Mahmoud Abbas (L), Hamad Bin Khalifa Al-Thani (midden) en Khaled Meshaal (R) Als de Islamitsche Verzetsbeweging, beter bekend als Hamas, in de coalitie van de Palestijnse regering zit, dan zal Israël hier niet mee akkoord gaan. Dit heeft de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken, Avigdor Lieberman, donderdag in New York tegenover diplomaten beklemtoond.
Hij doelde op het akkoord dat de beweging Fatah, de oude garde van de Palestijnse politiek die wordt aangevoerd door president Mahmoud Abbas, en Hamas-leider Khaled Meshaal deze week in Qatar hebben gesloten. De twee kwamen maandag overeen dat Abbas een interim-regering gaat leiden waar Hamas ook aan deelneemt. Die moet nieuwe verkiezingen organiseren.
Reacties
Zei hebben niks te willen.. ach Israel zn dag komt wel..
Terrortwist | 10-02-12 | 09:24 |
De laatse keer dat Israel na onderhandelingen eindelijk wat langverwachte
stukken grond terug gaf aan de Palestijnen, maakte Hamas er gelijk misbruik van door projectielen te lanceren van de nieuw verworfen grond.
'iets met zaaien en oogsten'
-
Een Jood is geen Christen die de andere wang toekeert.
De Eik(el) | 10-02-12 | 09:32
Dat blijkt wel uit het oude testament. Complete dorpen worden er uitgemoord door Jozua omdat Mozes een jaar of 40 eerder wat rare visioenen had gekregen na een nacht stevig doordrinken.
@De Eik(el) | 10-02-12 | 09:32 |
Je zegt het goed terug gaf, toen de Duitsers hier waren werden daar ook aanslagen op gepleegd..
@De Eik(el) | 10-02-12 | 09:32 |
En dat waren helden..
Nee, logisch als Hamas in hun handvest heeft staan dat Israël vernietigd dient te worden.
@Antonin | 10-02-12 | 09:51 |
Zo ook in die van Israel dat Hamas vernietigd moet worden..
Terrwijl anderen zich niet mogen bemoeien met Israëls interne zaken is het de gewoonst zaak in de wereld dat Israël bemoeit zich met andermans interne zaken.
Terrortwist | 10-02-12 | 09:24
Jij was toch zogenaamd goed geintegreerd? Ach ja, je kunt de haatbaard wel uit haatbaardistan halen, maar haatbaardistan niet uit de haatbaard.
ze kunnen het niet eens worden over het volkslied. hamas, hamas......
Het lijkt mij dat Israël daar niets over te vertellen heeft.
Israel denkt alles te mogen zeggen/doen omdat ze de steun van America hebben. Ze hebben Israel ook maar gekregen, ze moeten hun vrienschappen niet uitbuiten, maar blij zijn dat ze een plekje hebben gekregen om te leven en te wonen. En wat betreft religies en Jezus en zo, dat bestaat niet en heeft mooit bestaan. Dat is allemaal verzonnen door de illuminati zodat volkeren altijd ruzie met elkaar zouden hebben. Lees er maar over online, heeft allemaal te maken met geld, macht en totale wereldbevolking controle.
@Antonin | 10-02-12 | 09:56 |
Sinds wanneer staat goed geintegreerd gelijk aan pro-Israel zijn? Nee knul zo gaat dat niet, mischien in jouw bekrompen wereld..
Terrortwist | 10-02-12 | 10:18 | Misbruik melden
Je was me net voor.
Slaat ook nergens op.
Terrortwist | 10-02-12 | 10:18
Och, je hebt het over jihadi's, "wij arabieren", haat naar Israël, haatbaardje dus. Typisch voor Noord-Afrikanen die hier zijn geboren. Snap ook de jaloezie wel, Arabieren in Israël hebben het veel beter dan in Noord-Afrika.
Terrortwist | 10-02-12 | 10:18
Heel veel Nederlanders hebben inmiddels ook een teringhekel aan de staat Israel en hun haatpolitiek. Wat mij betreft sturen ze die jongens die daar wonen zo terug naar Rusland en de VS.
Paul Kersey | 10-02-12 | 10:32 |
Spreek voor jezelf haatbaarden-fan. Heel veel mensen hebben tegenwoordig helemaal niets meer met sadistische, gewelddadige mohammedanen. Om een of andere reden krijg je dat, na bericht nummer-tig in de media over haatbaarden die sadistische slachtingen aanrichten met 100+ doden onder burgers. Of meisjes die mohammedaanse stijl worden mishandeld of doodgemarteld.
.
De haatbaarden-fans lopen al te janken over bijv. 2 slachtoffers als Israel terugslaat als er weer eens raketten op ze zijn afgevuurd, en hamaSS zich laf verschuilt tussen schoolkinderen. Maar sluiten de ogen voor de dood en verderf die mohammedanen wereldwijd zaaien.
