Mobiel

Film aangepast uit angst voor fatwa

Hij blies het Empire State Building en het Witte huis op in Independence day, liet een gigantisch monster door Manhattan dwalen in Godzilla en vernietigde het beroemde Hollywood teken in The Day After Tomorrow. Maar er zijn ook dingen die Roland Emmerich niet durft te filmen. De Duitse filmmaker verklaarde dat hij de heiligste plaats van de Islam niet kapot durfde te laten gaan uit angst voor een fatwa.

Voor zijn nieuwste rampenfilm 2012 was de 53-jarge regisseur van plan de Kaaba te vernietigen, het blokvormige gebouw in Mekka dat een steen uit de hemel zou bevatten.

Fatwa

"Ik wilde het doen, dat geef ik toe," zegt Emmerich. "Maar mijn collega Harald zei dat ik geen fatwa moest riskeren met deze film. Hij had gelijk."

"In het westen moeten daar rekening mee houden. Je kan wel een Christelijk symbool kapot maken, maar als je dat met een Islamitisch symbool doet, krijg je een fatwa. Zo staat het er nou eenmaal voor in de wereld."


J. Grotenhuis | 04-11-09 | 09:59 | 160 reacties

Reacties

Had ik nou wel om kunnen lachen zo'n scene. *zucht* Het is toch maar een film...

Barrie Osborne zou daar ongetwijfeld geen énkele moeite mee gehad hebben.

En als je dan ipv van de zwarte doos, gewoon de hele moskee...nee te makkelijk.

film vs realiteit

het is ook zo moeilijk om die twee dingen uit elkaar te houden! Zucht.

Goed gedaan, krijg je alleen maar gezeur anders.

www.vandale.nl...

Doe een google search op Apple en Kabaa... Zelfs dat wordt al niet geaccepteerd. Zucht.

aan de andere kant wie wil nu een doek van een meteoriet af zien waaien?
ff serieus ik zie liever hele steden verwoest worden.

Dus de hele wereld gaat naar de verdoemenis maar Mekka niet?

Tuurlijk moet hij buigen. Iedereen moet buigen voor de islam. Anders beledig je.

met de groeten van pechtold en cohen

Tuurlijk, want islam is vrede en als je er iets van zegt gaat JE KOP ERAF!!!!
In maart gewoon Geert stemmen dus....

T's toch allahverdomme een schande dat de gehele westerse beschaving op z'n tenen moet lopen voor een paar van die baardapen!

De doos van Pandorra....

@ avod | 04-11-09 | 10:03
Yep, krankzinnige geloofsgestoorden belonen voor hun agressie...dat is pas slim...not.

En terecht het is voor die mensen nu eenmaal het heiligst van het heiligst en daar moet je gewoon respect voor hebben.
Je moet wel een ongelooflijke idioot zijn om zomaar zonder pardon even 1,2 miljard mensen te gaan beledigen. Dan is een andere scene van 10/20 seconden een kleine moeite toch.

Broekpoepers ook he.

Het zijn niet de chinezen die een kleine penis hebben, maar de moslims.

Het is maar zelfcensuur. De vrijheden waar zo veel mensen voor gestorven zijn in WO II zijn worden gewoon verkwanseld.

Roland Emmerich is dus een mietje

Nu krijgt ie toch een fatwa aan zijn broek alleen al omdat ie het idee had.

De wereld is een dorp, en het dorp wordt aangepast om de dorpsgek te behagen.

kchgristendom=vrede

Gelukkig maar, nu kunnen de moslims met een gerust hard rondjes om dat stuk ruimtesteen blijven lopen!

Wat een gestoord iets is religie toch.

Och, het is algemeen bekend dat wanneer je een gelovige kritisch aanspreekt op zijn geloof, hij niet boos wordt op zijn geloof of de kritiek an sich, maar hij wordt boos op jou. En flink. Hoe durf je! Infidel.

Wat leven we toch in een trieste wereld (zucht).

wtf!? het is normaal aant worden he?

Ze gooien er zelf al eeuwenlang met stenen op.

@ Barre_de_k | 04-11-09 | 10:10
www.youtube.com...
Check het stukje tussen 00:50 en 1:00. Gaat daar niet de Sint Pieter onderuit? Is dat niet het heiligdom der heiligdommen voor de Katolieke dwazen?

