*

Hugo Chávez dood

Hugo Chávez dood

Dat is snel gegaan. Waar we eerder vanavond nog berichtten over dat Hugo Chávez er niet best bij lag, heeft vicepresident Nicolas Maduro zojuist temidden van regeringsfunctionarrissen bekend gemaakt dat 58-jarige president van Venezuela iets voor half vijf lokale tijd overleden is aan de gevolgen van kanker. De socialist vocht al sinds juni 2011 tegen de slopende ziekte

De hoogste generaal van het Venezolaanse leger heeft aangegeven tot nader orde achter vicepresident Nicolas Maduro te zullen staan.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg Spitsnieuws op Facebook!

D. van Unen | 05-03-13 | 23:59 | 80 reacties
  • Chávez gaat slecht

    Chávez gaat slecht

    Het gaat niet goed met de Venezolaanse president Hugo Chávez. Volgens zijn vicepres... BUITENLAND

  • Chávez niet dood, krijgt chemo

    Chávez niet dood, krijgt chemo

    Waar al een tijd geruchten gaan dat Hugo Chávez zou zijn overleden, liet vice-presi... BUITENLAND

  • Chávez nog niet okselfris

    Chávez nog niet okselfris

    Hij mag dan terug zijn in thuisland Venezuela, helemaal boven Jan is de Venezolaanse... BUITENLAND

  • Hugo Chávez is weer thuis

    Hugo Chávez is weer thuis

    De Venezolaanse leider Hugo Chávez is terug in zijn thuisland, na op Cuba behandeld... BUITENLAND

Reacties

Sorry maar: Yes! Goed nieuws! Eindelijk weer een toekomst voor Venezuela!

  • TheDutchViewer
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 00:06
  • |
  • Quote
  • |

Op deze manier dood te  gun je niemand maar het is wel goed dat hij is opgerot als president mafkees.

  • Bipspoeder
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 00:10
  • |
  • Quote
  • |

weer een sick bastard minder. nu maar hopen voor het volk dat ze een betere krijgen.

  • WayneGretzky99
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 00:12
  • |
  • Quote
  • |

nou zand erover...

  • vonranzig
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 00:13
  • |
  • Quote
  • |

Over de doden niets dan zand ... maar wie gaat nu ooit die verdoemde Antillen nog van ons overnemen?

  • Behaard smaalkopje
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 00:22
  • |
  • Quote
  • |

Moge hij branden in de hel.

  • Manami
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 00:24
  • |
  • Quote
  • |

De reaguurders hierboven (behalve bips) doen me denken aan dansende moslims op 9/11

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 00:49
  • |
  • Quote
  • |

[@loetjespeciaal | 05-03-13 | 23:49]
Inderdaad.
Jammer imo, een van de enige staatsmannen die zich niets van andere landen aantrok en niet iedereen te vriend wou houden. Hulde voor iemand die niet iedereen reet wil likken for a change.

  • Dr_Phil
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 01:11
  • |
  • Quote
  • |

[@Dr_Phil | 06-03-13 | 00:11]
Heb geen mening over de man zelf. Positieve en negatieve dingen gehoord (van luitjes uit Venezuela). Ging mij meer om het nivo van de reacties.....

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 01:16
  • |
  • Quote
  • |

Chávez een staatsman? dictator zal je bedoelen: Stalin 2.0 Vreselijke lafbek die ze land naar de klote heeft geholpen, zijn dood is geweldig nieuws!

  • TheDutchViewer
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 01:19
  • |
  • Quote
  • |


[@TheDutchViewer | 06-03-13 | 00:19]

Zijn land heeft tenminste geen staatschuld van 100e miljarden of een ESM waar die aan meebetaald, noem zo nog vele voordelen op.

Neem dan nou dit; http://biflatie.nl/artikelen/videos/chavez-wil-11-miljard-goud-naar-huis-halen/

  • Hoe Dat Zo
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 01:44
  • |
  • Quote
  • |

Voor alle zuurpruimpjes hierboven.
De beste man is democratisch gekozen aan de machte gekomen dus hoezo dictator?

