Feestelijkheden die het einde van de vastenmaand Ramadan markeren, kunnen dit jaar worden misbruikt om moslims in een kwaad daglicht te stellen. Islamieten worden er mogelijk van beschuldigd dat zij de aanslagen op 11 september 2001 vieren. Daarvoor waarschuwen moslimorganisaties.De Ramadan vindt dit jaar plaats van 11 augustus tot en met vrijdag 10 september. De Islamitische kalender is namelijk een maankalender met circa 354 dagen per jaar. Hierdoor verschuift de vastenmaand elk jaar circa 10 dagen. Sommige Amerikaanse organisaties roepen imams op om hun moskeeën extra te beveiligen, meldt krant The Guardian.
Er bestaat op dit moment veel onvrede in de Verenigde Staten over de bouw van een moskee op steenworp afstand van Ground Zero in New York. 68 procent van de Amerikanen is tegen de plannen, blijkt uit een van CNN. De openingsdatum van de gebedstempel is 11 september 2011.
Reacties
-weggejorist-
Het is maar goed dat Geert daar dan is om de lieve vrede te bewaren.
Dus? Als wij zeggen dat moslims niet moeten huilen om een cartoon geldt dat ook voor ons wat betreft 11 september.
Dit is natuurlijk gewoon provoceren.. Die openingsdag exact op 11 september 2011 te doen enzo
Ze hebben inderdaad alle reden om te vrezen voor de aggressie van kuffar.
islam ies vredeliefend
een dag zonder moslimnieuws is een dag niet geleefd zeg ik altijd maar.
Waarom de viering van een feestdag van wereldwijde godsdienst verplaatsten omdat er ergens een aanslag gepleegd is?
Als je zo doorgaat kan je binnenkort op geen enkele dag meer iets vieren. Strandrellen op 22 augustus, 11 september, 11 maart, etc...
Islamitisch gebedshuis ok, maar niet daar.
Nieuw te openen ok, maar niet dan.
Ik ben niet vies van een beetje haatbaarden-bashen, maar hier moet niemand over zeiken. Dat suikerfeest staat toch al honderden jaren vast, je bent juist zielig als je hier moeilijk over gaat doen.
Waar doet men moeilijk over ? Ik geloof niet dat Moslims iets te maken hadden met 11/9
Lekker handige openingsdatum ook. Sjongejonge...
Ach.. we hebben het over een datum. Er is op elk mogelijk denkbare dag wel eens wat gebeurd, houdt dit dan in dat we alles maar af moeten schaffen? Ondanks dat de haatbaardencultuur niet voor mij is weggelegd vind ik dit dan wel eens een keer volledige onzin. Lekker vieren die handel.
@preston spears | 18-08-10 | 15:18
Zelfrefelctie? Voor jou of voor de haatbaarden? Zullen er mensen zijn die kerst op een andere datum vieren omdat er die dag wat verschrikkelijks is gebeurd? vragen vragen..
-weggejorist-
Ja die moskeeën moeten echt beveiligd worden want ze worden zo vaak aangevallen, berooft en verkracht. Laatst Zag ik nog een yankee sissen naar een moskee. De smerige islamofobe nazi.
Open lekker je moskee op 11 september joh. Provocerende mongolen.
Zoek eens een beetje toenadering en verschuif het een dagje, da's toch niet zo moeilijk?
Jezus, gaan ze het ding zelfs openen op 11 september 10 jaar erna? Wat een schoften!
Die feestviering is overigens idd net kut geplanned, maar je doet er niks aan.
.. ies toeval. De marokkaanse jeugd vierde precies 9 jaar geleden ook alvast het einde van deze ramadan.
Eerst demostratie tegen extremisme..., daarna feestvieren...
Maar van de zigeuners hebben we nu meer geen last...
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/08/frankrijk_zet_zige...
10 september links een varkensslachterij openen en 12 september rechts van de moskee een hondenopvang.
Aan de overkant een abortuskliniek en links en rechts daarnaast stripclubs.
Wanneer neemt de islam verantwoordelijkheid voor wat hun volgelingen uit naam van de religie doen en zeggen ze daar sorry voor of vaardigen ze een fatwa uit dat dat (terrorisme) toch echt niet de bedoeling is. Zolang dat niet gebeurt lijkt het me dat we alle misdaden uit naam van de islam gepleegd ook echt op het conto van die religie moeten schrijven.
preston spears | 18-08-10 | 15:18
Stel je niet zo aan man. Net alsof christen kerst een dag later zouden gaan vieren in het geval dat er een paar christelijke idioten zijn die een aanslag plegen.
Steenworp en moslims in één zin. Dat voorspelt niet veel goeds.
Allemaal fietsenrekken op de pica....
Ik meen me te herinneren dat heel Nederland tijdens de herdenking van Srebrenica in oranje kleren liep te hossen wegens de WK-finale. Ik geloof niet dat wij moslims iets mogen verwijten.
Wanneer valt kerst dit jaar eigenlijk ??
Asmodean | 18-08-10 | 15:27
.. christelijke idioten plegen geen aanslagen (meer), grapjas.
Straks vliegen die Yanks weer 2 vliegtuigen in een moskee of plegen zelfmoordaanslagen op de Afgaanse metro. Ik begrijp de zorg van die gasten wel.
Dus ook geen kerst meer vieren, want dat ging samen met de tsunami, 200000+ doden.
Verder mag je eigenlijk niets vieren, want in 1940-1945 was er oorlog en gingen er elke dag wel mensen dood.
etc. etc. etc.
Lekker belangrijk welke dag een religieus feest is. Laat ze lekker.
Asmodean | 18-08-10 | 15:27
Wanneer plegen christenen aanslagen UIT NAAM VAN hun religie?
Hoe kan dat ding nou opengaan op 11 september 2011. De bouw moet nog beginnen of is net begonnen! Wat een bullshit. Op 11/9/11 is er een grote demonstratie tegen die bouw.
Religie staat tenslotte voor jezelf boven anderen verheven te zien dus natúúrlijk verzet je niet je feestje naar een andere dag
Hopelijk openen ze die Gaybar ernaast ook op dezelfde dag, met veel leernichten en harde homomuziek tot diep in de nacht
-weggejorist-
Wat mij betreft vieren ze het maar op die dag, daar zie ik geen problemen in. Dat het dan net op de elfde september is komt wat pijnlijk uit maar dat zit nu eenmaal in die kalender.
Dat het islamitisch centrum opengaat op 11/9 volgend jaar dat vind ik echter nog steeds onbeschoft en pure provocatie.
preston spears | 18-08-10 | 15:18
gisteren gezien, interessant: http://www.youtube.com/watch?v=pT5_3nSS5BY&feature=PlayList&p=5FBF5FC8B8...
Dan zetten we ook maar ff de type machines klaar om de doods bedreigingen netjes uit te werken en te flyeren. Iemand nog een bomgordeltje nodig?
Catalanen ook, maar daar wordt geen melding van gemaakt...
Fijne titel, Lenssen. En dan ook nog Cordoba House erbij halen :') Hoezo tendentieus? Gelukkig is een redelijk deel van de reaguurders wel wat slimmer dan jij zo te lezen!
Nâh fijn dan. Wat mij meer ergert, is dat ze tot die tijd daas en ongeconcentreerd op hun werk lopen. En dat ze nog steeds met z'n 1 miljarden nauwelijks lappen voor hun Pakistaanse broeders, die deze rammedan 24/7 moeten vasten
@ B0kito | 18-08-10 | 15:20
Ik vind het niet zo erg dat ze dan suikerfeest hebben maar dat de opening van die moskee op die datum is..
Gerardtie | 18-08-10 | 15:22
Niet helemaal begrepen hè? In het verhaal staat toch dat de Ramadan maand ieder jaar een andere start- en einddatum heeft. Dus volgend jaar is er helemaal geen feest gaande in die moskee op 11 september.
menderes | 18-08-10 | 15:19
Met als enige verschil dat wij die cartoon niet vieren en er die cartoon was niet bedoeld om honderden onschuldige levens te verwoesten met een nogal misplaatste oorlog als gevolg.
Als je dan een vergelijking zoekt zoek er dan eentje die iets dichter op de situatie staat
Een hoop simpele zielen zit hier toch. Hoe kan deze datum nou provocerend bedoeld zijn als hij door een kalendersysteem wordt vastgesteld? Het einde van de ramadan valt - geheel toevallig - op dezelfde dag waarop terroristen een aanslag pleegden op het WTC. Dit is voor moslims, net als een andere reaguurder al zei, net zoiets als kerst voor christenen is. Stel dat welke doorgeslagen christen dan ook een aanslag pleegt op een grote moskee in bijv. Israël op Eerste Kerstdag, dan gaat Kerstmis toch volgend jaar ook gewoon door op 25 december? Of moeten de christenen die dag dan ook gaan verplaatsen omdat de christenen dan zouden vieren dat op die dag een aanslag op moslims is gepleegd? En nou niet net doen alsof christenen niet extremistisch of terroristisch (kunnen) zijn.
Daarbij komt nog dat echte moslims de plegers van de aanslagen op het WTC niet als medegelovigen zien. Dat zijn net zulke ongelovige honden als iedere niet moslim (i.e. atheisten, christenen, joden, etc.).
ReetNeet | 18-08-10 | 15:34
En dat is dus niet zo. Dat ding moet nog gebouwd worden.
menderes | 18-08-10 | 15:19
Verschil tussen 3000 onschuldige mensen en een onnozele cartoon van, laten we wel wezen een pedofiel......
*18 augusuts 1868 - De Britse astronoom Norman Lockyer ontdekt helium op de zon.* Genoeg redenen om vanavond een ballon met helium te vullen en te zingen als een chipmunk.
Moslims die feesten... dat zie je niet vaak.
In ieder geval niet op Koninginnedag, Pinkpop, North Sea Jazz, Danceparade, Lowlands enz.
Feestende moslims associeer ik met aanslagen. Dan zijn ze erg blij.
http://www.youtube.com/watch?v=q-9JpRytCx0&feature=related
Stelletje haatzaaiers.
menderes | 18-08-10 | 15:19
Een cartoon vergelijken met een aanslag met honderden doden? Zegt dit iets over jouw niveau of ben ik nou zo dom dat ik de vergelijking er niet in zie?
Heb je liever dat er een cartoon in de krant staat, of dat er een aanlag op een moskee wordt gepleegd? Eerlijk antwoord.
@ cugel | 18-08-10 | 15:26
Voordat je begint met typen even onderzoekje doen voortaan? Eerste hit op Google - 'fatwa tegen terrorisme' - levert namelijk al het volgende op:
http://allochtonen.web-log.nl/allochtonen/2010/03/fatwa-tegen-ter.html
Augusuts is natuurlijk augustus, maar ik zal het er maar even bij zeggen hè?
*Wanneer plegen christenen aanslagen UIT NAAM VAN hun religie?
cugel | 18-08-10 | 15:29*
Hmmmm all the time ?
Wat dacht je van Ierland, Uganda, VS ? En dan tel ik alleen de 'recente' aanslagen en ben ik zo vriendelijk om een handjevol uitstapjes naar het midden oosten in de middel eeuwen niet te vermelden.
.. moslims hebben een ernstig imagoprobleem en dat scheelt ze blijkbaar niets, gezien de kinderlijk simpele argumenten. Dat imagoprobleem groeit sterk, hoe hard de linkse propaganda ook van leer trekt tegen mensen met een zelfstandig waarnemingsvermogen.