Laffe zelfcensuur om van te kotsen. Net zo erg als de zelfcensuur die Nederlandse cabaretiers zichzelf opleggen. Wel decennia lang kankeren tegen christenen en hun geloof, maar de islam en hun uitdragers worden gespaard, zelfs de walgelijkste haatzaaibaarden.

Religie. Zucht.

En islam nog meer zuch als andere religies.

Film zou wel de film worden met de meeste publiciteit ooit. Dat dan weer wel.

"Zo staat het er nou eenmaal voor in de wereld".

Het wordt tijd voor een atheïstische variant van de fatwa. Iedereen die ongelovigen beledigt, krijgt een 'tsjakka' aan de broek. Volgens de Leer van het Atheïsme dienen bij belediging beide benen van de dader 4,5 cm onder de knie te worden geamputeerd met een bot aardappelmesje. Ondergetekende heeft daar een mooi voorraadje van thuis liggen.

die ene van daarzo | 04-11-09 | 10:12
Zo is dat

Doe dan toch lekker een verwoestende wervelstorm door Vaticaanstad, iedereen weer blij!

De Islam = Geloof in terreur

Gelukkig maar, nu kunnen de moslims met een gerust hard rondjes om dat stuk ruimtesteen blijven lopen!

Wat een gestoord iets is religie toch.

Wat een grapjas die Roland Emmerich het enige idee dat die had was dit idee te verzinnen en wereld kundig te maken op het moment dat die de publiciteit het best kon gebruiken..

Ik zeg: laat de honeurs aan Quentin Tarrantino..mooie over the top scene waarin de hele meuk tesamen met een meute kontwiebelaars naar Allah word geknalt..

Terreur werkt dus kennelijk; uit angst doet deze man het niet.
.
Geeft weer perfect aan hoe intolerant en gewelddadig de islam is.
.
Het Christendom wordt door dit soort "dappere" filmmakers belachelijk gemaakt in films,maar van de islam blijf je af; dat is veel te gevaarlijk.

ik zeg gewoon doen, als we het met ons eigen gemeen goed wel acepteren dan moeten die tere moslim zieltjes dat ook maar verdragen als we een keer iets van hun pakken.

Werkelijk een prachtig voorbeeld van het feit dat de islam de wereld al aardig in de greep heeft weten te krijgen. Net zoals het in de koran staat. "verspreid het geloof te vuur en te zwaard" Nou het is gelukt hoor en Nederland loopt lekker voorop! Met "hartelijke dank" aan minister v.d. Laan, Alexander Pechtold en vele anderen die ik vergeten ben.....

Dit nou precies waar Geert Wilders van de PVV ons voor waarschuwt. En wat is het reslutaat van zijn waarschuwingen? Juist ja, dat hij ervan wordt beschuldigd dat hij de rechtsorde ondermijnt.. Het moet toch niet gekker worden zeg!

@ Barre_de_k | 04-11-09 | 10:10
Ja, dat die 1,2 miljard de rest van de wereldbevolking constant beledigen door hen te zien als beesten die afgemaakt moeten worden is natuurlijk ok. Daar moet men respect voor hebben...iets wat die 1,2 totaal niet hebben voor andersdenkenden.

Mietje!!!!

Hieruit blijkt maar weer eens hoe *ahum* tolerant mosdoms zijn. Als je niet eens het verschil kent tussen fictie en werkelijkheid hebben ze blijkbaar nog veel te leren. Dat was me echter al lang duidelijk. Wij zijn wel tolerant, maar andersom moet je niet veel verwachten.

In het westen moeten daar rekening mee houden,

mooi geschreven

Wim-Lex | 04-11-09 | 10:16
Als je ervan uitgaat dat de ideologische koude oorlog tegen de moslims is begonnen dan is het helemaal niet vreemd.
De russen grepen ook elke aanleiding aan om ontzettend verontwaardigd te doen, dus denk je maar eens in wat er zou gebeuren toen er kernraketten op Rotterdam gericht staan en we besloten om zomaar even de Russen te gaan uitlokken.
Dat zou je toch ook niet doen?

