, die schieten door de adrenaline meteen. Nog een reden om wapens voor normale burgers te verbieden.
@Muxje | 10-03-10 | 23:17
Ik vind het de inbraak nog steeds niet wegen tegenover het ernstig verwonden van de inbreker. En hetzelfde geldt voor het verhaal hiervoor. Hoeveel mensen neigen ernaar om meteen te schieten door de adrenaline en zenuwen.
Whydis | 10-03-10 | 23:32
@De Zeurkous | 10-03-10 | 23:29
Hebben ze in Amerika überhaupt wel een een collectieve ouderdomsuitkering. De gezondheidszorg vernieuwing komt er niet door, Een staatsschuld van hier tot Tokyo plus een miljarden verslindende oorlog, een juridisch systeem dat ouderwets en vernaggeld is etc. We hebben het hier echt veel beter dan in Amerika.
Whydis | 10-03-10 | 23:35
@Whydis | 10-03-10 | 23:32:
Met de *kuch* zelfcontrole van een Nederlander zul je op die manier inderdaad niet ver komen. Maar sowieso loop je nou eenmaal dat risico wanneer je onuitgenodigd iemands hol inloopt -- er kan zomaar een leeuw schuilen die een lekker maaltje in je ziet. Als je dat risico niet wil lopen, moet je niet inbreken.
De Zeurkous | 10-03-10 | 23:35
een kind van 3 denkt niet over gevaar
pa had z'n wapen gewoon op moeten ruimen
pa is gewoon keihard de reden dat die kleine meid dood is
dus pa verdiend stoel
poor kid
SatansNightmare | 10-03-10 | 23:40
@ De Zeurkous | 10-03-10 | 23:29 Och, de VS is ook niet zaligmakend, maar ik ben wel met je eens dat het een zegen zou zijn wanneer we hier in NL wat minder overheid, en wat meer individuele vrijheden zouden hebben.
Captain Bligh | 10-03-10 | 23:41
Wie laat z'n 3 jaar oude dochtertje uberhaupt schietspelletjes spelen?
Die 16+ staat er ook niet voor niks.. Maarja.. tegenwoordig moet en zal er eerst iemand overlijden...
Pops | 10-03-10 | 23:44
@Whydis | 10-03-10 | 23:35:
Dat is mijn dilemma. Je kunt daar, nog veel meer dan in Nederland (want ook heir gebeurt zoiets aan de onderkant van de maatschappij!), vogelvrij worden. Veel van de meer comfortabele diensten van onze overheid waar wij Nederlanders op rekenen zijn er domweg niet.
Maar aan de andere kant is het bekend dat vrijheid over het algemeen flink wat kan vergen. Maar er is geen vervanging voor vrijheid. Ik zal eerlijk zijn: ik leef van een uitkering. Maar misschien zou ik nog wel liever deaud neervallen dan in de benauwende cultuur van .nl te moeten blijven, met een overheid die constant voor mij bepaald wat goed is.
De Zeurkous | 10-03-10 | 23:47
@Captain Bligh | 10-03-10 | 23:41:
Eindelijk iemand die Nederlandsch spreekt en dat begrijpt. Hulde!
De Zeurkous | 10-03-10 | 23:50
@ Whydis | 10-03-10 | 23:32 "Nog een reden om wapens voor normale burgers te verbieden." Zodat alleen criminelen ze nog hebben? En een overheid die de brave burger als zijn vijand/melkkoe beschouwt?
En wat is het probleem eigenlijk??? Wanneer een crimineel er voor kiest om zichzelf in het vervolg aan de wet te houden, loopt 'ie ook niet tegen een blauwe boon aan.
Captain Bligh | 10-03-10 | 23:51
@De Zeurkous | 10-03-10 | 23:47
Hopelijk gaan ze wat doen aan de te grote overheid na komende verkiezingen. Het blijft denk ik toch ijdele hoop.
Whydis | 10-03-10 | 23:52
@Whydis | 10-03-10 | 23:52:
Zelfs een kleine overheid kan nog een benauwende en zelfs onderdrukkende macht uitoefenen. Maar zo'n 'fundamentele heroverweging' van de taken van de overheid zie ik wel zitten, al denk ik ook dat het gebakken lucht is. En ik vrees ten zeerste dat ik met die 'heroverweging' hele andere dingen wens te bereiken dan onze faalpremier.
