*

Frankrijk zet zigeuners uit

De autoriteiten in Frankrijk beginnen donderdag met het uitzetten van circa zevenhonderd zigeuners naar Roemenië. Dat heeft Eric Besson, de Franse minister van Immigratie, bekendgemaakt.In eerste instantie zal een groep van 79 personen op een chartervliegtuig richting de Roemeense hoofdstad Boekarest worden gezet. Later volgen meer vluchten.

De regering van Frankrijk wil de komende maanden driehonderd van de zeshonderd illegale zigeunerkampen in het land opheffen en de bewoners terugsturen naar het land van herkomst. De repatrianten krijgen van de overheid een vliegticket en 300 euro startkapitaal per volwassen zigeuner mee. Voor vertrekkende zigeunerkinderen betaalt de Franse regering 100 euro.

Volgens schattingen zijn er ongeveer 15.000 zigeuners en Roma uit Oost-Europa in Frankrijk. Volgens de oppositie wil de regering met de zigeuneractie de aandacht afleiden van het schandaal rond de illegale financiering van de UMP-partij van president Nicolas Sarkozy.

| 17-08-10 | 23:39 | 186 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Reacties

Houdoe en bedankt! Dat zouden meer landen moeten doen.

-weggejorist-

Waar moet ik nu mijn nepgoud kopen?

-weggejorist-

It's a sin...sinti....it's....a...laat maar...!!

Dat zouden ze hier ook meer moeten doen. Elk jaar als die Roma hier kamperen wordt de was van de lijn gejat in tuinen, verdwijnen er huisdieren (voor hun bbq?) etcetera.

Al dat kitsch, hoe nemen ze dat mee?

C'est magnifique!!! Eindelijk!

Zigeuners en joden kunnen zo uitgezet worden. Maar kom niet aan onze vrienden met hun zandbak religie, dan krijg je met de internationale moraalridders te maken...

Afleiding of niet, goede actie! Viva la France!

@OscarWilde; De Alpen? Koop eens een nieuwe atlas.

Nou, die komen linea recta terug, maar dan hier.

fietskettingslot | 17-08-10 | 23:45
Ze jatten het dan wel wanneer het schoon is. Dat dan weer wel

Dat doet me dan weer denken aan een nummer van Urbanus ; Ge moogt naar huis gaan.

ze gaan met het vliegtuig, alleen het vliegtuig landt niet.....en die gipsy kings hebben ook geen parachute.......

@mr_atheist | 17-08-10 | 23:47
Hij bedoelt vast de Alpen *over* trappen.

En ver.

Goh ik geloof haast mn ogen niet. Dat ik dit nog mee mag maken... Hulde aan Frankrijk

Niet zo vreemd met een president met een Hongaarse achtergrond... Daar (Hongarije) zijn ze ook "niet zo dol" op zigeuners...

En wie betaald de tickets?, geef "Fransje Bauer" ook een ticket...

baila baila baila.......

-weggejorist-

Mensen die illegaal zijn in je land uitzetten? wat een barbaren, en ze zijn ook nog van een identificeerbare groep? HET MOET NIET GEKKER WORDEN!

parlez vous francais? Non? au revoir!

Ipv van dat ze ook denken; goh met dit gedrag komen we niet verder...

maar nee... Ach, what goes around...

Ik start een accordeons inzamelingsactie

Allemaal Bijstandskoningen........................................

De muziek is ook zo'n beetje het enige leuke aan die lui.
Sorry dat ik discrimineer hoor, maar eh, alleen maar slechte ervaringen mee gehad.

@ Nacho_Vidal | 17-08-10 | 23:52
Ach, zolang 't goed gaat, gaan ze ermee door. Can't blame 'em for that.

Goh, zou het Duitse CDA nu ook gaan klagen bij hun Franse zusterpartij?

Maar die nieuwste Mercedes of Audi is wél eerlijk betaald hoor. Met het poetsen van schoenen, en met ketellappen.

Italie zal het volgende land zijn dat hetzelfde doet. Frankrijk ken ik niet; Italie wel, en ik kan het daar ergens wel begrijpen. Maar het blijft een hele nare maatregel.

You-On-A-Gin | 17-08-10 | 23:54
Ik benijd ze wel, lekker hun eigen gang gaan..

Gaat het niet via hun weg, dan verontwaardigd reageren....

*maar hoezoo?*

@Arrabinekoeterine | 17-08-10 | 23:59
"Nare Maatregel"? Als je een konijn van je buren in je tuin vind breng je die toch ook terug, anders heb je er straks 100.. ze krijgen zelfs een gratis vliegreis +300 €zakgeld. Netjes opgelost dus..

Haduco | 17-08-10 | 23:47

Hulde!

-weggejorist-

dag vogels, dag bloemen, dag pïpo. houdoe en nou oprotten.

In Nederland is de oprot premie iets van € 5000.- Dat doen de Fransen dus een stuk beter dan in Heilig Nederland..

Internal server error again ? ?

Nou Neerlands Links zal wel gaan zwaaien met allerlei EU verdragen (waar we overigens nooit wat over te vertellen hadden, als burgers en kiezers).

In geval van Frankrijk, zou ik er een criminele moslimfamilie er achteraan sturen, niet bijster moeilijk te vinden en zet achterblijvers aan tot nadenken -in zoverre mogelijk !

Als ik het goed herinner zijn ze in sept 2011 volwaardig lid van de EU en kunnen ze gaan en staan waar ze maar willen. Het zou me verbazen als ze niet met veeeeel meer dan 15000 terug kwamen. Een maandloon van een timmerman is dar 240,-

Frankrijk goed bezig!

