*

Column: Een sterk staaltje integratie

Van de week wilde ik weer eens weten hoe het staat met de integratie van de autochtonen. Na een oproep op Facebook was ik weer helemaal bijgepraat. Een jonge Turkse vrouw schreef: ’Gisteren kwamen wij terug van een weekje Istanbul en hadden de sleutels bij onze lieve buren achtergelaten. De buurvrouw heeft netjes de plantjes water gegeven en de post op tafel gelegd. Ik was een beetje trots op ons. Wat waren wij goed geïntegreerd.. We hadden een relatie met onze buren weten op te bouwen. Totdat ik besefte dat zij ons nooit sleutels heeft afgegeven. En zij niet alleen, eigenlijk niemand in de wijk. Er brak iets! Ik vertik het voortaan! De plantjes mogen verleppen, de post uitpuilen zelfs het huis mag affikken. Zolang ik haar sleutel niet krijg, krijgt zij de mijne ook niet!!’

Een andere reactie vond ik aandoenlijk. Mohammed schreef in mijn topic over hoe hij met zijn zusje ’s avonds laat bij een bushalte stond. Een oudere dame sprak ze bezorgd aan. ’Wat doen jullie hier op dit tijdstip? Jullie weten toch dat hier veel buitenlanders wonen?’ Ook krijgt Mohammed regelmatig het compliment: ’Wat spreik jai goed Neiderlans.’ Khadija kwam op een feestje bij een Hollandse collega. Die trok haar de keuken binnen en zei: ‘Tel eens even gauw hoeveel mensen er zijn, dan weet ik hoeveel worst ik moet afsnijden.’

Een FB-vriendin schreef dat ze als kind in een kinderwagen zat terwijl haar moeder, een struise blondine, haar voortduwde. ‘Ik had een hele bos krullen, want mijn vader kwam uit Israel. Een buurvrouw keek in de wagen en zei tegen mijn moeder: “Het is toch anders hè? Met een besneden man.” Wat moest mijn moeder daar nu op zeggen?’

Eerlijk gezegd zou ik het zelf ook niet weten. Maar van mij mogen daar nog veel meer Hollandse vrouwen achterkomen.

Naima el Bezaz | 06-12-11 | 09:00 | 50 reacties
Print Email PDF

Reacties

Dus iedereen aan de besneden man. WTF?

Vetinari | 06-12-11 | 09:05 | Misbruik melden
Meld misbruik

"Van de week wilde ik eens weten wilde ik weer eens weten"
En dit kan ook niet

Vetinari | 06-12-11 | 09:06 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ja nee, zuster. Dit is niet wat wij moeten willen. Dat de Nederlanders hun eigen dingen doen, laat ze dat lekker aan hun eigen volk doen. Met dit wordt onze cultuur veel te veel gemixt. Dat is niet goed als wij onze normen en waarden willen behouden. Uiteraard als de Nederlander interesse toont dan kunnen wij ze best dingen van onze cultuur leren.

Khold | 06-12-11 | 09:06 | Misbruik melden
Meld misbruik

Khold | 06-12-11 | 09:06 | Misbruik melden

Mensen die vinden dat cultuur te veel gemixed wordt. En vinden dat mensen bij hun eigen volk moet blijven, vind ik een beetje eng.

Watutsi | 06-12-11 | 09:14 | Misbruik melden
Meld misbruik

" Khadija kwam op een feestje bij een Hollandse collega. Die trok haar de keuken binnen en zei: "Tel eens even gauw hoeveel mensen er zijn, dan weet ik hoeveel worst ik moet afsnijden." "
.
Ik geloof er niets van! Verzonnen verhalen. En het was al geen bijster sterk stuk.