Bathasar Gerards | 10-02-12 | 10:38
Voor mij maakt het weinig uit, joden, moslims: allemaal godsdienstfanatici en haatbaarden. Ik ben geen haatbaardenfan, ik reken alleen voor het gemak het oude volk ook onder de haatbaarden. Het enige verschil in dit geval is dat die Palestijnen nou eenmaal al bijna 2000 jaar op die strook land woonden en de meeste joden er minder dan 100 jaar geleden heentrokken omdat hun grote sprookjesboek zei dat ze daar hoorden.
Paul Kersey | 10-02-12 | 10:40
Onzin. Joden hebben altijd in die regio gewoond, de huidige Arabieren die zich nu Palestijnen noemen hebben rondgetrokken als nomaden en zijn gewoon Jordaniërs. Joden hebben een stuk dor land gekocht en binnen geen tijd een bloeiende oase van kennis, landbouwtechnologie en democratie ervan gemaakt. Alleen daarom al ligt mijn sympathie bij de Israeli.
@Antonin | 10-02-12 | 10:23 |
Bij deze is het je gelukt om de meeste onzin in 3 zinnen te plempen. Hang de vlaggen uit en bel Guinnes Book of Records
-
punt 1 Jihadi's gebruikte ik m.b.t. de overleden strijders tegen het regime van Assad. Dat jij dat raar vind zegt meer wat over jou, maar dat is nou eenmaal mn geloofsovertuiging. En we geloven dat als je in een strijd zit tegen onrecht een Jihadi bent. (Raar he, jihadi's die geen terroristen of "strijden" tegen het westenzijn klopt niet met je bekrompen kijk op het leven)
-
En ja wij Arabieren kan er niet omheen, ben het toch. Net als dat ik Nederlander ben.. Kan ik wel doen dat ik het niet ben maar das liegen tegen jezelf, zo ben ik niet..
-
En arabieren in Israel beter dan Noord-Afrika? Sjah heb het niet zo met 2erangsburger zijn. Of wonen als een rat in een val tussen een muur.
Kom deze zomer mee naar Carthago, leven het leven en kom dan terug op dit punt..
Paul Kersey | 10-02-12 | 10:40 | Misbruik melden
Met redelijke argumenten overtuig geen gelovige , beter op de brandstapel gooien (lol)
Antonin | 10-02-12 | 10:44
Joden hebben overal gewoond, zelfs in Medina in dezelfde gemeenschap als opperhaatbaard Mohammed. Ze hebben de wereld rondgetrokken als zigeuners en zijn overal en nergens thuis.
Antonin | 10-02-12 | 10:44
De enige reden dat we sinds 1947 als westen de ogen dicht hebben geknepen is de schaamte voor de holocaust en dat we die hebben laten gebeuren. Eerlijk gezegd is het tijd dat we die schuld als afbetaald beschouwen.
Terrortwist | 10-02-12 | 10:44
Ik ken de betekenis van jihad/jihadi. Ik snap alleen totaal niet waarom Syrië een geloofsstrijd is of zou moeten zijn. Het gaat toch zogenaamd om meer vrijheid? Meer islam staat haaks op meer vrijheid.
.
Gazanen hebben minder geboortesterftes en minder analfabetisme dan in Marokko en Turkije bijvoorbeeld. Obesitas is een enorm probleem en Palestijnen mogen in de Knesset zitten, stemmen, in het leger, etcetera. Dus wát tweederangs burgers?
.
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse.
Meer islam staat haaks op meer vrijheid.
Antonin | 10-02-12 | 10:51 |
Daar kan je elke religie invullen. Op het moment dat religie (met zn onlogische argumenten gebaseerd op sprookjes en visioenen van profeten) invloed gaat uitoefenen op het bestuur van een staat sterft de democratie.
fannyadams | 10-02-12 | 10:15 | Misbruik melden
Whahahahahahaah, de Illuminati erbij halen, geweldig!! En dan vooral het argument: Lees er maar over online, dat is nog wel het slechtse idee. Kunt u de Vrijmetselaars er ook even bijhalen? Die zijn ook zo machtig toch? En hebben een vooropgezet plan en bladibla....
Als u zou weten wat Vrijmetselarij zou inhouden, zou u niet zo stom praten.
Eloquent | 10-02-12 | 10:56
Vergeet de tempeliers niet.
Paul Kersey | 10-02-12 | 10:58
Reptilians.
@Antonin | 10-02-12 | 10:51
Nee die ken je niet, want het zijn geen mujahedeen (correcte term voor jihadi's) omdat het een geloofstrijd is. Maar omdat ze als gelovige sterven voor een zaak (dit geval vrijheid en de val van een Tiran).
-
"Obesitas is een enorm probleem " alsof het dieren zijn, dat ze wel goed worden gevoed. Moeten ze daar blij mee zijn? En meerendeel van de Palestijnen worden onderdrukt, geen vrije markt, geen vrije doorgang etc. etc.. Ach kom op ik hoef jou toch niet te vertellen wat de Israeli's de Palestijnen aan doen.. Das de reden van je symphatie, een volk die die moslims aanpakt. Jouw en Geertje zn natte droom..
-
En sorry spreek geen Latijns..
En sorry spreek geen Latijns..
