*

Deense kranten doelwit terrorisme

Deense kranten doelwit terrorisme

De Deense politie heeft woensdag vier terreurverdachten aangehouden in de plaatsen Herlev en Greve. Dat meldde de Deense krant Politiken.Het Deense dagblad zou zelf een van de doelen zijn geweest. Een ander doelwit was naar verluidt de krant Jyllands-Posten, die bekend werd door Kurt Westergaards spotprenten van de profeet Mohammed te publiceren.

Drie verdachten komen uit Zweden. Het gaat om een 44-jarige Tunesiër, een 29-jarige Zweed van Libanese afkomst en een 30-jarige Zweed. De vierde verdachte is een 26-jarige Iraakse man die asiel zocht in Denemarken. Tegelijkertijd arresteerde de Zweedse politie een 37-jarige man van Tunesische afkomst in de hoofdstad Stockholm. Bij huiszoekingen vonden de agenten onder meer een wapen met geluiddemper, munitie en plastic strips die kunnen worden gebruikt als handboeien.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg Spitsnieuws op Facebook!

Spits Redactie | 29-12-10 | 16:29 | 45 reacties

Reacties

Hmmm, volgens mij is dit een incident. En niet typerend voor een bepaalde religie/levensopvatting.

[moslim mode]
Dat ies koeltoer wai moetten shterven vor allah andersh makt hai onsh dood.. of ietsh in die richting iek denk.
[/moslim mode]

Kennelijk zijn die cartoon nog niet vaak genoeg gepubliceerd. Nog maar een keer graag, Nederlandse media!

'Bij huiszoekingen vonden de agenten onder meer een wapen met geluiddemper, munitie en plastic strips die kunnen worden gebruikt als handboeien.'
Vier gays op zoek naar spanning?

kanslozen benutten hun kans op 15 minuten Warholglorie op deze troosteloze, hopeloze, humorloze, inhumane wijze.....zielige schepsels...

@ Foto: dat kinderen van die leeftijd met zulke teksten rondlopen zegt genoeg over de hersenspoelpraktijken in die 'culturen'. Tegen de tijd dat die kinderen oud genoeg zijn om voor zichzelf te denken en een eigen mening te kunnen vormen is het kwaad al geschied. Er wordt gewoon narigheid gekweekt - dat belooft nog wat voor de komende jaren.

Mensen, doorlopen aub, ies koeltoer. Is het schaatsen al weer begonnen btw?

Wedden dat die irakees alsnog asiel krijgt in Denemarken? Zoniet dan wil de PvdA hem hier vast wel hebben.

Het wachten is op een rechter die de publicaties als uitlokking van terrorisme ziet en censuur toepast.

Dit is gewoon de islamitische manier om het gastland te bedanken voor de onbaatzuchtige opvang, en het bieden van een veilige haven.

Dus als ik het goed begrijp heeft die Deense mevrouw Wilders met al haar gedoog daar ook nog niks klaargemaakt?

Het wachten is op een rechter die de publicaties als uitlokking van terrorisme ziet en censuur toepast.
Links Handig | 29-12-10 | 15:51

Da's een linkse oplossing. Die werken niet.

Dat is nu het grote gevaar van de islamisering in europa. Het moet gewoon gestopt worden voordat onze (klein)kinderen dadelijk met hoofddoekjes (kopvodden) rondlopen.

@ Sanglier | 29-12-10 | 15:56

Volgens mij is (progressief) links vóór vrije pers en vrije meningsuiting, maar geenszins verbaast u mij met uw kromme conclusie. Sarcasme is evenmin aan u besteed, zo te zien.

@ Kouwe Kees | 29-12-10 | 15:41
-
Die link had ik nog niet gemaakt.
U is ervaringsdeskundige?

wegsturen naar land van kamelen en onderdrukking

Voor geintresseerden.. er is een e-reader van onderstaand schrijven beschikbaar...
Mohammed Rasoel De Ondergang van Nederland Land der naiëve Dwazen
Een aanrader voor iedereen, die nog de hoop heeft dat Nederland een Nederlandse rechtstaat is.

