Iran is graven aan het prepareren voor Amerikaanse militairen. Dat heeft de plaatsvervangend commandant van de Iraanse Revolutionaire Garde gezegd tegen het Iraanse persbureau Fars."De vele graven waarin de soldaten van Saddam Hoessein liggen begraven, worden nu geprepareerd voor Amerikaanse soldaten", zei generaal Hussein Kanani tegen het semi-staatspersbureau.
De Gardist waarschuwde verder dat als de VS de aanval opent, Iran zal terugslaan met acties tegen Amerikaanse bases rond de Perzische Golf "Dat zal leiden tot een grootscheepse regionale oorlog", aldus Kanani.
Reacties
En dat alleen maar omdat Achmedinjejad op de grond spuugde.
You're gonna die GI.. /tourofduty modus
Veel geblaat weinig wol.
"Amerika maakt nuke klaar voor ayatollahs"
Ik zet 100euro in op september. En dan zal de wereld er totaal anders uit gaan zien.
Zelfverzekerd is hij wel.
Toch aardig van hem..........
-weggejorist-
Vergeet ze niet zelf eerst allemaal in te liggen en toe te dekken
Kunnen ze leuk oefenen met versleten AK's, met een zooitje half-rotte F14's en MIGs begin je niet zoveel tegen de USAF.
En de VS zullen zich wel 10x bedenken voordat ze een grondoffensief beginnen.
Boem en weg.
De Iraanse overheid klinkt langzamerhand zo schril en hysterisch, dat het bijna vermakelijk wordt. :-)
Gi 's ? Gi-joe's ?
Hoogmoed komt voor de val.
Die oorlog komt er toch nooit. En als ie er komt wordt het weer een veegpartij zoals in Irak het geval was.
Ik zie hier een markt ontstaan. 'Reserve your grave next to the Ayatollah'.
De Amerikanen doen het zelf ook: naar de buren schreeuwen om de aandacht af te leiden van wat er binnen gebeurt. Mocht alleen schreeuwen niet helpen dan hardere acties treffen, om koste wat het kost de aandacht van binnenlandse problemen (zoals presidentiële onbemindheid) af te leiden.
geenstijlsteengeil | 10-08-10 | 14:24
GI's zijn soldaten, voor als je dat niet wist.
Pssssssssst.....stiekem zijn het loopgraven.
Ach ja, goeie retoriek kennen we wel van Arabieren. Maar als het er op aankomt rennen ze allemaal voor hun leven.
Israël, 1967, zesdaagse oorlog om maar een voorbeeld te noemen.
Right, ze graven letterlijk hun eigen graf. Voordat de eerste soldaten Iran zouden betreden is hun leger al verlamd.
Joepie; oorlog, guerre, war, krieg...
*pensioen veiligstelt met aandelen wapenindustrie
@Symmachus
U is blind voor feiten?
Amerika heeft nog steeds niet gewonnen in Afghanistan en Irak, tevens zijn ze in beide landen actief met een grondoorlog.
Als ze nu ook Iran gaan aanpakken ga ik met een bak chips voor de tv zitten kijken hoe het Groot Amerikaanse Rijk ten gronde gaat.
Of is het zo'n overheidsproject waar veel geld in gestopt wordt, maar wat nooit gebruikt zal worden? Soort Betuwelijn zeg maar.
Mooie titel voor het volgende artikel @Der Josss | 10-08-10 | 14:22
Wie een kuil graaft voor een ander ......
Is zeker geen egoist
Thurkish | 10-08-10 | 14:25
Zonde
geenstijlsteengeil | 10-08-10 | 14:24
reinaarden | 10-08-10 | 14:26
GI = General Infantry
Als de VS in het onwaarschijnlijkste geval een oorlog tegen die idioot zou beginnen, dan duurt het maanden voordat de eerste GI Iraans zand tegenkomt. Eerst wordt de boel uit de lucht murw geschoten.
Daarbij is dit puur bedoeld voor interne propaganda, de positie van de heersende elite is aan het wankelen, het neerslaan van het protest vorig jaar betekent nog niet dat de interne onrust is verdwenen, en als we gevluchte militairen mogen geloven staan de vlucht-toestellen al klaar voor de religieuze elite.
kikker81 | 10-08-10 | 14:28
Wie zegt dat ze willen winnen? Misschien hebben ze wel meer baat bij een onstabiele situatie.
hek d'r om, bom d'r op, en kappe met dat gezeik!
Hup hup, naar het front...
http://www.youtube.com/watch?v=znEePD1nJxo
@ kikker81,
Irak trekken ze terug, Afghanistan blijven ze nog wel ff, zeker met een vliegstrip op een paar 100 meter (kandahar, en 2e strip is in aanbouw) is het helemaal geen onreeel idee. Al denk ik niet dat het in het termijn van deze president gaat gebeuren, of Iran moet heel erg gaan provoceren..
@kikker81 | 10-08-10 | 14:28
Vandaar mijn laatste zin.
Amerika kan maar niet winnen in Irak en Afghanistan omdat ze daar een grondoorlog+bezetting proberen te voeren.
In Iran is dat niet nodig. Als je de Revolutionaire Garde platbombardeert wil ik nog wel eens zien hoe lang Ahmedinejad de macht kan vasthouden. Het reguliere leger zal hij dan weinig aan hebben, vermoed ik.
Graven? Moehahahaha, graven zijn zeaaaaaaauuuuu 1990's! Die yanks sturen gewoon kruisraketten en onbemande drones op de Revolutionaire Garde af.
USA gooi toch gewoon paar nukes op Iran ( sleutel steden en kerncentrales ), en we zijn van het gezeik af.
@ Vogelbeest | 10-08-10 | 14:29
G.I.: Government Issue
Ik dank Vogelbeest.
@Kikker81
Militair heeft Amerika de oorlog in Irak binnen no-time gewonnen, de huidige strijd in Irak is geen strijd tussen legers. In Afghanistan is de VS nooit militair binnengevallen, ze hebben wel de noordelijke alliantie ondersteund met luchtsteun, de latere bezetting van Afghanistan is op "verzoek" van de nieuwe regering doorgevoerd.
Thurkish | 10-08-10 | 14:30
Elk land wat dor de USA wordt veroverd wordt daarna door hen weer geheel opgebouwd en voorzien van een nieuwe economie.
Boem = ho, zeg ik altijd maar.
Als de US klaar zijn met de shock & auw fase piepen die arabs wel anders. Hopelijk komt het volk zelf in opstand om de boel eens anders te organiseren.
@Symmachus
Als de VS zoiets doms zou doen zal de hele bevolking zich achter Ahmedinejad scharen, en zal het veel eenvoudiger voor hem worden de macht te behouden.
de oude nar (5) | 10-08-10 | 14:34
Dat is de theorie althans. Geloof dat het in de praktijk vaak anders uitvalt.
Vogelbeest | 10-08-10 | 14:29
Wilt u de mensen niet verkeerd voorlichten. Dank.
http://nl.wikipedia.org/wiki/G.I.
Doen, leuk krijgt Notresdamus toch nog gelijk ...
Hij beloofde een oorlog daar in Azie startende ergens rond 2010 ..
Mooi.... dan slaan wij hier terug de handen in elkaar ... zo die lui van links en die van rechts ... die 19de eeuwse volkstammentjes gaan dan samen optrekken. Het wordt nog echt leuk.
We hebben al het sfeertje van de jaren dertig van vorige eeuw ...
Komop Iran ... veel beloven en weinig geven doet de gekken in vreugde leven.
Laat nu maar eens zien dat je meer kan dan alleen vrouwen en homos afslachten.
*Bij voorbaat excuses makend voor opmerking*
We moesten toch van alle kernwapens af? en Iran wou ze toch zo graag hebben?
Is er iets mis met mij als ik zeg dat ik stiekem hoop dat de vlam eens een keer goed in de pan slaat daar?
Ik voorzie een stijging in de olieprijs.
*tankpas een kusje geeft*
Mij moeder zei me vroeger altijd .
Waar 2 vechten hebben 2 schuld ...
@ TheStef
Laten we niet vergeten dat Iran van een volledig andere militaire orde is dan Irak.. Iran heeft zijn zaakjes behoorlijk goed in orde.. Zonder nukes ga je dat bijna zeker niet redden, zelfs als USA zijnde..
Economic Refugee | 10-08-10 | 14:37
Huh ja, Iran vs Amerika, dat gaan ze winnen. Pick your battles wisely, heb ik geleerd. Telt dat niet voor zandhazen?
Iran, de grootste real-life troll van de wereld. Lekker stoken en provoceren, en als er straks pleuris uitbreekt zitten ze weer te huilen in een hoekje over hoe slecht de zionisten en Amerika zijn.
Wat mij betreft is het go-time.. Liever kwijt dan rijk, ook voor die bevolking een bevrijding lijkt me. Kwestie van tijd voordat hier de vlam in de pan slaat.
@ Vogelbeest | 10-08-10 | 14:29
Volgens mij is het Goverment Issue.
http://nl.wikipedia.org/wiki/G.I.
Tja de economie van us staat op intstorten dus de oorlog zal wel zo beginnen.
Wie een kuil graaft voor een ander ....
het ziet er naar uit, dat ik een mooi einde van de vakantie ga meemaken.
Iemand nog twijfels over de achterlijkheid van dergelijke regimes ?
We shall wait for them with our guns and our shoes. they will burn in their tanks and we will roast their stomachs on the fires of hell.
@Symmachus
Kunnen ze leuk oefenen met versleten AK's, met een zooitje half-rotte F14's en MIGs begin je niet zoveel tegen de USAF.
En de VS zullen zich wel 10x bedenken voordat ze een grondoffensief beginnen.
Vergis jij je even flink in de betrouwbaarheid van de AK47 en die is een dikke 6mm high speed... dus erg zwaar en snel.
een kind kan hem bediennen en behoeft na genoeg geen onderhoud.
de M16 van de amerikanen kan niet tegen zand stof en water, is minder betrouwbaar en lichter 5.56mm echter wel high speed.. en rijkt net iets verder.
maar het grootste probleem is dat de vijand vaak geen pak aan heeft, en je niet alle burgers zo maar ff af kan knallen.. dus je wordt vaak in je rug geschoten zeg maar.
en de wil om te winnen is bij dat volk net iets groter tot over de waanzins grens heen... daar tegenover zijn de amerikanen redelijk goed getraind.
we wachten de uitkomst af.
Poetst de DU-munitie weer op.
Ze worden wel zenuwachtig in Iran....
Binnenkort geeft Iran zoveel licht om vervolgens voor eeuwig op donker te gaan. Laat het dappere IDF dat klusje maar even opknappen.
