*

'Jezusbeelden vernield, Bijbels verbrand'

Dankzij de aangekondigde koranverbranding van de radicale predikant Terry Jones, moeten tientallen Christenen in de Gazastrook vrezen voor hun leven. Moslimextremisten richten hun woede over de geplande boekverbranding namelijk op Christelijke bewoners in Gaza-stad. De Christenen smeken de internationale gemeenschap om bescherming…Lees ook:

Een kerkelijk leider ter plaatse verklaart tegenover persbureau AP dat moslimextremisten hun frustraties botvieren op de Christelijke bevolking. Zo is een religieuze school leeggeroofd, kapotgeslagen en afgebrand. "Kruizen worden doormidden gebroken, Jezusbeelden vernield en Bijbels verbrand."

Grof geweld

De Jerusalem Post schrijft dat islamieten in Gaza niet terugdeinzen voor grof geweld. Zo is recent nog een raketwerper ingezet "to blow through the doors of the church and school."

| 11-09-10 | 10:14 | 238 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Reacties

....hoeveel problemen zouden er spontaan opgelost zijn als religie niet zou bestaan....

Jammer voor ze, maar als ze de christenen gaan helpen dan gaan mensen er aan twijfelen of de islamitische palestijnen nu wel echt slachtoffers zijn, absoluut ondenkbaar dus dat de internationale gemeenschap ze gaat helpen.

En dat zijn volwassen mensen.....

@Opa Bakkebaard, in dit geval, hoeveel problemen zouden zijn opgelost als die religie ophoud te bestaan.

Deze onrendabelen zoeken ieder excuus om zich te botvieren op de kleine groepen christenen die daar nog wonen.

er loopt daar gewoon iemand in mijn oude blouse, dank je wel "Zak van Max"

die gekke ouwe amerikaan moet gewoon doorgaan

bijbels verbrand ?
nu moeten we wel snel reageren door WC papier te verbranden,.

Er is nog geen koran verbrand maar de heren van mohammed zijn al begonnen.Wat nu als straks die koran verbranding begint...ik hou me hart vast voor die christenen daarzo!

De linkse kerk is totaal niet geinteresseerd in dit soort slachtoffers, want ze passen niet binnen het bekrompen enge multikulstraatje waar ze hele met een bord voor hun kop in rond tollen.

De Jerusalem Post schrijft dat islamieten in Gaza niet terugdeinzen voor grof geweld. Zo is recent nog een raketwerper ingezet "to blow through the doors of the church and school."

Nou nou, zo recent was dat niet heur. Het artikel in de Jerusalem Post dateert al van drie jaar terug.

ow ja...als ik op die link klink, krijg ik een artikel van 18 juni 2007 te zien.Goedemorgen van Helvert!

wat doet een christen in Gaza?
@Molly Bolly: doe 's gezellig joh, 't is zaterdagochtend

Dus nu kunnen die koran's ook in brand .... beroerde sprookjesboeken

Waarom lossen we alles niet in één keer goed op? Een wereld oorlog, met als inzet, één religie en totale wereld dominantie. Die mafketel uit Oostenrijk met dat kleine snorretje was zo gek nog niet. Die wist dat er altijd oorlog zal blijven als er meerdere groepen mensen bij elkaar op de planeet zitten.

Twee dingen: Al die moslims zeggen dat de Koran vrede predikt, maar volgens mij heeft geen enkele moslim dat hoofdstuk gelezen.

En dat Pakistaans volk heeft volgens mij wel iets anders om zich druk over te maken met al dat water in hun achtertuin. Of moet het westen dat weer oplossen?

oh en dat mag wel? om een koranverbranding staat de wereld op z'n kop, en dat middeleeuwse lutservolk mag gewoon bijbels gaan verbranden en andere heiligdommen slopen.

In het westen wordt alleen maar OVERWOGEN korans,papier dus, te verbranden, maar de mossels bedreigen alvast voor de zekerheid tientallen mensenlevens.

Gaan al de mensen die waarschuwden geen korans te verbranden nu ook de moslims op de vingers tikken? Ik denk het niet: moslims moeten beschermd worden omdat ze dreigen met geweld, christenen kunnen aangevallen worden omdat ze toch niks terug doen.

Eigenlijk is het logisch: zelfbescherming, ze zijn bang voor hun hachje. We blijven gewoon apen: dreigen werkt.

Nietsche had gelijk: christendom is tegennatuurlijk. Islam is evolutionair verantwoord: het mierenhoop principe: een heel aantal mieren offeren zich op in suicidale aanvallen op de verstoorder van de mierenhoop (de ummah)

Mogen de 2 religies elkaar afslachten van hun boekje?
Zo ja, gaat u gang. Ik denk dat het nog een maandje duurt voordat de eerste bom valt. Leve de atheïst.

Mogen de 2 religies elkaar afslachten van hun boekje?
Zo ja, gaat u gang. Ik denk dat het nog een maandje duurt voordat de eerste bom valt. Leve de atheïst.

Hmm Zodra iemand het idee oppert om Korans te verbranden staat de Moslim wereld op zijn achterste benen, en roepen Christenen op om dat vooral niet de doen. Moslim extremisten daarin tegen steken direct bijbels in de brand, omdat geoorloofd is. Het zijn toch heidenen. Het meten met 2 maten is hiermee wel aangetoond.

Het lijkt me niet meer dan redelijk als Dries van Agt daar de boel gaat sussen.

Een ouderwetse beeldenstorm dus. Hoewel te verwachten, natuurlijk niet goed te keuren. Zo zie je ook maar weer wat voor een ellende die aandachttrekkerij met het plan alleen al teweegbrengt. Frustraties en geweld uitlokken altijd -veel.

Het is zo verdomde makkelijk, om maar weer het woordje "WEER" te gebruiken. Waarom zijn het nooit boedhisten, hari krishna's of ander religieus tuig? Altijd weer moslims... Ik word er zo moe van.

Islam is liefde.

Wat een volk die islamieten, ik snap dit gewoon niet meer. Nou okee iemand met geen opleiding die zich op laat hitsen die weet niet beter, maar er zijn toch ook figuren die gestudeerd hebben. En dan bedoel ik niet de imams die ook in dit land roepen dat wij allen dood moeten, wie verzorgd dan hun uitkering vraag ik me af.

schele kloon | 11-09-10 | 10:29
Zelfs als je alle andere groepen uitroeit, zal er in de loop der tijd weer een schifting plaats vinden binnen de ene overgebleven groep en worden er nieuwe verschillen dusdanig op de spits gedreven dat er wederom oorlog komt. Iets met uitroeien van de grotere deviatie die het gevolg heeft dat de kleinere deviatie als grotere wordt beschouwd.

Antichrist, oorlog, geweld, islam, associatie, overheid en pressie, kapitalisme, verdeel en heers, chaos, ondergang Romeinse Rijk, christenterreur rechtvaardig naar overheden.

Dankzij de aangekondigde koranverbranding van de radicale predikant Terry Jones, moeten tientallen Christenen in de Gazastrook vrezen voor hun leven.

Nee dankzij de Koran en de Hadith moeten deze mensen voor hun leven vrezen, hier staat namelijk in dat het je heilige plicht is om ales wat niet moslim is te doden. Deze moslims voeren gewoon uit wat hun heilig geschrift hun verteld. Godsdienstvrijheid heet dat.

En omdat deze extremistische moslims het onaanvaardbaar vinden dat korans vebrand zouden worden verbranden ze bij voorbaat al bijbels. Dat deden ze daarvoor trouwens ook al, maar niemand hier maakt zich daar druk om.

Wat zou er gebeuren als Christenen in het westen één week lang Moslims zo zouden behandelen zoals Moslims nu Christenen behandelen in het oosten?

iesh kultoerrrrrrrr!!!!!!!!!!!

"Dort, wo man Bücher verbrennt, verbrennt man am Ende auch Menschen."

Heinrich Heine, 1821

Men grijpt elke gelegenheid aan om Christenenen te terroriseren dus dat doen ze ook zonder enige 'dreiging' dat hun boekje, wat ze toch niet kunnen lezen, in de fik zal gaan.
.
En @Iskander, dus jij stelt eigenlijk voor dat we met zijn allen op onze tenen gaan lopen om toch vooral de moslim niet boos te maken omdat er anders vreselijk dingen zullen gaan gebeuren?
Zelf steken ze dagelijks van alles in de fik om vooral hun woede te tonen t.o.v het westen.
Wie zijn nu de gestoorden?

@Iskander | 11-09-10 | 10:48
"Zo zie je ook maar weer wat voor een ellende die aandachttrekkerij met het plan alleen al teweegbrengt. Frustraties en geweld uitlokken altijd -veel."
.
Je kunt deze regel dan net zo goed gebruiken over het plan van de Cordoba-moskee.
Cordoba notabene, en dan nog al die knuffelaars maar volhouden dat het het juist 'bruggen' moet bouwen.
Dus Cordoba Moskee, altijd - veel.

Gaza ten top.
Staan 10 randdebielen die te vies zijn om aan te pakken een pop in de fik te steken,terwijl je 5 meter erachter een keurig polootje koopt voor weinig.

idealist | 11-09-10 | 10:53
En wie is er nu daadwerkelijk boeken aan het verbranden?

ik noem ze slechte verliezers, energie steken in andere haten, pfff kijk eens naar je eigen land en volk! Mensen hebben nog steeds tyfus, honger, pijn en nog meer bende...

Is het überhaupt mogelijk als christen om normaal te leven in de gaza strook volgens mij is het gewoon a part of the day daarzo

@IJStengel | 11-09-10 | 10:53
Complete wereldoorlog.
En elk land in burgeroorlog!

Moet je mij toch eens uitleggen hoe het kan dat deze heren bijbels en Amerikaanse vlaggen in het bezit hebben in een land waar dit spul verboden is.

Wat is het verschil tussen hooliganisme en religie? Hooliganisme beperkt zich tot voetbal.

Pakistani Christians staat onder die foto.

Wie wind zaait,zal storm oogsten....dat is die vreemde dominee uit Florida zich kennelijk niet bewust....maar zelf zit hij betrekkelijk veilig en mogelijk heeft hij ook al politie-bescherming....anderen zijn de klos!
De man is z'n naam als dominée niet waard...het is eerder een oorlogsophitser.

Ik wacht in spanning af of de wereld nu ook massaal gaat protesteren tegen deze"Uitvoering"!van religieuze verbranding? Want NU zijn het dus moslims die hetzelfde doen als de plannen zijn bij de twin-towers. Of is dit nu ineens wél te tolereren en wordt de schuld geschoven op wilders omdat hij dat uitgelokt zou hebben? Ik ben benieuwd hoe ze dit nu weer rechtbreien en hoe de publiciteit daarmee omgaat. (DOODZWIJGEN?)

Er is nog geen Koran in de fik gegaan, maar voor de zekerheid steken ze zelf wel al Bijbels in de hens, vernielen Christus beelden en bedreigen en mishandelen christenen...
Nee, goed bezig lui, jullie zijn echt het slachtoffer. Gek he dat we jullie gedrag hier in 0031 een beetje zat zijn.

