*

Subsidiereis imam Ground Zero

De regering van de Amerikaanse president Barack Obama is onder vuur komen te liggen, omdat zij een reis van imam Feisal Abdul Rauf naar het Midden-Oosten volledig zal bekostigen. Dat meldt CNN vandaag.De moslimgeestelijke geldt als brein achter de omstreden constructie van een moskee pal naast Ground Zero in New York, waar op 11 september 2001 duizenden mensen door islamitische terreur omkwamen. Conservatieve parlementariërs reageren woest. Zij noemen het onacceptabel dat de belastingbetaler moet opdraaien voor een plezierreis van een man die in 2001 zei dat de Verenigde Staten medeschuldig waren aan de aanslagen.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken verdedigt de reis: ''Het is de bedoeling dat Abdul Rauf praat over het leven van moslims in de VS en religieuze tolerantie'', aldus een woordvoerder. ''De imam is gematigd.''

Lees ook

| 11-08-10 | 10:14 | 87 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Reacties

ik snap zijn goede bedoelingen, maar het is een beetje wrong place, wrong time idee.

Gematigd ? Hij blaast zich zelf niet op, maar laat dit aan anderen over.

De VS zijn ook medeschuldig en het community center waar o.a. die moskee in komt staat echt niet 'pal naast' Ground Zero, maar een paar straten verderop te Park Place (vlak bij City Hall). Plus: in het gebouw dat momenteel op die locatie staat zit NU OOK AL een (tijdelijke) moskee! Komen elke vrijdag 400 moslims hun ding doen.

ze krijgen het ook overal voor elkaar, iedereen en alles betaald voor de moslim en zijn geloof, hoe achterlijk zijn we geworden?

Alles wat ik nu zeg komt niet echt serieus over, want me broek is inmiddels al tot me enkels afgezakt...

Wat een waanzin. Het westen wil zo graag uitstralen tollerant te zijn, terwijl het eigenlijk alleen maar tegen ze werkt!

Ik ga nu toch de vergelijking maken:

Het heeft in NL 50 jaar geduurd voordat Duitsers uberhaupt mee mochten doen met de dodenherdenking hier.
Dankzij links.
Waarom kan links goddomme nu dan geen begrip opbrengen dat de bouw van een moskee op de plek waar duizenden mensen zijn omgekomen gevoelig zou kunnen liggen?

Ik weet het, het zijn er geen 6 miljoen maar het principe is hetzelfde.

Walgelijk.

islam neemt de wereld over

Barack HOESSEIN obama is de opper moslim.

''De imam is gematigd.''... de islam echter is een doctrine des doods, een totalitair politiek systeem van onderwerping van het individu.
Het zou verboden moeten worden, omdat de doctrine dagelijks waar maakt dat het een misdadigersbende is die oorlogen begint, dood en verderf zaait en vrouwen en andersdenkenden onderdrukt of zelfs vervolgt, ophangt. Sta dáár maar eens bij stil, meneer Obama. Of hoort u misschien óók tot diezelfde 'club'?

bij de opening van de moskee gewoon een oude DC 9 naar binnen vliegen
probleem opgelost

Bob de Bouter | 11-08-10 | 10:22
Ik ben het met je eens. Dit is veel te vroeg en veel te omstreden. De mensen die dit beslissen zijn zelf niet geraakt door 9/11 behalve in hun trots.

Lache...
Met Obama aan het roer gaat Amerika gewoon dezelfde kant op als Nederland volgens mij. Leuke linkse hobbyprojecten.

Ik begin die moslims echt grondig zat te worden

Wat zijn wij toch een Naïef goedgelovig volk als het om de ISLAM gaat. Er bestaat geen gematigde ISLAM. Toen niet, nu niet, nooit niet.

Zo Obama is in 2012 echt weg als president. Zijn regering valt keihard door de mand.

@ BasKoning | 11-08-10 | 10:24
Anders ik wel....................................

En de Westerse bevolking slikt dit soort onzin inmiddels gewoon zonder ook amar wat te zeggen. Kun je zien hoe erg onze samenlevingen al door die multi-culti onzin gepacificeerd zijn. Walgelijk.

ik drink ook met mate, maar moet het wel zelf betalen.

mensen, is er al gezegd dat het geen moskee is die niet op ground zero komt ?
-
daaaaaaaaaaaaaaaag Obama.. je was het net niet, herstel, je was het helemaal niet.

Graag een definitie van gematigd islam hieronder.

