*

'Filmmaker Innocence of Muslims liegt'Actrice Anna Gurji

'Filmmaker Innocence of Muslims liegt'

Anna Gurji, een meisje dat in de anti-islamfilm Innocence of Muslims speelt, beweert dat zij en de andere acteurs uit de film  zijn voorgelogen door Nakoula Basseley Nakoula, de filmmaker van de - inmiddels - beruchte film. De 21-jarige actrice laat via een post op Facebook weten dat haar werd voorgehouden dat ze mee zou spelen in een B-movie, genaamd Desert Warrior.

De jongedame had nooit gedacht dat ze uiteindelijk een rol in parodie op de Islam zou spelen. “Mijn karakter heette Hilary, een jonge vrouw die door haar ouders was verkocht aan George”, aldus Anna. “De naam Mohammed is geen enkele keer genoemd. Een religie heb ik tijdens mijn verblijf op de set ook nooit voorbij horen komen.” Gurji heeft nu te maken met doodsbedreigingen en vreest voor haar leven. “Mijn leven is verwoest, ik krijg ontelbaar veel bedreigingen binnen”, aldus de angstige actrice.

In de Facebook-post biedt Anna haar excuses aan de personen die zijn gekwetst aan. De film, gemaakt in Los Angeles, heeft de nodige woede opgewekt bij bepaalde moslims.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg Spitsnieuws op Facebook!

M. van Berkel | 17-09-12 | 12:59 | 63 reacties

Reacties

Divide and conquer, dikke opzet dit. Ik weiger hierdoor een hekel te krijgen aan moslims, ik doe er niet mee.

Bang natuurlijk. Maar waarom? Waarom mogen de moslims wel alles in de naam van "geloofsovertuiging"en de niet moslim NIKS omdat het dan discriminatie is? Vrijheid van meningsuiting is waar onder (groot)ouders tussen 1939 en 1945 hard voor hebben gevochten met miljoenen slachtoffers wereldwijd! Laten we nu maar die vrijheid bewaken en behouden!

De hele wereld heeft die film al gezien blijkbaar, waar draait ie dan?

We moeten blijkbaar weer diep buigen voor die paar moslims die 100 jaar achterlopen op onze beschaving.

Lijkt me toch wel enigszins dubieus. Kan ze dit aantonen? Er zullen toch een contract en een script zijn?!

Het is maar een kort filmpje. Je kunt hem hierboven zien. That's it! Daar gaan modlims voor uit hun dak en vermoorden ze een onschuldige ambassadeur en 3 medewerkers!

En die gast die Mohammed speelde? hoe is het met hem, scheren lijkt hem niet bijzonder goed af te gaan....

Wat een kutfilm zeg. Ziet er niet uit.

Vrijheid van meningsuiting is waar onder (groot)ouders tussen 1939 en 1945 hard voor hebben gevochten met miljoenen slachtoffers wereldwijd! Laten we nu maar die vrijheid bewaken en behouden!
-------------------------------------------------------------
Dat is ook een goed recht.
We moeten alleen niemand beledigen.
Je kan ook je mening geven zonder steeds maar weer een geloof aan te vallen.
Hou het netjes en niemand kan boos worden.
Dat kan ook heel makkelijk en het heeft niets met de vrijheid van meningsuiting te maken.
Dat zijn twee hele verschillende dingen.

Ben je 21 en is je leven verwoest door zo'n randdebiel. En bedankt daarvoor..

@ dirkx60 | 17-09-12 | 13:21
"We moeten alleen niemand beledigen."
.
En volgens welke objectieve en meetbare criteria kan iemand als 'beledigd' worden beschouwd?
.
Zich beledigd voelen is ook maar (gebaseerd op) een mening.
.
Hoe zijn dat twee heel (of toch hele??) verschillende dingen? Als je van mening bent, dat de islam een kutgeloof is en dat Mohammed een achterlijke struikrover was, dan zou je die mening niet mogen uiten, omdat er mensen zijn die de islam en Mohammed helemaal geweldig vinden en zich weleens gekwetst zouden kunnen voelen?? Maar mogen moslims dan wel de mening islam uitdragen, waarmee zij een zodanige opvatting van niet-moslims (door hen gemakshalve op één hoop gegooid als 'ongelovigen') weergeven, waardoor die niet-moslims zich beledigd kunnen voelen??