Zijn er naast de koran dan geen moslim-vlaggen die we kunnen verbranden dan? Eerlijk is eerlijk: zij ook dan wij ook (of ben ik dan een dikke racist?).

Nee dus. De islam/moslim is geen ras, Geen probleem dus \(^_^)/

Dit is zeer gevaarlijk. Ik vrees dat er nu honderden Moslims worden gedoodt door Christenen omdat ze hun boek verbranden.
(omgekeerde wereld mode off)

/me wacht op eerste bedreigingen hahaha

waar blijft de internationale ophef? Obama ? Clinton ? stelletje laffe honden, HELDEN OP SOKKEN ! wel brullen als er 1 koran verbrandt word, maar bij bijbels niets aan de hand mensen DOORLOPEN. ze buigen met ze alle voor de moslims ! KOTSEN doe ik er van.

En alles dankzij een hufter op de wereld die korans wil verbranden. Belachelijk.

Het subtiele verschil tussen het verbranden van je eigen boeken en het verbranden van andermans boeken ontgaat de geschifte mossels uiteraard.

@hamer de hamerhaai | 11-09-10 | 11:19
Volkomen mee eens!

Ik mis de politieke druk die (bijv Iran) uitoefent om te voorkomen dat de Bijbel verbrand wordt

En hierover doet geen regent zijn of haar bek open.

Aan de ene kant wordt het slechts aangekondigd, maar die moslims zijn alvast bebgonnen... typisch

@ pielewaaier | 11-09-10 | 11:06
@ Pfft | 11-09-10 | 11:20
Iedereen heeft het recht om een positieve of een negatieve mening over de koran te hebben. En iedereen heeft het recht daaraan in het openbaar uiting te geven. Wie daarop met fysiek geweld reageert begaat een misdaad en dient gestraft te worden. Zo simpel is het.

@Pfft | 11-09-10 | 11:20
Vandaag om korans, morgen om een cartoon, overmorgen om een uitspraak...
Het maakt niets uit omdat ze elke dag wel iets weten te vinden om weer eens lekker uit hun bol te gaan.

Wat een ongelofelijk stelletje kutmongolen is het ook he... kan bijna niet wachten op de atoomoorlog tussen Israel en Iran. Ruim het zootje maar op.

Moet de ontstane extra CO2 uitstoot door de verbranding nog gecompenseerd worden? Daar zullen wij ook wel voor gaan opdraaien onder het motto 'weg met ons dhimmies'.

@Iskander | 11-09-10 | 10:48
Mijn god... die linksche indoctrinatie zit diep bij jou hè? Zie je nou zelf niet hoe achterlijk je comment is?! Jij bent zo iemand die de rest van Nederland een cursus 'omgaan met hangjongeren' wil geven, waar de werkelijke oplossing keiharde aanpak van wangedrag zou moeten zijn. Daarbij: wie is er begonnen met provoceren, door een mega moskee op zo'n gevoelige plek te willen neerplempen? Kom eens door met de berichten van woedende niet-moslims (christen of niet) die overal ter wereld moskeeën in de hens gestoken hebben, moslims bedreigd... Als wij net zo waren als de gemiddelde moslim, beste Iskander, geloof me maar dat je dan in heel Europa slechts een handjevol moslims zou vinden, zeker na 9-11. Dan hadden we namelijk elke lokale moslimscheet aangegrepen om ze wereldwijd over de kling te jagen.

Open je ogen en aanschouw de echte fascisten.

@Opa Bakkebaard | 11-09-10 | 10:18

Ten Eerste:
Er zouden minder domme mensen zijn

@hamer de hamerhaai | 11-09-10 | 11:19
Ach, bekijk het van de positieve kant. Al die buigende dhimmi's zorgen voor een perfect schootsveld...

Gaat een internetwinkeltje beginnen in mohammedkaarsjes, om in de komende donkere dagen sfeervol een profeet in de hens te steken. Op verzoek zal ik het assortiment uitbreiden met jezus- en boedhakaarsen.

Misschien dat een Joran verbranding wel verbroedert?

Heeft mensenrechtenverdediger Van Agt al woedend gereageerd?

Maak je niet druk. Dit zijn gematigde moslims die kunnen rekenen op de omertà van hun gematigde broeders in de westerse wereld. Wacht maar tot ze afrekenen met hun echte vijand, Israel. Hoeveel respect en begrip wij dan zullen opbrengen voor hun gematigdheid. En de heilige boeken die hun die gematigdheid opleggen.

De Koran van de extremisten is precies dezelfde Koran als die van 'gematigden.De koran wil geen integratie.Moslims worden toch wel boos met het minste of geringste wat er wordt gezegd mbt de islam of de koran. Die zegt alweer genoeg over de angst die de wereld heeft voor de moslims/islam. Ze hebben gewoon de touwtjes in handen, niks mag meer uit pure angst voor de moslims. Er zijn moslimlanden waar de bijbel zelfs verboden is en je gestraft wordt als je wordt betrapt met de bijbel onder je arm. En daar hoor je de christenen ook niet over, geen bomaanslagen of protesten van die kant.

Je kunt nu precies zien hoe gevaarlijk en gewelddadig de islam is.
Nee, al de linkse verhalen dat het wel meevalt met de islam en de moslims moeten we helaas in twijfel trekken.

En dan gaan wij vele miljarden spenderen in een vredesmissie in Afghanistan.
Ik kan onze overheid niet volgen, hier komt steeds meer armoede en onvrede en daar brengen ze miljarden euro's naar toe.
De islam is dubieus - maar Den Haag en de Tweede Kamer zijn nog meer dubieus.

Jammer! Alleen moslims beschermen is politiek correct. Stik er maar in.

Eerst was er alleen maar haat en agressie tegen de Joden en de VS, maar er hoeft niet veel te gebeuren of de christenen zijn ook de pisang.

om te kotsen dit,, die gaste zijn altijd bij het kleinste puntje kritiek op hun pik getrapt. het fijt dat ze bijbels verbranden boeit me niet eens, het is meer waarom.

meteen alle hulp stop zetten naar Arabische landen, of op ze minstens 50%, die mensen verdienen het niet.

-1 voor alle extremisten hierboven

Als moslim zijnde zal je het er maar druk mee hebben, ieder dag wordt er wel iets gezegd of gedaan waar je je druk over moet maken en je beledigd moet voelen... Houden die gasten wel tijd over om te werken? Of om hun ondergelopen keukenkasjes schoon te maken? Wat mij betreft staat er nog lang niet genoeg onder water daar...

pielewaaier | 11-09-10 | 11:06
@ Pfft | 11-09-10 | 11:20
Iedereen heeft het recht om een positieve of een negatieve mening over de koran te hebben. En iedereen heeft het recht daaraan in het openbaar uiting te geven. Wie daarop met fysiek geweld reageert begaat een misdaad en dient gestraft te worden. Zo simpel is het.

Ivoren Toren | 11-09-10 | 11:28
U heeft gelijk..dat recht hebben we in een democratie..in dictaturen al of niet gebaseerd op één of andere vorm van geloof is dat recht er niet...
Maar dat recht van de vrijheid van meningsuiting is m.i. een recht,waar je op een gepaste manier mee om moet weten te gaan....en er wel degelijk rekening mee houden als je dat recht uitoefent bij mensen of culturen,die dat recht niet kennen....
Wat deze dominéé doet is een regelrechte provocatie...en hij weet..of hij kan weten dat dit zeer gevoelig ligt bij andersdenkenden die dit boek min of meer heilig hebben verklaard...
Wat schiet je daar nu mee op?...Alleen nog meer tweedeling...onrust..rellen..en slachtoffers...ik kan me moeilijk voorstellen dat een extreme moslim ineens gematigd gaat worden of zelfs van zijn geloof afstapt n.a.v.de plannen van deze dominee om korans te verbranden.
Bovendien geef je op deze manier die extremisten een gouden kans om zich nog meer te manifesteren...en dat doen ze met alle graagte en jutten de mensen daarbij op.
Want dat is toch uiteindelijk het doel om van die extreme oorlogszuchtige gelovigen of het nu moslims,joden of christenen zijn... af te komen...dat zijn de degenen die al die geloofsellende veroorzaken.

@Bockieee | 11-09-10 | 10:36
"Leve de atheïst."
Leven de atheisten, die het grootste bloedblad in de geschiedenis hebben ontketend?

En daarom
Word er niet diep ingegaan op die koranverbranding.

Christenen, militairen enz lopen kans op te worden mishandeld of vermoord over de hele wereld.

strakke actie hoor van die paar extremistische christenen (welke echt niet de vertegenwoordigers zijn van het christendom) uit amerika.
Hij mag trots zijn dat die zij broeders in gevaar brengt

maar zover doet een extremist niet denken natuurlijk , of zou die het daar ook om doen.

Waarom hebben Islamieten wereldwijd 0,0 relativeringsvermogen. Waarom moeten ze altijd zo agressief doen? Wat een kutvolk...

@erickvandijk | 11-09-10 | 12:10
Dus als ik dreig jouw dierbaren te vermoorden doe je ook braaf wat ik je opdraag? Convenient...

Sorry dit nieuws komt de media niet goed uit.
Misschien moet het maar eens echt uit de hand lopen. Een uitslaande brand is makkelijker te blussen dan de veenbranden die nu al jaren langzaam meer en meer aarde verschroeien.

Ieslaam ies vrede!! Toch? KudTvolck...

Aatje | 11-09-10 | 10:50
Ik ook!

@ bockieee

atheisme sucks

een atheist gelooft in materialisme.
Voor een atheist is een mens niet meer (geheel herleid) dan een hoop samenwerkende cellen. Geen ziel geen menselijkheid (dat is namelijk allemaal te ontleden in chemische reacties,dna en zo)
Wetenschap word zoveel mogelijk aangeklampt om alles krampachtig te verdedigen.
Ondertussen herzien wetenschappers elke keer hun visie en ontstaan er verschillende theorieen over wat rendabel is en hoe men het beste moet leven. Ook zullen er mensen opstaan zoals nazi's, zweden denen, amerikanen,enz die hun programma genealogie weer lekker kunnen oppakken(zoek maar op genealogie). wie ten slotte staat er op en roept dat bepaalde dingen niet kunnen?(als het wetenschappelijk is bewezen als nuttig voor smanenleving)

Atheisme staat derhalve een mens voor, zonder eigenwaarde. Dit omdat de eigenwaarde per dag bekeken en beoordeeld kan en moet worden aan de hand van de op dat moment aanwezige feiten vanuit hun nieuwe religie de wetenschap. En och je hebt zooooo weinig verantwoordelijkheid als atheist. Je hoeft niet zelf meer na te denken, daar is de wetenschap voor, je hoeft je nergens aan te houden , zijn toch alleen maar chemische reacties. Liefdesverdriet niet van belang is gewoon een materialistische reactie. Houden van niet belangrijk. Geven om bestaat niet is een materialistische reactie. Familie niet belangrijk voor atheist is gewoon chemiscjhe reactie die bindt (is ook pilletje voor)
De wetenschap heeft overal wel een pilletje voor, zo kan iedere atheist gelukkig de eigen waan leven zijn hele leven lang.