------------------------------------------------------------

1. Is een gelovige die alleen op zondag naar de moskee gaat.

gozahtje | 11-08-10 | 10:24

En nog iets:

WAAROM is er bij die hele club geen enkele moslim te vinden die het idee zou opperen om die moskee ergens anders neer te zetten.
Is er niemand die denkt:
Wellicht zouden we er nabestaanden mee kunnen kwetsen?

B. Lenssen | 11-08-10 | 10:14
"een moskee pal naast Ground Zero"
Wat is dit nu weer voor stemmingmakerij Lenssen. Twee blokken!. En dat zijn niet de blokken in jouw finexwijk. Dat zijn blokken in NewYork. Dat haalt de gemiddelde fatass in the VS niet eens te voet.

Halverwege zijn ze verdwaasd en vergeten wie ze zijn en waarom (om vervolgens weer een ander land te verzieken)

laat ze dan ook een paar openlijke moslim homos sponsoren om een trip vanuit het midden oosten naar amerika te maken

Obama is knettergek!

@ BasKoning | 11-08-10 | 10:24
ik ook
God Zelf | 11-08-10 | 10:24
Obama is nog slinker en proislamer. Je zou denken dat je niet meer slinkser kan zijn dan de nl regering .(cda pvda groenlinks dhimmie66) maar het kan dus wel!

Waar kan ik een aanvraag indienen voor een studiereis naar Hedonism II ?

"De moslimgeestelijke geldt als brein" .......... haha, die bewoording!!

@Koets | 11-08-10 | 10:34
Graag een tekening van een ronde cirkel hieronder:

Een gematigd moslim.
Is er anno 2010 nog iemand die hierin trapt?

@Darylium | 11-08-10 | 10:41
Ik bedoelde dus vierkante cirkel :-S
fail...

Organisaties achter Park51
- September 11th Families for Peaceful Tomorrows
- J Street
- The Arab American Family Support Center
- Auburn Seminary
- American Jewish Committee
- Cause New York
- Chautauqua Institute
- Congregation B'nai Jeshurun
- Faith House Manhattan
- Friends of the Arava Institute
- Interfaith Youth Core
- Intersections
- Interfaith Center of New York
- The Interfaith Alliance
- Jewish Community Center in Manhattan
- Lutheran Seafarers and International House
- New York Buddhist Church
- Odyssey
- New Seminary
- Out of Cordoba – Averroes and Maimonides
- NY interfaith Disaster
- One Voice, One Spirit
- St. Bartholomew's Church
- Same Difference Interfaith Alliance
- The Church of St. Paul and St. Andrew, Tanenbaum Center
- The Foundation for Ethnic Understanding
- Trinity Wall Church
- The Healing of the Nations Foundation
- The Migration Policy Institute
- Union Theological Seminary
- St. Peters Church
- UN Special Envoy for HIV/AIDS in Asia and the Pacific
- UJA Federation of New York

Natuurlijk schreeuwen conservatieve parlementariërs (in hun geval niet zelden parlement-Ariërs) moord en brand. Dat doen deze sore losers bij alles wat deze president doet. Niet erg geloofwaardig, wat mij betreft.

als de "gematigde" moslims geloofwaardig over willen komen, dan zouden ze eens moeten overwegen om de beveiliging van Wilders en Kurt Westergaard te betalen.

Dus Geert kan zijn tripje ook bij Obama declareren?

Beetje het idee om een dominee of pastoor te sturen, die "gematigd" is. Het feit dat die vent al een Imam is zegt genoeg, hij koos zelf voor een religieus leven binnen zijn religieuze gemeenschap. En daar verwacht men "gematigd" in te vinden? Dan kan ik een SS-er ook wel gematigd noemen, als hij niet actief meedoet aan Jodenvervolging, omdat de extremistische SS-ers natuurlijk veel erger zijn (excuses voor de Godwin). Bottom line, als een Imam echt zo gematigd is, dan zou hij geen Imam zijn.

@Kelele Nyingi | 11-08-10 | 10:44
"in hun geval niet zelden parlement-Ariërs"
Ruik ik daar een Godwin?

Een imam die zegt dat de Verenigde Staten medeschuldig waren aan de aanslagen van 11 september vinden we nu dus al "gematigd" ?

Er bestaat geen "gematigde islam" of moslims. Mensen die we nu nog gematigd noemen zijn of in de minderheid, of nog niet in aanraking gekomen met strenger in de leer types.
Uiteindelijk moeten ze allemaal gehoor geven aan de jihad en de invoering van de sharia.

