Mobiel

Sieneke lijdt onder kritiek

Sieneke lijdt onder al de kritiek die ze krijg in aanloopo naar het Songfestival. De 17-jarige kapster won dit weekend het Nationaal Songfestival met haar knaller "Ik ben verliefd - Shala lie".

Op internet noemt men het nummer "Een van de verschrikkelijkste nummers ooit". "Al die kritiek doet echt wat met me", aldus Sieneke tegenover Shownieuws.

Zelf is ze wel enthousiast. Ze denkt dat ze met haar deelname gaat doorbreken. "Na het Songfestival komt er een Nederlandstalig album", onthult ze.

Vader Abraham, schrijver van het nummer, voelt zich ook beduusd. "Ik ben nog een beetje doorgedraaid van alle maffe opmerkingen. Het is echt onder de gordel. Het is niet aardig, zeker niet tegenover mij."


C. Widdershoven | 09-02-10 | 09:48 | 218 reacties

Reacties

Zie je nu wel, die Smurfen waren alleen maar een excuus.

Ik zou 'r doen.... Zo daar heb je een stukje positiviteit van mijn kant Sieneke!

AHA
het is gewoon een undercover vader Abraham carreer re-start
epische faal opa smurf, epische faal

-die ze krijg in aanloopo naar het Songfestival-
Kopje koffie, Widdershoven?

Zou Sieneke nu kruis of munt zijn geweest?

Wie geeft de Tros die show ook? Dan krijg je deze rommel.

Wat een arrogante kwal die Vader Abraham. We hebben niet voor niets een pensioenleeftijd van 65, Pierre...

Dat jullie Sieneke beledigen, ok. Maar Vader Abraham beledigen? Dat kan natuurlijk niet!

Tis een geweldig nummer...voor een kinderfeestje van driejarigen!

Ok,Ok, we zeggen het anders, de reaguurders vinden (denk ik) Vader Abraham een liefe kinderliedjesschrijver en dat mooi kampermeisje zouden ze (geef maar toe) wat graag doen, maar het Shalaliedje deugt niet. Het is niet mooi, is voor kleuters, is een aanfluiting. Het oogt goed, maar luistert belabberd.

Als ze zich lekker op de achtergrond had gehouden was er niets aan de hand geweest. En als je niet inziet dat dit helemaal niks wordt verdien je het ook om te lijden.

is die nog maar 17. Ze heeft een kop van iemand van 30.

ja het is niets tegen sieneke, maar gewoon tegenover de organisatie van het songfestival, kom op zeg , we hebben tiesto, armin van buren, daarmee heb je kans mee om te winnen.
zielig voor sieneke, helaas...maar wij verwachten gewoon veel beter...

Vals gezongen kinderliedje, ik zeg we gaan hoge ogen gooien. Eerder juichten we ook voor de Spaanse schaatser Gomez..

Ik lijd ook van dit nummer en al helemaal van Sieneke

@Kalamazoo | 09-02-10 | 10:00 =
Waterstofperoxide is niet goed voor de gezondheid.

@Joemiejas
Gegarandeerd succes, aangezien het IQ van het gemiddelde songfestivalpubliek niet hoger ligt dan dat van een vijfjarige.

Het arme kind is natuurlijk niet wild en sletterig genoeg.En dan vader ABraham en die Mieke uit de jaren 70 erbij.Ik denk dat het kind beter weer kan gaan kappen want dit wordt niks.Nederland houdt alleen maar een Songfestival trauma over aan deze abominabel slechte voorstelling.En maar niet te spreken van het gehakkel door vader Abraham.Ja,nee....ja,nee ...ik doe het niet, ik zeg het niet , ik kan het niet......En dan ben je 74 en een grootheid in de Nederlandstalige artiestenwereld.Het lijkt de politiek wel.

beduust?

Lijkt me precies de bedoeling van kritiek toch? Als het 'onderwerp' er niet onder lijdt heeft het immers geen nut.

In veel voorgaande jaren waren de verwachtingen (ook uit het buitenland) altijd hooggespannen, en werd het niks. Dat zou maar zo eens andersom kunnen zijn met een liedje en zangeres die van te voren is afgebrand. -b'tje offtopic: Wat ziet Wesley in die slome Yolanthe?_

Tja.. 't is ook echt een typisch Hollands liedje uit veel te lang geleden..
Tijd voor iets nieuws?

misschien hadden ze toch beter deze twee opgegraven.. www.youtube.com...

Dat krijg je als je koste wat kost met je smoeltje op televisie wil komen, ook al moet je een kinderachtig kut nummer zingen!
En dan is je carriere nog niet eens begonnen meid, en je hebt nu al last van comentaar.
Lekker blijven knippen, en laat dit soort muziek maar voor de Jostiband.

@OHFOURSIX | 09-02-10 | 09:57
Vader Abraham is 1 van de best verdienende muzikanten van Nederland.
Geloof het of niet. Het kleine cafe in de haven, Smurfen lied zijn wereldwijd
uitgebracht en in meer dan 100 talen vertaald. Buma in zijn zak! Check
wikipedia ;)

En als kapster stelt Snolleke ook al niets voor, kijk maar eens wat ze met het haar van Vader Abraham heeft gedaan, helemaal geruïneerd.

ik krijg uitslag van dit nummer en alle poespas rondom het SF

Nou.
Wil iemand Senieleke dan even uit haar lijden helpen?

-weggejorist-

Een van de verschrikkelijkste nummers ooit!

Dat hele liedje is ruk maar laten we niet vergeten dat de Smurfenliedjes van lang geleden net zo erg waren. Binnen enkele jaren echter zong de hele wereld dat ze uit de waterkraan kwamen, was Pierre Kartner miljonair en werd ie gedecoreerd vanwege de positieve bijdrage aan Nederland als exportland. De beste man is niemands idool maar wordt wel door vriend en vijand erkend als integer vakman.
En een suffig Hollands meisje (het kon de dochter van JPB zijn, erger kan bijna niet) is nog altijd een betere vertegenwoordiger van Nederland dan een doorgesnoven leipo die leuke dreuntjes kan fabriceren op z'n computer.