  • zalikheteenszeggen
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 01:45
  • |
  • Quote
  • |

[@TheDutchViewer | 06-03-13 | 00:19]
Dictator? Nee, een paar keer gekozen. Verkiezingen niet echt transparant maar volgens waarnemers geen twijfel over de terechtheid. Wel veel te doen over de rol van de media, maar ja, we noemden Berlusconi toch ook niet een dictator? 1x afgezet via een (rechtse) coup, maar door brede steun van de bevolking binnen een dag weer aan de macht. Positie van de armsten sterk verbeterd.


Megalomaan? Ja, urenlange televisieshows en steeds meer macht naar zich toetrekkend. Ook een economisch slecht beleid, te veel gegokt op de olie inkomsten. Ander punt van kritiek, hij heeft de erfenis van z'n voorgangerRömer, corruptie, nooit kunnen oplossen.
Slecht voor z'n land? Als je arm bent: nee, als je rijk of multinational bent: ja.
Dus, terecht een omstreden figuur. Maar moeilijk om een objectief oordeel te vormen.

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 01:49
  • |
  • Quote
  • |

[@loetjespeciaal | 06-03-13 | 00:49]
Over de venezuleanen die ik ken/gesproken heb:


tegen: 
Een oud topman van Microsoft die zo ongeveer het land uit geflikkerd is, wat ik wel grappig vond. Chavez was Linux minded ;-).
Een hele familie waarvan pa een goede positie had bij een bank in Caracas. Zijn min of meer gevlucht, uit angst voor de aanhangers van Chavez (Chavez riep zelf niet op tot geweld tegen zulke groepen maar dat zegt natuurlijk niets, het gaat om de verborgen boodschap).

Voor: een flink aantal studenten die op de door Chavez gestichtte scholen in de armste sloppenwijken uitblonken en uit geselecteerd werden om op goede universiteiten (in dit geval Oxford/Cambridge) een studie te volgen (betaald door de olie inkomsten). Deze figuren waren voorbestemd om het nieuwe topkader binnen Venezuela te vormen, immers idolaat van Chavez.


  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 02:03
  • |
  • Quote
  • |

[@loetjespeciaal | 06-03-13 | 01:03]
"venezuleanen" zal waarschijnlijk wat anders moeten zijn, hou me aanbevolen.....

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 02:04
  • |
  • Quote
  • |

Ik blijf er bij opgerot staat netjes. Overheids geld gebruiken om je eigen aanhangers ''cadotjes'' te geven om ze happy te houden en dan elke keer ''verkiezingen winnen'' ja dat noem ik een dictator. Rijkste land van Katijns-Amerika kwa grondstoffen en toch zo arm als shit? Venezuela ziet over een paar jaar wel in dat ze geluk hebben gehad dat die 58 is geworden en niet 98.

  • TheDutchViewer
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 02:21
  • |
  • Quote
  • |

[@TheDutchViewer | 06-03-13 | 01:21]
Ach, als de oliemaatschappijen staatseigendom zijn dan is de opbrengst dat ook. Als je dan het geld verdeelt over de hele bevolking (en er scholen en medische hulpposten van sticht) ipv te verdelen over een klein aantal rijken dan noem ik dat geen 'kadootjes'. 

Rijkste land van Zuid-Amerika? Weet ik zo net nog niet. Het is voornamelijk de olie en dat is ernstig aan de 'dagprijs' onderhevig. Colombia heeft bijvoorbeeld 'bodemschatten' die veel minder conjuctuur gevoelig zijn ;-)

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 02:28
  • |
  • Quote
  • |

[@loetjespeciaal | 06-03-13 | 01:28]
Uiteraard ben ik ook ontzettend in mijn sas , aangezien het zo'n zogenaamde socialist was .
Mooi om te zien dat zo 1 ook kapot kan :)

  • ghetto-69
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 02:42
  • |
  • Quote
  • |

[@ghetto-69 | 06-03-13 | 01:42]
haha, had niet minder van u verwacht, mijn waarde!


Maar, ik denk dat u als bouwvakker en zuipkeet houder beter af was geweest onder Chavez dan onder al zijn voorgangers....wat overigens niet weg neemt dat het waarschijnlijk een lul was.