Wie beledigen we? Mohammed? Het is maar hoe je dat opvat! Als een moslim Christus beledigt, moet het ineens wel kunnen en raar maar waar: Jezus, Abraham, Mozes, Sara en tal van bijbelfiguren komen voor in de Torah, Bijbel en Koran voor. Allen zijn gebaseerd op het Joodse Geloof met dat verschil dat het jongste geloof de Islam, zich opstelt als een Ubermensch om de oudere geloven teniet te doen.

We moeten blijkbaar weer diep buigen voor die paar moslims die 100 jaar achterlopen op onze beschaving.
Zak | 17-09-12 | 13:11 |
****
Het gaat een beetje twee kanten op, want jij en metgezellen verwachten dat zij buigen voor ons.
Wat zij binnen hun grenzen deden ging ons geen zak aan en nu geven ze een geluid van protest en ligt de fout bij hen.
Ik zie de instelling die jij en vele hebben als volgt: "Maar zij deden het eerst..!". Mocht dat het geval zijn dan is dat geen rechtvaardiging voor jouw eventuele acties en los daarvan is het gewoon puur kinderachtig en kortzichtig.
Met geweld los je dit conflict sowieso niet op, want het is stom om te denken dat als je maar hard genoeg slaat ze er mee ophouden.
Deze film is gemaakt met de intentie geweld op te roepen en daarmee een gelijk te krijgen. Wie z'n billen brand mag op de blaren zitten.

Als je de film beluisterd en bekijkt weet je dat deze behoorlijk gedubt is. Daar kan een kern van waarheid in zitten wat ze op FB vertelt. Daarnaast wordt het eens tijd dat de moslims eindelijk eens zover in ontwikkelen (mentaal gezien) zijn dat ze dit soort dingen naast zich neerleggen en proberen erboven staan. Helaas zal dit niet snel gebeuren.

Toen God de mens schiep naar zijn evenbeeld en gelijkenis, pleegde hij plagiaat van de slechtste soort.

Kelele Nyingi|17-09-12|13:27|
***
Zegt "nuanceren" jou iets?

En wie gebruikt deze film ook nog eens op zijn site, stja u raad het al onze Geert.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/12952145/__Alarm_na_actie_Wilders__.html

Ik vind het respectloos.... van de moslims omdat ze de KUNST van de film niet respecteren!

@ Zwartlong | 17-09-12 | 13:31
Die term ken ik wel, ja. Wat wil je daarmee zeggen? Moet het nuanceren van de mening een wettelijke verplichting worden? En wat zijn daar dan de objectieve en meetbare criteria voor? Wanneer is een mening 'genuanceerd genoeg' in jouw optiek?
.
Misschien is het handiger in de wet een verbod tot zich beledigd voelen op te nemen. Het belang van zich beledigd voelen is immers nog nooit aangetoond en het leidt doorgaans maar tot een hoop rommel en ellende.

Beledigd en geprovoceerd worden is een keuze. Het plegen van geweld is een keuze die hard moet worden afgestraft. Zolang moslims zich bij de geringste kritische of satirische uiting over de islam geprovoceerd of beledigd voelen hebben zij een probleem wat alleen met straf en met nog veel meer kritiek en satire kan worden opgelost.

Kelele Nyingi | 17-09-12 | 13:41 |
***
Het hoeft natuurlijk geen wettelijk verplichting te worden, maar behandel anderen zoals u zelf behandelt wilt worden en als de ander u niet gewenst behandelt dan behoor je daar boven te staan als beschaafde natie/individu.
Maar termen als achterlijk, geiten-etc., haatbaard, dom en dergelijke zijn hard en onnodig, wanneer ik deze termen zou gebruiken tegen iemand verwacht ik niet dat iemand mak ja en amen zegt.
Verder acht ik u voldoende in staat om zelf in te kunnen schatten wanneer iets genuanceerd genoeg is, want over het algemeen komt u zeer pienter over.

