*

Imam 'Ground Zero Moskee' hielp FBI

De imam achter de moskee nabij 'Ground Zero' heeft in het verleden de FBI geholpen bij het bestrijden van terreur. Daarover schrijft het populaire blog The Huffington Post.In maart 2003 werd de imam Feisal Abdul Rauf opgeroepen een lezing te houden in een politiebureau op Manhattan. Daar zei hij dat de "islam en extremisme niet samen gaan volgens de meeste moslims."

De afgelopen weken is de imam vanuit verschillende hoeken neergezet als "radicale moslim", een "militante islamiet", of als de "vijand". Mensen die de Feisal Abdul Rauf kennen zeggen dat er niets waar is van die aantijgingen. De Feisal Abdul Rauf die zij kennen, heeft zich volgens hen de afgelopen tien jaar juist ingezet om de tolerantie tussen de religies te bevorderen.

| 18-08-10 | 20:19 | 200 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Reacties

dat was te verwachten

Ow The Huffington Post. Wat een gelul. Die man is nog fouter dan Nout.

-weggejorist-

Joran van der Sloot is ook een hele aardige jonge man,lazer toch.

Volgens mij is al dat gezwets over die moskee één grote hoax.
Opgeblazen ordinaire moslimhaat.
Nu vind ik het prima als er een beetje anti-islam beweging in de vijver komt, maar niet als ultra-gristelijk-republikeins-amerika het steentje gooit.

Democratie en Islam gaan niet samen, punt...

Is die Huffington Post niet zo'n beetje de Azijnbode van de VS?

-weggejorist-

Dat stond volgens mij vrijdag ook al in het NRC. Dat die imam en zijn vrouw hebben meerder keren radicale moslims aangegeven bij de FBI of iets dergelijks

Straks wordt hij nog opgeblazen door "echte" extremistische moslims. Op 11 september 2021.

@ dennis123 | 18-08-10 | 20:27
Erger. Tis de Joop van de VS. Of in ieder geval wat de Joop hoopt te zijn.

DIt is wordt zo vermoeiend moslimbashen is zo ontzettend 2009.

Maar goed hier is het een ware trend

Word die imam nu niet het doelwit van zijn eigen volk? Met als reden verraad dat hij de FBI hielp ?

Wat ze toch allemaal niet bewerkstelligen om de goedkeuring van de mensen te krijgen met de bouw van de moskee.

@Kutsnob | 18-08-10 | 20:28
Dat kan niet, het vaticaan is al een rukclub.

Democratie en Religie gaan niet samen, punt...
MichieldeMuiter | 18-08-10 | 20:25
^gerepareerd

Jammer dat Lenssen er niet is. die hele steenworp afstand fabel komt door zijn berichtgeving.

Imam 'Ground Zero Moskee' hielp FBI. So what!!!
Tuur ook. En wordt er ook een boksschool gebouwd?!

Volgens de Hufter post.

@joajoa | 18-08-10 | 20:31
democratie en christendom gaan samen
democratie en jodendom gaan samen
democratie en hindoeisme gaan samen
democratie en boeddhisme gaan samen
alleen met de islam wordt het lastig

Kutsnob | 18-08-10 | 20:28
Misschien zou het voor jezelf leerzaam zijn om even je eigen comment terug te lezen, en dan een voorstelling te maken van wat je in gedacht had.
Ik stem geen PVV, omdat ik weet dat mensen als jij het ook doen.
Brrrrr...

dat was te verwachten

Bukoswski | 18-08-10 | 20:22
-
Dat zo'n helderziend en alwetend persoon als u niet weet wat de hoofdstad van Israel is, noch weet waar de ambassade van de VSvA gevestigd is, verbaast mij toch enigszins. Verder alles goed in Paraguay?

-weggejorist-

Hopen de Amerikanen dat ze door hem zo neer te zetten met ere van hem afkomen? De eerste fatwa zal er wel aan zitten te komen...Maar ja, shit happens, zeker in de Usa

Ahh UNaaitOnsSteeds4Ever is in da house, onze verongelijkte e-jihadi met zijn Wikipedia wijsheden.

dr. Sin | 18-08-10 | 20:34
Democratie en Gristendom gaan samen? Kent u de SGP en hun standpunten wat betreft vrouwen in de politiek...

Óp Ground Zero? Ik dacht ruim 180 meter daar vandaan.

@c.onjo | 18-08-10 | 20:39
de sgp is een sekte niet het christendom
landen met bijna allemaal christenen zoals de vs, spanje, italie en (bijna) geheel zuid-amerika zijn democratien

Ik geloof best dat die Imam een goede man is en dat 99% van de moslims die de moskee bezoeken geen terroristen zijn maar dat neemt niet weg dat het respectloos is om hem daar neer te zetten. Je zet immers ook geen Duitse ambassade naast Buchenwald al zijn de huidige Duitsers niet te vergelijken met de nazi's.

Op rij afstand.

Volgens mij is UNaaitOnsSteeds4Ever nu op zoek naar heerlijke copypasta om voor ons allen te koken.
Hmmm doe mij maar wat extra drama hoor.

@dr. Sin | 18-08-10 | 20:34
En Satanisme?

In 7 jaar kan een mens dus fors veranderen. Nu bekend is dat hij heeft geheuld met de FBI is er wel een kans dat een fatwa tegen hem wordt uitgesproken.

Ik vraag al die reaguurders hier eerst het filmpje te kijken. Helemaal.
Als je dat hebt gedaan loop je hier niet meer te zo dom te lullen. Doe je het toch, ga dan alsjeblieft even in op wat er gezegd wordt. Ik zag namelijk zo'n beetje alle tegen-argumenten die ik gehoord heb neergesabelt worden.

ja bla die bla bla bla blaaaaaa, oprotten met die keet!

Beetje jammer dat veel mensen vergeten dat het malloten zijn die misbruik maken van zo'n geloof om macht. Dat is wel zo ver doorgedreven dat veel mensen op deze aardkloot ook echt geen andere weg zien. Je doet er weinig aan vrees ik want mensen weigeren gewoon zelf na te denken.

Treurig varken | 18-08-10 | 20:45
Dat is tenminste een religie waar je wat lol mee kan hebben....

@ dr. Sin | 18-08-10 | 20:42

Democratien? Een democratie kenmerkt zich door stemmen en iets triviaals als vrijheid van religie. Met vrijheid van religie wordt niet bedoeld dat als je het niet eens bent met een bepaalde religie, je dit maar omschrijft als een ideologie opdat de wetten (vrijheden) niet meer van toepassing zijn.

Volgens mij is UNaaitOnsSteeds4Ever nu op zoek naar heerlijke copypasta om voor ons allen te koken.
Hmmm doe mij maar wat extra drama hoor.
Bomba Chipolata | 18-08-10 | 20:44
Kan hij een beetje koken?

@ Bomba Chipolata | 18-08-10 | 20:44

Alsnog staat hij/zij een straatlengte voor op een reactionair zoals u.

dr. Sin | 18-08-10 | 20:42
En wat is uw punt?

Unaaitmexxx is, net als ik, een goed stuk in de NRC aan het lezen over onderdrukte Palestijnen die toch een economie in stand weten te houden (economie pag 12)

@Treurig varken | 18-08-10 | 20:45
Daarvan zijn geen praktijkvoorbeelden, er is nooit een land geweest met een satanistische meerderheid. Ik denk dat het wel samengaat omdat satanisme in feite atheisme met wat meer drama is.
"Satanists do not believe in the supernatural, in neither God nor the Devil. To the Satanist, he is his own God. Satan is a symbol of Man living as his prideful, carnal nature dictates."

@ c.onjo | 18-08-10 | 20:39

Venezuela en Suriname zijn bijvoorbeeld natuurlijk nét weer uitzonderingen.

The Huffingtonpost is net zo een linkse kliek site als de VK of NRC dodebomenjournaill zijn.

@Links Handig | 18-08-10 | 20:51
Gelukkig weet ik uw commentaar op waarde te schatten.

@ Hanxie | 18-08-10 | 20:54

Wel makkelijk om iedereen die het niet met u eens zijn maar als links weg te zetten, opdat u niet met argumentatie hoeft te worstelen. Alsnog heeft menig journalist van de "dodebomenjournaill" [sic] een streepje voor op u, qua intelligentie.

linksgeluid | 18-08-10 | 20:46
Aanvulling: Behalve het argument "alle arabieren zijn en daarom moeten wij hen het leven zuur maken.
Dat is al eeuwenlang een garantie voor het krijgen van je gelijk.

@ Bomba Chipolata | 18-08-10 | 20:55

Iets, menig plempsel uwerzijds, zegt mij dat u helegaar niet zo goed kunt schatten. U hebt werkelijk waar geen enkel benul. Vanaf de zijlijn op de persoon spelen en elke vorm van discussie uit de weg gaan.

Dit verhaal klopt heel aardig met een artikel in de nrc van zaterdag j.l. waar de iman,zijn vrouw en de organisatie ter sprake komen.
Het betreft een intervieuw met de vrouw van de iman,Daisy Khan,die een bijeenkomst had belegd met slachtoffers van 9/11
Een klein stukje uit deze ontmoeting...
''Het valt niet mee.Het wantrouwen in de zaal zit diep,maar Khan zoekt de dialoog.Ze doet handreikingen.Ze smeekt bijna om contact..''Jullie gevoelens zijn het enige dat er toe doet,''zegt ze''Wij willen als moslims buggen slaan naar New York.Daar is alles om begonnen''
Voor het overige verwijs ik naar het artikel zelf;""Bij nabestaanden heerst de scepsis'',New Yorkers debatteren met initiatiefnemers van islamitisch centrum bij Ground Zero''

Links Handig | 18-08-10 | 20:56
Het is het enige trucje dat men heeft om hun gelijk te behalen. Iedereen met een andere opinie/mening, of bewijsbare openbaring die hen niet aanstaat, is linksch tuich. Maar dat is logisch, want ze gebruiken immersch hun herschenen.

Hanxie | 18-08-10 | 20:54
..en geenstijl zo rechts en populistisch als je moeder lelijk.
Dat je voorkeur hebt voor een nieuwsmedium van bepaalde signatuur is logisch. Maar een standpunt diskwalificeren omdat het afkomstig is van een bron waar jij je niet mee identificeert is wel erg voorbarig, vind je niet?

