*

'100 miljard extra naar Griekenland'

President van de Nederlandsche Bank Nout Wellink acht het niet uitgesloten dat er honderd miljard euro extra aan Griekenland wordt geleend. Het Duitse tijdschrift Der Spiegel schrijft vandaag op zijn website over de mogelijk nieuwe financiële injectie.Zonder het genoemde bedrag te ontkennen, zei Wellink in een afscheidsinterview bij het televisieprogramma Buitenhof dat het pas belastinggeld wordt als Griekenland de lening niet terugbetaalt. Het gaat om geld dat in porties wordt vrijgegeven. Wellink sprak van overbruggingssteun die nodig is om Griekenland draaiende te houden terwijl het zoekt naar een politiek waarbij meer geld binnenkomt dan er uitgaat.

Steun aan Griekenland is omstreden. De coalitiepartijen en de meeste oppositiepartijen zijn voor omdat het in het belang van Nederland zou zijn dat Griekenland niet failliet gaat. Volgens gedoogpartner PVV is echter sprake van bangmakerij en is steun aan Griekenland onnodig.

| 05-06-11 | 14:39 | 137 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Reacties

Lalalalala, GELD!

Miljard? Miljaar kunnen ze krijgen!

Langzaam glijden we met z'n allen de afgrond in.

Griekenland kan niet eens de rente betalen, laat staan het hele bedrag. En als het renteloos is lach ik me helemaal kapot.

Wat ik wel interessant vind is dat we als overheid altijd tekorten hebben etc. en dat er op zulke momenten altijd miljardennn uit de lucht komen vallen. Overigens besef ik natuurlijk wel dat het strikt noodzakelijk is voor onze eigen economie om de Griekse crisis te verhelpen, in tegenstelling tot de meerderheid van de idioten hier.

stelletje achtelijke mongolen laat ze lekker stikken
ze willen niks met de eu te maken hebben maar willen wel geld zien flikker ze uit de eu en hoe zit dat met belasting geld??? toch niet ons belansting geld?

Toe maar, geld zat hier in Nederland. Zoveel dat we het onderhand weg moeten geven.

Dat ik het maar goed begrijp....Nederland moet bezuinigen tot falen (defensie, PGB etc) maar we lenen wel geld uit aan een stelletje luie flikkers die waarschijnlijk toch niet terug gaan betalen.

Dat ik het maar snap.

Dire Straits- money for nothing wordt straks het nieuwe volkslied voor griekenland!

zaai | 05-06-11 | 14:46
Hoefde niet eens te wachten op zo'n dom figuur! Thx

Oh, jullie hebben nog 100 miljard extra nodig? geen probleem, gaat wel lukken. We bezuinigen nog wel wat op de gezondheidszorg en gooien nog wel wat accijnzen omhoog of zo. Komt goed.

@Mattiasje | 05-06-11 | 14:46

Leg het nog eens uit dan.

en over een maand of wat (hoe lang ze het willen uitstellen) hebben we met zn allen lekker helemaal niks meer
tnx EU !

Mag in misschien ook een miljoentje ? Kan ik heel wat leuke dingen doen.

Mattiasje | 05-06-11 | 14:47
wat denk jezelf dombo dat is ons belansting geld of ben je zo een werkelose ook van ons belasting geld en kick ze uit de eu dan hebben we niks meer met hun crisis te maken die grieken zijn luie honden dik veel geld vangen vroeg in de pensioen en hier wordt alles gekort en verlengd met een loontje waar je net je reet mee kan afvegen
denk zelf dan ook ff na

Ik hou op met belasting betalen!!! een ander geeft het toch maar zo weg.

Mattiasje | 05-06-11 | 14:47
Uiteraard zijn er domme mensen die niet verder komen dan het argument dat Grieken lui zijn, desondanks hebben ze toch gelijk dat steun aan Griekenland onnodig is, en zelfs ongewenst.
Het geld dat wij aan Griekenland geven gebruiken zij om de leningen van banken af te lossen en de rentes te betalen. De banken komen dus af van hun Grieks schuldpapier terwijl de andere overheden de waardeloze papieren opkopen.
De manieren die ze aangeven om de Griekse economie weer gaande te krijgen zijn o.a. versoepeling van het ontslagrecht en privatisering. Beiden zullen er toe leiden dat veel mensen hun baan verliezen.
Minder werkende mensen zijn minder mensen die belasting betalen.
De belastinginkomsten zullen teruglopen en de overheid zal in de problemen blijven, uiteindelijk zullen de Europese overheden de schuld kwijtschelden.

Dire Straits- money for nothing wordt straks het nieuwe volkslied voor griekenland!

schele kloon | 05-06-11 | 14:46
subliem

@The Russian | 05-06-11 | 14:48

Inderdaad, ik maak net krap 13000 verlies met de verkoop van mijn huis.
Waar kan innen?

Spike08 | 05-06-11 | 14:47
Okee. Sinds de komst van de euro is de relatie tussen eurolanden (en EU landen zonder de euro ook, maar in mindere mate) enorm versterkt. Onze banken en pensioenfondsen zijn diep verwikkeld in de economieën van andere eurolanden. Oftewel: Als één van deze eurolanden omvalt zal de koers van de euro drastisch veranderen in ons nadeel en zullen ook de staats- en private bezittingen van Nederland(ers) afnemen en/of zelfs verdwijnen. Uit de euro stappen is ook geen optie op dit moment, omdat dat de Nederlandse handelspositie sterk zou verslechteren EN dat zou worden opgevat als het 'in de steek laten van partners' (wat overigens natuurlijk zou kloppen). De enige oplossing is ze de financiën bieden onder strenge voorwoorden en hopen dat die luie donders ophouden met staken en hun 14e maanden afschaffen.

voorwaarden*

@reinaarden | 05-06-11 | 14:51

Volgens mij is het op deze manier water naar de zee dragen. Zal ongetwijfeld niet zo zwart wit zijn, zo voelt het wel.

zaai | 05-06-11 | 14:50
Met jou ga ik niet eens in discussie, stomme idioot. Leer eerst maar eens correct Nederlands.

@Mattiasje | 05-06-11 | 14:52

Inderdaad, die 14e maand liet mij ook even schrikken. Maar Griekenland kan niet eens de rente betalen. Daar worden wij op den duur toch de dupe van?

