*

Paris Hilton maakte onlangs haar debuut als dj op een feest in Brazilië.

'Paris Hilton schande voor dj-gilde'

De weinig geslaagde poging van Paris Hilton om in navolging van vriendje Afrojack de dj uit te hangen, heeft kwaad bloed gezet bij veel professionele dj's. Laatste in de rij: Samantha Ronson, de voormalige fuckbuddy van Lindsay Lohan.

Volgens de zus van de bekende producer Mark, is Paris "een schande voor het dj-gilde", zo zegt ze tegen de Amerikaanse entertainmentwebsite TMZ. "Haar poging was een belediging voor dj's die wél hard werken om iets voor elkaar te krijgen."

Moeite doen
Ronson heeft geen goed woord over voor de erfgename, die onlangs draaide op een feest in Brazilië. "Misschien moet ze eens een keer wat moeite doen, in plaats van alleen maar te zoeken naar een manier om nog meer geld te verdienen."

J. Geerdink | 09-07-12 | 10:59 | 71 reacties

Extra foto's

Reacties

+1

Ze is gewoon jaloers dat Paris knapper, rijker en succesvoller is dan zij zelf.

Denk eerder dat ze er voor betaald heeft

Samantha Bonson zou toch moeten weten dat je Paris Hilton ook niet inhuurt voor de goede muziek.

Het "DJ-Gilde" is een belediging voor alle echte instrumentalisen...

Lol de hele wereld ziet nu dat DJen geen klote voorstelt als zo'n leeghoofd als mevr Hilton het kan, en dat prikt bij de 'echte' DJs.

Allesisvoorjezus | 09-07-12 | 11:33 |
.
Ahum, Paris Hilton kan het dus niet, en zij zal volgens mij never nooit meer ergens geboekt worden ( tenzij een club baas perse er voor wil zorgen dat de club nagenoeg leeg blijft die avond.

Allesisvoorjezus| 09-07-12 | 11:33
Lol! Koptelefoon op één oor en zwaaien maar!

Het DJ - Gilde is een belediging voor de muziek industrie omdat ze hun ranglijsten zelf samenstellen en niet aan de hand van stemmen. Hoe kan een DJ nou 4 keer achtereen nr.1 worden? Een grote Fake zooi. Een Paris Hilton maakt het ten minste aantrekkelijk.

@ De Eik(el) & Allesisvoorjezus,
Als het allemaal zooooo simpel is, waar wachten jullie dan op om óók schatstinkend rijk te worden?

SbSp 2| 09-07-12 | 11:58
Dat is niet mijn 'muziek', vriend. ;)
-
En ja, het doorbreken is voor DJ's wellicht lastig nu de markt verzadigd is, maar
sampeltjes mixen kun je een aap leren. je hoeft niets te weten van toonladders of toonsoorten want de software transponeert je gerippte bassample het gewoon voor je. (bassloopjes komen niet echt voor)
Daarbij hoef je nooit te leren hoe je een bepaalde noot goed kunt laten klinken want ook dat doet de computer...
-
Doe mij maar een lekker stukkie ambacht, de markt lijkt dood maar dat komt weer door de voorkeur van onze radio DJ's.

SbSp 2 | 09-07-12 | 11:58 | Misbruik melden
Heeft meer met geluk te maken dan met inzet.
.
Paapsgezind | 09-07-12 | 11:06 | Misbruik melden
Paris Hilton knap? Hoe kom je daar bij?

Fuckbuddy's van lilo altyd -1

Paris Hilton - daar heb ik weleens van gehoord.
.
Samantha Ronson - die ken ik niet. Maar ik had dan ook nog nooit van het DJ-gilde gehoord.

@De Eik(el)
Het is gewoon een andere manier van muziek maken, dat wil niet zeggen dat deze gasten geen enkel talent hebben.
Het idee dat de computer het allemaal wel ff doet is een absolute misvatting.
Het zo simpel stellen dat je het een aap kan leren om wat samples aan elkaar te mixen doet ook echt geen recht aan wat deze gasten doen.
Overigens ben ik het direct met je eens over dat ambachtelijke, ik kijk ook liever naar een keigoeie band met een daverdende podiumact dan naar een gast met een koffertje en een laptop.