Gelijk hebben ze.
Haplo | 18-08-10 | 15:35
Welke christenen ken jij die aanslagen plegen op moskeeën? En dan ook nog VANUIT HUN GELOOF?
354 dagen per jaar .... achterlijke religie.
Religion=FAIL
En dan nog maar een keer @ cugel | 18-08-10 | 15:29
Uit naam van Here Jezus Christus. Godzijdank (de ironie!) is deze alleen voorkomen:
http://www.tijd.be/nieuws/buitenland/Christelijke_terroristen_opgepakt_i...
dus omdat een groepje haatbaarden iets hebben gedaan moeten hun een feestdag verplaatsen, gun die mensen hun dagje lol. ik denk dat er zat moslims stilstaan bij het feit dat het 11 september is...
Ygnir | 18-08-10 | 15:38
Heeft u bewijs dat deze uit naam van het Christendom worden gepleegd? In Ierland worden inderdaad wel eens aanslagen gepleegd maar zeker niet uit naam van het Christendom.
En als u toch over de kruistochten begint, vergeet dan niet te melden dat de Moslims de eersten waren die heilige oorlogen voerden en de helft van Europa veroverden totdat ze werden gestopt bij Wenen. Waarna wij onze voormalige gronden heroverden.
cugel | 18-08-10 | 15:40
Als een zin begint met 'stel dat', dan gaat dat uit van een mogelijkheid, niet van een feit.
Haplo | 18-08-10 | 15:38
Ik heb je link bij mijn favorieten gezet, maar waarom houden veel moslims zich daar dan niet aan?
CynicalBastard | 18-08-10 | 15:41
CynicalBastard =niet snappen. Dat wij de zon als uitgangspunt nemen voor onze kalender is even arbitrair als dat mensen de maan als uitgangspunt nemen.
menderes | 18-08-10 | 15:19
Hun huilen om cartoons, dus wij huilen ook om 11 september.
Waar normale mensen evolueren blijft @Ygnir en z'n geloofsbroeders in de middeleeuwen hangen...jammer..
Ygnir | 18-08-10 | 15:38
Ik heb een Ierse vrouw die zegt dat het geweld in Noord Ierland niet gaat over de religie maar omdat ze de Britten uit Ierland willen hebben.
geloof afschaffen, er bestaat toch geen god
-weggejorist-
menderes | 18-08-10 | 15:19: Een cartoon over een fictieve persoon (verzonne profeet) is van een andere orde dan feest vieren op een dag waar in een klap 3000+ mensen om het leven kwamen. Ze kunnen best de feestelijkheden een dag later beginnen.
Ygnir moet toch wat zeggen om z'n zieke, hypocriete gedachtegoed te rechtvaardigen. Altijd maar naar een ander wijzen, nooit een greintje zelfreflectie.. Klinkt als de ideale muzzelman.
cugel | 18-08-10 | 15:45
Omdat er in elk segment van een samenleving zogenaamde extremisten te vinden zijn. Extreem-rechts, extreem-links, extreem-moslim, extreem-christen, extreem-jood, extreem-computernerd. Natuurlijk is niet elk segment even gevaarlijk en ik ben met je eens dat de moslim-extremist wel onder de meer gevaarlijke behoort. Neemt niet weg dat de niet extreme moslims de extremen vervloeken. Overigens denk ik dat de gevaarlijkheidsfactor van moslims - in ieder geval gedeeltelijk - bepaald wordt door bijvoorbeeld de Amerikaanse aanwezigheid en bezetting van veel moslimlanden. De Amerikanen zijn echt niet altijd even netjes in Irak, Afghanistan.
Haplo | 18-08-10 | 15:42
Het kernwoord is daar anti regering en niet christelijk. Nog even doorzoeken naar christenen die UIT NAAM VAN HUN RELIGIE aanslagen plegen.
cugel | 18-08-10 | 15:46
En ik heb een islamitische collega/vriend die zegt dat het de terroristen in Afghanistan alleen te doen is om de Westerlingen daar weg te krijgen. Your point? Zitten, ook bij Ierland, nog steeds religieuze redenen doorheen gemixed hoor, maak je geen zorgen.
Wacht maar tot er weer Amerikaanse vlaggen verbrand gaan worden. Of doen ze dat ook om het einde van dat belachelijke feest te vieren? Wat je ze sowieso wel kwalijk kan nemen, is dat ze dat gebedshuis per se op 11 september 2011 moeten openen, want in tegenstelling tot de einddatum van de Ramadan, kunnen ze die datum wel zelf bepalen.
Blaat1984 | 18-08-10 | 15:48
Dat kan dus niet. Ik ben geen moslim maar studeer wel af in islam (aan de universiteit dus). Het zou als mosterd na de maaltijd komen. De ramadan is de vreugdelijke climax van een periode meeleven met mensen die het niet goed hebben.
Natuurlijk... opening van de Moskee op 11 sept. 2011. Dat is ook gewoon puur toeval net als de locatie zeker... absoluut niet bedoeld om te provoceren... jaja!?
Dezelfde mensen die een multi functioneel religieus centrum, met daarin ook een gebedsruimte, op arbitraire afstand van GZ, beschrijven als ene provocate, zullen nu ook wel gaan mekkeren dat Osama BL dit allemaal zo bedacht had in 2001. Lekker voorspelbaar weer.
cugel | 18-08-10 | 15:49
''Het logo van de groep is een kruis met daarop de letters CCR, wat staat voor Christian Colonial Republic.''
Zegt dat niets over de doelstellingen van die groepering?
ZTR | 18-08-10 | 15:51
"Zitten, ook bij Ierland, nog steeds religieuze redenen doorheen gemixed hoor, maak je geen zorgen."
Verklaar u nader.
Die "onschuldige" moslims toch; ze zijn altijd het slachtoffer.
Het komt toevallig zo uit. Nou, best, ik heb er geen moeite mee. Het is maar een datum. Ik ben niet van plan daar een heilige mijlpaal van te maken. En het is goddome inmiddels 9 jaar geleden. En daarvoor en sindsdien zijn er wel ernstiger dingen gebeurd, die we evenmin herdenken, laat staan dat we die datum bijna taboe verklaren voor bepaalde evenementen.
Slechts een nadrukkelijke viering van de aanslagen van 11 september 2001 zal bij mij op protest kunnen rekenen.
@ menderes | 18-08-10 | 15:19,
En maar klagen en zielig zijn...
http://frontpage.americandaughter.com/wp-images/imageproblem.gif
Haplo | 18-08-10 | 15:49
" ik ben met je eens dat de moslim-extremist wel onder de meer gevaarlijke behoort"
Dank je! En daarom proberen we nu wat aan de islam te doen. Ik denk ook dat het christendom, in de middeleeuwen een nog ziekere religie was dan de islam nu is, maar dat kun je van de meeste christenen nu niet meer zeggen. We moeten de islam een verlichtingsperiode door de strot duwen, het is alleen de vraag of dat bij de islam kan. Het is namelijk echt een ander geloof dan het christendom.
die datum is echt onnodig..
dit is pure provocatie. je kan 364 andere dagen uitkiezen
cugel | 18-08-10 | 15:49
te makkelijk:
Army of God, Verenigde Staten
Lord's Resistance Army, Oeganda
The Order, Verenigde Staten
(bron: jullie vriend Wikipedia)
Laat ze maar feesten. Binnenkort komt de rekening.
Dit ziet toch ook Obama wel van mijlenver aankomen: 10 jaar na 9/11. De symboliek. Dat gaan moslims gewoon in de geschiedenisboekjes schrijven. Het is tien jaar na de luchtaanval gelukt om voet aan de grond te krijgen.
Moeten we nou tot in lengte van dagen rekening blijven houden met het op zich wel spectaculaire gebeuren van 9/11....maar wel met een impact wat betreft slachtoffers, een klein steentje in de vijver van misdadige gebeurtenissen op wereldschaal gezien en een wat verder verleden meegerekend.
Zullen we eens een paar voorbeeldjes noemen...hoeveel Indianen zijn er in de VS uitgeroeid?....hoeveel slachtoffers heeft der Adolf op zijn geweten..om dan nog maar te zwijgen van ene Joseph Stalin...Pol Pot...en ga zo maar door..en hoeveel vroege voorvaderen van ons zijn er niet te grazen genomen door die vervelende Phillips 2 en zijn legeraanvoeder Alva....allemaal veelvouden van het aantal slachtoffers van 9/11...
Wordt het geen tijd voor een beetje relativering?
mh88 | 18-08-10 | 15:56
Heb je überhaupt één woord gelezen van wat mensen onder dit artikel neergezet hebben?
cugel | 18-08-10 | 15:49
Alsjeblieft, jongen: http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism
Daarnaast werd de oorlog jegens veel landen in ieder geval door de VS ook met een Christelijk sausje overgoten.
Is natuurlijk gewoon toevallig.
ZTR | 18-08-10 | 15:51
Eigenlijk vind ik ook dat we uit Afghanistan weg moeten. Je moet je alleen niet voorstellen hoe het dan met de vrouwen gaat. Of met de mensen daar die Westers wilden leven en daarom het Westen hebben geholpen.
Verlichting kan alleen als de landen waarin het geloof in Allah gestoeld is verlicht worden, zoals dat hier gebeurde in West-Europa. De moslims zijn radicaler in het westen omdat volgens jun tradities hier de normen vervagen. Dus wil je de radicale islam uitroeien, moet je beginnen met de verlichting van Saudie Arabië. Heel veel succes... -zucht-
En we hebben het hier niet over lantaarnpalen hè!
jun = hun...
We Muslims know the Ground Zero mosque is meant to be a deliberate provocation
(By Raheel Raza and Tarek Fatah, Citizen Special)
.
http://www.ottawacitizen.com/news/Mischief+Manhattan/3370303/story.html#...
Tortasi | 18-08-10 | 15:54
Een van de redenen dat ze de Britten weg willen is omdat de Britten hun katholicisme ten gronde willen richten. Dat lijkt me toch een wel een staaltje Christelijke terrorisme vanuit de Britten (of Anglicaans terrorisme, wat jij wil).
cugel | 18-08-10 | 15:58
Ik denk ook dat er goede redenen zijn om daar te zijn, maar ik weet niet of de huidige manier de manier is.
Haplo | 18-08-10 | 15:54
Ook die CCR heb ik bij mijn favorieten gezet om verder naar te kijken, maar als je islam studeert zul je uitgebreid geïnformeerd worden over alle redenen waarom christenen slecht zijn. Tot nu toe zie ik meer redenen om de islam te zien als een gewelddadige religie. Denk alleen maar aan hoe ze hun gebied veroverd hebben.
Natuurlijk, het is gewoon toeval dat het einde van de Ramadam op 11 september valt en als de moslims dan feest gaan vieren mogen wij daar vooral niets van zeggen.
Maar ik kan mij nog herinneren enkele jaren geleden dat het Suikerfeest heel toevallig viel op 05 december (Sinterklaas) en dat er toen meerdere scholen waren waar ze het Sinterklaasfeest hebben verschoven naar 06 december om toch maar vooral die tere zieltjes niet te beschadigen van al die Moslims.