Mattiasje | 05-06-11 | 14:52
ik neem aan dat boodschappen net zo duur zijn als hier en huur etc etc
dus pensioen leeftijd omhoog lonen omlaag en die extra bijkomsten als altijd optijd werk of werken onder de 8 graden ook afschaffen en ongeveer naar nederlandse maatregelen gaan leven kunnen ze het ook makkelijker redden (lijkt mij tenminste)

Mattiasje | 05-06-11 | 14:52
ja dat krijg je als ze ergens bij de redactie ook niets goed kunnen neerzetten dan ga je dat na doen ;)

reinaarden | 05-06-11 | 14:51
Ze gaan in Griekenland wel niet echt slim met geld om want als je ambtenaren bonus(sen) gaat geven als ze komen werken bij 7 graden of hun handen wassen en noem maar op, dan kom je wel in geld nood.

Inderdaad, ik maak net krap 13000 verlies met de verkoop van mijn huis.
Spike08 | 05-06-11 | 14:52

Tja, dat u teveel hebt betaald voor uw huis.
Daar was u toch zelf bij?

Ik maak me niet druk.
Al keldert de waarde van mijn huis met 50% dan heb ik nog steeds 90% winst.
Koop en renovatiekosten 180.000. Huidige WOZ waarde 680.000.
Als ik een ander z'n dag kan vergriepen, waarom zou ik het dan laten?
Prettige zondag verder.

Spike08 | 05-06-11 | 14:54
Dat is het ook. Mattiasje is gewoon een kind dat zijn economie leraar napraat. "We moeten wel, het kan niet anders"
Onzin.

@ADO-Le-Cent | 05-06-11 | 15:00

Weet jij mijn omstandigheden? Er heerst een crisis en ik ben verplicht een gelijkvloerse woning te kopen omdat mijn vrouw ernstig ziek is geworden. Dus je mag je grappige comments voor jezelf houden. Hork

@ Mattiasje | 05-06-11 | 14:52
Ik denk dat het wel meevalt met de waardedaling van de euro. Griekenland is nu niet bepaald de grootste economie van Europa. Als Griekenland uit de eurozone geknikkerd wordt, zullen veel mensen dat als een versterking van de euro zien. En perceptie is alles in handelsland.
Als wij nu geld blijven smijten naar een Griekse economie die hoe dan ook in elkaar gaat zakken denk ik dat de kans alleen maar minder wordt dat we die leningen ooit terugzien. Dat kan ook een negatief effect hebben op de koers van de euro.
Als we nu sterk zijn en zeggen "opzouten, het is genoeg geweest" tegen de Grieken, is dat een signaal voor de andere landen die nog wat moeite hebben met de economische regels binnen de EU. En het is een signaal naar buiten dat de sterke landen binnen de eurozone die regels serieus nemen en het dus wel goed zit met de waarde van de euro.

Ben jij op de hoogte van mijn omstandigheden..............still, je blijft een enorme ziellige hork.

Het blijft bijzonder hoe men met lucht iets solide tracht te maken... economie is het hedendaagse alchemie lijkt het wel.

Kunnen we Griekenland niet op eisen en haar inwoners verhandelen als slaven? Zoals vroeger, toen waren wij daar nog best goed in...

Ik vrees dat Portugal straks ook denkt.....hmmmm, dat is makkelijk.

Spike08 | 05-06-11 | 15:02
Als je dat er nu gelijk bij had verteld.
Maar je zou eens kunnen kijken of je dat af mag trekken wegens verliezen.
Dat verzacht de pijn misschien een beetje.
Valt dat horkerige toch nog wel mee, toch?

"Wellink zei dat het pas belastinggeld wordt als Griekenland de lening niet terugbetaalt":

Dit is een falikante leugen:

De begrotingen van de lidstaten worden door Brussel pas goedgekeurd ALS deze bedragen daarin worden opgevoerd als onderdeel van de STAATSSCHULD:

Iedereen met enig verstand weet wat dit betekent!
Nout Wellink is een ranzige hond!

Uitsluitend vanwege dit eurofascisme hoop ik dat Marine le Pen volgend jaar president van Frankrijk wordt: Kunnen we eindelijk de godverdoemde eenheidsmunt afschaffen ...

EU, wèg ermee!
Terug naar de EEG!!!

Je kunt ook gewoon de banken meteen 200 miljard euro geven. Nu betalen èn wij èn de grieken ieder 100 miljard terug aan een of andere bank. Nee dankje feestelijk...

@Mattiasje | 05-06-11

Grote flauwekul vriend, jou argumenten werden destijds in Denemarken ook aangevoerd en het bleek grote onzin van het ene tot het andere einde. Denemarken heeft een van de sterkste economieën in de EU en ze hebben gewoon hun eigen munt en bepalen zelf hun immigratiebeleid. Het kan hoor, maar Nederlandse politici willen graag een toekomst in de EU en dan moet je wel dingen doen die er bij de bevolking nooit in zouden gaan. Laat de banken dit zelf maar oplossen zij hebben decennia miljarden winst gedraaid door hoge risico's te nemen en blijkbaar met belastinggeld als zekerheid. Hoe fucking fout is dat dan niet ? En jij argumenteert dat de burger het feest moet betalen van de grieken ? Je argument is gewoon bangmakerij.

Behaard smaalkopje | 05-06-11 | 15:06
Zelfs áls zij de verkiezing wint, dan zal zij sterven in een vliegtuigongeluk. Zoals iedereen die tegen de EU is.

Lol, ik had het stukje nog niet uitgelezen of ik had mijn oordeel al geveld..
Stemmingmakerij. Typisch. Ik moest dan ook glimlachen om de laatste alinea; in feite speelt men balletje-balletje.

Wat zouden de gevolgen zijn als Griekenland failliet gaat? En waarom lenen aan een zinkend schip, hebben ze niets van enige waarde wat ze kunnen verkopen?

Spike08 | 05-06-11 | 15:02

Hier even doorlezen. misschien heb je er wat aan.

http://www.huisverkopenmetverlies.nl/
.

Lekker!
Binnenkort kan ik dus weer wat blauwe enveloppen op de deurmat verwachten.

@ADO-Le-Cent | 05-06-11 | 15:11

Op dit soort dingen reageer ik nogal fel.......ik hoop dat je het kunt begrijpen.
Thanks

@reinaarden | 05-06-11 | 15:08 Tenzij men van onwrikbaar titanium is, zoals Nigel Farage, die dat uiterst mysterieuze vliegtuigongeluk met dat reclamevliegtuigje overleefde, doordrenkt van brandstof ondersteboven hangend in de wrakstukken (I gave them a mouthful of Anglo-Saxon) ... :-E

Waarom gaan wij ook niet lekker met 45ste met pensioen en daarna gewoon een lening aanvragen aan de EU

En wij maar belasting betalen voor hun pensioen omdat hun te lam zijn langer te werken ...