The Russian | 09-07-12 | 11:38 |
foutconclusie Boek Paris het is volledig volgeboekt. Het maakt niet uit wat Paris doet (of niet doet) maar garandeert vol.

DJ benenwijd open doen.

SbSp 2| 09-07-12 | 12:23
Mensen met kennis luisteren anders naar muziek. "Wat doet de muziek inhoudelijk"
Bij de meeste vormen van 'House' wordt je na het eerste loopje niet meer verrast. Wellicht komt dat omdat het pilletje ontbreekt.
-
Ik ben geen drummer maar ik heb belachelijk makkelijke drumkit software gezien.
'Fills' doormiddel van een 'schuifje' wat jazz toevoegen tot wat voor velen jaren oefening vergt. Dus ja, een aap kan het leren met een laptop.
-
Wat Paris betreft, het zal vast beter zijn dat haar zangkwaliteiten...

SbSp 2
|
09-07-12
|
12:23
Misschien dat er wat tussen zitten met echt gevoel voor muziek, maar bewust kiezen voor makkelijk scoren. Niks op tegen verder. Je hebt echter geen uitzonderlijke muzikaliteit nodig om zoiets in elkaar te flansen. Zelfde geldt voor de meeste popliedjes die vrijwel altijd hetzelfde in elkaar zitten qua structuur. Als muzikant luister je anders naar muziek en ben je meestal ook muzikaler aangelegd dan gemiddeld (uitzonderingen daar gelaten).

@De Eik(el)
Ben ik gedeeltelijk met je eens, maar er is wel degelijk een groot onderscheid tussen goeie en slechte DJ's, je moet het publiek kunnen bespelen, een show neer kunnen zetten. Een DJ's kan een avond maken of breken.
En zeker, een drumloopje uit je PC toveren is nog niet zo moeilijk, wat wél moeilijk is, is om er een loopje uit te halen wat aanslaat, waar mensen op dansen en wat pakkend is.
Naar mijn idee is doorbreken als DJ net zo moeilijk of makkelijk als doorbreken met muziek gemaakt op de traditionele manier, er zijn immers honderden, zo niet duzenden bandje die ook nooit geen stap verder komen, er komt écht meer bij kijken dan simpelweg je PC aanzetten of een paar akkoorden op je gitaar kunnen spelen.

Het zal kwalitatief vergelijkbaar zijn met haar "zangkwaliteiten", maar het gaat er om dat het Paris Hilton is die iets doet. Of ze nu gaat zingen, plaatjes draaien, parfum op de markt brengt, of een ananas in haar reet duwt, om de een of andere reden trekt ze altijd (betalend) publiek.

Neem bv Aphex Twin of Squarepusher. Die mannen weten wel wat 'plaatjes draaien' is. Het gros van de DJ's is commerciele meuk, wat goed verkoopt.
Hier laat Aphex Twin even horen hoe het ook kan http://tiny.cc/9ke6gw

Overigens heeft Paris Hilton helemaal nergens geen talent voor, ze heeft toevallig het geluk een rijke papie te hebben waardoor ze kan doen en laten wat ze wil. Had ze deze pappie niet dan stond ze nu ergens aan de lopende band of hamburgers te bakken bij McDonalds want ze is nog te dom om te poepen.
Knap is ze trouwens ook al niet.

@ De Eik(el)

Wat praat jij een hoop peop zeg. Ja een aap kun je leren mixen, maar kun je een aap ook leren hoe de aandacht van het publiek te behouden? Kun je een aap ook leren een originele en verrassende platenkeuze te hebben? Kun je een aap ook leren te herkennen welke tracks goed bij elkaar passen en welke niet? Nee? Okay, bedankt.

Ik zou toch liever Paris op mijn feestje laten draaien dan Samanta Ronson.

Holymoos | 09-07-12 | 13:09
Jij begrijpt het! +veel.