Als wij, als autochtonen zover gaan dat wij een cultureelbepalend Nederlands feest verschuiven ten gunste van het Suikerfeest, waarom kunnen de moslims dan het einde van de Ramadam niet ook een dagje later vieren? Al is het maar om verwarring te voorkomen.
Ik kan u allen overigens wel uitleggen waarom dat niet gebeurt. Wij hebben ons namelijk aan te passen aan de nieuwkomers en niet andersom. Het is walgelijk dhimmiegedrag ten voeten uit! De Islamisering is in volle gang.
cugel | 18-08-10 | 15:56
Wat een poep praat jij over die verlichting door de strot duwen zeg. Dat is precies de manier om mensen tegen je in het harnas te jagen, ja. Daarnaast is het bestrijden van moslimextremisme wel wat anders dan de hele islam op de schop gooien. En daarnaast zijn er ook binnen de islam al lang 'verlichtingsprocessen' aan de gang.
Je praat in mooie simpele Wildersstijl retoriek, maar de realiteit ligt toch wel een stukje grijzer hoor.
Zou Al Quida er toe al rekening mee gehouden hebben?
Ierland = katholiek vs protestants. Dat wil zeggen dat de protestantse oranje lieden bijvoorbeeld met veel plezier de katholieke wijken onveilig maken. En dat de IRA ook dol was op drive-by's in de oranje wijken. Dat ze daarbuiten ook de engelse haten is een beetje beside the point, na honderden jaren in Ierland kun je de noord-ieren immers moeilijk nog Engelsen noemen. Als de Engelsen zich terugtrekken uit Ierland slaan 5 seconden daarna de protestanten de katholieken dood en vice versa. Puur christelijk terrorisme, van beide kanten.
@piet hein | 18-08-10 | 15:49
Kun je me dan ff vertellen wat mijn hypocriete gedachtegoed is ? Ik beantwoord namelijk alleen maar een vraag over christen terrorisme. Dat mag niet ? Mag alleen maar Moslims bashen ? simpele ziel.
pielewaaier | 18-08-10 | 15:57
Goed dat je er zo over denkt, dan kan het gevalletje Srebrenica ook gelijk in het archief...
Een hoop simpele zielen zit hier toch. Hoe kan deze datum nou provocerend bedoeld zijn als hij door een kalendersysteem wordt vastgesteld? Het einde van de ramadan valt - geheel toevallig - op dezelfde dag waarop terroristen een aanslag pleegden op het WTC. Dit is voor moslims, net als een andere reaguurder al zei, net zoiets als kerst voor christenen is. Stel dat welke doorgeslagen christen dan ook een aanslag pleegt op een grote moskee in bijv. Israël op Eerste Kerstdag, dan gaat Kerstmis toch volgend jaar ook gewoon door op 25 december? Of moeten de christenen die dag dan ook gaan verplaatsen omdat de christenen dan zouden vieren dat op die dag een aanslag op moslims is gepleegd? En nou niet net doen alsof christenen niet extremistisch of terroristisch (kunnen) zijn.
Daarbij komt nog dat echte moslims de plegers van de aanslagen op het WTC niet als medegelovigen zien. Dat zijn net zulke ongelovige honden als iedere niet moslim (i.e. atheisten, christenen, joden, etc.).
Haplo | 18-08-10 | 15:35
Prima reactie Haplo....verdient het om nog een keer geplempt te worden
Bedplassert | 18-08-10 | 16:03
Religieus feest versus commercieel feest, ik vind het niet zo raar dat dan het eerste de prioriteit krijgt.
Natuurlijk, het is gewoon toeval dat het einde van de Ramadam op 11 september valt en als de moslims dan feest gaan vieren mogen wij daar vooral niets van zeggen.
Maar ik kan mij nog herinneren enkele jaren geleden dat het Suikerfeest heel toevallig viel op 05 december (Sinterklaas) en dat er toen meerdere scholen waren waar ze het Sinterklaasfeest hebben verschoven naar 06 december om toch maar vooral die tere zieltjes niet te beschadigen van al die Moslims.
Als wij, als autochtonen zover gaan dat wij een cultureelbepalend Nederlands feest verschuiven ten gunste van het Suikerfeest, waarom kunnen de moslims dan het einde van de Ramadam niet ook een dagje later vieren? Al is het maar om verwarring te voorkomen.
Ik kan u allen overigens wel uitleggen waarom dat niet gebeurt. Wij hebben ons namelijk aan te passen aan de nieuwkomers en niet andersom. Het is walgelijk dhimmiegedrag ten voeten uit! De Islamisering is in volle gang.
pielewaaier | 18-08-10 | 15:57
Goed dat je er zo over denkt, dan kan het gevalletje Srebrenica ook gelijk in het archief...
Wishbone | 18-08-10 | 16:06
Dat waren wel een ietsjes meer slachtoffers...dacht ik zo...maar daaraan wordt nog geen fractie van de aandacht besteedt,als die van 9/11...
ZTR | 18-08-10 | 16:07
Dus een feest gebaseerd op religie heeft voorrang tegenover een kinderfeest? Overigens is er een commercieel feest van gemaakt maar in de oorsprong was Sinterklaas een heilige en is het ooit ontstaan als een religieus feest. Jouw beredenering gaat dus niet op.
Ygnir
Het gaat over provocerend, intollerant gedrag van moslims tegenover nabestaanden van een tereurdaad die de wereld heeft veranderd, maar jij gaat het over de slechte kanten van het Christendom hebben. Stay on topic!
ZTR | 18-08-10 | 16:01
Point taken. Neemt echter niet weg dat dergelijke praktijken gaande zijn tussen bepaalde Islam stromingen. Ben de namen heel even kwijt om eerlijk te zijn. Maar mijn punt is dat deze groeperignen ook systematisch gelijksoortige aanslagen en dergelijke monsterlijke praktijken tegen elkaar in uitvoering brengen. Overigens wat je zegt over of de aanpak die we nu hanteren wel de juiste is ben ik het met je eens. Wat mij betreft kunnen we daar wegblijven, waarom moeten we per se onze levensstijl aan hen opdringen? Want in feite is dat wat we wel doen daar.
Ondernemer | 18-08-10 | 15:57
Ik ga naar die twee uit de USA nog eens kijken, en ja, de LRA lijkt naadloos aan de meeste criteria te voldoen. Ik ben ook zelf geen christen. Maar ook het atheïsme is niet zonder zonden. Maar dan nog lijkt me de islam nog steeds de gewelddadigste religie. Raak ergens aan hun grenzen en je bent met ze in oorlog: net een mierennest.
Iedereen die erop aandringt, dat moslims de datum van de viering van het einde van de ramadan verschuiven, verlangt eigenlijk dat moslims massaal verantwoordelijkheid nemen voor de aanslagen op 11 september 2001.
Waarom hebben jullie het allemaal over die feestdag? Dat is toevallig zo uitgekomen.
Die openingsdag van die moskee, daar moet je het juist over hebben. Dat is namelijk een gekozen dag, niet toevallig zo uitgekomen. En dat is echt ongelooflijk belachelijk....
pielewaaier | 18-08-10 | 16:09
Er wordt vanaf 97 al een herdenking gehouden, is dat niet een beetje vreemd als je de slachtoffers afzet tegen Hitler de socialisten en de communisten?
Maar wordt het niet eens tijd dat we daar een kerk neer zetten om de slachtoffers te herdenken?
geen groep zo inlevend in andermans gevoelens als de fundi's.
Kelele Nyingi | 18-08-10 | 16:12
Niet helemaal waar, ik verlang dat ze afstand doen van de islam :)
ZTR | 18-08-10 | 16:04
Wildersretoriek? De realiteit is simpel. Er is geen gematigde Islam. Alle extremisten van vandaag waren in het verleden ooit zogenaamd gematigd. Niet elke moslim is een terrorist maar vrijwel elke terrorist is een moslim.
@fietskettingslot | 18-08-10 | 15:19:
.
Van een provocatie is geen sprake. Het tegendeel is waar. Volgens de eigenaar van het pand is het bedoelt om een sneer te maken naar radicale moslims aangezien er in het pand niet alleen een moskee wordt gemaakt, maar het tevens een geheel community center is. Zwembad, winkels e.d. En als ik het goed is ook open voor niet-moslims. Kortom: passend bij een liberale stroming binnen de Islam.
Wat een ontzettende hoop dombo's hier. De ramadan/vastenmaand bestaat volgens mij al eeuwen, net zoals het hele gebeuren rondom de data van het begin en het einde van die vastenmaand altijd op basis van de maankalender bepaalt wordt.
Daar zit geen evil haatbaard achter die dit expres inpland, dit komt gewoon zo uit dit jaar, net zoals Carnaval elk jaar verschuift. En dan kan je het een keer hebben dat ze op een ongelukkige datum uitkomen. Eerst weten dan pas dom lullen.
@ Wishbone | 18-08-10 | 16:12
Waren dat allemaal christenen dan??
ZTR | 18-08-10 | 15:58
Ook bij mijn favorieten. Ja, je hebt gelijk dat de USA een kern heeft van tamelijk onsmakelijke christenen uit hun heartland. Ik zal eensch kijken of ik toch mijn islam/christendom verhaal moet bijstellen. Het komt vnl omdat mijn broer met een garistelijk meisje getrouwd is dat ik gestopt ben met mijn kritiek op het christendom om me daarna, met dubbele kracht, op de islam te concentreren.
Ik onthoud me van commentaar! Bij de vorige topics over de islam kreeg ik een paar keer een joris terwijl anderen vrijwel hetzelfde schreven.
@piet hein | 18-08-10 | 16:09
Ik was op topic, ik beantwoorde een vraag een paar posts boven mij.
Kan je zeg maar zien aan het feit dat ik die persoon eerst aanhaal.
Dus lees beter!
Net of een verbod (© CDA) helpt om iets niet te gedenken/ herdenken/ vieren etc...
Kelele Nyingi | 18-08-10 | 16:12
Deden ze dat maar eens! Ik zit nog steeds te wachten op grote moslimgroeperingen die zich openlijk distantieren van aanslagen uit naam van de Islam. Niet iedere moslim is verantwoordelijk voor een paar idioten maar in veel gevallen zijn ze er het wel mee eens. Lees maar eens op Islamitische websites wat de comments zijn als er weer eens een grote aanslag ergens op de wereld gepleegd is.
Voorlopig gaan de meeste moslims in de wereld kapot door toedoen van andere moslims. En voorlopig hebben christenen en anders/niet gelovigen in moslimlanden meer te vrezen dan andersom: www.thereligionofpeace.com
Hoeveel waardeloze energie word er gestoken in onderwerpen over moslims?
Het is altijd het zelfde liedje met dat volk!
Multiculturele samenleving werkt gewoon niet.
Het beste middel om de veiligheid en het leefplezier gezond te houden is alle moskee's in niet-moslim landen direct te sluiten.
Die onogelijke plekken voor haatzaaiende bijeenkomsten passen hier gewoon niet.
En daarbij, probeer eens een kerk te bouwen in iran of een dergelijk soort land.
Dan maken de moslims je vrij snel duidelijk wat hun eigen opvatting is over andere geloven!
Dat vind ik geen probleem trouwens, moeten ze zelf weten, maar dan kun je als niet-moslim land toch niet accepteren dat hier wel alles kan?