Snap nog steeds niet dat ze een versteende hoop stront die door een marsmannetje ooit eens is uitgepoept en als meteoor is ingeslagen aanbidden als iets heiligs :S

@Aardappeleter | 04-11-09 | 10:18

Amen, brother...amen

moslims = (b)lockheads

Fijnstoffer 10.14; Geeft wel goed aan welke waarde we aan het hedendaags z.g. verlicht Westers gedachtegoed moeten toekennen, immers zogauw er een druppeltje bloed dreigt te vloeien, zijn de vaandeldragers der Verlichting met de staart tussen de benen vertrokken, laffe zakkenvullers niet meer niet minder!

Ik regisseer het wel. En ik bedenk er ook wat humoristische plot-twists en zwarte humor bij....

@ Barre_de_k | 04-11-09 | 10:24
Het.... is... een... film ! Fictie, nep, special effects. Niks meer niks minder. Ze hebben veels te lange tenen.

boermetlul | 04-11-09 | 10:25

niks marsmannetjes. Mijn eerste kerstdiner.

Gevalletje slappe knieën, zo lijkt me. Een dergelijk besluit draagt juist bij aan de acceptatie van religieus geweld. Alle reden om zoiets dus WEL in de film te laten zien.

Roland Emmerich -> FAIL.

@ Wim-Lex
Je hebt helemaal gelijk.
Het is in feite bizar dat wij hier in het westen niet gewoon een film kunnen maken waarbij we de Kaaba of van mijn part een heel Islamitisch land door meteorieten of wat dan ook laten vernietigen.
Treurig dat we bij voorbaat accepteren dat dat niet kan omdat we dan grote problemen kunnen verwachten.
Waarom moeten we rekening houden met de ideeën en meningen van andere landen,die er een andere ideologie op na houden?
Als we een film willen maken over de paus die 'bezeten wordt' en ineens de duivel wordt, dan mag dat, er komt wel protest maar daar blijft het dan bij.
Maar elk dingetje mbt de islam moet op een goudschaaltje gewogen worden.
Belachelijk.

@Wim-Lex | 04-11-09 | 10:30
Dat is de Koran ook, maar dan zonder Special FX.

Mocht zeker niet van Pechtold.

Belachelijk maken door te vergelijken. Hulde

Nee, de islam is helemaal geen probleem, geen gevaar en vooral geen actie ondernemen.
Lees dit eens Pechtoltje!

Laf, het zou juist een reden moeten zijn om het wel te doen.

"In het westen moeten daar rekening mee houden. Je kan wel een Christelijk symbool kapot maken, maar als je dat met een Islamitisch symbool doet, krijg je een fatwa. Zo staat het er nou eenmaal voor in de wereld."

Da mag je nie zeggen, nou ben je een Wilders schreeuwert!

@ Grotenhuis
Een nogal domme vergelijking.
Sinds wanneer zijn het Witte Huis en het Empire State Building symbolen van het Christendom?
De Katholieken zullen het ook niet waarderen als het Vaticaan wordt opgeblazen.

De onderdrukking door de Islam is duidelijk.

Smerige Dhimmy!

Dit geklaag begrijp ik niet, integendeel dit is zeer hoopvol. Waarom? Laat nu eens iedere gelovige moslim er van overtuigd zijn dat Mekka als enige gespaard blijft, nu dat is dan voor iedere gelovige moslim reden naar mekka voor te gaan 21 december 2012. Wat wil je nog meer?

Nee hoor Islam is niet fascistisch, er worden alleen maar fatwa's uitgevaardigd.

Angst is slechte raadgever! Bange man, net Pechthold, is ook zo'n bedplasser!

lion@night | 04-11-09 | 10:37
Maar katholieken gaan geen zelfmoordaanslagen plegen en worden ook niet op een andere manier gewelddadig!

@ lion@night | 04-11-09 | 10:37

Voorts; "Film aangepast" versus "regisseur was van plan"

In het westen moeten WE daar rekening mee houden, doe eens fixen

Uiteraard dienen wij te buigen, nooit andersom.