@ Nacho_Vidal | 17-08-10 | 23:59
Haha, inderdaad.
Maar een beetje agressiviteit is ze ook bepaald niet onbekend.
Ooit betrokken geweest bij een muziekfestival waar ze hun deuntjes kwamen doen, allemaal hartstikke leuk, maar toen ze plotseling méér geld kwamen eisen dan afgesproken terwijl ze korter harden gespeeld dan afgesproken, en op een... niet zo gezellige manier, hebben we ze toch even de deur moeten wijzen. Op een niet zo gezellige manier.

Klinkt goed maar is slecht nieuws voor ons.
Grote kans dat een paar van die families deze kant op vluchten.
En er staan hiet tientallen instanties klaar om deze 'vluchtelingen' te 'helpen'.

Elder of Z. | 18-08-10 | 00:07
Die gasten waar het over gaat zijn geen echte Roma. Het zijn eerlijke belastingontduikers.

in nederland verzamelen ze zich bij parkeerplaatsen... maar niet om te carpoolen.

Yes we can

You-On-A-Gin | 18-08-10 | 00:08
Terecht toch? Zijn ze helemaal betoeterd? Hoe is het afgelopen?

@Flapgeit | 18-08-10 | 00:11 Ze verdrijven dus de Homo-medemens van de parkeerplaatsen.. Schande..

@eerlijke joop | 18-08-10 | 00:07
En eerlijke joopen kennen ze niet..........

@ Nacho_Vidal | 18-08-10 | 00:13
Paar kapoete zigeuners en 'praatje' met pliesie, niemand opgepakt.

Heel terecht natuurlijk, dit. Illegaal is illegaal, waarom zou je anders regels hebben!

Sarkozy altijd +1

You-On-A-Gin | 18-08-10 | 00:14
Jammer

*Mompelt iets over uitzet moslims enz....*

Zouden meer landen moeten doen JA! maar dan zonder centen te geven,want
daar betaal ik geen belasting voor.want met de volgende trein komen ze weer terug

@ Nacho_Vidal | 18-08-10 | 00:18
Neuh, juist bonus. :-)
Normaal is het jan lul (zoals jij of ik) die de sigaar is in zo'n situatie.
Dat ze één van die gypsies hadden meegenomen rekende ik toch al niet op. Die zijn zielug en zo.

You-On-A-Gin | 18-08-10 | 00:20
Maar het blijven hoe zeg je dat..

Nacho_Vidal | 18-08-10 | 00:25
Zigeuners?

Persephone | 18-08-10 | 00:27
'aparte mensen'

@Crematorium-de-Asbak 00:05
NORMBEDRAGEN Remigratiewet per 1 juli 2010 Roemenië
ouder dan 12 jaar: €| 235,00
tussen de 2 en 12 jaar: €|120,00
onder de 2 jaar: €| 25,00
http://www.st-ab.nl/normremi.htm

Sarkozy for president..
.
Twee ouders, 5 kinderen = 1100 euro. 3e hands Benz is 500, diesel 300. Ik geef ze een week.

Schijnvertoning: er lopen daar 15.000 roma's rond en dan je tanden laten zien door een handjevol terug te sturen? Er zijn vast weer naderende verkiezingen in Frankrijk want dit is zeau kenmerkend voor Pinokkio Sarkozy de man die wel even de banlieus zou gaan aanpakken tot dat de stemmen gesteld waren.

Overigens wel een mooie pic.

@tipo 00:34
Oh nee, dat was alleen het bedrag voor het vliegticket.
Daarna komt nog zes (6!) afzonderlijke bedragen en maandelijkse tegemoetkomingen die uitgekeerd moeten worden.
Excuses@@Crematorium-de-Asbak

300 euro startkapitaal per volwassen zigeuner, kinderen 100 euro.
Wat een schijntje. Hun uurloon voor skimmen was al meer...

Kun je nagaan... het beste wat Roemenie ons gebracht heeft:
http://www.youtube.com/watch?v=KmtzQCSh6xk

Goeie aktie van La France.

Schande !, kom maar snel naar Nederland. Hier zullen we goed voor jullie zorgen

Zitten die andere zigeuners trouwens nog steeds op dat Belgische weiland?

Frankrijk is lekker bezig. Goed voorbeeldje voor de rest van de EU.

Succes. Die zijn snel weer terug. Frankrijk vergeet namelijk een klein dingetje: als Roemenen hebben de Roma recht op vrij verkeer binnen de EU. Frankrijk kan ze dus helemaal niet uitzetten. Een persoon die naar het Europees Hof van Justitie loopt en Frankrijk weet dat ook weer.
Het verhaal van de oppositie zou dus best eens kunnen kloppen: het ene schandaal wordt verborgen door een nog groter schandaal (en mogelijk een diplomatieke rel) te ontketenen.

Phoenix1977 | 18-08-10 | 00:48
Daarom ook een NEE tegen Europa. Simpelweg omdat er veel te veel cultuurverschillen zijn die je met een gelijke munt of wetgeving nooit kunt overbruggen. Leuk sprookje dat nu al veel te veel geld kost.

@ Persephone & Nacho_Vidal
LOL. Niks aan toe te voegen. :)

@ Phoenix1977 | 18-08-10 | 00:48
Als die leuke, interessante & buitenissige lui nou eens, noem maar wat, in jouw tuin schijten, ben je er dan nog steeds zo monter over? :-P

Ik heb uit goed ingelichte bron begrepen dat van Agt weer een brief gaat schrijven en dat hij het Franse CDA om uitleg gaat vragen.
Hij belde mij net op met de mededeling dat hij niet in een land wilde wonen wat zo omging met zijn inwoners.
.