Ook de samenlevingen kunnen dan te pas en te onpas aangepast worden.
Dit creeerd weer nieuwe mogelijkheden voor hele nieuwe onmenselijke oorlogen.

Atheisme is een geloof (zonder hart) !
Alleen sukkels laten zich een theorie van mensen in een wit jasje opleggen.
nadruk op theorie (theorie is geen verklaring of feit).
Denk aan lebensborn
genealogie
facsisme

Moslims schieten op christenen, Joden op moslims, evangelistische christenen op moslims, moslims op joden. Religie en vrede, een contradictio in terminis. Godsdienstwaanzinnige neigt naar pleonasme. En god/allah/jaweh zag dat het goed was. Praise the lord!

He Harry van Bommel, Anja Meulenbelt, Gretta Buisenberg, Dries van Agt war blijft jullie verontwaardiging nu. Of kan alleen een Moslim slachtoffer zijn die terug moet slaan terwijl een Christen maar de andere wang moet toekeren en zich onderwerpen aan de superieure Islam. Want christendom is liefde en vergiffenis en Islam is vrede.
Links redenerend om wat krom is recht te lullen. Het geweld tegen de Christenen in Gaza is hun eigen schuld zij hadden zich maar moeten bekeren tot de Islam dan was dit onderdeel van de oorlog hen bespaart gebleven en hadden zij zoals de Islam belooft in vrede kunnen leven.
Harry, Anja, Gretta, Dries bedanckt voor jullie vredespogingen.

als ze maar van de nederlandse vlag afblijven !

ALLEEN SPITSNIEUWS HEEFT DIT BERICHT GEPLAATST MENSEN
dIT IS NIEUWS WAT NOOIT IS GEBEURD?!!
Hieronder een aantal kranten.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/

http://www.telegraaf.nl/buitenland/

http://buitenland.nieuws.nl/

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/index.dhtml

ALLEEN SPITSNIEUWS HEEFT DIT BERICHT GEPLAATST MENSEN
dIT IS NIEUWS WAT NOOIT IS GEBEURD?!!
Hieronder een aantal kranten.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/

http://www.telegraaf.nl/buitenland/

http://buitenland.nieuws.nl/

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/index.dhtml

Dit wordt al door de eeuwen heen gedaan, het ene moment de moslims, het andere moment de katholieken.

@erickvandijk | 11-09-10 | 12:46: maakt een dubbele ontkenning het weer wel waar ;-) ? Of dit specifieke bericht wel of niet klopt, het is inwisselbaar voor een willekeurige dag op een semi-willekeurig stukje wereld. De mensheid is in al die millennia geen reet opgeschoten, alleen de wapens zijn heftiger en nauwkeuriger geworden. Je zou er bijna cynisch van worden als je niet uitkijkt ;).

Daarbij de fantasie van veel hier draaft op hol

er staat nergens dat er al verbrandingen zijn geweest en dergelijken

Dit mijn beste ongeletterden is pure propaganda

@erickvandijk | 11-09-10 | 12:46

daarom heet het spitsnieuws, die bijten de spits af wat betreft het nieuws, de rest volgt of wordt gecencureerd door linkse politiek. Geloof me dat dit wel degelijk gebeurt in pakistan, dit is daar zeer normaal dat christenen daar onderdrukt worden door die aggressieve moslims. Alleen laat men dit nooit in het nieuws zien. Want stel je voor we zouden met ze allen een gevoel krijgen om tegen de Islam te zijn.

@stephan66 | 11-09-10 | 12:56: hehehe, die eerste regel geloof je zelf niet toch, SpitsNieuws als Reuters? Vers van de pers nieuws van hun eigen hotspot-reporters on the scene recht tussen de hilarische smerige-woorden-exercities van Zuidberg en de polls of je een willekeurig mokkel wel of niet zou "doen"?

In Moskou wordt het ook al gezellig...

http://www.pi-news.net/2010/09/massenbeten-in-moskau/#more-154681

Dat soort reactie kun je verwachten van dieren, die zich in het nauw gedreven voelen.

Mogen wij nu weer bommen gooien op Gaza?

Oh lulz, er is nog geen lucifer bij die korans in de buurt gekomen en nu slaan ze al helemaal door daar.

@Rotterdam4Israël | 11-09-10 | 13:04 "Wij"? Wie zijn "wij"?

"Wat zou er gebeuren als Christenen in het westen één week lang Moslims zo zouden behandelen zoals Moslims nu Christenen behandelen in het oosten?"

Ik vrees dat onze moslims ons over vijftig jaar net zo gaan behandelen als hun broers dat nu al doen.

De moslims bewijzen zelf door hun gedrag, dat zij niet erg zeker zijn van hun eigen religie. Anders reageerden zij nooit zo extreem. En er werd alleen maar over GESPROKEN, het verbranden van de Koran, en zij, de moslims, reageren UITERAARD, zoals ALTIJD, zeer agressief en EXTREEM!!! Het verrast mij OOK NOOIT, wanneer ik zo iets in de krant lees of hoor!!! Dit is jammer, zij doen dit zich zelf aan. Ik in principes, respecteer ALLE religies, maar op het moment dat er extreem gedrag, doden vallen, oorlog veroorzaakt, kan je niet meer religie noemen. Dat is gewoon : DE MENS EN ZIJN AARD!!! Als je de bijbel of Koran, of wat dan ook leest, gaat altijd over vrede, respect, liefde, menselijkheid, nederigheid...en noem maar op!! Ik zie dit niet, nergens, nooit....!!!
Jammer, ik ben een "gelovig" mens, en ik leer alleen maar over mijn naaste te respecteren, tollereren, lief hebben...tjah....

en dit mag dan weer wel?

comradeN1 | 11-09-10 | 13:13: tja, in de States zijn onlangs ook nog twee vermeende brandstichtingen in mosque's geweest. Jacksonville, Florida en in Tennessee. Ook uiterst dubieus. Ik ben overigens ook geen fan van de islam. Ook niet van de overige godsdiensten trouwens. Maar historisch/sociaal-evolutionair gezien klopt het patroon wel met het christendom. Islam ontstond rond 600 AD, als je rekent dat ze dus 600 jaar achterlopen zitten ze rond 1400 ten tijde van het christendom. En wat waren die toen nog in de middeleeuwen? Een tirannieke, geweldadige doodscultus. Het is te hopen dat er een wijdverbreide 21ste eeuws Islam ontstaat zo die er nog niet is. Beter is het te hopen dat er intern een revolutie plaats gaat vinden om de compleet debiele uitwassen en extremen af te schudden. In Iran schijnt het al langere tijd te broeien onder de jongeren om het juk af te werpen. De extremisten zul je altijd houden, die vind je onder alle godsdiensten. Ook onder de christenen. Dat er aanzienlijk meer zijn onder moslims is wel een feit.. Kijk voor de grap (alhoewel, ik werd er onpasselijk van) Jesus Camp maar eens. Evangelistische zomerkampen voor kinderen in de USA waarbij ze compleet geindoctrineerd worden en volgens eigen zeggen van de organisatoren "getrained tot soldaten voor God". En hoeveel evangelisten zijn er in de States? 80 miljoen. En die zijn ook niet allemaal volledig zwakzinnig. Net als met de moslims. Verlies het niet uit het oog, hoe bezopen en expansief sommige moslims zich ook gedragen in ONZE maatschappij. Waarmee ik niet wil zeggen dat we die klootzakken die bij ons in de middeleeuwen wensen te leven maar moeten accepteren of een vinger moeten geven ;)

Het hebben van mensen in je land met een of ander geloof is nog niet zo erg ,ALS JE MAAR EEN VERDOMD GOED LEGER bezit MET ONGELOVIGE HONDEN ZOALS IK.

Hmm, wat zijn ze weer origineel daarzo. :')

De aankondiging van het verbranden is al genoeg voor vernieling en geweld, daarom is er dus geen plaats voor moslims in Nederland want er zullen altijd extremisten ontstaan, net als sommige passages in de bijbel de dark ages hebben veroorzaakt.

En de leiders zijn aan het babbelen in Amerika, WO3 word langzaam gepland tot in detail..

Overal zorgt de islam voor bloedvergieten... Wat een afschuwelijk volk is het toch dat zich slaafs onderwerp aan deze 'religie' van moord en doodslag.

Maken de politiekcorrecten zich hier nu ook druk om, of zijn ze - as usual - alleen verontwaardigd over die eenzame predikant in de VS???

lekker wijf | 11-09-10 | 14:06
Reken maar, lekker wijf.

@erickvandijk | 11-09-10 | 12:34

Maar 1 reactie: Whahahahahahahaha!!!!
Hou toch op man: atheisten zijn atheist omdat ze niet zelf denken?
Hoe humoristisch kan je het maken?
En religieuzen, denken die wel zelf wou je zeggen?
Ethische vragen zijn zonder een creeerspook niet te beantwoorden?
Atheisme een theorie?
Pffffff, hou toch op man.

@erickvandijk | 11-09-10 | 12:44

En kijk nou eens verder dan je linkse oogkleppen:
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=burning+bibles+crosses&rlz=1R2AD...
Nee, in links Nederland vind je niet gauw andere resultaten van dit kaliber, nee.
Niettemin best aandoenlijk dat je verwacht dat het niet waar is als jouw 'kwaliteitsbronnen' er geen melding van maken.

Zolang ze mijn Gauloises maar niet verbranden.
*aandelen drukkerij gaat kopen*

Snikkeldrift | 11-09-10 | 13:29
In het jaar 800 waren onze bischoppen tégen martelen om een bekentenis af te dwingen. Zo'n bekentenis was niet geldig.
En toen kwam de islam naar Europa. Daarmee begon de ellende.
De "wreedheid" van de christenen ontstond pas toen de moslims zich in Spanje vestigden...
De hoop dat er een 21e-eeuwse islam zal ontstaan is een ijdele hoop omdat
het geweld juist bij hen ontstaan is en dus nooit zal verdwijnen.
Vergeet niet dat het christendom het stenigen, en daarmee alle wreedheden tegen de mens al tweeduizend jaar geleden afgeschaft heeft.
Dat het in de middeleeuwen zo uit de hand liep was een menselijke fout die niet gebeurd zou zijn als de islam niet had bestaan.

Snikkeldrift | 11-09-10 | 13:29
Nog één vraagje: Leren de kinderen op die Christelijke zomerkampen hoe ze zichzelf op moeten blazen?

En alweer laat de islam zijn ware aard zien, een persoon die het geloof aanhangt dat werd gesticht door een tiran, barbaar en terrorist kan niet anders dan dat voorbeeld volgen.

Ik hoop dat alle korans ter wereld verbranden en zelfs de persen waarop deze gedrukt worden kapot gaan en elke moslim spontaan vergeet wat islam is.

@erickvandijk | 11-09-10 | 12:34
Hmmm... Wil je nu beweren dat religie wél gebaseerd is op feiten? De rest van je betoog is wel zo gruwelijk uit de lucht gegrepen dat ik geen moeite ga doen er een zinnig weerwoord op te geven. Zulke aperte onzin kun je alleen verzinnen als je vergiftigd bent met een religieuze benadering van het leven.
.
@Snikkeldrift | 11-09-10 | 12:35
Hallelujah!