Terrortwist | 10-02-12 | 11:02
Iets met een stad in Marokko die vernietigd moet worden
@Paul Kersey | 10-02-12 | 11:05 |
Ach het zal is niet, en dan zijn wij de haatbaarden, By the way stad in Tunesie ;)
Terrortwist | 10-02-12 | 11:02 |
Religie is het opium van het volk, uitgevonden door de heersende klasse om het volk bezig te houden en de wil op te leggen. Je gelooft toch niet werkelijk dat die gast in de woestijn heeft liggen slapen en bezoek kreeg van een sprookjesfiguur met de boodschap "Lees!". Dat heeft Mo allemaal verzonnen om macht te krijgen en dom volk aan zich te binden.
Terrortwist | 10-02-12 | 11:02
Ik zeg toch dat ik de term ken? Maar aangezien het uit een religieus verband komt blijft het gewoon geloofsstrijd hoor. Ik herken in jou de liefde om dood te gaan die alle moslims/Arabieren hebben.
.
Palestijnen hebben het aan zichzelf te danken. Ze krijgen alle kansen maar zijn zo haatverslaafd dat ze hun kinderen tot martelaars opvoeden. Ik heb geen enkele sympathie voor dat "volk" en wel degelijk voor Israeli. Wat Geertje droomt moet hij weten, voor mij staat Israël symbool voor het behoud van westerse waarden in een zandbak vol achterlijken, vergelijkbaar met de strijd van Servië.
.
"Overigens ben ik van mening dat Carthago vernietigd dient te worden" uitspraak van Cato na elke rede.
Terrortwist | 10-02-12 | 11:07
Dank voor de correctie.
@Terrortwist: de meeste autochtone Nederlanders zijn de smoeslims, waaronder jou, kotsbeu. Al jaren. Ga toch in je eigen zandbak-van-herkomst platliggen voor je maangodje allah. En flikker op uit dit land, wat je alleen maar verpest met je aanwezigheid.
Paul Kersey | 10-02-12 | 11:08
Zo ook overigens het Oude Testament. Op verzoek van de koning Josiah van Juda opgesteld rond 600 BC en zogenaamd gevonden in de tempel om zijn regime legitimiteit te geven.
@Paul Kersey | 10-02-12 | 11:08 |
Hehe is het em aardig gelukt ook ;) Maar je staart je nu blind op een een klein stuk van het grote geheel. Islam is voor vele een levenswijze, wie is een ander omdat te beoordelen. Is precies hetzelfde als potenrammers..
Terrortwist | 10-02-12 | 11:16
Ik zie homo's hetzelfde als moslims. Ze bestaan, hangen idealen aan die niet de mijne zijn en zo lang als ze die niet aan mij willen overdragen tolereer ik ze.
@Antonin | 10-02-12 | 11:09 |
Liefde om dood te gaan? Nee je zegt het verkeerd, niet bang voor de dood zijn. Sjah dat komt door mn geloofsovertuiging. Ik geloof dat de dag dat ik ben geboren een datum heeft en de dag dat ik dood ga. Het lot, en die bepalen wij niet dus waarom angstig en bang dr voor?
@zef | 10-02-12 | 11:13 |
Hoezo verpest ik dit land met mn aanwezigheid? 1 Concreet voorbeeld
Paul Kersey | 10-02-12 | 11:18
Wat een armoede. Homo's worden zo geboren, moslim zijn is een keuze (en een heel domme). Het is een keuze vrouwen minderwaardig te vinden, homo's van een gebouw af willen gooien en niet moslims alleen nuttig om geld van te krijgen. Een vrouw kan er ook weinig aan doen dat ze met een kut is geboren, maar in islam - een KEUZE - krijgt ze levenslang. Tsja, als je het verschil niet ziet tussen geboren zijn met een seksuele voorkeur of kiezen voor jouw EN andermans onvrijheden en middeleeuwse achterlijkheden, dan zou ik als ik jou was ook maar moslim worden dan, de mindset is aanwezig.
@Paul Kersey | 10-02-12 | 11:18 |
Kijk en zo hoort het!! Dikke duim
Terrortwist | 10-02-12 | 11:21
Je hebt een geloofsovertuiging uit angst, niet andersom. Ik ben niet bang voor de dood en heb geen religie. Religieuzen zijn bang voor het leven én voor de dood, en moslims zijn vaak nog banger voor het leven dan voor de dood, vandaar hun gekke doodscultus.
@Antonin | 10-02-12 | 11:23 |
Ok, als jij beter dan mij weet wat mn angsten zijn en mn beweegredenen dan zal dat wel zo zijn. Je hebt helemaal gelijk!!!
Antonin | 10-02-12 | 11:21
Ook religie kan je als "aangeboren" zien. Als je tot je 6e jaar niks anders hoort dan weet je niet beter. Zeg maar postnataal programmeren als het ware. En van homosexualiteit weten we nog steeds niet zeker hoe het ontstaat. Het kan aangeboren zijn (bv door een storing in de hormoonhuishouding van de moeder) maar net zo goed kan het komen door een "traumatische ervaring" op jonge leeftijd.