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 02:45
  • |
  • Quote
  • |

[@loetjespeciaal | 06-03-13 | 01:45]
Een ieder die (s)links s mag om mij direct hetzelfde pad bewandelen , het ademt veel aangenamer :))))

  • ghetto-69
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 02:48
  • |
  • Quote
  • |

[@ghetto-69 | 06-03-13 | 01:48]
Ik zie mijzelf persoonlijk als ouderwets links. Geen PVDA gebral of zo. Maar ik persoonlijk waardeer het solide dak boven mijn hoofd meer dan een leuk uitziende website of zo. Waarom is er dan zo'n verschil in financiele waardering? Dat is mijn 'linkse' gevoel. En ik zie al helemaal niet in dat een topfiguur 5.000.000 per jaar verdient. Hij/zij brengt wellicht wat extraas maar is hij/zij echt 300x meer waard dan een lopende band arbeider? In mijn optiek niet.....

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 02:56
  • |
  • Quote
  • |

[@loetjespeciaal | 06-03-13 | 01:56]

Juist !! En daarom noem ik ze bewust (s)links !!
Die hufters predikken het 1 en doen het tegenovergestelde .
Met het ware linkse heb ik minder problemen mee , maar het blijkt dat dat niet bestaat en ook nooit bestaan zal .
Verkwisten dat kunnen ze wel , rationeel nadenken ho maar .
Hulp geven ? Uitstekend !! Hengel, en zelf vissen graag .
Geld geven bv aan vage instantie s of landen heeft alleen averrechts gewerkt enz enz    

  • ghetto-69
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:12
  • |
  • Quote
  • |

[@loetjespeciaal | 06-03-13 | 01:56]

[@ghetto-69 | 06-03-13 | 01:48]

Daarnaast, iemand die een goede/top baan heeft beleeft in mijn opinie ook meer plezier in z'n werk. Is dat niet beloning genoeg? Een baan die je leuk vindt? Verdien zelf schandalig goed (heb een zeldzaam talent voor IT) maar vind eigenlijk niet dat ik daar echt recht op heb. Immers, een bakker voedt een mens, een website is slechts bijzaak.... maar ik zeg natuurlijk geen nee ;-)

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:16
  • |
  • Quote
  • |

Dat mensen die stalinistische dictator verdedigen snap ik nou echt niet? Rot lekker op naar Cuba of Noord-Korea als je lekker in een socialistische "heilstaat" wil wonen. Chávez was zelf een elitaire -- weggejorist -- met een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Een dictator is een leider die nooit zijn macht wil opgeven, Chávez wou president blijven tot aan zijn dood, en dat is heb gelukt: dus thank god dat die vroeg dood is gegaan, lullig voor ze gezin maar een zegen voor de wereld en Venezuela. B.I.H. Chávez

  • TheDutchViewer
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:18
  • |
  • Quote
  • |

[@loetjespeciaal | 06-03-13 | 02:16]
Dat jij uitstekend verdient is jou gegund hoor .
Heb alleen moeite met graaiers aan de top in de semi en normale overheid !
Als iemand goed presteerd in het bedrijfsleven mag dat rustig goed beloont worden !!

  • ghetto-69
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:22
  • |
  • Quote
  • |


[@TheDutchViewer | 06-03-13 | 02:18]
Precies, lekker schelden. Hou zou jij er over denken als je geboren was in een sloppenwijk. Wie zou je leiever als president zien? Bush/Reagan of Chavez?

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:22
  • |
  • Quote
  • |

[@loetjespeciaal | 06-03-13 | 02:22]

Ha die is makkelijk zeg . Reagan !!

  • ghetto-69
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:25
  • |
  • Quote
  • |

[@ghetto-69 | 06-03-13 | 02:25]
Dus, dood gaan van de honger ipv onderwijs krijgen en genoeg te eten op kosten van een super rijke oliemaatschappij?

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:27
  • |
  • Quote
  • |

Ik trek dat dus net iets verder.... moet een project ontwikkelaar/aannnemer die alleen goedkope albanische arbeiders aanneemt nu meer of minder bonus krijgen dan 1 die nederlanse bouwvakkers aanneemt (en volgens de regels werkt). In de huidige samenleving krijgt de eerste dus de beloning. Ik vind dat de tweede de betere baas is....[@ghetto-69 | 06-03-13 | 02:25]

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:27
  • |
  • Quote
  • |

[@loetjespeciaal | 06-03-13 | 02:27]
Ha humor , je weet dat een ieder de goedkoopste oplossing zoekt voor zijn eigen probleem .
En dat word mogelijk gemaakt door de afspraken in de EU , en de bonden zijn daar in mee gegaan .
Je verlegd de oorzaak .
En uiteraard Reagan !!
En doodgaan van de honger en daarna genoeg te eten krijgen ?? Tja?