Kelele Nyingi | 06-12-11 | 09:18 | Misbruik melden
Meld misbruik

-weggejorist-

Curseror | 06-12-11 | 12:29 | Misbruik melden
Meld misbruik

wat is dit nou voor onzin Column.

abisha | 06-12-11 | 09:32 | Misbruik melden
Meld misbruik

@Curseror | 06-12-11 | 09:25 |
Waarom moet zij weg. Wij zijn net zo goed Nederlanders als jullie zijn. Waarom zouden wij niet dit land mogen schapen naar wat ons goed lijkt. Het lijkt wel of alles wat wij vinden of denken per definitie slecht is, maar wellicht zou het de Nederlander sieren om niet tegelijk afwijzend te reageren op alles wat anders is.

Khold | 06-12-11 | 09:33 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ik heb ook sleutels van de buren, en zij niet van mij.
Want iemands plantjes water geven betekent niet automtisch dat ik mijn sleutels moet inleveren zodat de buren om wat voor reden dan ook hier naar binnen kunnen.
Ik heb per slot van rekening geen plantjes, én ik ga niet weg waardoor deze kunnen verleppen.
-
Naima el Bezaz snap er duidelijk niets van.
Eerst raar opkijken dat de buren gewoon netjes de plantjes verzorgen, en vervolgens de sleutels van hun woning eisen?
-
Meid, jij hebt nog een lange weg te gaan.

Braadkip | 06-12-11 | 09:34 | Misbruik melden
Meld misbruik

Khold | 06-12-11 | 09:06 | Misbruik melden
hahaha turkse normen en waarden.. laat mij niet lachen!
je kunt zondag naar de moskee gaan. we hebben een special visit. iemand die jullie zien als spiritueel leider komt vertellen dat allah tot hem heeft gesproken en dat hij een boodschap moet doorgeven: sex met kinderen is goed! een 9 jarig meisje? natuurlijk mag je daar sex mee hebben! wat? je mag haar zelfs trouwen. dan is ze weg van haar ouders en mag je haar 40X per dag neuqen! allah zegt : "hoe dichter bij de nul......"
*
daar heb je een mooi voorbeeld van jullie turkse "normen en waarden"!

jordy | 06-12-11 | 09:35 | Misbruik melden
Meld misbruik

jordy | 06-12-11 | 09:35 | Misbruik melden

Die spiritueel leider is overigens een Marokkaan.. die zal inderdaad geen Turkse normen en waarden hebben.

Watutsi | 06-12-11 | 09:38 | Misbruik melden
Meld misbruik

-weggejorist-

Behaard smaalkopje | 07-12-11 | 13:32 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ Khold | 06-12-11 | 09:33
Dat was vast makkelijker gegaan als niet zoveel immigranten van meet af aan afwijzend hadden gereageerd op Nederlanders en hun cultuur. Het is toch op de eerste plaats aan de nieuwkomer om zich aan te passen aan het land waar hij is heengegaan in plaats van terstond en op agressieve wijze de volle ruimte op te eisen om zich helemaal niet aan te hoeven passen. Nederlanders staan, of beter: stonden, open voor wat 'anders' is, maar dat raakt natuurlijk rap over, als zij zelf worden afgewezen in hun eigen land.

Kelele Nyingi | 06-12-11 | 09:52 | Misbruik melden
Meld misbruik

En wat dacht je van die dorpsbewoners die aan mensen met een donkere huid vragen of het kleurtje eraf gaat als je een beetje wrijft....
.
Soms sta ik versteld hoe dom mensen dan wel niet kunnen zijn.
Ja, ik noem het gewoon dom!

no_name888 | 06-12-11 | 09:55 | Misbruik melden
Meld misbruik

en een marrokanen en turke hebben een compleet ander geloof? deze persoon word dus niet gezien als een spiritueel leider door turken?
turken zien deze man hetzelfde. daar heb ik het over. wel grappig dat jouw verdediging is gevormd met ow nee. die slechte man is een marrokaan. wij turken geloven niet in islam en kleine kinderen neuqen. of wacht.......