*Spijkerbroek aantrekt en ten strijd gaat*
Vogelbeest | 10-08-10 | 14:29 - incorrect.
Wordt meestal gezien als afkorting voor "Government Issue" (zo ken ik deze afkorting ook al sinds mijn jeugd), maar volgens een artikel op Wiki en de boeken van m'n broer (die zich zwaar verdiept in de 1e en 2e wereldoorlog) werd de afkorting oorspronkelijk gebruikt voor "Galvanized iron".
De betreffende wiki-pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/G.I.
(overigens is de vertaling die ze daar geven voor "Government Issue" incorrect; zou moeten zijn "Rijks Uitgave" als in "Door het rijk verstrekt" i.p.v. "Rijks Eigendom"
Het moet maar een keer gebeuren.anders blijven ze de boel chanteren.
Saddam had ook heel lang een grote mond en zie waar is saddam?
Wat een geldverslindend haantjesgedrag zonder effect in dat halve 3e wereldland.
Hoe dom kan je zijn....
@Sociopaatje | 10-08-10 | 14:39 Dan wordt het beide gebruikt. Mijn (inmiddels gelukkig ex-) zwager, afkomstig uit kentucky en SFC (E7) bij de Old Ironsides (1st armoured division) beweerde dat het General Infantry betekende.
Ik ga niet in discussie met iemand die 2 rondes irak overleefd heeft terwijl hij 2x is opgeblazen met zijn pantservoertuigje.
arikanari | 10-08-10 | 14:22
Sinds wanneer staat de V.S klaar om aan te vallen dan? Heb ik iets gemist? Achten wij Obama tot zoiets in staat?
En Rusland laat het gewoon lekker gebeuren en kijkt mee vanaf de zijlijn, gaat later de bemiddelaar spelen.. Enfin, er veranderd nietsssss. Koude Oorlog voorbij? Gewoon zeggen dat 'ie voorbij is en lekker doorgaan. USA en Rusland gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Iran kan echt wel op de steun van Rusland rekenen... en een AK47 is volgens mij nog altijd van russische makelij..
@Biggest_Baddest_Wolf | 10-08-10 | 14:44
zie Vogelbeest | 10-08-10 | 14:46
En als de yanks niet komen kunnen ze daar al die gestenigde en opgehangen meisjes in kwijt.
Achterlijke barbaren.
Na aanval van de US: Gelukkig hebben we de foto's nog...
@TheStef | 10-08-10 | 14:36
De meeste Iraniers zijn de Revolutionaire Garde liever kwijt dan rijk hoor.
@Catalisator | 10-08-10 | 14:42
Svp post eerst lezen voordat je reageert. Er komt helemaal geen krachtmeting tussen grondsoldaten. En een AK47 mag dan betrouwbaar zijn, je kunt er niet zoveel mee tegen luchtaanvallen.
Iran is tot de tanden bewapend met een zeer uitgebreid arsenaal aan allerlei in eigen beheer geproduceerde, onuitputtelijke voorraad aan korte- en lange afstandraketten, en zal elke aanval onmiddelijk beantwoorden met een enorme barrage aan raket vuur, zowel richting de USA troepen in Irak als in Afghanistan, alsmede zeer waarschijnlijk richting Tel Aviv.
Read and weep :
The problem is that there's nothing the US can do to Iran, short of nuking the place, that would really force Tehran to kneel and beg for mercy.
Just stopping Iran's oil exports would drive the oil price sky-high in a tight market. Iran accounts for about 7 per cent of internationally traded oil.
But it could also block another 40 per cent of global oil exports just by sinking tankers coming from Iraq, Saudi Arabia and the other Arab Gulf states with its lethal Noor anti-ship missiles.
The Noor anti-ship missile is a locally built version of the Chinese YJ-82. It has a 200km range, enough to cover all the major choke points in the Gulf. It flies at twice the speed of sound just metres above the sea's surface and has a tiny radar profile. Its single-shot kill probability has been put as high as 98 per cent.
98%, da's niet vaak mis, dus....
http://www.nzherald.co.nz/world/news/article.cfm?c_id=2&objectid=10664122
Wie een kuil graaft voor een ander...
Heeft in ieder geval werk en dat kunnen er niet veel zeggen daar.
Vogelbeest | 10-08-10 | 14:29
GI's is een afkorting van "Government Issued", de woorden die vroeger op de uitrusting van Amerikaanse soldaten stonden. De afkorting is met in de loop der tijd als synoniem gaan gebruiken voor de soldaten zelf. Het is dus geen afkorting van General Infantry.
er gaat een heeeel andere wind waaien (kooiman modus of)
Wat lief, Special Forcemannetjes met dunne armpjes.
1 week, dan is ook dit land overgenomen en gaan we weer een berg geit strijd in.
Als ik de USA was zei ik heel simpel, of je geeft je nu over, levert alle terroristen uit, of we beginnen over 10 dagen met steden te nuken. Kies maar.
Symmachus | 10-08-10 | 14:49
Een oorlog wordt altijd gewonnen op de grond. er komt dus altijd een grondoorlog. Of me moet niet willen winnen. Wat ik me in het geval van de Amerikanen ook wel weer kan voorstellen. Willen is kunnen. Zij kunnen nooit winnen dus zullen wel niet willen. QED.
Ik geloof eerder een kennis van een oud veteraan dan Wikipedia.
Dus ik ga voor General Infantery
Je moet toch wat doen om bezig te blijven
gooi der eens een keertje een fucking nuclear bom op, zijn we overal vanaf
Ze prepareren die graven, om er vervolgens zelf in te gaan liggen.
Ik las heel wat anders:
"Iran maakt graven klaar voor GS"
Nuke 'em!
Eerst Noord-Korea alstublieft, daar is de spanning wat hoger opgelopen en wordt er meer gedaan dan alleen graven in de grond.
@kikker81 | 10-08-10 | 14:28
In Nederland is de Gouden Eeuw ten einde gekomen doordat we zoveel geld uitgaven aan oorlogen. Daarna zijn we gaan meelopen met andere landen die oorlog voerden, maar hetzelfde doel hadden als wij. Stukken goedkoper. Misschien wel de reden dat we zo makkelijk met de US meelopen.
Maar om nu te zeggen dat de US hier aan ten gronde gaat..? Wij zijn er zelf ook niet echt aan te gronde gegaan.
Dat zullen de graven zijn voor dissidenten, joden, christenen en andere ongelovige infidel die het regime vermoord heeft.
Ze moeten toch een excuus geven waarom ze die gaten graven.
De nazi's zullen ook wel een wat verzonnen hebben om hun werkelijke activiteiten te verhullen.
De leiding in Iran is gewoon dom en meent met spierballentaal indruk te kunnen maken. Helaas voor hun is de geciviliseerde wereld niet van dit soort onzin gediend, en worden ze dus ook gewoon genegeerd.
Steden nuken heeft geen zin denk ik, die reli's zien dat alleen maar als glorieus dat er zoveel door de heilige strijd alla gaan ontmoeten.
Dit bericht doet me denken aan die Irakese minister van informatie, die tot op de laatste dag volhield dat de Irakezen bezig waren de Amerikanen af te slachten. Topvermaak was die gast.
Blaat1984 | 10-08-10 | 14:56
Dat negeren stopt op een gegeven moment vrees ik. En iran speelt dan zijn slachtoffer rol want het westen was zo slecht om aan te vallen.
@LangLastig | 10-08-10 | 14:22
of simpelweg alles al kwijt wat hem lief was
Zouden de maya's dan toch gelijk hebben met het jaar 2012
Hahaha als Iran 1 keer 1 vinger uitsteekt naar de States wordt binnen 2 weken die voltallige overheid met pek en verden het land uitgebonjourd, dus die gaan niets doen... ze houden teveel van de macht die ze vergaard hebben....
@Ondernemer | 10-08-10 | 14:52
Depends. Er gaan al langer geruchten dat in de reguliere strijdkrachten steeds meer onvrede bestaat over het regime. Tegen de Revolutionaire Garde + luchtmacht en marine kunnen deze troepen niet zoveel beginnen, maar als deze tijdelijk buiten gevecht gesteld worden, verandert er wel het een en ander lijkt me.
In militaire zin (dus niet in politiek-culturele zin!) is de situatie dan vergelijkbaar met die in Afghanistan in 2001: er werd in feite een burgeroorlog uitgevochten met (lucht-)steun van de VS. Dan zou het dus gaan om "gewone Iraniers" tegenover facties die het land decennialang aan een dictatuur hebben onderworpen, en moet ik nog zien of de bevolking dan nog zo warmloopt voor Ahmadinejad en zijn kliek.
Een directe invasie daarentegen is in ieder geval suicidaal, daar is zo'n beetje iedere analist het wel over eens. Ook al kun je misschien de campagne winnen, er vallen ofwel ontelbare burgerslachtoffers, ofwel je krijgt Irak in het kwadraat en ze komen er niet levend vandaan.
@UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 14:50
Hou nou es op met dat oeverloze gezwets van je.
Het regime in Iran heeft de grootse moeite met de eigen bevolking in bedwang te houden.
http://www.joostniemoller.com/category/iran/
't is een sprookje dat zij ook maar een beetje partij zijn voor goed uitgeruste militaire tegenstander, op het grootste deel van de eigen bevolking hoeven ze in elk geval niet te rekenen.
Tortasi | 10-08-10 | 15:02: Nee denk het niet. Momenteel kunnen we het niet veroorloven om nog een grondoorlog te beginnen, dus voorlopig gebeurt er niets. Tenzij Iran als eerste aanvalt.
Spelen doe je in een zandbak, en laat nou net Iran daarin liggen.
USA kijkt wel uit om voor de 3de keer een zandbak binnen te vallen. Ze weten wat er kan gebeuren. De 3de keer wordt gewoon plat gooien... Komt geen GI aan te pas...
kikker81 | 10-08-10 | 14:28
U is blind.
Winnen heeft het Amerikaanse leger al lang gedaan. In zowel Afghanistan als in Irak zijn de legers gemakkelijk verslagen. Dat is een overwinning te noemen.
Bij het verder proces ('wederopbouw') kan je niet spreken van winnen of verliezen.
Maak taliban aub prioriteit, die zijn een stuk erger. En taliban zal overigens nooit grote macht kunnen uitoefenen in Iran, itt afghanistan en pakistan. Ff dimmen allemaal.
Il Condottiero | 10-08-10 | 15:06
Dit is niet waar. Als ze gewonnen hadden, dan was het talibanregime omver gegooit. Daar is geen sprake van. Het had ook geholpen als ze pakistan hadden aangevallen. Daar zitten ze namelijk, dus dan kun je in afghanistan om je heen gaan schieten tot je een ons weegt, winnen doe je niet.