  • ghetto-69
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:36
  • |
  • Quote
  • |

Mss een dubbelpost maar:

- de goedkope supermarkt medewerkers voeden mij
- de onderbetaalde ziekenhuis medewerkers redden mij
- de  goedkope bouwvakkers zorgen voor mijn dak boven mijn hoofd
- Onderbetaalde verpleegsters verschonen mijn luier als ik 80 ben (of eerder ;-).


- een of andere lul krijgt 100 miljoen om deze mensen (die ik hoogelijk waardeer) minder salaris te betalen....

hhmmm, voor wie heb ik nu meer respect?

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:45
  • |
  • Quote
  • |

*kruisje slaan doet * 

was ook maar n mens

  • moof
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:48
  • |
  • Quote
  • |

[@loetjespeciaal | 06-03-13 | 02:45]
Juist ! En daarom ben ik tegen de EU die dat allemaal mogelijk maakt , met de open grenzen en euro .
Als wij de grenzen nog gesloten hadden met gulden hadden we die ellende niet gehad !
Meer mensen hebben we niet nodig aangezien er genoeg rondloopt , overige landen die geen euro hebben redden zich meer dan uitstekend .
Zie daar de oorzaak van het probleem .
Was de laatste plemp nu , ga plat .  Maar tot laters.

  • ghetto-69
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:55
  • |
  • Quote
  • |

Sorry, beetje overdreven. De gemiddelde lul krijgt 70.000 tot 500.000 om de bejaardenverzorgsters minden dan 20.00 euro per jaar te laten verdienen

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:56
  • |
  • Quote
  • |

[@ghetto-69 | 06-03-13 | 02:55]

Good night dude

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:56
  • |
  • Quote
  • |

shit, bijna bedtijd... 70k tot 500k voor een toplul om 20k per jaar voor een nuttig persoon minder te laten kosten....

  • loetjespeciaal
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 03:58
  • |
  • Quote
  • |

En nu maar hopen dat Venezuela de invloed van de VS buiten de deur kan houden bij het verkiezen van een nieuwe president.

  • Iskander
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 06:37
  • |
  • Quote
  • |


[@loetjespeciaal | 06-03-13 | 00:49]: En jij gelooft nog steeds in Sinterklaas.

  • WayneGretzky99
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 08:31
  • |
  • Quote
  • |

Gelukkig wordt de groep dictators in de hel grote dan die op aarde. Nu Van Rompuy en Rutte nog! 

  • ikwordnietgoed2
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 09:19
  • |
  • Quote
  • |

Leuk om te lezen.
De man, die in de praktijk bracht: eigen volk eerst, weg met de buitenlandse inmenging enz wordt hier zijn dood van harte gegund.  Hij was toch democratisch gekozen en vertegenwoordigde miljoenen mensen. Geeft toch te denken.

  • umaghetzeggen
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 09:39
  • |
  • Quote
  • |

Rutte, Merkel, Obama of van Rompuy had ik het liever gegund.
Oh,
[@loetjespeciaal | 06-03-13 | 02:58] en

[@ghetto-69 | 06-03-13 | 02:55]

Jullie slapen niet samen vanavond?

  • FapnLap
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 09:47
  • |
  • Quote
  • |

[@Behaard smaalkopje | 05-03-13 | 23:22]
De weg is open voor het omgekeerde, Venezuela bij de Antillen


  • Смерть шпионам
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:02
  • |
  • Quote
  • |

[@umaghetzeggen | 06-03-13 | 08:39]
Kies voor hem of kies je dood. wat kie je?


  • Смерть шпионам
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:07
  • |
  • Quote
  • |

[@Смерть шпионам | 06-03-13 | 09:07]
Vraag is leuk. Zowel daar als hier hangt het ervan af, wat je nu bent. Vul de ontbrekende gegevens in en u weet het antwoord, zowel voor hier als voor daar. Zeker als u de reakties en denkbeelden van het gros der reageerders neemt.