jordy | 06-12-11 | 10:02 | Misbruik melden
Meld misbruik

Gezien de Etnische achtergrond van deze zo Mediageile dame is het niet zo vreemd dat ze het Thema Integratie Omdraaid wel "integratie van de autochtonen" ze blijft maar met deze thema's aan de gang kan er niet genoeg van krijgen,als ze nu eens voor de verandering een open brief aan de samenleving richt, Hoe dankbaar ze eigenlijk moet zijn dat ze in Nederland de kans heeft gekregen en genomen om twee paspoorten te hebben, en hoe ze die sukkels van Nederland stevig bij de ballen vasthoudt, Leve de MultiCultie klote maatschappij.

Plexxor | 06-12-11 | 10:03 | Misbruik melden
Meld misbruik

"Mensen die vinden dat cultuur te veel gemixed wordt. En vinden dat mensen bij hun eigen volk moet blijven, vind ik een beetje eng."

Zal ws komen doordat uw cultuur geen ruk voorstelt

LieverPausDanTurks | 06-12-11 | 10:04 | Misbruik melden
Meld misbruik

LieverPausDanTurks | 06-12-11

Misschien is u cultuur een Ruk Ccultuur.

Plexxor | 06-12-11 | 10:10 | Misbruik melden
Meld misbruik

@jordy | 06-12-11 | 09:35
Kortzichtig en ondoordacht. Een handvol predikers zegt wat verkeerd en gelijk is het gehele Islam achterlijk en weet ik veel. Er zijn priesters die hetzelfde doen en erger, maar dat betekent niet dat alle predikers verkeerd zijn.
Ik zelf ben een aanhanger van Suffi Islam, een aftakking die zich meer met de filosofische kant bezighoudt. Het is gewoon jammer dat de fundamentalisten het verneuken voor de anderen.
Met normen en waarden bedoel ik het collectivisme dat ik soms mis in Nederland. Hoewel het individualisem zijn werk goed verricht is het de kreet ieder voor zich en god voor ons allen dat de boventoon heeft.
Met andere normen en waarden is het gezin en de familie die belangrijk zijn. Tradities en cultuur staat ons ook dicht bij, waar je in Nederland progessievelingen hoort roepen dat Sinterklaas moet worden afgeschaft, omdat het zogenaamd niet meer van deze tijd is.

Khold | 06-12-11 | 10:10 | Misbruik melden
Meld misbruik

Naima el Bezaz
-
Maar van mij mogen daar nog veel meer Hollandse vrouwen achterkomen...
-
Dat hoop ik ook, met de bijbehorende losse handjes graag, zou onze dames gelijk uit de multi culti droom halen.
-
Sleutel afgeven aan een mocro.. Weet je wat?? Ik laat de deur wel gewoon open..
-
Niet schrikken van de hond.. Whehehe

flierefluiter | 06-12-11 | 10:10 | Misbruik melden
Meld misbruik

@ no_name888 | 06-12-11 | 09:55
Ja, dat is ook dom, maar hoe vaak komt dat voor??

Kelele Nyingi | 06-12-11 | 10:20 | Misbruik melden
Meld misbruik

Gruwelijk en slap deze column.

A. De Bree | 06-12-11 | 10:20 | Misbruik melden
Meld misbruik

Met een giga. iek bien zielieg gehalte..

flierefluiter | 06-12-11 | 10:23 | Misbruik melden
Meld misbruik

Khold | 06-12-11 | 09:33 |

Je kunt ook oprotten uit Nederland als je onze cultuur niet bevalt geen probleem toch met je twee paspoorten!

Plexxor | 06-12-11 | 10:27 | Misbruik melden
Meld misbruik

Kelele Nyingi | 06-12-11 | 10:20 | Misbruik melden

Dat komt nooit voor. Sinds het paard en wagen vervangen is voor gewoon transport zeg maar..