Als wij ons moeten aanpassen in andere landen, waarom zouden buitenlanders zich hier dan niet aan hoeven passen?
Omdat het zogenaamd hun cultuur is om nergens rekening mee te houden wat een ander geloof heeft of normen en waarden kent van deze tijd?
Gebruik je verstand!
Aanpassen of opr*tten!
tuurlijk
rubenh | 18-08-10 | 16:14
Het is officieel een openbaar community center............maar wel alleen voor moslims. Het is te bizar voor woorden dat het er uberhaupt komt, laat staan om het officieel te openen op 11 september.
Bedplassert | 18-08-10 | 16:09
Ach, joh, denk toch even na. Als we die heilige willen bevieren moet dat juist op 6 december, niet op 5 december. Dan had ik je het punt gegeven dat die twee dingen maar gewoon naast elkaar moesten bestaan en dat iedereen verder niet zo moet zeiken over elkaar religieuze achterlijkheden. Nu gaat het er gewoon om dat we een stom excuus hebben om kinderen cadeau's en snoep te geven wat de commercie prima dient. Dan vind ik iemands religieuze gevoel net wat minder achterlijk; derhalve de voorrang.
Tortasi | 18-08-10 | 16:10
Klopt, veel religieuzen zijn idioten wat dat betreft. Mensen in groepen in het algemeen wel. Daarom is het reaguurdersvolk ook zo achterlijk. En mensen die generaliseren ook ;)
Kelele Nyingi | 18-08-10 | 16:15
Nope maar er zijn er wel een flink aantal christenen omgekomen aldaar, Een kerk in het kampf op 180 meter vanaf het kamp waar de moslims zijn omgekomen is dus wel op zijn plaats...
@ cugel | 18-08-10 | 15:56
De directe reden voor de 9/11 aanslag was de bouw van een USA-legerbasis naast Mekka met exact dezelfde afmetingen als het Vaticaan. Buiten dat Mekka het religieuze walhalla is, is dit toch niet billijk voor de bevolking gezien wat de VS voor schade over de wereld hebben aangericht.
ZTR | 18-08-10 | 16:04
Als alles grijs is is het wel een stuk moeilijker om zinnig actie te ondernemen. Oké, mogelijk zijn er veel redelijke moslims. Ze lijken alleen niet op wereldniveau te toon te zetten. Het is vooral ellende in de wereld van de islam.
Bedplassert | 18-08-10 | 16:17
Ajb: http://allochtonen.web-log.nl/allochtonen/2010/03/fatwa-tegen-ter.html
Bedplassert | 18-08-10 | 16:20
Wat lul je nou weer? Ajb: http://en.wikipedia.org/wiki/Park51#Planned_facilities
Michelos | 18-08-10 | 16:15
.. u is links, gezien uw overmatige gescherm met het begrip "dom"?
In een land waar het gebruikelijk is jaarlijks te moraliseren over de zwartheid van de Gelijknamige Piet is het natuurlijk ook gewoon als andere feestjes langs de meetlat gaan. Dat die feestjes eveneens eeuwenoud zijn is geen reden voor vrijstelling, zoals u als voor intelligent doorgaande had kunnen weten.
@ Bedplassert | 18-08-10 | 16:20
Het is niet exclusief voor moslims, want u en ik mogen daar ook komen.
Ik zie dat er weer veel mensen reageren die zelf blijkbaar nooit hebben geleerd om te lezen.
Er staat nergens in het stuk dat er ook maar ergens een moskee of gebedsruimte wordt geopend op 11 september. Er staat alleen dat de Ramadan eindigt op 10 september en dat het suikerfeest op 11 sept is.
Effe lezen boys en girls....zou jullie goed doen....
Voor de rest ben ik het gewoon eens met @ menderes | 18-08-10 | 15:19
ZTR | 18-08-10 | 16:20
Daar gaat het niet om! Het gaat om het feit dat wij in Nederland al sinds mensenheugenis Sinterklaas vieren en dat als het suikerfeest op dezelfde dag valt wij ons feest opeens moeten gaan verschuiven. Hoe zou het overkomen als een groep Nederlanders woonachtig in Saoudi Arabie op 05 december zou eisen dat er dan Sinterklaas gevierd moet worden en het suikerfeest dan maar een dagje moet opschuiven?
cugel | 18-08-10 | 16:22
Uhuh, knappe vent dat jij weet dat het vooral ellende is.
Druid | 18-08-10 | 16:23
U, mijn beste, dient een bril te kopen.
ZTR | 18-08-10 | 16:20
Klopt, wat me ook stoort is dat velen de situatie maar van een kant bekijken.
Links Handig | 18-08-10 | 16:22
ZTR | 18-08-10 | 16:22
Natuurlijk, het community center is voor iedereen toegankelijk........alleen bij de food court wordt er alleen maar Halal voedsel geserveerd. Wel even goed lezen op Wikipedia jongens.
ZTR | 18-08-10 | 16:20
Wel heel handig voor je dat het nu opeens niet meer om de religie gaat, rare dwaas. Nee, als je het argument verliest deed het er opeens niet meer toe :')
Een paar scholen hebben dat gedaan, waarom je sowieso met zulke grote woorden spreekt is me een beetje een raadsel. Het gaat om kinderen, het is toch gewoon lief dat die dan ook mee mogen doen? Blijkbaar willen ze dus ook meedoen aan ons Nederlandse feest, is het nog niet goed :') Ik had die Nederlanders in SA dan behoorlijk achterlijk gevonden, ja. Wederom puur omdat ik commercieel gemotiveerd net wat achterlijker vindt dat religieus gemotiveerd.
pielewaaier | 18-08-10 | 16:09
Er wordt vanaf 97 al een herdenking gehouden, is dat niet een beetje vreemd als je de slachtoffers afzet tegen Hitler de socialisten en de communisten?
Maar wordt het niet eens tijd dat we daar een kerk neer zetten om de slachtoffers te herdenken?
Wishbone | 18-08-10 | 16:12
Dat getal 9/11 begint zo.n beetje dezelfde symboolwerking te krijgen als het getal van 6 miljoen...het lijkt wel of er op die cijfers een soort van octrooi ligt.
Verder dacht ik toch niet de slachtoffers van 9/11 afgezet te hebben tegen Hitler enz. maar stel ze op ''een lijn met de slachtoffers van Hitler etc...
In wezen zijn het allemaal slachtoffers van ernstig gestoorde psychopaten...
Waarom een kerk?...is een monument niet voldoende...maar ik heb er verder geen probleem mee....alleen laat ik dat graag aan anderen over.....ik denk dat op dit moment de inwoners van de getroffen gebieden in Pakistan beter hulp geboden kan worden...
En dan vinden ze het straks nog gek ook als die 'moskee' op 11 september affikt in New York
preston spears | 18-08-10 | 15:18
Waarom zouden onschuldige moslims heel hun leven omgooien wanneer een paar extremisten van het zelfde geloof een paar jaar geleden die dag verzieken?
-
ZTR | 18-08-10 | 16:20
Ik heb toentertijd niets hoeven verplaatsten. Zelfs niet op de openbare school waar ik toen werkzaam was. Het was niet overal zo. En ja ik woon in de Randstad.
-
Ik zou zeggen; gewoon lekker dat suikerfeest houden!
Druid | 18-08-10 | 16:23
"Er bestaat op dit moment veel onvrede in de Verenigde Staten over de bouw van een moskee op steenworp afstand van Ground Zero in New York. 68 procent van de Amerikanen is tegen de plannen, blijkt uit een opiniepeiling van CNN. De openingsdatum van de gebedstempel is 11 september 2011"
Misschien moet jij het stukje nog eens goed lezen?
ZTR | 18-08-10 | 16:26
Dat was dus aan Bedplassert | 18-08-10 | 16:23 gericht. Beetje dom van mij.
Bedplassert | 18-08-10 | 16:26
Dus je had geen gelijk, fijn dat je het even toegeeft. En o o o wat erg dat je geen varkensvlees kan krijgen daar en dan maar aan het rund moet :') Ga ook maar eens opzoeken wat je in dat Jewish community center allemaal wel en niet mag.
@cugel
http://nos.nl/audio/141114-fatwa-tegen-terrorisme.html.html
@ Bedplassert | 18-08-10 | 16:26
Dus? Halal-vlees mag ik ook eten hoor. Sterker nog, als ik lam of geit ga eten haal ik dat juist bij een Halal-slager. Een vraagje; is een joods- of islamitisch restaurant dan alleen voor de eigen religieuzen en kunnen u en ik daar dan helegaar niet terecht voor een versnapering?
Bedplassert | 18-08-10 | 16:28
Tsja, ik vind het ook een beetje dom van ze; mogelijk gewoon provocatief. Maar ook al is het goed bedoeld, dat ga je toch niet duidelijk kunnen maken aan de mensen daar die toch, net als jij, automatisch denken dat er wel iets slechts achter moet zitten.
@Haplo
Top verhaal.
Links Handig | 18-08-10 | 16:21
"met exact dezelfde afmetingen als het Vaticaan"
Als de USA katholiek was zou je aan provocatie denken, maar dan wel van een heel subtiele soort. ;)
U hebt van mij nog een discussie te goed, maar laat ik in plaats daarvan eens een vraag stellen: wat is de reden dat u denkt dat de USA slecht is en de islam goed?
Het verbaast me altijd dat links vroeger zo christenen aan het bashen waren (pausbezoek aan Nederland destijds) en nu altijd de islam verdedigt.
ZTR | 18-08-10 | 16:26
Dat noem ik nu meten met twee maten. Ik begrijp dat jij in het onderwijs zit? In de Randstad? Nu begrijp ik jouw toon in het debat een stuk beter. Bedankt voor die info, je weet gewoon niet beter en wil het ook niet weten.
Hauptfrau Anouk | 18-08-10 | 16:28
Nee, klopt, weet ik ook wel ;) Alleen Bedplassert wordt er 's nachts nog steeds badend in het 'zweet' wakker van hoe alle hakbars met getrokken kromzwaard die avond onze angstige kinderen verboden Sinterklaas te vieren en hen mee sleepten naar het verduiveld Suikerfeest alwaar zij blootgesteld werden aan onnoemlijke bergen zoetheid. Quelle horreur!
@ ZTR | 18-08-10 | 16:30
De datum en de locatie zijn expres gekozen om juist het contrast te verduidelijken. De wereld laten zien dat 9/11 niet hét gezicht van de islam is.
pielewaaier | 18-08-10 | 16:27
9/11 is geen getal maar een datum. Dat jij met twee maten probeert te meten omdat je comment als een moslim op een varken slaat, en er daarom weer een een fantastisch verhaal om heen probeert te verzinnen is natuurlijk Pielewaaier ten voeten uit....
Wat een "toeval" allemaal weer, dat het toch net zo samen valt, hoe kan he?
Links Handig | 18-08-10 | 16:30
Als het voor iedereen toegankelijk is waarom kan ik daar dan geen stukje varkensvlees eten? Waarom wel koken en serveren volgens de Islamistische regels en niet die van bijvoorbeeld het Christendom. Daarmee wordt gewoon duidelijk dat het hele community center bedoeld is voor de moslims en geen andersdenkenden. Als je dat niet kan begrijpen dan houd het voor mij op.