@ Phoenix1977 | 18-08-10 | 00:48
.
Vrij verkeer klopt wel, maar ontslaat je niet van de verplichting om jezelf netjes in te schrijven, te laten zien dat je medisch bent verzekerd en tal van andere zaken.
Voldoe je daar niet aan dan ben je gewoon illegaal en mag je worden uitgezet.

Over de westgrens zetten is een stuk goedkoper. Bovendien biedt dat 100% zekerheid dat ze de maand erop niet weer terug zijn.

Geen saus, geen schnitzel. Just do it.

oke
ze geven die mensen dus een ticket naar hun land van afkomst.
Das mooi meegenomen voor ze.

Roemenie is officieel net als nederland en frankrijk een saat van europa.
dus ze kunnen vrij reizen en werken.

Leuk zo'n gratis reisje naar fam.

@erickvandijk
Nee het "Uitzetten" van een bevolkingsgroep is hier nog nooit gebeurt en zou ook niet mogen omdat linkse mensen gelijk op hun tenen zijn getrapt.

Niet alles is /b/

@erickvandijk | 18-08-10 | 01:28 U vergeet het vakantie geld van €300.- + €100.- per kind...
na d vakantie zijn ze weer terug..

@ crematorium

Ja leuke vakantie dat geld is daar goud waard
haha

Het zijn europese mensen dus ze kunnen gewoon blijven komen.
Het is toch allemaal zo goed geregeld.

Nog ff en de polen die nu al meer leidinggevende functies vervullen hebben roemeense collega's

De 1 verdient niets en de ander nog minder

en piet en jan zitten thuis op de bank te kijken naar de pvv die verteld hoe dat toch allemaal de schuld is van de moslim.

@ xzaz

uitzetten van bevolkingsgroepen is altijd KWALIJK
uitzetten van criminelen niet.
Helaas zijn dit europese criminelen (naar zeggen van de media) en kunnen ze wederkeren als europees burger!

Als ze maar niet hier heen komen is het allemaal best.

-weggejorist-

De hardnekkige gevallen mogen van mij een ticket naar de Noordpool krijgen.. Kijken of de Ijsberen er blij mee zijn.. (dit is puur mijn eigen mening)

Roma = georganiseerde misdaad. Politici die hier niet tegen willen of durven op te treden zijn medeplichtig. Voorstel: smijt zowel crimineel als corrupte regent Europa uit.

@Crematorium-de-Asbak | 18-08-10 | 01:57:

Zochten ze geen vrijwilligers voor een enkeltje Mars? Testen hoe de mens reageert op een gebrek aan atmosfeer.

Ik snap niet helemaal hoe dat kan. Volgens mij valt Roemenie tegenwoordig onder de EU en is er dus vrij verkeer van personen en goederen en hebben alle inwoners het recht zich in een ander EU land te vestigen.

@eigen-mening | 18-08-10 | 02:03
Dat lijkt me een "dooie" boel, Mars.. ik hou het maar hier bij mijn oventje..

@Joost Maghetweten | 18-08-10 | 02:11
Vrij verkeer van personen ok, maar het inpikken van boeren land, parkeerplaatsen etc.. gaat wel een beetje ver.. Vestiging moet ook mogelijk zijn, als er 10000 Polen hier in nederland zich zouden vestigen in caravans op een boeren land dan zou de Nederlandse regering ook.. *denk* hmm.. tja, tja.. Nederland is te laf en zou niks doen..

@Crematorium-de-Asbak | 18-08-10 | 02:12:

Ach. Liever dat dan crappy goud en camper schijtende ijsberen.

@eigen-mening | 18-08-10 | 02:17
Ijsberen zijn zo slecht nog niet, ze hebben elke dag kilo's verse vis.. Dat kan menig Hollander zich niet veroorloven.. Crematorium in ieder geval niet.. Op de Noordpool zijn ze nog niet zo slecht af..

@Crematorium-de-Asbak | 18-08-10 | 02:22:

Dat is ook zo. Maar toch. Stel je eens een ijsbeer met dikke gouden schakelketting voor.

@eigen-mening | 18-08-10 | 02:24
Nee dankje, Dan popt er een beeld in mijn kop omhoog van "Glitter Glamour GORDON" brr krijg het spontaan koud..

-weggejorist-

zigeuners moeten uitgezet worden, anders blijven ze hangen, en zijn het dus geen zigeuners meer

Het is allemaal mooipraterij voor de buhne:
“Vijf miljoen Moldaviërs, Macedoniërs, Serviërs, Oekraïners en Turken hebben of krijgen de mogelijkheid om op rechtmatige wijze een Europees paspoort te bemachtigen.”
http://www.presseurop.eu/nl/content/article/316581-de-eu-breidt-heimelij...

Over vijf jaar kunnen zij niet geweigerd worden in NL of Frankrijk.

Ik ben ook zigeuner moet ik straks als geertje aan het woord is naar mijn land van herkomst?

Vergeet dit ook even niet:
http://www.nu.nl/algemeen/476939/roma-meisjes-nog-steeds-uitgehuwelijkt....
http://www.monitorracisme.nl/content.asp?PID=30&LID=1
een hoop sturen niet eens hun dochters naar sjgool; worden op pakweg hun 14e al uitgehuwelijkt. Kenniehè.

@ omdat_ik_het_zeg | 18-08-10 | 02:49
Welke is dat dan?