@Paul Kersey | 10-02-12 | 11:29 |
Ach die man denkt bekrompen alleen wat hij denkt is de waarheid. In zn mooie betoogje heeft ie het over moslims met homohaat. Andere religie's en bevolkingsgroepen die doen daar niet aan.. (iets met oogkleppen)
@Paul Kersey | 10-02-12 | 11:29 |
Goebbels kan er nog wat van leren
Paul Kersey | 10-02-12 | 11:29
Er bestaat een correlatie tussen IQ en religie, of tussen erkende psychiatrische aandoeningen en religie. Maar die programmering ben ik het niet mee eens. Die heb ik ook gehad, evenals een - o God - socialistische programmering, maar het heeft niet geholpen. Het wordt tijd dat we (extreem) religieuzen beschouwen als wat ze zijn: psychiatrisch ziek.
Antonin | 10-02-12 | 11:33
Die correlatie is er zeker. Als je intelligent genoeg bent kan je op latere leeftijd zeker door al die religieuze verhalen heen prikken. Denk aan Galileo en Copernicus die in hun tijd de gewaagde bewering maakten dat de aarde bolvormig was en niet het middelpunt van de aarde. Maar zelfs een intelligent man als Darwin worstelde met de gedachte dat hij bezig was aan te tonen dat de schepping onzin is.
Terrortwist | 10-02-12 | 11:32
Mekker mekker. Natuurlijk doen andere religies daar wel aan, alleen hebben die meer volgelingen die niets met homohaat willen doen. Jezus roept niet op tot geweld, Mohammed (TPTM) wel. Als homo heb je het beter in Europa of Israël dan in welk islamitisch land* dan ook, of wilde je dat ook al bestrijden?
.
* behalve stiekem dan, want de jonge jongetjes openen hun reet daar sneller dan hier
Antonin | 10-02-12 | 11:36
Ook orthodoxe joden en christenen moeten niks van homo's weten. Dit heeft niks te maken met de religie die je aanhangt, maar met hoe serieus je die neemt.
Antonin | 10-02-12 | 09:56 | Misbruik melden
Wat heeft integreren nou met Israël te maken?
Ik heb het ook niet met Israël en dat wilt zeker zeggen dat ik een 'haatbaard' ben?
Word eens volwassen en kom af van je tunnelvisie. Iedereen in jouw ogen die het niet eens is met Israël is een moslim. Perceptie zegt veel over je intellect. Aan je reacties te zien zou ik zeggen dat je een kleine emotionele tiener bent.
Antonin | 10-02-12 | 11:36
Ook Jezus maakte in zijn leven een ontwikkeling door. Tegen de tijd dat ie in het nauw kwam riep hij wel degelijk zijn volgelingen op het zwaard op te nemen. Bovendien heeft het christendom de complete geweldadige erfenis van de joden uit het oude testament erbij.
Verder is de bijbel geschreven onder regie van de Romeinen om het rijk bij elkaar te houden. Het paste op dat moment niet in hun agenda om daar al te veel stukken in op te nemen over geweld naar andersgelovigen, daar waren er namelijk op dat moment iets te veel van in de uithoeken van het Imperium Romanum.
@Antonin | 10-02-12 | 11:36 |
"behalve stiekem dan, want de jonge jongetjes openen hun reet daar sneller dan hier"
-
Met deze zin laat je zien hoe respectvol je tegen over homosexualiteit staat, dude je maakt je zelf belachelijk. En als je in Israel al niet meer kan lopen als vrouw omdat ze er te westers uitziet, betwijfel ik hoe dat met homo's zit..
Antonin | 10-02-12 | 11:21 |
Je schopt tegen van alles en nog wat aan en veroordeelt mensen om de meest uiteenlopende redenen, maar jouw argumenten zijn zo krom dat ik eerder jou verdenk van het psychiatrisch ziek zijn.
Wat een onzin kraam jij uit zeg! Of het nou over de Joden gaat, over de keuzes die mensen wel of niet kunnen maken, heeft hangt van onzin aan elkaar!
Misschien kun je samen met die Balthasar Gerards een eigen haatclubje oprichten?
Je veroordeelt mensen en haat zelf andere mensen puur om hun geloof en/of afkomst!
Stel jezelf eens de vraag: "Ben ik niet net zo, of nee wacht, ben ik eigenlijk niet veel erger met mijn overontwikkelde westerse IQ?".
Het Slavische venijn zit erg gewoon nog steeds in bij jou, helaas, je valt compleet door de mand hier.
Paul Kersey | 10-02-12 | 11:40
O ik ken de Bijbel hoor, vooral het OT is niet bepaald lief. Maar de relatie met God in het christendom en de boodschap van Jezus in het algemeen is veel anders dan die in islam. In het christendom wordt ook niet bepaald hoe anderen dienen te leven, terwijl islam echt van wieg tot graf alles bepaalt. Elk land waar islam de boventoon voert heeft niets met vrouwenrechten, mensenrechten, kennistechnologie, andersdenkenden. Vraag jezelf af waar je liever woont, in een door christendom gedomineerd land of door islam gedomineerd land.