  • umaghetzeggen
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:12
  • |
  • Quote
  • |

[@TheDutchViewer | 05-03-13 | 23:06]
Ja want onder zijn bewind is Venezuela niet beter geworden zeker? Nee, de vorige bewindsmannen die deden alles om de armoe te bestrijden.


[@Bipspoeder | 05-03-13 | 23:10]

Mafkees, omdat hij de middelvinger naar het Westen en dan met name Amerika te gooien. Nee, hij had zeker zoals iedere andere leider in het gelid de reet van de US moeten likken zoals de onze iedere keer doet.


[@WayneGretzky99 | 05-03-13 | 23:12]
Sick was hij wel, en ook een goede bastaard. Venezuela is onder zijn bewind ten minste er op vooruit gegaan, uiteraard ten na dele van de buitenlandse bedrijven die maar al te graag die olie wilden hebben. De kloof tussen rijk en arm is onder zijn bewind drastisch verminderd.

  • Khold
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:17
  • |
  • Quote
  • |

[@Manami | 05-03-13 | 23:24]
Waarom, mijnheer Zwitsal?

  • Khold
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:17
  • |
  • Quote
  • |


[@ikwordnietgoed2 | 06-03-13 | 08:19]
Rutte en van Rompuy geven niets om voetvolk zoals wij. Die mensen leven altijd veel te lang.
*
Mensen zouden eens wat meer onderzoek moeten gaan doen naar bepaalde figuren voordat ze blind beginnen te roeptoeteren en euforische plempsels te plakken.

  • FapnLap
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:23
  • |
  • Quote
  • |

Ik ben toch een beetje van mening dat Chaves het communisme in zijn land op een goede manier wou brengen.
Begrijp me niet verkeerd mensen. Geen enkel sociaal economisch systeem is momenteel perfect, maar een goede poging tot iets wat WEL werkt moet toch ook uitgezocht worden. Moge Chaves tot rust komen, waar hij ook eindigt. (PS. Ook in de hel kan er wel eens een feestje zijn. :p )

  • GTX2GvO
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:23
  • |
  • Quote
  • |

[@TheDutchViewer | 06-03-13 | 02:18]
Hij vroeg voor een referendum. Toen het referendum Nee was, heeft hij het geaccepteerd als een democratisch leider. Ik ken nog herinneren hier in Nederland dat wij ook een referendum over iets hadden, maar daar had onze regering schijt aan wat de uitkomst ook was.
Chavez was een leider voor het volk, en met name de arme hadden het beter onder hem. Zijn voorgangers waren corrupte zooi waar het land niks mee had, in dit geval werd er een deel beter van.

  • Khold
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:25
  • |
  • Quote
  • |

[@umaghetzeggen | 06-03-13 | 08:39]
Het geeft te denken wat voor een schapen er in Nederland rondlopen. Ze kijken tv en zien de media, en wat de media zegt, dat is dan ook zo.

  • Khold
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:33
  • |
  • Quote
  • |

De mensen hierboven hebben duidelijk geen idee wat deze man allemaal gedaan heeft voor het land en de armen die er leven.

  • Heegenees
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:35
  • |
  • Quote
  • |

[@ghetto-69 | 06-03-13 | 02:25]
Ronald 'the wealth will trickle down' Reagan? Geniet van je leven wanneer CEO's miljoenen binnenhalen en belastingvoordeeltjes krijgen terwijl jij van het klootjesvolk voor een hongerloontje mag werken.

  • Khold
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:36
  • |
  • Quote
  • |

[@Heegenees | 06-03-13 | 09:35]
Gelukkig dat er mensen zijn die het nog wel weten

  • Khold
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:37
  • |
  • Quote
  • |

[@Khold | 06-03-13 | 09:33] Degene, die hier het hardste op zijn doodskist staan te springen, zijn de aanhangers van de invoering van zijn denkbeelden in Nederland. Vreemd maar waar.