Ik verwacht nu toch grote problemen voor Sarko met het Europese Hof. Mensen zomaar uitzetten schijnt echt niet te kunnen volgens onze linkse vrienden in dit land, daar zullen we Rene Danen cs. binnenkort wel een hoop stampij over horen maken.

- gaat lekker met die zeurver of niet?

@ Wolveshead | 18-08-10 | 03:02
Tsja, misschien hebben ze dan liever dan we 't zelf doen.
Ze denken zeker dat we helemaal geflipt zijn.

@Wolveshead | 18-08-10 | 03:02
Wat niet schijnt te kunnen, ze gaan toch vrijwillig, krijgen een ticket en een zakje geld.. probleem opgelost.. (als ze niet terug komen)

@You-On-A-Gin | 18-08-10 | 03:23
Ach het is al eerder aangehaald in deze draad, nu het zigeuners zijn hoor je er niemand over. Als het criminele moslims zijn zonder (of zelfs met, ook daar zitten voorwaarden aan) verblijfsvergunning of dubbel paspoort gaat die hele linkse kliek los. Waar zijn de zgn. "prominenten" nu om Frankrijk op de vingers te tikken dat dit niet kan of mag? Niemand hoor je er over, stel je ook voor dat je kritiek zou hebben op Frankrijk! Dan liever op Wilders want die bedreigt de positie die deze zelfde lieden zich hebben toegeeigend. Over Wientjes en zijn goedkeuring aan de "Niet-Jood Verklaringen" om de handel in islamitische gebieden niet te verstoren hoor je dan weer niemand.

@ Wolveshead | 18-08-10 | 03:41
Verontwaardiging van die types (of NL media) is sowieso ver te zoeken als het wat verder weg is of als 't gaat om wat complexere materie...

"sunbathers apparently enjoying a day at the beach just meters from where the bodies of two drowned Roma girls were laid out on the sand."

http://gonebutnotforgotten.wordpress.com/2008/07/21/italians-sunbathe-as...

@Crematorium-de-Asbak | 18-08-10 | 03:35
In het artikel wordt gesproken over uitzetting. Ik ben het er overigens mee eens dat criminelen van allochtone afkomst die niet slechts 1 Nationaliteit bezitten (en wel van het land waarin ze hun criminele activiteit begaan) uitgezet mogen worden. Ik haal slechts aan dat, nu het zigeuners betreft, de verontwaardiging op links onhoorbaar zal zijn. Hoe anders zou dit zijn als het moslims betrof.

Wat een belachelijke reacties hierboven. Allemaal staan te juichen zodra er mensen ergens een land uit worden gezet. Alsof jullie je ook maar één minuut in de Roma hebben verdiept. Dat jullie schijnbaar allemaal problemen hebben met de ideologie van moslims maakt dat jullie vinden dat er in heel Europa maar te pas en te onpas mensen van welke afkomst dan ook weg gestuurd kunnen worden. Voorwaarts voor een blank Europa, reaguurders! Nitwits.

@Daddy McBig Balls | 18-08-10 | 04:37
Met alle respect, Als iemand uw huis en tuin inpikt. (boerenland etc) dan vind u dat ze mogen blijven? Knappe reactie.. Als je ergens geen toekomst hebt, moet je gewoon weg.. Zekerals je eigendom inpikt .. Ohw wacht, Alle roma's mogen bij Daddy blijven.. De vergelijking Nitwits slaat dus totaal op u.. fijne nacht..

Voorwaarts voor een blank Europa, reaguurders! Nitwits.

Daddy McBig Balls | 18-08-10 | 04:37

Niet voor mij hoor, dan moet ik er zelf ook uit.
Die Roma's mogen wat mij betreft gaan werken en hun kinderen naar school sturen en anders even gezellig een partij opsodemieteren en ergens anders gaan vervelen - Pipo de Clown was leuk op TV maar in 't echt is het wat minder.

@Daddy McBig Balls | 18-08-10 | 04:37
Het staat je vrij om voor dit "onrecht" politieke partijen en aanverwanten te enthousiasmeren dit aan te kaarten. Hoeveel succes zou je hebben denk je?

dat klinkt een stuk beter dan het bij ons bekende kopje thee!!!!

Dit heet gewoon daadkrachtig bestuur of het nu terecht is of niet. Chapeu bas...of zoiets dergelijks.

Zit er een uit-knop op dan?

Die open grenzen zijn een zegen. Het is alsof de provincie Friesland Limburgers uitzet. Heel effectief. Voor 300 Euro ben je zo weer terug natuurlijk. Wie wel eens in het oosten komt weet dat de EU grenzen geen reet voorstellen. Slechts sporadisch is er controle en men is er nog steeds corrupt. Buurlanden vinden het best om die grenzen soepel te houden, zo vloeit er leuk wat EU-rijkdom over.

Ook hier beginnen de zegeningen van open grenzen zich af te tekenen. Het stikt van de Polen en het worden er steeds meer. Op diverse plekken lijkt het ook op Polen. U moet dan denken aan bergen zwerfafval, in Polen is dat heel gewoon. De supermarkt hier doet goeie zaken en krijgt het Poolse bier bijna niet aangesleept. a 1 Euro per blik blijkt de arme Pool toch niet zo armlastig. Wat rest zijn bergen lege blikjes bij publieke gebouwen met een afdakje en bij het park. Tegen de gevels wordt gekotst en gepiest. Gelukkig is alles op te lossen met stalen hekken, prikkeldraad en totaalverboden. We mogen immers niet diescriemieneren.