Kijk eens goed naar de film: tussen 00:30 en 01:40 min heeft de "arts" over het gevangennemen van Christenen en het een gedwongen bekentenis af te laten leggen over moorden die zij NIET gepleegd hebben! Ik vind dat een belediging naar de Christenen!!! In moslimlanden gebeurt dit in het echt. onlangs werd een Christelijk meisje VALS beschuldigd door een achterlijke imam die zelf bladzijden uit de Koran scheurde en verbrandde. Het meisje werd gestraft OMDAT ZE CHRISTEN WAS en de Imam ging vrijuit! Wordt tijd dat de ambassadeur van Pakistan op het matje wordt geroepen en dat we voor de ambassade een betoog gaan houden!!

Imam ging vrijuit! Wordt tijd dat de ambassadeur van Pakistan op het matje wordt geroepen en dat we voor de ambassade een betoog gaan houden!!
MrUnlimited | 17-09-12 | 13:54 |
***
Niemand houdt je tegen.

@Zwartlong: Gezond verstand houdt ons tegen.

Maar als wij Nederlanders het doen is het DISCRIMINATIE en als zij het doen is het "Geloofsovertuiging".

Religieuze films vertoont in Nederland over Jezus/god waar tegen geprotesteerd werd om ze verboden te krijgen met of zonder succes landelijk en internationaal. Zonder geweld zover ik terug kan vinden, niet zoals een ander geloof tracht te proberen.
The Passion of the Christ
Golgotha
Luther
Green Pastures
Der Apfel ist ab
De avonturen van Tijl Uilenspiegel na zwaar inkorten van de film en de aflaat brieven eruit gelaten, toch uitgegeven
La spade e la croce
Ongewijde aarde
Jesus Christ Superstar
Life of Brian
The Last Tempation of Christ

Anna is dan ook wel erg dom, als je hieraan meedeed en dan geen flauw benul heeft.....

En moslims, kunnen ze alstublieft daar wat bioscopen bouwen? Zodat ze kunnen leren wat de letters F_I_L_M samen betekenen.

Het zou me absoluut niet verbazen als het een doorgestoken kaart is en een Islamiet dit heeft gemaakt.

Toen er in dat Sahara en dat Moslim gebied in die landen, een 100 tal christenen werden dood gemarteld werd er niets gedaan in dit land.(het zijn er veel meer) De regering hield zich zo stil mogelijk,bang voor opstootjes van dat Moslim spul,dat was ook ton de towers inzakte en dat spul stond te gillen en schreeuwen van blijdschap.Nu verontschuldigen dat spul in dat Den Haag zo vlug mogelijk om geen aanstoot te geven.Slap gelul in dat den Haag ven die 150 kamer leden en de aanhang in het land,slappe zakken zijn ze allemaal.

vrijheid van mening betekend niet een vrijkaartje om te zeggen wat je wil. iemand zwart maken bijvoorbeeld mag niet of haat zaaien.

In Australië weten ze wel hoe ze het tuig aan moeten pakken: http://news.ninemsn.com.au/national/8534250/video-emerges-of-sydney-girl...

@Zwartlong: Gezond verstand houdt ons tegen.
Sanglier | 17-09-12 | 14:02 |
***
Waarom? Je bent toch vrij om een demonstratie te houden? Geef een vreedzaam tegen geluid met een goed argument.