@GI = General Infantry
Vogelbeest | 10-08-10 | 14:29
GI: General Inlisted
geenstijlsteengeil | 10-08-10 | 14:53
Toch is het fout. Vogelbeest toont aan dat blijkbaar zelfs onder veteranen de betekenis niet geheel duidelijk is. GI kan simpelweg niet 'general infantry' betekenen vanwege het simpele feit dat ook gespecialiseerde disciplines met GI aangeduid worden.
ontopic: de VS mag wel opschieten, er is een lading nucleair materiaal onderweg vanuit Rusland om de centrales op te starten. Als dat gebeurt is gaat een mogelijke luchtaanval van tafel omdat het bombarderen van actieve kerncentrales een onacceptabel risico vormt voor die hele regio. Óf de VS valt nog voor het einde van deze maand aan, óf er gaat niks gebeuren.
@Il Condottiero | 10-08-10 | 15:06
Het verslagen van een leger is niet altijd een overwinning. Zeker niet als er nog genoeg guerrillastrijders over zijn, en de bevolking niet meewerkt aan de overheersing door de VS.
Symmachus | 10-08-10 | 15:04
hmmm. Vergeet niet dat het Iran van vandaag anders is dan het Perzie van vroeger. Een volk dat de westerse inbreng omarmt zou ik zeker niet op rekenen. Blijft het uiteindelijk weer 1 grote gok wat je creert nadat de stofwolken zijn opgetrokken.
Ik zou lekker de status quo omarmen en accepteren dat die gek af en toe wat wat roept. Doet ie ook alleen maar om de rechtervleugel te bewaken (voor je het weet popt er een blonde duivel op) Blaffende honden ...
Amstel | 10-08-10 | 15:12
Het scheelt ook als je, stel dat het 1944 is, en je probeert de duitsers te verslaan, dat je duitsland op een gegeven moment aanvalt, en niet alleen frankrijk en belgie. Afghanistan is door taliban verovert gebied, niet hun thuisgebied. Natuurlijk recruteren ze er ook, maar met alleen afghanistan aanvallen kun je de taliban nooit verslaan.
Dacht dat Iran momenteel de grootste gasleverancier voor China was.
Ben benieuwd hoe ze daar reageren in het geval dat de VS troepen naar Iran stuurt.
Kanani is familie van Al Sahaf.
@kw_nl | 10-08-10 | 15:05
Hmmm.....ik denk dat het toch iets genuanceerder ook bij de Amerikanen is bekend dat er onder een groot deel van de Iraanse bevolking een grote afkeer heerst tegen het regime in Teheran.
Dus enige voorzichtigheid is geboden om niet de deze bevolking tegen zich in het harnas te jagen.
Bij een te bot optreden om het regime omver te werpen zou dat weleens het tegengestelde effect kunnen hebben dan dat men voor ogen had.
Blaat1984 | 10-08-10 | 15:05
Ik denk dat we ons geen enkele oorlog konden veroorloven. Maar als iemand de noodzaak ziet in een oorlog, dan komt die er toch wel. Ongeacht de gevolgen.
Iran is ff ruzie aan het zoeken zeg.
Zet vast CNN op 1 en gaat genieten van het vuurwerk in Iran, net als in 1991 en 2003 Irak.
Typisch moslims, grote bek maar niks klaar kunnen spelen in de wereld.
LoL, op de een of andere manier moet ik gelijk weer denken aan Mohammed Saïd al-Sahaf. Denken ze nu werkelijk een kans te maken in geval van oorlog?
De taliban worden gesteund door Iran. Als je dus de sponsoren van de taliban aanpakt, pak je ook de taliban aan en wordt het waarschijnlijk rustiger in Irak en Afghanistan.
Zeg maar, de kraan dicht draaien ipv dweilen blijven.
.
Best praktisch.
@Symmachus | 10-08-10 | 14:23
klopt wel, maar de amerikaanse marine (+luchtvloot) verandert in een soort kunstmatig rif in de perzische golf als Iran haar anti-scheepsraketten inzet (google eens op "sunburn" & "onyx")
Hier klinkt toch echt grote angst uit ! Zijn de maagden dan toch op ?
@Snoodl!cht | 10-08-10 | 15:20 : Ik mis die man wel ja : http://www.youtube.com/watch?v=xV7E_tzxdNs
@Sydneylover | 10-08-10 | 14:27
het zijn geen arabieren maar perzen.
GI = Gigantic Idiots ?
Echt niet dat ze dat land gaan proberen in te nemen xD. Die proberen het volk eerst te destabliseren (vorige zomer lukte dat al aardig) en daarna verlamen ze alles met de USAF. Dat Iraanse leger is huge, maar te slecht bewapend tegen de F-22'tjes. Misschien hier en daar een snelle raid met SOps.
Teheran is lit like a christmas tree
Misschien raken ze wel een Amerikaan met een katapult, je weet tenslotte nooit met die kamelenn**kers...
Al die mensen die zeggen 'fear the Iranian army'- jullie praten peop. Het Iraanse leger is verouderd, ongemotiveerd, niet loyaal en hoopt stiekem dat de Amerikanen winnen. Het is een bijeengeraapt zootje van wapens uit oa Rusland, Noord-Korea en China. De soldaten zijn allemaal kansloze boeren. Intelligente generaals heb je niet aangezien die allemaal worden gefusilleerd.
Van de Amerikanen kunnen ze gewoonweg niet winnen omdat die net zo lang de boel plat bombarderen tot Iran door de knieën gaat. Hebben jullie soms gemist hoe de VS te werk ging tijdens de beide golfoorlogen, in Aghanistan en in Irak? Iran heeft geen enkele kans. Het enige reele wapen van Iran zijn de eigen burgers en ik vrees voor hen.
Pajero | 10-08-10 | 15:22
Dat McChrystal dat nu beweerd wil niet gelijk zeggen dat het ook waar is. De Taliban zijn Soennieten die over het algemeen Sjiieten het liefts willen onthoofden.
http://www.debka.com/article/8959/
Het lijkt te gaan broeien.
Schandalig , die smerige Iranezen die zich aan de AIEE regels houden, hun eigen land gaan verdedigen, en verdorie nooit een ander land hebben aangevallen.
Dat mot genuked worden door onze grote altijd wijze en integere broer VS.
annefleur canteclaer | 10-08-10 | 15:31
Niets nieuws. Toch UNaaitOnsSteeds4Ever?
Is de nieuwe woordvoerder van de Revolutionaire Garde niet onze eigen Doekele Terpstra? Die heeft ook zo'n groot mondje over het komende CDA congress waar ie wel even de "voorstellen gaat afschieten".
Hampy1 | 10-08-10 | 14:45
Saddam had geen kernwapens..
Allemaal de schuld van het CDA.
Gekke
Iranezen
@gruppenfuhrer | 10-08-10 | 15:23
Buiten wat aluhoedjes-sites is het niet al te indrukwekkend hoor. Bovendien kan Amerika met gemak meer dan 200km uit de kust blijven.
G.I. Joe: Rise of the Cobra deel2?
Hoop nog steeds dat er snel meerdere paddestoelen boven iran verrijzen.
Ondernemer | 10-08-10 | 15:34
Nieuw niet, nee, het is meer een uitkomst van iets wat al veel langer speelt. Een eventuele oorlog met Iran zal eerst in Libanon worden uitgevochten.
arikanari | 10-08-10 | 14:22: ik ook, op mijn verjaardag aub Knalfeest wil ik.
Lijkt me allemaal toch ietwat voorbarig....maar als je een flinke partij van die graven klaar hebt liggen,ben je toch mooi voorbereid...en niet te vergeten ...het is uiteraard goed voor de werkgelegenheid.
Als die graven er al liggen,zijn ze natuurlijk voor meerdere doeleinden bruikbaar...
Mocht het in Iran tot een soort van revolutie komen,heb je in elk geval plek voor de verliezende partij....bij een militair conflict tussen Iran en de VS,zullen er waarschijnlijk nog flink wat bij gegraven moeten worden...maar het moet toch een prettig idee zijn voor de strijdende partijen,dat aan de mogelijkheid van sneuvelen gedacht is....
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar het vullen van die graven met een dikke partij van die idiote mullah's,die het leven van veel Iraniers verzieken met hun dogmatische en mensonterende beleving van de islam.
@1nfidel | 10-08-10 | 15:29
Ze hebben ook nog wat vliegtuigen uit de USA over, van vroeger... Beetje verouderd natuurlijk allemaal. Ik denk dat de VS weinig moeite zullen hebben air superiority te verkrijgen en daarna is het inderdaad duck and hide geblazen voor de iraanse medemens. Ik hoop trouwens dat het volk zelf maar weer eens een revolutie gaat plegen. Nu is het vooral het regime dat boe roept naar het buitenland, maar als je ze aanvalt zou het volk toch wel eens de eigen (iraanse) kant kunnen gaan kiezen.
annefleur canteclaer | 10-08-10 | 15:31
Niets nieuws. Toch UNaaitOnsSteeds4Ever?
Ondernemer | 10-08-10 | 15:34
Ach, Israel keft al jaren lang over Iran, en dreigt al even lang met de "militaire optie". Als Israel echt een paar ballen in de broek zou hebben, dan had het Iran al lang aangevallen, net zo als het deed tegen de vermeende nucleaire programma's van Irak en Syrie.
Inmiddels is Iran al ruim een jaar volop uranium aan het verrijken, draaien de Iraanse fabrieken die korte- en lange afstandsraketten produceren overuren, en is Iran zowel gereed als bereid om elke aanval met gelijke mubt terug te betalen. De lutsers alhier die Iran (80 miljoen mensen) met een volledig zelfstandige wapen industrie vergelijken met Irak (17 miljoen mensen, en na 10 jaar sancties amper een kogel te verschieten) of Afghanistan (geen leger, geen wapens, geen niets niet) zijn blijkbaar te dom om te begrijpen dat de ENIGE reden dat Israel/USA Iran nog niet heeft aangevallen is dat ze in hun broek peopen voor de consequenties. Niet alleen wordt onmiddelijk Tel Aviv in brand geschoten, maar de straat van Hormoez gaat dicht, en u de volgende keer dat u de middenklasser gaat voltanken betaald u 4 euro de liter
Las eerst GL.
Oké, Iran hoeft niet bang te zijn voor puinhopen.
Nuke them! Maar wel met neutronenknallers.... Dat laat alle opstallen staan, maar t.e.m. de schorpioenen leggen 't af. Ook als men dieper dan 150 meter schuilt kan men overleven. Maar dan eerst de wanden van uw keldertje bekleden met anderhalve meter dik lood (rondom dus). Eenmaal weer boven zal men 't errug rustig vinden....