We hebben alleen een kans wanneer dit nummer viral gaat!

Het lijkt me meer een liedje voor Ralph.

Joh, waar maakt iedereen zich toch druk om, Nederland scoort al jaren slecht met het songfestival, De enige Nederlandse "successen" in het buitenland is die muziek van Jan Smit en consorten. Daar past dit liedje prima bij. Misschien wordt het dit keer wat, Ik hoor het later wel, kijken doe ik 35 jaar niet meer.

Props voor padre Abraham.. mooi mens stond altijd bij de kiosk in Breda in z'n dikke 7 serie. Altijd ff tijd voor een praatje... Sieneke gewoon volspuiten that's it! Sjalalie

iedereen mag me slaan als dit nummer flopt, aldus Abraham. dus mensen. pak de handschoentjes maar, het word ouderwets Abraham bashen.:)

Ze mogen van mij allebei opsmurfen.

Yolanthe had geen taille meer, viel mij op.

Dit zou natuurlijk allemaal om te lachen zijn, ware het niet dat hier enorm veel soepsidiegeld in gaat zitten om het EU project door de strot te duwen.

@weesgegroet | 09-02-10 | 10:22
Klopt, viel mij ook op. Een vies vet varken wordt het.

Sieneke..Tsja..Blame it on the parents!

@laagvliegert | 09-02-10 | 10:25
Ik doelde meer op een mogelijke zwangerschap.:)

vind je het gek ? tis allemaal bagger ...

En straks.................dan ineens winnen we............wat zeggen we dan ? Ik zou er niet eens van staan te kijken hoor als het ineens een goed liedje blijkt te zijn in de songfestival regionen. Heeft er de laatste jaren dan werkelijk ooit nog een goed liedje gewonnen ?? Nee dus, dus maken we een goede kans.

Tja ook al laat je Yolanthe en Doutzen topless op de achtergrond meezingen, dan nog is het kansloos. Zo ik ga nu weer aan het werk.

Ze lijkt op ex-LUV José !

hulde aan Sieneke en de heer Kartner, deze 2 kanjers, die de nationale driekleur fier zullen laten wapperen in Oslo. In de Verenigde Staten van Amerika zou een man als Kartner op handen gedragen en geeerd worden met zo'n indrukwekkende carriere achter de rug, maar hier zien we liever het glas half leeg dan half vol. Zet 'm op Sieneke! Go for it!

Tja, ze is ook nog maar 17, wat betreft het kunnen omgaan met kritiek, is ze natuurlijk nog maagd. Misschien kan Pierre haar daar ook bij helpen?

Sieneke was gewoon de beste.
Die ouwe megalomane griezel heeft eerst een blauw pilletje naar binnen gesmurfd en daarna mocht ze haar ding doen.
Shalalalie.

Nijlgeest | 09-02-10 | 10:28
Nou en of ze er op lijkt (op de jonge José dan he ?) :

www.ed.nl...

ServerGenius | 09-02-10 | 10:05
Bent u de Vader zelf? Die gooit er in de eerste 3 zinnen ook altijd tussen hoeveel platen hij heeft verkocht. Sommige bejaarden roepen meteen hoe oud ze zijn, hij is nog vervelender.

Het geweldige echec van de Toppers kan toch niet geëvenaard worden.
Dus waar hebben we het nog over.

Ik zag Yolanthe er trouwens vandoor gaan met een smurf. Die vader Abraham is bezig haar relatie kapodt te maken.

Pierre Kartner is de antichrist. Wat een verschrikkelijk arrogant en talentloos kutventje.

lekker boeiend allemaal, SF boeit niemand, laat lekker die Sieneke opdraven, hoop dat ze er een mooie camping tour carriere aan over houdt, kan die drentse mongool Rinus er een liedje over schrijven, en is SBS loving nederland weer happy.. *weer aan het werk gaat*

en terecht, suffer it

Wanneer ze niet ontbeft was geworden door M Weber, had ze in dat doorgestoken kaart zooitje toch niet dat vakantiereisje mogen maken, wat een schertsvertoning, die gozer op uwband met zijn engelse cover is xxx beter en heeft nog een knappe stem ook, maar ja is geen vriendje die met zijn ster omhoog staat, dus geen kans.

Ze is zo gewoon gebleven, dat wel.

Alles en iedereen met succes moet kapot!!

Laten we nou aardig zijn vooral tegen de smurfenvader straks schrijft hij niets meer en stuurt de smurfen op ons af door de waterkraan. Want waar komen zij anders vandaan? Het gaat toch al lang niet meer om het winnen alleen het meedoen al is een hele eer. Eindelijk een lied op het nivo van de vorige winnaars alleen zit Nederland niet bij de landen die op elkaar stemt uit sympatie! Meid ga ervoor en laat ze eens wat zien daar! Bijvoorbeeld je tieten ofzo!

Hij lijkt echt op grote smurf!

Maar serieus; Wat hebben we nog te verliezen?
De laatste jaren was het niet best.
Songfestival moet het tegenwoordig hebben van extremen. Dus waarom niet deze variant.
Ik juich het toe.
NL-talig, truttig, buurmeisjes type.
Het doet niemand kwaad.
Ovr de toppers was ik minder te spreken vorig jaar!

Niets van aantrekken hoor lieve Pierre en Sieneke. Reaguurders bedoelen het niet zo slecht als ze schrijven. En diegenen die het tóch vervelend bedoelen zijn gewoon jaloers op jullie succes. Moet je je niet aantrekken. Doe gewoon je ding en blijf positief, dan komt het allemaal goed in Noorwegen.
.
*de knaller als ringtoon instellen doet*

Wat is er onder de gordel aan kutmuziek omschrijven als kutmuziek, omhooggevallen, wereldvreemde zeikstraal ?