ZTR | 18-08-10 | 16:23
Wat dacht je van de bomaanslagen op elkaars moskee door de verschillende stromingen van de islam? Jammer genoeg zijn het vooral sympatieke islamgroeperingen als de soefis en alevieten die daaronder te lijden hebben.
Bedplassert | 18-08-10 | 16:32
Nee, dat zit ik niet. Dat is Hauptfrau Anouk blijkbaar. En het is niet meten met twee maten, het ene gaat om een religieus motief en het ander om een commercieel motief. Ongeacht wie aan welke kant staat en om welk land het gaat vind ik het religieus motief minder achterlijk.
Maak je geen zorgen, als de moslims hier om hun Qdys-Klaas wilden dat Kerstavond verplaats werd had ik hen de zwarte piet (ha!) toegespeeld.
cugel | 18-08-10 | 16:10
Vreemd, u stelt en vraagt. U krijgt vervolgens een bewijs uit het ongerijmde, om vervolgens uw stelling te wijzigen.
-
Als ik u niet beter zou kennen, zou ik u verdenken van draaikonterij.
WTF is het probleem ??? Kijk, dat van die openingsdatum is niet handig. Die dag kunnen ze beter verschuiven. Maar als die feestdag volgens hun traditie en kalender toevallig op 11 september valt, (en het is niet opzettelijk en dus provocerend bedoeld) wat is dan het probleem ? Lekker feesten jongens. Jullie zullen wel honger hebben !
Dus als ik op de sterfdag van Sala u Heddin een kruisvaardersmuseum ga openen, is dat ook niet het gezicht van de kruistochten?
@ cugel | 18-08-10 | 16:32
Dat komt toevallig omdat ik deze kant in wordt gedrukt door de overige reaguurders. Bij Joop.nl -toen ik daar nog actief was- zat ik juist aan de andere kant. Ik zoek juist de nuance en bekijk het liberaal: de ene moslim is de andere niet. Hetzelfde geldt voor de andere discussie: De overheden in beide 'staten' -er gemakshalve van uitgaande dat de palestijnen en staat hebben- zijn zo fout als het maar kan zijn en in beider staten is de bevolking de spreekwoordelijke sjaak. Overigens heb ik niet veel tijd voor een diepgaande discussie; ik ga zo 'defamation' bekijken. Benieuwd of het stempel wat u mij gaf echt op mij van toepassing is ;)
Links Handig | 18-08-10 | 16:32
Hier geloof ik dus net weer niet in. Een beetje weldenkende Moslim kan zich wel indenken dat precies die datum veel mensen voor het hoofd stoot. En zelfs na zoveel beklagingen gaat het gewoon door. Dat het ding er komt, prima. De locatie is een beetje dubieus, evenals de naam. En de datum zoals ik al zei, dat neigt sterker naar een provocerende kant dan naar een verzoenende kant.
B0kito | 18-08-10 | 15:20 Dan moeten zij ook niet zeuren als het suikerfeest toevallig op de autoloze zondag valt.
ZTR | 18-08-10 | 16:32
En jij wordt 's nachts badend in het zweet wakker of jij nog wel politiek correct genoeg bent zodat je al die tere moslim zieltjes nog wel recht in de ogen kan aankijken. Dhimmie! Typisch onderwijzers logica. Had maar een vak geleerd dan had je misschien nog wat geld verdient en er een eigen mening op na durven houden.
Hi Ha Slachtofferrol.
StijlSchrijver | 18-08-10 | 16:29
Bedankt voor de link, bij favorieten. Ga me wat meer erin verdiepen. Misschien valt het mee met de islam. Tot nu toe moet ik echter zeggen dat de anti islam groep het sterkste verhaal heeft. We zullen zien.
Al-Arabiya Director: The Majority of Muslims Do Not Want or Need a Mosque Near Ground Zero
Posted on Tuesday Aug 17th at 8:36am
In an August 16, 2010 column in the London daily Al-Sharq Al-Awsat, 'Abd Al-Rahman Al-Rashed, Al-Arabiya TV director-general and the paper's former editor, criticized President Obama for supporting the construction of the Cordoba House mosque at Ground Zero in New York. He stated that it would be unwise to construct a mosque at that location, saying that no practicing Muslims live in the area, and that the mosque would become a focal point for both the supporters of terrorism and the champions of Islamophobia. Therefore, he argued, it would be preferable for Obama to throw his support behind issues that are of real concern for the Muslims, such as promoting Middle East peace.
Following are excerpts from the column
"U.S. President Barack Obama took a difficult position when he supported the construction of a mosque on a site where 3,000 U.S. citizens were killed by Al-Qaeda terrorists on September 11, 2001. Though the president's position was correct in principle, that is, in terms of the principle of freedom of worship, I think he took a political stand [on an issue] that is unnecessary and unimportant, even for the Muslims. This mosque is not an issue for Muslims, and they do not care about its construction.
"This reminds us of another principled stance that Obama took when he insisted that suspected Al-Qaeda members incarcerated in Guantanamo be tried in civilian [rather than military] courts, and that the [Guantanamo] military prison be closed down. This stance [also] is certainly a worthy one. However, the fact is that [Obama] fought a battle that does not concern Muslims across the world, because tens of thousands of Muslims, likewise accused of extremism, are imprisoned in [even] worse conditions in the Muslim countries.
"Muslims do not [really] yearn [to build] a mosque near the 9/11 cemetery, nor do they care whether bin Laden's cook is tried in a civilian court [or a military one]. Muslims are concerned about issues that involve the destinies of [entire] peoples... such as the establishment of the Palestinian state. If Obama focuses his energy and efforts on fighting for peace in the Middle East, this will be [far] more important and valuable than [his stance in favor of] the New York mosque...
http://m.memri.org/14499/show/5dea0f39cb3a462e6d780309665bf3fa&t=f4f0ec1...
cugel | 18-08-10 | 16:35
Ja, dat is evengoed achterlijk, ja. Ik weet alleen niet over welke verhoudingen het gaat in de totale islamitische wereld qua (onderlinge) ellende en al dan niet goed op weg zijn naar verlichting. Hieruit blijkt in ieder geval al wel dat de islam als monolitisch schrikbeeld van Wilders niet bestaat. Naar mijn idee heeft de islamitische wereld er vooral last van dat de meerderheid onderdrukt wordt door een orthodoxe/fundamentalistische minderheid.
Links Handig | 18-08-10 | 16:32
Klopt, dat zeggen ze, maar dat ga je echt niet kunnen verkopen als mensen als Bedplassert dat toch nooit gaan geloven.
Bedplassert | 18-08-10 | 16:35
Ga je nou ook nog over dat Jewish community center opzoeken en je daar ook even boos over maken of?
@ Bedplassert | 18-08-10 | 16:35
Omdat varkensvlees onrein is en dus in dat daar niet bereid wordt. Exact als in het jodendom. Het is niet zo vreemd; bij mij thuis krijgt u ook geen varkensvlees. Daar krijg je namelijk een vies uitgezakt lichaam van.
En Osama Bin Laden komt het lintje door knippen.....
ZTR | 18-08-10 | 16:35
Wat een gelul! Als het een eeuwenoude traditie is maar inmiddels gebaseerd op commercie dan mag het niet maar als het een religieus feestje is dan mag het wel. Dat is nu de Islamitische manier van beredeneren ZTR........maar het blijft Dhimmiegedrag.
@ ZTR | 18-08-10 | 16:39
Dat heeft te maken met het geloof in geestelijken die ze naar een beter leven leiden. Ofwel een beter leven ná de dood. In die hoedanigheid zullen zij al snel regels accepteren van een despoot, waardoor verlichting -zoals in ónze ogen- lang op zich laat wachten.
ZTR | 18-08-10 | 16:32
En jij wordt 's nachts badend in het zweet wakker of jij nog wel politiek correct genoeg bent zodat je al die tere moslim zieltjes nog wel recht in de ogen kan aankijken. Dhimmie! Typisch onderwijzers logica. Had maar een vak geleerd dan had je misschien nog wat geld verdient en er een eigen mening op na durven houden.
Bedplassert | 18-08-10 | 16:37
:') Naast dat ik geen onderwijzer in de Randstad ben, ben ik überhaupt geen onderwijzer en begrijp ik ook niet waar die rare generalisatie vandaan komt. Met je politiek correct, flikker toch op, volgens mij begrijp jij gewoon niet wat ik zeg. Goed, ter vertaling; als de islamitische versie van het Sinterklaasfeest ervoor zou zorgen dat bijvoorbeeld Kerstmis verplaats zou moeten zou ik dat de moslims zeer kwalijk nemen en ze achterlijk noemen. Duidelijk en niet policor genoeg voor je?
ZTR en Links Handig geilen kennelijk zo enorm op hun eigen Dhimmitude dat ze geen enkele andere beredenering willen begrijpen dan die van hunzelf. Typisch linksmensch gedrag. Mijn waarheid is de enige waarheid toch?
Wat een ontzettende hoop dombo's hier.
Michelos | 18-08-10 | 16:15:
en die gasten die zich nu vanwege een antieke sprookjesfiguur part-time aan het uithongeren zijn, zijn natuurlijk allemaal Einsteins.
Ondernemer | 18-08-10 | 16:36
Ik zeg niet dat ik de waarheid in pacht heb. Ik discussieer juist om te leren. Bij Anja Meulenbelt stelde ik de islam ter discussie. Dankzij haar ben ik in het Wilders kamp beland. Als iemand mij aan kan tonen dat ik fout zit pas ik mij aan, al moet dat tien keer. Een beschuldiging van draaikonterij deert mij niet. Het gaat om de waarheid. Deze wereld is heerlijk complex. Ik vind het geen schande me aan te passen. De evolutie leert dat dat nodig is.
@ Tortasi | 18-08-10 | 16:37
Het is eufemistisch gezegd niet handig, maar zolang wij het werkelijke motief -blijft altijd speculeren- niet kennen zal het oordelen niet aan ons zijn.
@ cugel | 18-08-10 | 16:44
Iemand die zijn mening niet bijstelt op nieuwe informatie zal altijd onwetend blijven.
@ Bedplassert | 18-08-10 | 16:43
Ik zie dat u de discussie, eigenlijk vanaf het moment dat u begon te schelden, afkapt. Prima, aan u gaat niets verloren.
Le Magic Prout | 18-08-10 | 16:43
Grappig dat het domste van alles deze reactie van jou is !
Bedplassert | 18-08-10 | 16:40
Ja, dat zeg ik, ja. En zoals ik hier zeg: ZTR | 18-08-10 | 16:42. Zou ik in het omgekeerde geval hetzelfde zeggen.
Links Handig | 18-08-10 | 16:37
Prettig even de degens gekruist te hebben. Ik heb ook niet veel tijd, we spreken elkaar weer een andere keer.
ZTR | 18-08-10 | 16:42
Maar er is geen Islamitische versie van het Sinterklaasfeest dus jouw beredenering gaat niet op in deze. Het Sinterklaasfeest is oorspronkelijk katholiek en dus van origine ook een heilig feest. Begrijp je het nu?
@ Bedplassert | 18-08-10 | 16:50
Sinterklaas is/was (ik meen dat u nog niet geheel wetend bent in deze kwestie dus ik houd het in het midden) een Turk, dus Ottomaan, dus Tartaar en dus Oeigoer.
@ Bedplassert | 18-08-10 | 16:43
Ik zie dat u de discussie, eigenlijk vanaf het moment dat u begon te schelden, afkapt. Prima, aan u gaat niets verloren.
