*

Ook Marokko gaat betogen

Ook Marokko gaat betogen

Nu zo'n beetje alle landen in de hele regio een plein gevonden hebben waar de bevolking hun onvrede over het zittende leiderschap aan het uiten is, kan Marokko niet achterblijven natuurlijk. Zondag is het derhalve Dag van de Waardigheid in het voormalige Franse protectoraat.Via vooral het sociale netwerk Facebook zijn Marokkanen opgeroepen om te betogen tegen het regeringsbeleid. Activisten op internet eisen onder meer een democratische grondwet, een onafhankelijke rechterlijke macht en ontbinding van het huidige parlement.

De Marokkaanse koning Mohammed VI regeert sinds 1999. Veel zaken die de betogers zondag eisen, werden al beloofd in Mohammeds eerste toespraak als koning, maar het kwam er niet van.

Democratisch streven
Eén van de initiatiefnemers is Oussama al-Khlifi. Hij zei vrijdag in de Spaanse krant El Mundo dat de beweging onder meer streeft naar een parlementaire democratie, rechtvaardigheid en respect voor burgerlijke vrijheden. Al-Khlifi zei voorts dat de corruptie moet worden uitgebannen en dat er grondwetswijzigingen en een grondige verandering van de bestaande politieke partijen nodig zijn.

"Hier kan hetzelfde gebeuren als in andere landen, want we zijn bereid te vechten, zij het op een vreedzame manier." Al-Khlifi beroept zich op steun van veel Marokkaanse organisaties, maar de meeste politieke partijen in het land hebben zich echter van de oproep gedistantieerd.

De 23-jarige al-Khlifi is naar eigen zeggen direct en indirect bedreigd. Hij en andere actievoerders worden onder meer op internet voorgesteld als alcoholist, Algerijns spion, christen, Koranverbrander of homoseksueel.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg Spitsnieuws op Facebook!

BART | 18-02-11 | 18:29 | 50 reacties

Reacties

Nou bontkraagjes, de eerste de beste bus naar Marokko nemen.
Denk dat meeste reaguurders het niet eens zo erg vinden om hier een soebsiediepot voor open te trekken, als jullie dan daar ook blijven.
Want jullie weten nu hoe een democratie werkt en dat kunnen jullie daar de medemens hepen.
Dus, bontkraagje rechttrekken, scooter oppimpen en de route de soleil richting mrokko nemen

  • flipvandefluitketel
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 18:35
  • |
  • Quote
  • |

flipvandefluitketel | 18-02-11 | 17:35
Hepen =helpen en mrokko blijft mrokko!

  • flipvandefluitketel
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 18:36
  • |
  • Quote
  • |

Verontrustend: "De 23-jarige al-Khlifi is naar eigen zeggen direct en indirect bedreigd."
Dat hij mogelijk christen is. Geeft toch een leuk inkijkje.

  • paridae
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 18:37
  • |
  • Quote
  • |

Ik hoop van ganser harte dat Marokko heel rap veranderd in een vrij, welvarend land met enorme uitkeringen en heel veel scooterwinkels. Een soort van paradijs op aarde. En dat ze dan enorm veel extra arbeidskrachten nodig hebben die de taal beheersen en dat die dan flink gesubsidieerd worden om naar Marokko over te komen vanuit, ik noem maar een land, Nederland of zo.
Ik gun dat de Marokkanen. Zo ben ik.

  • PretMinaret
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 18:42
  • |
  • Quote
  • |

PVV, doe der wat aan!

  • zeon
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 18:46
  • |
  • Quote
  • |

Beetje raar teken op de vlag.

  • Arak Nomis
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 18:50
  • |
  • Quote
  • |

Dan maar terug naar moslemië met zijn allen. Daaahaaaaggg

  • wtf_ftw
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 18:50
  • |
  • Quote
  • |

oeps hoorde in het moslim-omroep topic

  • wtf_ftw
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 18:52
  • |
  • Quote
  • |

Verontrustend: "De 23-jarige al-Khlifi is naar eigen zeggen direct en indirect bedreigd."
Dat hij mogelijk christen is. Geeft toch een leuk inkijkje.

paridae | 18-02-11 | 17:37
Hier is het niet veel anders, als je hier (in Nederland) iets zegt wat blijkbaar te ver buiten het verstand van de gemiddelde holbewoner ligt, dan krijg je hier gelijk, aluhoed, zwakbegaafde, drugsverslaafde, bontkraag, tokkie o.i.d. op gestempeld. Jammer.