Mensen die dit Bagger vinden hebben helemaal geen verstand van Muziek
Ik hoop dat ze de eerste ronde halen, en als ze winnaar worden dan moeten velen zich schamen, diep schamen, omdat ze hun eigen culturele bloed verkwanselen.
En als ze het haalt, dan mogen ze van mij al die mensen die het, geen leuk, en ritmies liedje, niet mooi vinden, voor eens, en voor altijd hun smoelen moeten dicht houden.
Want dit is een beter liedje, dan dat ze de afgelopen 40 jaren in Nederland hebben laten uitbrengen, op een Songfestival.
AL die criticasters, vooral in de Muziek wereldje, en Gerad Joling voorop hebben nooit iets op dat gebied gewonnen, dus die moet helemaal zijn bek dicht houden
SHA-LA-LIE, is ritmies vooral voor de dansers,de Foxstrot, of de Cha cha cha dansers een goed in het gehoor liggende liedje.
En vooral, iedereen die een beetje muziek gevoel heeft fluit dit deuntje graag mee.
Van krantenbezorger tot direkteur SHA-LA-LIE, SHA-LA-LA, SHA-LA-LIE,.SHA-LA-LA....

vader abraham bedoeld het waarschijnlijk goed
en het is een echt vader abraham liedje
maar dat wil niet zeggen dat we het maar moeten inzenden naar het songfestival
en die sieneke ach ze denkt door te breken met het songfestival
maar ik denk dat na het songfestival niemand ooit nog iets van sieneke hoort of ziet
ze gaat volgens mij der beginnende carrière om zeep helpen
stuur toch die dries roelvink naar Oslo wel enkele reis kaartje doen
wij van dries af en in Noorwegen zien ze maar wat ze doen

waar maakt zij zich druk om. als het om het songvestival gaat, kan je het toch nooit goed doen. laten al die mensen die commentaar hebben lekker de typhus krijgen en doe gewoon je ding.

...in de Muziek wereldje...
@ciater | 09-02-10 | 10:46

Alsjeblieft God, laat dit een troll zijn.

ciater | 09-02-10 | 10:46

"Want dit is een beter liedje, dan dat ze de afgelopen 40 jaren in Nederland hebben laten uitbrengen, op een Songfestival."

Eigen ramen ingooien 2.0?
Noem eens een GOED nummer uit NL op het Songfestival.
Hell, uberhaupt het songfestival..Is makkelijk op één hand te tellen dacht ik zo..Muziek is iets met passie, geschreven door de artiest zelf. Muziek is een statement maken, al dan niet een boodschap overbrengen.
* Zeppelin opzetten doet *

Heater van Samim werd ook een hit door een accordeon... misschien doet het draaiorgeltje het ook wel goed?
En wat was de keus?
Die jongen had een irritante harses met een dikke neger op de achtergrond. Die 6 horken met de multikul insteek zongen zwak. Dat nummer met die blokfluit was traag als stront. Die tokkie op het einde klonk alsof ze op 78 toeren zong...
Dan maar Sieneke denk ik dan.

Ik doe haar niet.

Shala-lie... The Netherlands : Zero points! Shala lie Sjala lah...
The Netherlands: we see you maybe back next year Sjala lie, Sjala la
En nu opgesmurft :)

Over twee weken is dit nummer al cult.

Sieneuke doet neuke.

Heb wel idee: Mangrove www.mangrovemusic.nl... *Beyond reality nog maar eens opzet*

huilie huilie... dat is even wennen dat internet. Krijg je ineens een feedback van je prestatie.

Schrale troost. Het is niet slechter als andere jaren en het hele songfestival is één grote facade.

Ook heel er jaren '70. Voor het juiste gevoel moet je de TV op mono zetten en het beeld op zwart-wit.

wat leuk "op volle toeren" is terug.... Chiel Montagne weer uit de mottenballen en we maken er een retro feestje van

Vader Abraham heeft al sinds de jaren 70 een hekel aan werkelozen, dat zou het reaguurdersvolk toch moeten aanspreken?
www.musicfrom.nl...

Dexter Morgan | 09-02-10 | 10:38

Die zanger Rinus is een Drachtster.. en sinds wanneer ligt Drachten in Drenthe???

Volgend jaar Lee Towers dan maar?

Lekker belangrijk allemaal.
Ik ben allang blij dat de toppers thuis blijven en ik lach de ballen uit mijn broek als Sieneke na tig jaar wel de volgende ronde haalt.
GO SIENEKE GO

Nederland doet het al jaren slecht.
Dat meisje op blote voeten was een fail, Linda Wagemakers was fail, Toppers huge fail, en nu dit.
Ach, bekijk het van de andere kant, Oostenrijk had enkele jaren terug ook een raar nummer, en werd 3e. Hoe gekker, hoe hoger je smurft.
Maar laten we Sieneke maar even laten voor wat het is, al dat gesmurf over het liedje...misschien als ze topless het podium op smurft dat we een kansje maken, al is dat met 17 jaar een riskante bedoeling. Hoewel sommige 16 jarige zich er aardig op afsmurven.

kom op meid incasseren en zakken vullen daar draait het tenslotte om jij kan er ook niks aan doen toch?????/wacht ff een muntje pakken kop of munt

kortom: ze gebruikt een jaar songfestival om haar eigen paupermuziek te promoten, slim van haar, maar niet zo eerlijk tegenover de rest van het land hé?
echt wat een grafkind.

Het songfestival was veel leuker toen het nog een homo feest was. Als tokkie feest kan het gewoon niet door.

Leuk, na 30 jaar weer een ECHTE oerhollandse inzending, nog wel met draaiorgelbegeleiding.Ge-wel-dig!! Ik mag hopen dat al die criticasters stikken in hun dedain en volksvervreemding.

@Sendis | 09-02-10 | 11:12: oerhollands... dat zijn klompen ook. Ga jij op klompen naar je werk? Muzikale kwaliteit moet de norm zijn voor het Songfestival en daar ontbreekt het dit nummer totaal aan.

