Zeg negertje, je snapt toch wel hoe het echt zit, hè?
We hebben je acht jaar laten profiteren van ons schitterende onderwijssysteem. We hebben je acht jaar lang gezond te vreten gegeven in plaats van die kleverige maïspap in je thuisland. We hebben je acht jaar lang de kans gegeven alle beroepsprocedures te doorlopen.
Maar nu zijn we wel een keertje klaar met je, negertje. Want kunnen wij er wat aan doen dat je je moerstaal niet meer spreekt, terwijl je dat toch tot je tiende wel kon? En is het onze fout dat je te dom bent om een HBO-opleiding te volgen en daardoor toegevoegde waarde te hebben voor de Nederlandse samenleving? Valt het ons aan te rekenen dat je thuisland niet meer gevaarlijk is om te wonen, doch slechts heel armoedig?
Nee, negertje, het spel is uit. Wat mevrouw Albayrak van de PvdA in 2007 al zei: terug naar je eigen land! Wij slaan er hier deze weken nog even een slaatje uit. Want jij zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat het CDA nóg verder decimeert. Moeten ze hun frontsoldaat Henk Bleker maar niet naar Pauw en Witteman sturen om je nog even een moderne variant op 'kettinkjes en kraaltjes' aan te bieden: een kaartje voor FC Twente-PSV. Wat jij vervolgens nog weigert ook. Briljante televisie!
En nu opgesodemieterd! Wegwezen!
Wie wij zijn? Wij zijn de mensen die niet worstelen met termen als 'barmhartigheid', 'medemenselijkheid', 'solidariteit'. Het zal ons aan onze reet roesten. Regels zijn regels. Befehl ist Befehl. Snap je dat, negertje? Of ben je daar met je MBO 3-niveau te dom voor?
Wie wij zijn? Wij zijn de Tweede Kamerleden van de VVD, de PVV en de SGP.
Reacties
Doe maar wild.
Briljant
@Jan Dijkgraaf | 31-10-11 | 09:34 |
Mag ik u er op wijzen dat er een klein typ foutje in uw stuk is geslopen?
Er staat wie wij zijn? Wij zijn de Tweede Kamerleden van de VVD, PVV en de SGP.
Echter het beleid op basis waarvan die jongen hier niet mag blijven is enkele jaren geleden geschreven door de PvdA, CDA en dergelijke ruim voordat de PVV op ook maar enige manier een gedoog partij was.
wie is deze neuroot die het hier heeft over solidariteit? solidariteit kent men niet in Nederland, want zeg nou zelf, iemand die 10 miljoen verdiend betaald ook maar 111 euro zorgpremie, evenals iemand die 1300 euro verdiend, solidair toch? en dan wil ik het niet eens hebben over wie eerder geholpen wordt en wie de betere artsen tot zijn beschikking krijgt, solidariteit my ass.....
Wie zijn wij: en dan andere een zooitje politieke partijen erachter zetten?
Schaam je Rioolrat!
Als je dat soort achterlijke taal van oma en opa met hun stijve rechterarm in een column wil zetten prima, maar zet er dan gewoon bij dat het van een mannetje met een onderkin en een bril uit 1960 komt.
Ik ben het er mee eens: En nu opgesodemieterd! Wegwezen!
Wat een gezeik over dat negertje, ik heb er mijn buik van vol.
'barmhartigheid', medemenselijkheid'
wie heeft dat ooit verzonnen?, Nederlands zijn gewoon Joden, met en tikeltje Handels geest.
Een beetje overbodige column; hij mag gewoon blijven.
Prachtig prachtig heel mooi gezegd en nog waar ook.
@geheelonthouder | 31-10-11 | 09:48
"Iemand die 10 miljoen verdient betaalt ook maar 111 euro zorgpremie....."
Dat is slechts de nominale premie. Verder betaalt iedereen nog een inkomensafhankelijke premie van bijna 6% in het kader van de ZVW (zorgverzekringswet)
Eerst jezelf goed informeren voordat je begint te blaten vanonder het Calimeropetje vandaan.
@geheelonthouder | 31-10-11 | 09:48
"Iemand die 10 miljoen verdient betaalt ook maar 111 euro zorgpremie....."