@ Zwartlong | 17-09-12 | 13:53
Hier dan maar mijn genuanceerde mening: ik vind dat je zit te zeveren. Jij wilt helemaal niet dat ik anderen behandel zoals ik zelf behandeld wil worden; jij wilt dat ik jou behandel zoals jij behandeld wilt worden. En een ander moet ik dan weer anders behandelen, want die wil natuurlijk behandeld worden zoals hij/zij behandeld wil worden. Jouw suggestie, dat mensen anderen behandelen op een andere manier dan zij zelf behandeld willen worden, is volstrekt niet aan te tonen. In een aantal gevallen is het vast waar, hoor, want zoals ik al schreef: mensen zijn van nature hypocriet, maar in veel andere gevallen is het niet waar en is de (in jouw ogen) harde, onbeschofte, ruwe, grove, beledigende manier waarop zij anderen behandelen precies zoals zij zelf willen en verwachten te worden behandeld. Dat is dus een suggestie van niks, want die grens ligt bij iedereen anders. Ook jouw opmerkingen over hoe iemand zou moeten handelen als hij beschaafd is of over wat 'nodig' zou zijn of niet is op niets dan jouw eigen opvattingen terzake gebaseerd; anderen kunnen daar heel anders over denken (en doen dat ook), dus ook hier is geen algemene richtlijn te distilleren. Het zijn policor gemeenplaatsen zonder enige betekenis, die hoogstens van goede wil getuigen, maar daar niet praktisch handen en voeten aan weten te geven en die altijd worden geformuleerd en ingevuld naar de mening van de spreker; het is dus zo subjectief als je lievelingskleur.
.
Iets *is* niet genuanceerd; je *vindt* iets genuanceerd. Daarmee is alles gezegd.

Het is NIET de film die de opstanden veroorzaakt maar het is een EXCUUS op opstanden te veroorzaken!

Kelele Nyingi | 17-09-12 | 15:13 |
***
Ik snap je punt, maar daarmee zeg eigenlijk dat iemand die , ik neem jou even als voorbeeld, jou voor "-- weggejorist --" uitmaakt zelf ook een -- weggejorist -- genoemd wil worden of althans zo zie ik het.
Wat betreft het "wanneer is iemand beschaaft" is het inderdaad zo dat het mijn mening is. Ik zou graag van jou willen horen hoe we beschaafd (en dan bedoel ik jouw idee van beschaving) met dit soort incidenten om moeten gaan en wat voor houding we moeten aannemen willen we hectiek zoals dit stoppen en later voorkomen.

MrUnlimited|17-09-12|15:31|
****
Schreeuw je ook de hele dag lukraak dingen op straat, de werkvloer of thuis?

Nee hoor, waar ik woon, wonen beschaafde mensen die elkaar gedag zeggen en elkaar helpen. Niet elkaar in de haren vliegen om 1 of andere onnozele film. Maar ik hekel mij aan die fanatici die inderdaad overal maar een reden voor zoeken om te rellen en in 99% zijn dat toch de fanatieke moslims. Hoe zou de wereld reageren als wij de Pakistaanse ambassade/consulaat in Nederland bestormen omdat ze een Christen meisje met Downsyndroom vals beschuldigen voor het verbranden van de Koran?

Je mag je best beledigd voelen, net zoals de maker van de film zijn mening over een geloof op deze manier mag uiten. De manier waarop de onvrede zich uit is echter niet gespekt van ook maar enige intelligentie, zelfreflectie of nadenken over de gevolgen van je acties.
-
Alsof die Amerikanen op de ambassades en die ambassadeur hier ook maar iets mee te maken hebben. Protesteren is je goed recht, maar dit gaat nergens over.
-
Hetzelfde geldt overigens voor alle bangeriken die dit gelijk veroordelen en zich niet durven uit te spreken over de enorme geweldsgolf die de wereld overspoelt vanwege een filmpje. Een filmpje overigens, waar niemand ooit wat over gehoord zou hebben of gezien zou hebben wanneer er niet een ambassadeur uit elkaar was getrokken of wanneer de halve islamitische wereld er over was gevallen.

Precies: de maker was een Egyptenaar die in Amerika woont, laat ze dan de Egyptenaren aanvallen....oh nee dat zijn "broeders" en het Westen en Amerika zijn automatisch de "agressors". Randdebielen: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/281930_4272079036529_50303...