.. de regering van obama verdient het om niet alleen onder vuur, maar platweg afgeschoten te worden vanwege het bouwen van deze moskee. Een tempel tot meerdere eer en glorie van de beweging die vertegenwoordigd werd door de 911 terroristen.
En natuurlijk ook voor het subsidieren van deze sluwe hond met dubbele agenda. Maar dat spreekt vanzelf.

Schijnt dat ze als minaretten 2 rechtopstaande boeings zonder vleugels willen gebruiken. Ja, als teken van bevlogenheid voor de tolerantie.
Aardige mensen die gematigde slim-mo's

OBAMA is een MOSLIM.

JOB COHEN is een MOSLIM.

Wakker worden mensen!!!!!!

Een gematigde Imam die terroristische daden rechtvaardigd... Tja je zal het wel binnen het referentiekader moslimgeestelijken moeten zien.

@Brandje | 11-08-10 | 10:58
.
d=t
.
@gerard1201 | 11-08-10 | 10:56
.
Wil je deze uitspraken nog onderbouwen, of laat je het hierbij? Lutser.

geheelonthouder | 11-08-10 | 10:20
noem het angst of schuldgevoel, maar u heeft gelijk

@gerard1201 : Nee, het zijn dhimmi's

Bob de Bouter | 11-08-10 | 10:35
Heb jij ooit 1 moslim gezien/gehoord die het gedrag van andere moslims veroordeeld en ten zeerste afkeurt? Ik niet. Het zelfde geldt voor Marokkanen in Nederland. Hebben we de afgelopen decennia ooit de marokkanen hun eigen mensen zien aanspreken op hun gedrag? Nooit!

@ alle reaguurdertjes die alweer in de links-complot kramp schieten.
Een klein citaatje uit het CNN-bericht:
"His previous trips under the government program were in 2007 to Bahrain, the UAE, Qatar and Morocco, and earlier this year to Egypt."

Afsluitend vraagje: wie was er in 2007 'the government'?

Bicycle_Repairman | 11-08-10 | 11:05
.. tegenstanders van de dhimmi obama zijn niet auromatisch de vrienden van de dhimmi bush, fietsenmaker.

moslims hebben met hun achterlijke gedachtengoed helemaal niets te zoeken in de westerse wereld. Laat ze lekker in hun eigen woestijn hun prehistorische rituelen uitvoeren.

''Het is de bedoeling dat Abdul Rauf praat over het leven van moslims in de VS en religieuze tolerantie''

En ze verwachten ook serieus dat hij dit gaat doen? Gematigd of niet, hij beoefend nog steeds een religie die in alle opzichten gestoord is.

Jan Passant mk2 | 11-08-10 | 11:07
Oei, deze comment is óf zonder enige diepgang uit de heup geschoten (en waarom niet het is tenslotte maar een weblogje) óf (als je werkelijk meent wat je zegt) een teken van diepe en fatalistische angst.
Want als de grote angst- en haatpreker Bush al een dhimmi is...

@ Darylium | 11-08-10 | 10:51

Is het ook een Godwin als het een ironisch 'terzijde' betreft?

Stir Glenfarclas II | 11-08-10 | 11:10
>American Society for Muslim Advancement (ASMA), the non-profit that he founded and chairs along with the Cordoba Initiative, sponsor of the proposed mosque and cultural center in downtown Manhattan.<

Zei Verhagen niet dit:
Verhagen ontkent verder dat Asma betrokken is bij de plannen om een moskee bij Ground Zero te bouwen. "Daarvoor wordt dus ook geen Nederlands belastinggeld gebruikt", stelt Verhagen. Hij is dan ook niet van plan de subsidie in te trekken, zoals de PVV had geëist.
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3145159.ece/Ministerie_ontke...

Vandaar dat Verhagen zo spastisch reageert op het bezoek van GW in NY.

Dit gaat Obama zijn tweede termijn kosten.

Dat krijg je met een moslim als president. Toch wel triest dat Amerika,,het enigste wat ze konden kiezen als president was een vrouw of moslim. Dan had ik zelf de dame gekozen.

k ga nu toch de vergelijking maken:
Het heeft in NL 50 jaar geduurd voordat Duitsers uberhaupt mee mochten doen met de dodenherdenking hier.
Dankzij links.
Waarom kan links goddomme nu dan geen begrip opbrengen dat de bouw van een moskee op de plek waar duizenden mensen zijn omgekomen gevoelig zou kunnen liggen?
Ik weet het, het zijn er geen 6 miljoen maar het principe is hetzelfde.
Walgelijk.
Bob de Bouter | 11-08-10 | 10:22
Inderdaad.