  • umaghetzeggen
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:40
  • |
  • Quote
  • |

Ik word gewoon blij door het lezen van de laatste posts. Nederland wordt langzaam wakker. Enkelen moeten nog aangewakkerd worden..
Gandhi, Lincoln, John Kennedy, Bobby Kennedy, Medgar Evers, Malcolm X, Martin Luther King, John Lennon, George Carlin.
Chavez komt hier bij, vanzelfsprekend nog wel meer.
Maar diegene die het snappen weten het, als je het niet snapt;
Doe je leven een plezier, Google al deze mensen even, kijk waar ze voor stonden en waar ze nu zijn..

  • FapnLap
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:45
  • |
  • Quote
  • |

[@FapnLap | 06-03-13 | 09:45]
Ik weet niet. De mensen die je nu allemaal vermeld zijn niet allemaal van de zuivere koffie. Bedoel je nu een van de goede of van de slechte is?

  • Khold
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:49
  • |
  • Quote
  • |

[@Khold | 06-03-13 | 09:49]
Welke is niet van zuivere koffie? Zal ik even kijken of ik misschien een foutje gemaakt heb..

  • FapnLap
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:53
  • |
  • Quote
  • |

[@FapnLap | 06-03-13 | 09:53] De zuiverheid van de koffie hangt af van je eigen situatie. Ben je fabrieksdirecteur of arbeider aan de lopende band. Strijdde Malcom x op dezelfde manier als Martin Luther King voor dezelfde vrijheid?

  • umaghetzeggen
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 10:59
  • |
  • Quote
  • |

[@FapnLap | 06-03-13 | 09:53]
Nou het is zoals Umaghetzeggen zegt, het ligt af van je perspectief. Gandhi, Lincoln, Malcolm X en JFK zijn niet helemaal van zuivere aard.

  • Khold
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 11:01
  • |
  • Quote
  • |

Chavez is tot drie maal toe tot president gekozen. Zijn populariteit onder de Venezolaanse bevolking was nog altijd groot, maar wel tanende. Hij begon als een eigenzinnig leider, die de gevestigde westerse orde vaak flink tegen de haren in streek en daarom in het westen vaak negatief in de media werd afgeschilderd. Allengs vertoonde hij meer en meer trekken van een dictator. Hoe dan ook: hij heeft veel hervormingen doorgevoerd, die goed vielen bij veel Venezolanen.

  • Kelele Nyingi
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 11:05
  • |
  • Quote
  • |

Mahatma Gandhi was een van de grondleggers van de moderne staat India en voorstander van actieve geweldloosheid als middel voor revolutie;
Lincoln verzette zich tegen (uitbreiding) van de slavernij. De Amerikaanse burgeroorlog was een gevolg van opposanten;
Malcolm X is van extreem naar lief gegaan, tot inkeer gekomen dat het extremisme niet goed is en vocht voor de gelijkheid van iedereen, ongeacht hun geloof. De Amerikaanse regering heeft invloed gehad op zijn dood;
JFK schreef een boek waarin bekend werd gemaakt da t senatoren van hun standpunten afweken om de loopbaan van hun carriere zeker te stellen. Daarbuiten wou hij het geld-druk-recht bij de Fed weghalen en zelf eigen geld drukken om de financiele toestand beter te kunnen controleren. (Banken meer buitenspel zetten).
JFK had inderdaad wel wat scherpe randjes.
*
Overview, Deze mensen hadden meer met de bevolking, doelden meer op de gelijkheid van mensen om zo te vechten voor een betere samenleving.

  • FapnLap
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 11:21
  • |
  • Quote
  • |

[@Khold | 06-03-13 | 09:17]: Grapjas. Waarschijnlijk is een heel klein deel er op vooruit gegaan. De rest van de bevolking zit nog steeds in een 3e wereld land.
Wel weer een leuk sprookje erbij.

  • WayneGretzky99
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 11:50
  • |
  • Quote
  • |

[@Khold | 06-03-13 | 09:36]

Lees de vraag van loetjespeciaal ook ff graag !!
De keuze was beperkt met Bush en Chaves he !!
Jij weet wel waar ik daadwerkelijk op stemmen kan en ook doe neem ik aan ??!!