@c.onjo | 18-08-10 | 20:52
dat christendom en democratie wel samengaan
@Links Handig | 18-08-10 | 20:48
De islam is een religie die ook een politieke ideologie is/kan zijn, in de koran staan duizenden regeltjes die direct van allah komen, hoe je een erfenis moet verdelen en hoe je om moet gaan met andersgelovigen staat er bijvoorbeeld in. Zodra er ergens een moslimmeerderheid is krijg je groepen die dit willen verwerken in de nationale wetgeving. Tegenstanders krijgen te horen dat ze geen goede moslims zijn en de dictatuur/theocratie is geboren.
@Links Handig | 18-08-10 | 20:53
Over Bouterse kan je vinden wat je wil, hij is democratisch gekozen.

@dr. Sin | 18-08-10 | 20:53 Mooi citaatje in het engels maar waarom satanist als je niet in Satan geleauft? Dat riekt naar socialisme. De socialist uithangen maar de schijt hebben aan sociaal gedoe. Wim Kok, Marcel van Dam etc...
Of zou de (salon)socialist de verpersoonlijking van Satan zijn? Verwarrend allemaal.

@ Iskander | 18-08-10 | 20:59

Hersenen gebruiken; exclusief voor rechts volk. Gelukkig valt bij mij over een jaar of 10 dan geen rimpel te ontdekken.
--
Linkse politici, linkse studenten, linkse media, linkse wetenschappers, et cetera. Het valt mij op dat voornamelijk links de bovenste posities bekleedt. Blijkbaar de goede afslag genomen.

Wat een butthurt weer.
Als je eens het plempsel van UNaaitOnsSteeds$ever leest dan zie je wie het op de persoon speelt.
lutsers.

de SGP is al decennia lang een democratische partij. zij proberen hun standpunten (wat je daar ook van kunt vinden) langs democratische weg ingang te laten vinden. dus zelfs strikt refo en democratie gaat samen.

Kan iemand een argument verzinnen waarom " gematigde" moslims juist daar een Islamitisch centrum willen bouwen, wetende dat de publieke opinie zich tegen hun zal keren ?.....

@Treurig varken | 18-08-10 | 21:02
Het werkt juist andersom. Als je in Satan gelooft ben je niet zo stom om hem te aanbidden omdat je dan ook in God gelooft en (gelooft dat je dan ook) een enkele reis richting de hel krijgt. Waarom ze zichzelf Satanisten noemen is niet omdat ze Satan aanbidden, maar om zich af te zetten tegen religies en hun regeltjes. Satan wordt enkel gebruikt als symbool omdat hij zich volgens de verhalen afzette tegen God.

linksgeluid | 18-08-10 | 20:46
Ik heb het gekeken, wat kan ik er uit halen. Het gebouw waar het landingsgestel door het dak is gegaan hoort niet bij Ground zero.(is hun mening dan) Het is een moskee totdat er ruchtbaarheid aan gegeven wordt en de Cordoba House allerlei websites verwijderd heeft waaronder de website waarop stond dat het een moskee wordt. Op de website staat nu het verhaal over een cultureel centrum. Ik begin nog even niet over de Sharia Index waar de imam mee bezig is en zijn dubieuze partners. Later wellicht meer... Dan begint hij over tegenstanders van mosketen over heel Amerika, wist je dat er een kerk stond op Ground Zero die tot op de dag van vandaag niet herbouwd kan worden door de tegenstand van dezelfde mensen die alles uit de kast halen om de moskeet daar te krijgen? Dan weer de onzin over vrijheid van religie, er zijn honderden mosketen in New York en duizenden in heel Amerika. Er is zelfs door de Gouverneur aangeboden om met hulp van de staat een andere lokatioe te vinden. Is afgewezen!! Over Saoedi en belangen in dat land ga ik niet eens over uitweiden....

@ dr. Sin | 18-08-10 | 21:01

Is dat de Koran zélf of zijn dat de beruchte extra boeken: de Ahadith? Die komen namelijk direct en ongezuiverd van de profeet Mohammed, hence 'soenna'. Tezamen -koran én ahadith- zijn gevormd tot de sharia. Verder zijn er meerdere interpretaties van de koran in boekvorm waaronder de boeken over salafisme. Verder geldt dit ook voor andere religies.

@ dr. Sin | 18-08-10 | 21:01

Bouterse is een misdadiger. Punt. Hij behoort vast te zitten vannwege een staatsgreep én de moordpartij.

@Links Handig | 18-08-10 | 21:02
"Linkse politici, linkse studenten, linkse media, linkse wetenschappers, et cetera. Het"
Wat een selectieve waarneming zeg. Zijn de linkse uitkeringstrekkers op?

Lach uit blik, voor mensen die niet echt grappig zijn.

UNaaitOnsSteeds4Ever | 18-08-10 | 20:35
He bijstandkoning! Nog altijd even "goed" met wiki lezen?
.
"noch weet waar de ambassade van de VSvA" moet u trouwens toch even teruggaan naar het desbetreffende nieuwsbericht, lelijk trolletje.

@ Bomba Chipolata | 18-08-10 | 21:03

Als ik ú iets verwijt, pleit dat de ander niet direct vrij. Verder staat het u gewoon vrij om te participeren in 'ons' discussie'tje. Overigens heb ik 'Unaait...' regelmatig op discussies kunnen betrappen.

@ Darylium | 18-08-10 | 21:08

Die zitten naast de rechtse uitkeringstrekkers in de wachtrij voor de dokter à vijf euro per bezoek.

@Links Handig | 18-08-10 | 21:11
En de dokter is zeker weer links?

@Links Handig | 18-08-10 | 21:10
Discussieren is dat net zoiets als droogneuken?

@Links Handig | 18-08-10 | 21:07
Dat stond in het gedeelte van de koran dat ik tot nu toe heb gelezen. Wat er in de hadiths staat weet ik niet.

Bouterse heeft mensen vermoord. Daarvoor hoort hij vast te zitten, ben ik met je eens. Wat ik bedoelde is dat hij wel democratisch is gekozen.

@ Darylium | 18-08-10 | 21:14

Hij krijgt per patient betaald en ziet zijn honorarium door de marktwerking toenemen.

@Links Handig | 18-08-10 | 21:15
Ai, daarvan zal hij wel rechts worden.

@ Bomba Chipolata | 18-08-10 | 21:15

Zo zou je het kunnen noemen. Puntenboksen.

@ dr. Sin | 18-08-10 | 21:15

Hij is gekozen door het volk van Suriname, maar dat is niet het enige criterium voor een democratie. Dan moet u eens de bijbel en de Thora goed lezen. Dat maakt de vergelijking goed. Overigens komen de meeste 'problemen' -in onze visie- uit de ahadith, want an sich is de koran een rijmboekje met leuke verhalen. Net als de bijbel op zijn manier. Meer is het niet.

@ Darylium | 18-08-10 | 21:18

Eigen portomonnee; puur rechts. Ik neem aan dat u wel begrijpt dat ik geheel niet serieus ben.

@ snoes | 18-08-10 | 21:16

Ajb geen Israël-topic hier. Okay?

@Meisje1985 | 18-08-10 | 20:36
blij dat jij alles snapt, kudtje.
Als de synagoge in Ryaad feestelijk geopend wordt praten we verder

De imam achter de moskee .

Wat deed hij daar ?

plassen ? bidden ? rukken ?

je weet het niet want je ziet hem niet .

"want an sich is de koran een rijmboekje met leuke verhalen".

Misschien het boekje dan toch maar eens lezen? Zo'n beetje om de vijf regels worden de zogenaamde ongelovigen vervloekt, of was je dat nog niet opgevallen?

UNaaitOnsSteeds4Ever | 18-08-10 | 20:35
als u het laatste gedeelte van mijn reaguursel (18-08-10 | 21:09) trouwens nog steeds niet begrijpt, verwijs ik u naar: http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/08/gijzeling_in_turks... - Elder of Z. | 17-08-10 | 23:26 . U verwart mij niet alleen met iemand anders, maar faalt tevens (en wel herhaaldelijk) in het lezen van zijn/ haar reaguursel (s). Mooie vakantie in Friesland, trouwens!

Prachtig !
Maak de man een éénling in beide kampen, zodat niemand 'm nog vreet.......

Kaltstellen heet zoiets ! Isoleren en hem in 'n ander z'n schootsveld plaatsen.
Zelfde recept als in Gaza of West Bank; geef 'n hint dat iemand informant is/was, en hij kan geen kant meer op. Geen vuile handen, hoogstens een vieze smaak in je mond !

@ Links Handig (21:24)
*perst lippen stijf op elkaar*

Nou laat die islamitische overwinningstempel dan maar komen bij GZ

Democratie en Islam gaan niet samen, punt...
MichieldeMuiter | 18-08-10 | 20:25
U heeft de mond vol van democratie. Ga je het Geert ook zeggen met zijn ondemocratische partij?

@Links Handig | 18-08-10 | 21:22
Een obsessie met andermans portemonnee daarentegen; puur links.

En ik ben ook geheel niet serieus. Ik vind het eigenlijk best wel leuk om de spot te drijven met elkaars vooroordelen.

@Elder of Z. | 18-08-10 | 21:26
Zo iets heet smerig spel en daar is uw soort goed in.

Imaampje heeft wat zitten kronkelen voor de FBI en krijgt nu in retour zijn moskee hollekidee.

@ volksmenner | 18-08-10 | 21:29

Nu hebt u de poppen aan het dansen.

@Koekje-dr-bij? | 18-08-10 | 20:24
Daar lijkt het wel op.

@ Darylium | 18-08-10 | 21:29

Het is toch vele malen bevredigender andermans geld naar Afrika te sturen voor één enkele, niet-functionerende, waterput om vervolgens het achtergebleven geld aan de huur van het grachtenpand te spenderen.
--
Heerlijk.

Het zal aan mij liggen maar is het niet ietwat overdreven om

'In maart 2003 werd de imam Feisal Abdul Rauf opgeroepen een lezing te houden in een politiebureau op Manhattan. Daar zei hij dat de "islam en extremisme niet samen gaan volgens de meeste moslims."'

Te betitelen als

'de FBI geholpen bij het bestrijden van terreur.'