Belastinggeld gaat naar Griekenland en als tegenprestatie gaat het bezit van Griekse staatseigendommen naar een paar economische machthebbers. We worden in dezen allemaal belazerd, de Griekse burgers voorop.

De EU is een criminele organisatie met als enige doel de concentratie van macht en bezit bij een kleine elite.

@Anarki
Het kon true, maar nu is het te laat. Die beslissing hadden ze destijds moeten nemen net als Denemarken dan, maar niet nu.
@Reinaarden
Okee. Ik heb in ieder geval enige kennis van economie, jij bent waarschijnlijk gewoon een stratenmaker die mee wilt praten.
@El Gringo
Ik denk wel degelijk dat de euro in waarde daalt, omdat alle banden binnen eurolanden en financiële relaties zo nauw met elkaar verbonden zijn. Maar het zou in theorie idd ook averechts kunnen werken, maar ik vind het wel wat vergezocht. Waarom zouden ze de val van een euroland als versterking van de eenheid zien?

Als je Griek bent is het wel makkelijk demonstreren.
Of je hebt geen werk, of je bent op je 57ste met pensioen.
Meer tijd dan geld.

Behaard smaalkopje | 05-06-11 | 15:13
Jep. De kans dat zo'n vliegtuigje neerstort is echter vrij klein, dus het is wel heel toevallig dat het nét bij hem moet gebeuren.
Gelukkig heeft hij het overleeft, het is nu te opvallend om hem opnieuw een ongeluk te geven.
De president van Polen (onder andere) was minder gelukkig. Evenals Pim Fortuyn.

Het had nooit zo ver mogen komen, dat voorop.
Het was al langer bekend dat Griekenland zich rijker voordoet dan het werkelijk is.

Maar als we Griekenland laten stikken (zoals wilders graag ziet) krijgen we een nieuwe wereldwijde recessie, dus we hebben geen keus.

Ach, waarom geven we ze niet nog wat meer? Dan kunnen ze daar op hun 40e al met pensioen. Wij werken wel door totdat we er dood bij neervallen.

Dat geld zien we nooit meer terug.

Mattiasje | 05-06-11 | 15:18
Hahaha. Ik studeer economie aan de universiteit. In mijn vrije tijd bestudeer ik de EU en de Oostenrijkse school, evenals geschiedenis en politiek.
Maar nee, in plaats van in te gaan op mijn verhaal val je liever de persoon aan met een zwakke belediging.

@ The Big C! | 05-06-11 | 15:18
Gesproken als een ware hersenloze vazal van de gevestigde orde.

De Griekse burgers hebben in dezen al net zo weinig te vertellen als de Nederlandse burgers.

Kelele Nyingi | 05-06-11 | 15:28

Dat weet ik toch ook wel, tenminste, je tweede statement.
Maar het neemt nog niet niet weg dat ze dus tijd genoeg hebben.

@kaalkoppie | 05-06-11 | 15:19 Als dit ongewijzigd voortgaat is het niet alleen Griekenland dat stikt: Dan stikken we allemáál!
(zoals ik de afgelopen 20 jaar voorspeld heb: De verdoemde eenheidsmunt is niet alleen de grootste bedreiging voor de samenwerking op dit subcontinent: Hij is óók de reden voor geweld en tenslotte oorlog: Eerst binnen de lidstaten, en vervolgens TUSSEN de lidstaten. Dit is geen grap, net zomin als de voorspelling van de huidige situatie een grap was) ...

Ten eerste: Wàt er ook gebeurt: De huidige euro is binnen 5 jaar verdwenen, en waarschijnlijk nog wel eerder ook;

Ten tweede: Zolang we nog niet slim genoeg zijn om ZELF de euro op te heffen (de noodzakelijke voorwaarde om er zonder oorlog en al te veel kleerscheuren vanaf te komen) moet Griekenland de eurozone verlaten:

Zodra de Grieken weer op de drachme zitten gaan ze doen wat ze van oudsher altijd deden ...

... Devalueren, en daardoor ...
... overleven ...

De gedwongen leegverkoop van heel Griekenland is helemaal geen optie:
Het levert niks op, en er komt oorlog van ...

Naar de HEL met die gods vervloekte KUT E.U. en die vervloekt KUT munt die minder waard is dan monopolie geld ... Europa functioneerde prima zonder de MAFFIA in Brussel en de banken verdienden aan de verschillende munt soorten.
Je moet wel een gigantische TUMOR in je hoofd hebben om de ELLENDE die we hebben van open grenzen en een euro door ieders STROT te rammen .

Mattiasje | 05-06-11 | 14:46
Verklaar U nader of je lult gewoon dom!

What!!? You are from Sweden!?

Behaard smaalkopje | 05-06-11 | 15:06

Na een lange afwezigheid mijnerzijds is het een verademing om uw comments te lezen, mijn dank!@ ;-)))

Wederom starten we de volgende plaat in: R.E.M. It's the end of the world as we know it!

Ik heb nauwelijks verstand van economie, maar zelfs ik kan met mijn boerenverstand begrijpen dat we besodemieterd worden .En maar pvv bashen nietwaar?

Vraag aan het domme Nederlandse en Europese volk :
.
1. wat gebeurd er als u uw leningen niet terugbetaald ?
.
2. wat gebeurd er als je de boel financieel oplicht en dat tegen je bewezen kan worden
.
Antwoord:
1. de deurwaarder kom al je roerende en onroerende goederen in beslag nemen en je bankrekening blokkeren en plunderen
2. dan kom je voor de rechter er wordt je gedwongen de schade te vergoeden.
.
Waarom gebeurd dit niet ten aanzien van :
1. Griekenland die de boel heeft opgelicht en zijn schulden niet terug betaald
Waarom geen bewarend beslag leggen zoals dat bij burgers gebeurd ?
.
2.De wereldcrisis veroorzaakt door criminele bankiers en banken in America.
Het land van het suen - rechtzaken voor schadeloosstelling.
Geen enkele benadelede of landsoverheid heeft maar 1 claim gelegd en/of bezwarend beslag laten leggen.
.
Vraag : Weet je waarom dom Nederlands volk en krankzinnige Europeanen dit niet gebeurd er niemand het er nog maar over heeft zoals de media en al die zogenaamde hoogleraren in onze ondermaatse uiniversiteiten, die wienig tot geen zelfdenkers vorotbrengen ?
.
Antwoord : omdat wij als belastingslaven toch blijven opdraaien voor hun wanbeleid en onkunde en de heren dames van de politieke kaste - de heersende en bezettende macht: de particratie met hun collaboreurs ons in de greep hebben en dat kan omdat wij zo achterlijk zijn als de kont van een varken - zo slaafs !
.
Zo Geertje W. hier kan je nog een puntje aanzuigen.
Wilders ga je met de essentie van alles wat fout loopt bezighouden, zoals Pim Fortuyn dat van plan was.
.
De werkelijke bedreiging voor het Nederlandse volk en Europa is ons achterlijk politiek systeem uit de 19de eeuw... daar kun je niet eens op tijd pannekoeken mee bakken.
.
Stop de Particratie alvorens niet 1 op 6 in armoede leeft maar 90 % !!!