Die 26 jarige is in ieder geval uitgezocht.

@ hmtja | 29-12-10 | 16:06
Nouuu .. ervaringsdeskundige is groot woord. Thuisamateurisme eerder ;).
Geen mannen (ook niks mis mee, maar niet my cup of tea), maar is best leuk hoor .. de ene keer jij eens in de boeien, mag zij los, de andere keer weer eens andersom. Niet aan te raden als je de persoon in kwestie niet goed kent. Denk ik ... nooit in de problemen gekomen haha. Geen filmische verhalen dit keer.

@Dr. Snoepjes | 29-12-10 | 15:45
Precies ook mijn gedachten.

Volgens mij is (progressief) links vóór vrije pers en vrije meningsuiting....
Links Handig | 29-12-10 | 16:01

...voor moslims en linksche roeptoeters cq. belangenorganisaties. Andersdenkenden worden door linksch op allerlei legale en illegale manieren bestreden.

Wat bedoelt u precies met progressief links? Links, gericht op vooruitgang? Wat verstaat u onder vooruitgang? Meer ambtenaren? Meer subsidie? Meer immigranten? Hogere sociale lasten? Meer belastingen? Meer dingen die in werkelijkheid duiden op achteruitgang?

"Wat verstaat u onder vooruitgang? Meer ambtenaren? Meer subsidie? Meer immigranten? Hogere sociale lasten? Meer belastingen? Meer dingen die in werkelijkheid duiden op achteruitgang?"

Uw mindset is al verwrongen. Een argumentenreeks is dus zinloos - zie het andere topic als bewijs.

Links Handig | 29-12-10 | 16:25
Toch aardig van je dat je het nog zo lang probeert.

op een gegeven moment kan een mens het best wel moe worden en meer zeg ik er niet van.

@ Dwaaas | 29-12-10 | 16:28

Arrogantie, koppigheid en een groot ego doen het werk voor mij.

@Sjonnie_40 | 29-12-10 | 16:07
Djeez, kijk wel ff uit wie je citeert ja?
http://vorige.nrc.nl/binnenland/article2471077.ece/Vijf_jaar_cel_voor_Mo...
Serieverkrachter Zoka Mansoor van A. (59) is in hoger beroep tot vijf jaar cel veroordeeld, onder meer wegens seksueel misbruik van een minderjarig meisje en overtreding van de Opiumwet. (...)
De van oorsprong Pakistaanse Van A. is in de jaren negentig geregeld in het nieuws geweest. Onder de schrijversnaam Mohammed Rasoel publiceerde hij het pamflet De ondergang van Nederland, land der naïeve dwazen. Van A. verscheen regelmatig op de tv vermomd met een palestijnensjaal. Toen heette hij nog officieel Zoka F. Onder de naam ‘Son of Tarzan’ werkte hij als variétéartiest.

Uw mindset is al verwrongen.
Links Handig | 29-12-10 | 16:25

U projecteert.

@paridae | 29-12-10 | 16:38
Ik heb het zonder te stoppen uitgelezen, en ik kan me hierin volledig vinden. Het is een verhaal zonder poespas, en citeren is geen sprake van, maar een guide voor mensen die denken dat alles wel meevalt. Tevens wil ik u wijzen op het feit dat deze schrijver onbevooroordeeld zijn relaas doet.

Uw mindset is al verwrongen.
Links Handig | 29-12-10 | 16:25

Nou, vooruit. Wat verstaat ú onder vooruitgang?

Dr. Snoepjes | 29-12-10 | 15:45
Dan heb je ze nog niet gezien van de Westboro Church, dit is maar een verdwaald schaapje, daar zijn ze met honderd. Dat zijn die fijne gasten die met spandoeken Amerikanse soldaten opwachten bij thuiskomst en de huid volschelden in de naam van god. Neemt natuurlijk niet weg dat aanslagen beramen omdat een anders iets anders dan jij denkt, volkomen onzinnig en achterlijk is.