Het Iraanse militaire apperaat stukmaken ? Lukt de USA vast wel. Het land is wel even wat groter en Iran heeft meer spul dan Irak, maar het lukt ze ongetwijfeld.
Maar op de grond blijven net zoals in Irak zal uitmonden in een onmogelijke taak voor zover dat in Afghanistan en Irak nog niet het geval is.,....
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 16:00
Niet zo gek dus van Erdogan om vrindjes te worden met Ahmedinejad
Beter een goede buur dan een verre vriend (dit je ook nog eens achter je rug om naait)
@UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 16:00
Ben ik blij dat ik een maat groter rij dan een middenklasser en dat ik op LPG rij.
Als Amerika Iran aanvalt zal Iran terugslaan in de richting van Israel . De tegenacties van Israel zullen er voor zorgen dat Ahmedinejad de held van iedere Arabier wordt , en Amerika zal het dan zonder zijn Arabische bondgenoten in de golfregio moeten stellen . Iran economisch om zeep helpen en de oppositie op alle manieren steunen zal het Iraanse regime sneller laten vallen dan een oorlog
@Symmachus | 10-08-10 | 15:48
dat kunnen ze wel, maar dan lopen ze aan land in saoedie-arabie. Zonder dollen: om de vloot in te zetten moeten ze er kennelijk toch zijn. Ik geloof dat er momenteel 2 carriers met ondersteuning ronddobberen.
Kijk eens op de kaart naar de perzische golf. Meer dan een brede sloot is het niet. Ofwel: duckhunt voor Iran en vervolgens de straat van hormuz dichtgooien. Bye bye oliebevoorrading. Als Iran wordt aangevallen hoop ik voor je dat je een noodpakketje in huis hebt.
Erdogan om vrindjes te worden met Ahmedinejad
Beter een goede buur dan een verre vriend (dit je ook nog eens achter je rug om naait)
Ondernemer | 10-08-10 | 16:05
Iran heeft nog wel meer vrindjes dan Turkije. De inkt van de contracten t.w.v. US$ 40 miljard die de Chinezen verleden week met Iran tekenden is net droog.
En ook de Russen zullen niet blij zijn met een derde USA/Israel oorlog in hun achtertuin, en zullen gezien de globale verhoudingen, de verleiding om Iran van wapens te blijven voorzien, niet kunnen weerstaan.
====
maat groter rij dan een middenklasser en dat ik op LPG rij.
Pajero | 10-08-10 | 16:06
Ik heb een fiets, rijd op beenkracht ;-)
@gruppenfuhrer | 10-08-10 | 16:11
Even googlen voordat je zoiets beweert. De Golf is meer dan 350km breed.
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 16:00
Ach, zolang Iran niet eens de capaciteiten heeft om zelf zijn olie te raffineren, maar benzine moet IMPORTEREN, zal dat verhaal van jou ook wel meevallen.
Voordat Iran aan de beurt is, komt eerst Hezbollah in het vizier.
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 15:25
Ze zoeken in iran nog een minister van propaganda om de Amerikanen een lesje te leren. De minister van propaganda is de regeringsfunctionaris met de dikste plaat beton voor zijn hoofd die tot het laatste moment blijft volhouden dat kansloze moslims de oorlog tegen het Westen en de Joden aan het winnen zijn. U bent zondr enige twijfel geknipt voor deze baan want met het formaat plaat wat u voor uw hoofd heeft overleeft u gegarandeerd een aanval met kernwapens. U voldoet dus aan de functie eisen en u kunt hier solliciteren: www.iranianembassy.nl/
Als u niet weet hoe zoiets in de praktijk gaat: De oorlog in irak was ook al zo spannend volgens de toenmalige regeringsfunctionaris, het scheelde maar een haartje of alle Amerikanen waren in één klap verslagen.
Hier alvast een paar standaardquotes die het goed doen in arabierenland:
"There are no American infidels in Baghdad. Never!"
"My feelings - as usual - we will slaughter them all"
"Our initial assessment is that they will all die"
"I blame Al-Jazeera - they are marketing for the Americans!"
"God will roast their stomachs in hell at the hands of Iraqis."
"They're coming to surrender or be burned in their tanks."
"No I am not scared, and neither should you be!"
"Be assured. Baghdad is safe, protected"
"Who are in control, they are not in control of anything - they don't even control themselves!"
Meer van dit leuks: http://www.welovetheiraqiinformationminister.com/#quotes
Mooi, meer spanning.
*lange straddle fugro kopen doet*
Een volk dat de westerse inbreng omarmt zou ik zeker niet op rekenen.
Ondernemer | 10-08-10 | 15:14:
Het grootste gedeelte van dat volk bestaat uit jongeren.
En die smachten naar een bevrijding van de ayatollahs, de arabieren, de religieuze politie.
De VS moet die grote groep ontevredenen (nog veel meer) gaan steunen met alle middelen mogelijk.
Het regime moet van binnenuit omver worden geworpen.
Dat is de enige mogelijkheid om een vernieuwd Iran te krijgen.
Grof buitenlands geweld gaat ook hier weer tal van nieuwe problemen creëren.
Maar gezien de bad approval rates van Barack 'Milly Vanilli' Obama vrees ik het ergste.
En dan vooral voor de Iraanse bevolking.
@Symmachus | 10-08-10 | 16:14
google gelijk even de diepgang van een carrier en de diepte van de golf. Ik ben wel benieuwd. Google ook even dat een vliegdekschip op snelheid tegen de wind in moet varen om beladen jets te lanceren. Een kapotte schroef is genoeg om een vliegdekschip buiten gevecht te stellen. De ruimte in de golf is beperkt en dat wordt nog erger als het grootste gedeelte een no-go zone is omdat je de toegang wordt ontzegd
Google ook even dat er op hele snelle kleine bootjes heel gemene anti-schip raketten gemonteerd worden voor dat laatste stukje vrije golf. Er kleven nogal wat risico's aan voor de VS, ik ben er van overtuigd dat als het makkelijk was dat Iran al 6 jaar eerder was aangevallen.
CultureVulture Inc. | 10-08-10 | 16:17
Dat klinkt allemaal erg politiek correct en mooi maar het zal wel weer op een catch 22 uitlopen. We gaan dan proberen om er een democratie van te maken, komt er toch weer een fundamentalistische islamitische partji aan de macht (want die zijn daar in de meerderheid) en hebben we een mogendheid die we zelf hebben gecreerd, waar we niet op zitten te wachten en die we wel serieus moeten nemen. Turkije 2.0.
Tuesday, Aug. 5. As debkafile reported at the time, a group of Iranian intelligence and commando officers Friday openly toured the South Lebanese-Israeli borders and studied Israeli positions, making sure they were seen on the Israeli side.d fighting with Israel.
"The power of resistance and unity of the Lebanese Army does not let the Zionist regime to even cut a tree. Earlier, the Zionist regime could advance to the borders of Beirut fearlessly. Today the Zionist army gets a strong response from Islamic Resistance…"
His words meant that, for Tehran, the Lebanese Army's 9th Battalion is no longer a separate, autonomous entity but integral to Hizballah and a partner in its radical mission.
www.debka.com...
Iraanse inlichtingen- en commando officieren aan de Libanese grens met Israel, en Israel durft zelfs daar niets tegen te ondernemen...
Waar is die goeie ouwe tijd gebleven dat Israel alles en iedereen die in de weg stond als "collateral damage" van de aardbol verwijderde??
@gruppenfuhrer | 10-08-10 | 16:23
Google dan ook even dat in dat deel van de Golf nauwelijks wind waait, omdat het door land omgeven wordt :+)
Dat laatste kan ik overigens in meegaan, behalve dan dat zes jaar geleden Ahmadinejad binnenlands veel steviger in het zadel zat. Ik denk ook dat als een aanval niet het tegenovergestelde wil bereiken, er eerst gepraat moet gaan worden met generaals binnen het reguliere leger. Echte oppositiegroepen (dwz waarmee onderhandeld kan worden) zijn er niet echt namelijk. Is dus nog steeds niet eenvoudig.
als het makkelijk was dat Iran al 6 jaar eerder was aangevallen.
gruppenfuhrer | 10-08-10 | 16:23
Wijze woorden. Als het allemaal zo gemakkelijk was, had zeker Israel al lang links en rechts wat bommetjes op de nucleaire faciliteiten van Iran gedropt, zoals zij ook deden in Irak en Syrië
het grappigen is dat niemand echt een oorlog wil met de vs als iran wat flikt en de vs word pist dan krijg je een paar 100000 boze rednecks in je land die de boel vernielen
Vanavond Iran in de Pan!
@UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 16:27
bwah, Debkafile. Dat is de israelische evenknie van den aluhoed alhier. Zij zien overal complotten tegen israel etc. Hofleverancier van xandernieuws punt nl. Best in te nemen met een korrel zout
Zou de VS een "aaval openen" dan? Dan heb ik iets gemist.
Best in te nemen met een korrel zout
gruppenfuhrer | 10-08-10 | 16:40
Daar heeft u helemaal gelijk in. Misschien is het slechts propoganda en/of disinformatie om te doen voorkomen dat er Iraanse legerofficieren aan de Libanese grens naar israel staan te kijken....
grote haas | 10-08-10 | 16:42
Het is een reactie op de opmerking van Mullen dat de VS een contingency plan heeft om Iran aan te vallen.
Beter is het om eerst de moslims terug naar eigen gebied te sturen en dan de strijd te starten.
ik was laatst bij de blokker. daar hadden ze ook een revolutionaire garde. was 7.9, geen geld eigenlijk.....
kempenaer | 10-08-10 | 16:48
Met de trein neem ik aan?
7.95 dat is...
gruppenfuhrer | 10-08-10 | 16:40
Dit is een grappig berichtje, Israel wil dat de commandant van het Libanese leger voor de krijgsraad wordt gesleept wegens het doodschieten van een israelische officier :
Israel has handed Lebanon an ultimatum. Before a line can be drawn on the Lebanese-Israeli clash which flared Tuesday, Aug. 3, the Lebanese Army 9th Brigade commander responsible for sending snipers to shoot at Israeli troops clearing brush on their side of the border and killing Lt. Col. (Res.) Dov Harari, must be dismissed or court-martialed, debkafile's military sources report.
http://www.debka.com/article/8950/
Libanon had Israel echter twee keer gewaarschuwd de boom niet om te hakken, maar israel deed het toch.
Israel gebruikt de "waarschuwing" tegen de Vredes-Vloot voor Gaza, als excuus voor het doodschieten van 9 vredes activisten, onder het mom van eigen schuld dikke bult, de Israelische hypocritie kent geen grenzen.