@ Zwartlong | 17-09-12 | 15:44
Het punt is meer, dat ik helemaal niet de behoefte heb macht uit te oefenen over de meningen die anderen uiten of op de manier waarop zij dat doen of om "hectiek zoals zoals dit" te stoppen. Iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij vindt dat en hoe hij zijn mening moet uiten. Misschien pleit ik er indirect wel voor, dat mensen wat minder gevoelig worden. Ik heb vaak het idee, dat men het maar wat fijn vindt, om een heerlijk in heilige verontwaardiging te ontsteken. Het is slachtoffergedrag. En dan zul je als slachtoffer worden behandeld, ook.

Het gaat een beetje twee kanten op, want jij en metgezellen verwachten dat zij buigen voor ons. Wat zij binnen hun grenzen deden ging ons geen zak aan en nu geven ze een geluid van protest en ligt de fout bij hen.
Zwartlong | 17-09-12 | 13:30 | Misbruik melden
.
Ik heb een te gek idee: Laten we hun die demonstraties in hun eigen land voeren en daarbij geen mensen doodschieten! Grapje, ik weet dat dat te ver gezocht is.

Door al die commotie wil ik die film nu wel echt gaan zien! Wie heeft er popcorn?

@ Mauz_is_waus | 17-09-12 | 16:41
Het is zonde van je tijd.

Iedereen vindt zijn eigen cultuur de goeiste...

Iedereen vindt zijn eigen cultuur de goeiste...

Is die server nu nog steeds niet beter ingericht?

Waarom? Je bent toch vrij om een demonstratie te houden? Geef een vreedzaam tegen geluid met een goed argument.
Zwartlong | 17-09-12 | 15:13 |
.
Het feit dat demonstreren een recht is betekent niet dat demonstreren de beste methode is om mijn belangen te behartigen. Ik vind het aan de andere kant prima dat moslims woedend zijn en op hysterische wijze demonstreren hoe achterlijk en onbeschaafd ze zijn.

@Zwartlong | 17-09-12 | 13:53
Het toeval wil dat dat volk inderdaad achterlijk is en vol haatbaarden zit. Of heb je de afgelopen week het nieuws niet gevolgd? Waarom moeten 4 onschuldige mensen vermoord worden vanwege een filmpje dat het bekijken niet waard is?
Het valt me ook op dat de hier ten lande zo geroemde ' gematigde moslims' helemaal nergens hebben laten horen dat zij zich distantiëren van het vertoonde geweld.
Zolang de moslims op dergelijke wijze reageren op alles wat ze ongevallig is en zolang de 'gematigde moslims' hier niet tegen in verzet komen is alle kritiek op de moslims meer dan gewenst. Het zou kwalitatief betere kritiek mogen zijn dan het filmpje waar we het hier over hebben, dat geef ik toe.
Maar toegeven aan de moslim wereld en het filmpje van internet afhalen: never nooit niet als het aan mij zou liggen. Liever nog elk kwartier een filmpje er bij, net zolang tot ze van het rellen en demonstreren moe van zichzelf worden en er niet meer op reageren.

Dat filmpje laat niets meer of minder de waarheid over die profeet zien. Door alle heisa en commotie ontstaat er een neven-effect en dat is dat veel moslims die reeds twijfelen aan hun geloof nu definitief over de drempel getrokken worden. Goede zaak, toch?

Zonder het gedrag van enkele (een behoorlijk aantal) moslims goed te praten vind ik het opvallend dat veel mensen hier het recht op vrije meningsuiting uitleggen als het recht iemand te mogen beledigen.
Als ik in elkaar getimmerd wordt omdat ik op straat een paar Hell Angels voor kontebonkende leernichten uitmaakt word ik hier op SN uitgelachen. Komt het woord moslim in een bericht voor, dan hebben de meesten hier het schuim op de bek en is de beschaving ver te zoeken.
Nogmaals, rellen en moorden om een slap youtube filmpje beschouw ik evenmin als beschaafd.
En om het geheel even in perspectief te zetten, wat plemps uit de NRC:
"De islamitische wereld lijkt in brand te staan wegens de anti-islamfilm Innocence of Muslims. In werkelijkheid demonstreren zo’n tienduizend mensen, oftewel 0,0006 procent van alle moslims wereldwijd."