Watutsi | 06-12-11 | 10:49 | Misbruik melden
Meld misbruik

Het is gewoon jammer dat de fundamentalisten het verneuken voor de anderen.
Khold | 06-12-11 | 10:10 |
.
Welnee, het is prima dat de islam haar ware aard in alle toonaarden laat zien. Zolang slappe suffies als u niet in staat zijn om moslimfundamentalisten in toom te houden bent u van harte uitgenodigd om gezamenlijk elders uw ideologie te belijden en uit te dragen. De bal ligt bij u, suffie!

Sanglier | 06-12-11 | 11:04 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ik vraag me bij elke plemp van Naima af of het nog slechter en vooringenomen kan en deze excuusmoslim slaagt er telkens weer in om nieuwe dieptes op te zoeken.

Sanglier | 06-12-11 | 11:07 | Misbruik melden
Meld misbruik

Sanglier | 06-12-11 | 11:07 |

Goed gezien Sanglier!!

Plexxor | 06-12-11 | 11:13 | Misbruik melden
Meld misbruik

@jordy | 06-12-11 | 09:35
Het neuken van kleine kinderen lijkt meer eerder iets dat in de Nederlandse cultuur geworteld zit. Beetje gekunsteld om dat via een grote omweg de islam in de schoenen te schuiven.
Vereniging Martijn, Benno de zwemleraar, het hofnarretje, enz. enz. enz. Allemaal moslim?

scheten-wapper | 06-12-11 | 11:27 | Misbruik melden
Meld misbruik

@Plexxor | 06-12-11 | 10:27
En wat is dan "onze cultuur"?
Als autochtone Nederland heb ik bijvoorbeeld helemaal niets met de cultuur die de PVV voorstaat, en toch zijn er ook 1,5 miljoen mensen die dat wel doen.
Aan wie moeten buitenlanders zich precies aanpassen?
Ik vind het juist typisch Nederlandse cultuur om iedereen zichzelf te laten zijn en zijn eigen cultuur te hebben.
Vergelijk het met de VS. Als je daar je greencard krijgt wordt je op het hart gedrukt dat je je vooral nooit moet laten verleiden om je aan te passen aan de cultuur van een ander, maar vooral je eigen cultuur uit te dragen. Zo kan het ook.

scheten-wapper | 06-12-11 | 11:29 | Misbruik melden
Meld misbruik

Het toch anders he, met een onbesneden vrouw?

flowert | 06-12-11 | 11:36 | Misbruik melden
Meld misbruik

scheten-wapper | 06-12-11 | 11:27 | Misbruik melden

Pedofilie is gebonden aan geen enkele cultuur. In Nederland wordt het gezien door zieke geesten als 'naaste liefde' of je hoort er nooit iets van. In andere culturen wordt het bedekt met geloof.
.
Verder ben ik het met u eens betreft culturen. Zolang we geen dingen van elkaar gaan verbieden die ons zelf niet passen. En zolang alles binnen wetten van het land vallen.

Watutsi | 06-12-11 | 11:44 | Misbruik melden
Meld misbruik

scheten-wapper | 06-12-11 | 11:27 | Misbruik melden

Pedofilie is gebonden aan geen enkele cultuur. In Nederland wordt het gezien door zieke geesten als 'naaste liefde' of je hoort er nooit iets van. In andere culturen wordt het bedekt met geloof.
.
Verder ben ik het met u eens betreft culturen. Zolang we geen dingen van elkaar gaan verbieden die ons zelf niet passen. En zolang alles binnen wetten van het land vallen.

Watutsi | 06-12-11 | 11:44 | Misbruik melden
Meld misbruik

En wat is dan "onze cultuur"?
scheten-wapper | 06-12-11 | 11:29 |
.
U schreef het al op. Wij accepteren elkaar zoals we zijn.
.
moslims accepteren mij niet omdat ik atheïst ben, ze molesteren een goede vriend van mij omdat hij homo is en een andere vriend krijgt van moslims klappen omdat hij Joods is. Mijn vrouw wordt uitgescholden voor hoer en mijn kinderen werden op de basschool door moslims met de dood bedreigd. moslims plegen politieke aanslagen en moslims keuren onze samenleving af.
.
Als wij onze tolerante cultuur willen behouden moeten we intolerant zijn tegen intoleranten uit Afrika.