Zoniet, dan weet ik wat mijn beroep gaat worden. Niks studie, ik ga de FBI helpen bij het bestrijden van terreur, zal goed geld verdienen!

@Links Handig | 18-08-10 | 21:31
Welke poppen? Elderz is toch geen pop?

Hee Menner en Elder tegelijkertijd!
*chips en bier pakt*

@volksmenner | 18-08-10 | 21:29
Tsja, mijn 'soort' nietwaar?

@ volksmenner | 18-08-10 | 21:35

Tevens incompetente danser. Ik wilde het niet eerder zeggen, maar door te zeggen "uw soort" -ik begrijp heel goed wat u bedoelde- krijgt u onterecht een anti-semitische kaart.

Elder is gewoon een nukkige oude man met een hond die toevallig in de waan is dat hij voor de ADL werkt.

Onze pater is ook een goed kerel hoor die heeft samen met de veldwachter gewerkt.

@Elder of Z. | 18-08-10 | 21:37
Ja, ik bedoel die vreedzame kolonisten die Palestijnen op de meest geniepige wijze treiteren en vernederen.

dr. Sin | 18-08-10 | 21:15
Pardon dat ik interrumpeer en misschien geheel onterecht, maar er zijn tal van voorbeelden waarin democratische gekozen leiders, dan wel partijen, op den duur slecht uitpakten voor een volk, natie etc. Daarbij denk ik niet eens zozeer aan Hitler, niet democratisch aan de macht gekomen, maar meer aan bv de Vichy regering, Ahmadinejad etc. Retrospectief is het daarom soms misschien verstandig om bepaalde componenten van een democratie te laten varen, democratie is (meen ik) niet een absolute/ onomstreden waarheid.

Links Handig | 18-08-10 | 21:39
In zijn geval is de kaart meer dan terecht...

@Links Handig | 18-08-10 | 21:33
Oh, het is toch echt vele maten bevredigender om bankier te worden, miljarden van arme sukkels afhandig te maken en te vergokken. Om vervolgens op je 30ste te gaan rentenieren in een miljoenen villa en dan een bad te nemen in geld waarbij je met een tevreden glimlach terugdenkt aan al die arme sukkels.

@ Wishbone | 18-08-10 | 21:41

Het is erg makkelijk, want ik ga er vanuit dat Menner dat helegaar niet bedoelde. Ik denk meer aan achterbaks of iets in die richting. Geen religieus stempel in ieder geval, anders ben ik teleurgesteld en neem ik dit allemaal terug.

@Links Handig | 18-08-10 | 21:39
Uw drs. is in zijn geheel niet anti-semitisch. Zondag nog bij eenv joodse vriendin geweest die geëmigreerd is naar Israël en nu een paar dagen terug is met haar pasgeboren dochterje.

@ Darylium | 18-08-10 | 21:42

Ik daarentegen geef helegaar niet om geld -en shampoo, hence mijn stinkende dreads- en woon met mijn dozijn piercings en shabby kleding in een oude, gekraakte garage te leven van een uitkering. Maar ik eet geen vlees, dat is zo zielig voor die dieren.

@volksmenner | 18-08-10 | 21:40
Lafbek !
Man, als het even kan speelt u uw eeuwige kaart en dan u ineens terugkrabbelen?

LOL @ filmpje...

Weggejorist? Wat heeft de mogelijkheid tot reageren nog voor nut wanneer de bewezen waarheid niet meer verteld mag worden?

@ volksmenner | 18-08-10 | 21:44

Ik begreep dus prima hoe u het bedoelde. Gelukkig.

Off: ik heb vanmiddag toevallig 'defamation' gekeken en gezien hoe het ati-semitisme als propaganda wordt gebruikt om jonge Israëli's te brainwashen. Een klas ging op reis naar Polen met een aantal geheim agenten die constant vertelden hoe de gehele wereld joden haat en zij voor alles moeten oppassen. Echt een aanrader deze docu-film (via binsearch).

Het zou me niet verbazen als het plan om de moskee te bouwen ook uit de koker van de FBI komt. In de Arabische wereld verwacht men dat een moskee nabij Ground Zero een grote aantrekkingskracht op moslimfundamentalisten zal uitoefenen. Als je als geheime dienst de imam dan ook al in je zak hebt heb je een mooie bron van inlichtingen.

Links Handig | 18-08-10 | 21:42
Ik ken hem al wat langer. Dit soort comment zijn hem allesbehalve vreemd....

@Links Handig | 18-08-10 | 21:44
Een gekraakte garage? Die heb je zeker gestolen van een multi-miljardair die nu in tranen bij zijn moeder zit omdat hij geen plek meer heeft om zijn Ferrari collectie te stallen. Dat vind ik pas asociaal!

Ik moet je teleurstellen. Ik heb een academische titel in de bestuurskunde. Daarnaast heb ik een baan als beleidsadviseur. Niks ten nadele van vmbo overigens. Heb je nog iets interessants te melden?
volksmenner | 23-03-08 | 22:57
titel=graad.
volksmenner | 23-03-08 | 22:59
.
Nou ja, dít houdt tenminste wel consequent vol !
Een beetje academicus maakt trouwens die fout niet, maar dit slechts voor de werkelijk geïnteresseerde lezer die iets dieper in de materie duikt...

@ Wishbone | 18-08-10 | 21:48

Anti-semitisme wordt vaak gebruikt om mensen monddood te maken vanwege kritiek op het beleid van Israël aangaande de kolonisatie. Dat is een verschil met wat anti-semitisme werkelijk betekent: semieten haten simpelweg omdat zij geboren semieten zijn. Semieten kunt u in deze context veranderen in 'joden'.

@ Darylium | 18-08-10 | 21:49

Hij is al meerdere malen met een knokploeg langsgekomen, maar ik keer stiekum terug. De gelegenheid wordt mij geboden omdat hij bejaarden aan het bestelen is en dom tokkie volk met leen-reclames geld afhandig maakt. Zijn moeder heeft hij overigens allang verkocht voor een habbekrats aan wat Saoedi's, iets met een ruildeal voor olie.

@Elder of Z. | 18-08-10 | 21:50
Lol. U bewaart mijn comments van 2,5 jaar geleden. Vertel eens o grote kunstenaar van het kaltstellen, welke onvergeeflijke fout heeft uw drs. gemaakt?

Links Handig | 18-08-10 | 21:52
Nogmaals ik ken hem al wat langer.Deze Jodenhater kreeg zelfs een ban bij de Volkskrant daarvoor. Dan moet je het wel heel erg bont maken. Je kan je beter gaan afvragen of het wel verstandig is om hem te verdedigen....

Kijk ik naar een titanen gevecht? Lucky me.

Meisje 1985 20.36
Niet alle,u heeft gelijk,maar wereldwijd,tot in NL aan toe stonden er toch wel heel veel te juichen !
U bent ook van het incidentje zeker ? Ik gok GL of P v/d D ?

@Links Handig | 18-08-10 | 21:47
Shocking. Zou Elderz een geheim agent zijn die dezelfde truc op SN uithaalt?

@Wishbone | 18-08-10 | 21:56
Heb ik een ban gekregen bij de volkskrant? Wanneer dan? U put niet uit uw geheugen maar uit uw fantasie.

Visje uitgooien om een snoek te vangen, slimme imam!

@ Jimmy Mc Clure | 18-08-10 | 21:59

Zolang u iemand maar in het linker hoekje kan duwen, toch?

@Links Handig | 18-08-10 | 21:54
Oh, en nu is hij zeker een fascist, puur en alleen omdat hij eigen rechter speelt en er een prive leger op nahoud om iedereen bont en blauw te slaan die niet naar hem luistert? Je zou zelf eens miljardair moeten worden! Dan weet je pas hoe moeilijk het is.

Bovendien verdienen die bejaarden en tokkies het om in de goot te rotten! De mensheid zou nooit tot zulke grote hoogtes zijn gerezen als de sterkste niet continu de zwakkeren uitbuitte.

(Voor iedereen die niet zat mee te lezen, dit is een grap)

volksmenner | 18-08-10 | 22:00
Google dit : volksmenner site:spitsnieuws.nl et voila

Darylium | 18-08-10 | 22:08
*proest*... zelf zeggen dat het een grap is...

@MichieldeMuiter | 18-08-10 | 22:11
De tweede alinea is wel erg kantje boord namelijk, je wil niet weten hoeveel gekken er zijn die dat soort dingen serieus denken.

@Bukoswski | 18-08-10 | 22:08
Geeft u mij gewoon een linkje. Ik zou never nooit antisemitische uitspraken doen. Uw drs. tegen iedere vorm van racisme of discriminatie. Dat types als wishbone en elderz bij gebrek aan argumenten teruggrijpen naar jodenhaat is hun tactiek.

@ Darylium | 18-08-10 | 22:08

Juist een potentieel gevaar op een staatsgreep om meer marktwerking door te drukken en de huren naar ongekende bedragen te laten stijgen.

Mijns inziens zou het beter zijn om hier alle vluchtelingen op te vangen om hen een gezellig onderkomen te bieden waarbij wij onze eigen levensbehoeften telen op een ecologische manier én ietwat extra's om naar hulpbehoevende in verre oorden te sturen. Wanneer er tijd overblijft -we hebben ons ontdaan van de rechtse onderdrukken en hoeven niet meer te werken- kunnen wij liederen zingen rond het kampvuur.

Dat filmpje zegt het toch allemaal wel.

Het enige wat er dus eigenlijk is gebeurd is dat hij even in een lezing heeft gezegd dat de meeste mensen (kan dus ook 55 procent zijn) het extremise niet steunt. Dan kun je nog steeds 45 procent hebben die het steunt, en 30 die het gedogen. Bovendien heeft hij al eens gezegd dat dit gebouw er komt om ook de dialoog tussen de geloven open te houden, terwijl hij in de Arabische media zegt niet in inter-religieuze dialoog te geloven.

die fabeltjes van een vredelievende islam, die zich ondertussen keihard wil voortplanten, no matter met wie uit de familie, is ons slecht bevallen. zie theo. en nog veel meer incidenten.

