Wees vooral niet boos op Sandro G. en Ziya B., zo luidt de boodschap van Els Lokker. De weduwe van de vermoorde Haagse juwelier Stratmann vindt de twee verdachten "het niet waard zijn om woedend op te worden". Vanmiddag om 14 uur wordt een interview met haar uitgezonden door TV West.
De moord heeft een enorme volkswoede opgelaaid, die leidt tot vele doodsverwensingen - zo ook op de site van Omroep West. Lokker: "Ik gun ze mijn emoties niet, want het interesseert ze toch niet. Zij hebben ervoor gekozen hun leven weg te gooien. Helaas hadden wij daarin geen keuze, en hebben zij voor ons die keuze gemaakt."
Haar man kon niet weten wat de jongens in hun schild voerden. "Het waren keurige jongens op het eerste gezicht, Ruud heeft ze bewust binnengelaten. Hij zag niets aan ze." Lokker blijft achter met zes kinderen; twee uit een eerder huwelijk van haar overleden man, drie uit een eigen eerder huwelijk en één van hen gezamenlijk.
Reacties
Ik heb groot respect voor de reactie en houding van deze vrouw.
Ik denk niet dat ik zo zou kunnen reageren wanneer mij dit was overkomen.
ik ben wel boos op die randdebielen
Kun je nagaan hoe gehersenspoeld iedereen hier is. Juist emoties moet je ze gunnen, begeleid door een bijl in de nek. Dát helpt, niet die ascetische gelatenheid.
Dit sealed voor mij de deal... hoe erg het ook is... ik stem PVV dit jaar.
Zonder immigratie was dit nooit gebeurd.
respect voor deze sterke vrouw! maar ik kan het niet laten om wel boos te zijn op dit soort tuig. Ik wens ze niet dood (zal er ook niet om treuren) maar i.i.g. wel een zeer zware straf! (meer dan de maximale 20 jaar)
Mijn eerste reactie's waren voornamelijk uitingen van woede. Wat deze vrouw echter laat zien is dat ze ijzersterk, standvastig en heel erg moedig is.
Mijn oprechte deelneming en heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.
Die is opgevoed met de sLinksche paplepel.
Niets mis mee, naar dat roze wereldbeeld nu nog doorzetten, getuigd niet van een reëel werled beeld.
diep respect voor deze vrouw........ik zelf zou wel heel anders reageren......bij mij gingen ze hangen,,,hoe dan ook.
Ik zou ze 2 x per jaar een kaartje sturen; 1 x met kerst en 1 x voor hun verjaardag, gewoon om ze in te peperen dat ik vrij buiten loop en zij niet...
Voor dit vuilnis moeten ze de doodstraf weer invoeren.
Heel veel respect voor deze vrouw, wat moedig en sterk.. Als ik er alleen al aan denk dat ik mijn vriend zou moeten missen word ik al misselijk.. Zo zie je maar dat t elk moment afgelopen kan zijn. Ik ga mijn mannetje straks n extra knuffel geven en zeggen hoe blij ik met m ben, mevrouw Lokker kan dit nooit meer, triest.
Ongelooflijk hoe goed deze vrouw er weet mee om te gaan! KLASSE!
Om haar wens en wellicht dacht haar man er net zo over, te respecteren heb ik mij dan ook voorgenomen om nog maar bijzonder weinig tot helemaal geen aandacht meer aan deze zaak te gaan besteden.
Jammer dat Meneer Stratmann hier niet het laatste woord in heeft... ik denk dattie nog wel een paar jaartjes had willen leven.
Volgens mij was-ie tijdens de overval al boos, dus als ze hem daarop ook nog genadeloos als een hond hebben afgeschoten doet mij vermoeden dat dit zijn boosheid niet bepaald heeft verminderd. Just saying.
@ Air van Boven Dorens | 04-05-12 | 11:50: Ze hebben iemand doodgeschoten. Iets verteld me dat ze niet zo wakker zullen liggen van je kaartjes.
Een grootse reactie van deze dame. Zij blijft, ondanks haar verlies en emoties, ver boven deze jongens staan.