Over hypocritie gesproken, het is verwacht stil in de hoek van de SN Pro Israel Brigade.. Elder zal wel KO liggen van de medicatie, maar waar is de lijmsnuivende bison, wildzwijn en wensbeen? Er moet toch van de CIDI altijd minimaal één der kornuiten op SN aanwezig zijn?
Hier een stukje van Fidel Castro, die zich zorgen maakt om de ontwikkelingen in Centraal-Azië. And it makes sense: http://www.pvda.be/nieuws/artikel/reflecciones-van-fidel-castro-vreest-v...
verwacht stil = verdacht stil
@UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 16:55
Misschien heeft niemand zin om op je debiele linkse geleuter in te gaan...
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 16:55
U bent een van de domste mensen die ik ooit op het net ben tegengekomen. U komt niet veel verder dan het overmatig copypasten van andermans meningen. Voor het overige lijkt u op een kapotte cd.
U bent een antisemitische aap die een kunstje heeft geleerd.
Voorlopig zijn graven vol met Iraanse dessidenten. In drie maanden tijd zijn 50 gevangenen in Vakil Abad gevangenis van Mashhad vermoord. In de zomer van 1988 zijn 30000 dessidenten afgeslacht. De mullahs zijn vijanden van mensheid.
Het maandelijkse persberichtje van de Garde.
Bekende moslimretoriek aan de vooravond van een pakslaag.
@bizonkid | 10-08-10 | 17:04
Juist!
Wat een dikke sukkel met hun derde wereld leger worden ze verpletterd door Amerika.
Ja en jullie plaveien helemaal geen ideaal paadje waarover Amerika ten strijde kan / uiteindelijk moet trekken. Als een kind continue zit te jengelen kan ie ook een klets krijgen. Maar dat weet die rukker ook wel. Intrigantje.
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 16:55
U heeft zich nog steeds niet doodverveeld?
Wist u dat ze in iran nog een leuk baantje voor u hebben? Check even mijn bericht van 16:17.
Ze zoeken in iran nog een minister van propaganda om de Amerikanen een lesje te leren.
Wildzwijn | 10-08-10 | 16:17
Irak tijdens de 2e golfoorlog valt in geen enkel opzicht te vergelijken met Iran anno 2010. U kunt stoere praat uitslaan zoveel u wilt, dat doet Israel ook al jaren. Het vreemde is dat Israel voor de aanval op de Iraakse kernreaktor en de vermeende Syrische reaktor in aanbouw geen dreigende taal uitsloeg, maar de boel gewoon platbombardeerde.
Israel is nu al jaren bezig Iran te bedreigen, inmiddels is Iran al ruim een jaar bezig plutonium te verrijken, en test de ene korte- en lange afstandsraket raket na de andere.
En wat doet Israel? Kef, kef, kef, onmiddelijk gevolgd door een commentaar uit de USA dat een aanval op Iran "onvoorziene consequenties" zal hebben...
Dus u doet er beter aan de Iraakse minister te vergelijken met de Israelische regering, een vreselijk indrukwekkend blaffende hond die niet durft te bijten.
het is verwacht stil in de hoek van de SN Pro Israel Brigade.. Elder zal wel KO liggen van de medicatie, maar waar is de lijmsnuivende bison, wildzwijn en wensbeen? Er moet toch van de CIDI altijd minimaal één der kornuiten op SN aanwezig zijn?
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 16:55
M.i. heeft de radiostilte twee oorzaken,te weten;
1.Ook deze mensen moeten af en toe even op adem komen,want onderschat u vooral niet hoeveel inspanning het vraagt,om zaken die krom zijn recht te praten.
2.M.i. is het tevens beleid dat ook nieuwe en toekomstige brigadeleden hun kans moeten krijgen op het net...nieuwe aanwas blijft nu eenmaal noodzakelijk...want de oude en bastaande raakt in het huidige klimaat nogal snel verzuurd.
U bent een antisemitische aap
bizonkid | 10-08-10 | 17:04
Als u dat kunt bewijzen dan raad ik u aan om contact op te nemen met :
Wat kan je doen als er sprake is van antisemitisme?
http://www.cidi.nl/Antisemitisme1.html
Anders ga ik er van uit dat u slechts punt 3 en 4 uit het Handboek der SN Pro Israel Brigade op creatieve wijze combineert :
3) De anti semitisme kaart wordt een paar keer gespeeld om zodoende de aandacht van het oorspronkelijke onderwerp af te leiden.
4) De Israel critici worden beschimpt, beledigd en gekleineerd.
reinaarden | 10-08-10 | 14:26
Een G.I. is niet per se een soldaat, het is zelfs helemaal niet zeker waar de term vandaan komt. Maar over het algemeen word aangenomen dat er een general infantryman mee bedoeld word.
Iran is militair gezien een lachertje en zeker geen match voor de VS.
Binnen no-time heeft de VS het luchtruim boven Iran veroverd, en is het al een gelopen race.
Wanneer gaan weer samen dansen hand in hand in de wei,en zingen over vrede?
hahaha wie een kuil graaft voor een ander?, maarruh vergis je niet in de iranezen prins bernhard daar zouden wij ons wel eens lelijk in kunnen vergissen
-weggejorist-
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 16:55
Israel had vooraf aan de VN gemeld dat er werkzaamheden zouden worden verricht. Na het incident heeft de VN vastgesteld dat de boom inderdaad op Israelisch grondgebied stond.
U praat dus onzin.
"3) De anti semitisme kaart wordt een paar keer gespeeld om zodoende de aandacht van het oorspronkelijke onderwerp af te leiden.
4) De Israel critici worden beschimpt, beledigd en gekleineerd."
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 17:31
U blijft maar kletsen uit uw magere nekje. Dat u een antisemitische aap bent die een kunstje heeft geleerd blijkt uit uw talloze comments. Nu bent u een Israëlcriticus op een Iran-USAdraadje. U bent antisemitisch en dom als een aap.
En hoe gaat Iran de VS dan aanpakken? Net als met Saddam indertijd door meisjes van 9 in mijnenvelden te sturen of jongetjes van 12 als human wave attack te gebruiken?
Ik zit hier al gespannen te wachten op commentaar van Trịnh Thị Ngọ.
@peace@ | 10-08-10 | 17:48
Iets zegt mij dat u een uit de staatsruif vretende, haatzaaiende medelander bent. Maar niet getreurd. Vandaag of morgen ziet u het licht en remigreert u naar zand van oorsprong.
@gekke johnny | 10-08-10 | 17:46
Ik zou er ook maar niet te makkelijk over denken. Zeker wanneer Iran er in slaagt om asymmetrische oorlogvoering toe te passen (bijvoorbeeld dmv aanvallen op bases in Irak), kan het wel eens een kostbare zaak worden.
Een luchtoorlog daarentegen is wel bij voorbaat een gelopen race. Iran bezit geen wapens die de B2 Spirit, de F117 of de F22 serieus kunnen bedreigen. Of ze moeten te laag gaan vliegen, zoals destijds in Servie.
bizonkid | 10-08-10 | 17:52
Hey bizonkid, sta je weer schouderklopjes en complimentjes uit te delen? Jij ook altijd met die onverwoesbare opbeurende woorden van je. Gekkie...
De US of A heeft een manier van oorlogvoeren die doet denken aan eigen kapitaal vernietiging. Het doel is de tegenstander op de knieen te krijgen. Daarvoor gebruiken ze onder andere precisie raketten/bommen van meer dan 1 miljoen per stuk om bijvoorbeeld een radar installatie van 30.000 te vernielen.
Dus de kosten voor de US zijn vele malen hoger dan die van Iran/Afghanistan ed. Dat geld kan de US ook in andere dingen stoppen.. Ik weet niet wie uiteindelijk meer schade heeft door een eventuele oorlog..
U bent antisemitisch en dom als een aap.
bizonkid | 10-08-10 | 17:48
U valt in herhalingen, een duidelijk teken van frustratie. Ik verwijs u derhalve door naar de CIDI of naar een psychiater, u kunt zelf kiezen.
Elk draadje dat over Iran en USA gaat heeft ook betrekking op Israel, omdat het Israel is dat Iran al jaren aan het bedreigen is met de "militaire optie".
Israel is ook de grote aanjager achter de huidige Westerse boycot van Iran, het is beetje jammer dat Israel totaal geen greep heeft op China en Brazilië. Vroeger kon Israel nog een potje breken in Ankara, maar dat is na de slachting van de 9 vredes activisten ook verleden tijd...
Iran heeft een aardig leger. Luchtmacht is beetje gammel, leger is leuk uitgerust. Maar geduchte tegenstand zijn hun luchtafweer en raketten tegen de scheepvaart. Daarmee kunnen ze behoorlijk wat ellende veroorzaken. Maar we moeten natuurlijk de terrorisme-optie niet vergeten. Iran zal via Hamas en Hezbollah ook terugslaan.
Iran zal nooit Israel direct met raketten bestoken, dan krijgen ze dit 10-dubbel terug dus zo gek zijn ze niet.
Iran weet dat de VS een aantal Ticonderoga kruisers in de golf heeft, en daarvan zijn er een aantal uitgerust met voornamelijk Tomahawks. In theorie kan 1 zo een kruiser 100 Tomahawks afschieten. Geloof me, daarmee maak je een einde aan alle energiecentrales en communicatiecentra in Iran en maak je Iran heel kwetsbaar.
Iran zal echt geen oorlog beginnen, net zo min als de VS of Israel dat zullen doen met Iran.
ps GI betekend 'Government Issue' en het begrip komt al uit de Amerikaanse burgeroorlog en het staat voor soldaten die uitgerust zijn met standaard uniformen en zo wat ze na diensttijd moeten teruggeven.
ps2 Bebka.com heeft het meestal mis en staan bekend om hun bijna lachwekkende misinformatie
Iran heeft een aardig leger. Luchtmacht is beetje gammel, leger is leuk uitgerust. Maar geduchte tegenstand zijn hun luchtafweer en raketten tegen de scheepvaart. Daarmee kunnen ze behoorlijk wat ellende veroorzaken. Maar we moeten natuurlijk de terrorisme-optie niet vergeten. Iran zal via Hamas en Hezbollah ook terugslaan.
Iran zal nooit Israel direct met raketten bestoken, dan krijgen ze dit 10-dubbel terug dus zo gek zijn ze niet.
Iran weet dat de VS een aantal Ticonderoga kruisers in de golf heeft, en daarvan zijn er een aantal uitgerust met voornamelijk Tomahawks. In theorie kan 1 zo een kruiser 100 Tomahawks afschieten. Geloof me, daarmee maak je een einde aan alle energiecentrales en communicatiecentra in Iran en maak je Iran heel kwetsbaar.