Self Swindler | 05-06-11 | 15:52

Vond uw vorige comment op een ander draadje ook al zeer raak . Hiermee ben ik het ook voor het grootste deel eens. Wat de ondermaatse universiteiten betreft klopt ook. Gelukkig bestaan er toch ook nog uni's waar mensen op talent en vooral zelfdenken worden geselecteerd. Daar is cum laude slagen op het gymnasium niet het belangrijkst.
Je moet solliciteren en dan gaat een heel team beslissen of jij geschikt bent. Ze zoeken idd datgene wat u zegt dat velen niet of nauwelijks hebben. ;-)))

El Gringo | 05-06-11 | 15:03
U vergeet wat. De landen die op omvallen staan, hebben ook leningen uitstaan in Griekenland. Mochten de Grieken uit de euro gekegeld worden, dan worden die leningen niks meer waard omdat de Griekse munt per direct zal dalen ten aanzien van de euro en het niet meer terug te betalen is(lening zal in euro's blijven staan, terwijl een drachme niks meer waard is). Dan worden de grotere economieën van Europa ook zwakker en kan er een sneeuwbaleffect ontstaan van failliete landen..
Zelfde effect veroorzaak je als NL uit de euro stapt.

En omdat die anaal neuqertz 100miljard krijgen, wordt hier het PGB afgeschaft.
GA EEN WERKEN ,LUIE GRIEKSE HONDEN !

Het probleem is dat er banken met Griekse (en Ierse, Portugese enz.) ongedekte en dus waarde(loze) papieren en schuldbekentenissen zitten...
Die banken waarvan de directies zich torenhoge salarissen toe eigenen en daarover heen vette bonussen.
In hun winst manie en waan hebben ze leningen verstrekt die onvoldoende tot niet gedekt waren.
Een miskleun vanjewelste waar een particulier ondernemer gewoon failliet aan gaat.
Als wij nu die rente voor die banken ophoesten kunnen die dus gewoon doorgaan met bonussen vangen voor ongedekte leningen.
Er zijn nog wat landen die niet aan hun verplichtingen kunnen/ willen voldoen.
Die hangen ook al aan de EU tiet of zijn er rijp voor.
De EU heeft z'n zeggenschap te danken aan een zekere J.P.Balkenende die ons er ingeluisd heeft tegen de volkswil in...De Landverrader!
De EU is verworden tot een machtswellustig gedrocht dat z'n tentakels overal wil hebben.
Onze politici verraden ons rustig voor een baantje daar.
Veto recht ingeleverd voor een zeteltje meer...
Geen zeggenschap naar inbreng, zeggenschap naar het aantal inwoners.
nou, met 27 zetels van de 800 zoveel heb je weinig te vertellen.
Terug naar de EEG en eigen munt; of eventueel een goed gewogen Noordelijke Euro...
Open grenzen voor de leden moet kunnen maar niet een vrije toegang tot de gehele gemeenschap als 1 land kanslozen toelaat.
Er valt veel te verbeteren!
Weg met de Euro en de politieke EU!

De overheid waarschuwt ons tijdens de reclameblokjes met de volgende mededeling: “Let op, geld lenen kost geld”.

De ironie ...

Self Swindler | 05-06-11 | 15:52
Goed gezegd!

@ The Big C! | 05-06-11 | 15:32
Ik hekelde natuurlijk niet dat aspect van jouw reactie, maar het verwijt dat erin besloten lag.

Het probleem zit hem bij de banken die enorme sommen geld (van klanten) uitlenen aan klanten zoals Griekenland waarvan ze weten dat het risico op niet terugbetalen onaanvaardbaar groot is, maar ze doen het toch en waarom, omdat ze weten dat de overheden met belastinggeld ze toch weer terugbetalen. Op die manier betalen belastingbetalers voor de hoge rentes en de salarissen en bonussen van bankiers die willens en wetens de kluit belazeren. De overheid subsidieert en stimuleert dus onverantwoord gedrag en die Wellink die heeft het allemaal laten gebeuren en die lult het ook nog goed met het oog op de solidariteit. Laat je niets wijsmaken mensen, het heeft niets met solidariteit te maken, maar alles met grof en schaamteloos graaien door een relatief klein clubje bankiers en investeerders die met hul van bevriende politici de staatsruif via een klein omweggetje leegroven.

kempenaer | 05-06-11 | 16:13
Heel goed gezien!

Die Grieken zijn altijd al gek geweest...

http://tinyurl.com/4xpmpao

zie je wel Nederland heeft geld ZAT!
en maar bezuinigen hier op alles en nog wat!
Het is gewoon zo " nederland moet bezuinigen om geld aan griekenland te kunnen lenen, wat we nooit terug krijgen ;D

@ Self Swindler | 05-06-11 | 15:52
Precies. Ik pleit al jaren voor echte democratie. Probleem is, dat de meeste mensen daar helemaal geen zin in hebben. De mens is van nature namelijk geen democraat, maar een dictator en het gros der burgers is bovendien door de gevestigde orde uiterst makkelijk manipuleerbaar, omdat zij in een zodanige positie zijn gemanoeuvreerd, dat zij zowel van het systeem afhankelijk zijn als bij het voortbestaan ervan in zijn huidige vorm belang hebben.

Het constateren van het probleem is één ding, maar wat is jouw oplossing? Van de politiek hebben we in ieder geval niets te verwachten.