  • Umpire(t)
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 18:52
  • |
  • Quote
  • |

Wij hebben het Malieveld. Daar komen linkschmenschen bijeen om te protesteren tegen de vooruitgang.

  • Sanglier
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 18:53
  • |
  • Quote
  • |

Al die demonstraties zijn niet meer dan een poging van de islam om van elke *kuch* gematigde islamitische staat een soort Iran te maken.
En wij maar geloven dat het een zogenaamd sneeuwbaleffect is.

  • TiSNiX
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 18:57
  • |
  • Quote
  • |

laten we hier ook gaan betogen!

  • Conjo4104
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:05
  • |
  • Quote
  • |

@ Sanglier | 18-02-11 | 17:53
Of tegen de sloop. ;-)

  • You-On-A-Gin
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:11
  • |
  • Quote
  • |

betogen is prima maar niet hier, we hebben zo al genoeg last van jullie
dus doe wat
flipvandefluitketel | 18-02-11 | 17:35 zegt
ik zou vandaag nog gaan voordat je te laat bent

  • tsjajaja
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:13
  • |
  • Quote
  • |

Niet eens als jood ?

  • fokkinalien
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:14
  • |
  • Quote
  • |

@Umpire(t) | 18-02-11 | 17:52
OK. Maar worden die bedreigd (als in levensbedreiging)?

  • paridae
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:21
  • |
  • Quote
  • |

Zonder Facebook was er geen revolutie, sterke site.

  • Mr.Pineapple
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:23
  • |
  • Quote
  • |

@fokkinalien | 18-02-11 | 18:14
Joden staan in Marokko niet in het verdomhoekje. Wel bij de 2e en 3e generatie marokkaanse jongeren alhier omdat ze jodendom, zionisme en de palestijnse zaak niet goed begrijpen en vooral verkeerd worden voorgelicht door rabiate imams en haatzenders.

  • paridae
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:24
  • |
  • Quote
  • |

is niet mijn betoging , vriend !

  • mo
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:29
  • |
  • Quote
  • |

@mo | 18-02-11 | 18:29
ik zag je ook al op Halsema met je vriend-ding. Heb je nog iets inhoudelijks?

  • paridae
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:34
  • |
  • Quote
  • |

flipvandefluitketel | 18-02-11 | 17:35 zegt
ik zou vandaag nog gaan voordat je te laat bent

tsjajaja | 18-02-11 | 18:13

Bijna had ik je een handpalm gegeven, maar ik las het dan ook bijna verkeerd.
* tja, vrijmibo was vroeg begonnen*

  • flipvandefluitketel
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:44
  • |
  • Quote
  • |

mo | 18-02-11 | 18:29
Goh! bontkraagje 2.0 heeft ook iets geleerd tijdens inboergerienscoersoes?

  • flipvandefluitketel
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:47
  • |
  • Quote
  • |

zolang het niet op het malieveld of op de dam is, in marokko is een goed plan

  • Sodommer
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:50
  • |
  • Quote
  • |

Alleen maar satanisten daar-0!!

  • Los Mongoles
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:50
  • |
  • Quote
  • |

"Al-Khlifi beroept zich op steun van veel Marokkaanse organisaties, maar de meeste politieke partijen in het land hebben zich echter van de oproep gedistantieerd."
@Al-Khlifi: gooi eens met soebsiedie zul je zien wat er gebeurt.
Typisch mocro's, geen geld doen ze nog niets in eigen land.
Veel Mocro organisatie roepen ook veel maar trekken(!) zich daarna terug.