Wie ooit op het idee is gekomen om eenrichtingsverkeer-massamigratie te stimuleren wens ik een prettige vakantie toe in een van de vele sloppenwijken in de wereld. Misschien dat men erachter komt dat beschaving niet te koop is en juist rommel de neiging heeft om te gaan zwerven. Misschien dat men ook beseft dat het heel gevaarlijk is als in een samenleving een kritiek punt bereikt wordt.

Met 7 stemmen tegen ben je zwakste schakel.... tot ziens!

Zo te zien zijn er steeds meer landen, die tóch iets gaan doen
aan het hoge "Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht" - gehalte.
En dat ondanks die zgn. Europese verdragen.
Nu Nederland nog!

Vorige week in Frankfurt naar U2 geweest.

Zit je daar 's middags op een terras, om de 5 tellen een ander wijf van de familie Gypo Petalo bij je bedelen, en als je niks gaf prevelen in dat taaltje van hun.

Als je echt nomade wil zijn dan neem je je pipo wagen en ga je door het land trekken en niet in de stad corporate bedelen of in een Mercedes afgezet worden om de Straatkrant te verkopen zoals bij mij in de buurt.

@tipo | 18-08-10 | 02:40
Gelukkig zullen voornamelijk mensen die het goed voor elkaar hebben gaan migreren. Laaggeschoolden, chronisch werklozen en criminelen blijven liefst in eigen land op een houtje bijten. Ook stimuleren lokale overheden in kromme landen nooit migratie van hun probleemgroepen. Denk aan Marokko en Cuba.

Misschien krijgen de Roma van het artikel bij aankomst €300 extra en een busticket van Eurolines. De gemeente Utrecht heeft hier ooit eens in geblunderd toen kampeerders na vertrokken te zijn met een zak geld ineens weer doodleuk hun tenten kwamen opzetten.

ach ja het blijft nederland he, we blijven alles zielig vinden..ik hoop dat met het rechtse kabinet eens daadwerkelijk stappen worden ondernomen om dit soort tuig wat hier ook in nederland opereert ook uit te zetten en op het vliegtuig te zetten

You like dags?

Langzaam gaat elk land uitvoeren wat Wilders bedoeld. Allochtonen die zich niet kunnen of willen gedragen naar de wetten van dat land waarin ze alle kansen krijgen worden de grens over gezet.
Of dat gedrag te maken heeft met een sprookje/religie of ze gewoon crimineel zijn omdat ze uit een land komen waar je crimineel moet zijn om te overleven, doet er niet toe.
Begrijp ik goed dat het land dat hier het langst mee wacht nu alles binnen krijgt. Arm Nederland.

Een Nederlandse gemeente heeft ooit eens 600.000 Gulden betaald aan een groep Roma families om weg te gaan. En toen dat geld op was, kwamen ze weer terug.

*toch overweegt om naar Frankrijk te emigreren*

Stir Glenfarclas II | 18-08-10 | 07:25
in Polen zijn bergen zwerfafval gewoon? Waarom heb ik die bergen dan niet gezien in Poznan, in Warschau, in Lublin etc? Je lult uit je nek. En heb jij Amsterdam wel eens gezien? Na een koninginnedag ofzo. De toeristen hier spreken er schande van! Voor eens en altijd: Polen zijn hardwerkende, gemoedelijke en vriendelijke mensen. Ze hebben een aantal tokkies in de gelederen, die natuurlijk erg opvallen, als ze bierdrinkend en kurwa roepend rondlopen, maar dat is absoluut niet reprensatief voor Polen. En ook die tokkies geven amper overlast, hoe vaak hoor je dat polen nederlanders hebben lastig gevallen? Ik heb het wel andersom gehoord, zoals een pool die verdronken is in de gracht, omdat ze hem er niet uit lieten, nadat ze hem er in gegooid hadden. Driemaal raden welke medelanders dat gedaan hadden?

Kudt die komen natuurlijk voor het grootste deel naar Nederland....... "Bedankt" Frankrijk!

Deze maatregel komt volgend jaar ook in NL.....
alleen krijgen ze dan geen 300 maar 3000 euro mee.

Grappig, op zo'n onderwerp als dit zie je @UNaaitOnsSteeds4Ever niet!
Oh, wacht, hier valt geen Joden bij te betrekken..........
.
Overigens is het maar de vraag óf deze mensen een Roemeens paspoort hebben.
Hadden wij, ik meen in Nieuwegein ook niet zo'n probleem? Miljoenen en miljoenen geld ingepompt en werkelijk geen millimeter resultaat ?
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1103351.ece/Aanpakken_in_plaa...
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article621768.ece/Als_het_zomer_...

Ik begrijp sowieso het probleem niet. Mensen zijn hier (of in dit geval in Frankrijk) illegaal. Dat betekent dat ze geen andere reden hebben om hier te komen dan meevreten uit de ruif, maar er niks bijdragen. Waarom is het zo raar die mensen terug te sturen? Er is aan de hand van (langs democratische weg) opgestelde regels vastgesteld dat deze illegalen hier niets te zoeken hebben. Dan moet er toch niet van gemaakt worden dat ze wél recht hebben om hier te blijven wonen (en jatten, in het geval van die Roma).

en dan die rifapen nog die elkekeer weer voor geweld zorgen in de voor steden.
Moeten ze hier ook eens doen die illigalen er uit gooien, maar dan wel zonder geld mee te geven, je hebt de status illigaal niet om hier te kunnen/mogen blijven.

Moeten ze hier oko doen. Oppakken en terugsturen. Doe dat dan ook met elke andere onrendabele met dubbel paspoort of buitenlands paspoort. Voor de Nederlandse Tokkies een kunstmatig eiland op 200km uit de kust maken.

goeie actie, vond frankrijk niet zoveel... begin nu tot inkeer te komen...