100.000.000.000
.
Wellink, je bent de grootste landverrader. Sorry hoor, maar je zet de Nederlandse burgers voor het blok. De DOOR ONS opgebouwde pensioenen zijn al grotendeels verdampt, omdat men zo graag wilde gokken met geld. Toch MOETEN we pensioengelden betalen. En dan nog Griekenland verder steunen? Wellink, je bent echt niet goed wijs.
Dit geld gaat NOOIT meer terugkomen of slechts een fractie ervan. Start maar vast met afschrijven en belastingen verhogen en bereid de kudtburgers vast maar voor op de "black decades". Er zullen zwarte wolken boven NL verschijnen en niets is meer betaalbaar.
.
Dit wordt de Epic Fail ever

@reinaarden
Wat jij voor mij zelf deed, niet te vergeten.

Schrap hier het pgb, kort op de kinderopvang, en geef die grieken nog ff 100 miljard extra omdat ze verrekken belasting te betalen en na hun 52e levensjaar nog 1 dag te werken.... dit is toch niet te verkopen aan de burgers.

Ooh 100 miljard euro, dat is toch 10 Dollar tegenwoordig?

M'n huis is betaald, m'n auto's ook.
Beetje geld op de Rabobank.
Laat die banken maar ploffen!
Wel de directies volledig kaal plukken...
En in de bajes er mee.
Alzo de politieke kliek die dit wangedrag wil belonen.
Even doorbijten en op nieuwe leest doorgaan!

Kelele Nyingi | 05-06-11 | 16:12

Hey nou, geen probleem.
De gemiddelde Griek is niet verantwoordelijk voor de shit waar hij mee geconfronteerd wordt door zijn systeem en handhavers.
Had ik dat er maar bij gezegd.
Above all, Griekenland was nooit zo diep gegaan als de banken in de US fair play hadden gespeeld. Dat was de pushover.
Iets waarvoor de Kleine USer ook niet verantwoordelijk is.

Als Griek, EUer en USer word je nu aangesproken op solidariteitsgevoel.
Solidariteitsgevoel waarmee?
Mijn vriendin en ik hebben samen al 4 banen, 6 dagen in de week, ik hoop dat dat is wat ze bedoelen.

Zoals je in je comment hierboven al mooi zegt:
''Het constateren van het probleem is één ding, maar wat is jouw oplossing? Van de politiek hebben we in ieder geval niets te verwachten.''

Ik snap niet wat iedereen hier zit te huilen, Europa is bedoeld om het financieel systeem tot zijn knieën te brengen. Thank club Bilderberg.

De ene hand wast de andere,......
Als dat verdorie dan maar wel met de juiste zeep gebeurt.

Mattiasje | 05-06-11 | 16:43
Klopt, omdat u als nick "MattiasJE" heeft en hetzelfde zegt als domme economie leraren op scholen. Echter heb ik u ook uitgelegd waarom u ongelijk had en niet enkel u op de persoon aangevallen. Uw comeback was echter puur op de persoon ;)

Het word tijd dat we een rechtse regering krijgen, dan zal deze linkse hobby niet meer gebeuren. O wacht...

gladstoned66 | 05-06-11 | 17:31
Mwah. Op de PVV na zijn alle partijen pro-Europa.

Pro-EU, is nog wel een verschil. Ik ben ook opro-Europa. Prettig handel drijven met bevriende land en volkeren, maar de EU is een gevaarlijk nivellerend socialistisch multicultureel gedrocht waar we zo snel mogelijk vanaf moeten.

pro-Europa, landen

@gladstoned66 | 05-06-11 | 17:31

Met alle respect, ik denk dat dit al iets langer speelt dan dat de huidige regering aan de macht is. Maar makkelijker om daar overheen te praten.

kempenaer | 05-06-11 | 17:51
Ah, excuus. Ik bedoelde inderdaad pro-EU.
Handel drijven met Europa is inderdaad niks mis mee.

@Mattiasje | 05-06-11 | 14:46,
leg dan maar eens duidelijk uit waarom wij de Grieken moeten steunen......

Ik zeg: niet doen.

Honderd Miljoen Miljard!

@klasos1967 | 05-06-11 | 15:35

1000% mee eens. Vroeger moesten wij onszelf ook kunnen bedruipen, dat ging volgens mij prima.

Van het spraakje alleen al van deze meneer ga je over je nek.
Die paar Grieken kunnen dat NOOIT terugbetalen. Bestaat gewoonweg niet.
Vout Wel-LinK..: doe's effe rekenen..!!

Vout Wel-link moet zichzelf opknopen.

Nederland heeft nog nooit iets goeds van EU gehad.
Maar moet je eens zien wat ze bereid zijn om ervoor te betalen.

@Henkei | 05-06-11 | 16:50
Stoere praat. Wacht maar totdat de enige functie van een 100Euries bil(get it)jet is dat je ermee je reet kan afvegen. En zelfs dan levert dat een smeerboel op. Net als deze "lening" aan Griekenland trekken we het door de plee, en de Grieken maar "hoppa" roepen.

het pas belastinggeld wordt als Griekenland de lening niet terugbetaalt

Nout Wellink is een vieze leugenaar.
Het geld wordt aan de maatschappij onttrokken voor Griekenland.
Het wordt o.a. hier weggesluisd waardoor burgers er niks aan hebben en het wordt in griekenland gebruikt waar de burgers er ook niks aan hebben want die bezuinigen iedere dag meer en meer.
Net als wij.

De gevestigde orde die met andermans geld roulette op de beurs hebben gespeeld en die met gespaard pensioen op de beurs roulette hebben gespeeld houdt elkaar de hand boven het hoofd.

Ik zie nog de intervieuws met Zalm op zijn europromotiecampagnes.
Die hanewurger die bij de DSB waar hij een toezichthoudende functie had geslapen heeft. En die domme grapjes maakte toen mensen opmerkingen maakten dat ze bang waren dat alles duurder ging worden.

Nederland heeft helemaal niks aan de Griekenland.
Het kost alleen maar geld.
Dat zien wij nooit meer in ons leven terug.
Daar kunnen de Griekse burgers helemaal niks aan doen en de Nederlandse burgers ook niet.
Wij leven allemaal zo goed als het kan binnen de speelruimte die de gevestigde uitvreters ons geven.
DAAR ligt het probleem.

Het wachten is weer op burgers in blauwe uniformen die ander burgers gaan slaan.
Dank u wel politici.

@reinaarden
Das een algemene nickname die ik overal gebruik, je hoeft niets van de vorm af te leiden. Voor een opkomend econoom heb je verdomd weinig economisch inzicht en je betoog deugde dan ook voor geen meter.
@geheelonthouder
Allang gedaan, sukkel.