  • flipvandefluitketel
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:50
  • |
  • Quote
  • |

hoop dat de treinen richting marokko op tijd rijden en geen vertraging hebben

  • Sodommer
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:51
  • |
  • Quote
  • |

Waar ligt Marokko? Ergens in het centrum van Rotterdam?

  • neqschotje
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:55
  • |
  • Quote
  • |

Ik begin dit irritant te vinden, zodadelijk gaan die apen met vele 1000den naar europa, waar ze dankzij onze eigen politiek correcte wetten niet weg te krijgen zullen zijn. Haal alle oorlogs schepen uit Somalische wateren en laat ze de middellandse zee grens bewaken.

  • The Russian
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:56
  • |
  • Quote
  • |

hoop dat de treinen richting marokko op tijd rijden en geen vertraging hebben

Sodommer | 18-02-11 | 18:51

Kan niet snel genoeg:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/02/hsl_nu_al_zo_goed_...

  • flipvandefluitketel
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:57
  • |
  • Quote
  • |

Ik begin dit irritant te vinden, zodadelijk gaan die apen met vele 1000den naar europa, waar ze dankzij onze eigen politiek correcte wetten niet weg te krijgen zullen zijn.
The Russian | 18-02-11 | 18:56

Voor je het weet hebben we weer ik weet niet hoeveel vluchtelingen, die daarna opgehangen worden in hun land omdat ze jaren later daar gaan demonstreren.
En dan gaan de regering weer verontwaardig doen.

  • flipvandefluitketel
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 19:59
  • |
  • Quote
  • |

Ik hoop dat het snel heel goed gaat met Mrokko.
Veeeel beter dan NL. mogelijk trekt dat bontkraagjes aan!
Zijn wij van dat vulles af!

  • Cola_Heavy
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 20:03
  • |
  • Quote
  • |

@ Los Mongoles | 18-02-11 | 18:50
Als dat pentagram nèt opsekop had gestaan, dan wel hè, Sherlock.

  • You-On-A-Gin
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 20:15
  • |
  • Quote
  • |

Er circuleert een video op internet waarin de wensen van de ‘Vrije Beweging van Jongeren’ worden neergelegd. De campagne voor antiregeringsbetogingen in Marokko is daarmee van start gegaan. Ook op twitter wordt druk opgeroepen tot demonstraties, onder de hashtag #feb20. In Nederland vindt de oproep gehoor bij onder anderen politicus Tofik Dibi, zelf van Marokkaanse komaf, die op twitter zegt er graag bij te willen zijn. Met bijna tienduizend volgers gaat dat niet onopgemerkt. lees hier alles over zondag http://www.onzestem.eu/2011/02/er-broeit-iets-in-marokko-feb20/

  • degrotesmurfin
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 20:25
  • |
  • Quote
  • |

Laat de regering hier maar effe 100 mil aan soepsidies tegenaan gooien.
We kopen dan wel alleen enkeltjes voor dat tuig. Weg = weg

  • anthonius173
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 20:43
  • |
  • Quote
  • |

Ik ben benieuwd wat deze alcoholistische Koranverbrander dan onder democratie verstaat. Voor het gemak heb ik de denktrant gevolgd van mensen die instemden met de ophanging van een omgebouwde, demonstrerende drugssmokkelaar in Iran in januari 2011. Dat leek me wel zo toepasselijk.

  • guppert
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 20:52
  • |
  • Quote
  • |

Mooi zo, maar laat alle, hier verblijvende marokkanen vooral naar dat land gaan om mee te betogen.
Hopelijk worden ze zo enthousiast dat ze er blijven.

  • Puinbak
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 21:16
  • |
  • Quote
  • |

Jeetje wat een Marokkanenhaat zeg.....nooit verwacht dat Marokkanen zo'n negatieve naam hadden bij het hoogopgeleide volk alhier. En dan te bedenken dat die arme Afellay en Boulahrouz zo hun best doen in dat Oranje shirt.....nou ja als we die slechte naam toch hebben dan zullen we er maar gebruik van maken he. Bij deze de oproep aan de Marokkanen in Nederland om NOG meer te plunderen en te roven.....verdiende loon voor dat haatvolk hier......