Terrortwist | 10-02-12 | 11:40
Vorig jaar nog geweest hoor, niets aan de hand, die paar achterlijke baarden daar worden door de Israeli uitgekotst en bestreden. En ik heb geen respect voor seksuele voorkeuren nee, hoogstens voor de mens die die voorkeur heeft, maar niet omwille van die voorkeur. Ik heb voor religieuzen ook geen respect vanwege hun overtuiging, hoogstens ondánks hun overtuiging.
@Terrortwist: helaas concrete voorbeelden genoeg, van het feit dat jullie smoeslims het land verpesten. Toevallig vandaag een voorbeeld uit België: http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2012/02/haatzaaiende-mosli...
-
Wacht maar, onze tijd komt nog wel.
De Joden moet gewoon Israel verlaten en het land teruggeven aan de rechtmatige eigenaars: de Palestijnen.
Antonin | 10-02-12 | 11:47
De christelijke wereld is pas tolerant sinds de Verlichting en de Franse revolutie. Voor die tijd waren er zaken als kruistochten, Spaanse inquisitie, heksenprocessen. Tot in de vorige eeuw was jodenvervolging een nationale sport in het christelijk orthodoxe Rusland, en ik zou niet graag als homo wonen in een katholiek land als Polen, Litouwen of Kroatië. Dan ben je als homo nog veiliger in bijvoorbeeld Marokko.
@zef | 10-02-12 | 11:48 |
Woooow vergeleken met jouw is Antonin Einstein, je zegt flikker op uit dit land (Nederland) want JE verpest het met JOUW aanwezigheid.
-
Vraag ik om een concreet voorbeeld, kom je met reli-fundi's (die zwaar een minderheid zijn, net als dat burka gebeuren 150 stks..) die stennis schopte in BELGIE notabene.
-
Blijf jij maar wachten op je tijd jongen..
Paul Kersey | 10-02-12 | 11:52
Als homo heb je het niet zo leuk in Polen of Servië of Rusland (Kroatië en Litouwen vallen wel mee), maar als homo of vrouw heb je het in Marokko en co toch wel even minder leuk, hoor.
.
De christelijke wereld - onze wereld dus - heeft allerlei processen doorgemaakt, tijdens de middeleeuwen gebeurde er ook vanalles op kunstvlak en wetenschapsvlak, het is niet dat er inééns een omslag was. In de islamitische wereld is dit gewoon totaal anders, wat de geislamiseerde volkeren hadden bereikt is gewoon compleet afgebroken. Vooral voor Perzen vind ik dat erg, dat volk heb ik hoog zitten.
Paul Kersey | 10-02-12 | 11:52 |
In Marokko wonen er inderdaad veel homoseksuelen. Daar hoor je natuurlijk niemand over.
@HeAVON | 10-02-12 | 11:57 |
Dude in Tunesie heb je zelf Gay-bars, homosexuelen komen van verre en heinde om daar een potje te gaan rampetampe.. Maar dat klopt niet in Antonin's beeld..
Antonin | 10-02-12 | 11:56 |
Ik weet niet waar je jouw informatie vandaan hebt, maar je klinkt compleet idioot als je zegt dat je als homo zijnde niet veilig bent in Marokko. Marokko is geen Amsterdam-West. Het is daar een stuk moderner dan je denkt. Maar ja, tokkies zoals jij gaan alleen naar de camping naast de A27.
HeAVON | 10-02-12 | 11:59
Waar ik ben geweest leek het me niet zo veilig voor homo's, iig niet voor mijn vrouw wegens graaiende idioten. En alsjeblieft zeg, ik kan je wel gaan vervelen met mijn reisverhalen en voormalige woonadressen in buitenland, maar ik ga eens uitzoeken waar die camping staat, dat is voor een tokkie als ik een must.
@zef Helaas haal je uit de meest subjectieve medium die er is een hele goede voorbeeld idd, ahum. De media bepalen hoe de mensen denken in dit land, kijk maar naar jezelf.
Hoe verpesten moslims het land? geef eens een concreet voorbeeld aub. Kom niet met met je straatterroristen onzin daar trappen we al lang niet meer in. Die jongens bezoeken misschien eenmaal per jaar de moskee.
Terrortwist | 10-02-12 | 11:59 |
Antonin heeft last van solipsisme. Mensen die daar last van hebben leiden een kort leven, omdat ze niet open staan voor nieuwe dingen, nieuwe ideeën. Bang om iets te ervaren wat compleet nieuw voor hem is.
Stel dat je je hele leven (Tent A) eet/drinkt en daarnaast nog nooit bij (Tent B) hebt gezeten uit angst dat het slecht gaat smaken, terwijl er gewoon een kans bestaat dat het lekkerder zal smaken dan je denkt.
Maar omdat je zo bang en idioot bent zal je er nooit achter komen, omdat er maar een denkbeeld klopt in deze wereld (je eigen denkbeeld).
Een soort boerenvisie het is altijd vlees en nooit groente of vlees met groente.
Zonde.
@Antonin, wederom heb ik uw comments gelezen en zie hier een kennis en diepgang die u onderbouwt waarmee ik het voor het grootste deel eens ben.