Iran zal echt geen oorlog beginnen, net zo min als de VS of Israel dat zullen doen met Iran.
ps GI betekend 'Government Issue' en het begrip komt al uit de Amerikaanse burgeroorlog en het staat voor soldaten die uitgerust zijn met standaard uniformen en zo wat ze na diensttijd moeten teruggeven.
ps2 Bebka.com heeft het meestal mis en staan bekend om hun bijna lachwekkende misinformatie
Dat geld kan de US ook in andere dingen stoppen.. Ik weet niet wie uiteindelijk meer schade heeft door een eventuele oorlog..
sjakei | 10-08-10 | 17:59
De USA is al failliet en leeft van geleend geld en op geleende tijd:
Schoolkinderen worden naar huis gesttuurd, straatverlichting gaat uit, politiehelikopters worden verkocht, bibiliotheken gaan dicht,
What Collapsing Empire Looks Like
By Glenn Greenwald
August 06, 2010 "Salon" -- As we enter our ninth year of the War in Afghanistan with an escalated force, and continue to occupy Iraq indefinitely, and feed an endlessly growing Surveillance State, reports are emerging of the Deficit Commission hard at work planning how to cut Social Security, Medicare, and now even to freeze military pay.
Plenty of businesses and governments furloughed workers this year, but Hawaii went further -- it furloughed its schoolchildren. Public schools across the state closed on 17 Fridays during the past school year to save money, giving students the shortest academic year in the nation.
Many transit systems have cut service to make ends meet, but Clayton County, Ga., a suburb of Atlanta, decided to cut all the way, and shut down its entire public bus system. Its last buses ran on March 31, stranding 8,400 daily riders.
Even public safety has not been immune to the budget ax. In Colorado Springs, the downturn will be remembered, quite literally, as a dark age: the city switched off a third of its 24,512 streetlights to save money on electricity, while trimming its police force and auctioning off its police helicopters.
http://www.informationclearinghouse.info/article26098.htm
Dus de good old USofA hjeeft helemaal geen geld om nog een oorlog te beginnen, en al helemaal niet omdat die oorlog niet te winnen valt.
@Symmachus | 10-08-10 | 17:53
De F-117 is sinds 2008 niet officieel meer in dienst.
Hier meer info over de neergehaalde F-117
http://www.strategypage.com/htmw/htada/articles/20051121.aspx
ChristusTePaard | 10-08-10 | 17:57
En dat van iemand die 'onverwoesbare opbeurende woorden' gebruikt ten aanzien van een onschuldig, nietsvermoedend, coöperatief zeilmeisje met niets meer dan een droom ...
* zucht *
@ @peace@ | 10-08-10 | 17:48
Ga terug naar Maroc.nl knul
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 18:04
U hoeft niet naar een psychiater. U bent slechts extreem dom en antisemiet.
En wederom geeft u een brevet van antisemitisme en domheid af. Dat u een notoire antisemiet bent blijkt uit al uw comments. Dat u dat zelf niet door hebt komt door uw geringe intellectuele vermogens.
Erdogan weet niet in hoeveel bochten hij zich moet wringen om de diplomatieke betrekkingen met Israël te herstellen. Turkije is niets. Heeft een troostprijs als navobondgenoot maar hoort niet bij de EU en hoort ook niet bij de arabische liga. Dat land is hopeloos geïsoleerd dombo. Aansluiting bij de arabische liga is onmogelijk, vandaar hun abnormale interesse in Europa.
Dombo.
Ik ga iets anders doen. Te laag niveau.
bizonkid | 10-08-10 | 18:11
Touché... (maar ik kan niet wachten op het volgende zeiltopic)
"Iran weet dat de VS een aantal Ticonderoga kruisers in de golf heeft, en daarvan zijn er een aantal uitgerust met voornamelijk Tomahawks."
Eventhorizon | 10-08-10 | 18:05
Mag ik u erop wijzen dat al sedert 15 jaar de gehele Amerikaanse Vijfde Vloot in de Golf ligt?
ChristusTePaard | 10-08-10 | 18:25
U zou een paar zeillessen kunnen nemen. Kunt u er echt over meepraten.
Tennissen. Mooie avond iedereen.
ChristusTePaard | 10-08-10 | 18:25
U zou een paar zeillessen kunnen nemen. Kunt u er echt over meepraten.
Tennissen. Mooie avond iedereen.
@Eventhorizon | 10-08-10 | 18:10
Goh, wist ik niet.
En interessant verhaal trouwens, zo zie je maar weer dat ook tegenwoordig soms een individu het verschil kan maken.
bizonkid | 10-08-10 | 18:22
Zal wat aanvullen rundmans:
- Turkije heeft het grootste leger in de regio
- Turkije kan dat leger nog groter maken door alles wat zich Turk noemt even onder de wapenen te roepen
- Turkije heeft straks een mooie gaspijp lopen waarmee ze Europa kan gijzelen
- Turkije heeft het experimenteren met allerhande regeervormen rondom Islam tot kunst verheven
- Turkije was groot, is fout gewees in de eerste wereldoorlog maar kan weer snel heel groot worden
- Turkije zit heel dicht op de olie in Irak
- Turkije kan overal heel makkelijk bij
- Turkije is al lang niet meer geinteresseerd in Europa. Misschien een paar nazaten van een seculiere elite die al lang niets meer te vertellen heeft
- Turkije is geil!
Ga nu maar snel even wat op wikipedia zoeken om tegenargumenten te vinden baas.
Ondernemer | 10-08-10 | 18:42
Uhm ... domme gast ... iets zegt mij dat u turk bent ....
nu echt weg. doei
Ja vlucht maar.
- Turkije was groot, is fout gewees in de eerste wereldoorlog maar kan weer snel heel groot worden
Turkije was al sinds 1683 in achteruitgang hoor. Term "Sick man of Europe" ooit gehoord?
Zekers. De uitverkoop begon echter pas echt na de eerste wereldoorlog.
Ook geen enorme ramp want land kon zijn eigen identiteit weer herontdekken. En dat schiet lekker op ;-)
Yeah afschieten die Yanks.
Laat ze zich eerst met zichzelf bemoeien die Amerikaanse oplichters.
Ik zou juist zeggen dat Mustafa Kemal dit verval een halt toegeroepen heeft. Maar dat zal wel niet zo goed vallen momenteel.
Ondernemer | 10-08-10 | 18:42
Moet zeggen dat ik ook niet echt onder de indruk ben. Turkije kan overal heel makkelijk bij?????
bizonkid | 10-08-10 | 18:31
Latorz, en vergeet niet: Tennis doe je met een balletje...
@Lennon | 10-08-10 | 18:52
Snel, doe je computer uit! Allemaal verderfelijke Amerikaanse technologie!
Lutsertje.
Wat nou weer..
Israel had vooraf aan de VN gemeld dat er werkzaamheden zouden worden verricht. Na het incident heeft de VN vastgesteld dat de boom inderdaad op Israelisch grondgebied stond.
U praat dus onzin.
annefleur canteclaer | 10-08-10 | 17:48
Was the tree really on Israeli territory? Not quite.
In the aftermath of the bloody border skirmish between Lebanon and Israel, much of the Anglophone press seems to have dutifully accepted the UN’s assertion that the hapless tree at the centre of it all was on the Israeli side.
But, as so often is the case, the devil is in the detail. The tree was located north of the Israeli self-erected ‘technical fence’, and south of the Blue Line. As Bart Peeters points out, the blue line is not an international border, nor an internationally recognised border, but simply an armistice line (and a contested one at that) set up by the UN in 2000 to mark the line of the Israeli withdrawal from its 18 year occupation of the south of Lebanon. The Blue Line is disputed by both Lebanon and Israel in many places. The tree, now removed, was located in a legal no-man’s land and apparently has no legal border status.
http://pulsemedia.org/2010/08/06/was-the-tree-really-on-israeli-territor...
Symmachus | 10-08-10 | 18:52
Vraag het een kemalist en je hebt bijval. Vraag het verder wie dan ook en je krijgt een ambivalente reactie. Het land is 1 grote schisma: op politiek gebied, economisch gebied, geloof, buitenlands beleid. Hogeschool politiek daar. Dan liggen de keuzes hier toch allemaal wat simpeler.
Turkije was al sinds 1683 in achteruitgang hoor. Term "Sick man of Europe" ooit gehoord?
Symmachus | 10-08-10 | 18:49
Hoorde Turkije toendertijd bij Europa? Hmm, dan kunnen ze nu toch ook bij de EU?
ChristusTePaard | 10-08-10 | 18:53
Wat is daar zo moeilijk aan? Meeste resources in huis en omringt door zeeen die je bij de rest brengen.
@Ondernemer | 10-08-10 | 18:57
Ja, het is zeker gecompliceerd.
Vanuit hier bezien is de door westerse media benoemde "her-islamisering" door velen als een zorgelijke ontwikkeling gezien, maar daar staat tegenover dat dit aangeeft dat het land democratischer aan het worden is: het betekent onder meer dat de macht van het leger afneemt...
Laten ze eerst maar de graven maken voor de kinderen die ze daar de straten doorschieten !
.
@UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 18:56
Weet u van vrouw stopt telefoon ook een Israël onderwerp te maken ?
U bent neurotisch geobsedeerd, en derhalve a mental crack-head !
Kijkt u ook eens op stormfront, daar zitten voor u zeer frisse linkjes tussen, of deze : http://www.radioislam.org/nederlands/nederlands.htm
@UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 18:58
Rot eens op man, stompzinnige trol.
Had Irak toentertijd, zowel in 1991 als in 2003, ook niet zo'n grote bek?
Iemand ?
Zou het echt? De wetten die geschrapt zouden moeten worden om de macht van de seculieren (het leger waar jij het over hebt) in te perken zijn dezelfde wetten die de nationalisten graag weer in stand houden (zelfs in Turkije groeit die club snel) om linkse invloeden de kop in te drukken. Om 1of andere reden sneuvelt altijd net die ene belangrijke wijziging in de kamer waardoor het leger nauwelijks aan invloed inboet.
Men voelt zich daar over het algemeen verraden. Doen we wat het westen wil, krijgen we als consequentie hoofddoekjes en als dank een dikke Nee uit Europa. Schiet niet op met het committment daar.
Ondernemer | 10-08-10 | 18:42
Oh vandaar dat Turkije zo graag bij de EU wilt! Ik heb ook ergens gehoord dat ze ook heel erg goed zijn met bepaalde volkeren in hun land.
Rot eens op man, stompzinnige trol.
Symmachus | 10-08-10 | 19:05
Hoort Turkije nu wel of niet bij Europa?
