*

Ophef over advertentie 9/11

Ophef over advertentie 9/11

Een advertentie van advocatenkantoor Worby Groner Edelman & Napoli Bern heeft in de Verenigde Staten voor nogal wat ophef gezorgd. Het reclamebureau dat de campagne bedacht, heeft laten weten dat de uiting niet meer zal worden gebruikt.Op de foto is brandweerman Robert Keiley te zien. Hij houdt een foto omhoog van een vernietigd gebouw op Ground Zero, met daarbij de tekst: "Ik was erbij".

Keiley is weliswaar brandweerman bij de New York City Fire Department (NYFD), maar was helemaal niet ter plaatse tijdens de aanval op 11 september 2001. De brandweerman trad namelijk pas in 2004 in dienst van de NYFD.

"De insteek van de advertentie is een positieve", zegt John Barker van reclamebureau Barker DZP, dat de campagne bedacht voor Worby Groner Edelman & Napoli Bern, een advocatenkantoor dat zich vooral bezig houdt met letselschadezaken.

"De bedoeling van de advertentie is mensen te laten weten dat er fondsen zijn voor slachtoffers van de aanslag op het gebied dat nu bekendstaat als Ground Zero." Volgens Barker wist het reclamebureau niet dat Keiley daadwerkelijk brandweerman is.

"Wij hadden er geen weet van, laat staan dat we wisten dat Keiley dat in New York is. Dit ongelukkige toeval zorgt ervoor dat de advertentie iets is geworden wat wij nooit wilden."

Niet alleen was de brandweerman nooit op de hoogte van de bedoeling met de foto, toen het model stond hield Keiley een brandweerhelm in plaats van de foto vast. De foto werd later aangepast, waarbij de helm werd vervangen door de foto.

"Mijn cliënt is absoluut tegen commerciële uitbuiting van 9/11", liet zijn advocaat weten. "Hij is extreem geschokt dat deze foto is bewerkt en vervolgens voor dat doel is gebruikt."

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg Spitsnieuws op Facebook!

| 29-03-11 | 18:59 | 0 reacties

Videos

Top 5 kortingen

Das Kapital

 
 

Column

James Worthy

Ik zat op de schouders van mijn vader. De veiligste plek ter wereld. Ik waande mezelf de windhaan...
meer >