Als ik naar de antwoorden kijk op uw stukken dan stel ik vast dat de zender en ontvanger verschillende frequenties hebben. Het wordt nauwelijks opgepikt wat u écht wilt zeggen hier.
.
Eén ding wil ik nog wel op reageren, die keuze over het moslim zijn. Ikzelf heb vaak nagedacht waarom er zoveel agressie en haat is in moslimlanden.
Wat ik eraan toevoeg voor mezelf is dat ik denk dat het op de een of andere manier genetisch is vastgelegd dat deze mensen zo reageren.
Ik heb hetzelfde fanatisme ,het met het verstand op nul volledig voor je overtuiging gaan meegemaakt met iemand die ex moslim is. Heel erg intelligent en pienter en de dingen prima in de juiste verhoudingen zag en tóch dat fanatieke, maar dan de andere kant op. Het is net alsof deze slechts uitersten kennen ,heel zwart /wit.
@HeAVON | 10-02-12 | 12:04 |
En dan doe je de boeren nog te min..
Antonin | 10-02-12 | 12:02 |
Ja als toerist/reiziger zijnde moet je ook gewoon accepteren dat mensen anders denken op andere plaatsen. Het zou toch gek zijn als iedereen het zelfde dacht? Als toerist zijnde zou ik ook niet op plaatsen komen waar mensen die anders denken en anders zien niet geliefd zijn. In de ogen van hen ben je zwak. Weet je trouwens hoe ze dat noemen wanneer een zwakkeling vijandelijk gebied binnendringt? Zelfmoord.
Je kan die mensen niet de schuld geven. Ga maar naar China en daar klagen omdat ze hond eten, die kijken jou even gek aan en vinden je idioot.
@Madar | 10-02-12 | 12:06 |
Antonin zn vriendje, en begint meteen met termen als genetisch te strooien. Wehr habe ich das eerder gehoord?
Madar | 10-02-12 | 12:06
Ik stopte met lezen bij 'genetisch.'
Madar | 10-02-12 | 12:06 |
Slaap er nog eens een nachtje over!
Terrortwist | 10-02-12 | 12:10
Hoe verklaar je anders dan dat een moeder een kind met een bomgordel om zichzelf laat opblazen?
@heavon Ja als toerist/reiziger zijnde moet je ook gewoon accepteren dat mensen anders denken op andere plaatsen. Het zou toch gek zijn als iedereen het zelfde dacht
inderdaad daarom is het gek dat buitenlanders denken dat er nederlanders zijn die blij met ze zijn .we ( is iedereen die ik persoonlijk ken ) zijn het niet maar ja alleen anderen dan nederlanders mogen dat blijkbaar denken van het getriefelte wat hier geluk zoekt
@Madar | 10-02-12 | 12:25 |
-Hoeverklaar je dat Fritzl, zn dochter misbruikte en baby's dode
-Hoe verklaar je dat Tristan mensen zomaar neerknalt in een winkelcentrum
-Hoe verklaar je Breivik
-etc.
-etc.
-
Mensen beoordeel je per individu, maja jij denkt in termen van genetisch.. sjah dan ben je ver van huis
Mensen die willen weten wat er gebeurt als mohammedanen de macht overnemen, kijk even naar Libie.
Was, tot eind vorig jaar, een seculier, redelijk welvarend land. Nu een grote klerebende en aan t afglijden naar het niveau haatbaard-hel iraanse stijl.
En dan zou een bende bloeddorstige psychoten als hamaSS iets leuks van een toekomstig 'palestina' kunnen maken? Droom lekker verder.
Heavon, Pleasetomeetyou en terror.
Lach maar, maar kijk naar de overeenkomsten van de Arabieren en zie het verschil met b.v. een Pers(Iran) Een Iranier is geen Arabier.
Waarom kan een Pers 1e generatie zich hier wel volledig aanpassen en een derde generatie geboren Arabier niet?
Terrortwist | 10-02-12 | 12:32
Natuurlijk moet je mensen individueel beoordelen, volkomen mee eens. Maar ik kan na mijn ervaringen niet ontkennen dat deze `overeenkomst ` er gewoon is bij een zeer grote groep die én in dat gebied woont, én moslim is.
Zelfs nádat iemand zich volledig losmaakt van de islam en zeer, zeer intelligent is blijkt tóch dat trekje er te zijn . Extremistisch maar dan wél voor de goede kant van de zaak, maar tóch extremistisch en dát vind ik eng en boeiend.
HeAVON | 10-02-12 | 12:08
Wat ze in die landen doen kan mij echt 0,0 schelen. En als toerist pas je je aan ja, klopt, evenals migrant, en dat heb ik gedaan. Vandaar dat ik er niet tegen kan dat anderen het lef hebben gebieden te vervuilen met hun idiotie, criminaliteit, middeleeuwse opvattingen en daar nog respect (en geld) voor eisen ook. Over dat ik te stom zou zijn om naar tent B te gaan: onzin. Ik heb mij altijd verdiept in verschillende levensvisies, culturen (heb zelf twee achtergronden qua cultuur) etcetera, en ben uitstekend in staat om islam, socialisme en religie in het algemeen compléét stompzinnig, minderwaardig en achterlijk te verklaren. Net als Madar ken ik een ex-moslim (ook een Pers) die in die gekkigheid is opgegroeid, dan valt mijn jeugd bij nader inzien wel mee als ik dat aanhoor.