Dat is slechts de nominale premie. Verder betaalt iedereen nog een inkomensafhankelijke premie van bijna 6% in het kader van de ZVW (zorgverzekringswet)
Eerst jezelf goed informeren voordat je begint te blaten vanonder het Calimeropetje vandaan.
@geheelonthouder
-
dat klopt, maar betaal jij dan ook 5 miljoen belasting over je inkomen zodat alles weer netjes met iedereen klopt, of zal die miljonair ook maar €14000,- loonbelasting betalen?
Werkelijk alles wordt tegen hem gebruikt. Zelfs dat hij legale procedures gebruikt (heeft) die mogelijk gemaakt worden door niet deugend beleid. Nooit zo'n schofterige zaak van victimblaming gezien en dan ook nog bij een kind. Hier kunnen in mijn ogen dan ook alleen maar schoften achter zitten met een nauwelijks verborgen agenda.
Recht voor zijn raap en nog waar ook.
Beleid aanscherpen, eindelijk eens handhaven, alle vormen van "gedogen" nu eens een keer afschaffen. Anders krijgen we om de haverklap Maurootjes.
De wetgeving en bijpassende rechtspraak zal eens een keer grondig op de schop moeten. Op dit moment frusteren deze de ontwikkeling van de Nederland naar een pretig land om in te wonen, werken en leven.
P.S. Mauro hoeft hiervoor niet geslachtofferd te worden, van mij mag hij blijven. Ik ken zat andere kandidaten die hun plekje hier kunnen opofferen.
Ik kan niet anders dan het hiermee eens zijn.. Al had ik het zelf toch wel in iets andere woorden uitgedrukt... Maar ja, regels zijn inderdaad regels. Hij heeft genoeg tijd en kansen gehad en is in een eerlijk proces uitgeprocedeerd. En nu moet hij niet zielig gaan doen, want iemand heeft hem op het vliegtuig naar Europa gedrukt, wetende dat het risico bestaat dat hij terug moet. In die 8 jaar is hij er van uit gegaan dat hij wel zou mogen blijven, en nu dat niet zo blijkt te zijn gaat ie de media voor zijn karretje spannen! En wat als hij nou mag blijven? Mogen andere asielzoekers in een soortgelijke situatie dat dan ook? Want als dat zo is, dan wil ik niet weten hoe Nederland er over 30 jaar uitziet!!
CanisSpurcus newuser | 31-10-11 | 10:46 | Misbruik melden
Victimblaming??? is dat je eigen bedachte woordje? Die gozer is 5 jaar geleden al gemeld dat ie kon opsouten maar door een falend beleid is dit nooit uitgevoerd en als deze jongeman een HBO opleiding zou volgen zou deze hele discussie nooit bestaan hebben en hadden wij nooit van Mauro gehoord.
.
Feit blijft dat ie al veel eerder is uitgezet door het CDA en de PvdA en diezelfde partijen die proberen nu stemmen te winnen door van Mauro een hetze te maken. Maar feit is dat hij gewoon moet gaan en aangezien hij 18 is word hij door de staat der Nederlanden gezien als een volwassenen en niet meer een kind dus ook daar heeft hij geen punt meer. Ook vind ik het uiterst verwerpelijk dat die pleegouders er nooit (voor zever ik kan zien) werk van hebben gemaakt om hem bijv. te adopteren ook dan was hij nu "veilig" geweest. Niets wijst erop dat zijn pleegouders er alles aan gedaan hebben om Mauro hier te houden op legale manier. En toen hij dus een aantal jaren geleden door Albayrak de deur is gewezen hebben ze niets gedaan want anno 2011 is er aan zijn situatie blijkens niets veranderd en is hij bovenaan de stapel gekomen en moet ie alsnog vertrekken emt als handicap dat ie nu 18 is, geen HBO opleiding volgt dus op grond van de kinderwet of studiewet geen enkele aanspraak op verblijf kan maken.
.
Het is wel in en in triest dat wederom deze uitzetting zo lang heeft moeten duren en dat dit voor een aantal mensen valse hoop heeft gewekt maar ik blijf bij mijn betoog dat ook de pleegouders naar mijn mening er bar weinig aan gedaan hebben.