  • maimoun
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 21:21
  • |
  • Quote
  • |

De toon mag hier idd wel wat gematigder maar ik ben het er wel mee eens dat die criminele bontkraagjes terug naar Marokko gestuurd moeten worden.
Weg met die overlastgevende rottuig!

  • skoda octavia
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 21:37
  • |
  • Quote
  • |

Wanneer die criminele bontkraagjes het land uit zijn, kan de PVV mooi opdoeken.

  • skoda octavia
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 21:40
  • |
  • Quote
  • |

maimoun | 18-02-11 | 20:21
Vooral het woordje NOG.Dat doet het hem.Voor de rest heb ik niks tegen marokijnen.Wel tegen tuig.Bontkraag wittekraag of geen kraag.

  • miko
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 21:59
  • |
  • Quote
  • |

Owkeej... Wel dan... Alle marokkanen in Nederland: SNEL TERUG NAAR MAROKKO! Demonstreren maar!
En kom nooooooit meer terug....

  • prakkie
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 23:06
  • |
  • Quote
  • |

bontkraagjes terug sturen naar Marokko en het asociale blanke reltuig ( voornamelijk PVV ers ) opsluiten in asodorpen met een dikke muur eromheen!

  • skoda octavia
  • |
  • 18-02-11
  • |
  • 23:19
  • |
  • Quote
  • |

@ prakkie | 18-02-11 | 22:06
Liever niet, joh. Als alle Marokkanen terug zouden moeten raak ik een paar uitmuntende werknemers kwijt. "Dat moeten we niet willen met z'n allen".

  • You-On-A-Gin
  • |
  • 19-02-11
  • |
  • 04:44
  • |
  • Quote
  • |

Welk plein krijgen we nu weer 24/7 te zien, wordt beetje moe van.

  • hoocheecoochee
  • |
  • 19-02-11
  • |
  • 08:03
  • |
  • Quote
  • |

Binnenkort grote leegstand in Kanaleneiland??? Iedereen "met vakantie" naar hun thuisland. Begrijp me niet verkeerd, er zitten ook wel een paar goeie tussen, die mogen dan nog wel terug komen. De rest mogen ze daar houden.

  • Fireblade1971versie2
  • |
  • 19-02-11
  • |
  • 08:59
  • |
  • Quote
  • |

Als ze nou eerst dat graf-pleuris-tering-kenker geloof opzeggen dan hebben ze al 80% gewonnen. Maar dat is het hem nou net: door dat geloof zijn ze zo dom als een vat olie geworden. Het is alleen maar (net als hier): ik wil, ik wil en ik wil. Ik, ik, ik en ik.
Ik ben moslim-moe en wil het Holland uit de jaren '70 terug met 1 verdwaalde neger en nul islamieten.

  • RJFischer
  • |
  • 19-02-11
  • |
  • 10:36
  • |
  • Quote
  • |

Als je 30 jaar lang niet in staat was mensenrechtenovertredingen in Egypte,Tunesie,enz. vast te stellen,de zittende dictators financieel steunde en wapens leverde om het volk onder de knoet te houden.EU-politici zagen enkel mensenrechtenovertredingen,op bevel v/d USA,zoals in Iran,Myanmar,Nkorea,waarbij meest direkt sancties afgekondigd werden om de eisen kracht bij te zetten. Moet deze EU nu les gaan geven in democratie ?? Hiervoor zullen andere landen veel beter geschikt zijn zoals China dat ook financieele steun kan geven en Turkije,arabisch verwand, dat meer democratie dan de EU tentoon heeft gespreid

  • Alternatief kritisch
  • |
  • 19-02-11
  • |
  • 10:37
  • |
  • Quote
  • |

Niet dat ik mensen nu een vrijbrief geef om mij uit te schelden, maar ik zou het niet heel erg vervelend vinden om voor alcoholist, Algerijns spion, christen, Koranverbrander of homoseksueel te worden uitgemaakt. Klinkt beter dan dat ene woord wat ze hier kennen. k**k**h**r

  • Jacqueline9514
  • |
  • 19-02-11
  • |
  • 10:44
  • |
  • Quote
  • |