.
Madar, de Pers is inderdaad compleet iets anders dan de Arabier. Islam is ontstaan door wat geloofsboeken toe te voegen aan de bloedige geweldverslaafde tribale Arabische cultuur en het resultaat zien we al 14 eeuwen elke dag weer. De Pers was van nature nooit zo onderontwikkeld, dus dat is het verschil. Er zijn mensen die dit beschaafder kunnen zeggen dan ik, maar het komt op hetzelfde neer natuurlijk.
Antonin | 10-02-12 | 12:54 |
Wat een onzin kalk je weer neer hier. Alle volkeren hebben in het verleden vrede en oorlog gekend, de Perzen hebben grote gebieden van Griekenland bezet gehouden, daarna werden ze echter aangevallen door Philippus, de Macedonische koning en later door diens zoon Alexander volledig verslagen. Allerhande volken hebben daarna de dienst uitgemaakt in die hele regio, van Romeinen tot Mongolen. De Arabier en de Pers, het is complete onzin wat je hier verkoopt. Bovendien heeft ook het Byzantijnse rijk veroveringsoorlogen gevoerd tegen de Perzen. Het gelul dat moslims de enigen waren die oorlog voerden om hun geloof op te dringen aan anderen is een fabeltje dat door jou zelf is verzonnen (misschien ooit een praatje gemaakt met Wilders?), de christenen deden dat net zo goed, zo niet erger. Verder leefden in Iran ook nog de Parthen, weer een ander volk! Het is in die tijd niet veel anders gegaan dan in Europa waar Galliërs, Hunnen, Franken, Germanen, Romeinen, etc. uiteindelijk het Europa vormden zoals we het nu kennen.
Jouw beperkte kennis van de geschiedenis en vooral jouw eigen interpretaties raken kant nog wal. Gewoon lachwekkend!
Pleasetomeetyou | 10-02-12 | 13:35
Ik zou zeggen, kijk naar het Perzië van vóór de 7e eeuw toen de legers van Mohammed er binnenvielen. Over lachwekkende eigen interpretaties van de geschiedenis gesproken!
Pleasetomeetyou | 10-02-12 | 13:35
Jouw onvermogen om te lezen is eerder lachwekkend. Ik heb nooit beweerd dat moslims de enigen zijn die hun geloof met het zwaard hebben gebracht, noch dat alle moslims gewelddadig zijn, noch dat alle niet-moslims automatisch betere mensen zijn. De geschiedenis is mij bekend hoor, en Aleksander de Grote door mij zeer gewaardeerd. De islam echter is een Arabisch dingetje, ontstaan op Arabisch schiereiland uit de heersende cultuur, eerdere geloofsboeken en her en der wat gemengd met lokale gebruiken in andere contreien.
.
Met Wilders heb ik nooit gesproken, kennelijk moet ik vanwege mijn mening een niet jood verklaring, een niet pvv verklaring en een criticaster van de VS geven. Bij deze.
Pleasetomeetyou | 10-02-12 | 13:35
De Perzen vormen een Indo-Europees volk dat hoofdzakelijk in Iran (Perzië) woont. Het woord Perzen is afkomstig uit het Grieks en de Perzen zelf spreken liever van Iraniërs. Hun naam is afgeleid van de Griekse naam Persis voor de streek Fars in Zuid-Iran. Er is ook een grote Iraanse diaspora in andere delen van Azië, Noord-Amerika en Europa.
De Perzen stammen af van de Ariërs, een Indo-Europees volk dat rond 1000 v.Chr. naar Iran en Centraal-Azië migreerde. Het eerste verslag van Perzen is een Assyrische inscriptie uit ongeveer 800 v.Chr.. Hierin wordt het volk Parsu genoemd. Ook een andere Arische groep wordt vermeld, Madai (Meden).
De taal van de Perzen, Perzisch, behoort tot de Indo-Iraanse taalfamilie.
De Tadzjieken uit Centraal-Azië vormen een met de Perzen verwant volk.
Volgens het CIA World Factbook van 2006, bestaat 51% van de huidige bevolking van Iran uit etnische Perzen; andere schattingen gaan uit van een percentage van 70%.
Antonin | 10-02-12 | 13:43 |
Je lult je er echt niet meer uit hoor, ik kan nl. heel goed lezen, vandaar dat ik jouw uiteenzettingen haarfijn weet te ontkrachten.
Dat is vast pijnlijk voor jou!
Waarom wordt Alexander de Grote door jou zeer gewaardeerd dan? Dat was net zo goed een man die andere volken onderwierp en de meest wrede dingen deed met zijn tegenstanders!
Als de Islam een Arabisch dingetje is, is het christendom dus een Joods dingetje? Of hoe moet ik dat nou weer zien?
Probeer eens wat objectiever naar de dingen te kijken, het kwaad bestaat niet, net als het goede niet bestaat of het goede of slechte geloof!