Sanglier | 06-12-11 | 11:49 | Misbruik melden
Meld misbruik

scheten-wapper | 06-12-11 | 11:29 |

Mij Cultuur is dat ik langzaam ziek word van die linkse Terreur dat nu al zo een beetje meer als een kwart eeuw aan de gang is, En van in mijn opinie Nederland een grote Misselijke MultiCulti kutland geworden is, Dat zogenaamde Autochtonen zich maar moeten blijven schikken naar de misselijke wensen van de zo in de hemel geprezen MultiCulti, Ik wil niets weten van andere culturen het interesseerd mij geen zak wat die allochtone cultuur zoal kan bijdragen. shoarma & Cous Cous rot op!!

Plexxor | 06-12-11 | 11:51 | Misbruik melden
Meld misbruik

wat is er mis met het tellen van je gasten om te kijken hoeveel worst je gaat snijden ?
Wat is er mis mmet 1 koekweje bij de thee !
Dank zij die hollandse zuinigheid konden we heel veel armlastige allochtonen binnenlaten die ons nu laten zien hoe je met geld moet smijten.

J.F.H. | 06-12-11 | 12:02 | Misbruik melden
Meld misbruik

J.F.H. | 06-12-11 | 12:02

Ook heel juist opgemerkt!

Plexxor | 06-12-11 | 12:05 | Misbruik melden
Meld misbruik

jordy | 06-12-11 | 09:35 |

Jordy wat ben jij een gruwelijk dom joch. Kom over 5 jaar en minstens 40 IQ hoger maar eens terug.

Curseror | 06-12-11 | 09:25
Jij bent zonder twijfel een vadsig dom tokkie. Hier laat je al even zien dat je reageert zonder enige gedachtegang of argumentatie, maar even een walgelijk vooroordeel neerplempt. En ik baseer me niet alleen op dit reaguursel, want bij een ander artikel riep je ook al dat 'de euro alleen maar werkt met de sterke noord-europese landen, want de zuiderburen halen alleen maar de waarde omlaag'. Dat was en is nog steeds de hele bedoeling jij stemkoe. Plexxor | 06-12-11 | 10:27 en flierefluiter | 06-12-11 | 10:10 exact hetzelfde verhaal. Zakken biologisch materiaal met een goed genoeg ontwikkelde hersenstam om in het dagelijks leven te kunnen functioneren, maar met dezelfde 'follow-the-leader' en 'natuurlijk groepsidentiteitsdrang' als een stel beesten. Even hoog in de rangorde als zwaar dementerende mensen in mijn optiek.

scheten-wapper | 06-12-11 | 11:29
Helemaal mee eens! De kunst is om de cultuur van het land van herkomst niet uit proberen te bannen, maar om de cultuur van het nieuwe land er aan toe proberen te voegen. In de USA wordt niet gehamerd op het vergeten van de ouwe cultuur maar om de waarde van de cultuur van de USA. Werkt bijzonder goed! En dat Latijn-Amerikanen en Afro-Amerikanen gemiddeld armer zijn en gemiddeld veel vaker criminele activiteiten plegen heeft geen drol te maken met slechte integratie en alles met sociaal-economische klasse. Want Pakistanen en Chinezen staan nou niet echt bekend om criminele activiteiten, en toch hangen ze ongelooflijk hard vast aan hun eigen cultuur. Hetzelfde verhaal in Nederland. Chinezen zijn de slechtst geintegreerde bevolkingsgroep in Nederland. De gemiddelde geïmmigreerde Chinees in Nederland spreekt slechter Nederlands dan de gemiddelde geïmmigreerde Turk of Marokkaan.