en

"er is van dinsdag tot zaterdag stevig gevochten rond de ambassade [Cairo]. Daarbij zijn honderden gewonden en een dode gevallen. Maar die gevechten hadden heel weinig te maken met de anti-islamfilm. Het waren de gebruikelijke jongeren die elke gelegenheid aangrijpen om hun aartsvijand, de oproerpolitie, te lijf te gaan.". In de SN achtige media werd dit toch iets anders uitgelegd (wellicht om wat meer comments te genereren)

Even serieus mensen, wie laat nou wie niet met rust? Moslims het westen niet, of het westen Moslims niet? Als we alleen al naar het afgelopen eeuw kijken hoe vaak het westen onzinnige oorlogen heeft gevoerd tegen moslim landen, kernproeven gevoerd op Algerijns grondgebied, Saddam Hussein bewapenen met CHEMISCHE wapens en het aanzetten tot één van de meest ergste en langste oorlog van het afgelopen eeuw, aan ga zo maar door. Het Midden- Oosten willen op hun eigen manier leven, wij zien het als middeleeuws, hun zien het anders. Laat hun dan ook hun gang gaan. Als Amerika of het westen al die landen met rust gelaten zouden hebben dan zou er ook geen ENKEL aanleiding zijn geweest voor hun om vlaggen te verbranden, zelfmoordaanslagen te plegen etc.. Laat hun eigen volk strijden voor waar ze in geloven, dat ze kunnen strijden dat weten we.
-
Ik zou echt voor Adolf Wilders gestemd hebben als hij gewoon de Islam met rust gelaten zou hebben. Waarom aanzetten tot haat? Vrijheid van meningsuiting is ieders recht, maar het beledigen voor iets waar hun in geloven is iets anders.
-
P.S. Rotte appels heb je overal. En geloof me.. Onder ons Nederlanders heb je ook genoeg Pedofielen ( 1 van de hoogste van de wereld, Bron Google ), verkrachters, moordenaars, dieven, mensen die in de uitkering zitten terwijl we kunnen werken ( werkelijk waar ).
-
Als je iets wilt haten, HAAT DE REGERING. Hun zijn de grootste dieven. 21% belasting betalen, weet ik veel hoeveel eigen risico over een jaar, brandstof lekker duur laten, en top salarissen voor hun zelf behouden ( inclusief lekkere bonussen ) en hardwerkende mensen of mensen die in de uitkering hebben ( maar dan ook echt die een goede reden ervoor hebben ) erop laten achteruit gaan.

Ik heb met het bekijken van die trailer, 14 minuten van mijn leven verspilt.
*
Wat een troep !
*
4 miljoen en een paar doden; ach ja ...
*
Welnu ophitsertjes, ga maar voldaan door.
*

I feel shattered. (Anna; zie de link naar faceboek.)

People who were tricked into believing that we were making an adventure drama about a comet falling into a desert did nothing but take part in a low budget indie feature film called the “Desert Warrior” that WAS about a comet falling into a desert and tribes in ancient Egypt fighting to acquire it.

There was no mention EVER by anyone of MUHAMMAD and no mention of religion during the entire time I was on the set. I am hundred percent certain nobody in the cast and nobody in the US artistic side of the crew knew what was really planned for this “Desert Warrior”.
*
En mensen misbruikt !
*

Ik vind dit schokkender:http://vinienco.com/2012/09/17/rape-christopher-stevens-disturbing-video-warning/

Hoe durf je als mens, omdat er een filmpje gemaakt over een "profeet", een onschuldig iemand te vermoorden en dan als een stuk vuil uit het gebouw te slepen wat zojuist is beschoten met een raketwerper! Ik hoop dat Amerika nu eens verstandig is en de Arabieren laten zien dat ze zich niet met zich laten sollen net als wat Reagan deed met Noriega!