Guusd | 10-08-10 | 19:09
Je doelt op de Koerden die ze achterlijk houden (zodat ze er geen last van hebben) of op de Armeniers die ze vermoord hebben? Of de christenen die ze wegpesten? Be specific!
Ondernemer | 10-08-10 | 18:59
Bij de rest brengen... De Zwarte Zee stelt geen reedt voor, die staat niet in verbinding met de wereldzeeen. Aan de middellandse zee heb je ook niets, die moet eerst helemaal doorgevaren worden en dat Suezkanaal is zo afgesloten. Nee, van Turkije en de zee verbindingen ben ik niet zo onder de indruk. Wat je precies met resources bedoelt is mij niet duidelijk.
----
Maar alles wat Turkije betreft zal voor jou wel fantastisch zijn (op een of andere manier)... Ik zie vooral een land die aan het worstelen is met Cyprus, de genocide en de Koerden.
@Ondernemer | 10-08-10 | 18:42
- Turkije heeft z'n Koeren en Armeniérs....
"L'islam, cette theologie absurde d'un bedouin immoral, est un cadavre putrefie qui empoisonne nos vies." (Islam, this absurd theology of an immoral Bedouin, is a rotting corpse which poisons our lives) - Mustapha Kémal Atatürk
Statement recorded in Mustapha Kemal : La mort d’un Empire (1954) by Jacques Benoist-Méchin, as quoted in Jihad in the West : Muslim Conquests from the 7th to the 21st Centuries (1998) by Paul Fregosi, p. 407
(Mustafa Kemal Atatúrk: ‘De islam, deze absurde theologie van een immorele bedoeïen, is een rottend kadaver dat onze levens vergiftigd!’)
- Turkije heeft nu een zooitje crypto-islamisten aan het roer
- Turkije heeft nog wel een seculier leger om de islamisten in toom te houden (hoewel men ernstige zuiveringspogingen onderneemt)
Ik in ieder geval lust geen turkse peultjes.....
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 19:09
Een groot deel woont al in Europa. De facto horen ze er al bij. Ik zeg dus ja. Probleem opgelost.
Ondernemer | 10-08-10 | 19:11
Ik had het over de Armenen.
Elder of Z. | 10-08-10 | 19:13
Zie dat Kemal ook al problemen heeft met zijn d's en t's. De Sukkel!
@UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 19:09
Alleen Constantinopel.......
Guusd | 10-08-10 | 19:14
Ok. De Armeniers dus. Wat is daarmee? Je had iets 'gehoord'?
Ondernemer | 10-08-10 | 19:15
Dat is juist het probleem, heb er niks van gehoord. Het waren er ineens een miljoen minder.
Guusd | 10-08-10 | 19:16
Begreep dat de Turken dat als oorlogsslachtoffers zien. Waren wat gefrusteerd over het landjepik dat toen speelde/
Iran? Yeah right.. knake land
Iemand ?
Elder of Z. | 10-08-10 | 19:05
U bedoelt de grote bek van Israel?
Een maand geleden :
Israel may have Convinced US of Military Option for Iran; Attack by September
http://www.worldofjudaica.com/jewish-news/israel/israel-may-have-convinc...
1 jaar geleden :
July 27, 2009
Ehud Barak warns Iran of possible Israeli strike on nuclear facilities
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/middle_ea/article6729276.ece
2 jaar geleden :
Israeli Military Preparing Options For Iran Strike
First Posted: 12- 4-08
http://www.huffingtonpost.com/2008/12/04/israeli-military-preparin_n_148...
3 jaar geleden :
Military action against Iran would backfire on Israel, report warn
Monday, 12 March 2007
http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/military-action-agai...
4 jaar geleden :
Thursday, 30 March 2006
Will US use Iran military option?
Israel might also be able to do it. Not long ago it bought some bunker-busting bombs from the US.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4860492.stm
6 jaar geleden
November 2004 » Time for Arms Talks? Iran, Israel
Worse still, it could prompt an Iranian military response, further destabilizing the region.[1] Still, the Israelis are leaving the option on the table, issuing statements and pursuing actions that are preparing the ground for such an attack, even if such preparations are solely for deterrent purposes.[2]
http://www.armscontrol.org/act/2004_11/Kaye
7 jaar geleden :
Attacking or Threatening Iran Makes No Sense
http://americanforeignpolicy.org/military-option-iran/attacking-iran
The answer is no, for at least seven good reasons, which apply with equal weight to an attack by Israel.
Dus na ruim 7 jaar dreigende taal van Israel is er nog steeds geen kogel richting Iran afgevuurd....
Kef, kef, kef, kef....
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 19:31
Ik herinner me iets van een bootje met boze moslims en wat israelische soldaten die uit een helikopter springen.
De facto horen ze er al bij. Ik zeg dus ja. Probleem opgelost.
Ondernemer | 10-08-10 | 19:13
Dan is Turkije nu de gezonde man van Europa, want de Turkse economie draait als een tierelier....
israelische soldaten die uit een helikopter springen.
Guusd | 10-08-10 | 19:33
Inderdaad, een bootje met onbewapende vredes activisten waarvan er 9 werden afgeslacht.
Ik heb echter nog geen Israelische soldaten uit een helikopter zien springen boven Iran, een land met 80 miljoen boze moslims, waarvan er vele honderduizenden zwaar bewapend zijn.
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 19:34
Mooi, dat compenseert de shit die we al jaren moeten verdragen van de PIGS.
islam heeft niets met geloof te maken maar is in mijn ogen puur terrorisme...en hopelijk komt aan dat terrorisme snel een eind..en by the way Turkije nooit bij de EU
islam heeft niets met geloof te maken maar is in mijn ogen puur terrorisme...en hopelijk komt aan dat terrorisme snel een eind..en by the way Turkije nooit bij de EU
gekke johnny | 10-08-10 | 19:54
En waarom niet?
@UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 19:31
neen, ik bedoelde Irak om 19.05.
Nog een extra jaar voorschoolse taalopvang nodig ?
@Ondernemer | 10-08-10 | 19:06
Het is voornamelijk een perceptie-probleem, dan? Het Westen ziet Islamisering in tegenstelling tot toenaderingspogingen, terwijl de Turken dit juist zien als uiting van frustratie omdat het niet snel genoeg gaat? Of lees ik je post nu verkeerd?
@Ondernemer
Hierom , wat uitspraken van uw grote leider :
.
Erdogan has repeatedly criticized those who make the distinction between “moderate” and “extremist” Islam.
“These descriptions are very ugly,” Erdogan said in 2007.
It is offensive and an insult to our religion.
There is no moderate or immoderate Islam. Islam is Islam, and that's it.”
Further, Erdogan in 2009 specifically rejected descriptions of Turkey as being an example of “moderate Islam.
Enlarging on a theme, Erdogan in 2008 told Turks living in Europe that assimilation is “a crime against humanity.”
.
"Democratie is voor een moslim net een bus, je reist er mee naar je bestemming en daar eenmaal aangekomen, stap je gewoon weer uit!"
.
De minaretten zijn onze bajonetten.
De koepels zijn onze helmen.
De moskeeën zijn onze kazernes.
De gelovigen zijn onze soldaten.
.
"Je kunt niet seculier en moslim tegelijk zijn.
De anderhalf miljard moslims in de wereld wachten op de opstand van het Turkse volk. We zullen in opstand komen. Met goedkeuring van Allah zal de rebellie beginnen."
.
Moslims kúnnen geen genocide plegen (verdediging pres. Bashir van Soedan inzake genocide in Dafur!)
Symmachus | 10-08-10 | 19:56
Het is oorzaak en gevolg:
- Je hebt een seculiere elite in Constantinopel die bij Europa willen horen
- Europa zegt: da's goed. Maar dan wel meer democratie
- Seculiere elite zegt: ok, wij gaan verkiezingen houden
- (intussen zijn er heel veel islamieten stiekem naar de steden getrokken)
- Tijdens verkiezingen ineens Islamiet aan de macht
(iemand die zegt dat democratie een prima kruiwagen is om je doel te bereiken!)
- Europe huilie huilie want dat wilden ze niet
- Daarna Turkije huilie huilie want dat wilden jullie toch
Zo moet het ongeveer gegaan zijn.
Nog een extra jaar voorschoolse taalopvang nodig ?
Elder of Z. | 10-08-10 | 19:56
Nee, is niet nodig, ik begreep uitstekend wat u bedoelde. Ik wilde alleen even laten zien dat Irak niet de enige is die een grote bek heeft en niets presteerd.
U bent overigens van hetzelfde kaliber, veel geschreeuw maar weinig wol, veel blaffen maar niet kunnen bijten, wel geil maar niet kunen nöken. Klopt het trouwens, dat u van al die medijnen die u slikt, impotent bent geworden?
Elder of Z. | 10-08-10 | 19:59
En waar zijn wij het niet eens? Die bus heb ik trouwens altijd begrepen als kruiwagen (zie Ondernemer | 10-08-10 | 20:02) maar dat terzijde.
Wil wel de aantekening maken dat dit volledig te wijten is aan de korzichtige houdig van Europa.
@Ondernemer | 10-08-10 | 20:02
Interessante invalshoek, zo had ik het nog niet bekeken. Ik ga hier eens over nadenken...
Symmachus | 10-08-10 | 20:08
Stoer +10
Ach ja, goeie retoriek kennen we wel van Arabieren.
Sydneylover | 10-08-10 | 14:27
Heb ik iets gemist? Sinds wanneer wonen er Arabieren in Iran?
Moet Kanani niet Kanonni zijn?
@Ondernemer | 10-08-10 | 20:04
Typische reactie, typische fit waarin men altijd in vervalt: de schuld van.......
@UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 20:03
té zwak...let er ook een beetje op wanneer u een d of een t moet gebruiken!
(Voorschoolse opvang, klasje 1, les 1...)
@Ondernemer | 10-08-10 | 20:04
Persoonlijk vind ik die 'bus-uitspraak' cruciaal voor zijn zienswijze.
Kijk eens naar de analogie met Algerije in de jaren '90....
Elder of Z. | 10-08-10 | 20:20
ok, die lag voor het inkoppen. Ben blij dat u deze reactie zonder taalfouten heeft weten te posten en wens u een fijn nacht met uw ega UNaaitOnsSteeds4Ever
@Ondernemer | 10-08-10 | 20:04
De laatste voordat ik met de krant aan de slag ga. Erdogan wind geen doekjes om zijn doelen. De rest van de wereld wil of kan niet zien waar hij naartoe wil. Maar de man is gekozen door het volk, Europa kijkt mee en de seculieren moeten zich dus ook gedeisd houden. Een grapke zoals met Gul destijds kunnen ze neit tevaak doen. Op ene bepaald moment stopt het bluffen en moet je je kaarten op tafel leggen. Dat zou in Turkije betekenen: wederom een staatsgreep. Dan ga je echt terug naar de middeleeuwen
Excuseer de spelfouten. Deze kwam direct uit de onderbuik
Ondernemer | 10-08-10 | 20:25
Deze post was aan u Elder of Z
Ondernemer | 10-08-10 | 20:27
fijn dat je ook jezelf op de hoogte houd. Ga zo door.
té zwak...let er ook een beetje op wanneer u een d of een t moet gebruiken!