De Zeurkous | 10-03-10 | 23:54
Whydis | 10-03-10 | 23:09
Als ze niet zouden inbreken, zouden ze ook niet het risico lopen neergeschoten te worden. Die beredenering gaat je zeker te boven?
der Haroldt | 10-03-10 | 23:57
Ik voorspel nogmaals een dode kleuter om 22:00. als er nu een plaats bij stond kan ik er misschien iets aan doen! we gaan met onze tijd mee. vroeger kreeg je de krant van de toekomst..
Tidal | 10-03-10 | 21:15
moet niet gekker worden..
Tidal | 10-03-10 | 23:58
@ De Zeurkous | 10-03-10 | 23:47 Hear! Hear! Ik zou liever morgen in vrijheid sterven van de honger/kou of weet ik veel wat, in de bergen van Alaska, Idaho, Montana o.i.d. dan dat ik in deze bekrompen socialistische heilstaat na lange tijd langzaamaan kapot ben gegaan aan een gebrek aan vrijheid!
Ik ben gewoon een blauwogige Hollander, maar ik zou het willen uitschreeuwen: MERDEKA!
Captain Bligh | 10-03-10 | 23:58
@Captain Bligh 10-03-10 | 23:51
M.i. leidt de vrijheid op wapens tot een situatie die we hier niet willen hebben. Wapens worden gebruikt als machtsmiddel. Criminelen die hier de wapens hebben gebruiken ze voornamelijk tegen anderen criminelen. Het geweld tussen "burgers" gebeurt meestal met andere middelen. Indien wapens legaal worden voor de normale burger zal het aantal doden door vuurwapens explosief stijgen en dan niet alleen binnen de criminele sector. Als iets voorhanden is, is men ook eerder geneigd erna te grijpen.
Whydis | 10-03-10 | 23:59
@der Haroldt | 10-03-10 | 23:57
De criminele daad van de inbraak staat voor mij niet gelijk aan dood door zogenaamde zelfverdediging.
Whydis | 11-03-10 | 00:01
@ Whydis | 10-03-10 | 23:59 Vertel het ook even tegen z'n nabestaanden: www.peterrdevries.nl...
Of tegen dat gezin van die bankdirecteur die laatst gegijzeld werden, of... ach het loopt de spuigaten uit van de mensen die thuis overvallen worden. En dat is logisch want banken, tankstations, winkels etc. allemaal nemen ze steeds betere maatregelen. En U (meervoud, maar ik niet) bent ook nog eens met pin gaan betalen. Dus ze moeten het wel bij u thuis gaan komen halen. Maar droom lekker verder van uw socialistische utopie!
Captain Bligh | 11-03-10 | 00:08
@Whydis | 10-03-10 | 23:59:
De prijs voor vrijheid. Daar komt een verantwoordelijkheid mee die niet iedereen zomaar kan dragen. Bovendien hebben ze zelfs in de VS een concept van een 'gun license', wat voorkomt dat het een totaal wilde westen wordt.
Het bestaan van wapens is een realiteit. Als we daar niet trots op zijn, moeten we ze gewoon niet gebruiken, in plaats van het gebruik ervan te delegeren aan criminelen
en een overheid.
De Zeurkous | 11-03-10 | 00:08
@Captain Bligh | 10-03-10 | 23:58:
=)
(overigens ben ik een Kampenaar, en verre van gewoon)
De Zeurkous | 11-03-10 | 00:12
@ De Zeurkous | 11-03-10 | 00:12 "...en verre van gewoon."
Gelukkig maar. Gewoon...? Dat is zo gewoontjes! Er zijn al genoeg grijze muizen. Maaruh: Welterusten!
Captain Bligh | 11-03-10 | 00:19
@Captain Bligh | 11-03-10 | 00:19:
Ik ga nog niet naar bed, maar 'night =)
De Zeurkous | 11-03-10 | 00:20
Alsof kinderen van 3 met speeloedpistolen spelen. Die onzin komt pas op gang met 5. Tenzij je je kinderen ertoe aanzet natuurlijk.
Stir Glenfarclas II | 11-03-10 | 00:21
-weggejorist-
bartjeb1989 | 11-03-10 | 00:23
@Stir Glenfarclas II | 11-03-10 | 00:21:
Maar papa heeft eauk een wapen!
De Zeurkous | 11-03-10 | 00:23
Nintendo kan zich vast gaan opmaken voor een rechtzaak vermoed ik...
Met Jack Thompson voorop ;-).