@Links Handig | 18-08-10 | 22:17
Oh ja, briljant, zeven miljard mensen in Nederland opvangen. Nee Nederland is veel te vol, alle buitenlanders eruit! En als we dan toch bezig zijn ook alle Nederlanders eruit! Dat zijn ook een stel enge germaanse immigranten! En ga mij nu geen germanofoob noemen, je moet echt serieus bang zijn voor die Nederlanders met hun enge christendom. Dat is ook maar een enge import religie uit het middenoosten.

En bovendien, denk je echt dat we hier zeven miljard mensen kunnen voeden met primitieve landbouw? Nee, we moeten juist een machine bouwen die het klimaat omzet in goud. Bedenk je eens hoe rijk we dan zouden zijn!

Tis een zuchtende discussie.
Uit steeds meer bronnen blijkt dat het centrum (niet moskee) veel verder wordt gebouwd dan de anti's steeds doen geloven.
Ik zeg: Bouw dat ding toch gewoon eens lekker, laat ze eens zien of ze echt een centrum van tolerantie en liefde willen bouwen.
Als dit niet het geval is, brandt het binnen de kortste keren uit.

@Menner
@Elder
Cowards..

@riotstarter | 18-08-10 | 22:33
Inderdaad, Ground Zero ligt in een 16-block gebied, tussen stripclubs, fastfood restaurants en gokhallen.
Het centrum komt daar nog een paar blokken buiten te liggen.
Feit is, dat rechts-extremisten in Amerika alles zullen aangrijpen om stennis te schoppen, al zou dat centrum in de staat New York worden gebouwd..
http://daryllang.com/blog/4421

@ Meisje1985 | 18-08-10 | 20:36
Speciaal voor dit topic een account aangemaakt?

vagehond | 18-08-10 | 22:41
Ziet er allemaal erg Amerikaans uit. Dat in tegenstelling tot een haatkeet....

Feit is, dat rechts-extremisten in Amerika alles zullen aangrijpen om stennis te schoppen, al zou dat centrum in de staat New York worden gebouwd..
daryllang.com...

vagehond | 18-08-10 | 22:41
Dat ben ik dus helemaal met u eens...en daar wil onze gedoog-specialist als leider van de Partij voor de Vrijheid voor alleen hem en zijn clubje,maar al te graag een bijdrage aan leveren..

@volksmenner | 23-03-08 | 22:57
Ik heb een grote piemel. Nu u weer.

Daar zei hij dat de "islam en extremisme niet samen gaan volgens de meeste moslims."
Kwam hij daarbij ook met voorbeelden van demonstraties van gematigde moslims die zich distantiëren van hun extreme geloofbroeders? Ok, een bescheiden kritisch geluidje dan?
Na deze woorden moet er haast wel een korte stilte zijn gevallen, waarbij iedereen elkaar aankeek om vervolgens in een onbedaarlijk lachen uit te barsten.

@Links Handig
De stroom is zeker afgesloten omdat je uitkering niet toereikend was om de rekening te betalen? ;-P

@ Darylium | 18-08-10 | 23:08

Zit vast in een ander topic.

Stroom afgesloten? Die tap ik illegaal af bij de buren. Ga daar niet voor betalen!

Maar dan moeten wel mensen blijven om de productie voor hun rekening te nemen, want dat gaat u niet zelf doen smerige kapitalist. Het beste is om goedkope krachten uit het buitenland te halen, maar niet uit islamitische staten; die zaaien haat en doen plof op drukke pleinen.

@ Darylium | 18-08-10 | 23:08

Zit vast in een ander topic.

Stroom afgesloten? Die tap ik illegaal af bij de buren. Ga daar niet voor betalen!

Maar dan moeten wel mensen blijven om de productie voor hun rekening te nemen, want dat gaat u niet zelf doen smerige kapitalist. Het beste is om goedkope krachten uit het buitenland te halen, maar niet uit islamitische staten; die zaaien haat en doen plof op drukke pleinen.

tja
wellicht een meewerkende imam

voor de pvv-stemmers en zionisten voorstanders/clubjes:

acceptatie is moeilijk
het doet maar even pijn en dan opent er zich een gehele nieuwe wereld met mogenlijkheden

Gelukkig ben ik als paap gewoon aan een baan gekomen toen die katholieken in Ierland huis hielden. IRA en ik hebben niks met elkaar te maken, zei mijn werkgever.

@Links Handig | 18-08-10 | 23:15
Goedkope krachten hierheen halen? Ben je gek! Dan moet je in Nederland veel te hoge belastingen betalen voor al die dure linkse hobbies. Nee, tegenwoordig outsourcen we alles naar China. Ik heb zelfs mijn eigen baan geoutsourced naar een Chinees die het veel goedkoper doet. En hij heeft die baan op zijn beurt weer geoutsourced naar een eskimo die het nog goedkoper doet. Zodoende verdien ik nog steeds miljoenen, zonder het smerige kapitalisten 'werk' te doen. Ik heb namelijk geen zin om af te vallen; op mijn dubbele onderkin zet ik altijd de asbak voor mijn sigaar, zodat ik niet voorover hoef te buigen om bij de asbak te komen. Daar ben ik uiteraard veel te goed voor.

Daarnaast zijn we van plan het Nederlandse leger te outsourcen naar Irak. Die Irakese soldaten zijn veel goedkoper en nog vechtlustiger ook. Zo hebben ze geen enkel probleem met het bombarderen van basisscholen, wat mijn hobby is.

@Links Handig | 18-08-10 | 23:15
Ook gaan er ideeen rond bij ons in de VVD fractie om Rutte te ontslaan en de regering te outsourcen naar Burma. Rutte vinden we namelijk veel te traag werken en de Burmesen weten teminste hoe je wel snel tot een regering komt.

Ze kunnen dat gebouw toch gewoon wat verder weg bouwen uit respect ofzo. Om al dit gelul te voorkomen. De godsdienst vrijheid komt ook helemaal niet in gevaar zoals een paar zeggen. Want ze mogen geloven wat ze willen waar ze willen. Alleen de groeps ontmoetingen zijn wat verder weg...

@wildplassert

ik merk dat u nog nooit een koran heeft vastgehad laat staan gelezen

Er is heel veel omschreven ,net als in de bijbel , betreffende straffen goede levensstijk enz enz.
Er is dus niet eens plaats om de 5 regels de ongelovige te vervloeken.
Wat mij wel opvalt is dat de bijbel hier meer mee bezig is dan de koran.

Ook wetten als stenigen staan niet in de koran voor zover ik weet. Er word wel terug gegrepen naar de bijbelteksten over straffen. In de bijbel staan die straffen namelijk wel beschreven.
De koran accepteerd namelijk het gezag van alle profeten en schriften (zoals de bijbelboeken).
Dit staat beschreven in teksten van de koran!!

De koran is afkomstig van god onder de mensen gebracht door mohammed.
Dat is zijn enigste werk.
Er zijn nog diverse boeken na dood geschreven (ook nog ver na dood) en die zijn door andere geschreven dus.
De koran is het woord van god tesamen van alle voorgaande geschriften en profeten (abraham,jakob,jezus enz) .
Verder zijn er geen boeken "heilig"

Mijn comment werd dan welliswaar weggejorist, om wat voor reden dan ook, maar in de Koran staat zeer duidelijk dat liegen en bedriegen van niet gelovigen is toegestaan: (Bron, AIVD rapport "Van dawa tot jihad" 2004)

"In radicaal-islamitische kringen wordt met betrekking tot heimelijke activiteiten soms verwezen naar het traditionele concept takiyya (‘zijn ware religieuze achtergrond verbergen’). Volgens dit traditionele concept zijn moslims in een niet-moslimomgeving gerechtigd om hun moslim-zijn te verbergen (om bijvoorbeeld vervolging te voorkomen maar ook om heimelijk de strijd tegen de ongelovigen te voeren).
Bij de heimelijke strategieën betreft het activiteiten als heimelijke financiering, intredepolitiek in het maatschappelijk middenveld onder valse vlag en/of met een dubbele agenda, het doelbewust rondstrooien van valse geruchten en samenzweringstheorieën om spanningen tussen groepen te stimuleren enzovoort."

En dan wordt je weggejorist. Tja. De waarheid mag niet gezegd worden.

Ja natuurlijk hielp meneer. Je moet die kutmoskee natuurlijk wel goed blijven praten.

Goed van hem, dus nu mag de moskee wel komen?

Bouwen die tent HOPPA!

Lol, dat filmpje is geniaal!

UNaaitOnsSteeds4Ever: Hello "knippen en plakken" is terug, zie ik. Antisemitisch 'Know it all'!

Ahh UNaaitOnsSteeds4Ever is in da house, onze verongelijkte e-jihadi met zijn Wikipedia wijsheden.
Bomba Chipolata | 18-08-10 | 20:38

unaaitonssteeds4ever plempt voortreffelijke comments en goed onderbouwd.In tegenstelling tot uw alweer niets zeggende comment.

Onderbouw uw comments nu eens een keer of flikker anders op,want schelden is een gebrek aan woorden en in uw geval zelfs een gebrek aan kennis.
.UNaaitOnsSteeds4Ever heeft gelijk.PUNT.

Met een welgemeend sorry voor unaaitonssteeds4ever dat ik voor mijn beurt spreek,maar hier kan IK zelfs niet tegen.

@vagehond | 18-08-10 | 22:41 Doe toch niet zo dom:

De afstand = 180 meter en NIET variabel:
Dus ook morgen en op elk ander moment zal de afstand zijn wat die nu is: 180 meter:

Hier een citaatje van Willem Lust ter plekke op 08:30 in de video (moet je aanklikken, en bekijk hem maar vanaf precies 08:00) van de NOVA-uitzending "Wilders zegt hoe dan ook wat hij wil" d.d. 09-08-2010 op http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/7996/Wilders+zegt+hoe+dan+...

"Niet Ground Zero, wel vlakbij (180 meter naar het noorden), en dit hoorde ook bij het rampgebied: Een gedeelte van de romp van een van de twee toestellen plus een gedeelte van het landingsgestel is dóór een van de twee torens gegaan, en heeft zich hier in het gebouw geboord waar straks het islamitisch cultureel centrum zou moeten komen" ...

Dat vanuit de satelliet zèlf nog even vaststellen kan op http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=park+place+5...