Ze maken zich druk om wat iemand van plan is maar niet om het geen al plaats gevonden heeft.

http://www.youtube.com/watch?v=82RXDQ4bXJA&p=9487B6D5881AC9B2&playnext=1...

Ongelofelijk!

Kijk zo doet men het in een moslimland. Niet moeilijk over doen! Een religie heeft blijkbaar alleen bestaansrecht als de religie bereid is andere religies te bestrijden. Christendom is dus verloren!? Die Joden hebben het beter voor elkaar, omdat die Palestijnen weten, doe hen wat aan en we voelen dat nagalmen de komende jaren!

@mohell | 11-09-10 | 14:56
--
Jaren tachtig van de vorige eeuw baanden nieuwe rekruten(veelal adolescenten) het mijnenveld voor de sjiitische vrijheidsstrijders. Dit alles voor 'eeuwig-durende roem + een gekend aantal zure druiven'.

Tsja..

Het zal niet bij dat domme kudt volk opkomen dat zij hun tijd beter hadden kunnen besteden aan het redden van het eigen vezuipende volk.
Nee daar zijn wij dan weer goed voor.
Behalve ik dan.

Ophoepelen met al dat geloof, dat doe je maar thuis.

erickvandijk | 11-09-10 | 12:34
Religie zorgt wel voor een vriendelijke zorgzame samenleving?? Dat zien we momenteel.

En maar blijven beweren dat de mens het meest intelligente wezen op aarde is!

Die Terry Jones is echt een debiel. Echt een type Gavrillo Princip die WO I verzoorzaakte.

@erickvandijk | 11-09-10 | 12:34

De atheist is juist wel bezig met nadenken en neemt dus de volle verantwoordelijkheid! Het is de gelovige die stopt met nadenken bij de niet bevredigende antwoorden die hun profeet hen geeft! En dus zijn verantwoordelijkheid afgeeft! De grootste gelovigen, zijn tevens de minst verantwoordelijke mensen op aarde. Laat het maar aan god over, of, god zal beslissen is een deterministisch en crimineel gedachtengoed wat de ware potentie van de mens verloochent! Wees geen slaaf van de dogmatische fantasten der bronstijd mythen en semitische nonsens!

Dat is geen verrassing. Daarover vanuit het Westen natuurlijk geen luidruchtig afkeurende geluiden. De liefde komt van één kant en kàn ook maar van één kant komen. En dat gaat door tot de dhimmi/westerling in zijn hol wordt genomen. Waarschijnlijk wordt daar dan ook nog dank voor gezegd.

Ben ik de enige die niet wist dat er nog überhaupt Christenen bestaan in Gaza?

@erickvandijk | 11-09-10 | 12:34
Voor wat voor goeds zorgt religie?
Ik denk dat u het helemaal verkeerd heb, ik laat me niet vertellen wat ik moet doen door een man die al 2000 jaar dood is. ik denk JUIST WEL voor mezelf.
En al die woorden die u gebruikt als: Liefde, houden van en geven om, heeft niks te maken met religie of mannen in een wit jasje maar met persoonlijkheid.
Dom lul verhaal dus.

Hypocriete mafkezen, sterf.

DataValue | 11-09-10 | 12:04
Leg mij eens uit wat hier zo extremistisch aan is?

Dus dát mag dan wel!? Dát is dus ook precies 1 van de redenen waarom ik PVV gestemd heb: ik heb er een gruwelijke hekel aan dat er door bepaalde moslims met 2 maten gemeten wordt. Hun mogen maar in de fik steken wat ze willen, maar zogauw er ook maar sprake is van een tegenactie is er een probleem. Wie de bal kaatst kan 'm keihard terugverwachten. *zich ondertussen afvraagt waar zij een Koran te pakken kan krijgen*

Dat is nu het verschil tussen "Christen-extremisten" en moslim-extremisten:

Christenen: Overwegen Korans te verbranden, die ze zelf gekocht hebben (neem ik aan). En dat alles binnen de wet én met respect naar het gezag (Obama).

Moslims: Roven een school leeg, vernielen andermans eigendom, verbranden andermans Bijbels en grijpen naar wapens om andersdenkenden te bestrijden.

Ik heb een hekel aan beide uitersten, maar als je leest wat de moslim-extremisten allemaal uitvoeren, ben ik blij dat wij alleen maar een paar afgelegen SGP-stemmende dorpjes op het platteland hebben.

erickvandijk | 11-09-10 | 12:34
Interessant maar eerlijk gezegd ben ik liever iemand die dingen kan rationaliseren dan dat ik gedwongen wordt te leven naar de regels die een onzichtbare man in de lucht heeft opgesteld. 1.Vereer naast mij geen andere goden. Waarom zijn zij soms minder?
2.Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want Ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast Mij. Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten; maar als ze Mij liefhebben en doen wat Ik gebied, bewijs Ik hun Mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
Ja maar de heer houdt zo van mij....
3.Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet, want wie Zijn naam misbruikt laat Hij niet vrijuit gaan.
Oeh huisarrest van een spook, spannend hoor, wie wou dat controleren?
4.Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er in leeft, en op de zevende dag rustte Hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.
Oh dus omdat hij rustte moeten wij dat ook? Makkelijk hoor opscheppen over een creatie die spontaan is gebeurd en wie zegt dat die dagen geen miljoenen jaren waren?
5.Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat de HEER, uw God, u geven zal.
Tenzij ze zelf secreten van mensen zijn met een door god gecreeerde borderline of andere afwijking, ze incest plegen en kun kinderen stelselmatig mishandelen (in wat vor vorm dan ook)
6.Pleeg geen moord. Waarom zou ik?
7.Pleeg geen overspel. Ook hier waarom zou ik, ik heb geen ander nodig.
8.Steel niet. Nog nooit geprobeerd...
9.Leg over een ander geen valse getuigenis af. Hmm lastig, vooral als je iemand probeert te beschermen.
10.Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.’ Waarom zou ik niet mogen begeren wat een ander heeft? Het is enkel menselijk om te kijken wat een ander heeft en daar eventueel ook naar te verlangen. Het zou je gemotiveerder kunnen maken en er voor zorgen dat je boven jezelf uitstijgt. Waar zou anders ook de heilige economie zijn?
Ik heb nog nooit gestolen, nog nooit iemand vermoord Ik heb lief, heb leven geschonken en functioneer prima zonder bijbel, thora, koran of ander heilig geschrift in mijn hand. In den beginne was er niets, toen schiep god de Aarde etc... als er in den beginne niets was, was er ook geen god.
Ik geloof niet in god en jammer als je het er niet mee eens bent...

VlinderMeisje | 11-09-10 | 16:43
--
Met een beetje geluk-klik winkelwagen- vind je hier wel wat van je gading. Volgens J. Luyendijk dan.. http://www.easytobook.com/show_map.php?city_id=1&hotel_id=23438&image=0&... Een vuurtje heeft men daar vast wel voor je.

Opa Bakkebaard | 11-09-10 | 10:18
Als religie niet zou bestaan zou men wel andere motieven vinden om een ander de nek om te draaien.

vraagtekentje | 11-09-10 | 17:04
Te makkelijk en ook nog eens slecht uitgevoerd. Typisch voorbeeld van veel blaten en weinig inhoud.

VlinderMeisje | 11-09-10 | 16:43
Oh ja dus o.a. omdat ze ergens in verweggistan vlaggetjes en bijbels aan het verbranden zijn heb jij op de PVV gestemd? Hou het lekker in je eigen buurt, opa en oma die mishandeld worden in een verzorgingstehuis omdat er geen geld is voor gedegen opleiding en dito krachten omdat er centjes naar een nieuw multicultureel centrum of moskee gaan. Meisjes die voor hoer uitgemaakt worden omdat ze geen hoofddoekje ophebben en alle ongein waar we ons al jaren voor schamen omdat de weg-met-ons-mentaliteit heerst want we mogen die arme kakkerlakjes niet voor het hoofd stoten en ze confronteren met dingen die ze verwerpelijk vinden maar die bij ons als gemeengoed gelden.

Terry Jones had gelijk: met zijn actie (het aankondigen van) liet hij haarscherp waar Islam toe kan leiden. Als de "Christelijke" wereld op dezelfde manier zou reageren, dan waren er nu weer Korans verbrand, was er een gebedshuis berooft en verbrand, en vele moslims vreesden dan nu voor hun leven. Waar zijn nu de internationale protesten tegen het bijbelverbranden? De waarschuwingen tegen geweld?

Raptor | 11-09-10 | 17:09
Leg uit misschien kan ik van uw verhelderende commentaar nog wat leren...

vraagtekentje | 11-09-10 | 17:13
--
Interesse in een cursus begrijpend lezen?
Want ik heb toch echt het volgende geschreven: "Dát is dus ook precies 1 van de redenen waarom ik PVV gestemd heb".
Ga dus lekker ergens anders lopen schreeuwen.

De Jerusalem Post schrijft dat islamieten in Gaza niet terugdeinzen voor grof geweld. Zo is recent nog een raketwerper ingezet "to blow through the doors of the church and school."
-
Nou SN jullie nieuws lijkt steeds meer op propaganda site, want bij het verefieren staat er niets over de BS op Jpost die jullie hier aan het verkondigen zijn..
-
http://www.jpost.com/

VlinderMeisje | 11-09-10 | 17:19
Nee hoor meisje ik ga nergens anders heen, ik heb ook op de PVV gestemd maar omdat ik de misstanden in mijn eigen land zo zat was, hoe moslims zich in hun eigen land gedragen interesseert mij echter geen ene moer.

Opa Bakkebaard | 11-09-10 | 10:18
geen enkel. Dan zoekt men gewoon een nieuw/ander bindmiddel voor het wij zij gevoel en gaan we lekker door met vechten. Het werkelijke probleem is geld en/of macht (meestal gaan die 2 hand in hand).

vraagtekentje | 11-09-10 | 17:27
Beter nog laat ze massaal Nederlandse, Amerikaanse vlaggen verbranden de thora en de bijbel op een grote hoop en laat massaal zien hoe bekrompen het volk is en gewoon hun gang laten gaan, misschien dat onze multicul knuffelaars zich dan nog eens achter de oren gaan krabben.

-weggejorist-

Haha, die losers zijn zo snel op de kast te krijgen! Je hoeft alleen maar te zéggen dat je een koran in de fik gaat steken en er vallen al doden.

VlinderMeisje | 11-09-10 | 17:19
trouwens, op deze manier zet je de PVV weg als een one-issue partij omdat je zo tegen moslims bent. Precies waar de linkse mocro knuffelaars de mond zo vol van hebben. PVV stemmers zijn gewoon anti-moslim hoor ik ze regelmatig zeggen, helaas bevestig jij hun vooroordeel weer.

* even boodschappen doen* korannetjes inslaan lol

idealist | 11-09-10 | 10:59
als je je een beetje in hun cultuur zou verdiepen, zou je begrijpen dat dat juist weer de wil van allah is ;)

@vraagtekentje
--
Psies. Is de winkelwagen toch nog ergens goed voor. Ghe

Illuminooitniet | 11-09-10 | 11:49
nee, dan krijgen we weer ruzie over welk land de eer krijgt.