Ontopic: RIP.
nightraven | 11-03-10 | 00:23
@Tidal | 10-03-10 | 23:58:
*proest*
De Zeurkous | 11-03-10 | 00:24
@Captain Bligh | 11-03-10 | 00:08
Haha, nou ja iedereen zijn eigen mening. Kan eeuwig erover doorgaan, maar ik ben absoluut geen socialist!!
Whydis | 11-03-10 | 00:26
@Whydis | 11-03-10 | 00:26:
En toch is dit een socialistisch idee, dat de overheid, weliswaar democratisch(?) gekozen, beter voor de bescherming van burgers kan zorgen dan de burgers zelf.
De Zeurkous | 11-03-10 | 00:30
@De Zeurkous | 11-03-10 | 00:30
De wet en de rechtspraak moeten zorgen voor de bestraffing van de daders en niet de burger zelf.
Whydis | 11-03-10 | 00:32
Daarnaast zijn er ook andere manieren om jezelf te beschermen.
Whydis | 11-03-10 | 00:33
@Whydis | 11-03-10 | 00:32:
Een tyrannisch aspect in de wet, een foute handeling van de rechtspraak... en het recht is alweer teniet gedaan. Als je denkt dat dit ook niet in .nl aan de lopende band gebeurd, zou ik je adviseren je oogkleppen af te zetten en, zodra je aan het eerst verblindende licht gewend bent, eens goed om je heen te kijken.
@Whydis | 11-03-10 | 00:33:
Zoals? Hopen dat de overheid op tijd ter plekke is? Dat zij in andere gevallen wegblijft en je domweg niet aanvalt? Dat zij derden niet aanvalt? Dat zij geen vuile oorlogen starten of tussen afspraken uitknijpen wanneer het hen uitkomt?
De Zeurkous | 11-03-10 | 00:41
Zag dit nieuwtje al drie dagen eerder, kan ook twee geweest zijn, toen ging het volgens mij om een Amsterdams kind. Volgens mij zag ik het op Nu.nl, maar dat weet ik niet zeker. Geval van een nieuwe Urban Legend, of gewoon een door mij verkeerd gelzen bericht?
QZNYWRLD | 11-03-10 | 01:02
De wapens zijn niet het probleem. Het is de cultuur waarin je leeft hoe men met elkaar omgaat.
Het voor eigen rechter spelen is het probleem.
o.a. USA = zeer geweldadig + (veel) vuurwapens = probleem
o.a. Canada, Zwitserland, Skandinavië = niet geweldadig + veel vuurwapens = relatief weinig problemen.
Slappehap | 11-03-10 | 01:04
Sinds wanneer richt je een Wii remote naar jezelf?
Je denkt eerder dat de tv een "nek"schot incasseert...
Vreemd verhaal weer!
Bibble | 11-03-10 | 01:31
waarom denken de mensen in nederland dat wapenbezit zo'n slecht idee is ?
ik woon in canada ,all m'n buuren hebben wapens en ik ook
voor zo ver ik weet heeft nooit iemand 6 000 000 mensen de gaskamer in gemarcheerd
ik zeg :als de gewone burger geen wapen mag bezitten ,wie dan wel ?
jan-met -de -pet | 11-03-10 | 01:47
@jan-met -de -pet
in ieder geval niet John with the Pet. That seems duidelijk.
Frederico Jacobse | 11-03-10 | 02:01
Wéér zo'n kritiekloos overgenomen bericht... Politieagent tegen deaude meisje: "Waarom deed je dat nou" "Ik dacht dat het de afstandsbediening van de WII was, meneer", aldus het deaude meisje. Wel goed zien dat het pistool 'aaaaaltijd opgeborgen was'. Wakker worden sukkels! Kop moest zijn: Stiefvader knallt stiefkind (3) ab en liegt daarover alles bij elkaar.
F. von Zeikhoven | 11-03-10 | 03:23
oud nieuws?
HendrikJan | 11-03-10 | 06:56
@De Zeurkous | 11-03-10 | 00:41
Inbraken gebeuren regelmatig in Nederland maar zelden met gewelddadige/dodelijke afloop.Bij roofovervallen komt wel meer voor maar moet de politie/rechtspraak niet zorgen voor een straf voor de dader? Ik vind een foute handeling van een rechter net ietsje minder erg dan het frequente neerschieten van criminelen.Daarnaast zijn mensen eerder geneigd naar hun wapen te grijpen indien deze voorhanden is. Er zal een toename zijn in het zinloos geweld gepleegd met een vuurwapen. Ik heb wel eens mensen gezien op tv met een vuurwapen op zak uit Amerika, die mensen waren zo paranoïde dat ze in staat waren om bij elke voor hun verdachte handeling het vuurwapen te trekken.Voorts zou een toename van het recht in eigen hand nemen het juridisch systeem ondermijnen.