Volstrekt debiele reactie van die dame. Is duidelijk nog in shock. De woede komt nog wel.
openluchtgevangenis | 04-05-12 | 12:29 | Misbruik melden
Helemaal mee eens. Ik vind het geen respect waard wat ze nu zegt want wat zij nu pretendeert is dat niemand boos zo moeten worden als hij of zij zijn geliefde op deze manier verliest.
.
Ze verkeerd inderdaad in shock of ze spoort gewoon niet. Als ik mijn ouders of vrouw zou moeten verliezen omdat een of ander stuk sujet niet gewoon een baan kan zoeken dan is de wereld te klein voor mij en hem on in te leven en dat zou ik van alle daken schreeuwen. Das heel normaal om je emoties te tonen en de ander ervoor te laten waken dat ie de rest van zijn leven moet omkijken.
.
Het is bijna "normaal" aan het worden dat als er iemand word vermoord door capuchon kleautzakjes iedereen dan maar meteen in de ho-ijzers gaat hangen want stel je voor dat je massaal in de aanval duikt....nee dat mag niet hoor want ze komen al uit een schaamtecultuur en de media..........Bah!
Toch grappig dat mensen hun stem op de PVV onderbouwen met de reactie van deze vrouw.
OT: Voor deze mevrouw neem ik diep de hoed af....
Een volkswoede kan Nederland er in deze bange economische dagen niet ook nog eens bij hebben.
Laten we maar weer overgaan tot de orde van de dag zijnde bonusslarissen vs. bezuinigingen.
en och ja mevrouw, even inhakend op uw opmerking :
...
"Zij hebben ervoor gekozen hun leven weg te gooien. Helaas hadden wij daarin geen keuze, en hebben zij voor ons die keuze gemaakt"
...
Mensen worden vaak gestuurd bij het maken van hun keuzes.
Zowel u als ik als die jongens.
Niet iedereen heeft dat in de gaten en niet iedereen wil ook dat anderen dat in de gaten krijgen.
...
Sterkte.
Weduwe: Ben niet boos op juwelierkillers
Waarom niet? Omdat ik nu een flinke smak geld erf!!!!!
Ik ben nog steeds razend op dat ongedierte ... dikke dossiers ... falend beleid en vooral het feit dat 1 van dikke neukfouten al terug is in eigen land omdat een stel randdebielen het beter vind dat de landsgrenzen open zijn . Deze beide kruipen vervolgens ook nog eens in de slachtofferrol ... de doodstraf voor deze krengen en tevens voor hun falende begeleiders . Je bent je man kwijt mevrouw , je kind heeft geen vader meer en je bent niet boos ... je bent in shock en ik zou maar eens razend worden op het systeem die het mogelijk maakt dat zulke stukke tuig vrij omlopen. Als alle slachtoffers dat eens worden misschien kunnen we NL dan bevrijden van het knuffelbeleid en worden misdadigers opgeruimd.
@Coolbird1975 | 04-05-12 | 13:07
Moest ik ook aan denken best triest eigenlijk! Maar ze heeft liever haar man dan het geld neem ik aan.
Wel een sterke vrouw!
Zo heeft elk land zijn Joran van der Sloot.....alleen sommige landen blijkbaar wat meer dan andere
wtf_ftw | 04-05-12 | 13:04 | Misbruik melden
Dat uw frustratie zich steeds op dat onderwerp richt betekent niet dat zulks ook daadwerkelijk de orde van de dag is.
Schandalig hoe u ook dit onderwerp weer weet te draaien naar die onzin die u een keer of 15 per dag hier plempt....
Ik zou de heren fluitend en goedgemutst tegemoet kunnen treden, met een stevig eind touw bij de hand, in een fris riekend bos waar het lentegroen overal ontspruit, onder een mooie eik met dikke takken, zo'n meter of vier boven de grond: 'Tijd voor verhoogd uitzicht, heren, als u de groezelige nekjes nu even behulpzaam wilt buigen, dan zorgen wij voor de rest' ... :-E
@Eloquent | 04-05-12 | 13:20
Net als uw menselijk medeleven die inhoudelijk op een topic ingaat want het is juist dat wat nog niemand hier van u heeft kunnen zien omdat u niet in staat bent om iets met emotie's in goede banen te leiden. Juist daarom zoekt u naar reaguurders die in uw ogen zwakheid of domheid danwel emotie's tonen en poogt diezelfde reaguurders op niet inhoudelijke wijze te kwetsen.