Het is allemaal takkeherrie.. zelfs Aphex Twin

(o.0)\m/ @ Dr. Oetker | 09-07-12 | 13:21
Dit soort DJ's weten meer van hun apparatuur dan de fabrikant zelf. :)
FYI,
http://tiny.cc/qof6gw
http://tiny.cc/yjf6gw
http://tiny.cc/cmf6gw

Sjongejonge|09-07-12|13:34
Voor een ongetraind oor wel, dat klopt. En daar komt nog bij dat smaken verschillen, gelukkig. Death metal/goregrind wordt ook niet altijd op waarde geschat door de grote meuk.

De hele term 'DJ' is de afgelopen jaren verneukt door gemakzuchtige figuren die enkel draaien wat hun net zo gemakzuchtige, schaapachtige publiek wil horen. Deze gasten zijn de naam 'DJ' niet waardig, want het zijn gewoon plaatjesdraaiers, meer niet.
Bovengenoemde experimentalisten zoals Aphex Twin, Squarepusher, of turntablisten zoals Q-Bert en Mix Master Mike, dát zijn echte DJ's.
En wat samplen betreft: laat een aap maar eens proberen te doen wat DJ Shadow doet. Nuff said.

Bas Dakterras| 09-07-12 | 13:16
Ondanks je plemp, ben ik nog niet onder de indruk.
Aandacht van het publiek behouden is waarschijnlijk wel wat moeilijker dan een spetterend rock 'n roll optreden...
'Platen keuze': zoveel zeggend.
net als 'tracks uitzoeken' die bij elkaar passen...
-
CTRL-C & CTRL-V

De Eik(el) |09-07-12
|11:28

De spijker snoeihard op de kop geslagen!

Is het trouwens niet Afrojack die die plaat van Paris geproduceerd heeft? Ook zo'n over-het-paard-getilde- 'DJ'. Dat hij zijn vingers hieraan wil branden zegt ook al genoeg. Maar geld stinkt niet, dat begrijp ik dan ook weer wel.

@frake|09-07-12|14:00
Ja, en jij slaat de plank ongelooflijk mis, jullie vergelijken twee compleet verschillende dingen, slaat dus helemaal nergens op en zeker geen spijker.
Een DJ is géén muzikant en een muzikant geen DJ, het zijn beide entertainers maar daar stopt de vergelijking, je zal ook geen enkele DJ horen zeggen dat hij muzikant is.
Het is gewoon 'a completely different ballgame', iets wat muzikanten maar moeilijk lijken te begrijpen.

Er is een verschil tussen dj's en producers.
Om te zeggen dat nummers in elkaar draaien makkelijk is is bullshi maar inderdaad elke 17 jarige koopt tegenwoordig een draaitafel en gaat daarop kloten en tenzij die half doof is zal het hem na een tijdje lukken om muziek te mixen. Het is net als met gitaristen, er zijn veel mensen die er goed op kunnen spelen maar ze zijn niet allemaal niveautje Joe Satriani of Jimi Hendrix

SbSp 2| 09-07-12 | 14:22
Statement correct, 'DJ's zijn geen muzikanten'. 'Completely different ballgame?'
Hoe erg het ook is het blijft de vergelijking die pas ergens stopt voorbij het entertainen doormiddel van muzikaalgeluid ongeacht of dit nou play-back of live is.
-
Laten wij het hier bij houden.

Voor iedereen die denkt dat DJ zijn makkelijk is, keep dreaming want dat is het niet.

Ik sluit mij aan de De Eik(el), muzikanten bespelen een instrument en plakken geen geluidjes aan elkaar die door iemand anders gespeeld zijn. Iedereen kan een drumcomputer aanzetten en er geluidjes bij plakken via software op de computer. Je hoeft er geen noot voor te kunnen lezen, meeste echte muzikanten zijn klassiek geschoold en kunnen echt spelen. Dit hotelerfgenaamsnolletje (goed voor wordfreud!!!) wil slechts weer even in de picture staan nu ze niet meer dagelijks in het nieuws is.

@Holymoos

Death metal/goregrind..... Om even te weten waar je het over hebt, heb ik even op youtube geluisterd.

Ik weet niet op wat voor waarde u deze "muziek"schat, maar bij deze onderstreep ik het in mijn woordenboek als T*ringherrie wat het daglicht niet verdragen kan.

