*

Grieken de straat op

Vakbonden zijn vandaag in Athene de straat opgegaan om te demonstreren. Zij zien de hulp van de Europese Unie en het IMF namelijk helemaal niet zitten.
Ongeveer 1500 mensen liepen een mars naar het centrale Syntagmaplein voor het Griekse parlement. Ze droegen spandoeken waarop stond: ‘Nee tegen het nieuwe akkoord’ en ‘Verzet!’.

Gisteren besloten de EU en het IMF om Griekenland weer miljarden toe te stoppen, in ruil voor verkoop van staatsbedrijven en andere maatregelen. De vakbonden denken dat dit de bevolking alleen maar meer ellende gaat opleveren.

| 04-06-11 | 17:59 | 47 reacties
Print Email PDF

Extra foto's

Reacties

Dus net als in Nederland, is er in Griekenland een groep slecht/niet geinformeerden, die niet weten wat goed voor hen (als natie) is, of gewoon te egoistisch zijn om naar het bredere geheel te kijken.

Wij zien het ook niet zitten dus dat is gunstig!

Verdorie een heel land vol krakers, en Nederland doet alsof het onze homies zijn.. geld geven ipv laten werken.

leuk spandoek: tietekomaete

Hadden ze eerder aan moeten denken. Voegen aan de regelgeving van de EU of gewoon weg uit de EU, anders geen knaken voor de tzazikihappers.

minder zeiken,
Iedereen moet betalen om hun boven water te houden en zelf zouden ze de dans ontspringen? hou toch op!

Geld terug vorderen en uit de eu trappen ... dat willen ze toch graag meteen doen en binnen 5 jaar is er geen griekenland meer worden alle eilandjes verkocht aan rijkemensen

Ha! Ook nog verstandige Grieken!
Verkoop van staats bedrijven en privatisering is her hier doorgedrukt.
Goed voor wat uitgerangeerde politici die hier de top banen toegespeeld kregen.
Alzo goed voor de managementskliek en toebehoren.
Helaas...Het geld is verdampt....
Het publiek, de klant moet meer voor het zelfde of minder, gaan betalen.
Echt, m'n beste Grieken, nooit mee akkoord gaan!
Vraag anders eens hoe het Nederland daarmee vergaan is...
En, geleend geld moet je terugbetalen.
Ja, dat komt ten laste van de gewone Griek...

Die Grieken zijn ook de EU ingezogen en nu raken ze langzaam maar zeker steeds meer van hun soevereiniteit kwijt.

Verdeel en heers.

Je hebt de neiging om te denken, ga eens werken voor je geld, Grieken, maar ik wantrouw de EU nog veel meer. Ik vraag me af of Griekenland niet veel beter af was geweest met hun eigen munt buiten de EU. Fijn eigen baas met eigen wetten aangepast aan de lokale situatie.

Geen cent naar Griekenland!

Ik zit krap bij kas. Wie oh wie wil mij eventjes een paar miljard lenen. Krijg je terug. Echt waar.

Henkei | 04-06-11 | 18:17
De banken en corrupte politici zijn de enige winnaars. Het Griekse volk wordt net zo hard/nog harder genaaid dan wij.
De maatregelen die ze voorstellen, die de Griekse economie zouden moeten verbeteren, zijn enkel goed voor grote bedrijven en banken.

Ben ze wel beetje beu hoor omg ga werken voor je zakgeld.

FapnLap | 04-06-11 | 18:10
Ook dáár hebben de belastingbetalers geen zeggenschap. Net als hier word de EU je gewoon door de strot geduwd, tegen beter weten in!

dennnis | 04-06-11 | 18:07
scherp ;)

Ja, honderden miljarden in zo'n land steken omdat sommige banken daar verkeerd geïnvesteerd hebben.
Geld uitgeleend aan wan betalers en daar een riant salaris voor gevangen met nog vettere bonussen...
Het mogelijk verlies van die banken mag door de belasting betaler opgehoest worden...
Ja door U en ik vindt de EU.
Onze regering gaat daarin klakkeloos mee.
Wie had het ook weer over Democratie en volksvertegenwoordigers?
Laat die graaierij banken maar failliet gaan!
Geen steun voor wanbeleid!

Iskander | 04-06-11 | 18:02
Leg maar even uit dan. Hoezo is dit goed voor Griekenland? En waarom zijn ze egoïstisch?

Ja zei hebben alle tijd om te demonstreren, lui stront volk.

Kan ik dan als eerste een vraag stellen;
Waarom denken de grote heren binnen het IMF en de EU dat de Grieken hun staatsschuld gaan oplossen met privatiseren van staatsbedrijven?
Hier in Nederland gaat dat al erg moeizaam en met protesteren van de werknemers. Hoe moet het daar in Griekenland wel niet gaan? De banen binnen de staatsbedrijven zijn voorzien van prachtige CAO's voor de werknemers Zoals pensioen, vakantiedagen en salaris met zelfs een 18e maand. Hoe ga je dit soort bedrijven privatiseren ,wie moet die dan kopen en wat is de waarde van deze bedrijven zonder de Griekse boekhoud methodes?
Ik begrijp nog steeds niet hoe ze hier geloven dat de Grieken het wel gaat lukken met de bezuinigingen als deze vele malen groter zijn dan we in Nederland moeten doorvoeren? En deze relatief "kleine" bezuinigingen zijn voor Nederland al moeilijk genoeg om te realiseren, hoe moet het daar dan gaan?
Ik hoop dat iemand met meer optimisme en met meer kennis van zaken dit kan uitleggen.