VlinderMeisje | 11-09-10 | 17:19
--
Ik zet de PVV helemaal niet weg als een one-issue partij. Dat jij dat daar toevallig uithaalt heeft meer te maken met jouw leeskwaliteiten dan met mijn commentaar ;)

En nogmaals (*zucht*) is dat ÉÉN VAN DE REDENEN waarom ik op de PVV gestemd heb. Even in Jip & Janneke taal voor jou: (want dat heb jij blijkbaar écht nodig) ik heb dus om meerdere redenen op de PVV gestemd. Maar omdat dit bericht toevallig over moslims gaat is mijn commentaar daar ook op gericht. Snap je het nu wel?

Moslims verbranden geen Bijbel noch de Torah simpelweg omdat beide woorden van GOD bevatten................ Deze hele topic is berust op BULLSHIT en leugens van de SN...

vraagtekentje | 11-09-10 | 17:14
De tien geboden van wikipedia copy-pasten is heel makkelijk. Ook is het makkelijk om het dan volledig buiten de context te zien. Je zei dat je iemand was die dingen kan rationaliseren? Blijkt niet echt. Kennelijk zie jij niet dat de Bijbel een boek is met monotheïstische grondslag die met een religieus doel geschreven is. Ooit van objectiviteit gehoord?

Prima als je kritiek levert op religie, terecht zelfs, er is heel wat mis met de georganiseerde religie. Maar ga niet blaten over dingen waar je geen verstand van hebt. Laat ik uit jouw verhaal 1 voorbeeld geven.

"Oh dus omdat hij rustte moeten wij dat ook? Makkelijk hoor opscheppen over een creatie die spontaan is gebeurd en wie zegt dat die dagen geen miljoenen jaren waren?"

Er zijn al decennia, zo niet eeuwen discussies over de duur van de dag zoals in Genesis 1 vermeld is. De Bijbel staat vol symboliek, symbolische getallen en tijdsaanduidingen. Dit zou je als 1 hiervan kunnen zien. In 2 Petrus 3:8 staat bijvoorbeeld: "een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag." Ook de 1000 jaar hoeft niet de letterlijke betekenis te zijn van 1000 jaar. Het kan ook aangeven dat een dag als een eeuwigheid is voor God. Misschien zelfs dat God niet onderhevig is aan tijd.

Dit is een zeer beknopte uitleg van één van je dwalingen. Ik weet niet in hoeverre jij academisch geschoold bent maar het is gebruikelijk om je bij elke tekst af te vragen met welk doel het is geschreven en door wie het is geschreven.De Bijbel is een oud boek die geschreven is door mensen die ook in hun taal uitdrukkingen hadden die ondanks vele vertalingen nog in de Bijbel terug te vinden zijn. Dit gegeven, samen met de vele symboliek die er achter de teksten schuil gaat, zorgt ervoor dat het onmogelijk is om de Bijbel letterlijk aan te nemen en vervolgens over elk woord te vallen en af te kraken (of om er rechten aan te ontlenen). Het boek is daar simpelweg te complex voor. Als het echt zo simpel zou zijn zou er maar één stroming bestaan binnen het Christendom en niet duizenden.

Waarom verbranden ze Jezus' beelden, als Jezus in de *kuch* koran als een profeet word omschreven? Beetje vreemd... en niet lekker

Wat? Hebben ze plannen om 1 koran te verbranden?? :O
Weetje wat we fikken hele bibliotheken vol bijbels af dan doen ze het vast niet!

Woestijnmensjeslogica

@vraagtekentje

Ten eerste ik ben geen kerkganger . heb een gruwelijke hekel aan religie. Dit omdat zij de mensen misbruiken met hun versie van de geschriften.

Ik geloof al helemaal niet in atheisme. Dat is een zo ouderwets geloof waar je niks mee opbouwd. Een atheist kan namelijk nooit een duidelijk doel voor ogen hebben. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de huidige landen opgebouwd zijn door mensen die in een 1 god systeem geloven. En de atheisten zijn een beetje aan vast blijven plakken.
Maar je mag inderdaad je eigen mening hebben , ga je gang ik heb er geen last van. Maar ga me dus niet ff vertellen dat je alles weet en kan , je bent geen superman. Altijd grapig mensen ten zien die zeggen nergens in te geloven maar toch angstvallig vasthouden aan hun eigen geloof. Zoek je daar vaker bewijzen bij of heb je dat al jaren geleden gedaan(inmiddels zijn veel theorieen veranderd) . Hoop dat je een beetje up to date bent.

Als atheist respecteer je de wet neem ik aan. Weet je dan niet dat de wetboeken hun beginsel in de bijbel hebben.
zoals ook psychologie en wetenschap.

Jammer dacht dat je inhoudelijk zou gaan reageren.
Maar u vervalt zoals elke atheist in atheist-mode.....oftewel kinderachtige antwoorden.
Als gelovige moet je juist rationaliseren!
Dit word ook JUIST van je gevraagd en verwacht.

Typerend dat u de geboden af en toe herschrijft...getuigt van onmacht.
de geboden 1,3,4,7, 9 en 10 heeft u gemakshalve maar een beetje aangepast om uw woorden kracht bij te zetten?

wat betreft de tien geboden
Ik zal niet ingaan op uw kinderachtig gesnik wat u zo nodig moest delen met ons.
gebod 1 Moet zijn:
Ik ben de heer uw God die u heeft weggeleid uit Egypte, het slavenhuis*. U zult geen andere goden hebben ten koste van Mij.
----oftewel zuiver aanbidden. De egyptenaren aanbaden allerlei goden ter gewin en lusten---
gebod 2
U zult geen beelden maken, geen* afbeelding van enig wezen boven in de hemel, beneden op de aarde of in de wateren onder de aarde. Buig u niet voor hen neer en bewijs hun geen goddelijke eer, want Ik, de heer uw God, Ik ben voor hen die Mij haten een jaloerse* God die de schuld van de vaders* wreekt op hun kinderen, tot* de derde en vierde generatie. Maar voor hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden ben Ik een God die goedheid bewijst tot aan de duizendste generatie.
------Wie zegt dat hij u liefheeft. Hij voorziet . God is het leven of zoals de wetenschap hem tracht te noemen de ordende intelligentie(immaerieel). Als je tegen de wetten van het leven in gaat leven dan heeft dat inderdaad , zoals menigeen zal snappen gevolgen. Je hart zet je ook niet stil . Verder een verbod op verering van lusten en gewin d.m.v. godheden hiervoor------
gebod 3 moet zijn:
U zult de naam van de heer uw God niet lichtvaardig gebruiken, want de heer laat degenen die zijn naam lichtvaardig gebruiken niet ongestraft.
----Dit is zodat niet iedereen zijn macht kan bewerken door te zweren met god dit en god dat. Zoals de religies en wilders dat dus doen. Maar ook overdenk wat u zegt! en gebruik de woorden niet lichtvaardig----
gebod 4 moet zijn:
Denk aan de sabbat; die moet voor u heilig zijn. Zes dagen kunt u werken en alle arbeid verrichten. Maar de zevende dag is de sabbat voor de heer uw God. Dan zult u geen enkele arbeid verrichten: uzelf niet, uw zoon niet, uw dochter niet, uw slaaf niet, uw slavin niet, uw dieren niet, evenmin als de vreemdeling die bij u woont.Want in zes dagen heeft de heer de hemel, de aarde en de zee en al wat ze bevatten gemaakt. Maar de zevende dag heeft Hij gerust en zo de sabbat gezegend en tot een heilige dag gemaakt.
---- oftewel deze dag is ter ere van het leven.Dat niet alles alleen maar werk en vergaren van aardse spulletjes is . Maar respect voor het leven en tevreden zijn. Feestdag/vrije dag!
gebod 5
Eer* uw vader en uw moeder. Dan zult u lang leven op de grond die de heer uw God u schenkt.
---als je dit al niet snapt dan is het wel zielig gesteld met je. Maar gezien je reactie is dat ook zo. Staat er soms ten koste van alles achter?!!! de rest hoef ik niet uit te leggen toch??----
gebod 6
U zult niet doden.
--- letterlijk en figuurlijk niet. Dus ook niet iemand afkraken geestelijk! iedereen in zijn waarde laten en iedere persoonlijkheid respecteren.persoonlijke vrijheid respecteren dus van iedereen----
gebod 7 moet zijn:
U zult geen echtbreuk plegen.
---- toendertijd zeer belangrijk in stamvorm (sociales\ structuur) maar betekent ook niet terwijl je het leven hebt ervaren(god) dit moedwillig de rug toe keren. Om macht te verschaffen bijvoorbeeld(ff de andre kant op kijken, of ff haat zaaien bijvoorbeeld)-----
gebod 8
U zult niet stelen.
---- Niet jatten. en niet tijd verdoen met onzinnigheden. ----
gebod 9 moet zijn
U zult niet vals getuigen tegen uw naaste.
---De waarheid spreken en naar waarheid Handelen! Als je iemand wil beschermen is dat de beste manier.-----
gebod 10 moet zijn:
U zult uw zinnen niet zetten op het huis van uw naaste; u zult uw zinnen niet zetten op de vrouw van uw naaste, niet op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, op niets wat hem toebehoort.’
---oftewel niet datgeen willen wat een ander heeft. je moet er zelf voor knokken en werken. je krijgt wat je verdient-----

erickvandijk | 11-09-10 | 18:05
Jezus Christus, wat ben jij lang van stof.

-weggejorist-

@ flavius

had ook liever gehad dat hij maar twee geboden wist te noemen maar dat was niet zo

Islam is liefde entederheid,geen steniging of kruizen verbranden,dat is alle=
maal verzonnen door israel!

Als dat al gebeurd is wat kan het de wereld dan nog schelen dat er drie van die lelijke boeken door een dolle dominee worden verbrand? Of laten we ons regeren door angst? Angst is een slechte raadgever weet u nog...?

@poepinonderbroek | 11-09-10 | 17:32
Hoor jij niet op Marokko.nl of Maroc.nl? Ga svp elders trollen.

@ speerbeer
@ stephan (zelfs in dit bericht staat niks van verbrandingen)
@ ZKH eenoog (ik heb het over kranten die verantwoording moeten afleggen, geen propaganda netwerken)

er is nog niks verbrand
dit nieuws bestaat niet
in afghanistan (oorlogsgebied) daar hebben ze winkels (wat je winkels kan noemen) en politieposten in de hens gezet.
Verder nog niks
kijk maar op andere krantenpagina's geen nieuws
dit is een fabrikaat van spitsnieuws...

@ jolly jumper

wie zei dat ook al weer eens
angst is een slechte raadgever

erickvandijk | 11-09-10 | 18:05

Deze versie van de 10 geboden is jouw waarheid, de wikiversie van vraagtekentje de zijne om zijn weerspraak op te baseren, en ik heb weer een andere versie meegekregen in mijn jeugd:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/exod/20.html

Neemt niet weg dat hetzelfde bedoelt wordt, en dat je er een enorm lulverhaal van maakt. Net zo'n lulverhaal als de onzin dat een atheïst geen doel zou kunnen hebben in dit leven, of de ethische beginselen uit de bijbel niet naar eer en geweten zou kunnen nastreven om toch een maatschappelijk geaccepteerd leven te kunnen leiden. En dan heb ik het over beginselen ja, want in die 10 geboden worden het hebben van slaven, het onnderdrukken van 'een mindere mens(?)' gewoon toegestaan, iets wat een fatsoenlijk atheïst ziet als een gruwel.
Dus alsjeblieft, lul zelf ook niet zo dom over een ander, en probeer in het vervolg je plemps ook wat leesbaarder op te stellen, want die zuid-afrikaanse grammatica van jou is soms ook geen touw aan vast te knopen.