(Voorschoolse opvang, klasje 1, les 1...)
Elder of Z. | 10-08-10 | 20:20
Over zwak gesproken, sla gezeur over een d of t, alsof het verschil te horen is, alsof een fout tot verwarring over de bedoeling kan leiden...
U weet wel frapant veel over kinderklassen, bent u misschien een afgebrande leraar die thuis in de WAO zit, of een pedofiel met huisarrest?
hmm, 20 megaton moet genoeg zijn.
sla + p = slap gezeur
Ha, Britse speciale troepen zijn al een poosje actief in Iran.
Die gasten vernietigen wapenkonvooien, rapporteren troepenbewegingen en drugslijnen.
Mahmut weet dat als geen ander en kan er geen reet aan doen!
Big Ern | 10-08-10 | 21:05
Nounou. Heb je dit jaar weer een mooie GI Joe pop voor je verjaardag gekregen?
en ik zit net te kijken naar vakanties in jordanie, israel libanonon en omgeving,
laat maar weer zitten.
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 17:27
Als iran echt zo'n sterk leger zou hebben als u beweert zou iran niet zo schreeuwen en dreigen, dan zou iran allang in actie gekomen zijn tegen Israël. iran is laf en bang zoals alle moslims laf en bang zijn. Laffe en bange mensen kunnen geen oorlog voeren, die slaan op de vlucht zoals we gewend zijn van palestijnen, iraqi's en taliban.
truusch | 10-08-10 | 21:17
Vergeet je niet om een badlaken op uw tronie te vouwen... ze houden niet zo van vrouwelijke trekjes op straat. Kinderen en geiten daarentegen....
Sanglier | 10-08-10 | 21:17
Sowee, En waar vluchten de Iranezen dan naartoe nu ze zo bang zijn?
De turken hadden een ding door: je kan de islam alleen buiten de deur houden met een ijzeren vuist. Uiteindelijk moet het leger de scheiding moskee/staat garanderen.
BasKoning | 10-08-10 | 21:29
En lukt ze dat denk je?
Ik hoorde onlangs dat de USA en de NAVO schepen in de golf van Oman hebben gestationeerd. Is er iemand die deze informatie kan verifiëren? Gezien de uitspraken die men vanuit Iran doet moet er wel iets aan de hand zijn....
@Eagle_Eye | 10-08-10 | 21:32
Het lijkt mij dat dat in zichzelf niet perse een teken dat de VS/Navo een oorlog met Iran aan het voorbereiden is. De VS heeft immers sinds het begin van de Carter Doctrine in de jaren 80 een continue aanwezigheid in die regio.
Een paar kernonderzeeërs leegschieten op die zandbak. Win.
Ondernemer | 10-08-10 | 21:28
Uw denkkracht valt een beetje tegen. iran is bang om aan te vallen en als iran zelf wordt aangevallen gaan we heel veel vluchtende moslims zien. Heeft u al serieuze aanvallen op iran waargenomen?
Sanglier | 10-08-10 | 21:40
* naar buiten kijkt *
Nee.
Iran moet niet zo bijdehand doen. Ze konden zelf de Irakezen niet verslaan in de Irak-Iranoorlog. De Amerikanen konden de Irakezen wel verslaan, dus de VS zullen waarschijnlijk Iran verslaan als het tot oorlog komt.
@Sanglier | 10-08-10 | 21:17
Iran is een sterk land, maar het regime is instabiel. De oppositie is ijzersterk georganiseerd en er is veel draagkracht. In tegenstelling tot wat je in Irak en Afghanistan had. Wat je nu ziet is het resultaat van politiek op topniveau. Elk zinnetje grootspraak uit dat land is een blufkaart die op tafel wordt gelegd. En ja, de VS zal klaarliggen met bondgenoten om in te grijpen als de tijd rijp is. Waarschijnlijk komt dat ingrijpen erg plotseling. Wel met beelden van straaljagers en bombardementen, maar geen voorspel van maanden en geen oprukkende groepen. Het zal eerder een coup van enkele dagen zijn. Ik zou geen Ahmadinejad willen zijn nu. Nooit gewild ook eigenlijk.
Darylium | 10-08-10 | 21:43
Ze konden de Irakezen niet verslaag omdat ze moesten opboksen tegen amerikaanse massavernietigingswapens en Nederlands gifgas. Fair play?
We gaan dus een hele lange oorlog tegemoet (check even voor me hoe lang die Iran-Irak affaire duurde)
Iran is een sterk land, maar het regime is instabiel.
Stir Glenfarclas II | 10-08-10 | 21:43
islamitische regimes zijn per definitie instabiel omdat de macht is gebaseerd op onderdrukking en corruptie. Daarom is iran zwak.
Ondernemer | 10-08-10 | 21:46
Waarom zou de VS een lange oorlog tegen iran willen? iran hoeft alleen maar 50 jaar terug in de tijd gebracht te worden. Dat is een kwestie van infrastructuur slopen en dat kan prima vanaf een paar honderd kilometer.
U.S.A , val alsjeblieft dat land binnen , en plemp een flinke bom boven op die vent.
@Ondernemer | 10-08-10 | 21:46
Die oorlog duurde 8 jaar. De Iraakse en Iraanse legers waren behoorlijk aan elkaar gewaagd. Het verslaan van het Iraakse leger kostte de Amerikanen 1,5 maand. Lijkt mij dat het Iraanse leger dan ook in een paar maanden verslagen moet zijn. Overigens ben je daarmee natuurlijk nog niet 'klaar', maar toch.
actie gekomen zijn tegen Israël.
Wildzwijn | 10-08-10 | 21:17
Iran heeft geen enkele reden om Israel aan te vallen, en heeft daar ook nooit mee gedreigd. Israel dreigt echter al ruim 7 jaar met een aanval op Iran omdat Israel wil verhinderen dat Iran de kennis krijgt om nucleaire wapens te ontwikkelen. Het Iraanse leger traint derhalve enkel en alleen op het verdedigen van hun land, net zoals zij met uiteindelijk succes deden tegen Saddam Hoessein in de 8 jarige oorlog, Het Iraanse leger is totaal ongeschikt voor een aanvals oorlog.
Staat Iran toch maar mooi even 1 en 2 op de Populairst lijst van Spitsnieuws. Dat moet Achmedinejad toch in een overwinningsroes brengen voor zo ver hij niet al permanent in een roes is.
Zoetwaterpanharing | 10-08-10 | 22:08
Heeft u al serieuze aanvallen op iran waargenomen?
Wildzwijn | 10-08-10 | 21:40
Ondanks ruim 8 jaar dreigementen is er zelfs nog geen enkele kogel richting Iran afgevuurd. Als u naar voben scrolled komt een post tegen met daarin de uitleg waarom Israel wel wil maar niet durft, en de USA helemaal niet wil aanvallen. De consequenties zijn namelijk enorm. Als het allemaal zo gemakkelijk zou zijn als u en uw kornuiten doen voorkomen, dan was het al gebeurt voordat iran begon met het verrijken van uranium.
Ik zal u de moeite besparen lees en huiver :
www.nzherald.co.nz...
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 14:50
Toch aardig dat ze netjes de uitvaart regelen.
Zoetwaterpanharing | 10-08-10 | 22:09
Nou, nou dat zal hem lekker veel boeien... Tenzij er constant vertalers actief zijn die rapport uitbrengen...
Hmmmmmm
*toch niet op mijn plempsels gaat letten*
@Eagle_Eye | 10-08-10 | 21:32
Klopt. daar liggen al een paar hele grote jongens.
http://www.mediaite.com/online/reports-us-naval-fleet-crosses-suez-canal...
http://blogs.alternet.org/speakeasy/2010/06/22/u-s-navy-heading-toward-i...
.
Tsja Iran is beresterk.................
Neem echter alleen even het feit dat de Iraaks-Iraanse oorlog 8 jaar duurde, en dat zonder winnaar !
15 jaar en vele sancties later, walste den de VS in 10 dagen over Irak heen.
Zou zo zeggen voor raketgeleerden als
@unaaitonsinonsreet (en niet hard genoeg)
: do you math !
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 22:03
U bent slecht geïnformeerd. In iran wonen moslims. moslims krijgen Jodenhaat met de koran ingepeperd en streven naar onderdrukking van Joden en naar vernietiging van de staat Israël.
Daarnaast geeft iran steun aan hezbollah - de partij van god. Wat hezbollah met de Joden en met Israël wil is genoegzaam bekend.
Verder doet ahmadinejad nauwelijks moeite om zijn jodenhaat te verbergen of om uitspraken te vermijden die duidelijk zijn omtrent zijn bedoelingen.
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 22:10
De jarenlange dreigementen van iran hebben inderdaad nog niet tot een direct militair conflict tussen Israël en iran geleid. iran kijkt wel uit, ten eerste weet iran niet of Israël met kernbommen zal gooien, ten tweede zou een aanval op israël leiden tot een tegenaanval op iran door het superieure Westen en dat zou in iran ogenblikkelijk een enorme opstand teweegbrengen. Het fascistische regime in iran is namelijk verre van populair.
Iran heeft geen enkele reden om Israel aan te vallen, en heeft daar ook nooit mee gedreigd.
UNaaitOnsSteeds4Ever | 10-08-10 | 22:03
http://www.cbn.com/cbnnews/insideisrael/2010/June/Iran-Threatens-Israel-...
"[We] will change many issues in the world and mark the final countdown for Israel's existence," Ahmadinejad said."
http://palestinenote.com/cs/blogs/news/archive/2010/04/30/iran-threatens...
"We will stand alongside Syria against any [Israeli] threat... If those who have violated Palestinian land want to try anything we will cut off their feet."
http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?id=172876
Iran’s leaders are hell-bent on developing nuclear weapons and publicly declare their intention to destroy Israel, “but in the face of the oft-repeated calls to erase the Jewish state from the face of the earth, we see at best mild protestations, and these too seem to be fading,”
http://endtimesworldnews.punt.nl/?id=460899&r=1&tbl_archief=&
"Should Israel take any action against Iran, we will eliminate Israel from the scene of the universe," Gen. Muhammad Reza Ashtiani said in Teheran on Tuesday.
-