Like you say'd .. Smaken verschillen.

Thank god for that.

@MrUnlimited | 09-07-12 | 14:48 |

De meeste bekende DJ's zijn ook producers, die dus hun eigen 'geluidjes' maken. Plus, het is geen kwestie van geluidjes aan elkaar plakken het gaat om het mixen, om verschillende sounds tot een lopend geheel te maken.
..
Don't get me wrong ik speel zelf al jaren piano / keyboard en kan noten lezen enzovoorts, maar ik ken ook een paar DJ's en die gasten zijn er echt 24/7 mee bezig. En de concurrentie is enorm, maar goed iedereen zijn smaak natuurlijk.

MrUnlimited | 09-07-12 | 14:48
Om een goede (of succesvolle) muzikant te zijn, is noten kunnen lezen niet vereist. Paul McCartney is daar een aardig voorbeeld van.
Het gaat er slechts om dat wat in de muzikant zijn hoofd zit, ook uit de door hem (of haar) gebruikte apparatuur komt. Of daarbij ook noten op papier worden gezet, is enkel relevant voor diegenen die wèl graag notenbalken gebruiken..

@MrUnlimited | 09-07-12 | 14:48
Wat een bullshit dat 'meeste muzikanten klassiek geschoold zijn' hoe kom je d'r in vredesnaam op? Noten kunnen lezen is prettig maar beslist niet noodzakelijk.
En het rare idee dat je een drumcomputer maar aan hoeft te zetten is ook echt uit de lucht gegrepen.
Enig idee hoeveel van die 'echte' muzikanten gebruik maken van een drumcomputer als ze een cd opnemen?
Wel eens bedacht dat zelfs legende's als B.B. King een drumcomputer gebruiken als ze een cd opnemen? En waarom? Gewoon omdat het goedkoper, sneller en foutloos is.

Sjongejonge| 09-07-12 | 14:49 |
Haha, ja dan zijn we het op zich wel eens. Smaken verschillen, gelukkig. Misschien dat dit u wat kan bekoren, dit zijn zeer hoogstaande composities met een vleugje t#eringherrie. http://www.youtube.com/watch?v=xjKyzwqIT7s
Houd zelf van allerlei soorten muziek. Jazz, rock, blues, pop, K3, flamingo (Paco di Lucia), metal, maar ook zeker elektronische muziek is fijn. Je ziet over de hele breedte van muziek dat de commerciele prut steeds slechter wordt. Dat is nou eenmaal zo, want dit soort meuk is waar de jeugd nu veelal met muziek in aanraking komt. Mtv, internet en radio zijn de eerste doorgeefluiken voor dit soort meuk, wat inmiddels voor veel mensen de norm is geworden.

-1

-1

Bas Dakterras| 09-07-12 | 13:16
Ondanks je plemp, ben ik nog niet onder de indruk.
Aandacht van het publiek behouden is waarschijnlijk wel wat moeilijker dan een spetterend rock 'n roll optreden...
'Platen keuze': zoveel zeggend.
net als 'tracks uitzoeken' die bij elkaar passen...
-
CTRL-C & CTRL-V

De Eik(el) | 09-07-12 |

Goh, wat een onderbouwing. Je imponeert me. In dat geval kan ik hetzelfde zeggen over een coverband, of niet? Gelukkig zijn er ook genoeg DJ's die voldoende innoveren en gewoon hun eigen ding doen.

Als je geen verstand hebt van bepaalde zaken en dus geen flauw benul hebt waar je over praat, kan ik je één advies geven: gewoon niks zeggen.

Of bekijk anders dit filmpje eens (om er zomaar eentje bij te pakken) en leer dit eens aan die aap van je: http://www.youtube.com/watch?v=4RdJvu7MG2E&feature=results_main&playnext...

@Holymoos

Wat een verassing :) Zelf K3 Haha
Toch vraag ik me af hé.. als ik dat nummer luister... Krijg je geen pijn in je keel van dat schreeuwen?