Links Handig | 18-08-10 | 16:47
"Mompelt iets over een pot en deksel"
Bedplassert | 18-08-10 | 16:43
:') Volgens mij begrijp jij het niet, hoor. Meerdere argumenten maar afstoten omdat je het niet wint en maar niet te lijken willen snappen wat ik zeg.
Ohja, over dat Joodse ding in Manhattan: http://www.jccmanhattan.org/category.aspx?catid=2854#/nil_03
Ga je hun ook even aanvallen op dat je daar geen onrein vlees mag eten? :')
Links Handig | 18-08-10 | 16:51
Veel tradities in het huidige Sinterklaasfeest gaan terug tot Nicolaas van Myra, de Lycische bisschop uit de door Grieken bewoonde antieke stad Myra (thans gelegen in Turkije), hoewel er ook elementen van feesten en vereringen van voor de tijd van het christendom in herkenbaar zijn.
Links Handig | 18-08-10 | 16:51
Sinterklaas is een Byzantijn...
@ Bedplassert | 18-08-10 | 16:52
* Duidelijk articulerend: infantiele repliek duurt voort * ;)
@Joostmaghetweten | 18-08-10 | 16:48:
vertel op, nu maak je me nieuwsgierig!
Als er nu nog mensen blind zijn zijn ze echt achterlijk
Feest op 11 September
Opening KK-Tempel 11 September 2011
En dan zeggen niks aan de hand,en zo is het???? Sterf met al dat stomme gelul,word tijd dat we de islamitische wereld een halt geven,weg met dat volk!
Goh, en hier wordt op scholen van kinderen al geëist dat ze tijdens de ramadan niet zichtbaar eten in bijzijn van hun moslim klasgenootje 'om hem niet voor het hoofd te stoten'
Begrip en tolerantie moet zoals gewoonlijk weer van een kand komen.
En dan nog de gotspe om je zielig voor te doen door het feit aan te grijpen om te waarschuwen voor 'in een kwaad daglicht stellen van moslims'.
Daar hebben moslims geen anderen voor nodig, dat doen ze zelf al goed genoeg
Bedplassert | 18-08-10 | 16:50
De tering, begrijp jij wat een analogie is? Ik weet ook wel dat er niet zoiets is, maar ik gebruik die analogie om aan te tonen dat het er mij NIET om gaat dat wij ons maar moeten aanpassen.
En begrijp je ook dat het allang geen katholiek feest meer is? Ik heb het ook nog gevierd, als prima atheïst. Dan vind ik een puur islamitisch feest een belangrijker iets, ja. Maar allemaal achterlijk om er zo moeilijk over te doen!
cugel | 18-08-10 | 16:44
Goede instelling, werkelijk!
ZTR | 18-08-10 | 16:53
Ook de Amerikaanse maatschappij is gebaseerd op Joods Christelijke beginselen. En niet op Islamitische beginselen. Dat is het verschil ZTR! En licht mij nu eens in over de plaats van het Joods cultureel centrum en dat daar eerder door Joden een aanslag is gepleegd want dat stukje van de geschiedenis heb ik kennelijk gemist.
nance | 18-08-10 | 16:56
Als dat waar is, is het behoorlijk achterlijk ja. Daar moet je dus nooit aan toegeven. Mijn islamitische collega/vriend doet er totaal niet moeilijk over, overigens. Ohja; kanT.
ZTR | 18-08-10 | 16:56
Een analogie is een overeenkomst tussen twee zaken die men als grondslag neemt voor een redenering. Het object van de analogie wordt analogon genoemd.
En?
Bedplassert | 18-08-10 | 16:57
:') De Amerikaanse staat is gebaseerd op deïstische beginselen. Daarnaast, de leden van de Founding Fathers waren allen niet Joods: http://en.wikipedia.org/wiki/Founding_Fathers_of_the_United_States#Religion
Bedplassert | 18-08-10 | 16:57
Ja. maar dan krijg je wettelijk kormme verhoudingen. Aan de andere kant garandeer je godsdienstvrijheid, wetende dat daar een cultuur bij hoort, en aan de andere kant probeer je het te remmen.
Willen ze in Nederland en in de VS af van moslims, dan kunnen ze dat met 1 hand op de knop regelen, gewoon die vrijheid van godsdienst afschaffen.
Maar dan blijft er niets meer over van de democratie waar wij allen zo trots op zijn.
Bedplassert | 18-08-10 | 17:00
Nou nog écht begrijpen wat het is, ipv koude definities oplepelen, en begrijpen waarom ik dat gebruik; kom op, je kan het!
Bedplassert | 18-08-10 | 16:57
En ik heb allang gezegd dat ik het niet handig vindt van die moslims om dat daar te bouwen, dat was op het moment het punt niet. We hadden het over het feit dat jij eerst vond dat alleen moslims daar mochten komen (niet waar) en daarna het slecht vond dat je daar geen varkens mag eten (wel waar, maar dat gebeurt overal). Wat betreft dat allerlaatste troost het mij dat je lekker verder blijft gaan met je selectieve verontwaardiging.
Ik staak de discussie hierover maar ik blijf erbij dat als je werkelijk verzoenend (als moslim) te werk wil gaan je vervolgens niet moet gaan provoceren en dat doen zij wel. Voor mij is dit de bevestiging dat de Islamitische medemens niet wil verzoenen maar graag provoceert. Iets dat nooit ten goede zal komen aan een tolorantere Islam.
ZTR | 18-08-10 | 17:04
Liever selectieve verontwaardiging dan een selectief geheugen!
Le Magic Prout | 18-08-10 | 16:54
En het nog moeten uitleggen ook !
Het feit of je slim bent wanneer je gelooft in een antiek sprookjesfiguur is hier niet de kwestie namelijk. Wel een interessante vraag, maar in dezen niet relevant. Sterker nog; ik ben het met je eens. Maar dat geldt namelijk voor ieder geloof ! Welliswaar is het ene geloof radicaler dan het andere, maar ze geloven allemaal in iets waarvan de echtheid nimmer te bewijzen valt. En daar zou ik me nooit bij aansluiten. De kwestie is hier echter of het handig is dat de opening van die moskee valt op 11 september evenals een feestdag voor de moslims aan het einde van de Ramadan. Dat is hier waar het over gaat. En in dat geval ben ik het helemaal eens met hetgeen Michelos zegt. Dat van die Moskee is niet handig en die dag kunnen ze beter verzetten. Maar die feestdag is volgens een traditie en kalender die al bestond ruim voordat die aanslag werd gepleegd. Dus wat is het probleem dan ? Moeten alle moslims over de wereld nu een traditie doorbreken omdat er ooit enkele radicale idioten in die vliegtuigen zijn gestapt. Moeten is ze allemaal publiekelijk verantwoordelijkheid nemen door een traditionele feestdag te verplaatsen, ook wanneer ze helemaal niet achter die aanslagen staan ? Lijkt mij niet nodig. Laat ze lekker feesten. En dat ik, evenals jij, niet begrijp dat je jezelf uithongert volgens een bepaald geloof, heeft met deze stellingname niets van doen. Snap je het nu ?
Zoals de waard is...
carpmania | 18-08-10 | 16:54
Zet je aluhoedje nu maar weer af hoor.
Bedplassert | 18-08-10 | 17:05
Oh, kom je nu tot het ene punt waar het -allang- over eens zijn? Inderdaad, stom gedaan. En of het nu bedoeld is als provocatie of niet, zo komt het toch wel over op mensen als jij.
Laffe discussiant ben je. Zo'n beetje elk argument stoom je overheen met je door pure verontwaardiging gevoerde woede ipv proberen te begrijpen waar het om gaat. En elke keer weer worden dingen weerlegd en bleek het toch opeens niet belangrijk te zijn :')
Lekker belangrijk, ga je ergens anders druk om maken.
Deze datum staat dus al een paar eeuwen vast. Wat een gezeik om te doen alsof ze deze datum hebben 'gekozen' om de aanslag op de Twin Towers te vieren. Tenzij die aanslag ook al een paar eeuwen geleden gepland was natuurlijk.
Rotzak84 | 18-08-10 | 17:13
Dat ook, ja :)
@ ZTR
Neuh ik heb nergens last van. Het is meer dat mensen zich gigantisch ergens druk over kunnen maken, terwijl dat totaal niet nodig is. Ik snap niet waarom je mij in je voorgaande comment beschreef zoals daar vermeldt, want dat valt ook totaal niet uit mijn context op te maken... :')
-
Joostmaghetweten | 18-08-10 | 17:08
Tenminste iemand die t zelfstandig nadenken nog doorheeft en dat op logische wijze lijkt te benutten. Eens.
OF ...
De ramandan gaat dit jaar misbruikt worden om op 11 september lekker de de doden te vieren ...
Hauptfrau Anouk | 18-08-10 | 17:19
Hoe beschreef ik jou dan waar? Ik heb je volgens mij alleen onderwijzer uit de Randstad genoemd, zoals je zelf toch ook zei. Bedplassert, daar heb ik wel wat mooie beschrijvingen van gegeven.
cugel | 18-08-10 | 16:44
Zoals ik zei ken ik u beter. Ik beschuldig u dus niet.
--
Als u zonder al teveel moeite uit het PVV kamp wilt vluchten, raad ik u aan het programma eens te 'lezen'. Kost niet veel tijd als je de mooie foto's even weglaat zijn het een paar pagina's met kansloze (oeps, toch weer een waardeoordeel) bullets.
Ik kan me voorstellen dat iemand op de man stemt. De collateral die zijn boodschap en organisatie zou moeten ondersteunen is echter te amateuritisch voor woorden.
Tja, wanneer ze het einde van de Ramadan vieren door Amerikaanse vlaggen te verbranden, de kids neerstorten vliegtuigen nabootsen al rennend door het woestijnzand met wijde armen en de vrouwen zoete koekjes bakken in de vorm van de twins die hun mannen dan tussen hun kaken verbrijzelen.
Tja, dannnnn zou ik toch ook wel gaan twijfelen of er niet iets anders gevierd wordt.
ZTR | 18-08-10 | 17:23 || Hauptfrau Anouk | 18-08-10 | 17:19
Of dat wás je in ieder geval.
Nou en? Ik feest ook op 11 september dan is Q-base duhh
Ik feest ook op 11 september, in deutschland met kneiterharde basskicks =) So fuck you critics! Mensen die moslims hier op afrekenen zijn gebrainwashed door de media. Waarom zouden de moslims vieren dat BUSH DE TWIN TOWERS omlaag heeft gehaald? That makes no sense =)
Ondernemer | 18-08-10 | 17:24
Ik stem inderdaad op de man, programma's las ik vroeger wel, nu denk ik al gauw dat het makkelijk is wat mooie woorden bij elkaar te zetten.
@Jack87 | 18-08-10 | 17:29
Hee jij ook al:P Als je me zoekt, mn nickname staat in groene fluoriserende letters op mn rug:P
@Joostmaghetweten | 18-08-10 | 17:08:
het feit dat al dan niet terechte criticasters van die 'feestdag-datum' meteen weer worden kaltgestellt als zijnde dombo's en domlullers was de reden van mijn plemp. Wat mij betreft: laat ze lekker feesten op 11 september. Die arme schapen hebben het toch al zo moeilijk in dit verderfelijke Westen.