@ peacemaker | 04-11-09 | 10:45
Dat valt nog te bezien, in Ierland heeft men daar andere ervaringen mee.
Desalniettemin, ben het wel met je eens dat er onder moslims een massa hysterie zal ontstaan indien in een film de Kabaa wordt opgeblazen, en zeker als de dader in de film een Christen is, laat staan een Jood.

het is ook niet logisch om dat ding in Mekka in een film te vernietigen, ik heb ook nooit de Vaticaan stad zien instorten in een film, het heeft totaal geen nut, alsof een ramp net toevallig in dat gebied voorkomt. het is hetzelfde als Paleis het Loo effe meenemen in een ramp. rampen gebeuren meestal in drukke steden.

Maar verder kun je tegenwoordig nog steeds alles zeggen (en filmen, en schrijven) wat je wilt. Toch?

@lion@night | 04-11-09 | 10:56
Mooi toch, laat ze maar eens flippen, realiseert de wereld zich misschien eens hoe achterlijk die lui allemaal zijn!

Ik wist het!!!!! Ik wist het!!!!!
Het viel me al op dat de Sint-Pieter in Rome omviel,
en het Christusbeeld in Rio.
Maar geen beelden van die stal in Mekka
of dat krot op de tempelberg in Jeruzalem.

Nog even voor oa Zeon (10:56) die misschien mijn eerdere post heeft gemist;
www.youtube.com...
Check het stukje tussen 00:50 en 1:00. Gaat daar niet de Sint Pieter (vaticaan) onderuit? Is dat niet het heiligdom der heiligdommen voor de Katolieke dwazen?

En dan nu MET werkende link.... www.youtube.com...

Een klein beetje rekening houden mag best, je kan het soms best een beetje doen zonder dat het het einde van de wereld is

@ Wim-Lex | 04-11-09 | 10:09
De juiste uitdrukking is op eieren lopen. In de buurt van psychopaten kan je dat maar beter wel doen wil je nog een tijdje blijven ademen.

Nou,nou, dit is toch bijna nieuws. De film is niet aangepast, hij heeft een ideetje niet uitgevoerd. 'Zeg wat denk je van de kaabla vernietiging?' 'Nou zou ik niet doen' 'Oke'.

Is iets anders dan het uit de film knippen. Zouden moslims dan echt niet snappen dat als de wereld vernietigd wordt ook dat soort dingen er aan gaan?

Commercieel verantwoorde keuze...

jammer dat het zo staat met de wereld:S

@ lion@night | 04-11-09 | 10:37
denk je echt dat de Katholieke kerk de Katholieken zou oproepen om die vent dan kalt te stellen ?

+1 voor de laatste zin.. Triest dat het zo is gesteld in de wereld tegenwoordig.

Islam is vrede

@harry1588
Nee, dat snappen ze niet denk ik....

@harry1588 | 04-11-09 | 11:06
Nee, dat zullen ze idd niet snappen.

laat me raden ik mag hier vast niet zeggen dat we daar maar eens een vliegtuig op moeten parkeren...

nou dat zal ik dan maar niet doen....

Roland Emmerich. Wat een slapjanus is dat toch.

Als dat afzichtelijke blok beton (Kaaba) vernietigd zou worden is dat helemaal geen ramp dus waarom zou je dat dan in een rampenfilm willen?

moslims zijn dom

Er wordt gezwicht voor de intimidatie van de religieuze fanaten..

Is er niemand onder ons die toch al een beetje suicidaal is? Lappen alle reaguurders vijf euro en kopen hem of haar een sportvliegtuigje nokkievol kerosine.

alles voor de verkoop van de film logisch toch...

als je dat er in doet kijkt er geen een moslim naar de film loop je aanzienlijk omzet mis..

Hoe triest is dit? :') 't Is maar een fokking filmpje.

Zo achterlijk zijn die Moslims nou eenmaal.
En dat terwijl ze die kaaba ook maar gestolen hebben van de bevolking van Mekka. Dat ding stond er al lang toen mohammed daar kwam.

het laatste citaat zegt alles

*zucht* *schrapt 2012 dan maar* *waar is uw ruggegraat meneer?*

Dhimmies!!!!! boycotten die bagger film dus

Ploertendodert | 04-11-09 | 11:00
Zou inderdaad een goed plan zijn, maar die regisseur houdt te veel van het leven en dat van z'n kinderen waarschijnlijk.....
Overigens is met Salman Rushdi hetzelfde gebeurd, maar daar deed "de wereld" niet veel aan. Die man z'n leven is wel voorgoed verwoest!!!