Het leuke aan Paris vind ik dat het haar geen reedt interesseert of ze iets kan. Terwijl er hele volksstammen jojo's zijn -berstensvol pretenties - die ook nauwelijks iets kunnen op een podium.

@bas dakteras...
Een goede coverband kun je niet vergelijken met een DJ. Je verwijt mij dat ik niet weet waar ik het over heb en maakt vervolgens deze vergelijking... moet ik er op ingaan?
-
doet mij denken aan echte topsporters vergelijken met kinderen die Fifa games spelen.

Iemand anders maakt het voor haar en zij zet haar naam erop.. net zoals haar andere spullen.

@bas dakteras...
Waarschijnlijk uitleg benodigd: Drummers, bassisten, gitaristen, toetsenspelers e.d. creeren een samenspel dmv oefenen en zijn op elkaar ingespeeld als een team. Hiervoor word geoefend om het live ten gehore te kunnen brengen.
-
Een DJ is in mijn optiek iemand die voornl. solo is en met voorgeprogrammeerd werk ten tonele verschijnt. Tuurlijk wat extra sampels om het getimed op te leuken, maar dat is niet te vergelijken met een 'interactieve' jamm tussen covermuzikanten die daadwerkelijk kunnen spelen.

Sjongejonge| 09-07-12 | 16:19
Ja, ik heb altijd al een zwak voor de dames van K3 gehad. Heb alleen nog nooit de mogelijkheid gehad om ze daadwerkelijk ook eens te zien optreden, maar dat dit professionals zijn staat buiten kijf. http://tiny.cc/q8o6gw
Dat 'geschreeuw' zijn technieken die meer vanuit de buik komen geloof ik. Dit zijn niet de stembanden die je hoort gieren, maar meer een geluid gevormd met de keel en buik ofzo. Vergelijk het maar met een afvoerputje die leegloopt. Wat ze zingen moet je mij ook niet vragen, die teksten gaan over het algemeen niet over vrolijke dingen.

Een DJ is niets anders dan goedkoop scoren voor de platenbazen. DAT is het hele eiereten. Eerst waren versterkte bandjes goedkoop, nu DJ's want.. die zijn NOG goedkoper! Get the picture? De meeste gasten staan alleen op een podium omdat ze vinden dat er niet vaak genoeg aan hun lul wordt gezogen. Dat zijn de feiten, mevrouwtje! Voor de overige 99.5% gaat het NERGENS om. Ook wel amusement genaamd :)

@bas dakteras
ik heb de DJ ca. 2:30 bekeken. als alles goed is afgemixt kun je inderdaad goed getimed aan knopjes draaien. Toch voel ik er niets bij... zoals jij dit niet zal begrijpen: Focus '73 http://m.youtube.com/#/watch?desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dg4ouPGGLI6Q&v=g4...

De Eik(el) | 09-07-12 | 17:11
+ veel @ linkje! Akkerman een paar jaar terug nog gezien. Dit is van voor mijn tijd, maar als gitarist hoor je dit zeker te kennen. Dit hoort bij onze popgeschiedenis.

@holymoos Akkerman behoorde tot de wereldklasse Thijs van Leer is overigens ook geen Josti.

@holymoos

Haha... Oke, Nou misschien moet ik mijn oren maar eens gaan trainen dan :)
Misschien dat ik een cd'tje koop, en deze over een jaar of 40 opzet tijdens een romantisch etentje met mijn droomman.. Want als je dit tijdens "de daad" opzet blijft er niks meer van me over.

Geen wonder dat die loopt te zeuren,
.
.
met zo'n kop;

[url]http://greenobles.com/data_images/samantha-ronson/samantha-ronson-09.jpg[/url]

Sjongejonge| 09-07-12 | 17:50
Ach , als je van een beetje ruig houdt ;) Maar over 40 jaar wens ik u daarmee veel sterkte, haha.