Ergo Conclusio: Ons land zou een stuk beter af zijn als we:

1: Onze eigen cultuur promoten bij immigranten

2: Hun cultuur niet proberen te onderdrukken

3: Al die hersenloze zakken vlees dat voor stemvee doorgaat afschieten

Sanglier | 06-12-11 | 11:49

Wat je beschrijft is echt gruwelijk onbeschaafd. Ik wil de problemen die je ervaart niet bagatelliseren, en dat ga ik dan ook zeker niet doen. Je scheert echter een heleboel mensen over één kam. En ik weet dat dit een oud zinnetje is uit het linksche sprookjesbos, maar er zit een zekere waarheid in. Dat je die onbeschofte mensen allemaal als moslim benoemt kenmerkt hen niet, maar jou. Het is een sociologisch fenomeen dat we mensen op bepaalde kenmerken classificeren. Zo ontstaan groepen die in sommige gevallen bereid zijn de andere groep uit te moorden. Op basis van nationaliteit, geloof, ras etc. etc. Als deze natuurlijke drang naar groepsidentiteit niet zou bestaan, dan zou een katholieke ier nooit een molotov-cocktail in de slaapkamers van een onbekend protestants gezin hebben gegooid. Pas als die mensen elkaar beter leren kennen en meer eigenschappen dan de oorspronkelijke kunnen benoemen valt die persoon uit de anti-groep. Je hoort dan ook wel eens ' ik heb enkel atheïstische vrienden, behalve Hannah (joods), Mohammed (moslim), of Peter (katholiek) want hij/zij is anders dan de rest van hun soort.

De waarheid is dat die persoon niet anders is, maar dat jouw beoordeling genuanceerder is geworden. Denk daar maar even over na Sanglier. Want intolerantie gaat samen met onbegrip, en onbegrip houdt aparte groepen in stand en creëert daarmee intolerantie en afwijkende normen en waarden.

Keizer Augustus | 06-12-11 | 12:13 | Misbruik melden
Meld misbruik

Kan niks meer posten door een of andere error? Keiharde censuur.

Keizer Augustus | 06-12-11 | 12:13 | Misbruik melden
Meld misbruik

scheten-wapper | 06-12-11 | 11:29 |
Mij Cultuur is dat ik langzaam ziek word van die linkse Terreur dat nu al zo een beetje meer als een kwart eeuw aan de gang is, En van in mijn opinie Nederland een grote Misselijke MultiCulti kutland geworden is, Dat zogenaamde Autochtonen zich maar moeten blijven schikken naar de misselijke wensen van de zo in de hemel geprezen MultiCulti, Ik wil niets weten van andere culturen het interesseerd mij geen zak wat die allochtone cultuur zoal kan bijdragen. shoarma & Cous Cous rot op!!

"Vergelijk het met de VS. Als je daar je greencard krijgt wordt je op het hart gedrukt dat je je vooral nooit moet laten verleiden om je aan te passen aan de cultuur van een ander, maar vooral je eigen cultuur uit te dragen" We weten allemaal dat dit gedoe vooral in de USA gepropagandeerd wordt, Met alle gevolgen van dien de VS is in mijn optiek Bankroet en niet tevergelijken met ons Exportlandje.

Plexxor | 06-12-11 | 12:15 | Misbruik melden
Meld misbruik

Plexxor | 06-12-11 | 12:15 | Misbruik melden

Dat u niks wild weten van alles wat niet Nederlands is, is eigen keuze. Helaas voor u zijn deze mensen hier en zullen ook niet vertrekken.
.
Nee ik zeg niet dat u zich moet aanpassen. Vroeger kon in Nederland 'leef en laten leven'. Helaas kan dat niet meer.
Maar beter accepteert u de aanwezigheid en de invloed van andere culturen in Nederland, dat maakt het leven een stuk makkelijker zeg ik u!