/11 is geen getal maar een datum. Dat jij met twee maten probeert te meten omdat je comment als een moslim op een varken slaat, en er daarom weer een een fantastisch verhaal om heen probeert te verzinnen is natuurlijk Pielewaaier ten voeten uit....
Wishbone | 18-08-10 | 16:34
Wat bent u toch weer complimenteus vandaag....en dan uw woordspeling van met een moslim op een varken slaan...humor ten top....je zult dat arme varken maar zijn....jereinste dierenmishandeling....
9-11 was ingezet door CIA poppetje Bin Laden, gemindwashed door de CIA.
Maar goed, Moslims moeten het einde van de Ramadan niet vieren, als ze het vieren betekend dat ze blij zijn dat het voorbij is, terwijl een echte Moslim moet willen om het hele jaar door te vasten, maar weet dat dit fysiek onmogelijk is voor een mens omdat de drang naar eten een hele grote is. Ze moeten vieren dat Ramadan begint! en dat ze in deze maand van God ze in de gratie van God kunnen gaan vallen en meer kans hebben op het Paradijs!
Dat ten eerste, ten tweede moeten ze inderdaad zo sociaal zijn en het niet vieren, al is het al om niet nog meer negativiteit op hun hals te halen, is gewoon DOM als je dat wel doet en God Houdt niet van DOMME mensen. Maar goed, er zullen net zoals dat er verderfelijke bankiers en politici zijn, net zoals er kindverkrachtende 'christelijke' voorgangers zijn, er ook domme haatzaaiende, wraakzuchtige en doordrammende 'islamitische' voorgangers zijn. En die slepen net zoals verdorven politici en satan's-kruis-dragende voorgangers: http://www.signsinthesun.com/images/PHOTOS/pope_with_sev_upside_down_cro... ook moslims mee die blind achter een voorganger aanlopen.
Het probleem is niet geloof of politiek of een idee, het probleem is zoals altijd de mens, waarom het zo gesteld is met de mens, dat is punt 2, maar het ligt aan de mens en niet aan het idee zelf. Hoe groothartig het idee ook kan zijn, in de handen van een volgeling van satan wordt het een verdorven iets.
Tijd dat Jezus de leiding krijgt in deze wereld! Zoals belooft.
68% is tegen. De rest is moslim?
preston spears | 18-08-10 | 15:18
Zelfreflectie is haram...
Altijd lachen met de islam.
De religie van de tolerantie en de liefde weet zich toch altijd weer van de beste kant te laten zien.
cugel | 18-08-10 | 17:33
Uw 'candor' siert u.
das nog eens vooruit kijken van osama.
Juist op deze datum lijkt me een prima moment voor alle gematigde moslimorganisaties om op deze dag een toespraak houden naar de Westerse wereld en in het bijzonder naar New York om uitdrukkelijk afstand nemen van alle terroristische aanslagen die uit naam van de Islam zijn gedaan. Denk dat alle TV-stations bereid zijn om dit uit te zenden. Een betere boodschap voor de vrede is er niet! Ben bang dat dit er niet in zit....:(
Als ze maar niet in de lucht gaan schieten vind ik 't wel best.
Links Handig | 18-08-10 | 16:21
De schade die de islam aan de individuele vrijheid van de mens aanricht is inmiddels onmetelijk.
Elk nadenkend wezen wordt stelselmatig dom gehouden en voorgelogen.
Dat een "links handig" zoals jij betaamt te zijn daar nou niet een vreselijke afstand van neemt geeft te denken over je verstandelijke vermogens die je altijd in je bepleit in plempsels die je hier laat zegevieren.
Jouw haat tegen Amerika speelt nou juist de islam in de kaart, dat betekend ooit ook het einde van JOUW individuele vrijheid.
Iets om in je achterhoofd te houden als je weer eens over vrijheid "praat".
@ TiSNiX | 18-08-10 | 17:57
Geen haat tegen Amerika, maar hekel aan buitenlandse politiek. Is dat onderscheid voor u moeilijk te maken?
Ik feest ook op 11 september: http://www.intothewoodsfestival.nl/
Feesten ze op 11 september?
Nou ik niet, en wat dan nog?
Islam is niets anders dan een opruiende sekte met miljoenen aanhang!! Dit zijn de grootste criminelen ter wereld..Ik ben echt benieuwd wie de Islam een halt toe roept!!!
Links Handig | 18-08-10 | 18:04
Oh.. de buitenlandse politiek, typisch handig "links" trekje, subtiel detail, naar ik kan aannemen ben je het met de rest van het verhaal dus 100% eens. :)
het is een doctrine en geen geloof,men ;probeert iedereen in een keurslijf te pressen!
Wijze woorden...http://www.youtube.com/watch?v=DauGAxg25TQ
11 september is ook Q-base, daar klaagt ook niemand over.
Maar alle moslims moeten gewoon deaud. Scheelt heel veel verkrachting, moord en marteling.
Aanvulling http://www.youtube.com/watch?v=DauGAxg25TQ kijk/luister vanaf 6:25...
Zit gewoon in hun bloed van die moslims...
@ TiSNiX | 18-08-10 | 18:31
Dit was de eerste grove fout in uw plempsel waaruit de verdere fouten voortvloeien. Als ik direct de boom ontwortel, hoef ik mij niet om de takken meer te bekommeren.
www.diabetes.nl...............staat elke dag voor u klaar !
@ Elder of Z. | 18-08-10 | 18:50
Moet u niet aan een tafel met andere oude mannen keuvelen over dominatie, mijnheer?
Vreemd, al die commotie.
911 was toch een 'bewezen Zionistisch/CIA/Westers complot'? Wat zeiken die muzelmannen dan nog...
Ik zeg gewoon laten bouwen die moskee en dan netjes op 11 september 2011 platgooien. Netjes.
p.s het islamitisch centrum gaat helemaal niet open op 11 september '10.
Waarom zouden moslims op 11 september feestvieren? Op die dag begon de teloorgang van de islam.
Oh, inmiddels noemt spitsnieuws het weer een moskee? Jullie weten onderhand toch wel dat het geen moskee is? Waar komt dat gerucht vandaan dat het 11-09-2011 geopend wordt? En wie van bovenstaande reaguurders zou het een goed idee vinden om Nieuwjaarsdag naar 2 januari te verplaatsen alleen maar omdat andersgelovigen die het niet helemaal begrepen hebben mogelijk gekwetst zouden kunnen worden als het op 1 januari zou zijn?
-weggejorist-
Op 11 september dan ga ik helemaal uit mijn dak.
@huisregelneef | 18-08-10 | 19:07
Er komt een moskee in Park51.
Lees maar: *Facilities: a mosque, intended to be run separately from Park51 but open to and accessible to all members, visitors and our New York community*. Ze zeggen het zelf, op de website. http://www.park51.org/facilities.htm
Iedere nobody kan je voorspellen dat die moskee binnen no-time in de hens gaat. Jammer voor de Sjeiks uit Saudi Arabië, die hadden hun geld beter kunnen besteden.
Ik geloof niet in 9/11, maar een ding weet ik zeker - ze haten de Westerse cultuur en ik heb z'n voorgevoel ik dat we het hier over 50-100 jaar (wanneer ze in meerderheid zijn) heel moeilijk krijgen...
SeriousBusiness | 18-08-10 | 19:06
LEZEN! 11-09-11
9/11 wordt de opvolger van de Heilige Holocaust.
Erg vreemd is dat Nancy Pelosi wil uitzoeken hoe de tegenstanders van de moskee aan hun geld komen. Dus niet de moskeebouwers, maar de tegenstanders. Wtf? http://video.foxnews.com/v/4314053/pelosi-whos-funding-mosque-opposition
Ok, het is altijd de schuld van die Moslims. Alles watz ij doen doen wij anders dan wel beter, toch.
Die Moslims hebben bewezen niet tegen een grapje te kunnen, Maar ja we kunnen hier dus ook niet tegen een onbedoelde, provocatie / grap.
Talloze aanwijzingen zijn aanwezig, die die Moslims vrijpleiten van 11-9 en het word ze gewoon gegund met de eer te strijken ? Ik niet begrijp...
2e kerstdag kan ook niet meer gevierd ivm 225.000 doden nog niet zo lang geleden. Hoe respectloos is het wel niet om je op die dag helemaal vol te vreten terwijl mensen elders in de wereld, die bijna niet te eten hebben, hun doden herdenken. Zo weer een datum afgestreept. En zo kun je door blijven gaan. Dit slaat helemaal nergens op. Islam bestond al een tijdje voor de aanslagen op 9/11 en door het veranderen van data van ramadan ging dit uiteindelijk toch wel gebeuren. Misschien een betere gelegenheid om allemaal weer eens even stil te staan en na te denken waarom je je zo tegen elkaar op laat zetten en door wie en waarom. Want zolang het volk verdeeld blijft blijven zij heersen. Slaap lekker :)
Viel 9 jaar geleden het suikerfeest ook op 11 september want toen waren er ook veel feestende moslims
Ik ga pas mekkeren als onze nationale dodenherdenking wordt overschaduwd door feestvierende religieuzen.
DusDat | 18-08-10 | 19:09
Nog bedankt om ons te informeren met welke gedachtegoed Wilders stemmers hebben. May you perish in your hate..
huisregelneef | 18-08-10 | 19:07
Het stond op de website van cordoba house totdat er ruchtbaarheid aan gegeven werd en de webpagina van het i-net is gehaald. Toen werd het plots een cultureel centrum....
Er zijn overigens nog wel wat meer websites verdwenen...
http://hoeiboei.blogspot.com/2010/08/brisant-verdwenen-webpaginas-geven....
Bij de laatste Stemwijzer bleek dat meer dan de helft van de deelnemers tegen de bouw van nieuwe moskeeën was...
@fietskettingslot | 18-08-10 | 15:19
dat hele project is een provocatie!
ik zou me bijvoorbeeld niet kunnen indenken dat de Duitsers het rond 1950 voor elkaar gekregen zouden hebben om een gigantisch Duits-cultureel centrum in Rotterdam neer te planten...of uberhaupt ergens in Nederland...(en naar mijn weten is die er ook tot op de dag van vandaag nog niet...)
of dat "vredelievende, non-extremistische" Amerikanen nu een gigantische kerk kunnen gaan bouwen in Baghdad als tegenprestatie..
dus flikker dan ook op met je fucking reuze-moskee, want dat zou wel zomaar mogen?!
conclusie:...de crack in de VS wordt steeds goedkoper en beter verkrijgbaar ofzo?
Sanglier | 18-08-10 | 19:07
Sinds die dag zijn er nooit zoveel bekeerlingen geweest, dus over een teloorgang is geen sprake sterker nog Islam is vandaag de dag nooit zo groot geweest en het blijft groeien
@goodversusevil | 18-08-10 | 19:56
Logisch, als op uitreden de doodstraf staat, en een van de adviezen van de imams is dat vrouwen moeten gehoorzamen en mohammetjes baren.
Ze zouden natuurlijk ook ingetogen kunnen feesten, puur uit respect voor de overledenen. Maar dat waren geen moslims dus zal het ze waarschijnlijk geen ene donder interesseren.
Trouwens, 11 september schikt mij niet zo, dan heb ik net mijn jaarlijkse verbrand de koran dag. Daar haal ik de kinderen voor van school.