Ik zou de beste zanger van Nederland hebben gestuurd. Piet Veerman.
( zo..beste+zanger+Nederland+Piet Veerman geindexeerd door Google;-)

Sorry hoor maar ik vind het echt verschrikkelijk dit nummertje. BAH

Zou Sieneke nu kruis of munt zijn geweest?

Gezellig! | 09-02-10 | 09:59

Ik denk dat ze aan het kruis van Vader A. heeft gezeten.

En hier hebben we de Sieneke van 1981:
www.youtube.com...

Sieneke. Het lijkt me beter om stiekem via de achterdeur te verdwijnen, je mag de mijne gebruiken. Al dat commentaar is slecht voor je imago.

Trek het je niet aan Sieneke, alle songfestivalnummers en -acts zijn altijd waardeloos.

Avalon
Muziekale kwaliteit en Songfestival zijn de laatste 20 jaar twee zaken die wel heel erg ver van elkaar liggen.
Het komt goed in Oslo

Het Smurfenlied is destijds een wereldhit geweest in heel Europa.
Vertalingen in het Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans, Portugees, enz.
Je hoefde maar in een willekeurig land even een eettentje of een winkel in te lopen en het gesmurf kwam je tegemoet.
De zakportemonnee van De Vader werd al heel gauw te klein om al dat geld op te bergen, dus het is niet erg onlogisch dat hij dacht, hee dat lukt vast nog wel een keer.

Ik vind het een geweldig nummer! Zalig om mee op te staan, mee te gaan slapen....noem maar op. Alleen jammer van de ietwat simpele tekst, de waardeloze compositie en het feit dat Sieneke de toon 90% van de tijd nét niet haalt.

@Therapietje | 09-02-10 | 11:30: eerste zin klopt. In die traditie past Sieneke helemaal!

Er is toch niks mis met dat meisje? Ze kan zelfs wel goed zingen. Het is alleen dat nummer. Dat we Europa in gaan met zo'n duf liedje. Maar verder meisje wel ok.

Zeer terecht, onder kritiek lijden heeft ook nut, je wordt je nl bewust waar je mee bezig bent.

17 jaar!? Ze lijkt verdomme bijna 40!
Doe es snel zelf kleding uitzoeken enzo.

@ ciarer

U ontbijt ook zeker nog steeds met Nutrilon? Het is wel duidelijk dat uw muzikale ontwikkeling nog in de kinderschoenen staat.

"Het is echt onder de gordel. Het is niet aardig, zeker niet tegenover mij."

Uhmm, hoe moeilijk is het om te begrijpen?? het is een kudtnummer, het was een kudtnummer en het zal altijd een kudtnummer blijven.
Oh.. en bedankt hé Vadertje Abraham... we staan WEER voor lul in Europa, eerst door de kop van bakellende, en nu dankzij jou.

Vind de kritiek een beetje buiten proportioneel. Ok het nummer is niks maar het dieptepunt hebben toch echt vorig jaar gehad met die drie vatsige b-artiesten van middelbare leeftijd in hun lichtgevende glitterpakjes en een verschrikkelijk kutnummer. Gelukkig vond de rest van Europa dat ook en werden ze laatste.
Alleen omdat, de roddelpers (lees: Alber Verlinde en co) en zij, elkaar goed kennen van de cocktailparty's waar half bekend Nederland het doet met elkaar, werden zij vorig jaar niet zo afgemaakt als Sieneke en vader Abraham nu.

Hij moet het gewoon bij zijn smurfen houden.

Hij moet het gewoon bij zijn smurfen houden.

En ze hebben gelijk ook! Het is gewoon een prima kudtlied voor een kudtliedjes festival. Gewoon helemaal niets mis mee. Zijn een hoop mensen die daar lol aan beleven, en de rest moet maar lekker de andere kant op kijken. Zelf Marianne Weber vind ut goed, dus waar hebben wij het als gewone stervelingen dan nog over?


Geef ut kind een breek zeg, ga d'r maar aan staan met 17 jaar!

Sieneke - veul
Vader Abraham- veul
Onbeschrijfelijk kudtnummer- veul
Songfestival ook - veul

Conclusie: dit hele gebeuren - heel heel veul
Geef het nou gewoon op, we kunnen het niet!

positief punt van mijn kant: dit is het beste nummer dat we in járen op het songfestival hebben gehad.
negatief punt van mijn kant: ook al is dit het beste nummer dat we in járen op het songfestival hebben gehad, het blijft een kudtnummert

Ik zou haar doen.

Hoe moet je aardig zijn tegen Vader Bram als hij zo'n achterlijk nummer schrijft. En laat Sieneke lekker gaan zingen op het Songfestival. Dan weet ze ook wat afgaan is. Dat is echter niet haar schuld, maar van de beleidsbepalers bij de TROS, die er een persiflage van maken.

Wat mij betreft mogen opa Smurf en Sieneke eerst gaan oefenen of ze door een waterkraan kunnen.

Ik heb niet gezegd dat ze mij mag vertegenwoordigen hoor, als het aan mij lag liet ik textures daarheen vliegen

Ach, Vader Abraham heeft toch ook een reputatie omhoog te houden qua diepzinnige teksten... Nou maar hopen dat Sieneke zich aan zijn adviezen houdt...
www.allthelyrics.com...

Kansloos,... denk er serieus over na te emigreren die niet meedoet met een dergelijk chronisch fiasco.

kind is 17, lijkt wel dertig, NEXT en mijn belastingcenten voor dat bagger festival wil ik ook graag terug.

Toch zouden deze titels van de hand van Pierre Kartner tot de verbeelding van sommige reaguurders moeten spreken:

In 1974 maakte hij een carnavalsliedje "Den Uyl is in den olie", waarin hij kritiek leverde op Joop den Uyl.
In 1975 "Wat Moeten We Met De Arabieren Hier" (de man is een ziener!)
In 1976 door "Het Leger Der Werkelozen".