@ illuminatie | Top!

gematigd...jaja...die kennen we nu wel

2amazing | 11-08-10 | 11:26

One of ASMA's top ongoing priorities is its so-called Cordoba Initiative, which was established in Colorado in 2004 and was registered as a nonprofit in New York five years later. The Cordoba Initiative's mission is “to achieve a tipping point in Muslim-West relations,... bringing back the atmosphere of interfaith tolerance and respect that we have longed for since Muslims, Christians and Jews lived together in harmony and prosperity eight hundred years ago.” The Initiative's preferred means of attaining this goal is to build a 13-story, $100 million mosque and Islamic Center (to be called "Cordoba House") in downtown Manhattan. For that purpose, in July 2009 ASMA spent $4.58 million in cash to purchase, from the heirs to New York’s Pomerantz family, a plot of real estate situated approximately 600 feet from Ground Zero.

The Cordoba Initiative has received funding from sources in Malaysia and many other countries that are members of the Organization of the Islamic Conference. Moreover, financial records show that in fiscal year 2009, ASMA collected a number of international donations that totaled, collectively, at least $1.3 million. The largest sum, $576,312, came from Qatar. ASMA also received $481,942 from Holland’s Millennial Development Goals Fund; $144,752 from the Carnegie Corporation of New York; and $53,664 from the United Nations Population Fund.

http://www.discoverthenetworks.org/groupProfile.asp?grpid=7540

Och, wie beweert dat de VS helemaal geen schuld hebben aan de aanslagen op 9-11, komt ook uit een ei.

Bicycle_Repairman | 11-08-10 | 11:22
Ik begrijp de redenen voor je referenties aan "angst", dat doen vrienden van deze beweging altijd om de gezonde gevoelens van alarm in een kwaad daglicht te zetten.
Maak je je over bush geen illusies: dat is (ook) een gelovige, een politicus bovendien. Herrie maken met een geisoleerde dictator, om te verbloemen dat het juist het geloof van die man was dat ons de oorlog verklaarde.

Ik begin die moslims echt grondig zat te worden

BasKoning | 11-08-10 | 10:24 | en Hans5985: Doe er wat aan, zou ik zeggen!

Best zonde, integratie in de VS werkte eigenlijk best prima, omdat geen enkele groep priveleges kreeg en iedereen daar gewoon moet werken voor zijn eten. Nu Obama in navolging van zijn linkse Europese collega's hier een hobbyproject van maakt zal het snel gedaan zijn met de rust in de VS.

Een gematigde imam? Je bedoelt eentje die goed kan liegen!
(Dat heet Taqiya, en is volstrekt toegestaan en zelfs aangeraden voor moslims die in den vreemde-lees: een niet-moslimland- verblijven).

Is het echt zo vreselijk om in eer en geweten te vinden dat ik hier in mijn fijne westerse paradijs liever geen islamitische invloeden wil hebben, omdat het er alleen maar slechter op kan worden?

De waarden van de ioslam en het westen staan op gespannen voet met elkaar, en het is de afgelopen jaren wel gebleken dat de islam zich niet aan het westen aanpast maar andersom.

Wat is een "gematigde moslim"??

Een MOSLIM IS EEN MOSLIM (volgt de wet van Allah)

Heb je ook gematigde jagers? Schieten ze dieren halfdood?
Schieten ze met water?
Schieten ze er naast?

Een JAGER IS EEN JAGER!!

Obama is verdacht...

Het is gewoon te bezopen voor woorden dat onze eigen kerken in buurthuizen of supermarkten veranderen omdat de regering geen geld geeft om die gebouwen te onderhouden, maar wel miljoenen subsidie verstrekt
aan die kut islam en diens mosketen!
Verder lopen onze kerken leeg omdat de meesten mensen niks meer met het geloof hebben en de kerk en het geloof de rug toe keren, wat op zich een hele goede ontwikkeling is, maar dat gat wordt alweer ingevult door de islam, met behulp van subsidie van de regering, en dat zou godverdomme verboden moeten worden!
Wij willen juist ontkerken, en waar we dan heel niet op zitten te wachten is een nog achterlijker geloof dat er voor in de plaats komt.

waarom hij wel en ik niet?ik wil ook een gesubsidieerd reisje naar GZ, ik wil het weleens hebben over de warme hema worsten van puur varkensvleesch

Mischief in Manhattan

We Muslims know the Ground Zero mosque is meant to be a deliberate provocation

Read more: http://www.ottawacitizen.com/news/Mischief+Manhattan/3370303/story.html#...