Het schijnt dat hij ook Aids en kanker heeft genezen, daar dat is nog een geheimpje.

@bigtimelover | 19-08-10 | 01:48
unaaitonssteeds4ever heeft nog nooit een bijdrage geleverd die niet meteen in de prullenbak kon.

Moslimvriend.

unaaitonssteeds4ever is een amper verholen cryptofascist. Zijn motto: 'de joden hebben het gedaan!' en 'geloofsgeweld moet kunnen!'

BasKoning | 19-08-10 | 07:39
Inhoudloze reacties en scheldpartijen,beledigingen van de ''andere kant'' is vaak indirect een maatstaf voor de kwaliteit van de reactie van de uitgescholdene....dus hoe meer er op iemand gescholden wordt,hoe beter vaak zijn kwaliteit....een voorbeeld daarvan..? Ja ,juist de door u door u voor ''amper verholen cryptofascist''aangeduide @unaaitonssteeds 4 ever.
Uw onvermogen tot inhoudelijke reactie staat in schril contrast met zijn kwaliteit.........bigtimelover | 19-08-10 | 01:48 heeft beduidend meer inzicht over kwaliteit van reaguurders...er valt voor u nog veel te leren.....

Als we maar genoeg stukken grond of gebouwen heilig verklaren,kan er straks nergens meer iets gebouwd of opgericht worden...dan wordt de wereld één groot museum,waar de ene helft van de mensheid zich bezig houdt het het runnen van al die musea en de andere helft met het bezoeken ervan...lekker rustig...dat wel...
Ik stel voor om de plek waar Bonifacius vermoord is ook tot heilige grond te verklaren....wee degene die het waagt om daar nog één klei-aardappel te verbouwen.

DE Tao-vraag is , en dit voor iedereen : waarom helpen wij ???

Dat zal het zijn, hij bemiddeld vóór tolerantie. Weliswaar de tolerantie van de nabestaanden van de slachtoffers. Maar ach, wie let daar nou op?

islam en extremisme niet samen gaan volgens de meeste moslims..
50% + 1% ?

De Huffington Post. post staat bekend als de linkse leugenfabriek; dus van dit verhaal zal ook wel niets kloppen.
.
Bij de huffington zitten al die linkse knuffelaars die voorstander zijn van die moskee; vandaar deze actie om die imam te promoten.
In werkelijkheid ligt deze imam onder vuur vanwege zijn uitspraken en zijn dubbele tong; dus komt de Huffington post de imam te hulp.

.
We Muslims know the Ground Zero mosque is meant to be a deliberate provocation

(By Raheel Raza and Tarek Fatah, Citizen Special)
.
Last week, a journalist who writes for the North Country Times, a small newspaper in Southern California, sent us an e-mail titled "Help." He couldn't understand why an Islamic Centre in an area where Adam Gadahn, Osama bin Laden's American spokesman came from, and that was home to three of the 911 terrorists, was looking to expand.
.
The man has a very valid point, which leads to the ongoing debate about building a Mosque at Ground Zero in New York. When we try to understand the reasoning behind building a mosque at the epicentre of the worst-ever attack on the U.S., we wonder why its proponents don't build a monument to those who died in the attack?
.
New York currently boasts at least 30 mosques so it's not as if there is pressing need to find space for worshippers. The fact we Muslims know the idea behind the Ground Zero mosque is meant to be a deliberate provocation to thumb our noses at the infidel. The proposal has been made in bad faith and in Islamic parlance, such an act is referred to as "Fitna," meaning "mischief-making" that is clearly forbidden in the Koran.
.
The Koran commands Muslims to, "Be considerate when you debate with the People of the Book" -- i.e., Jews and Christians. Building an exclusive place of worship for Muslims at the place where Muslims killed thousands of New Yorkers is not being considerate or sensitive, it is undoubtedly an act of "fitna"
.
So what gives Imam Feisal Abdul Rauf of the "Cordoba Initiative" and his cohorts the misplaced idea that they will increase tolerance for Muslims by brazenly displaying their own intolerance in this case?
.
Do they not understand that building a mosque at Ground Zero is equivalent to permitting a Serbian Orthodox church near the killing fields of Srebrenica where 8,000 Muslim men and boys were slaughtered?
.
There are many questions that we would like to ask. Questions about where the funding is coming from? If this mosque is being funded by Saudi sources, then it is an even bigger slap in the face of Americans, as nine of the jihadis in the Twin Tower calamity were Saudis.

If Rauf is serious about building bridges, then he could have dedicated space in this so-called community centre to a church and synagogue, but he did not. We passed on this message to him through a mutual Saudi friend, but received no answer. He could have proposed a memorial to the 9/11 dead with a denouncement of the doctrine of armed jihad, but he chose not to.
.
It's a repugnant thought that $100 million would be brought into the United States rather than be directed at dying and needy Muslims in Darfur or Pakistan.
.
Let's not forget that a mosque is an exclusive place of worship for Muslims and not an inviting community centre. Most Americans are wary of mosques due to the hard core rhetoric that is used in pulpits. And rightly so. As Muslims we are dismayed that our co-religionists have such little consideration for their fellow citizens and wish to rub salt in their wounds and pretend they are applying a balm to sooth the pain.
.
The Koran implores Muslims to speak the truth, even if it hurts the one who utters the truth. Today we speak the truth, knowing very well Muslims have forgotten this crucial injunction from Allah.
.
If this mosque does get built, it will forever be a lightning rod for those who have little room for Muslims or Islam in the U.S. We simply cannot understand why on Earth the traditional leadership of America's Muslims would not realize their folly and back out in an act of goodwill.
.
As for those teary-eyed, bleeding-heart liberals such as New York mayor Michael Bloomberg and much of the media, who are blind to the Islamist agenda in North America, we understand their goodwill.
.
Unfortunately for us, their stand is based on ignorance and guilt, and they will never in their lives have to face the tyranny of Islamism that targets, kills and maims Muslims worldwide, and is using liberalism itself to destroy liberal secular democratic societies from within.
.
Raheel Raza is author of Their Jihad ... Not my Jihad, and Tarek Fatah is author of The Jew is Not My Enemy (McClelland & Stewart), to be launched in October. Both sit on the board of the Muslim Canadian Congress.
.
http://www.ottawacitizen.com/news/Mischief+Manhattan/3370303/story.html#...

Kom op nou jongens. Dat extreem rechtse, anti Islam gelul mag best wat minder hoor. Moslims vergelijken met nazi's ?? Kom op nou. Ik snap dat het populair is om lekker te moslim bashen en Weird Guilders, de Messias, te verheerlijken en te verafgoden. Maar denk nou allemaal eens na voordat je roept. Veel Nederlanders hebben een hekel aan moslims, omdat ze moslims associëren met criminele finnen, de aanslagen van 11 september en andere anti westerse berichtgeving waar de media telkens maar weer van smult en zo breed mogelijk wordt uitgemeten. Terwijl je, ten eerste, de Islam eigenlijk totaal los moet zien van alle criminele allochtony's in Nederland. Ze doen bijna alles wat Allah ze verboden heeft en als hun ouders er niet waren om ze de Islam op te leggen, zouden er al een stuk minder streng gelovigen moslims zijn. Is gewoon een kwestie van indoctrinatie. Was bij de gristenen precies hetzelfde. Gaat vanzelf over als de oudere generatie de pijp uit is.
In Nederland heb je Marokkanen, in de V.S. en Frankrijk heb je negerst, in Engeland de Pakistanen en ga zo maar door. Heeft dus niks met Islam te maken is gewoon een demografisch verhaal. Punt uit. Vervolgens de Media. Hoe kun je de gehele westerse bevolking zowel dom als bang houden ?? Hoe kun je er voor zorgen dat er braaf geluisterd wordt ? Geef het volk een gemeenschappelijke vijand. (common enemy) En jullie trappen er allemaal in. Als ik iets van mijn grootouders geleerd heb, dan is het wel dat je eerst na moet denken. Is er hier iemand die weet hoe Adolf Hitler aan de macht is gekomen ? Vergelijk het hele verhaal eens met een Bush of een Weird Guilders. Denk vervolgens eens aan een concentratie kamp en Guantanamo Bay. Ziet iemand de overeenkomsten? Jullie worden gewoon opzettelijk geïndoctrineerd en dom gehouden met hulp van de Media !! Het is hard, maar wel de waarheid. Een cultureel islamitisch centrum / Moskee een paar blokken van Ground Zero. Kom op jongens waar hebben we het over.
Binnenkort moeten zeker ook alle kerken in een straal van 500 meter van een basisschool dicht, omdat er anders kindertjes aangerand worden. Omdat een paar terroristen, die vliegtuigen kapen en die in de twin towers vliegen, moslim zijn moeten wij gelijk maar elke moslim haten. Laat staan dat het hele Nain elevun zaakje stinkt als een verrotte vis. Ziet iemand trouwens overeenkomsten met de Brand in de Reichstag ?? Nee ? Niemand ? Ik heb zelf niets met religie, maar vind wel dat mensen lekker mogen geloven wat ze willen. Er zijn immers een boel geïndoctrineerde en/of domme mensen in deze wereld. En die zullen echt niet van de ene op de andere dag veranderen. Daar gaat een proces van honderden jaren aan vooraf. dus dat verwacht ik ook niet van jullie. Ik hoef jullie niet te bekeren of mijn mening op te leggen. Ik hoef jullie niet te overtuigen. Het enige wat ik jullie zou willen vragen is om voor jezelf te denken. weeg de voor en de tegens af. Informeer jezelf. Niet zomaar iets roepen. En het is helemaal niet erg om af en toe te zeggen dat je iets gewoon simpelweg niet weet. Hoef je echt niet als een schaap iemand anders te volgen. Beter een mening dan geen mening is bullshit. Je kunt nou eenmaal niet van elk onderwerp alles weten. Dus: bekijk het eens van de andere kant in plaats van altijd maar de makkelijke weg te volgen. P.S. En reageer nou alsjeblieft niet met van de onzin als Islam ies vrede, linksmensch, moslimlover, theedrinker of hippie, idealist, of je sgrijfd schrijft met een T en een G, of andere stierenpoep. Dank u ! P.S.S. If you'r not part of the solution, you'r part of the problem.

En als dank helpt Obama de iman. Allebei lekker elkaars rug krabben.