Nix van aantrekken Trieneke, is een leuk liedje en je gaat zeker winnen.

*zelfmoord pleegt*

achja, dat heb je met al die aanloopo's natuurlijk. Kan me voorstellen dat die Sieneke daar gek van wordt.

Trouwens, het nummer blijft in je kop zitten en ik vind het origineel nog BETER (jaja, FUCK albert V) dan die van Sieneke!!!

"Het is niet aardig, zeker niet tegenover mij."
Wat een narcist is die man....

"Het is niet aardig, zeker niet tegenover mij."

Ja hoor Vader, jij bent de zieligste.

brommerpech | 09-02-10 | 13:04

Ik had nog niet ge-F5-t. Maar volledig met je eens :-)

-weggejorist-

Ik heb allang de hoop opgegeven dat ons land ooit nog goede muziek voortbrengt. Bedenk wel dat als je Sieneke's muziek 'slecht' vindt, je daarmee impliceert dat er betere muziek is in NL.

Sieneke heeft wel een enorm huilerig plee-gezicht. Maar goed, daar kan ze verder niks aan doen en het meiske doet wel haar best. Maar wie heeft ooit bedacht om vader Abraham hier voor te vragen? Kan er echt geen serieuze producer een goed mooi nummer maken in Nederland?

we gaan voor de finale zegt kartner maar ja die is ook dement , kan die ook niks aan doen .

is die nog maar 17. Ze heeft een kop van iemand van 30.
Kalamazoo | 09-02-10 | 10:00
17 jaar!? Ze lijkt verdomme bijna 40!
usefulidiot | 09-02-10 | 11:49

Bijna 10 jaar ouder in bijna 2 uur,.... het gaat hard met haar!

Iemand afbranden is zooooo makkelijk, maar zelf een lied componeren ? Ik vraag mij eerlijk gezegd af wat heeft het
SONG-festival nog met zingen te maken, volgens mij gaat het voor 95% om theater!!!! Gewoon niet meer mee doen.

Ze zet ONS straks ALLEMAAL voor lul op dat songfestival, maar daar hoor je 'vader Abraham' niet over, die zit alleen over zichzelf te zeveren.

Ach ja, misschien is de kritiek op Vader Abraham niet geheel terecht: die man doet gewoon wat ie doet: kinderliedjes schrijven. Diegene die 'm gevraagd heeft een lied voor het songfestival te schrijven, DIE zou afgefakkeld moeten worden.

Ja ja, blabla, boeien? Als je in het artiestenwereldje zit en je kan het niet handelen dat mensen over je heen schijten dan moet je gewoon wegwezen. Marylin Manson kreeg ooit grote stukken graspollen en van alles naar zich toe gesmeten. Kijk, dat is pas ellende. Dus als je er niet tegen kan: optiefen.

Ik vind het sonfestival so wie so waardeloos. maar vind dit nummer nog niet eens zo gek. Vergeleken bij die eikels die verleden jaar met zoveel bombarie naar Rusland zijn gegaan en daar werkelijk niets hebben gepresteerd, geef ik dit deuntje meer kans. En volgens mij lopen er veel gefrustreerden rond in NL die dit succes maar wat graag misgunnen. Die nicht van een Albert verlinde ten top!

Ik vind het maar sneu voor dat meisje. Ze is de onschuld zelve en iedereen walst maar over haar heen alsof mensen daadwerkelijk denken dat hun mening er toe doet. En verder niet nadenkend over wat het met zo'n meisje doet.
Maar als 17 jarig meisje met een burn-out haal je ook wel de publiciteit. Want blijkbaar is dat het enige waar het songfestival om draait. Nieuw albumpje hier, nieuw albumpje daar. En waarschijnlijk zijn er een boel mensen die wat geld binnen schrapen over de rug van een onschuldig, naïef kamp meisje.

Belachelijk en onterecht, al die kritiek en inderdaad ook onder de gordel. Het liedje is heel mooi, veel liedjes van Pierre Kartner zijn niet voor niets graag door grote, internationaal beroemde artiesten op de plaat gezet. Overigens jammer dat de Engelse versie niet naar Oslo wordt uitgezonden. Die is in een woord schitterend, dus aan het liedje ligt het niet.

Het meisje kan best zingen, maar het nummer.. vreselijk, misschien wel vreselijk genoeg om te winnen. En pierre moet niet zeuren, hij zet zichzelf toch voor schut met zo'n nummer wat men in de jaren 70 blijkbaar nog wel wat vond. Pierre, wakker worden, we leven nu in 2010.

17? Die moeten ze gewoon naar het Junior Songfestival sturen, daar hoort dit nummer ook meer thuis.

En tsja, als ze 17 is en al een kappersopleiding heeft gedaan, dan verbaast het mij niks dat ze een beetje zwakzinnig is en niet zo goed tegen kritiek kan.

Wie als 17 jarige van deze debiele carnaval hoempapa muziek gaat maken, verdient niets dan kritiek !

Ja sorry Aab, moet je maar niet zo'n beschamend kutnummer schrijven. Smurf.

Sieneke moet dan toch ook niet zo'n nummer gaan zingen. Ze zou het moeten weigeren en een ander nummer opeisen. Schande voor Nederland!

Een buitenlander die vier dagen niet het nieuws in NL heeft gevolgd, snapt hier he-le-maal geen fuck van.

Ik snap er geen zak van maar, fuck it! Go Sieneke!

"zeker niet tegenover mij".... OMFG! Wat een narcisme...

EPIC FAIL!
Wanneer houden we een keer op om mee te doen aan die zogenaamde Europese samenhorigheids troep.

Bespaard je zoizo al een afgang...

Maar ja erger dan 2 homo's en Rene Froger in een verschrikkelijk glitterhomopakje kan het niet worden toch ??....