Watutsi | 06-12-11 | 12:29 | Misbruik melden
Meld misbruik

+10 @ Sanglier | 06-12-11 | 11:49

Behaard smaalkopje | 06-12-11 | 12:30 | Misbruik melden
Meld misbruik

jordy | 06-12-11 | 09:35 |

Jordy wat ben jij een gruwelijk dom joch. Kom over 5 jaar en minstens 40 IQ hoger maar eens terug.

Curseror | 06-12-11 | 09:25
Jij bent zonder twijfel een vadsig dom tokkie. Hier laat je al even zien dat je reageert zonder enige gedachtegang of argumentatie, maar even een walgelijk vooroordeel neerplempt. En ik baseer me niet alleen op dit reaguursel, want bij een ander artikel riep je ook al dat 'de euro alleen maar werkt met de sterke noord-europese landen, want de zuiderburen halen alleen maar de waarde omlaag'. Dat was en is nog steeds de hele bedoeling jij stemkoe. Plexxor | 06-12-11 | 10:27 en flierefluiter | 06-12-11 | 10:10 exact hetzelfde verhaal. Zakken biologisch materiaal met een goed genoeg ontwikkelde hersenstam om in het dagelijks leven te kunnen functioneren, maar met dezelfde 'follow-the-leader' en 'natuurlijk groepsidentiteitsdrang' als een stel beesten. Even hoog in de rangorde als zwaar dementerende mensen in mijn optiek.

scheten-wapper | 06-12-11 | 11:29
Helemaal mee eens! De kunst is om de cultuur van het land van herkomst niet uit proberen te bannen, maar om de cultuur van het nieuwe land er aan toe proberen te voegen. In de USA wordt niet gehamerd op het vergeten van de ouwe cultuur maar om de waarde van de cultuur van de USA. Werkt bijzonder goed! En dat Latijn-Amerikanen en Afro-Amerikanen gemiddeld armer zijn en gemiddeld veel vaker criminele activiteiten plegen heeft geen drol te maken met slechte integratie en alles met sociaal-economische klasse. Want Pakistanen en Chinezen staan nou niet echt bekend om criminele activiteiten, en toch hangen ze ongelooflijk hard vast aan hun eigen cultuur. Hetzelfde verhaal in Nederland. Chinezen zijn de slechtst geintegreerde bevolkingsgroep in Nederland. De gemiddelde geïmmigreerde Chinees in Nederland spreekt slechter Nederlands dan de gemiddelde geïmmigreerde Turk of Marokkaan.

Ergo Conclusio: Ons land zou een stuk beter af zijn als we:

1: Onze eigen cultuur promoten bij immigranten

2: Hun cultuur niet proberen te onderdrukken

3: Al die hersenloze zakken vlees dat voor stemvee doorgaat afschieten

Sanglier | 06-12-11 | 11:49

Wat je beschrijft is echt gruwelijk onbeschaafd. Ik wil de problemen die je ervaart niet bagatelliseren, en dat ga ik dan ook zeker niet doen. Je scheert echter een heleboel mensen over één kam. En ik weet dat dit een oud zinnetje is uit het linksche sprookjesbos, maar er zit een zekere waarheid in. Dat je die onbeschofte mensen allemaal als moslim benoemt kenmerkt hen niet, maar jou. Het is een sociologisch fenomeen dat we mensen op bepaalde kenmerken classificeren. Zo ontstaan groepen die in sommige gevallen bereid zijn de andere groep uit te moorden. Op basis van nationaliteit, geloof, ras etc. etc. Als deze natuurlijke drang naar groepsidentiteit niet zou bestaan, dan zou een katholieke ier nooit een molotov-cocktail in de slaapkamers van een onbekend protestants gezin hebben gegooid. Pas als die mensen elkaar beter leren kennen en meer eigenschappen dan de oorspronkelijke kunnen benoemen valt die persoon uit de anti-groep. Je hoort dan ook wel eens ' ik heb enkel atheïstische vrienden, behalve Hannah (joods), Mohammed (moslim), of Peter (katholiek) want hij/zij is anders dan de rest van hun soort.