Whydis | 11-03-10 | 07:28
Als ze dacht dat het een pistool van de Wii was had ze dan de 50" plasma niet volledig aan gort geschoten? Ik ken geen spel waar je het op jezelf richt en moet schieten.....
iustus | 11-03-10 | 08:38
Maar ja, het recht om wapens te mogen dragen he, das veel belangrijker. Kots.
Salutis Humanae | 11-03-10 | 08:47
@Muxje | 10-03-10 | 22:39
In landen waar wapenbezit vooral ziet op meterslange jachtgeweren is het inderdaad veiliger dan in landen waar mensen 3 m16's en een paar handwapens voor de veiligheid nemen...
Het stomste wat je als land kunt doen is wetten aannemen waardoor burgers in het bezit komen van handzame, dodelijke wapens.
Zeker aangezien het meeste dodelijk geweld in Nederland nog altijd in de familiesfeer voorkomt.
vagehond | 11-03-10 | 08:54
In films hebben ze tenminste nog een veiligheidspal.
begaajer | 11-03-10 | 09:01
* spel computers maar verbieden *
RIP :( dit is zwaar kut..
teringtubbie | 11-03-10 | 09:17
Amerikanen en wapens, het is om je kapot te schamen. Wapens hebben nog nóóit een nobel doel gediend.
@Links Handig | 10-03-10 | 20:47
In Amerika mag men een wapen houden omdat dit in de grondwet is vastgelegd als middel dat dient voor zelfbescherming tegen een corrupte overheid. Dat mensen daar niet mee om kunnen gaan heeft met wapens niets te maken. Leg de reaguurder eens uit hoe een burger zichzelf moet beschermen als de overheid besluit het leger tegen haar burgers in te zetten?
Eagle_Eye | 11-03-10 | 09:26
een afstandsbediening richt je toch naar het apparaat en niet op jezelf?!
Ir. Kort Vanstof | 11-03-10 | 09:49
Als ze die wapens nu is verbieden... En nu niet zeggen dat ze zich dan niet meer kunnen verdedigen, want dat kun je toch al niet wanneer zo'n vent met een automatisch pistooltje naast je bed staat. En ongelukken zijn naar mijn mening erger dan overvallen, ik denk niet dat deze vader een heel happy life te wachten staat.
Athlete | 11-03-10 | 10:27
Dan de WII maar verbieden. Die dingen zijn levensgevaarlijk.
Bram de emmer | 11-03-10 | 10:32
Ja je kan beter een ps3 halen he, je ziet al waar de fout gemaakt is
nick31738742 | 11-03-10 | 10:51
@Bram de emmer
Hahahaha ind..Wii levensgevaarlyk! Dat s geenspeelgoed
MacMandy | 11-03-10 | 10:52
@Whydis
Guns don't kill people, people do..
Overigens toch knullig als jij precies de gelukkige bent die een inbreker treft die je wel martelt. Dan klinkt het allemaal heel mooi, maar ik geloof dat je dan toch liever een wapen zou hebben.
En iemand die betrapt wordt tijdens het inbreken, een wapen op zich gericht krijgt, en toch zo dom is om weg te rennen verdient op z'n minst een kogel in z'n been.
GeenZeil | 11-03-10 | 10:55
Er gaan in de VS honderd keer zoveel kinderen dood doordat ze in het zwembad in de achtertuin verdrinken dan doordat er een ongeluk is met een wapen van hun ouders. Daarom is dit bericht ook nieuws en geen statistiek. Verbieden is incidentenpolitiek en druist in tegen het recht op zelfverdediging.
Mark 9712 | 11-03-10 | 11:10
O jee, ik hoor de anti-game lobby alweer hun messen slijpen... Zucht.
Het was een ongeluk.
EenZiener | 11-03-10 | 12:49
Het recht op zelfverdediging, daar ben ik voor. Net als het recht op autorijden. Nadeel is dat bij allebei idioten ervan gebruik kunnen maken.
computerlove | 11-03-10 | 12:51
Dordt | 10-03-10 | 22:17
O ja zijn wapens illegaal in Nederland nou dan zou ik de wet " wapens en munitie" maar eens gaan lezen en alle sport schutters in Nederland hebben volgens jou dus illegaal een wapen in huis. Eerst eens je feiten op een rijtje zetten knuppel voor je onzin uitkraamt.