In een land waar Nick, Simon en Jan een Mercedes kunnen rijden met hun geneuzel is Sieneke een frissen en fruitige artieste. We luisteren niet allemaal naar de Mattheus Passie en dat is prima. Het plezier dat Bauer en Rieu de huiskamers inbrengen is fantastisch. Verder houdt de zg herkenbaarheid van het liedje op bij de grens (inclusief de lol in deze stijl, die is lokaal!) en maak ik bezwaar tegen het woord 'kop'. Wat ABN betreft kan dat niet en verder lijkt het me provinciaals woordhebruik.

Waarom doen we uberhaupt nog mee???
Het gaat al lang niet meer om het beste liedje!!!!
Een grote poppenkast gedoemd om te mislukken.
En Sieneke, jij kunt er ook niks aan doen jij bent een slachtoffer in een corrupt spelletje.

we hebben al zingers genoeg, ga maar gewoon werken, of koken

Ik ben verliefd op jou
Daardoor vergeet ik alles gauw en weet ik het niet meer
Shalalie shalala, shalalie shalala Shalalee shalala, shalalee shalala

Zo gaat het ongeveer

Zeker tegen hém niet? Dus niet erg voor Sieneke (of hoe Helmonds slimste ook mag heten) maar juist voor vader Abraham? Djiezus krijst!

Songfestival?

Vader Abraham heeft ongelooflijk veel talent...om mega-irritantzuigende kudtliedjes te schrijven. 1000 zweepslagen! Ach en Sieneke, dur zit vast geen kwaad bij - ik wens haar alle goeds.

Met Sieneke is totaal niets mis maar het is gewoon dat gemodificeerde smurfenlied a la 2010. Het had net zo goed tralala of zo kunnen zijn: futloos, kleurloos en inhoudsloos.
Waarom geen buitenlandse songwriter en teksten gewoon vertalen trouwens ?

alsof je dat niet wist domme heoer ga is bier halen en stop met zingen

www.youtube.com...
Deze uitvoering is toch heel wat beter uit te houden.

De enige die vader Abraham serieus neemt is hijzelf.

damn, wat hobbelt die tros achteruit zeg, eerst 'dit was het nieuws' die 1,3 miljoen kijkers trok van de buis halen, en nu die smurfentamper een liedje laten schrijven en laten laten zingen door een maagdelijke puber, nee ik ben klaar met de tros... en vader abraham...en zijn smurfen..en het songfestival... bah...

Ach ze maakt meer kans dan die relnichten,

en de serieuze inzendingen haalde de finale niet eens, dus kunnen we dit best proberen

Tietjana staat nu op Boulevard te vertellen dat het doorgestoken kaart was. Duh.

Het nummer is gewoon gejat van Gert en Hermien.

Het liedje van Sieneke is uitstekend geschikt. Het Europees Songfestival is namelijk gewoon een aflevering van bloopers.

Ik vind het echt een rotnummer, maakt niet uit hoe het gebracht word het klinkt toch niet. Ofja, je moet er van houden natuulijk...
Sieneke is 17 jaar, na het songfestival hoop ik van haar te horen met betere nummers!!! Zelf zingt ze supergoed en ze ziet er tenminste normaal uit. Voor de mensen die zo zeiken over haar kleding, dat ze er ouder uitziet ofzo...niet alle jongeren zien er hoerig uit!!!
Het zal geweldig zijn als ze nu wel doorgaat, beter dan shine en al die andere oh zo geweldige mensen. Ik vind het lied zelf niks maar Sieneke wel goed dus GOOO SIENEKE!!

Ahhh geerruuummm arme meid.. wil je een tissuetje?

he psstt.. wat een kutnummer trouwens

Een Marianne Weber-kloon, compleet met zij-sluit-zij-sluit-danspasje. Mijn god wat een aanfluiting. Een "vak"jury die per lid met IEDEREEN wel een touwtje heeft, dus onpartijdig aan me hoela. Een keus die opa Abraham moet maken. Alle respect voor de man, maar een stijl die van deze tijd is kun je dus meteen vergeten. En och wat is het toch erg als "we" WEER in de onderste regionen van dit kulspektakel uitkomen. En het leukste! We betalen het allemaal in de vorm van belastinggeld. TROS, met recht de grootste familie van Nederland.

Jongens please, gedraag je... Het meiske is nog maar 17, waarom haar zo afkraken.
En waarom hem zo afkraken? Uit jaloezie? Ik denk dat geen van jullie lafbekken ooit zoveel poen bij elkaar vergaart...

Where the neuq is Rinus?

Je maas tof Sieneke!

Wacht even.. die gasten hebben dus ECHT niet door dat hun kitscherige tokkie-muzak door slechts een klein deel van de *Nederlanders* wordt gewaardeerd. En op een *Europees* festival dus al helemaal niets te zoeken heeft.

We hadden gewoon "zachte g, harde l" moeten inzenden. www.youtube.com...

EN ze lijkt nog veels te veel op Albayrak ook!!!

Ik háát het om te zeggen, maar dit nummer kon het nog wel eens tot de top 10 schoppen. De Nederlandse Beschaming wordt een pluskudotopper!

Heeft het kabinet er al een schriftelijke verklaring over afgelegd?
Komt er een debat over?
Wat is het standpunt van Balkenende over het lied?
Hij is een smurfenfan! Hij voelt zich zelf Grote smurf!

Vader Abraham, schrijver van het nummer, voelt zich ook beduusd. "Ik ben nog een beetje doorgedraaid van alle maffe opmerkingen. Het is echt onder de gordel. Het is niet aardig, zeker niet tegenover mij."

Hahahahahahaha, zielugh

meestal betekend het songfestival het einde van je carriere.. zij moet er niet mee beginnen, want die carriere kan ze wel schudden zo

Dacht eerst dat het de 2-lingzus van Mariette Hamer was...

Ik gun het alleen voor Sieneke dat het een succes voor gaat worden.
Leuk en fris meisje, misschien helpt dat.
Het is in ieder geval de beste uitvoering van het nietszeggende liedje.
Alleen jammer dat die tuthola Marianne Weber er ook weer aanhangt.
We'll wait and see...................