MrUnlimited| 18-09-12 | 05:30
Dat is echt geen vraag die onze welbekende überhippies gaan beantwoorden.
Dat ontkracht namelijk hun standpunt in de heilame verdediging der moslims.
-
Dirk geeft een links geluid maar bij een gepaste response met een daarop gebaseerde wedervraag is hij weg.
dirkx60| 17-09-12 | 13:21
Kelele Nyingi| 17-09-12 | 13:27
Conclusie; Dirk zend alleen een hol geluid, natuurlijk doorspekt met moraal, maar als de rollen worden omgedraaid/anders worden belicht is hij weg.
-
Sanglier| 17-09-12 | 13:49
Slaat de spijker lekker compact op zijn kop.
-
Het zou globaal verboden moeten worden dat volwassen mensen zich misdragen roven/moorden/plunderen, met als pseudo excuus "mijn geloof is gekwetst"
Waar overigens geen enkel slachtoffer debet aan heeft.
-
Er is vast een excuus te bedenken waarbij mensen zich gedragen als beesten (al schiet het mij niet te binnen) maar niet om zo'n sneu productiefilmpje.

Haha ze gebruiken een viking bijl in die film. Dit is echt te grappig voor woorden. Hoe kan iemand dit serieus nemen?

Maar wat heb ik en miljoenen anderen meet heel die kudtfilm te maken? Ik heb die film toch niet gemaakt. Ga verdomme effe lekker je moeder pesten zeg!

@ Rechtvaardig | 18-09-12 | 00:29
"Vrijheid van meningsuiting is ieders recht, maar het beledigen voor iets waar hun in geloven is iets anders."
.
Nee! Waar zij in geloven, is ook maar een mening. Daarover mag een ander ook een mening hebben. En als die andere mening dan de spot drijft met de mening van die gelovigen, is dat jammer, maar daar moeten ze maar aan wennen. Als iemand tegen jou zegt, dat hij gelooft in kaboutertjes en elfjes, die in bos wonen, ga je daar ook niet serieus op in. Als iemand zegt, dat hij gelooft dat de zon van geitenkaas gemaakt is en daar een hele cultus omheen bouwt, lach je hem ook midden in z'n bek uit. Waarom zou dat bij een even absurde mening als de islam of het christendom of het hindoeïsme anders moeten zijn?? Dat zou betekenen, dat je dergelijke absurde meningen inhoudelijk serieus moet gaan nemen en dat druist in tegen de werkelijkheid; als ik het inhoudelijk serieus zou nemen, was ik een gelovige en dat ben ik nou juist niet. Bovendien: 'beledigen' is een subjectief begrip. Wat de een beledigend vindt, daar haalt een ander z'n schouders over op. Je kunt daar dus geen algemene richtlijn voor vaststellen. En om je de mond te laten snoeren door figuren, alleen omdat die beweren zich beledigd te voelen, lijkt me te ver gaan. Dan wordt het wel erg makkelijk om andere meningen dan die van jou het zwijgen op te leggen. Dat is de methode van dictators, maar past niet in een democratie.

Volgens mij is het juist de pedofeet die liegt.

Geloof in een godsdienst en kaboutertjes of elfjes is heeeeeeeel wat anders. Alsof ik nu zou gaan zeggen. IK BEN VAN MENING DAT DE HOLOCAUST NOOIT HEEFT PLAATSGEVONDEN EN DAT EROVER WORDT GELOGEN. Is een persoonlijke mening, maar mijn mening houd ik voor me omdat ik miljoenen mensen ermee kwets. En b.t.w. je mag dat ook niet zeggen of ontkennen, anders krijg je gevangenisstraf in Europa en Amerika ( raar heh dat ze met dit onderwerp wel je vrijheid mee kunnen beperken in het zeggen wat je wilt ). Dan moeten de meesten het ook niet raar vinden dat als je de Islam in hun geloof in HUN land beledigd ervoor gestraft wordt.

Wat een onzin film. Eerst gespeeld door acteurs, daarna hele zinnen door andere mensen ingesproken. duidelijk te horen dat het helemaal in scene is gezet. Snap niet waar mensen zich druk om maken.
Heel da geloof gebeuren is niks. Moslim, Christen alles is gewoon bagger, zolang je het niet met mate doet.
Maar goed, begrijp dus niet waar ze boos om zijn, tis een lachertje

Bezig met verzenden!

Videos

Top 5 kortingen