Overigens moet ik wel zeggen, dat het verdacht oogt, dat je als zelfverklaard 'niet-religieuze' wel heel religieus onderbouwd op ?-tjes 10 geboden plemp ingaat, maar je ongeveer 30 eerdere reacties op je crap onbeantwoord hebt gelaten. Wat geloof jij dan wel?

erickvandijk | 11-09-10 | 18:32
Okay, de glimlach is aanwezig.

@ erickvandijk | 11-09-10 | 12:34
Jouw hele redenering is gebaseerd op een verkeerd uitgangspunt. Atheïsme en wetenschap zijn geen religies.

dokter erick
zegt
angst luister er naar

http://www.therapiehulp.nl/klacht/angst/

zoek meteen je eigen fobie op wel grappig
heb er 1 gevonden xenofobie das waar de meeste op spitsnieuws aan lijden
http://www.therapiehulp.nl/klacht/angst/fobie/fobie-lijst/#c70

@erickvandijk | 11-09-10 | 18:39

Laat de eerste zin van mijn laatste alinea @18:46 maar vallen, die was kennelijk te voorbarig, vanwege je logische tegenovergestelde afhandeling.

Niettemin worden in het SN-bericht twee persbronnen aangehaald. Zijn deze ook niet waar dan?

Kelele Nyingi | 11-09-10 | 18:50
Klopt, maar tegenwoordig gedragen veel mensen zich alsof het wel zo is.

@erickvandijk | 11-09-10 | 18:51

Ik vrees dat de meesten op spitsnieuws spreken uit persoonlijk ervaringen, derhalve is er niets vreemds te bekennen waarover ze oordelen. Ergo, xenofobie gaat niet op. Het is eerder angst, als het al angst genoemd kan worden, voor escalatie van hetgeen men reeds bekend mee is.

@ kelele ny

ach ja het is allemaal een geloof (geen religie)

Wetenschap gelooft dat als bepaalde theorieeen gecombineerd worden (waarheidsgetrouw) er een bepaalde uitkomst uit komt. Men streeft hierbij naar het onderzoek van de kern der dingen.

Atheisme is een geloof dat al eeuwen er een beetje bij hangt. Ze geloven in principe alles wat hun kan overtuigen dat er geen god is. Meestal beroepen ze zich dan op de wetenschap(meestal verouderd zoals darwinisme) terwijl de wetenschap nooit de hele waarheid kan kennen en dus ook niks KAN en WIL verklaren.
Daarnaast zien we trouwens meer en meer het fenomeen loonwetenschappers (onderzoekjes voor geld)

Religie is een orgaan wat macht uitoefend op mensen door de wetenschap des leven te beinvloeden en te misbruiken.
Heeft dus niks met geloof te maken maar met machtstructuren. Christendom is een heel mooi voorbeeld. De romeinse keizer heeft zich benoemd als jezus op aarde en noemt zich paus. Bijbelboeken samen met christelijken (vroege) zijn verbrand en stukken her of bijgeschreven in de bijbel.
(is gewoon geschiedenis)

Een atheist redeneerd trouwens altijd zo:
Alles is uit niets ontstaan. Volgens zijn eigen geloof kan dat al niet omdat alles volgens een atheist opeenvolgende schakels van materiele acties-reacties zijn.
In hun ogen zou er dus nooit niets kunnen zijn dus. Dit om de simpele reden dat er anders geen actie reactie mogelijk is op materieel gebied.
Beetkje clubje van doodlopers als je het mij vraagt.

tis toch van de zotte en wij maar aan de pijpe dansen en voete likke ik dacht het niet
ik zeg grenze dicht en eigen VOLK eerst de echte NEDERLANDERS dan.
niet dat uitschot

@ zkh

Fobie is een angst
een angst voor vreemdelingen

Minder bedeelden weten niet beter of dat de wereldbevolking gelijk hun zijn.

....dat is dus niet zo
In nederland alleen al verschilt de ene buur al enorm van de ander

word maar wakker

wat betreft die moslimtsunami
ja in 2050 hebben we , dat is uitgerekend door de rekenkamer, ongeveer 1,3 miljoen moslims.
Nu hebben we er 1 miljoen

poeh poeh
ik tril van angst van die tsunami zeg

@ zkh

zo ver ik kan lezen staat er geen bronvermelding bij

wel een stuk of 4 artikeltjes van spitsnieuws zelf

Bijbels, Korans, gooi ze allemaal maar op dezelfde stapel.

@ zkh

atheisme
leerschool cvoor materialisme
Toendertijd een mooi verweer voor de onderdrukking door de kerk
Vandaag zeker achterhaald

De wetenschap wijst zelfs meer en meer naar een immaterieel ordenend intelligentie.

@ henk houthakker

snap je frustratie
denk dat we beter de bijl in organisaties zoals christendom en islam kunnen zetten.

Maar ja wat krijg je er voor terug

@ZKH

Geloof verloopt voor ieder in verschillende stadia

Wou alleen maar aangeven dat er meer achter die tien geboden schuilt dan dat die atheistische snikker wou laten geloven.
Wat hij doet is gewoon iets waar die geen verstand van heeft voor lul zetten.

maar ja

erickvandijk | 11-09-10 | 19:22
STephen Hawking zal het niet met je eens zijn.

erickvandijk | 11-09-10 | 19:06
Tot nu toe heeft de moslimbevolking in Nederland zich elke 9 jaar verdubbeld.
In 1963 begonnen we met 22.000
In 1972 waren er al 44.000
1981 : 88.000
1990 : 176.000
1999 : 352.000
2008 : 704.000
2017 : 1.408.000
2026 : 2.816.000
2035 : 5.632.000
2044 : 11.264.000
2053 : 22.528.000
Begin je nog niet bang te worden van de tsunami?

Raptor | 11-09-10 | 17:47 en erickvandijk | 11-09-10 | 18:05
Dat ik iets uit wiki kopieer betekent niet per sé dat het niet waar is/common knowledge is (Ongeveer 1.130.000 resultaten via google, je moet er toch een uitkiezen). Het enige wat ik probeer te vertellen is dat iedereen met een gezond verstand deze dingen kan begrijpen en daar dus geen heilig geschrift voor nodig heeft. Ik heb, als ik daar behoefte aan zou hebben, ook geen huis/tempel/moskee van god nodig om mijn geloof te beleiden. Het zijn de typische hokjes waar we alles maar in willen duwen, om maar vooral alles helder en duidelijk te kunnen cathegoriseren. Heel lang geleden goldt het volgende; de staat houdt ze arm, de kerk houdt ze dom. Maar als je heel eerlijk bent is daar hedentendage nog geen spat aan veranderd in welk deel van de wereld dan ook.

@ weisse rose

En wat zegt die stephen hawkins volgens jou dan?

ik maak het je makkelijk
over het begin van het universum....de big bang dus
http://www.pbs.org/wnet/hawking/universes/html/bound.html

Ze redeneren helemaal terug naar het begin van de reis van het universum
Maar stoppen net voor het allereerste begin omdat ze daar nog een werkbare theorie voor moeten uitwerken.
ach lees zelf maar

@ vraagtekentje

ik heb niks gezegd over wiki

Maar wel dat je opsomming niet klopt. En al helemaal die flauwe kinderachtige opmerkingen die je aan dat boek toeschrijft.

Misschien is het dat je de luxe van hedendaags leven gewend bent.
Wie heeft er voor gezorgt dat die leefregels een normaliteit zijn geworden voor fatsoenlijke mensen. Dat wij niet meer als beesten leven.
Juist de geschriften en het 1 god systeem. Hieruit zijn jou verworvenheden uit geevolueert. Makkelijk om dan achteraf te zeggen van ha wat een achterlijk boek! en ha wat een achterlijjk geloof.

Vroeger was het een stuk normaler iemand zomaar te vermoorden bijvoorbeeld. Ze leefden toen in een ietwat moeilijkere tijd (kan je je niet eens voorstellen) en wat jij vanzelfsprekend vind was toen echt niet zo vanzelfsprekend.
Maar dat harde is bestreden en nu leven we lekker relaxed.
Beschaving heet dat.
Er zouden meer mensen weer eens moeten gaan lezen over die dingen in plaats van je roots belachelijk te maken.

Niemand heeft een altaar of kerk nodig om te bidden en zijn geloof uit te oefenen.
(zei je nou zelf dat je geloofd?)
De kerk heeft mensen nodig.Zonder mensen kan de kerk niks .
Zelfs in de geschriften staat dat de kerk zelf niet heilig is.

VlinderMeisje | 11-09-10 | 17:39
Oh ja dus o.a. omdat.. staat er in het begin van vraagtekentje | 11-09-10 | 17:13 o.a. staat voor onder andere, had je die zelf wel gelezen?
Ik heb je dus heus wel begrepen maar omdat ik het zo vreemd vindt dat je zo uit je plaat gaat van het "zij doen dit dus wij ook" sprak ik je aan. Let op sprak je aan, ik schreeuwde niets.
"Maar omdat dit bericht toevallig over moslims gaat is mijn commentaar daar ook op gericht. Snap je het nu wel?"17:39
Niets toevallig dus dat je meteen de PVV erbij sleept als je niet verder in het partijprogramma hebt gelezen en hierdoor dus wel degelijk de PVV als een one-issue partij neer zet. Met zulke aanhangers heb je dus geen tegenstanders nodig, je maait zelf al alle gras voor je eigen voeten weg en maakt het de "oppositie" wel erg makkelijk.

@ erickvandijk | 11-09-10 | 19:26
Die tien geboden zijn tamelijk universele waarden, die van oudsher over de gehele wereld bij volkeren, culturen en religies van uiteenlopende aard en mate van beschaving te vinden zijn en dus niet bedacht door joden of christenen en ook niet per sé religieus van aard (met uitzondering van die over God gaan, al is bijvoorbeeld de exclusieve verering van de eigen god of goden in iedere religie een absolute vereiste).

erickvandijk | 11-09-10 | 20:06
Nee, ik geloof niet in een god en hang geen religieuze stroming aan.
"Vroeger was het een stuk normaler iemand zomaar te vermoorden bijvoorbeeld" ja de spaanse inquisitie en de kruistochten waren leuk en gezellig, brought to you by a cult in your town!
Als ik jou nou eens zou vertellen dat jouw geliefde geloof er voor zou zorgen dat ik enkel het recht van het aanrecht had en om met mijn benen wijd te liggen om voor nieuwe zieltjes te zorgen. Ik ben een Aletta Jacobs meer dankbaar dan god voor mijn verkregen rechten. Nu ben ik geen rabiate feministe maar er zou vanuit het oogpunt van atheisten meer respect voor vrouwen zijn (zij mogen studeren, stemmen, werken) dan bij de religieuzen. Dat ik nu zo heel relaxed kan leven is nog niet zo lang vanzelfsprekend en er zijn delen van de wereld waar dat nog steeds niet mogelijk is juist vanwege religie.