@Holymoos

Ik dank u vriendelijk :)

@bas dakteras...
Een goede coverband kun je niet vergelijken met een DJ. Je verwijt mij dat ik niet weet waar ik het over heb en maakt vervolgens deze vergelijking... moet ik er op ingaan?
-
doet mij denken aan echte topsporters vergelijken met kinderen die Fifa games spelen.
De Eik(el) | 09-07-12 | 16:39 |

Op basis van jouw CTRL C + CTRL V opmerking wel. Sterker: ik vind het knapper om als DJ iedere week een unieke en goede opbouwende set van tenminste 2 uur neer te zetten, dan een coverbandje dat op routine een klein uurtje dezelfde set speelt. Een instrument bespelen, alleen of in een band, kan uiteindelijk ook iedereen leren met behulp van de juiste tools en omgevingen. Zet een lid van die coverband (of wat voor band dan ook) achter een stel decks en een mixer en geef 'm desnoods allemaal platen die hij kent, hij zal er geen hout van bakken, net als vice versa. Je voetbal en FIFA vergelijking slaat zodoende dan ook nergens op. Je hebt het steeds over samples. Heb ik iets gemist? Ik draai zelf toch echt voornamelijk volledige tracks over 4 decks en probeer daar een mooi geheel van te maken, liefst van enkele uren lang en dan foutloos. Daar heb je meer concentratie voor nodig dan je eigen liedje of die van een ander op routine te spelen, kan ik je vertellen. Helaas ben ik zelf niet van het niveau als sommige andere jongens, maar ach, het is een hobby. Neemt overigens niet weg dat ik muzikanten met een instrument respecteer, integendeel, ik bezoek ook wel eens een bandje in de Melkweg of Paradiso.

En "die DJ" is Cristian Varela, een van de beste techno DJ's ter wereld. Wat hij in dit filmpje laat zien is ongeëvenaard en wordt puur op basis van enorm veel talent en veel oefenen gedaan. Hij legt vinyls binnen enkele seconden strak en dat hoor je. Das ook meteen het leuke van DJ'en. Die shit vindt (in het geval van het filmpje) allemaal spontaan op dat moment plaats. Tas vinyl mee (tegenwoordig een laptop vol tracks, ja ik weet het) en het wel zien. In mijn optiek veel leuker en spontaner dan, en daar is 'ie weer, een voorgeprogrammeerde set voor de 1000e keer spelen.

@Bas akterras
zoals ik al zij is het onwaarschijnlijk dat wij elkaar kunnen begrijpen. Wat ik snap is dat er ook onder DJ's personen zijn die kunnen jammen al wordt dat in een solo-act waarschijnlihk freestylen genoemd.
-
De teamsport vergelijking blijft echter overeind. Drums op keep, bas op het middenveld, toetsenist, gitaristen, saxofoon etc. in de spits.
Ze moeten elkaar aan voelen, hun positie op het veld kunnen benutten. Anders is het zoals het afgelopen EK. De fifa vergelijking (jongens die met behulp van een computer een geprogrammeerde ploeg naar de finale kunnen schoppen, schoppen voor mij nog steeds geen fysieke bal.
-
Ik vind het leuk dat jij je kunt vermaken met je hobby en kunt genieten van Christian Varela, nooit van gehoord en zal wel weer snel slijten. Gezien het helemaal niets doet met mij. Muziek is emotie. Zij het vrolijk tot knettergek, bluesy tot manisch depressief. Die techno is voor mij "persoonlijk" een monotoon emotieloos ding waar melodie ondergeschikt is aan ritme zoals treble aldaar ondergeschikt is aan bas. De meeste liefhebbers hebben het altijd maar over de 'bas' die voor personen als mijzelf nog geen pentatonisch pad kunnen bewandelen. Tenzij het elders geripped is.
-
Lang verhaal kort; ik ben de naam van de DJ alweer vergeten als jij zegt dat hij een held is in de technoscene moet ik jou op je woord geloven, laat ik je dan maar het voordeel van de twijfel geven gezien je een kei-harde die-hard bent ;)

De Eik(el) | 09-07-12 | 17:42
Ok, ik zal mijn huiswerk even doen. Thnx ;)

Of je nou Hilton, Ronson of van Koekwaus tot Leiphuizen heet, maakt geen klap uit. Het geluid wat ze produceren is en blijft teringherrie.

zeur
|
09-07-12
|
22:05
|
Misbruik melden

Ik kan me écht vinden in oude zeikkousen zoals jij!!!