  • ghetto-69
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 11:53
  • |
  • Quote
  • |

[@FapnLap | 06-03-13 | 10:21]
Gandhi was hypocriet tot op het bot. Ja hij stond bekend om zijn geweldloosheid, maar riep zijn volgelingen op om geweld te gebruiken tegen de Britten. Hij liet zijn vrouw een vreselijke dood sterven iets wat Britse (westerse) medicijnen konden verhelpen. Toen hij zelf ziek was riep hij maar al te graag de hulp in van Britse doktoren om hem beter te maken. Hij was een voorstander van het kastensysteem en vond Hitler een toffe peer, en wilde graag alle Afrikanen dood hebben.
Lincoln riep dat het volk recht had om wapens tegen de overheid op te nemen wanneer hun rechten werden afgenomen. Toen het Zuiden zich wilde afscheiden omdat hun staatsrechten werden afgenomen ten behoeven van fedorale rechten begon de burger oorlog. Google maar eens waarom Lincoln een slechte president was. Hij misbruikte zijn macht en zijn regering was corrupt tot he bot.
Malcolm X riep op tot geweld en pas in zijn latere leven was hij vrede lievend. Het kan niet zo zijn dat je je hand wast in het bloed van een ander en daarna in onschuld.
JFK: Bay of Pigs, Vietnam, Nukes in Turkije, banden met de Mafia, Jimmy Hoffa en cocaine gebruik, racist die niet geloofde in gelijke rechten. Check maar wat Eisenhower deed.

  • Khold
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 11:54
  • |
  • Quote
  • |

[@WayneGretzky99 | 06-03-13 | 10:50]
Dat kleine deel van de bevolking is wel de armsten van de bevolking. Als die maar met 1 stap vooruit gaan noem ik dat een verbetering dan dat wanneer de rijken met 4 stappen vooruit gaan.

  • Khold
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 12:07
  • |
  • Quote
  • |

[@Khold | 06-03-13 | 10:54]
Zover reikt mijn kennis ook niet. Ik wil nu niets goedpraten, maar iedereen heeft ook wel iets wat écht niemand aanstaat in die wereld, denk ik.
Overigens ben ik wel van mening dat wat Hitler wou nu ook aan het gebeuren is alleen op een meer bureaucratische manier.
Het recht om wapens tegen de overheid op te nemen is een goed recht, het is zelfs een basisrecht. Ik zou ook graag willen vechten als mijn rechten me worden ontnomen. Maar met stokken en stenen tegen wapens kom je ook niet ver. Als je het van een ander perspectief gaat kijken voorkom je zo juist dat een regering de bevolking dingen gaat afpakken.
Het zuiden scheidde zich af omdat ze zich aan het verzetten waren tegen de strijd tegen slavernij.
Malcolm X zag gewoon (te laat) het licht. Maar als hij op zijn extremistische toer was doorgegaan was hij naar verwachting ook niet neergeknald.
Die punten van JFK en Ghandi weet ik niet allemaal, maar deze laat hem direct afvallen van mijn lijst, indeed.
Nonetheless..
 

  • FapnLap
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 12:13
  • |
  • Quote
  • |

[@FapnLap | 06-03-13 | 11:13]
Ik begrijp je punten, toch even ter verduidelijking. De anti slavernij wet werd pas ingesteld al toen de burgeroorlog aan de gang was. De reden voor die oorlog was om staatsrechten. Zie het als Nederland waar iedere provincie zijn eigen standaard mag stellen, je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt, nu komt Den Haag ineens en zegt dat voortaan je nu naar hun moet luisteren en dat de rechten van de provincie niet meer bestaan.
Daarnaast heeft Lincoln vaak direct control genomen over het slachtveld en zijn mensen de dood in gestuurd met orders die de orders van de generaals nietig verklaarde. Een beetje zoals Hitler die even generaaltje speelde en zo de oorlog verloor.

  • Khold
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 12:26
  • |
  • Quote
  • |

[@Khold | 06-03-13 | 10:54]

Kun je die beweringen over Gandhi onderbouwen?

  • Kelele Nyingi
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 12:51
  • |
  • Quote
  • |

[@Kelele Nyingi | 06-03-13 | 11:51]
Ja dat kan ik maar ik weet niet of ik hier links mag posten naar andere kranten en websites.