@ peacemaker | 04-11-09 | 11:34
Rushdie kreeg indertijd bescherming van de Britse staat. Was men geenszins toe verplicht.

Hmmm als hij het wel had gedaan en een fatwa had gekregen, dan had hij een punt gehad. Nou is hij gewoon een beetje nutteloos aan het filosoferen...

Pa Cartwright | 04-11-09 | 11:33
Het heeft 'm veel geholpen die vorm van symptoombestrijding...... Ze hadden beter iets tegen de islam kunnen ondernemen.

dit is jihad

Want zij bepalen natuurlijk wat er wel en niet mag, al ging de Sint Pieter in vlammen op was er wat boegeroep en wat gristenboycot, meer ook niet...

Meneer Meeuw | 04-11-09 | 11:50 Of wij bepalen wat wel en niet mag, voor hun is het alles, voor ons een filmpje van anderhalf uur. Mag je mal vinden maar je mag er best wel een beetje rekening mee houden zolang ze niet in je voortuin staan met een pak eisen wij zijn ook niet de maat van alles.

Zoveel is dus de vrijheid van meningsuiting nu werkelijk nog waard...

Ik wil de Kaaba vernietigen door 10 Boeings vol bommen er granaten aan elkaar te binden en op de steen te laten storten. Welk touw heb ik dan nodig?

Vroeg of laat wordt er toch wel een atoombom op geflikkerd.

@ eerlijke joop | 04-11-09 | 12:11
Ben jij niet bij de Zeeverkennerts geweest?

Uberheertje | 04-11-09 | 12:04
Wel de maat aller dingen voor wat betreft de producten van eigen fantasie, zoals een Hollywoodfilm. Daar hebben 'zij' niks mee te schaften. Er is een traditie inzake vrije uitdrukkingswijze en om die nou zelf te gaan afbreken uit angst gaat te ver.

mietje.
gewoon (virtueel) opblazen dat ding, en laat de wereld maar weer eens zien hoe kinderachtig, intollerant en 'gevoelig'die geitenneukers zijn..

ik snap em wel.. maar het is erg triest dat het niet zou kunnen... fictie met censuur .. :(

Dadelijk blijkt de mythe van de Kaaba op een misverstand te berusten.
Het blijkt dan juist de plek te zijn waar nog op een bepaald moment een grote steen uit de hemel zal gaan vallen........ staan ze daar met z'n honderdduizenden.......

robterdam | 04-11-09 | 12:38
Voor die film ga ik nog wel een keertje de bioscoop in, denk ik.

Dus het einde van de film is al verpest? Heel de wereld naar de tering en dan nog drie moslims die naar die steen staan te kijken, er zijn betere eind scenes te bedenken.

Ik zou apetrots zijn op een fatwa...


Dit is wel een hele grote zwarte doos, die in de opgeblazen vliegtuigen waren allemaal kleiner....

@Pa Cartwright,
Nee, op mijn jonge leeftijd had ik destijds niet voorzien dat we later door religieuze malloten geterroriseerd zouden worden. En al helemaal niet dat onze huidige regenten het islamitische paard van Troje hier welkom zouden heten. Ik denk dat ik maar voor vlastouw ga want da's goedkoop. Ik moet die Boeings ook nog kopen dus moet op de kleintjes letten.

sockpuppet | 04-11-09 | 12:23 En toch heb ik geen film gezien waar Koningin Beatrix in haar kont word geneukt, kannie gaat de rvd miepen.