"....de afgelopen tien jaar juist ingezet om de tolerantie tussen de religies te bevorderen"

Misschien, maar gewoonlijk betekent dit dat niet moslims meer en meer moeten pikken van wel moslims.

Zijn laatste project -het islam centrum bij ground zero- getuigt niet echt van inzetten voor tolerantie. Als het zo geveolig ligt, waarom dan niet nog een stukje verder van ground zero vandaan??

komt nog bij dat de opening is gepland op 11 september volgend jaar.

Ook een teken van tolerantie? of toeval?

@Pomptrol | 19-08-10 | 11:37 Tsja, de Cordoba Initiative (what's in a name) is nu eenmaal NIET het liefderijk omhelzingsclubje waarover o.a. burgemeester Bloomburp niet nalaat bij elke voorkomende gelegenheid de loftrompet te steken, maar integendeel een perfide organisatie, o.a. gesteund door Maleisische zowel als Iraanse fundamentalisten, die niet alleen o.a. de op de door het normale kalenderjaar heenschuivende moslimfeestdagen Id al-Fitr en Id al-Adha aan het Amerikaanse onderwijs wil opleggen (zie, en dat bedoel ik LETTERLIJK, het artikel "Muslim Holidays Make Sense for New York City Schools" van imam Feisal Abdul Rauf van de Cordoba Initiative op http://www.cordobainitiative.org/?q=content/muslim-holidays-make-sense-n... , citaat: "if a Jewish mayor of New York could endorse these Muslim holidays, he will send his own message of reconciliation around the world"), maar ook op enige termijn de shari'ah in Amerika wil invoeren ...

Ik heb dat in tal van voorgaande topics over dit onderwerp al in voldoende mate aangetoond en ga dat niet nogmaals doen, dat moet je zelf maar even op gaan zoeken, ik vraag slechts je met enig respect voor de objectiviteit opgeladen aandacht voor bijvoorbeeld de SHARIAH INDEX PROJECT pagina van de Cordoba Initiative ZELF, te vinden op http://www.cordobainitiative.org/?q=content/shariah-index-project , met speciale aandacht voor de afbeelding http://www.cordobainitiative.org/SIP2.jpg welke onthullende afbeelding men inmiddels op nòg onthullender wijze haastig van de pagina af heeft gejorist (maar daarbij vergeten is hem van de server te verwijderen), maar de internets vergeten NOOIT iets, en dus is er een screenshot te vinden op http://gigablast.com/get?q=cordobainitiative.org+sharia&c=main&d=1349567... onder het motto "Nothing is EVER forgotten" ... :-E

... en naar het artikel "Mischief in Manhattan - We Muslims know the Ground Zero mosque is meant to be a DELIBERATE provocation" door de moslims Raheel Raza en Tarek Fatah in het katern "Citizen Special" d.d. 09-08-2010 op http://www.ottawacitizen.com/news/Mischief+Manhattan/3370303/story.html#...

... naar het artikel "Overwhelming MAJORITY oppose mosque near Ground Zero" op http://politicalticker.blogs.cnn.com/2010/08/11/overwhelming-majority-op...

... en naar Afshin Ellian's column "Moskee Ground Zero: het Westen is zo laf" op http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Ellian/273106/Moskee-Ground-Zer...

Daily SHow +1

@ Behaard smaalkopje
Misschien heb je mij verkeerd begrepen maar ik heb echt totaal geen behoefte aan betogen die tegen de propaganda aan zitten. "Dit is een pure provocatie. De fundamentalistische moslims willen telkens het Westen op de proef stellen..."
"de vrije wereld is laffer geworden." "Het Westen heeft geen morele of principiële ankerpunten meer. De islamitische tegenstander tart het Westen, om in de nabijheid van wat hun eigen geloofsgenoten hebben aangericht een moskee neer te zetten. Een moskee? Was dat niet de plek geweest in Hamburg waar de zelfmoordenaars van elf september bijeen kwamen? " "Wie zich met de slachtoffers van 9/11 wil verzoenen, moet vooral de idee van vrijheid en mensenrechten propageren in de salafistische tempels van het kwaad in het Oosten. Begin maar met Mekka en Medina."
Salafistische tempels van het kwaad ?? Onze grote vriend Goebbels had het niet beter geformuleerd. Wat is er gebeurd na de eerste wereld oorlog ?? De geallieerden hebben de duisters vernederd ( met name door de wraakzuchtige gevoelens van de Fransen) door ze te dwingen tot enorme herstelbetalingen. Dit is onder andere een van de oorzaken geweest dat het Duitse volk zo massaal achter Hitler stond. Het is niet goed om vanwege de daden van een paar een achterlijken, een gehele bevolking(sgroep) buitenspel te zetten. Je moet juist zorgen dat het in de toekomst niet weer gebeurd. Als dat na W.O. 1 was gebeurd was er nooit een W.O. 2 geweest. En het moet maar eens afgelopen zijn met die extreem nationalisten. Die zijn ook een veroorzaker van problemen. Je moet elkaar wat meer tolereren en waarderen want je kan een hoop van elkaar leren. De Sharia invoeren? kom op !! Denk eens na. Ze mogen van mij best de Sharia invoeren, zolang ze maar weten dat ze alsnog gewoon volgens ons strafrechtsysteem vervolgd blijven worden. Als zij zichzelf dan nog wat meer willen straffen. Be my guest. Zolang ze zich aan de wet houden. En niks persoonlijks, maar moeilijke woorden/zinsbouw doen je niet slimmer overkomen. Het mag wel maar het leest gewoon onprettig :). En @ Pimpernel over dat hele Saudi Arabië verhaal. Vraag jezelf eens af waarom we in Afghanistan zitten en niet in Saudi Arabië terwijl negen van de elf kapers uit S.A. komen.

Daily show +ontelbaar. Dat terzijde, laten we dit hele conflict even terugbrengen tot wat er daadwerkelijk aan de hand is: Mensen zijn boos dat er een moskee op Ground Zero gebouwd gaat worden... alleen uhhh... wordt er geen moskee gebouwd op Ground Zero. Er wordt een islamitisch cultureel centrum gebouwd... een eindje bij Ground Zero vandaan... dussuh... Nothing to see here! Move along!

Steven Heeleven 12.53
Een islamitisch cultureel centrum met op de bovenste twee etages een moskee met 1500 "zit" plaatsen is natuurlijk geen moskee. Okee....

Leuk plaatje dat het eigenlijk wel zegt:
http://potdorie.blogspot.com/2010/08/how-tolerant-is-obama.html

@Pomptrol | 19-08-10 | 12:47 die stelt "De Sharia invoeren? kom op !! Denk eens na. Ze mogen van mij best de Sharia invoeren etc...":

Nee.
Dat mogen ze op geen enkele wijze en onder geen enkele voorwaarde:

De shari'ah is puur verachtelijk, zoals elke vorm van op religieuze overtuigingen gebaseerde 'rechtspraak':
Dus met nadruk NIET vanwege de straffen, maar omdat op religieuze overtuigingen gebaseerde 'rechtspraak' een fundamentele schending is van het gelijkheidsbeginsel, dus van de beschaving, en derhalve barbaars: De shari'ah verdient onze diepste minachting en behoort bij elke gelegenheid dat men erover begint beschimpt en met de grond gelijk gemaakt te worden, net zoals overigens de al vele eeuwen tot het verleden behorende Inquisitie van Torquemada:

Elke poging van moslims om invoering van de shari'ah in enig westers land bespreekbaar te stellen dient onmiddellijk beantwoord te worden met uitzetting van die moslims als persona non grata, na eventuele afname van nationaliteit (en daarmee bedoel ik óók autochtone moslims) ...

Tenslotte: Als je a) zgn. "moeilijke woorden" niet begrijpt, dan moet je er niet over zeuren, maar je educatie ter hand nemen: We hebben de internets niet voor niets ... :-E

En omdat je b) geweigerd hebt op enig inhoudelijk punt in te gaan vraag ik nogmaals je met enig respect voor de objectiviteit opgeladen aandacht voor de perfide en door Maleisische zowel als Iraanse fundamentalisten gesteunde organisatie genaamd Cordoba Initiative , die niet alleen o.a. de op de door het normale kalenderjaar heenschuivende moslimfeestdagen Id al-Fitr en Id al-Adha aan het Amerikaanse onderwijs wil opleggen (zie, en dat bedoel ik LETTERLIJK, het artikel "Muslim Holidays Make Sense for New York City Schools" van imam Feisal Abdul Rauf van de Cordoba Initiative op http://www.cordobainitiative.org/?q=content/muslim-holidays-make-sense-n... , citaat: "if a Jewish mayor of New York could endorse these Muslim holidays, he will send his own message of reconciliation around the world"), maar ook op enige termijn de shari'ah in Amerika wil invoeren ... ZIE de SHARIAH INDEX PROJECT pagina van de Cordoba Initiative ZELF, te vinden op http://www.cordobainitiative.org/?q=content/shariah-index-project , met speciale aandacht voor de afbeelding http://www.cordobainitiative.org/SIP2.jpg welke onthullende afbeelding men inmiddels op nòg onthullender wijze haastig van de pagina af heeft gejorist (maar daarbij vergeten is hem van de server te verwijderen), maar ZIE het screenshot van de originele pagina op http://gigablast.com/get?q=cordobainitiative.org+sharia&c=main&d=1349567...

wat ze er nu van gemaakt hebben is ook bagger... http://daryllang.com/blog/4421

Behaard smaalkopje | 19-08-10 | 14:17
Je kan deze website toevoegen aan je verzameling....
http://bigpeace.com/cbrim/2010/08/17/ground-zero-mosques-hidden-websites...

@dr. Sin
Right. Boeddhisme is een levenswijze en geen geloof. Hindoeïsme lijkt vredig maar daar kleeft net zoveel bloed aan als elk ander geloof. Christenen en Joden democratisch? Onder welke steen ben jij vandaan gekropen kut.
@Behaard smaalkopje
Gast, anders concentreer je je niet op wat 1 of 2 dwazen roepen. Voor elke moslim die de sharia wil invoeren is er ook een Christen of Jood te vinden die hetzelfde voor zijn geloof wilt.