Goed bezig in Franrijk, als wordt je weggejorised als je dat zegt?

Laten we zigeuners naar elkaar sturen!

Uitstekend beleid.

Frankrijk zet zigeuners uit en toont aan dat Schengen een idioot verdrag is.

Met het vliegtuig naar Oost-Europa? Vroeger ging dat nog gewoon met de goederentrein...

Ik weet t niet hoor, maar die zigeuners hadden Franse paspoorten en spraken Frans, dus heel veel beweegredenen die ik hier lees gaan echt niet op. Als ze crimineel zijn, kun je ze per geval aanpakken maar als groep, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

het is vrij verkeer van werknemers binnen de EU. Je kunt je niet zomaar ergens vestigen zonder vaste verblijfplaats en werk. Je kunt in een ander EU-land ook niet zomaar aankloppen voor een uitkering. Dus ook na 2011 kunnen de Fransen (en de rest) die Roma's terugsturen

@ Therapietje

Heeft niets te maken met Wilders. In het buitenland zijn ze allang strenger dan hier in Nederland. Kijk maar naar Scandanavie( In noorwegen kom je er niet in zolang je geen eigen bijdrage levert). Ook landen als Denemarken en Frankrijk zijn al veel strenger.

@Xzaz2

Ik ben min of meer links en ik ben totaal niet op mijn teentjes getrapt door dit soort beleid. Ik ken nog genoeg andere "linkse" mensen die NIET voor een generaal pardon is.

--------------------------------

Verder hebben we het wel over mensen( ja echt waar) en niet over een stuk vee. Niet dat u dat zei maar een paar van die reacties zie ik wel voor bij komen. Er zitten OOK goede moslims bij. Ook heel veel slechte maar ook goede. Hopelijk bedenken sommige mensen dat voordat ze overal etiketten op plakken. Je kan ook TE ver doorschieten.

Paspoort opvreten en ze kunnen met hetzelfde vliegtuig weer mee terug.

Wel goed van Frankrijk !!!!!!!!!!!maar..................de rechten van de mensen liggen in Brussel in achterkamertjes gemaakt.............
Ik moet het nog zien gebeuren!!!!!!!

Je zou je toch je ogen uit je kop schamen als je soortgenoten het zó bont maken dat ze worden uitgezet…

Gebraden varkenskop voor lunch. +1

Roma's zijn vervelende lui! Nee, ik wil geen gouden nephorloge kopen langs de kant van de weg bij een tankstation, net buiten Eindhoven van een 12 jarig zigeunertje die net een brakke mercedes uitstapt, blijft zeuren om dat ding te kopenen in m'n auto blijft kijken of er nog wat interessants in ligt. Oprotten!!! Terug naar Polen kudt!

deze mensen zullen nooit iets positiefs aan onze maatschappij toevoegen, ze zullen alleen maar geld kosten. Ze staan mijlenver af van onze waarden en normen. Ze hebben geen opleiding, willen dat ook niet voor hun kinderen en dan is de vraag dus logisch, hoe komen ze aan geld om te leven? Bij de leger des Heils opvanghuizen in Nederland zitten nu al tig oostblokkers die geen werk meer hebben door de slecht economie. Waarom blijven die hier? Medunkt dat we al genoeg integratieproblemen hebben. Vrij EU verkeer??? Wat heb je er als fewone hollander aan om je heil in het oostblok te zoeken? Niets......omgekeerd echter wel. Nederland is luilekkerland. Ik zie vaak genoeg reportages op tv van mensen wiens leven gevaar loopt en die mensen zijn hier van harte welkom en zij zullen ook moeite doen hier te kunnen blijven en een nieuw leven hier op te bouwen! Denk maar eens aan de Vietnamezen die hier ook als vluchteling kwamen. Hoor je daar ooit iets negatiefs over???

*Zwaait naar Frans Bauer*

Welkom in Nederland!

Goed idee om Roemenië en Bulgarije tot Europa toe te laten. Nu de andere landen als Albanië en Montenegro nog.

Het gaat hier om nomaden. Mensen die hun eigen nomadenbestaan koesteren en leven van handel. Ze zijn een doorn in het oog van de Ikeaburgers want ze kopen geen huizen, bezitten geen grond, hebben geen hypotheek en pensioen dus je verdient er niks aan en kan ze niet chanteren. Wegwezen dus.

Er is een veel grotere groep die voor overlast zorgt, waarom beginnen ze daar niet eerst mee?

ik heb zigeuners in het amc (amsterdam) mee gemaakt.
binnen en buiten drank zuipen, alle troep laten liggen, mensen intimideren, met 6 man dronken in een auto stappen en met hoge snelheid door het rode licht rijden . zelfs op de kinder intensive care niet kunnen gedragen.(op deze afdeling liggen doodzieke kinderen, heb het zelf meegemaakt)
weet zelf ook dat er nederlanders zo zijn!!!!!!!
maar mijn beeld van zigeuners is toen bevestigd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@ OoO | 18-08-10 | 00:53:
Mee eens. Wat mij betreft mag de EU per gisteren worden opgeheven.

@ You-On-A-Gin | 18-08-10 | 01:02:
Nee, zeker niet. Ik ben dan ook van mening dat de Franse regering geen ongelijk heeft dat de aanwezigheid ongewenst is. Ik ben wel van mening dat ze geen juridische basis hebben voor deze actie en dat Frankrijk hiermee ernstig in de problemen kan komen binnen de EU.