.
OT Wie laat in vredesnaam zijn 3 jarig kind überhaupt een schietspel doen moet dat koter niet gewoon naar de teltubbies kijken ip een potje counter strike of wat ze dan ook aan het doen was.
Lev | 11-03-10 | 13:02
Hoera voor de legalisatie van vuurwapens...
hoe ironisch | 11-03-10 | 13:30
dan ben je 3 en speel je schietspelletjes, feli.
ziggs | 11-03-10 | 13:47
Even kritisch kijken naar dit artikel:
-Een lightgun voor de wii lijkt niet eens enigsinds op een echt handgeweer.
-Op een handgeweer zitten verscheidene veiligheidsmechanismen.
-Een meisje van drie heeft nooit de kracht om een werkelijke trekker over te halen.
-Vader laat een geladen wapen rondslingeren.
Kop moet dus zijn vader vermoord peuter.
metalj | 11-03-10 | 14:32
Lev | 11-03-10 | 13:02
Ja wapens zijn inderdaad niet illigaal in Nederland. Maar het mag duidelijk zijn dat ze in de VS nogal makkelijk zijn met legale vuurwapens in vergelijking met Nederland. Maar als ik blij ben dat de regels omtrent wapenbezit in Nederland streng zijn dan kraam ik onzin uit?
Dordt | 11-03-10 | 15:15
@ Dordt | 11-03-10 | 15:15
Ja!
Neo-Cicero | 11-03-10 | 15:24
Daddy Ghetto had gewoon moeten zorgen dat die kleine niet bij zijn massavernietigingswapen (WMD) had kunnen komen.
Kop moet dus zijn vader vermoord peuter, met dank aan metalj voor de inspiratie.
The Big C! | 11-03-10 | 16:16
Dordt | 11-03-10 | 15:15
En beetje. Maar je bent vergeven, want ik snap je wel.
The Big C! | 11-03-10 | 16:18
Bij jullie zwermt een hoop illegale (!) shit rond uit de Joego-oorlogen.
Caution! Open grenzen are cooooool right?!
The Big C! | 11-03-10 | 16:21
Only in America
Jacobsladder | 11-03-10 | 16:30
Eagle_Eye | 11-03-10 | 09:26
"In Amerika mag men een wapen houden omdat dit in de grondwet is vastgelegd als middel dat dient voor zelfbescherming tegen een corrupte overheid. Dat mensen daar niet mee om kunnen gaan heeft met wapens niets te maken. Leg de reaguurder eens uit hoe een burger zichzelf moet beschermen als de overheid besluit het leger tegen haar burgers in te zetten?"
Aangezien dit blijkbaar de "ultieme democratie" is (watson357 | 10-03-10 | 23:06) hebben die burgers blijkbaar zelf voor die overheid gekozen. En dan moeten ze ook niet zeiken of gaan zitten schieten.
OT: Erg onwaarschijnlijk dat dat meisje zelf dat pistool heeft afgeschoten. 'k Zou eens goed naar die STIEFvader gaan kijken (stereotypen bestaan omdat ze vaak waar zijn).
Tante Kaatje | 11-03-10 | 16:50
The Big C! | 11-03-10 | 16:16
Je maakt me aan het blozen. Tevens maak ik mezelf ook blozen omdat het inderdaad zoals Tante Kaatje | 11-03-10 | 16:50 stelde een stiefvader betrof.
Schrijnend gevalletje laat ik dat rotkind maar eens opruimen omdat ik gestoord ben.
metalj | 11-03-10 | 17:09
Godja, herstel, STIEFvader.
Maar was dat dan de essentie?!? lol
Peoplepeople!
The Big C! | 11-03-10 | 17:35
Gemiste kans:
Ik had moeten zeggen: Kleuter vindt WEL wmds! Eat your heart out Uncle Sam!
The Big C! | 11-03-10 | 17:37
Weer een slachtoffer door die duivelse game-industrie.
Charles Bronson .32 | 11-03-10 | 19:23
Wel erg toevallig dat hij verklaart dat het wapen altijd opgeborgen was en dat hij dacht een insluiper te horen.
blikkoek | 11-03-10 | 19:42
toch mooi he.. legaal wapen bezit.. :D
eigen schuld heb totaal geen medelijden met die ouders ofzo..
RaMoNsTeR | 11-03-10 | 21:28