En sinds wanneer moet het nummer goed zijn om te winnen?

Het is toch triest.
Een 13-jarig meisje wil alleen de wereld over zeilen en de juiste instanties stoppen het idee omdat men eerst wel eens wil zien of ze er wel klaar voor is, en heel Rechts Nederland valt over de instanties en de rechtelijke macht over het om zeep helpen van een meisjes droom.
Een 17-jarig meisje, die al een beetje meer in de wereld staat, een haalbare droom heeft waar haar opleiding ook niet onder hoeft te lijden, wordt door diezelfde rechtse rakkers die eerder commentaar hadden op de instanties nog veel harder de grond in getrapt dan de instanties deden met het 13-jarige meisje.
.
Wat was dat ook alweer met hoofd boven het maaiveld uitsteken? Wat was dat ook weer met iets bijzonders willen doen? Het blijkt wel weer dat de rechtse medelanders eigenlijk niets anders zijn dan verbitterde jammerende dwazen die hun dromen lang geleden hebben zien vliegen, al waren ze allen een Al Bundy met een droom van een voetbalcarriere, of een Peggy Bundy met een droom van het trouwen van een succesvol man.
.
Als ik al last zou hebben van plaatsvervangende schaamte, dan was het wel vanwege de rechts-elitaire zeikstralen die alles beter denken te weten.

Het is zo jammer; Er zijn genoeg artiesten in ons land die iets goed zouden kunnen schrijven voor het songfestival. De lat ligt echt niet hoog, het hoeft niet al te origineel te zijn, het hoeft geen klassieker te worden....Het moet gewoon een goed product zijn, gemaakt door een goed team. Ik weet niet wie er verantwoordelijk zijn voor onze inzendingen, maar ik weet wel dat ze al enkele decennia aan vervanging toe zijn en een paar zweepslagen na verdienen wegens het te schande maken van onze natie.

@ Iskander, ik dacht dat linksvoelenden het niet zo op generaliseren hadden? Of gaat dat alleen over medestanders en minderheden die beschermd moeten worden?

basderooy | 09-02-10 | 23:19
Neen, generaliseren kan goed gebruikt worden om een punt te maken. Ik had natuurlijk kunnen stellen dat dit niet voor iedereen geldt, maar dan wordt het toch al niet korte stuk tekst dusdanig langer dat niemand het meer leest. Bovendien past het in de rethoriek die hier over het algemeen gebezigd wordt wanneer het over die anderen gaat, dus moet men het hier ook wel kunnen begrijpen wanneer ze op eenzelfde manier geadresseerd worden.

@Kartner is iets ouder, maar ziet er inderdaad goed uit.

Hihihi, voor al die SF haters,waar maken jullie je druk over ?? Het songfestival was ruk, is ruk en zal altijd ruk blijven en wat onze inzendingen betreft dat is wordt gewoon alsmaar beroerder.

Alsof de winnaars van de afgelopen jaren nog bekend zijn. Ik zag toevallig RTLBoulevard waar Sylvie van der Vaart beweerde dat de meerderheid van de Nederlanders van Nederlandstalige muziek houdt... Mensen die dat denken horen ook niet te stemmen.


Verder schaam ik me dat ik RTLboulevard heb gekeken, maar het was maar een klein stukje.

@ Iskander.
Aha, zij doen het, dus ik mag het ook! Wel laat ik dan voor mezelf spreken, ik ben redelijk rechtsdenkend maar ben zeker geen jammerende gefrustreerde dwaas. De mensen waar jij op doelt zijn meer Wilders-stemmers dan werkelijk rechtsdenkenen. Ik hoop dat je het verschil kent.

IS DIE 17 !? Ik dacht dat ze rond de 30 was.
Is er niet zoiets als leerplicht? 17 en nu al kapster..

Sieneke lijdt onder kritiek? Ik lijdt onder dat liedje (dat zuigt erger dan een vacuumpomp). Staan we dus quitte.


Als je dit nummer in Afghanistan speelt dan vlucht de Taliban vanzelf het land wel uit.
Is het dus nog ergens goed voor..

basderooy | 09-02-10 | 23:30
Nee, het is eerder, als je het niet naar jezelf toegeslingerd wil zien worden, moet je het misschien zelf ook maar niet toepassen. Maar goed, ik weet ook wel dat het incasseringsvermogen niet al te groot is. Het Grote Voorbeeld Wilders laat namelijk ook altijd maar al te goed zien hoe weinig incasseringsvermogen hij heeft. Iets met demoniseren enzovoort.

Kunnen we Vader A niet gewoon een Beatrixstatus geven. Het is allemaal ruk maar we zeggen dat het 'bij nederland hoort'.

@Iskander | 09-02-10 | 23:49

Jammer dat jullie deze discussie nu voeren.
Had dit liever op reaguurders prime time gezien.


Maar iig alvast bedankt......

P.S. Ik sta aan uw kant (dus begeef mij eigenlijk op een eilandje tussen beide)

@Uncle Leo | 10-02-10 | 00:09

LOL, bij deze is dus iedere "nederlander" die geld binnen zou halen voor B.V. NL iemand die in aanmerking kan komen voor de Beatrixstatus?

Jammerlijk genoeg loopt dit land er van over......

[fatsoensnorm]Zeventien jaar, lijkt veel ouder. Maar ze is en blijft zeventien. Een beetje nuance en peïteit is geboden lijkt me.
[/fatsoensnorm]

Een land krijgt de vertegenwoordigers die het verdient, in ons geval dus Vader Abraham a.k.a. Pierre K. en - for crying out loud - Sieneke, zo weggerukt achter de kassa bij Albert Heijn ihatealbertheijn.wordpress.com... en te dom om te poepen, zingt als een camper-slet met het zaad van haar achterneef nog tussen de tanden en ziet er ook zo uit. Accepteer het nu maar, we zijn en blijven het land van de Tokkies. Er is een Culturele Revolutie met bijbehorende zuivering voor nodig om daar wat aan te veranderen en daar hebben de beschaafde semi-intellectuele heethoofden op deze site de "guts" niet voor en ook helemaal geen zin in. Want waar zouden wij zijn zonder deze Tokkies? Voelen wij ons niet beter dankzij hen? Verheven, superieur. Leve Pierre, leve Sieneke!