@ mambo43 | 18-08-10 | 01:10:
Als burger van een EU-lidstaat kun je nergens binnen de Unie illegaal zijn. Verder kent Frankrijk geen verplichte zorgverzekering en hoef je je nergens binnen de Unie verplicht in te laten schrijven. Dat laatste is alleen nodig als je een beroep wilt doen op de sociale zekerheid binnen de desbetreffende lidstaten.

@ Crematorium-de-Asbak | 18-08-10 | 01:51:
Helaas heeft men daar niet aan gedacht bij de formulering van het Verdrag van Schengen, het Verdrag van Maastricht en het Verdrag van Lissabon. Die mogelijk bestaat dus simpelweg niet.

@ Crematorium-de-Asbak | 18-08-10 | 03:35:
Natuurlijk komen ze wel terug. Wat denk jij nou?
Hier kunnen ze geld verdienen met zaken als diefstal, oplichting, etc. wat ze in eigen land niet kunnen. Binnenkort is het "seizoen" afgelopen en dan gaan ze heerlijk op kosten van de Franse regering overwinteren in eigen land om volgend voorjaar weer massaal terug te komen voor een nieuwe winstgevende zomer. Misschien hebben ze wel de mazzel dat de Franse overheid volgend jaar opnieuw zo'n actie organiseert.

@ Stir Glenfarclas II | 18-08-10 | 07:25:
En dan te bedenken dat de Roma niet eens van buiten de EU komen maar officieel Roemeens staatsburger zijn (en dus EU-inwoners).

@ Hommel | 18-08-10 | 08:31:
Door het vrije verkeer binnen de EU zoals geformuleerd in diverse EU-verdragen kan een staatsburger van een van de EU-lidstaten nooit als illegaal gezien worden in een andere lidstaat. Sterker nog, ze kunnen niet eens als ongewenst vreemdeling worden aangemerkt, ongeacht wat ze eventueel hebben misdaan.

@ hilde | 18-08-10 | 09:47:
Waarom denk je dat 63% van de Nederlanders tegen de EU-Grondwet heeft gestemd? Om aan te geven dat het wel genoeg is geweest met de EU-inmenging in Nederland.

Hoe lang nog voordat Roemenië volwaardig EU-lid is...?

Het leven van zigeuners ziet er als volgt uit: Ze zijn stateloos, ze wonen in caravans die soms een halve ton of meer kosten en vaak staat dar geregeld
een nieuwe mercedes voor. Die caravan en mercedes wordt bij elkaar gejat en gebedeld, en lichten ze gemeentes op door om de haveklap een oprotpremie bij de uitkeringsinstanties op te strijken. Dan lichten ze bebrijven op door slijpwerkzaamheden aan te bieden voor zaagbladen en zo, maar dan komt er een vette rekening uit de bus die zegt dat de prijs per tand is, dus een rekening van 10.000 euro is dan niks, en bedreigen ze je
als je niet wilt betalen.( zie de bekende aflevering van peter r de vries waarin hij een paar van die laaielichters oppakt)
Ook in oostbloklanden worden ze schijtziek van dat volk, en worde nze vaak door de lokale bevoking zelf even een "handje geholpen" om te verhuizen,
en dat zouden wij ook eens moeten doen met alles wat hier de boel op z'n kop komt zetten.
Verder betalen zigeuners geen belasting over hun (kuch) "inkomsten", en is er geen belastingdienst die ze aanpakt.
Daarom, oprotten met dat tuig. We hebben al genoeg onaangepaste hufters
rondlopen waar we onze handen vol aan hebben.
Van mij dan ook geen greintje medelijden voor dat zigeunertuig ,en zo ook
voor al het onaangepaste tuig dat door onze wereldvreemde politici
als "verrijkers" wordt bestempelt.

Nu de rest van Europa nog.

In Frankrijk sturen ze die dieven tenminste weg,hier krijgen ze als beloning een uitkering.
Zo stelen ze onze spullen en genieten van onze belasting centen.
Nederland uit de EU en de grenzen weer dicht!!!!!!

Nooit meer kut-mars-muziek, Nooit meer bedelaars, Nooit meer kinderen die je bestelen. Nooit meer opgelicht worden, Nooit meer gerolt worden. Zucht een verlies van de maatschappij.

Misschien kan je ze beter naar de Gaza brengen. Daar is een andere groep nomaden bezig met het claimen van een land wat niet van hun is.

@Jekzon | 18-08-10 | 08:24
Vlieg eens op Krakau en neem de pendelbus naar de stad. Zeeen aan zwerfvuil in de bermen.

Verbazingwekkend.
Zigeuners zijn lievv. Hoe kom je anders van je loodaccu's en CFK-bevattende koelkasten af? Wie zorgt voor goedkope wiet?
Daarnaast, bij een zigeunerkamp heb ik rustig mijn auto kunnen parkeren, dat hoef je in de 'moslim'-rijke banlieue niet te proberen.

Waar het mij omgaat is dat er een beeld word geschetst van de polen in het algemeen die niet klopt! Niet iedereen die uit oost-europa komt is een dief en vervuiler! De polen zijn net als ons, maar omdat ze een voor de meeste onverstaanbare taal spreken, worden ze neergezet in dezelfde groep als de zigeuners, skimmende bulgaren en stelende roemenen. Om het vooroordeel dat de polen zo crimineel zijn te ontlasten of bevestigen, hebben ze een onderzoek gedaan of ze echt zo crimineel waren, en wat bleek? De polen kwamen gemiddeld minder in aanraking met justitie dan de nederlanders!