Lev | 31-10-11 | 11:2
Wat een omslachtige manier om mij gelijk te geven.
ieder zijn mening - en aan de zaak Mauro zitten ook gewoon 2 kanten. of ik er voor of tegen ben dat Mauro in NL blijft doet nu even niet ter zake.
wat ik echter wel wil zeggen is dat het een jongen is die gewoon voor zijn eigen belang op komt. hij maakt gebruik van de mogelijkheden in de wet.
verplaats jezelf even in Mauro. zou je niet ook vechten tot het bittere eind om te blijven? natuurlijk wel!
het is niet aan ons om hem vervolgens zo nodeloos kwetsend, ja zelfs met haat te bejegenen als in deze column. (bedenk goed: uiteindelijk zegt haat meer over degene die het uitdraagt dan over degene op wie het gericht is.)
@unclebob - "Mag ik u er op wijzen dat er een klein typ foutje in uw stuk is geslopen?"
U verwart 'typ'-foutje met een redeneerfout.
"Er staat wie wij zijn? Wij zijn de Tweede Kamerleden van de VVD, PVV en de SGP.
Echter het beleid op basis waarvan die jongen hier niet mag blijven is enkele jaren geleden geschreven door de PvdA, CDA en dergelijke ruim voordat de PVV op ook maar enige manier een gedoog partij was."
Met andere woorden, wat de VVD, PVV en SGP doen is slechts een gevalletje 'Befehl ist Befehl' en hen treft dus geen blaam, in tegenstelling tot de PvdA en het CDA?
-weggejorist-
(OT: Even voor de ICT-ers en makers van deze site. Deze GS-achtige CMS is blijkbaar nog niet helemaal gepolijst. Ten eerste stond er bovenaan dat ik al ingelogd was en onderaan dat ik nog moest inloggen. Ten tweede toont mijn eerste submit geen reactie en bij de tweede poging staat het er dubbel. /OT)
-weggejorist-
Oh en om mijn reactie in context te plaatsen: ik vind dat Mauro mag blijven.
Negertje moest al weg van de PvdA. Negertje was uitgeprocedeerd maar wordt door linksch opgetrommeld om het congres van het CDA te verzwaren. Beetje linksch van Dijkgraaf om dit nu op het conto van de huidige regering te schuiven.
.
Jan Dijkgraaf lijkt mij een type wat de teloorgang van HP/De Tijd ook aan zijn opvolger zal wijten. Kan die man niet gewoon weg?
.
Meneer maakt er een opera van.
Misschien zielig voor negertje maar negertje gaat toch echt geheel legaal aan zijn stutten trekken.
"Wie wij zijn? Wij zijn de Tweede Kamerleden van de VVD, de PVV en de SGP."
Onjuist. Meneer vergeet het CDA minus 2. Bij elkaar een parlementaire meerderheid zoals dat ook het geval was in 2007 toen negertje definitief was uitgeprocedeerd.
Jan Dijkgraaf: voor al uw schaamteloze populisme.
Het zaakje stinkt aan alle kanten. Zodra een asielzoeker een gezicht heeft en in alle tv-progamma's verschijnt is hij zielig en mag hij blijven.
Emotionele porno voor het domme volk.
Zo werkt het natuurlijk niet in een rechtststaat. Zo kun je ook een inbreker laten laten verschijnen en een heel zielig verhaal op laten hangen, zieke moeder, vier hongerige kinderen werkeloos en een mank been.
En dan een peiling houden, of en hoeveel straf hij verdiend heeft.
Maar......de rechter en het OM bepalen de hoogte van de straf en niet Yvonne Jaspers of een columnist.
.
Van mij mag dat ene negertje blijven. Maar de ervaring leert dat het nooit bij één blijft. Voor je het weet heb je een hele wijk vol met negertjes.
Dan noemen we het een Vogelaarswijk en pompen er nog een paar miljioen in.
Ok, geheelonthouder is ook de rest van de avond weer stil. 6 fucking procent, eikel!!!
@abisha | 31-10-11 | 09:56 | Misbruik melden
En jij bent een moslim met aangeleerde jodenhaat. Stakker!
Altijd weer aandoenlijk om zo'n stukje ordinaire linkse propaganda te lezen.
Belachelijke column.
Ik schaam me diep voor de intolerantie en onverdraagzaamheid van sommige Nederlanders, echt afschuwelijk dat de toon van deze column zo racistisch van aard is, dat het niet meer leuk is maar gewoon te walgelijk voor woorden.