@ mohell

Dat is pure onzin
achterlijk ook nog!
Hier een scenario van cpb
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/publicaties/artikelen/arch...

In 2050 zal Nederland volgens de bevolkingsprognose 17,6 miljoen inwoners tellen. Nu zijn dat er 16,3 miljoen. Afhankelijk van de economische groei en de ontwikkeling van de verzorgingsstaat kan de bevolking sneller of langzamer groeien. In een samenwerkingsverband tussen onderzoeksinstituten is in vier scenario’s de variatie in bevolkingsgroei onderzocht. In het scenario met de hoogste economische groei telt Nederland in 2050 ruim 20 miljoen inwoners.
-------dus de GEHELE bevolking---------

dus de geschatte aantal MOSLIMS (niet immigranten ) in 2050 is ongeveer 1,3 miljoen!
WAT EEN TSUNAMI ZEG
1,3mlj moslims op de 18,7 mlj andere nederlanders
(in het ons voordeligste scenario)

Dus jij besnijdt piemeltjes mohel
http://en.wikipedia.org/wiki/Mohel

kan je wel zien dat het joods en het islamitische volk broers waren van origine.
Die besnijdenissen vinden historisch alleen bij jullie twee plaats

@erickvandijk | 11-09-10 | 20:26
Één agressieve wesp is ook voldoende om een tuinfeest met 100 genodigden gruwelijk te verstoren. Dus wat is je punt?

Heeft Gretta gereageerd op dit nieuws?

@ pielewaaier | 11-09-10 | 12:07
Een wat late reactie, in de hoop dat je het nog leest:
Het is van levensbelang om de extremistische, gewelddadige moslims de pas af te snijden. De extremisten zelf zijn praktisch verloren, maar de meelopers nog niet. Hun moet duidelijk gemaakt worden dat respect voor de koran en Mohammed niet vanzelfsprekend is, maar dat er ook een andere zienswijze mogelijk is. Dat doe je niet door als niet-moslim te doen alsof je de islam een geloofwaardige, respectabele godsdienst vindt, integendeel. Mohammed moet zo snel en grondig mogelijk van zijn voetstuk gehaald worden. Dat is op den duur in het belang van ons allen, moslims en niet-moslims.

Jezus van Nazareth | 11-09-10 | 20:36
Helemaal gelijk. Maar tegen dit soort ongedierte is Vlido een gelegitimeerd wapen.

@ kelele

klopt
maar wij hebben geen boedistische staat toch
....of wel?

erickvandijk | 11-09-10 | 20:26
Daar was ik al bang voor. Ik vroeg me al af wanneer iemand mijn nick in verband zou brengen met besnijdenis. Je zit er dus naast.
Mijn nick is een combinatie van twee namen en heeft niets met het joodse geloof te maken.
Eerdaags verander ik mijn nick wel.
.
Je komt wel met een heel oud linkje aan zetten. Uit 2004.
Weet je dat we NU AL bijna aan de 17 miljoen zitten !
Het cpb is er in opdracht van de regering op uit om ons voor te liegen.
De autochtone bevolking zou al gedaald zijn als we de moslims niet hadden.
Zij zijn degenen die voor de groei zorgen en het gaat dus harder dan je denkt.
Tot nu toe is de moslimbevolking elke 9 jaar verdubbeld, waarom zou dat veranderen als zij maar door blijven fokken en elk jaar (nieuwe) partners uit het thuisland halen. (50.000 per jaar als we het geen halt toeroepen.
Laat jij je maar lekker in slaap sussen.

@ jezus van nazaret

eigenlijk maakl jij mijn punt hier wel erg duidelijk

een wesp word pas agressief als je hem aanvalt
En wil die een tuinfeest van 100 man verpesten betekent dat dus dat ze met z'n allen op die ene wesp jagen

Dat is mijn punt eigenlijk wel ja .......bedankt

erickvandijk | 11-09-10 | 20:54
"een wesp word pas agressief als je hem aanvalt"
Onzin: een wesp wordt agressief als hij zich aangevallen voelt, en dat is iets wezenlijk anders. Een beweging waarmee jij niet bedoeld maakt zo'n beest al pissig. Hetzelfde geldt voor de mohammedaan: er is niets voor nodig om dit volk kwaad te maken. Gewoon zeggen dat je hun moordenaarshandleiding in de fik wil steken is voldoende voor weer vele boze muzelmannen. Die dus wel daadwerkelijk dingen gaan slopen, met één verschil: zij slopen andermans eigendommen. En ook de eigenaar ervan, net hoe het hun uitkomt. Daarom is voor de wesp ooit Vlido uitgevonden. Voor de mohammedaan hebben we een retourtje bedacht.

@ mohel

Nou dan hebben ze goede scenario's bedacht
Want in de grafiek van 1 van die scenarioe's staat toch echt dat er 17 mlj tyotale bevolking is in nl.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/publicaties/artikelen/arch...

Flavius Titus | 11-09-10 | 21:02
De moslim áánkijken is al genoeg om ze furieus te maken....

erickvandijk | 11-09-10 | 21:02
Eerst lezen, dan blazen.
"Je komt wel met een heel oud linkje aan zetten. Uit 2004.
Weet je dat we NU AL bijna aan de 17 miljoen zitten !"
En wat minder bier, je gaat slordig schrijven.

mohell | 11-09-10 | 21:06
Daarom heb ik heel even met het idee een vrolijk zwarte of donkerbruine boerka met zo'n gaasje te kopen gespeeld....

@ erickvandijk | 11-09-10 | 19:02
Wetenschap is natuurlijk geen geloof, ook al is het gebaseerd op de aanname van de geldigheid van de wetenschappelijke methode. Het vormt in ieder geval nergens de basis voor de politiek, hoogstens als een soort van 'rechtvaardiging' voor ideologieën, die verder niets met wetenschap te maken hebben. Voorts is wetenschap een zeer nuttig middel om kennis te vergaren over de werking en eigenschappen van onze werkelijkheid en deze kennis toe te passen. Mede dankzij de wetenschap bestaat dit blog.

Atheïsme is netzomin een religie als het niet verzamelen van postzegels een hobby is. Atheïsme is niet gebaseerd op (gezochte) bewijzen voor het niet bestaan van een god, maar op het ontbreken van bewijs voor het bestaan van een god.

Het feit dat de wetenschap geen antwoord heeft op de oorsprongsvragen, is natuurlijk geen bewijs voor het bestaan van een god. De meeste atheïsten en wetenschappers gaan er niet vanuit, dat alles uit 'niets' is ontstaan, maar geven simpelweg toe, dat zij het niet weten. Het feit dat men niet alle vragen des levens kan beantwoorden, is nauwelijks reden om maar een religieus bedenksel tot waarheid te bombarderen.

Streven naar macht en bezit bepaalt inderdaad in hoge mate hetgeen mensen drijft bij wat ze doen en zelfs bij de standpunten die zij innemen. Ook is het juist, dat religie door de gehele geschiedenis heen is gebruikt om dat streven te bevorderen. Ik schrijf overigens met opzet 'gebruikt' en niet 'misbruikt', omdat het nog maar de vraag is of en in hoeverre religie is bedacht juist om macht te kunnen vergaren en uitoefenen.

Flavius Titus | 11-09-10 | 21:08
Ik vind de blauwe het mooist.

@ erickvandijk | 11-09-10 | 20:52
Je mist 'the point'. Dat wil nog niet zeggen, dat onze huidige normen en waarden zijn gebaseerd op het christendom. Ook voor de komst van het christendom in ons land golden dergelijke waarden al.

mohell | 11-09-10 | 21:11
Voor jou of voor mij? Ik geef toch de voorkeur aan een zwarte, denk ik. Leer of latex, daar ben ik nog niet uit. 't Mag niet te kinky worden, want dan krijg ik daar weer problemen mee.

Zo'n burqa leidt alle aandacht naar de ogen van de vrouw eronder en ik moet zeggen: velen van die burqadraagsters kijken uitzonderlijk geil uit hun ogen. Ik heb weleens het idee, dat het niet gaat om het bedwingen, maar juist om het opwekken van sexuele gevoelens.

Flavius Titus | 11-09-10 | 21:14
Nah... leer en latex doen me wel erg aan vuilniszakken denken.
Blauw met borduurseltjes en kant voor mij. Neem jij maar een zwarte wollen met een stoere postbodestreep op de zijkant.

Kelele Nyingi | 11-09-10 | 21:19
Is er eigenlijk een minimale lengte verbonden aan een boerka? Ik weet niet hoe het precies zit met de Arabische kledinglijn. Maar een zwarte, ultra dunne latex boerka, die tot 40 cm boven de knieën reikt, gecombineerd met die grote, zwarte zaadvragende ogen die je door het gaas aanstaren zou voor de wat oudere farouk wel eens beter kunnen werken dan een grote dosis Viagra.

@erickvandijk | 11-09-10 | 20:54
Je gaat compleet voorbij aan de vraag: what the fuck heeft die wesp überhaupt op het feest te zoeken? De hele tijd irritant rondzoemen (het liefst rond meisjes van een jaar of 9), niet snappen dat mensen daar op een gegeven moment genoeg van krijgen en gaan steken als iemand 'm dat probeert duidelijk te maken.

En jij bent dan degene die hard gaat roepen dat een wesp ook een mens is en dat het onze eigen schuld is dat ie gaat steken. Dat we de wesp met goed onderwijs en nestcoaches heus op het rechte pad zullen krijgen.

En de wesp? Die gaat gewoon door met wat ie normaal acht. Tot iemand 'm plat slaat natuurlijk. Bij voorkeur met dit boek: http://nl.wikipedia.org/wiki/Erik_of_het_klein_insectenboek_(boek)

mohell | 11-09-10 | 21:20
Maakt Adidas nu ook al van die gewaden? De sportboerka? Dat wordt een hit. Nu kunnen alle fatima's op karate en gaan parasailen.
En tennis, niet te vergeten.

@mohell | 11-09-10 | 21:20
Kant? Ik heb bijna alles van Kant! :P

@Flavius Titus | 11-09-10 | 21:29
Parasailen kan ook prima met een gewone burka hoor. Hejje geen chute voor nodig... :P

Flavius Titus | 11-09-10 | 21:25
40 cm boven de knie is niet mogelijk voor Arabischen. Net als bij de mannelijke genitalien van Arabieren hebben clitorissen doorgaans kolossale proporties en zouden dus onder de Burka bungelen. Alhoewel, mogelijk ook verhuld door een woud schaamhaar, want dat wordt daar doorgaans niet gemaaid. HAHAHAHA, dit is natuurlijk flauwekul. Die klitten zijn er allemaal afgehakt. Maar dat van het schaamhaar klopt wel. Ook wel begrijpelijk. Lijkt me heerlijk als je ligt te beffen dat het net is of je de profeet een tongzoen geeft.