Uberheertje | 04-11-09 | 13:49
Kan prima, straf komt hooguit erna, niet ervoor. We hebben het hier over censuur vooraf. Daarnaast is je voorbeeld wat ongelukkig gekozen, er was zoiets als majesteitsschennis.

sockpuppet | 04-11-09 | 13:55 Zelfopgelegde censuur, niemand die een film gaat maken waar koningin Beatrix in de kont wordt geneukt, vinden sommige mensen niet dus beter van niet, waarom zou je immers. Je mag die mensen toch wel een beetje van hun eigen cultuur gunnen tussen de zegeningen van MacDonalds en Disney door, als ze daar echt een probleem mee hebben, waarom doen, en omdat het kan tja het kan ja.

sockpuppet | 04-11-09 | 13:55 Zelfopgelegde censuur, niemand die een film gaat maken waar koningin Beatrix in de kont wordt geneukt, vinden sommige mensen niet dus beter van niet, waarom zou je immers. Je mag die mensen toch wel een beetje van hun eigen cultuur gunnen tussen de zegeningen van MacDonalds en Disney door, als ze daar echt een probleem mee hebben, waarom doen, en omdat het kan tja het kan ja.

Echter, wat is een Fatwa nu eigenlijk?

Kennis van het Islamitisch stelsel is iets wat ook voor Muslims vele jaren hogere studies vergt, en dus alleen weggelegd is voor geleerden. Muslims die zich in hun dagelijks leven wensen te laten leiden door wat de Koran (Openbaringen van God aan Mohammed) en de Sunnah (relaas van het leven en de uitspraken van Mohammed), hebben niet voldoende kennis van het hele rechtsstelsel. Daarom is het de gewoonte in de Muslimwereld om uitleg te vragen aan een geleerde. Dat kan gaan over dagdagelijkse dingen, zoals: "mag ik het fruit van mijn bomen verkopen voor het rijp is?" tot ingewikkelde theologische, politieke, sociologische kwesties, vragen over etiquette, hygiëne, relaties, enz.

Om het even wie kan zo een vraag stellen, met hoeft daarom geen Muslim te zijn. Een geleerde formuleert dan een antwoord op basis van de Koran en Sunnah. Dit antwoord, noemt men een fatwa.
Een Fatwa is een opinie van een geleerde, op basis van de Koran en de Sunnah, in antwoord op een vraag gesteld door om het even wie (Muslim of niet-Muslim) en over om het even wat.
Verschillende geleerden kunnen op dezelfde vraag een ander antwoord geven. Het gebeurt ook vaak dat de fatwa (religieuze opinie) van de ene geleerde tegengesproken wordt in een fatwa (religieuze opinie) van een andere geleerde.

De vertaling die het best de betekenis van 'fatwa' benadert is 'Q&A' of 'Question and Answer' (Vraag en Antwoord) sessie.

Een fatwa is dus helemaal geen doodsoordeel. Dat misverstand is wellicht ontstaan naar aanleiding van een fatwa van de hand van een Shiitisch geleerde waarin hij antwoordde op een vraag over het boek van S. Rushdi. De geleerde stelde dat volgens hem - in zijn opinie - S. Rushdie de doodstraf verdiende. Op de fatwa ('religieuze opinie') kwam in de Muslimwereld onmiddellijk een storm van protest op gang en tarlijke geleerden schreven fatwas waarin zij de fatwa tegen Rushdi als onislamitisch bestempelden. Een fatwa is immers geen onfeilbare leidraad zoals de bijvoorbeeld de Koran. Een fatwa is een in de wet gefundeerde opinie van een geleerde, en die geleerde wordt beïnvloed door omstandigheden, door culturele factoren, door de leringen van de specifieke groepering of school waartoe hij behoort, enz. Zo kan het zijn dat de legale opinie van een geleerde die slechts door een kleine groepering gesteund wordt, door de meerderheid van de Muslims verworpen wordt. Het is dus niet omdat een of andere Muslim een fatwa formuleert, dat alle Muslims het daarmee eens zijn, verre van zelfs. Wanneer men een fatwa leest, mag men de daarin geformuleerde stellingen dan ook niet veralgemenen tot 'de Muslims zeggen', of 'de Islam beweert. Het is alleen die geleerde die iets beweert, en die daarin niet noodzakelijk gesteund of bijgetreden wordt door andere geleerden en door de meerderheid van de Muslims.

Ja, geweaun buigen.

Het zal wel nodig zijn geweest maar het is wéér een vorm van lafheid en linksom of rechtsom winnen de onderdrukkers steeds meer terrein.

schijtbak...