Plaatjes graaien kan iedereen.
Dat hele DJ gebeuren stelt geen ruk voor.
Ik snap er al helemaal nix van er zoveel geld voor betaald wordt.
+ dat je gek wordt van die herrie.
.
Paris is mooi!

@Cola_Heavy |10-07-12|01:08|
Klopt, jij snapt er inderdaad helemaal nix van....

De Eik(el) | 09-07-12 | 11:28 |
.
Kneus, DJ's kunnen meer instrumenten bedienen dan meeste andere muziekanten.
Ze produceren ook nog, en daar komen hele andere dingen bij kijken dat draaien.

The Russian| 10-07-12 | 09:59
D.J.'s kunnen meer instrumenten bedienen? Lees maar even terug wat er allemaal precies geschreven is. Jouw ejaculatie doets niet af aan mijn reeds beargumenteerde perceptie.

Ik vind het leuk dat jij je kunt vermaken met je hobby en kunt genieten van Christian Varela, nooit van gehoord en zal wel weer snel slijten. Gezien het helemaal niets doet met mij. Muziek is emotie. Zij het vrolijk tot knettergek, bluesy tot manisch depressief. Die techno is voor mij "persoonlijk" een monotoon emotieloos ding waar melodie ondergeschikt is aan ritme zoals treble aldaar ondergeschikt is aan bas. De meeste liefhebbers hebben het altijd maar over de 'bas' die voor personen als mijzelf nog geen pentatonisch pad kunnen bewandelen. Tenzij het elders geripped is.
-
Lang verhaal kort; ik ben de naam van de DJ alweer vergeten als jij zegt dat hij een held is in de technoscene moet ik jou op je woord geloven, laat ik je dan maar het voordeel van de twijfel geven gezien je een kei-harde die-hard bent ;)

De Eik(el) | 09-07-12 | 20:42 |

Kijk, ik weet genoeg. Discussiëer je altijd over onderwerpen waarvan je niks begrijpt en weet? Het verdoezelen van je onwetendheid door dure woordjes proberen te gebruiken is haast aandoenlijk. Je doet je voor als iemand die een grote muzikale kennis heeft, en vervolgens ken je Cristian Varela niet eens en geef je aan geen snars van techno (en blijkbaar dance in het algemeen) te snappen. Ik zou zeggen; ga je eens verdiepen in de historie van techno (Kraftwerk en George Clinton iemand?). Dan kun je gelijk op je hele standpunt terugkomen. Ga inderdaad ook eens kijken wat er bij het produceren van een track komt kijken. Das toch iets meer rocketscience als in teamverband op een trommel hengsten. Oh ja, dat wist je natuurlijk nog niet: DJ's op grote feesten en festivals produceren ook ja. Dit is tegenwoordig namelijk een vereiste om hogerop te komen.

Bas Dakterras| 10-07-12 | 10:39
De frustratie druipt er vanaf, ik vind het op zich al ernstig genoeg dat door deze discussie Paris Hilton een 'trending topic' is geworden zoals ik al zei:
-
zoals ik al zij is het onwaarschijnlijk dat wij elkaar kunnen begrijpen.
Die techno is voor mij "persoonlijk" een monotoon emotieloos ding waar melodie ondergeschikt is aan ritme zoals treble aldaar ondergeschikt is aan bas.
-
Als (scroll, Ctrl C + Ctrl V) Cristian Varela de Held is uit de Techno scene en het doet niets met mij persoonlijk, dan zal dat wel zo zijn, ik zal je niet verder vermoeien met personen die in mijn optiek wel briljant zijn, wat dat zal waarschijnlijk hetzelfde effect hebben op jou als Cristian Varela op mijzelf.
-
Nogmaals: Het is onwaarschijnlijk dat wij elkaar kunnen begrijpen.
Paris Hilton een 'trending topic' is geworden. Wij moeten ons beiden schamen.
Amen

Bezig met verzenden!

Videos

 

Column

Filemon Wesselink

Je zult niet snel zeggen dat detectives een slechte invloed op je hebben. Immers: de goede...
meer >

Files

14 / 55 km

meer files