Mensen zijn overal hetzelfde, ongeacht geloof, afkomst of uiterlijk!
Het draait altijd om macht, geld, etc, helaas!
Madar | 10-02-12 | 13:48 |
Je hoeft mij geen geschiedenisles te geven, dat doe ik zelf al.
Pleasetomeetyou | 10-02-12 | 14:00
Niets pijnlijk, en dat de mens streeft naar macht is inherent aan de mens. Dat het voortbestaan van de soort op dit moment met meer dan oorlog kan worden gegarandeerd is echter nooit doorgedrongen in mohammedaanse contreien. De oorlogen zijn ook maar halfslachtig natuurlijk tegenwoordig, want de technologie van het westen is superieur, evenals militaire tactieken. Het vreemde wil dat wij door onze humanistische visie de inhumanen laten voortbestaan omdat wij hen willen behandelen als mensen. Ja, voor mij een grote fout, maar ik ben misschien wat minder humanistisch, wie weet. Ik zie het spanningsveld, het dynamisch evenwicht dat moet bereikt worden: zo veel mogelijk humanisme en vrijheid tegenover het tegenhouden van barbaarse invloeden. Mocht dat gepaard moeten gaan met geweld, zo zij het, evenals je de vrijheid moet verdedigen met een leger, of intolerantie niet moet beantwoorden met tolerantie. De gekke christelijke indoctrinatie met die andere wang toekeren en het leven in erfzonde is aan mij gelukkig voorbij gegaan, het Slavische venijn wellicht zoals jij dat noemt.
.
Aleksander was minder barbaars dan je denkt hoor en heeft de Griekse waarden verdedigd die aan de basis staan van de westerse cultuur. Naast dat een groot veldheer met uitstekende inzichten in militaire tactiek, vandaar dat ik hem hoog heb zitten.
.
Aan afkomst kun je niets veranderen, aan gedrag wel. Daarom kots ik op al die personen die hier hun anti westerse idiotie uitdragen, exact als in hun eigen landen. De wil is compleet afwezig kennelijk. Geen moeite meer insteken.
Als men het in een islamitisch land heeft over een verzetsbeweging dan zien weldenkenden dat als vermomming van terreurdaden. Dat Hamas zich verzet tegen het bewonen van Jordanië (wat als Palestina was bedoelt) dan zouden ze zich niet hoeven te bekommeren om hun vrij levende buren (hoewel Joden altijd als uitschot worden gezien door mohammedanen).
Paul Kersey | 10-02-12 | 10:49 |
Zolang er nog mensen wonen die de holocaust hebben meegemaakt vind ik dat de schuld nog niet afbetaald is!
.
En verder zei je dat de Joden naar Israël zijn gegaan omdat hun sprookjesboek zegt dat ze daar thuishoren. Waarom denk je eigenlijk dat die "palestijnen" zo graag daar willen zijn? Precies, omdat hun sprookjesboek ook beweert dat ze daar thuishoren....
@no_name888 | 10-02-12 | 15:22
U zit hier te jokken. Jeruzalem en Israël (danwel Palestina) wordt nergens in de koran genoemd terwijl beide gegevens volop terug te vinden zijn in de Thora en de Evangeliën.
meeste Israël bevolking is geen haar beter dan palestijn.
hier zou eigenlijk de natuurwet moeten optreden, er blijft maar een over.
Antonin | 10-02-12 | 14:08 |
Ik vrees dat wij er niet uitkomen samen, maar goed, even goede vrienden!
Het is bijna weekend, dus lekker genieten!
Weinig mensen realiseren zich dat Hamas een uit de hand gelopen project van Israel is om de macht van Fatah te verkleinen. Het is iets te goed gelukt.
A. De Bree | 10-02-12 | 15:39|||En dat terwijl al die boekjes niets meer dan een overlevering zijn waar 0,0 goddelijke interventie heeft plaatsgevonden. Maar dat is voer voor de zwakzinnigen onder ons.
Ik denk dat joden en islamieten in den beginne uit hetzelfde vaatje hebben getapt en toen ging het mis. Ze lijken allemaal (joden en islamieten aldaar) op elkaar en haten elkaar wat het omgekeerd evenredige is van wat hun zogenaamde geweldige geloof zou voorschrijven. Beide religies hebben voor mij een waarde minder dan de eitjes van een strontvlieg. Opdat ik moge branden in de hel tot in den (gaap) eeuwigheid.
Het zal daar nooit goed komen, net zo min als het continent Afrika. De mensen zijn het probleem en sommige kunnen en zullen nooit veranderen.
Rondjes om een steen lopen... God/allah wat ben ik blij dat ik zonder beperkingen/oogkleppen hoef te leven.
Iets met Fusie en Economische crisis,stelletje nagemaakte mislukkelingen.
Optyfen naar Jordanië.
Israël en Palestijnen is als Donald Duck en Bolderbast.
Een never-ending conflict.
Mensen, die hier tijd aan besteden (lees verspillen), kunnen beter een Donald Duck lezen.
Dan valt er tenminste nog iets te lachen.