@ Flavius Titus | 11-09-10 | 21:25
Ik weet wel dat er een regel is voor de jurk die mannetjesmoslims dragen en waarvan veel moslims denken, dat die ook voor hun broeken geldt: boven de enkels zijn. Of deze regel ook geldt voor vrouwtjesmoslims, weet ik niet. Voor de rest denk ik dat je gelijk hebt. En als ze het jarretellegordeltje verwisselen voor een bomgordeltje, is zelfs Osama ben Laden niet meer te houden.

Sobieski de Nodige | 11-09-10 | 21:35
"Lijkt me heerlijk als je ligt te beffen dat het net is of je de profeet een tongzoen geeft."
Nu ja, smaken verschillen. Je zou ook kunnen tekenen bij één of andere divisie van de taliban. De gezichtsbeharing van Ibn Mohammed Bah is inderdaad hetzelfde als die van zijn Arabische zuster, tussen de knie en de navel grofweg. Ik neem aan dat ze beide ook evenveel roken, dus daar zal je het verschil ook niet aan merken. Het scheelt je alleen iedere keer het uitkleden, want Ibn heeft slechts een tulband op. En een boel gezeik achteraf. Of de Arabische zuster moet hetzelfde foefje toepassen dat Maria ook ooit gedaan heeft: het was een engel. Maar ik vrees dat de Arabische zuster haar klassiekers niet zo goed kent. Of jij moet echt een engel zijn, dan klopt alles ook weer.

vraagtekentje | 11-09-10 | 19:49
De enige reden waarom jij het 'common sense' vind is omdat het vandaag de dag onderdeel is van onze cultuur en maatstaven. Door welk boek zou dat toch komen.

@ Raptor | 11-09-10 | 21:49
Dat komt door de diepmenselijke behoefte naar een leven in harmonie met zijn omgeving of tenminste een leefbare samenleving. Het staat ook in religies, omdat die religies door mensen zijn bedacht. Je moet de boel niet omdraaien.

Kelele Nyingi | 11-09-10 | 21:54
Ik weet ook wel de normen en waarden niet zomaar ontstonden toen de Bijbel net was geschreven en ook wel bestonden voor deze tijd maar het neemt nog niet weg dat er voor de introductie van de Bijbel er in West-Europa een heel andere cultuur was. De Bijbel heeft zeker een stempel gedrukt op de Westerse manier van denken, doen en laten.

-weggejorist-

Raptor | 11-09-10 | 21:58
De bijbel / het christelijk geloof hebben wel zeker een stempel gedrukt, maar de vraag is of het effect groter was door de religie of tegen de religie in.

christenen in gazastad smeken om bescherming....niet alleen daar....doen ze in europa ook....maar hier wordt er niet geluisterd....

Wat gij niet wil wat u geschied, doe dat ook een ander niet!

Nooit van gehoord zeker...

poepinonderbroek | 11-09-10 | 22:00
"...aangezien het jodendom geen ras is maar religie."
Dan geldt dat natuurlijk ook voor anderen. En daarom zal je me gelijk moeten geven als ik zeg dat het genetische afval, wat de mohammedaan nu eenmaal is, zich er nooit meer mag beroepen racistisch bejegend te worden, als je hem aanspreekt op zijn lidmaatschap van de criminele organisatie die de islam is.
Dus opgerot.

De eerste keer trouwens dat ik jezus zie met een stropdas om...

ZO!!!, kunnen die prehistorische moslim creaturen uit de Gaza dan al vuur maken?!?!?

Bijbels te koop. Slechts 15 euro per stuk, voorzien van aansteeklont. Grote bestellingen gaarne tijdig aangeven, dan kunnen we de persen weer laten draaien. Ja wij zorgen er wel voor dat de bijbel toch het best verkochte boek blijft (en dus niet de Koran).

ook doodschieten dan maar :) wel zeiken over de koran (en terecht hoor ) maar dan wel vervolgens als eerste de barbaar uithangen BAH!!!

Je wil niet dat je heilig boek wordt verbrandt, maar verbrandt wel die van anderen - lekker logisch weer. Typisch voor jezelf beter achten en overtuigingskracht meten met je kracht om met kwaad te vergelden.

'wat zou jezus doen?'
'wat zou mohammed doen?'

@paardenstaart | 11-09-10 | 10:24 : Precies! En DAT is nu PRECIES de reden, dat alle regeringen TEGEN die koranverbranding zijn: Ze zijn BANG! BANG dat ZOVEEL moslims kwaad zullen worden, dat ze ze niet tegen kunnen houden! En ook bang dat de OLIEKRAAN dan dicht gaat.
Alle VOLKEN daarentegen hopen dat de verbranding doorgaat, want dan laat de islam haar WARE gezicht zien. Maar helaas, het ging weer n's niet door....
Volgende keer beter.

In een land waar men de koran tolereert
worden al snel mensen vermoord in naam van allah

In een land waar je de koran niet mag verbranden
is geen vrijheid van geloof

Verbeter de wereld
Verbrand een koran

als de moslims de niet moslims nog eens aanvallen zullen de kaaba en het graf van de profeet waarschijnlijk niet lang meer ongeschonden blijven.

Keep crying, muslims, untill someone will give you something to cry about.

het is niet te geloven: op de dag, dat in naam van allah duizenden mensen zijn vermoord, mag je de handleiding van allah niet in de fik steken, omdat dan de volgelingen van allah: met geweld dreigen. He, moslim! ^@#& you! (pakt koran en aansteker)

@erickvandijk
Even in het algemeen dan maar; waar komt jouw PVV-fobie vandaan? Voor iemand die zo zeker in het leven staat als jij pretendeert zou dat geen issue mogen zijn. Vragen...

Zo ziet u maar - als ze maar een reden hebben laten ze hun ware aard zien
(die van de islam liefde, vrede, wijsheid en tolerantie).
Ook hun bedoelingen worden dan zeer duidelijk.
Van het moment dat zij de kans zullen hebben zullen ze meer dan goederen vernielen dan zullen de christen honden volgen.
PS.. dit waren geen moslimterrosten in actie, maar gewoon gelovige islamieten...

@ @ pitabroodje | 11-09-10 | 11:59
Hier geldt weer dat macro-sciaal doodsdrift en zelfdestructie zo massaal aanwezig is ook onder de politici dat de feiten ontkent worden, men onmachtig is in handelen omdat onze beschaving bestaansmoe is.
*
Waarom gaan we het allemaal zo ver zoeken - om te gaan helpen ?
Waarom gaan wieden ver weg, maar niet in onze eigen tuin ?
*
Tientallen puinhopen waarvoor wij geen geld zouden hebben :tienduizenden daklozen waaronder kinderen, kinderen onschudlig opgesloten in gevangenissen wegens geen geld voor GGZ-intsellingen - daardoor de nodige psychische hulp missen waardoor zij mishandeld worden, de ouderen die in " ouderenkampen" de nodige zorgen moeten missen en daardoor mishandeld worden, etc. etc..
*
Steeds meer : EIGEN VOLK LAATST !
*
Dat is niet meer met de rede te verklaren , daar zitten zwaar psychische stoornissen achter - zeker bij onze politieke en religieuze leiders.
Maar gezien die doodsdrift en zelfdestructie macro-sociaal zo determinerend is kan dit jarenlang doorgaan en wordt hetsteeds erger, daardoor steeds meer desocialisering en dehumanisering van het westen.
*
Kijk maar naar de miljardairs over heel de wereld, zij hebben mensen laten werken aan overlevenslonen en minder en dan gaan zij plotseling met
kapitale bedragen aan liefdadigheidswerk doen - ook ver weg...
*
Totale verdwazing die kenmerkend is voor het einde van een beschaving daarom dat dan ook de ideologie van een agressieve religie steeds meer de overhand krijgt - wij gaan als het westen met zijn terminale democratie gestaag naar de ondergaan, armoede voor velen , veel geweld en wellicht weer een nieuwe grote oorlog.
*
Hoe kwam er in het verleden een einde aan het massaal doodsdriftig en zelfdestructief zijn ?
Juist door een zelfreinigende oorlog waardoor het bewust-zijn zoals de slinger van een klok van de ene kant terug naar de andere kant gaat.
Nog even en we zitten op het ene uiterste punt- na een boel ellende en verderf zullen wij dan weer de andere kant opgaan.
Zolang de massa niet opgevoed wordt in open-bewustzijn zal deze slinger zijn gang blijven gaan van het ene uiterste naar het andere uiterste.
Wij hebben nagelaten gedurende de lange periode van vrede ons zijn te ontwikkelen, dat betalen wij elke dag steeds meer met menselijk leed.

@@ ERIC VAN DIJCK - EN ZIJN RESPONDERS !!!
Na uw religieuze en maatschappelijk wijsheden laat mij toe u met u allen
wat domheid te delen :
* de enige vrijheid die wij hebben is hoe wij tegenover de dingen staan die wij ervaren
* elk oordeel is gevestigd op een vooroordeel.
* wij kunnen de werkelijkheid niet kennen, zeker die van een ander niet
#
Sorry maar daardoor begrijp ik uw wederzijdse plempsels met de Heer Van Dijck niet ?
Wat is daar de zin van ?
Kunt u dan beter, gezien jullie uitgebreidheid en diepgang niet met zijn allen naar bv MSN gaan ?
**********************************************************************
NOOT AAN DE REDACTIE : hier gratisch advies waardoor u zich van andere sociale nieuwssites kunt gaan onderscheiden : verbindt aan uw website 1 over meerdere Chatrooms .... kan u samendoen met GeensTijl en het Pow-gebeuren -
*********************************************************************

Achterlijke cultuur, ik ben dan ook niet voor (boeken) Koran verbranden maar van die achterlijke moslims verbranden!
Hier hoor je de wereld niet schokkend over...I LOVE JEZUS

Word er een beetje moe van elke keer die acties van de moslims,en de berichten hierover.
Geef ze geen publiciteit,dan ergeren wij ons er ook niet aan dat ze toch overal mee wegkomen!

Kijk, en zo hoort het, ook volgens de bijbel.
oog om oog, tand om tand.
Laten we hopen dat al die religieuzen elkaar nu eens voorgoed afslachten, dan kunnen wij verder met de normale mensen van deze wereld.

Je hoort niets van Van Agt, over de christen in de Gaza strook.
Ze hadden dat nooit moeten afgeven de Israelische, want je ziet hoe ze nu elkaar afslachten als mens nul,nul waard. http://members.home.nl/w.brasse/israel_van_agt.htm

@Flavius Titus | 11-09-10 | 18:23

Eric zegt dat hij een atheïst is maar hij lult zoveel lijkt wel een ex Jehovagetuige die lullen ook zoveel en weten naar hun mening overal een antwoord op.

Nu we het toch hebben over bijbelse zaken.
Ik zal meer te denken (na de verdubbeling van de moslims in nederland .......)
van een stiekeme plaag.........hehehe
dunt het weer een beetje uit .
En dan daarna ze net zo kort houden ,als zij doen met buiten landers in hun eigen land ....klaar ook weer opgelost !

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

Las Vegas naar NL:
 

Column

Katinka Polderman

Opnieuw is er onrust ontstaan rond Tofik Dibi. Gisteren maakte de politicus in een persconferentie...
meer >

Files

0 / 0 km

meer files