-weggejorist-

Op het vliegtuig? Hoe moet dat dan met de auto's, motoren en niet te vergeten de sleurhutten?
Kunnen ze niet beter met de trein uitgezet worden. Dun kunnen ze ook allemaal tegelijk mee.
Geef dan ook geen startkapitaal mee en laat de trein doorrijden naar een voormalig Goelag in Zuid-Oost Siberie.

Als je dan toch gaat uitzetten doe het dan goed.
Misschien moet de PvdA hier maar kamervragen over gaan stellen, in Nederland hebben we vast nog wel ergens tijdelijk plaats (tot er wederom een Generaal Pardon toegewezen wordt!) voor 150.000 mensen die om politieke redenen elders niet welkom zijn.

goed plan, alleen om ze dan ook nog eens geld mee te geven gaat me te ver.
Uitzetten en vervolgens de vliegtickets terug laten betalen lijkt me een beter plan.
Anders zijn ze met die 300,- euro de volgende dag weer terug.

Waar blijven de fossiele CDA prominenten nu? Van Agt al wakker? Frankrijk doet wat Geert graag zou willen. En die ouwe fossielen maar beweren dat Frankrijk zo links en 'netjes' is dat ze dat nooit zouden doen. Dat Nederland met de nek zou worden aangekeken door Frankijk en Duitsland. Denken die ouwe regenten nou echt dat we geen buitenlands nieuws lezen?

@Jekzon | 18-08-10 | 11:37
Jaja, Polen zijn ook lievv. Een beetje zware sigaretten en goedkope wodka, maar voor de rest prima mensen.

Pikey...Just nick it

Viva la France.

Sinti heb ik veel minder problemen mee

Kunnen we niet beter de grenzen weer dichtgooien? De EU weer terugbrengen in de staat waar het voor bedoeld was, als economisch partnerschap? Kan ieder land weer zelf beslissen wat ze met dat volk doen. Neem een voorbeeld aan +41, kom je niet zomaar binnen om op kosten van de staat te leven?

De Fransen worden ook eindelijk wakker!

Zo grappig: op sites als JOOP.nl wordt dit ook vermeldt, alleen dan dat de Franse regering steeds 'racistischer' en (uiteraard) 'fascistischer' wordt, dat WO 2 herhaald wordt, dat de Franse regering naar 'zondebokken' zoekt, dat die 'arme mensen'ook recht hebben op een fatsoenlijk leven.
.
Werkelijk geen woord over de explosie van criminaliteit die Roma's met zich meebrengen ( is onderzocht), de oplichterij, het bespugen van de openbare orde, het gebedel, het tasjesroven door jochies van 8 (aangespoord door de ouders), het weigeren om belasting te betalen of anderzins in de maatschappij te passen. Wat leven die mensen toch diep met hun hoofd in hun aars. Zal wel erg veel pijn doen, met een roze bril op.

Waarschijnlijk krijgen ze ook de schuld dat het Franse nationale elftal zo beroerd presteerde in Zuid-Afrika. En terecht.

Weg ermee! Goede actie! Wil je op deze aardkloot leven? Doe er wat voor inplaats andere bestelen en bedreigen!

Doe dat lekker in het land van herkomst! Zouden ze met andere groepen ook moeten doen! Maaaaar........De eerste stap is weer gezet zoals zovele eerste stappen uit Frankrijk komen,1schaap over de dam.....Dan volgen er standaard meer.

Dit doet me een beetje denken aan 60 jaar geleden. WIe waren het ook alweer, die het niet zo hadden op onder andere zigeuners. Ohja. De Nazi's

neqschotje | 18-08-10 | 14:07
Ja het gedachtegoed van Vichy France zit er nog goed in.

Wat toch verschrikkelijk triest dat je dit soort inhumane acties meent te moeten uitvoeren om het nieuws over rechtse corruptieschandalen in Sarkozy's partij te onderdrukken.

Fransen, bah, k*tvolk.

tuurlijk joh, uitzetten, 2 dagen later zijn ze weer terug, als vakantie ganger.

Inderdaad over 2 dagen zijn ze weer terug met een andere caravan achter hun auto volgeladen met volwassen familieleden..... want die 300 euro per man is in Roemenie veel geld.

Which key opens every door?......A pikey.

Die zijn zo weer terug. Om vervolgens weer een vliegticket en 300 eypo op te strijken.

Belachelijk en hier hoor je de EU niet over, maar owee als het over marokanen gaat of andere achterlijke zandbak lui, dan is het een schande voor europa...liever zigeuners erin dan de islamieten..

Dat noemen ze dan 'uitzetten'.IK noem het deportatie.Want dat is 't.

Die hebben hier over een jaartje een volledige ingericht appartement, vrijstelling van werk, alle gezondsheidszorg maar wel een flatscreen en PS3. En onze ouders moeten bijbetalen voor een ommetje en een douchebeurt. Met dank aan de PVDA en iedereen die daar op stemt. Eigen volk laatst........

Als ze willen zijn ze net zo snel weer terug als hun auto's rijden, met al die fijne open grenzen.

ik laat me naturaliseren tot fransman...hier hebben ze gewoon geen kloten die geitenwollensokkenbestuurders

@bigtimelover | 18-08-10 | 18:49 : Oh, dat is hetzelfde hoor. Uitzetten klinkt nu eenmaal wat vriendelijker.

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

Las Vegas naar NL:
 

Column

Katinka Polderman

Opnieuw is er onrust ontstaan rond Tofik Dibi. Gisteren maakte de politicus in een persconferentie...
meer >

Files

0 / 0 km

meer files