  • Khold
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 13:05
  • |
  • Quote
  • |

[@WayneGretzky99 | 05-03-13 | 23:12]
++++++

  • Meat cleaver
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 13:48
  • |
  • Quote
  • |

[@Khold | 06-03-13 | 12:05]

Post gerust en geef je mening dat links rechts zit tussen de oren, is een koude oorlog retoriek  Hugo Chávez was een goed en oprecht mens zover ik de media kan geloven zou liever naast hem staan dan naast Rutte.

  • Severe
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 13:52
  • |
  • Quote
  • |

Hou je bevolking hongerig, maar gooi af en toe een grote bos wortels zodat ze als voldane knaagdieren hun baasje eren. Ga dood aan een erge ziekte en de wind gaat liggen aan de andere kant van de wereld, de vogeltjes stoppen met fluiten en er is alom verdriet en respect voor de man te zien op onze *kuch* neutrale media. Het is allemaal de schuld van die verrekte rednecks, die via chemtrails een kankergolf over de niet-westerse wereld gooit. Toen kwam er een blauw olifantje aan en die piste tegen een boom, weg boom.  

  • Meat cleaver
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 13:55
  • |
  • Quote
  • |

Alles wat niet naar de pijpen danst van Amerika, wordt gesaboteerd. Maar duidelijk was dat hij opkwam voor de armen. En dat zegt toch wel veel. Een vrije markt is niet slecht, mits er een minimum is gesteld. (en er nog wat overblijft, waarvan de armen kunnen teren.) Zo niet dan is die vrije markt geen beter iets. R.I.P. voor de man, hij heeft zijn best gedaan. En nu maar hopen dat het een zelfstandig land blijft.

  • MrSpiritus001
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 14:44
  • |
  • Quote
  • |

[@MrSpiritus001 | 06-03-13 | 13:44]
Helaas is Venezuela armer geworden onder zijn bewind en veel gewelddadiger.

  • Смерть шпионам
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 14:56
  • |
  • Quote
  • |

[@Смерть шпионам | 06-03-13 | 13:56]

En waar haal jij die wijsheid vandaan?

  • Kelele Nyingi
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 15:46
  • |
  • Quote
  • |

Ben nog steeds blij dat die dood is. Heerlijk wat geniet ik er van dat er mensen zijn die het erg vinden dat die ubber-socialist dood is. 5 maart 2013 was een prachtige dag!

  • TheDutchViewer
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 15:49
  • |
  • Quote
  • |

[@TheDutchViewer | 06-03-13 | 14:49]
Feit dat je zoiets 5 keer moet neer plempen laat alleen maar zien dat je aandachtsgeil bent.
-
On Topic, Is wel jammer, zoals velen hier al zeggen heeft Chavez veel voor de mensen in Venzuela gedaan.

  • Aeonity
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 18:08
  • |
  • Quote
  • |

Ach ja moet toch wat als je een dag vrij bent hé? Call of Duty af en toe doen, daarna weer op Spits kijken naar al die linkse kneusjes die zielig doen om dat die Chávez dood is. En zo aandachtsgeil ben ik niet, want ik reageer bijna nooit op andere reacties op mijn ''reactie''

  • TheDutchViewer
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 18:22
  • |
  • Quote
  • |

Ach ja moet toch wat als je een dag vrij bent hé? Call of Duty af en toe doen, daarna weer op Spits kijken naar al die linkse kneusjes die zielig doen om dat die Chávez dood is. En zo aandachtsgeil ben ik niet, want ik reageer bijna nooit op andere reacties op mijn ''reactie''

  • TheDutchViewer
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 18:22
  • |
  • Quote
  • |

[@Aeonity | 06-03-13 | 17:08]
Af en toe een grote bos wortels voor je bevolking is ook goed natuurlijk. Wortels zijn rijk aan bètacaroteen, dat in het lichaam wordt omgezet in vitamine A.

Enige voedingswaarden van 100 gram verse peen is [2]:Energetische waarde173 kJ (41 kcal)Koolhydraten9,6 gramEiwit1 gramVet0,2 gramVitamine C5,9 mgBètacaroteen8 mgVitamine B10,07 mgVitamine B20,06 mgCalcium33 mgIJzer0,3 mg

  • Meat cleaver
  • |
  • 06-03-13
  • |
  • 18:35
  • |
  • Quote
  • |
Bezig met verzenden!

Videos

Das Kapital