@pica
Hoopt dat degenen die dit bord in dat jongetjes hand hebben gedrukt inmiddels zijn vertrokkken naar de 72 maagden zonder langs start te zijn geweest. *kots*

Het ware gezicht van de islam.
Men moet niet raar gaan kijken als de Zweden een keer terug vechten

@Sjonnie_40 | 29-12-10 | 16:44
De man is een veroordeelde serieverkrachter (w.o. een minderjarige) en godbetert een varieté artiest. Die neem ik niet meer serieus.

Tegen de tijd dat die kinderen oud genoeg zijn om voor zichzelf te denken en een eigen mening te kunnen vormen is het kwaad al geschied.
Dr. Snoepjes | 29-12-10 | 15:45
Er wordt niet geleerd voor zichzelf te denken er wordt geleerd de profeet te volgen, want Allah heeft de macht en weet het beter. Mensen mogen niet teveel denken, want dat is Godslastering.

Vrijheid van meningsuiting, de wet staat boven alles.

De Deense en Zweedse opsporingsdiensten winden er in een persconferentie in ieder geval geen doekjes om: ze hebben geweldig werk geleverd, de samenwerking is uitstekend en iedereen kan weer rustig gaan slapen. Buiten de wapenvondst (wie heeft er nu geen tie-wraps in de auto liggen...) is er nauwelijks concreet bewijs en over drie dagen staan de heren weer op straat. Godt nytår!

Wat sommige mensen al niet doen/van plan zijn om in aanmerking te komen voor 70 maagden in een nog steeds niet aangetoond paradijs. Als ik de kranten zo volg wordt het trouwens steeds lastiger om aan de vraag te blijven voldoen.
Verder ben ik van mening dat de Aaahh-Bra verboden moet worden.
Zit niet eens een sluiting aan.

@ Kouwe Kees | 29-12-10 | 16:19
-
Filmisch verhaal lijkt me gezien het tijdstip van de dag ook niet echt geschikt.

Dit valt goed bij die Denen!

Best raar, al die vlijt om kwaad te doen. Iedereen die eerlijk de wereld in kijkt zal moeten toegeven dat de profeet-met-bom-in-tulband trefzeker het ware gezicht van de islam weergeeft.
Dat het balkje voor de ogen van betrokkene is weggelaten, dat is inderdaad niet zo netjes voor z'n privacy.

@ hmtja | 29-12-10 | 17:20
Jeuj, thuis! Haha .. zat eerder te denken aan die standaard aflevering in elke te lang lopende comedy: (semi)hoofdpersonage ontmoet mooie meid, stelt voor om spannende nacht te hebben in hotelkamer, glimlachend handboeien omdoet en er vervolgens er met zijn geld vandoor gaat. * canned laughter *

.. nog in aanvulling ..
Neen, mijn 'ervaring' is slechts opgedaan in de duurzame, liefdevolle en gezonde relaties *snort* .. nou ff serieus keessie .. langere tijd vriend / vriendin en zij kwam ermee. Kees geen bezwaar. Maar niet echt spannont dus, voordat jullie zieke hoofdjes op hol slaan, m'kay.

Denemarken gaat er echt op vooruit met die wilderspolitiek he, heeft ook zoveel effect, maar niet heus

Denemarken gaat er echt op vooruit met die wilderspolitiek he, heeft ook zoveel effect, maar niet heus
amaril | 29-12-10 | 21:29

Het feit dat er terreurverdachten worden opgepakt betekent vooruitgang.
Ten eerste omdat die verdachten wordne opgepakt. Zoals het hoort.
Ten tweede omdat het een teken is dat de islam verliest. Zoals het hoort.

Bezig met verzenden!

Videos

Top 5 kortingen

Das Kapital

 
 

Column

James Worthy

Ik zat op de schouders van mijn vader. De veiligste plek ter wereld. Ik waande mezelf de windhaan...
meer >