Niekler | 19-08-10 | 15:05
definieer en conceptualiseer religie svp en hoe onderscheidt zich dat van geloof? Moeilijk, vind ik.

@Niekler | 19-08-10 | 15:05 Quatsch! Non-inhoudelijk geblaat in de ruimte:

Ik heb webschakels geplaatst naar de shari'ah-plannen van de stiekeme fundamentalist Rauf (zoals ook Wishbone deed): Mijn bijdragen bevatten bewijzen naar wat ik zeg, zoals mijn vaste gewoonte is:

Jij zegt dat er "Voor elke moslim die de sharia wil invoeren ook een Christen of Jood te vinden is die hetzelfde voor zijn geloof wilT" (graag zonder T voortaan, 3e persoon enkelvoud = "hij/zij/het wil" ... :-E

Kom dan maar met webschakels naar Christenen die de Christelijke shari'ah willen invoeren PLUS webschakels naar Joden die de Joodse shari'ah willen invoeren, whatever that shari'ah's may be ...

Dat lukt je niet?
Dat is dan een duidelijk signaal aan jezelf om eens te beginnen met NADENKEN i.p.v. maar nutteloos wat te kwaken ... :-E

@ behaard smaalkopje
Sorry voor mijn late reactie maar ik moest even naar de tandarts voor ccontrole. Ik ben helaas bang dat ik moet concluderen dat er met jou toch niet te praten valt. Desondanks wil ik het toch proberen Ten eerste : "Als je a) zgn. "moeilijke woorden" niet begrijpt, dan moet je er niet over zeuren, maar je educatie ter hand nemen: We hebben de internets niet voor niets ... :-E"
Ik heb nooit gezegd dat ik je niet begreep. Ik zei alleen dat het je niet slimmer doet overkomen en dat het heel vervelend leest (niet alleen voor mij). Verder vind ik dat je het iets te persoonlijk opvat, aangezien je mij meteen verwijt dat ik het niet begrijp en iets aan mijn educatie moet doen. Dat zegt meer over jou dan over mij. :D Nog steeds niet persoonlijk bedoelt overigens. Verder geef je mij zeven links naar websites en verwacht je dat ik die allemaal ga lezen en bekijken. Ik ben best bereid om iets te bekijken maar om nou een hele studie ervan te maken. En zeker niet als ik op een van de sites een of andere propaganda tekst / betoog moet gaan lezen. Voor de rest vind ik dat je niet heel objectief bent. Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die met kracht termen smijten en daarmee proberen anderen hun mening op te dringen. Gebruik eens 'ik vind de sharia verachtelijk' i.p.v. De sharia is verachtelijk. Dan komt het meer over alsof je voor rede vatbaar bent. Anders heeft het niet eens zin om met je te praten en ben je eigenlijk net zo erg als sommige Moslims die je blijkbaar zo veracht. Verder wordt ik alleen al woest van het feit dat er mensen uitgezet moeten worden en tot persona non grata verklaard moeten worden. Hoe zullen we ze vervoeren? Met de trein? Waarom stoppen we ze niet in kampen? Your judgement is clouded zouden de Engelsen zeggen. Er zit een hoop woede in je tekst. Probeer anders eerst eens je emoties onder controle te krijgen voordat je weer wat plempt. Je klinkt een beetje als Weird Guilders en ik heb geen behoefte aan een volwassen, serieuze, discussie met iemand met zulke uitspraken. Prima dat je een mening ergens over hebt, maar wees redelijk. Autochtonen uitzetten. HAHA !!! Waarheen dan ? Ik begrijp best dat je bezorgd bent over de islamisering van de Westerse wereld, maar wie zegt dat ik Kerstmis en hemelvaart en Pinksteren wil vieren ? Ik wil gewoon werken en vrij nemen op een dag die ik geschikt vind. Kunnen we die zooi niet eerst afschaffen? NEE !! Dat mag niet want dan kom je aan de christenhonden ! Heb jij ooit last gehad van Chanoeka ? Heb je ooit last gehad van de ramadan? Laat die mensen lekker hun feestdagen hebben, zolang alles volgens de wet verloopt en die kinderen alle dingen leren die wij ook leren. En over die Sharia. Denk je nou echt dat zoiets ooit ingevoerd word in de westerse wereld. Dat is hetzelfde als zeggen dat we zonder dwang het homo huwelijk in Iran in zouden voeren. Het gaat nooit gebeuren.

Hee Niekler nie meteen mensen dwazen gaan noemen heh !! :D

@Bukoswski | 19-08-10 | 15:12 Ik beschouw religie als de geritualiseerde en geformaliseerde groepsbeleving van hetgeen in het individu "geloof" genoemd wordt, en als zodanig de bron van "geloofsmacht", hetgeen op zijn beurt de wortel is van nagenoeg alle kwaad ... :-E

Behaard smaalkopje | 19-08-10 | 15:14
naïeve, maar eerlijke, vraag: hebben de Joden in Marokko geen apart rechtstelsel? Vanuit filosofisch oogpunt is trouwens, meen ik in alle bescheidenheid, te argumenteren dat ons huidige rechtstelsel wel degelijk voortkomt uit onze religieuze geschiedenis. Neemt niet weg, dat ik veel van uw argumenten weet te waarderen.

Behaard smaalkopje | 19-08-10 | 15:19
interessant, maar een wellicht problematisch stelling denk ik. Dit zou betekenen dat religie alleen retrospectief beoordeeld kan worden op feit (Realiteit met hoofdletter R) of fictie (mythe met kleine letter m). Vroeger werd God namelijk als een absolute waarheid en Realiteit gezien. Vanuit Zijn/ Haar visie werd beoordeeld of iets goed of slecht was. Is (of kan de toekomt laten blijken dat) (onze Westerse) rationaliteit dan ook religieus (is)? Moeilijke kwestie en uiterst problematisch denk ik. Toch meen ik, als Europeaan, dat onze "cultuur" op dit vlak superieur is aan de Islam.
.
Voetballen gaat met de afdeling.

@Pomptrol | 19-08-10 | 15:17 die inhoudelijk dus niets te melden heeft en dat verpakt in teksten als:

- "je geeft mij zeven links naar websites en verwacht je dat ik die allemaal ga lezen en bekijken":
Even klikken is je teveel moeite maar je wilt wel over zaken meepraten waarvan je te beroerd bent je erover te informeren?
'Nuff said ...

- "Gebruik eens 'ik vind de sharia verachtelijk' i.p.v. De sharia is verachtelijk. Dan komt het meer over alsof je voor rede vatbaar bent":
En daar is het argumentem ad hominem, de laatste strohalm voor hen die niets te melden hebben, en in dit geval geen verweer hebben tegen het broodnuchtere FEIT dat de shari'ah TEGEN het gelijkwaardigheidsbeginsel in gaat (omdat de shari'ah IN DIENST staat van slechts één religie, de islam, zodat bijvoorbeeld niet-islamieten onrechtvaardig behandeld zullen worden) ... Dat de sharia verachtelijk is, is een FEIT, zojuist wederom bewezen, maar feiten zijn te lastig voor je:
'Nuff said ...

Ik heb het vrij druk, en, gezien je niveau, dus te druk voor jouw bagatelliserende non-argumenten, maar je bewijst je apologetische wereldvreemdheid ten volle met de opmerking:

- "En over die Sharia. Denk je nou echt dat zoiets ooit ingevoerd word in de westerse wereld? Het gaat nooit gebeuren":
Ik zeg 3 woorden, en laat het dan aan de wèl geinformeerden alhier over om jouw ignorantie te slechten:

Londen, Birmingham, Bradford ... vooruit, we voegen het Franse Trappes er nog even als bonus aan toe:
Gewoon even doorbijten met je nieuwe tanden ... :-E
'Nuff said ...

Pomptrol | 19-08-10 | 15:17
"Ik ben helaas bang dat ik moet concluderen dat er met jou toch niet te praten valt" en dan toch nog 525 woorden weten te produceren. Knap.

Pomptrol
Natuurlijk gaat de sharia ingevoerd worden als er geen mensen zijn zoals behaard smaalkopje, die proberen om mensen als jij aan hun verstand te peuteren dat we dat nooit mogen toestaan.
In Engeland zijn al 85 shariarechtbanken en kom niet aan met: die hebben geen macht, want dat hebben ze wel.
De Engelse autochtonen zullen er nog geen last van hebben, maar de moslima's al wel. En ze zullen er wel voor zorgen dat de autochtonen er ook last van zullen krijgen.
Maar dat is ver van jouw bed, toch?
Onthoud: De moslim heeft de tijd. Al duurt het 100 jaar, het maakt hen niet uit. Maar over 100 jaar kun je weinig meer aan de overname doen. Nu nog wel.

Antwoord op een van jouw vorige posts:
Veel Nederlanders hebben een hekel aan moslims omdat ze vanaf dag één hun wijk uitgetreiterd zijn, daar begin je al mee.
Vanaf dag één worden er in heel Europa steden in steden gebouwd. Zij willen niet integreren en pesten de Hollanders weg uit hun buurt.
Ze willen er niet bijhoren
Ze gaan wonen in een ander land maar eigenlijk willen ze hun eigen land en alles wat daarbij hoort, meeverhuizen. Alles moet hetzelfde worden als thuis.
Zij hebben daar al 1400 jaar ervaring mee.
Soms zit het mee en soms zit het tegen: soms worden ze het land uitgeknikkerd, (Spanje, Frankrijk, Oostenrijk,) en soms worden ze liefdevol opgevangen (Libanon, Egypte en noem al die voormalig andersgelovende landen maar op.) om vervolgens dat land in een ijzeren wurggreep te nemen.
De eersten die daar slachtoffer van worden zijn hun eigen gelovigen te beginnen bij de vrouwen, kijk maar om je heen, de hoofddoekjes bewijzen het.
Ik begin te begrijpen waarom het geschiedenisonderwijs in ons land de laatste 40 jaar geminimaliseerd is: Het is beter voor de economie als de jongste generaties niets weten over het verleden, het protest zal uiteindelijk wel uitsterven...
De economie is waar het om draait. Hoe het met de inwoners gaat zal onze regeringen een rotzorg zijn.
We moeten de problemen die dat volk veroorzaakt maar op de koop toe nemen. Iedereen wil toch een groeiende welvaart. of niet?
We moeten er dus maar aan wennen.
Nou, ik wil daar niet aan wennen. Ik wil het mijn (klein)kinderen niet aandoen.
Ik wil kleindochters zonder burka en met rechten. Ik wens mijn land niet uit handen te geven.