@damoos

Ze komen er ook niet meer uit hws. Maar veel staatsbedrijven maken gewoon winst dus in principe gezond beetje saneren in het personeel en je kan prachtig geld verdienen. Maar als je dit nu verkoopt betekent ook dat je inkomsten gaat weggegeven hoe dan ook gewoon screwed 1e klas.

Niet te vergeten dat Goldman Sachs met de boekhouding van de Grieken hebben zitten kloten om ze zo bij de EU te kunnen krijgen.

Griekse volk hard genaaid? Nee, die corrupte mentaliteit hadden ze altijd al, dat luie, dat weinig werken en vooral nog minder belasting betalen. De politici komen daar ook gewoon veelal uit het volk en hebben dezelfde corrupte mentaliteit.

@reinaarden | 04-06-11 | 18:25
Eindelijk lees ik eens iets van een reaguurder die het gewoon ziet zoals het is. De gewone Griekse Jan met de pet treft geen enkele blaam.

Voor de Euro kon iedereen Griekenland alleen als een vakantie land, nu is het een bodemloze put...

Gisteren een mooi stukje gezien bij Knevel en van den Brink http://www.eo.nl/programma/knevelenvandenbrink/2010-2011/page/Ingeborg_B...
Grieken werken gemiddeld meer uren dan wij Nederlanders voor een stuk minder geld (gem. 700/800 eurotjes).
http://www.marxist.com/myth-of-lazy-greek-workers.htm

@itsagame | 04-06-11 | 19:24
*kende*

@Project Newt | 04-06-11 | 19:49
www.marxist.com als bron nemen????
Daar ga ik toch echt niet onbeschermd op klicken.

eye | 04-06-11 | 20:17
Ach ach, de bron aanvallen. Het is vrij logisch dat de media de werkende Grieken de schuld geeft, want anders moeten ze toegeven dat de boosdoeners de banken en de EU zijn. Dat zullen/willen ze nooit toegeven, dus moet er een andere zondebok worden gevonden.
En er zullen vast extreme gevallen bestaan van mensen die daar gratis geld krijgen, maar over het algemeen zal dit veel minder zijn dan de media u doet vermoeden.

@ Henkei | 04-06-11 | 18:17
Je neemt me de woorden uit de mond. Dacht altijd dat ik de enige was die er zo over dacht, gelukkig niet!

-weggejorist-

Natuurlijk is de EU kudt en communistisch. En liever vandaag dan morgen weg met die club. Maar toch gaan wij niet betalen voor een land waarvan de economie al honderd jaar verliesgevend is, omdat ze maar weigeren structurele veranderingen door te voeren.

geldschepping kan op verschillende manieren.
Geld uitlenen is daar een manier van.
Toch leuk als je daar bedrijven voor terugkrijgt. (al dan niet als onderpand)
En omdat zij het hard nodig hebben kunnen de geldgevers natuurlijk met het mes op de keel onderhandelen.
Want het gaat helemaal niet om Griekenland.
Degene die dat denkt is niet goed bij zijn hoofd.

Gewoon betalen!!! bijvoorbeeld door maar, net als ik, te werken tot je 67ste!!!

Grieks voor incest: papalaatmepiemollos!

-weggejorist-

@HIL | 04-06-11 | 18:31
oja, natuurlijk.
Deze demonstratie is dus te vergelijken met onze 'nee' tegen de nieuwe grondwet/EU/Euro. #iksnaput

-weggejorist-

femke halsema | 04-06-11 | 21:02
Ja, een onschuldig volk afslachten lijkt mij hier ook wel de juiste oplossing...
Mongool.

laat die luie stinkgrieken lekker de grieptyfus krijgen....
geen cent naar dat uitzuigland !!!!

weet iemand de link van de Griekse marktplaats, wil eens kijken of er leuke dingen te koop zijn.

Zij zien de steun van de EU en IMF niet zitten, wij zien de steun vanuit ons als EU en IMF niet zitten, wat is dan het probleem?

ZoutenStickje | 05-06-11 | 10:49
Het probleem is dat er banken met Griekse waarde(loze) papieren en schuldbekentenissen zitten...
Die banken waarvan de directies zich torenhoge salarissen toe eigenen en daarover heen vette bonussen.
In hun winst manie hebben ze leningen verstrekt die onvoldoende tot niet gedekt waren.
Een miskleun vanjewelste waar een particulier ondernemer gewoon failliet aan gaat.
Als wij nu die rente voor die banken ophoesten kunnen die dus gewoon doorgaan met bonussen vangen voor ongedekte leningen.
Er zijn nog wat landen die niet aan hun verplichtingen kunnen/ willen voldoen.
Die hangen ook al aan de EU tiet of zijn er rijp voor.
De EU heeft ons lidmaatschap te danken aan een zekere J.P.Balkenende die ons er ingeluisd heeft tegen de volkswil in...

Ze hebben nog gelijk ook. De hele EU is er slechts op gericht, bezit in een beperkt aantal handen te sluizen en de bevolking uit te melken.

Hypocriet luie donders die Grieken en zeer onsympathiek t.a.v. europeanen bah.

tropischeverrassing | 05-06-11 | 14:23
Zeg Zwitsal, als je eerst eens de comments boven je zou lezen zou je doorhebben dat wat je zegt ongelofelijk dom is.

Juist jah..

TIETEKOMAETE!!

@ Vindoe | 05-06-11 | 10:37 :

da's dezelfde site als de site van hun regering.

Bezig met verzenden!

Videos

Poll

Pedoclub Martijn verboden:
 

Column

Katinka Polderman

Op mijn computer heb ik sinds een jaar of twee Spotify staan. Ik gebruik de gratis versie van dit...
meer >

Files

52 / 244 km

meer files