Uberheertje | 04-11-09 | 14:04
Zelfcensuur, inderdaad, daar gaat het om. En als het uit artistieke overwegingen is, prima, maar niet vanwege de lange tenen van een groep omdat je daar de gewelddadige gevolgen van vreest.
Waarom zou je zo'n film maken? Omdat je dat als kunstenaar wilt. Daar heeft een ander geen hol mee te schaften.

En het gaat niet om het gunnen of misgunnen van hun eigen cultuur. Het gaat er juist om dat zij een ander die cultuuruiting niet gunnen onder dreiging van geweld. Kijk naar het gevalletje Rushdie en leer ervan.

En als het = En als een wijziging

*kijkt naar foto en iets met Molotov Cocktail mompelen doet*

Deze man is niet laf maar maakt z'n statement: "Je kan wel een Christelijk symbool kapot maken, maar als je dat met een Islamitisch symbool doet, krijg je een fatwa. Zo staat het er nou eenmaal voor in de wereld."
De laatste zin spreekt boekdelen, hij had ook niets kunnen zeggen.

Iemand zij eens dat de islam een achterlijke cultuur is.
Die zat er niet helemaal naast maar de islam is nog een gevaarlijke ideologie ook. De vrijheid van ALLE mensen wordt er door bedreigd.
Daar kan geen PVV tegenop!
We zullen echt op Europees niveau moeten aanpakken..

Ach, Mekka gaat er heus nog wel een keertje aan, evenals Medina en alle andere noemenswaardige islamitische steden. De dag dat de islamisten in het MO de macht grijpen en Israël de totale oorlog verklaren zal het imposantste deel van Israël's nucleaire arsenaal bovenop de Kabaa ontploffen. De eerstvolgende eeuwen zal de hadj dan ook een zelfmoordmissie richting een lichtgevende plaat van gesmolten zand en geschokte kwarts blijken.

We zouden met zijn alleen een punt kunnen maken door te weigeren geld uit te geven aan deze film, omdat de maker een bange, linkse theeleut is. Niet naar de bioscoop, niet kijken op tv, niet kopen op dvd, maar louter downloaden. Dan straf je ze hem misschien nog wel harder dan met een fatwa. Spread the word? xD

En ziehier weer een bevestiging dat de islamisering niet alleen in Nederland maar in de hele wereld een negatief effect heeft op onze vrijheden, onze cultuur, onze normen en onze waarden. Zie hier het bewijs dat wij als westerse wereld niet hard genoeg kunnen optreden en ons niet hard genoeg kunnen opstellen tegen het kwaad dat de Islam heet.

Spotprent tekenaars worden van het bed gelicht. Kritische politici worden monddood gemaakt. Zelfs de cabaretiers die in het verleden moes hebben gemaakt van het christelijke geloof. Die durven hun mond niet meer open te doen over de moslims.
.
Dus doen de mensen uit angst maar aan zelfcensuur.
.
En als je waarschuwt dat de islam een bedreiging vormt voor de democratie en vrijheid van meningsuiting wordt je door de linkse elite neergezet als "extreem rechts".

Ook deze man is duidelijk overtuigd van de tolerante aard van dat vreedzame geloof ...

Toch jammer, had het graag willen zien.
Heb wel eens wildgeplast in t vaticaan maar moet eerlijk zeggen dat ik me leuter bij de kaaba niet uit de jurk zou durven halen.

't is daar ook zo'n humorloos volkje...

Fatwa, fitna, imam, kalifaat, haram, halal, jihad, ramadan; als je tien jaar geleden deze woorden had gesproken, zou 99% van Nederlanders je hebben aangekeken van, waar heb je heb het in godsnaam over ? Er is een hoop veranderd in tien jaar in Nederland.

deze film zal dan wel subsidie krijgen

Laat maar weer zien wat voor zielig geloof het is...

Ze hebben al gewonnen !

@Lulletjerozenwater | 04-11-09 | 19:25
NOOIT!

Het is toch te zielig voor woorden, wat een trieste aangelegenheid dit.
Maar we hebben het allemaal mis als we zeggen dat de Islam een bedreiging is voor onze Westerse manier van leven, nou dikke vinger voor links Nederland met oogkleppen op. Elke keer als ik van dit soort idioterie lees, word ik weer herrinert waarom ik op Wilders stem.
Ook erg stom van de filmmaker, hij haalt de hoofdscene eruit, juist door die scene had het een kaskraker kunnen worden! Ik ga niet zo vaak naar de bios , maar voor een ontploffende kaaba was ik wel even gaan zitten met een bakje popcorn.