Toe maar pomp er nog maar meer in, krijgen wij als geachte belastingbetaler dan gratis reis- en verblijf op 1 van de eilanden?

En ondertussen maar miereneuken over een paar miljoen voor het PGB.
Misselijk makende figuren zoals elsenburg | 05-06-11 | 14:57 (ander topic) rennen daar juichend achteraan, in plaats van op te letten wat er elders gebeurd.

hader | 05-06-11 | 18:49
Tegen dat het zover is woon ik in Azië en is m'n bezit hier omgezet in Ph Peso's, Chinese Yuan en Japanse Yen...

Dat geld is dus bij voorbaat al pleite.
Zo'n E.U. kost een paar centen,maar dan heb je ook wat(kuch)

Mattiasje | 05-06-11 | 19:03
U noemt mensen idioten die er iets anders over denken dan U.
Is dat niet heel erg kortzichtig?
Heb uit Uw plempsels nog niet kunnen opmaken waarom geen steun aan Griekenland de wereld zou doen exploderen.
Dat de EU zoals het nu gegaan is geen levensvatbaarheid meer heeft moge duidelijk zijn.
In plaats van een samen werkings verband hebben we nu een kliek incapabelen die het alleen maar om macht te doen is.
Een club die allerlei onrendabele staten bij wil voegen ter eigener glorie.
Tijd voor een revolutie!

Hoeveel is dat in kraaltjes?

Mattiasje | 05-06-11 | 19:03
Moet dit inhoudelijk voorstellen?
En je loopt alweer mensen "sukkel" te noemen.
Man groei op en doe je ogen open.
Dat je mijn betoog niet vond deugen ligt meer aan jou dan aan mij.

Miljaar!

agja dan maar verhuizen naar griekenland om zo nog een beetje te kunnen profiteren van mijn belastinggeld

Wat een boeventronie heeft die Wellink, brrr. Alles wat hij zegt of doet wantrouw ik per definitie.

the_steeg | 05-06-11 | 20:24
Het Griekse volk ziet er niks van hoor...

@reinaarden | 05-06-11 | 20:34

ligt er helemaal aan of het volk daar hun zin krijgt. die willen nog steeds op hun 53/54/55 stoppen met werken en lekker liggen aan het strand/ zitten op terrassen/pleinen.

en als ze doorvoeren wat ze moeten. dan zal dat in 1/2 jaar nog niet gerealiseerd zijn. volgens mij zullen ze er dan echt van profiteren.

ik vind het gewoon belachelijk dat mijn belastinggeld word geïnvesteerd in Griekenland, Ierland, en waarschijnlijk Portugal. en ik ook de rekening gepresenteerd krijg doordat alles duurder word, er overal word bezuinigd word.
waarom moet ik het slechter krijgen omdat andere landen/overheden er een potje van maakt? door oa met 53 jaar pensioen, belachelijke salarissen voor ambtenaren , bonussen omdat je gaat werken onder de 7 graden?

mijn mening? herinvesteer het in Nederland ipv landen die er al jaren een potje van maken,

the_steeg | 05-06-11 | 21:08
Dat geld wordt gewoon gebruikt om de banken mee te betalen. De mensen moeten daar langer werken voor een lager loon.
Het is geen investering te noemen.

@reinaarden | 05-06-11 | 21:12

zoals ik al zei dat zullen ze heus niet binnen een jaar hebben doorgevoerd. mensen hebben contracten. moet er bij zeggen weet niet hoe het daar geregeld is. maar zover ik weet is het in Nederland zo geregeld dat je contract gerespecteerd word als je je werk doet.
de eerste die het zullen merken zijn mensen die aan het einde van hun contract zitten. Of de jongeren die net klaar zijn met school.

als ik kijk naar de regels in nederland, ga er vanuit dat het in griekenland ook zo geregeld is.
Wat zal jij doen als ze zeggen(als ze dit in nederland zal gebeuren). goed je krijgt een loonsverlaging is nieuw beleid van de overheid, ondanks jij vorig jaar een contract hebt getekend voor onbepaalde tijd. word je loon gekort van 5000 euro naar 2500 euro. (drastisch voorbeeld) ga je niet akkoord dan word je ontslagen.
volgens mij is de uitkering 70% van je laatst verdiende loon nog altijd beter. dan de aangeboden loonsverlaging.

EU: we hebben tien miljoen miljard euros extra nodig voor Griekenland. Belastingbetalers EU gaarne dokken u heeft er hard voor gewerkt!

Hmm, is het dan niet zo dat als Nederland deze 'schuld' opneemt in de staatskas dat ons aandeel incl. de te verwachten rente bij de liquide middelen worden geschreven? Ofwel, geld wat we nog terugkrijgen komt aan de + kant en niet aan de - kant?
En als de Griekse regering het verkregen geld weer 'doorleent' aan de banken kunnen ze hun rente toch met een marge doorberekenen? :/
*beetje vaag vandaag..*

@FapnLap | 05-06-11 | 22:24

ergens klopt het wel wat je zegt. dat verwachten de nederlandse overheid ook.

maar als ik alleen al naar de titel kijk van dit stuk 100 miljard extra naar griekenland, wat hebben ze gedaan met de het eerste deel van het geld dat ze hebben gekregen?
wat gebeurd er als ze niet terug betalen of niet kunnen terug kunnen betalen?
dan worden wij slechter.
op zoek naar een overheid die meer geld binnenbrengt dan uitgeeft. hoe gaan ze dat realiseren? de politiek word gekozen door het volk, en die zullen heus niet veranderen van mening die zullen altijd voor het huidige beleid kiezen. gezien hun regelgeving en hun salarissen van ambtenaren. zal ik het ook niet doen.

@the_steeg | 05-06-11 | 22:38
Ja je kan moeilijk een touringcar met deurwaarders sturen, zo zie je maar wat er is gebeurd met Ijsland.
Vind het persoonlijk ook best een goed idee als er precies gemonitord wordt hoe Griekenland het geld gebruikt zodat heel de wereld (met name de landen die er geld ingestoken hebben) het kan volgen. Zou ik persoonlijk heel erg op prijs stellen als (technisch gezien) mijn belastinggeld in een zinkend schip gestoken wordt. Ooit zag ik hier een nieuwsplemp dat Griekenland een racecircuit wilt aanleggen van ca. 90 mln. Stel je eens voor..