De waarheid is dat die persoon niet anders is, maar dat jouw beoordeling genuanceerder is geworden. Denk daar maar even over na Sanglier. Want intolerantie gaat samen met onbegrip, en onbegrip houdt aparte groepen in stand en creëert daarmee intolerantie en afwijkende normen en waarden.

Keizer Augustus | 06-12-11 | 12:44 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ik heb de aanwezigheid geaccepteerd van andere culturen in Nederland.Hoe kan ik ook anders het wordt gewoon in je strot geduwd
Maar dat betekent niet dat ik er mee om moet gaan zo als die vooral linkse politici van iedere Nederlandse staatsburger verlangt
Ik Trek mijn eigen plan en ik MOET er helemaal niets van hebben zoveel goeds brengen die andere culturen mee.
Shoarma & Cous Cous rot op! Geef mij maar Boerenkool!!!

Plexxor | 06-12-11 | 12:52 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ik heb ze weliswaar geen sleutel gegeven, maar bij mij is men ook binnengekomen. Dat noemen we dus nu integratie?

blaasbaan | 06-12-11 | 13:22 | Misbruik melden
Meld misbruik

@Keizer Augustus
ahh, maar ik heb nog nooit, ooit last van en Chinees gehad.
maar zelf's op internet heb je last van Mohammed.
met hun barbaarse Cultuur, en belagelijke denkvermogen.
als ze morgen allemaal de boot pakken, zou echt niemand ze missen.

abisha | 06-12-11 | 15:09 | Misbruik melden
Meld misbruik

Ik wil de problemen die je ervaart niet bagatelliseren, en dat ga ik dan ook zeker niet doen. Je scheert echter een heleboel mensen over één kam.
Keizer Augustus | 06-12-11 | 12:44 |
.
Kortom, u bagatelliseert. Als we het hier leefbaar willen houden moeten de rotte elementen worden weggenomen. Toevallig zijn die rotte elementen vrijwel allemaal moslims en dat is wat ik aangeef. Dat betekent niet dat ik alle moslims als rotte elementen beschouw ook al keur ik de islam in alle toonaarden af. U moet uw generalisaties iets minder aan anderen opdringen, dat staat zo onbeschaafd.

Sanglier | 06-12-11 | 15:45 | Misbruik melden
Meld misbruik

Keizer Augustus | 06-12-11 | 12:44 |

Ondanks dat het een lange post is, geef ik u op de meeste punten volledig gelijk :)

ThatshowWeRoll | 06-12-11 | 20:08 | Misbruik melden
Meld misbruik

De integratie van de autochtonen? Dat zegt toch zeker wel genoeg he? En dan die ronduit achterlijke voorbeelden waar dat mens mee aan komt! Wat een onzinnige en haatzaaiende collumn! Daar kan gw nog wat van leren zeg.. (of issie stiekem al een stuk slimmer en doet ie dat daarom niet..)

super nederlander | 07-12-11 | 02:23 | Misbruik melden
Meld misbruik

ohw, en keizer.. 1 X zo'n wall 'o text is tot daar aan toe maar om je eigen kilometers lange plemsel nog is te kopieeren en er nog meer tekst aan toe te voegen gaat me echt wat ver. En heb het dus ook niet gelezen. T was vast een heel boeiend stukje tekst maar echt veel en veel en veelste veel..

super nederlander | 07-12-11 | 02:24 | Misbruik melden
Meld misbruik
Bezig met verzenden!

Je bent niet ingelogd, klik hier om dat wel te doen: login.

Videos

Poll

Heeft u schulden?:

Column

Rita Verdonk

Menselijk gezien vind ik het een verstandige keuze van Job Cohen om afscheid te nemen als politiek...
meer >

Files

1 / 4 km

meer files

Weer

12 ºC

meer weer