Het is elk jaar weer een feest. Met mohammed imitators, cartoons, barbeques, ninja-outfits, en dan natuurlijk het hoogtepunt: het verbranden van mein kampf. Ik bedoel, de koran, onder het chanten van 'fuck mohammed!' en 'fuck islam!' dat lucht toch altijd zo prettig op heh!
Wij hoeven geen rekening te houden met de gekke hobbies van de geloofsgestoorden. Laat ze maar eens een keer rekening houden met ONS.
inderdaad, gewoon feesten die dag, de amerikanen hebben alles tenslotte zelf in scene gezet.
elke x 10 dagen later...dus over een aantal jaren ligt t tegen kerstmis aan...of op...pinksteren...pasen ...als we straks overal rekening mee moeten gaan houden gebeurd er nooit meer wat omdat je misschien wel iemand tegen de haren in strijkt
goodversusevil | 18-08-10 | 19:56
vooral in Afrika, in de landen vol analfabeten die niet beter weten. nee dan mag je trots zijn!
zouden ze nu ook in hun nieuwe moskee op ground zero op 11 september gaan feesten ?....wat een rotvolk is het toch.
LOL de Amerikanen bombarderen Irak helemaal plat en bouwen er vervolgens nieuwe overheidsgebouwen, om te laten zien wie de baas is, DAT is pas provocatie. Stelletje hypocrieten hier. In 1998 heeft de VS tijdens Operatie Desert Fox precies aan het begin van de Ramadan Irak gebombardeerd met als gevolg zo een 2000 doden.
Verder moet je belachelijk dom zijn, bijna tot aan het dierlijke toe, om te denken dat moslims een operatie als 11-9 hebben uitgevoerd. Het is zelfs voor een goed gefinancierd inlichtingendienst bijna onmogelijk om zo een operatie uit te voeren, laat staan 19 apen uit een grot die wat uurtjes 'cessna-vliegen' hebben genoten.
Het enige land dat hier iets aan heeft gehad is de Verenigde Staten zelf, ze zouden Irak zonder 11-9 nooit hebben kunnen aanvallen op de schaal dat ze in 2003 hebben gedaan. In zijn 'the next 100 years' schrijft George Friedman dat het doel van de VS is het ondermijnen van de Arabische en Islamitische landen, ze te destabiliseren en te voorkomen dat ze ooit één rijk gaan vormen zoals het verleden, al het handelen van de VS schrijft hij toe aan het voorkomen van een dergelijke samengaan. Voor mensen hier gaan janken dat Friedman links is, hij is het er hartelijk mee eens dat de Islamitische wereld aan de lopende band ondermijnt moet worden. Hij gaat zelfs zo ver te zeggen dat de VS geen oorlogen hoeven te winnen zolang ze de Islamitische landen maar voldoende destabiliseren. En hoe doe je dat door Al-Qaeda te gebruiken. In Afghanistan wordt het aantal Al-Qaedaleden op zo een driehonderd geschat, hetzelfde geldt voor Jemen en toch doen de Amerikanen alsof het een massaleger is.
Tortasi | 18-08-10 | 20:15
Sorry to burtst yor buble, maar weer mis het zijn juist de meeste westerlingen die zich bekerewn tot de Islam. Je duitse buren bv vorig meer meer dan 4000 and growing want bedenk die 4000 zullen hun best doen om hun vrienden, familie en kennisen om de prachtige godsdient mee te geven.
Kortom ik vertrouw op de HEER der werelden de christenen hebben hun vertrouwen op jesus de atheisten op toeval en de joden op de dajjal en uiteiendelijk krijgt een ieder wat hij/zij verdient....................
goodversusevil | 18-08-10 | 19:56
Weet je dat er in Afrika elk jaar 6 miljoen muzelmannen bekeren tot het christendom? En wist je ook dat het christendom in 35 jaar tijd met 250 miljoen is toegenomen in Afrika? Dat is alleen in Afrika....
Mohamed4life | 18-08-10 | 20:19
En voor jou broeder gezegende Ramadan toegewenst...................
@Wishbone | 18-08-10 | 20:24
Dat zijn nou net het type moslims die wij echt niet meer willen, het type dat het geloof niet kent en het ruilt voor een kommetje rijst.
goodversusevil | 18-08-10 | 20:21
Ja ja, 4000 man uit Duitsland poe poe, die het mooie geloof -LOL- verspreiden onder hun familie. Je wil graag meedoen hier maar je bekijkt altijd alles alleen maar van een kant, jouw eigen kant. Volgens jou ook nog eens de beste. Lees maar eens eerst hoeveel Afrikanen zich bekeren t.o.v. Westerlingen voordat je hier wat gaat neerplempen.
goodversusevil | 18-08-10 | 20:21
4000 is natuurlijk wel erg veel in Frankrijk dan....
Muslims are converting to Christianity in their thousands in France but face exclusion from their families and even death threats.
Most Muslims hide their conversion and Protestant ministers do their utmost to protect new converts. It is estimated that every year in the world some six million Muslims convert to Christianity.
The Muezzin call to prayer. But here in France it is no longer reaching all Muslim ears.
Around 15,000 Muslims each year are converting to Christianity - around 10,000 to Catholicism and 5,000 to Protestantism.
http://www.zeenews.com/news352375.html
@goodversusevil | 18-08-10 | 20:29
Wa eyak...
Mohamed4life | 18-08-10 | 20:31
je verlult jezelf, jullie willen die niet meer omdat...? waarom? ik zal het even zeggen. omdat deze mensen "slecht zijn". Als je vriend zich bekeert, is hij je vijand ineens. Zo klink je.
Mohamed4life | 18-08-10 | 20:31
Dat is dan toch mooi, ze blijven voorlopig jaarlijks in grote getale bekeren. Daarnaast is een groot deel van een andere religie dan het christendom of de islam en zo worden christelijke religies, naarmate de tijd verstrijkt, het grootst in Afrika.... Nou zit ik op geen enkele religie te wachten maar ik heb als ik er dan toch mee te maken krijg wel zo mijn voorkeuren....
@Wishbone
Kijk om je heen, waar je ook komt in Europa, zie je meer of minder Islam. Juist dat soort berichten getuigen voor een enorme angst voor de opkomst van de Islam.
Hoe kunnen er minder moslims bij komen, maar neemt het aantal moskeeën toe en zelfs bij de nieuwe moskeeën is er na enkele jaren ruimtegebrek. Droom verder jongen.
Mohamed4life | 18-08-10 | 20:39
Ik zie dat een groot deel steeds nadrukkelijker aanwezig zijn. Niet dat er meer zijn..... Daarentegen zie ik ook steeds meer mensen een biertje drinken of gedragen naar westerse waarden...
@Wishbone | 18-08-10 | 20:37
Bij de Islam gaat het erom wat je in je hart hebt zitten, al zijn er tien echte moslims, dan zijn die nog altijd religieus gezien veel meer waard dan 6 miljard moslims bij wie de Islam niet in het hart zit.
Mohamed4life | 18-08-10 | 20:42
Ik neem het maar van je aan. Ik heb niks met religie zoals je weet en hoe ik over de islam denk weet je inmiddels ook wel....
Verder moet je belachelijk dom zijn, bijna tot aan het dierlijke toe, om te denken dat moslims een operatie als 11-9 hebben uitgevoerd.
Mohamed4life | 18-08-10 | 20:19
Aluhoedje-alarm.
===
Tja, het is idd veel waarschijnlijker dat er sprake was van een complot waar honderden mensen bij betrokken hebben moeten zijn en waarvan niemand nog iets heeft gelekt. Osama bin Laden en zijn vrienden van Al-Qaida komen natuurlijk rechtstreeks van het casting-buro.
Mensen als Mohammed Atta b.v. waren alleen op vakantie in de V.S. en hadden de pech in het verkeerde vliegtuig te zitten. Een andere optie(ook heel waarschijnlijk) is dat ie natuurlijk door de geheime dienst is omgelegd en verstopt.
Mohamed4life | 18-08-10 | 20:39
ik heb ook wel eens iets anders gelezen en dat is dat de ontkerkelijking bij de Westerse moslims minstens zo hard gaat als bij de Westerse christenen en dat er net als bij de kerken ook moskeeën leeg komen te staan en gesloopt worden.
Mohamed4life | 18-08-10 | 20:42
wijze woorden, eerlijk is eerlijk. Echter kan je niet ontkennen dat vele mensen, ook christenen hoor daar niet van, gedwongen worden, al dan niet worden wijsgemaakt dat een ieders geloof minderwaardig is en het geloof dat hen wordt opgedrongen superieur is aan anderen. Daar zit hem nou net het rotte in de religies. Op deze manier dragen meer mensen het geloof uit zich mee uit verplichting dan vanuit hun hart.
@Wishbone | 18-08-10 | 20:41
Hoe zie jij dat steeds meer een biertje drinken, ik heb ooit ook gedronken, heb er flink wat 'corona's' doorheen gejaagd, vrienden ook, niemand doet dat nog, allen praktiserend, de verhalen kom je overal tegen, verhalen van mensen die geen moer met de Islam hadden en het nu tot op de letter opvolgen.
Jullie weten niet half waar jullie het over hebben en vooral jij, ik zou echt wat proberen te maken van mijn leven als ik jou was, je informatie pluk je voor 100% van het internet een boek heb jij waarschijnlijk in het echt nog nooit van dichtbij bekeken, het aantal uren dat jij hier doorbrengt is echt voorbij alle grenzen, hoe kun je nog claimen een leven te hebben als 24/7 op SN.
Heren, het is bijna etenstijd, prettige avond.
Mohamed4life | 18-08-10 | 20:42
Als je religie in je hart nodig hebt, dan is je hoofd nog niet objectief genoeg.
*mental note maakt om Mohamed4life binnenkort kennismaken gaan*
Mohamed4life | 18-08-10 | 20:47
De mensen met wie ik een biertje dronk hadden de islam achter zich gelaten. Die hoefden niet de volgende ochtend met spijt op te staan..... En nog steeds niet.. Ik ga elke discussie met je aan, en ik hoef niet midden in een discussie te zeggen dat ik het bij mijn imam na moet vragen. Ik zou als ik jou was stoppen met de waanzin die islam heet, 24 uur per dag komende zestig jaar, get a life....
Naast de moskee in de buurt van Ground Zero in New York moet een homobar komen. Dat plan is gelanceerd door een presentator van de Amerikaanse tv-zender Fox News. Hij bezweert dat zijn idee bloedserieus is.
Koning Hap strikes again ;-)
Gezien de reacties 9/11. Allow me to introduce myself?
william7055 | 18-08-10 | 21:29
You're a man of wealth and taste?
Aangenaam dan.
Neem dan ook gelijk even Mohamed4life en goodversusevil mee als je weer vertrekt.
stefan82689643 | 18-08-10 | 21:17
Dat moet op zich in het tolerante New York geen probleem zijn...en ook voor de bruggenbouwers van het islamitisch centrum niet,want hun doelstelling is de islam te moderniseren en daar hoort ook tolerantie t.a.v. homo's bij.
Moslims zijn fascisten dus waarom zo'n ophef over dit bericht, dat ze dit doen is toch logisch, dus ga maar weer lekker slapen, met onze linkshelden aan het roer komt alles goed.
@cugell
Stoere taal. Ze waren al weg.