.
Niet dat ik geïntereseerd ben in uw persoonlijke mening over deze juwelierkillers en hoe de nabestaanden er mee om gaan want die is bij voorbaat abject, infaam en kil.
A. De Bree | 04-05-12 | 13:32 | Misbruik melden
Eloquent heeft wel een punt want waarom zouden we dit leed moeten vergeten om ons vervolgens druk te maken over graaigedrag en bezuinigingen zoals WTF aanhaalt. En deze zin dan:
.
"Een volkswoede kan Nederland er in deze bange economische dagen niet ook nog eens bij hebben."
.
Nee lekker doen alsof er niets aan de hand is. Het een heeft niets met het ander te maken, Er is een heel laffe moord gepleegd op een hard werkende juwelier die er vast niet op zat te wachten dat hij die dag omgelegd zou worden door dit laffe tuig, maar als het aan wtf ligt dan moeten we ons veel drukker gaan maken over de bezuinigingen die er toch wel komen....
Ik zit nu naar tvwest te kijken, een interview met de weduwe. Sterk om nu al op tv te komen, de klap zal helaas nog komen. Veel sterkte!
Tuurlijk is ze wel boos. Alleen is ze zich er nog niet van bewust.
First things first, eerst maar even een tijdje vooral verdrietig en relativerend zijn. En dan wordt ze op een dag wakker en realiseert ze zich dat ze er niet uitkomt met relativeren en dan wordt ze toch nog "een-soort-van-onverwacht" boos....
oh ja, bijna vergeten: dr phil modus: off
Niet boos?
Sorry hoor maar volgens mij heeft deze vrouw een flinke psychologische klap te verwerken!
@Autochtoontjelager | 04-05-12 | 14:53
Ze toont in ieder geval geen Stockholmsyndroom en dat is al een hele stap in de goede richting.
Ze toont met haar reactie dat ze die jongens geen reactie waard vindt, ze vind ze dus dus minder dan menselijk. Als je iemand namelijk een reactie geeft dan zou dat betekenen dat je de persoon als gelijkwaardige ziet: iemand waar mee te communiceren valt. Voor haar zijn die jongens een lagere levensvorm. Dat is de overtreffende en heel beheerste trap van woede. Hulde.
Ik begrijp die vrouw wel. Nu gewoon zichzelf rustig houden en proberen om niet te veel emotie te laten zien. Maar als ze een van die gasten ooit tegenkomt, knalt ze 'm gewoon af. Zou ik ook doen. En zonder ook maar een traan te laten hè!
A. De Bree | 04-05-12 | 14:55 | Misbruik melden
Eh Stockholmsyndroom heeft te maken met gijzelingen. De gegijzelde creëert een sympathie voor de gijzelaar. Daar is in deze zaak geen enkele overeenkomst mee.
@Lev | 04-05-12 | 16:00
Mee eens dat het hier niet om een gijzeling gaat, echter zien we de laatste jaren vaak mensen direct in een stuip schieten om die zielige misdadertjes (vooral als ze licht getint zijn) direct hun actie's goed te praten omdat ze zo'n slechte jeugd hadden enz. enz.
Het ging mij dus om dat het goed is dat deze vrouw geen sympathie heeft gecreërd maar juist laat zien dat ze de moordenaars als minder dan mens ziet.
Denk dat mevrouw ook gewoonweg de moeite niet neemt om zich druk te maken over haar mans moordenaars. Ze zitten immers vast en de bal ligt in de hoek van justitie en die hebben zich tot nu toe van de goede kant laten zien en de rest komt dan wel. Beter is je woede om te proberen te richten naar de toekomst; hoe nu verder? Sterkte.
A. De Bree | 04-05-12 | 16:05 | Misbruik melden
Ja goed punt en mee eens dat als je het zo bekijkt ze het inderdaad niet waard zijn om veel aandacht aan te besteden.