@Kelele Nyingi | 11-08-10 | 11:22
De Godwin sloeg op het gebruik van de term 'Ariër' om de oppositie in de VS te beschrijven. Die term heeft alleen betekenis in de context van extreem rechtse rassenleer, waarmee je impliceert dat de republikeinen nazi's zijn.

@Elder of Z. | 11-08-10 | 12:17
Interessant
"Raheel Raza is author of Their Jihad ... Not my Jihad, and Tarek Fatah is author of The Jew is Not My Enemy (McClelland & Stewart), to be launched in October. Both sit on the board of the Muslim Canadian Congress."

Neem mar van mij aan dat die moskee er niet komt.

dit is al veel meer dan een minpuntje

@Elder of Z. | 11-08-10 | 12:17
Interessante link, overigens wel een bevestiging van mijn statement eerder deze week, dat ze echt wel te vinden zijn :-P.

Jammer dat hun stelling dat het een provocatie is een beetje in de lucht blijft hangen. Maar toch.

"De imam is gematigd"???

Als het "gematigd" is om in Amerika de shari'ah te willen invoeren, dàn is de door Maleise fundamentalisten gesponsorde imam Feisal Abdul Rauf "gematigd" ... :-E

En verder ... Om nu voor eens en altijd een einde te maken aan het geraaskal van 'Ondernemer | 11-08-10 | 10:36' en soortgelijken over de 'enorme afstand' die deze geplande haathut verwijderd zou zijn van Ground Zero volgt hier een citaatje van Willem Lust ter plekke op 08:30 in de video (moet je aanklikken, en bekijk hem maar vanaf precies 08:00) van de NOVA-uitzending "Wilders zegt hoe dan ook wat hij wil" d.d. 09-08-2010 op http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/7996/Wilders+zegt+hoe+dan+...

"Niet Ground Zero, wel vlakbij (180 meter naar het noorden), en dit hoorde ook bij het rampgebied: Een gedeelte van de romp van een van de twee toestellen plus een gedeelte van het landingsgestel is dóór een van de twee torens gegaan, en heeft zich hier in het gebouw geboord waar straks het islamitisch cultureel centrum zou moeten komen" ...

Dat vanuit de satelliet zèlf nog even vaststellen kan op http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=park+place+5...

waar blijft die 3e wereld oorlog als je hem nodig hebt.
In de 12e eeuw hebben wij (het westen) de moslims ook een pak rammel moeten geven omdat ze vervelend waren, nu is de tijd wel daar om te laten zien dat wij die gekkigheid wel zat zijn.
Israel HELP !!!

nou ja als dhr wilders mag komen dan mag deze man toch ook, hoe ze het met de reiskostenvergoeding doen zal mij een worst wezen

Dat verbaasd mij geen F*ck, Barak Obama is zelf ook zo`n K*t-Moslim....

Naar mijn mening is geen enkele gelovige gematigd als het er op aankomt...

Cijfers achter in een nick zeggen meestal meer dan een zwitsalletje

"De imam is gematigd". Heeft er toevallig iemand een 'gematigdheids-lineaaltje' over, zodat ik zelf per geval kan bepalen wie er gematigd zijn en wie de extremisten zijn. Door het beetje inkijk dat ik in de Islam heb, meen ik dat elke moslim extremist is of op weg is extremist te worden, maar dat 'gematigd' in zekere mate strijdig is met de doelstellingen van het muzelman zijn.

Gewoon wachten tot de moskee klaar is........en gevuld... bijvb. bij de opening
en er dan zelf een C130 gevuld met explosieven in boren
zit je ff weer in de rommel, maar koekje van eigen deeg.

Bij matige vorst vriest het ook.

@(NL)Circle | 11-08-10 | 16:20
Dan gaan we toch gewoon af op de uitspraak van een 'bevriend staatshoofd' die je geen 'freak' mag noemen :
.
Erdogan has repeatedly criticized those who make the distinction between “moderate” and “extremist” Islam.
“These descriptions are very ugly,” Erdogan said in 2007.
It is offensive and an insult to our religion.
There is no moderate or immoderate Islam. Islam is Islam, and that's it.”
Further, Erdogan in 2009 specifically rejected descriptions of Turkey as being an example of “moderate Islam.

Enlarging on a theme, Erdogan in 2008 told Turks living in Europe that assimilation is “a crime against humanity.”

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

Las Vegas naar NL:
 

Column

Katinka Polderman

Opnieuw is er onrust ontstaan rond Tofik Dibi. Gisteren maakte de politicus in een persconferentie...
meer >

Files

0 / 0 km

meer files