Mattiasje, Weledelzeergeleerd Heer, wakker worden en graag enkele antwoorden!

Rien a va plus, dit geld is niet meer van u, Nederlandse belastingbetaler! Dat gaat mooi naar de Franse en Duitse banken en investeerders.

Dat geld zien we dus nooit meer terug! Grote schande dat er nog steeds goed geld naar slecht geld wordt gegooid, en dat terwijl de kranten vol staan over de corruptie en zelfverrijking van Papandreou en zijn clan. Daarnaast heeft iedereen kunnen lezen dat niemand over zijn hele loon belasting betaald, vooral niet de meer welgestelde Grieken, dat er een bankrun is geweest en de vermogende Grieken hun spaargeld veilig hebben gesteld in Zwitserland en GB (dus niet in de euro). Wie is hier nu knettergek?

Kijk eens Mathiasje! Kun je hier nog even commentaar op leveren?
http://coveringdelta.wordpress.com/2011/05/29/accusations-of-treason-in-...

This is a very urgent moment for the country. Terms of national surrender are being negotiated abroad as we speak that have existential implications for Greece herself. Her borders, her mineral and resource rights and the social and culture lining of her very womb are at stake. The Greek military budget is being gutted under the terms of the memorandum, just as Turkish ships are reportedly increasing their oil and gas exploration efforts off the Aegean coast and as the EU has moved to, yet again, challenge the national borders of Greece with the recognition of the European Federation of Western Turks of Thrace. The groundwork is being laid for the existential destruction of the Greek nation through diplomacy, debt, and who knows, even physical occupation at some point in the not to distant future

Even voor de duidelijkheid!!!

Griekenland = net als NL!!
Het is de regering en het politieke systeem dat faalt!
die grieken willen best werken en belasting betalen en al die dingen meer, maar een ongelofelijk burocratische regering doet enorm moeilijk.
En omdat de LEIDERS van het land faalhazen zijn , moet het volk er nu voor boeten!
En in tegenstelling tot bijvoorbeeld spanje leggen ze het werk niet neer, maar zien ze gelaten toe dat ze harder moeten werken omdat hun regering 20jaar geleden niet heeft ingegrepen.
OOK is het de REGERING die heeft GELOGEN om in de EU te komen niet het volk!!

Ook hebben de grieken niks tegen de EU, alleen zijn ze wel heel erg kwaad over het feit dat de EU heeft gezegd dat ze dan het Penthanon/Akropolis maar ff moeten verkopen. (totale onzin natuurlijk,.. NL verkoopt de deltawerken/domtoren/a'damse grachten ook niet -als ze al verkoopbaar zouden zijn- )

I woon in Athene, en die grieken hebben het niet al te best hoor!
Al dat populistische ge" fallus" van al die mensen die het allemaal zo goed weten maar nog nooit over de NL'se grens zijn geweest word ik een beetje moe van!

Daarnaast verdiend de gewone griek (die dus NIET voor de overheid werkt) gemiddeld 1000 euro per maand (horecawerk, simpel kantoor werk,dat soort dingen ed) das al 30% minder dan in NL, en de levensmiddelen zijn hier verschrikkelijk duur!! een pakje goeiekope ham ( 0.60 eypo bij de AH) kost hier gewoon 2,=!! eerlijk waar! het enige dat hier goedkoop is zijn sinasappelen en citroenen (want die groeien hier langs de kant van de weg)
een liter benzine kost hier 1.75eypo en diesel (wat verboden is, behalve voor boeren en taxi's) kost 1.60eypo

Dus aan iedereen met zijn grote mond, kom hier eens een maand wonen en kijk dan of je nog zo ongenuanceerd en bekrompen reageert.. indien ja.. veel succes met stemmen op de PVV!

En hier laten ze de gehandicapten kapot gaan... Vraag me af hoeveel steekpenningen die VVD-ers gekregen hebben. Zal om enkele miljoenen gaan.

Al die miljarden steun blijf ik als werkende Nl'se griek ook belachelijk vinden.
Ze hebben geen steun nodig, maar een positieve cashflow!
Ipv al die steun zouden ze beter geld steken om te proberen griekenland weer een positieve " bedrijfs"-balans te geven.
zodra het land weer geld verdiend (landen zijn uiteindelijk gewoon heel grote BV's) komt alles wel goed.
Door geld uit te lenen maak je het probleem alleen maar groter in mijn ogen.. maar goed, ik heb geen doctoraat in internationale economie...

divine impious | 06-06-11 | 01:15

Ik ook niet mr. Greece.
Gelukkig voor jouw thuisland zijn er meer economien dan die van de beurs.
Zolang de winkels draaien komt het wel goed met de gemiddelde Griek.
De downrating van de grote heren zal niet echt helpen voor de internationale handel tho. Wat willen ze nou eigenlijk?!
Je kan het de gemiddelde Europeaan niet kwalijk nemen, er staat immers ''Eypo'' op hun Euro..

''OOK is het de REGERING die heeft GELOGEN om in de EU te komen niet het volk!!''
So true, so true. Een klein duwtje was genoeg om Griekenland te laten vallen.
Griekse helden bestaan nog Divine Impious.

divine impious | 06-06-11 | 00:49

Het leven in Miami; Florida is ook niet makkelijk.
Wat dat betreft heeft een USer en een Griek veel gemeen.
Daarom maak je veel bij me los, i got ya!

OMFG, 100 Mijlard *ziet de extra flitspalen al langs de weg staan*
Opzouten met die hele EU en de Euro

Heb niet de hoop dat Griekenland ook maar 1 euro zal terugbetalen.
Eerder dat ze volgend jaar weer 10 miljard moeten bijlenen....

-weggejorist-

divine impious | 06-06-11 | 00:49

Ook al ben ik het deels met je eens moet ik toch opmerken, dat Grieken in het algemeen teveel vrije tijd hebben en ipv een tweede huis te gaan bouwen ( wat heel veel gebeurt ) en af te bouwen waneer er geld en zin is. Ook zal de corruptie eruit moeten van laag tot hoog!! Ik zag laatst een docu met de vraag of de ongeveer 1000 Griekse rederij eigenaren niet bij konden en wilden springen? Zou toch ook daar eens aan de bel trekken. Het is algemeen bekend dat als je de keus hebt om een arm persoon te voorzien van vis of je leert 'm vissen dat laatste op den duur meer zal genereren. En wat je zei over dat Grieken niet staken, nou vergeten de benzinerellen vorig jaar?
Verder wens ik iedereen het beste toe, maar verandering begint bij jezelf.