Haha, dat zou wel meesterlijk zijn geweest, weer eens wat anders dan de twin towers of het white house laten ontploffen. Hoop dat iemand dit briljante filmidee eens oppakt. Misschien komt het nog op de dvd bij de 'deleted scenes'?

Een FATWA????

Is dat een full HD lcd TV of een beeldbuis toestel

Nou dan vragen we maar aan Japan of zij een film willen maken waar Godzilla de Kabaa plat stampt

Gewoon zo'n zwart balkje over z'n ogen en een bom in z'n tulband. Blijft ie anoniem en weten wij toch dat 't Mo himself is.

Of zo'n ouderwetse rampenfilm. Dat een Iraanse lange afstandsraket door een technische storing van de geplande koers afwijkt tijdens een testvlucht
En dan helaas op de zwarte steen dondert.

We kunnen hier wel fantaseren over atoombommen of molotov cocktails , maar eigenlijk is dit heel triest , want we dansen in de westerse wereld al naar de pijpen van de islam .
Doe zus of zo niet want anders ..... fatwa !
Echt heel triest .

@ Barre_de_k | 04-11-09 | 10:24
hmm heb je nog nooit een james bond film gezien, met je koude oorlog, daar werden ook de russen vaak genoeg beledigd.
die k staat zeker voor kutmoslim of nie?
het allerheiligste van heilige dingen.
mijn bankrekening is ook me ook heilig, maar die word ook altijd vernietigd omdat we geld naar k*tlui moeten sturen

Ja, zo staat het er nu eenmaal voor in de wereld. Wij laten ons onderdrukken door een stel haatjurken met schaamhaar op het gezicht.

Want waar wij onze schouders ophalen waar islamdebielen rechtstreeks oproepen tot haat en moord jegens het vrije Westen passen wij ons aan en dansen naar hun jurkpijpen.

Barre_de_k | 04-11-09 | 10:10
Nee! Zodra anderen gaan bepalen wat wij wel en niet te zien en horen krijgen, omdat ze anders beledigd zijn, is het over met de vrijheid van meningsuiting. Ben jij zo'n enorme lafbek dat je onze verworven vrijheden voor een klein beetje tijdelijke gemoedsrust bij het oud vuil gooit? Ik niet, en ik wou dat deze filmmaker dat ook niet was.

@ ZonderNaam | 04-11-09 | 22:58
Of een film eauver een nog greautere kei uit de "kuch" hemel die "toevallig" bovenop dat zwarte urinoir inslaat.
Stuurt mailtje naar Sean Penn met dit idee.
Ziet 1 miljoen dollar op bankrekening tegemoet.

Pock pock pock, CHICKEN!

-1 Islam

kopje thee iemand?

Het is toch onmogelijk dat in werkelijkheid de Ka'aba zou kunnen worden vernietigd. In de zwarte steen daar woont de islamitische god Allah. Bij elke hajj moeten de gelovige moslims zeven keer om de Ka'aba heenlopen om zodoende weer opnieuw energie te verkrijgen. Ik heb er wel eens iets over gelezen. Het werkt als een soort dynamo.
Het is overigens nog maar de vraag of de Ka'aba 2012 gaat halen, als alle gelovige moslims iets te hard lopen of te hard gaan bidden dan komt er een te hoog voltage van al die gebeden en dat rondlopen. Nu draait de hele Ka'aba op 127 Volt, maar als er twee keer zo veel gelovigen komen of als men harder bidt of rondrent als een kip zonder kop dan kan die spanning wel eens oplopen tot 230 Volt of zelfs misschien wel tot 360 Volt Krachtstroom. Omdat de islam de snelst groeiende religie is blaast men zichzelf een keer op. Het is geen twijfel of dat eens zal gebeuren, eerder is de vraag wanneer dat gaat gebeuren, ik vermoed dat dit vóór 2012 is.

RSS Feeds

Digi Sp!ts archief