@Bukoswski | 19-08-10 | 15:23 Even heel snel:

Klopt, van de Joden in Marokko: Ben ik ook op tegen, maar anderzijds ligt dat gecompliceerder in een land waar de islam staatsgodsdienst is: Is een moeilijke, wellicht voor als ik volgende week terug ben vakantie;

Ik snap je punt inzake "onze religieuze geschiedenis", maar iets als "Gij zult niet stelen" et al staat los van en boven de godsdiensten: Je vindt de anti-steelwetten in elke samenleving, met welke religie (of afwezigheid ervan) dan óók: Het is een algemene samenlevingskwestie;

Wat betreft geloof -> religie: Je punt "vroeger werd God namelijk als een absolute waarheid en Realiteit gezien" ligt voorbij die overgang: Deze perceptie gaat al over de institutie, en dùs over religie:

Ik denk dat religie eigenlijk al begint te ontstaan zodra méér dan 1 persoon een bepaald geloof heeft: In de afstemming van de één op de ander ontstaat de consensus, vaak op gang geholpen door ritueel ... en zie, daar is reeds de institutie ... en even later hebben we dan het dogma van de onfeilbare paus, of het dogma van de ongeschapen qur'an ... :-E

Ik moet er ook als een haas vandoor: Voetbal ze !!! ;-)

@ Behaard Smaalkopje
Jammer dat je zo vijandig doet en het op de man moet spelen terwijl er feitelijk niets aan de hand is. Rustig aan !! Niemand valt je aan. We wisselen onze meningen uit. Helaas probeer je nog steeds indruk te maken met woorden als argumentem ad hominem, ignorantie en apologetische maar ik ben bang dat je de verkeerde voor je hebt. Integendeel. Misschien ben je Doctorandus of iets dergelijks maar je minachting is echt nergens voor nodig. Uit de hoogte doen ook niet. Misschien ben je wel veeeuhl slimmer dan ik, hoogbegaafd en heb je een superhoog i.q. maar aan je sociale vaardigheden zou je nog wel wat bij kunnen schafen. (Ja inderdaad dat was wel persoonlijk bedoeld :)) Voor de rest ben ik volgens mij WEL in gegaan op enkele links en argumenten. Onder andere over de feestdagen en over het feit dat jij vind dat er mensen uitgezet zouden moeten worden als... enz. Jammer dat JIJ hier vervolgens dan weer niet op reageert. Zoals ik al in mijn eerste reaguursel zei: Als je ergens het fijne niet van weet moet je je er ook niet in gaan mengen. Aangezien ik niet genoeg op de hoogte ben van de Sharia of de islamisering in de door jouw genoemde plaatsen zal ik dan ook niet zomaar wat roepen. MAAR ik blijf er wel bij dat ik vind dat je niet zo subjectief zou moeten schrijven. Een super slim iemand als jij zou toch moeten weten dat iets niet verachtelijk kan zijn, maar dat je alleen iets verachtelijk kan vinden. Ik begrijp verder best wat je bedoelt met het hele Cordoba verhaal en vind dat je aan de ene kant wel een punt hebt, alleen op de manier hoe jij het brengt vind ik je geen haar beter. Nogmaals een superslim als jij begrijpt volgens mij best wel dat je je mening niet op moet dringen maar moet delen. :) Als je nou gewoon eens op nieuw begint en op een rustige manier uitlegt waarom jij VIND dat de sharia achterlijk is, dan kan ik daar NORMAAL op reageren en hoeven we niet een of andere bitsj fait te houden. Daar bereik je veel meer mensen mee dan met jouw gymnasium/universitaire propaganda gezwets.

@Niekler | 19-08-10 | 15:05
Kunt u mij misschien aangeven wat u tracht te zeggen en wat uw punt is ?

Elder of Z. | 19-08-10 | 14:08

Nogmaals @ behaard smaalkopje
Ik heb net even zoals je voorstelde een paar van je reaguursels op eerdere artikelen over hetzelfde onderwerp gelezen. Beschouw mijn vorige bericht maar als niet verzonden. Met iemand zoals jij valt toch niet te praten
(Canere surdo). Je bent een rasechte Weird Guilders imitator die enkel maar ruzie wilt maken om het ruzie maken. Een kampioen schenen trappen. Jammer dat ik helaas een verkeerde indruk van je had. Ik dacht dat je oprecht probeerde je mening aan zoveel mogelijk mensen te ´ventileren´ met het hele Cordoba verhaal maar het bleek niets meer dan een natte scheet. Helaas ben je niet meer dan een arrogante bal met een rijke woordenschat en een iets te hoge dunk van jezelf. Ik verspil geen tijd meer aan iemand als jij. Als je dan nog een trol zou zijn kon ik nog lachen, maar ik vrees dat je nog serieus bent ook. Ow en denk hier maar eens overna.
Bellum est sua vitia nosse
Imperare sibi maximum imperium est
Stultorum infinitus numerus est

@Pomptrol | 19-08-10 | 17:45 Ach, dat is helemaal het dieptepunt: Vanuit de stupide bewering dat het mij iets kan schelen wat iemand van mijn woordenschat vindt wordt er dan nu een hilarische poging gedaan die te "overtreffen" door tegeltjeswijsheden in het Latijn te spuien ... my god ...

FYI: Ik gebruik (alle) woorden die nodig zijn om te beschrijven wat ik wil beschrijven, en daarbij interesseert het me geen fluit of iemand zijn eventuele onmacht om die te begrijpen op haastig aan mij toegeschreven onzinnige bedoelingen gaat zitten projecteren: Het kan me geen bal schelen wat iemand van mijn intellect vindt, als-ie maar snapt wat ik probeer te zeggen, en het is op dàt punt dat jij faalt, en uit onmacht maar een beetje met Latijn gaat zitten pielen ... well, whatever, piel dan met het onderstaande maar lekker voort, doei:

Contra principia negantem disputari non potest: Animum debes mutare, non caelum ! (Cessante causa cessat effectus) Dictum sapienti sat est ...

Feisal Abdul Rauf is natuurlijk de zoveelste Taqiyya-ridder die handig zand in de ogen strooit van vele goedgelovige Amerikanen.
Net als onze eigen Taqiyya-ridder PvdAer Marcouch roept hij zaken die zijn autochtone toehoorders graag willen horen en geloven, maar volgt daarnaast zijn eigen islamitische (broederschap)agenda!
Als Feisal Abdul Rauf de FBI echt had geholpen, was hij natuurlijk allang afgeslacht door een extreme moslim.

Ach, je ziet de een na de ander afglijden. Neem nou zo'n Tariq Ramadan. Volledig door de mand gevallen en passé.......

matig charme offensief.

Precies wat ik zei: Ruzie maken om het ruzie maken. Want als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. btw onmacht?? HAHAHA !!!! Ik begin me nu ineens af te vragen hoe oud je eigenlijk bent. Zou zomaar kunnen dat ik met een of andere puberale gymnasium snotneus/nerd te maken heb die zichzelf nog aan het ontdekken is. En wat een heerlijke hoge dunk heb je toch van jezelf. Bijna hilarisch gewoon. Misschien moet je eens wat comments van jezelf teruglezen dan zul je zien wat een ongelofelijke arrogante zak je eigenlijk bent.

@Pomptrol | 19-08-10 | 20:32 Kijk aan, rood aangelopen inmiddels? Denk om je bloeddruk, beste lutsert ... :-E ... en bedenk dat jij hiermee begonnen bent ... oh, en doe even iets aan dat zo overmoedig aangeheven Latijn van je, want er klopt geen bal van je vertaling: Toen ik je vermanende doch uiterst suffe tegeltje beantwoordde met "Contra principia negantem disputari non potest: Animum debes mutare, non caelum ! (Cessante causa cessat effectus) Dictum sapienti sat est" zei ik dus tegen jou:

"Men kan niet redeneren met iemand die beginselen ontkent: U moet de instelling van uw geest veranderen, niet van problemen weglopen ! (Als de oorzaak ophoudt, houdt ook het gevolg op) Voor een goede verstaander is dit woord genoeg" ...

Doe er iets moois mee, zou ik zeggen ... :-E

Hahaha als je denkt dat ik rood ben aangelopen heb je een verkeerd beeld van mij. Ik zou zo in staat zijn om gezellig een biertje met je te gaan drinken. Geen probleem :). Die tegeltjes van jou zijn trouwens ook niet echt Ovidius :). En dank je maar ik wist al wat er stond. Ik vond die van mij toch leuker. Over dat je niet tegen een dove moet gaan zingen :) . En hey kom nou zeg 'jij bent begonnen' vind ik een beetje jammer voor een intellectueel als jij. Waar twee kijven hebben twee schuld. Alleen jammer dat het bij jou toch wel vaak op een bekgevecht lijkt uit te draaien, als ik zo je comments lees onder de andere artikelen over hetzelfde onderwerp. Probeer eens wat aardiger tegen mensen te zijn. Dan luisteren ze ook beter. Trouwens dit zul je vast al weten en/ of gelezen hebben maar ik vond het wel interessant:
http://www.terechtgesteld.nl/?p=17
En nog even over die moeilijke woorden. Er zijn een hoop 'normale' mensen die misschien ook geïnteresseerd zijn in dit onderwerp maar niet mee praten omdat ze geïntimideerd zijn doordat soort taalgebruik. Niet iedereen heeft zo'n geweldige educatie als jij gehad ; ). Het is een kleine moeite om je taalgebruik een beetje aan te passen. Er zijn genoeg intellectuele fora waar je je scrabble woorden kunt spammen. Ik hoop dat je dit opvat als opbouwende kritiek / advies en er over na denkt. Wat je erna meedoet is een tweede.

Jongens, maar er een dansje bij. tenslotte zit het vullis zich af te sjorren bij het
foetjebal....

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

Las Vegas naar NL:
 

Column

Katinka Polderman

Opnieuw is er onrust ontstaan rond Tofik Dibi. Gisteren maakte de politicus in een persconferentie...
meer >

Files

0 / 0 km

meer files