@ Joepie Flik | 05-06-11 | 14:50
.
Burgelijke ongehoorzaamheid die u zou plegen door uw belastingen niet te betalen - wat u niet goed zou bekomen.
Want bij u komen zij wel al je spulletjes weghalen om je schuld te cachen en je bankrekening blokkeren en plunderen in naam van het Nederlands landsbelang, dit door middel van deurwaarders.
.
The system works for you - of toch niet ?
.
Hoe ziek en krankzinnig wij zijn als volk en dus als individu om ons laten regeren en langzaam ten gronde richten door een dictatoriale particratie met hun eigen belangen mag weer eens te meer blijken uit deze Griekse tragedie, doch vooral ook hoe er in Europa geen rechtstaat meer is.....
.
Stel u de vraag - u allen dom dwaas volk :
Waarom wordt er geen bezwarend beslag gelegd op de Griekese roerende en onroerende goederen wanneer zij hun leningen niet terugbetalen en er overtuigende bewijzen zijn dat zij voortdurend de boel opgelicht hebben....
geen enkele politieke onbebul : regereing excelentie of zogenaamde volksvertegenwoordiger komt hier op of heeft het er over ... en de media, de intellegentie .. sorry hoor: whoehahaha.
.
Een burger ontsnapt niet aan wleke schuldvordering ook als hij zijn schulden niet terug betaald; zelfs niet aan diegene die hij niet gemaakt heeft en hij moet terug betalen door belastingen.
.
Doch de lui van de politieke kaste ( de Europese dictatoriale particratie ) sparen elkaar en laten ons de burgers voortdurend hun criminele bestuurlijke onbekwaamheid betalen !
Die zekerheid hebben zij altijd dus zij knoeien maar voort en maken steeds meer en grotere puinhopen.
Ze ( al die bestuurlijk onbekwamen) kunnen er toch nooit persoonlijk op afrekend worden. hoogstens worden ze niet meer verkozen en dan ligt er in hun netwerk voor bewezen diensten al een nieuw dik betaald postje klaar.
Bovendien weigeren zij ( dep olitieke kaste) een wet te maken waarbij zij wel bestuurlijk verantwoordelijk zijn bij zware bestuurlijke fouten met grote maatschappelijke gevolgen ( doden , miljoenen verlies, ongeoorloofd toekennen van odnerzoeksopdrachten aan hun netwerken, etc..)
Iimmers zij dicteren de wetten - ze izjn niet gek ze gaan geen wet tegen zichzelf doen - waardoor zij hun macht over bestuurlijke onbekwaamheid zouden verliezen.
.
Sorry maar zulke staten, zoals ons kikkerlandje en zulk Europa noemt geen democratie - maar een particratische dictatuur met een gevestigde geinstituitionaliseerde rechtsongelijkheid...
.
Maar ja - het zal nog tientallen jaren duren alvorens er hier een Eurppese Zomer zal ititbarsten ( zoals reeds aangezet in Spanje en Portugal - maar die snel zal wegebben).
.
Het is lang wachten op een Europese Zomer als vervolg op de Arabische Lente...
.
Wij zijn als Europees verdwaasden te sterk en langdurig gehypnotiseerd en in slaap gewiegd door de elite, de particraten, de media, de monddode universiteiten en hun laagleraren ( hoog kan je die niet inschatten die collaboreurs met de macht)... en velen hebben het nog veel te goed.
.
STOP DE PARTICRATIE !
Alvorens wij in plaats van 1 op 6/7 in armoede leven het 90% zal geworden zijn... want dan zal het tot geweldadige opstanden komen zoals in Arabie ... nu kan het nog met "democratische geweldloze middelen".
.
Het democratische sprookje via de particratie is voorbij - het is verworden tot een illusie.. een droom die langzaam maar zeker voor steeds meer mensen een droom wordt.
kijk maar naar de American Dream - daar is al 1 op 4 arm en moeten kinderen van zulke gezinnen eten van een vrije maaltijd op school !!!
.
Geertje W.ziet een probleempje in de Islam - hij zelf een wezenlijk onderdeel van het probleem; de dictatoriale particratie.
.
Het enige verschil met een echte dictatuur is dan wij door een verMuftig bestuurs en kiessysteem denken dat wij onze particratische dictators democratisch kunnen kiezen ( zie bv Eerste Kamer, we kunnen nu al sedert de 19de eeuw als toegift aan de toenmalige koning de burgemeeter niet kiezen, wij kiezen partijvertegenwoordigers en geen volksvertegenwoordigers, de Europese Doema en Commissie die ons leven steeds meer tot overleven maakt en ga zo maar door...
.
weet je slaap lekker verder dom en dwaas volk.

En ik maar denken dat die Finnen al ons belastinggeld opstrijken!

Zou Griekenland ook de slogan; "Let op, geld lenen kost geld" meekrijgen?

Zullen we de pensioen leeftijd maar verhogen naar 85 hier? We kunnen ook mensen kunstmatig in leven gaan houden zodat ze kunnen door werken tot hun 100e weten we zeker dat heel Europa lekker kan leven.

Binnen nu en 30 jaar weet je hoe je groenten moet verbouwen, heb je een veestapel in de tuin staan en weet je hoe je water zuiver kunt maken. Heb je dat niet dan kun je alvast gaan sterven. Want verder heb je dan niets meer. Ieder voor zich!

@ the_steeg | 05-06-11 | 21:08
Net als zoveel mensen ben jij ook kennelijk door en door geïndoctrineerd. Het is niet 'slecht' dat de Grieken op hun 53ste met pensioen gaan; het is inspirerend. Onze slavendrijvers hebben ons zover, dat we niet eens de straat opgaan als ze de AOW-leeftijd verhogen naar 67. Wij zijn de sukkels, niet de Grieken!

@ Self Swindler | 06-06-11 | 06:36
Je hebt wel een grote mond, maar wat doe je er zelf aan? En zo heel slim ben jij ook niet, als je nog altijd uitgaat van incompetentie zijdens de politici. Beschouw het eens vanuit het perspectief dat de effecten, die het politiek beleid hebben, de beoogde effecten zijn.

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

Pedoclub Martijn verboden:
 

Column

Katinka Polderman

Op mijn computer heb ik sinds een jaar of twee Spotify staan. Ik gebruik de gratis versie van dit...
meer >

Files

52 / 244 km

meer files