Correctie, ze is dus kapster. I rest my case...

Iskander | 09-02-10 | 23:08
Eigenlijk heb je helemaal gelijk. Sandra Kim loog over haar leeftijd (zei 18, was 14) toen ze in de jaren '80 het festival won. Ze wordt nu op haar 40ste nog steeds achtervolgd door het songfestivaltrauma met J'aime la vie...

Ik gun Sieneke het allerbeste voor haar zangcarriere hoor, maar nu wordt haar levensloop bepaald door de TROS, Vader Abraham en Marianne Weber. Dat gun je een jong talentje toch niet? Gelukkig is Laura minder goed te achtervolgen in haar zeilboot.

En dan mag ze hopen te winnen, ze staat er niet bij stil dat de rest van haar leven strak staat van Shalalie en draaiorgels, dat ze 12 keer in de week mag gaan zingen tot haar pensioen. Waarom denk je anders dat Getty Kaspers (zangeres Teach-In) in Zwitserland is gaan wonen...

Sieneke lijdt onder kritiek ?
.
Wij lijden onder Sieneke.
.
Is er dan helemaal niemand te vinden, met genoeg grijze cellen, die even fijntjes opmerkt..................het feit DAT we haar kunnen sturen met DIT lied hoeft niet te betekenen dat we het ook moeten doen.

Woelige Wimpie | 09-02-10 | 09:57
Jij vindt het wel prettig dat iemand van 17 er uitziet als iemand van 37? Dan mag jij d'r inderdaad doen.

OoO | 10-02-10 | 01:19
Misschien omdat Getty Kaspers een Duitstalige achtergrond heeft?
.
Verder geef je juist heel duidelijk aan waarom iemand die 14 is beschermt dient te worden tegen zichzelf. Iemand die 17 is, is ook nog niet geheel volwassen, maar is al wel een erg crusiale leeftijd voorbij. Of het Sieneke kan blijven achtervolgen tot het einde der tijden, zal de tijd moeten leren, al vrees ik dat met de hoeveelheid verbitterde, niemand iets gunnende concervatieve mensen in Nederland, ze ook beter af is buiten Nederland, maar daarvoor hoeft ze niet eens naar het Songfestival.
.
En betreffende Laura, ik dacht dat het juist de bedoeling was dat ze werd achtervolgd. Daarnaast is er natuurlijk de dag dat ze weer terugkomt van haar reis. Kan ze de rest van haar leven de term zeilmeisje (of erger) aanhoren en op haar 18e zichzelf afvragen waarom haar moeder echt niet meer met haar wil praten.

Zal je zien dat Lieneke van de halve finale door mag naar de finale en dan nog 6e wordt.

Zie je nou wel dat het een stelletje linksche allochteaunenlikkersch zijn bij P@W en DWDD.
Alsch Sieneke niet een reaumblank meiske was geweest maar een kleurtje had gehad en fatima had geheten had ze gisteren aan tafel gezeten bij die volksverlakkersch en landverradersch en had ze meaugen zingen
allahliallahla.

Hou nou toch eens op met die europa verheerlijking...pompiepompiedom

belachelijke onzin, @ikbendries moet naar het songfestival!

Ow. Dus: je produceert een ronduit kudtnummer, krijgt daar forse kritiek op (en terecht), en dat is dan "niet aardig zeker niet tegenover hem"? Jezus man, kom van je zelfbenoemde voetstuk af...

Gewoon laten remixen door Armin van buuren of Tiesto en het komt wel goed..;)

"Al die kritiek doet echt wat met me"
Nou, doe er dan wat mee!

"Na het Songfestival komt er een Nederlandstalig album"
Ja en? Een hele directorie vol vol met die rotzooi. Kun je nauwelijks een album noemen.

"Ik ben nog een beetje doorgedraaid van alle maffe opmerkingen. Het is echt onder de gordel. Het is niet aardig, zeker niet tegenover mij."
Juist tegenover jou is het aardig Vaders, dankzij u zitten we opgescheept met een walgelijk nationaal muziekaal erfgoed. Mag ik u even herinneren aan het smurfenlied: een stuk muziek waar ik zo mijn lidmaatschap van de mensheid voor die van Klingon, zou inleveren!?!

wat de neuk @ spelfouten!

Hebben jullie geen eindredactie, of mensen met gezond verstand?
met het aantal berichten dat dagelijks op SN komt kun je me niet vertellen dat jullie te weinig tijd hebben om de boel te checken toch?

ZSU-23-4 > Net zoiets als jouw spelling en grammatica dus?

Wat weet een 17-jarige kapster nu van de echte wereld. Haar mee laten doen aan het songfestival is net zo idioot als een 14-jarige de wereld rond laten zeilen.

"Doet me echt wat" carrierechange, Sieneke?

*schaamt zich NL-er te zijn tijdens songfestival*

Ik lijdt onder Sieneke, maar daar wordt niet over gepraat


Laat Sieneke met rust !!

Save Sieneke.

Songfestival? Songfestival? eeh dat is toch iets van vroeger? Zo'n live programma waarbij landen elkaar waarderingspunten mochten geven? En waarbij voordat de meeste punten aan de meest belangrijke zakenpartner werden gegeven elk land een liedje mocht zingen?
Ik wist niet dat daar nog echt mensen naar keken?

hij is wat beduusd doordat het allemaal onder de gordel is.welkom in Nederland ,het land van smaak en stijlloosheid.alleen al dat een Jan Mulder gewoon dagelijks op de buis komt zegt al genoeg.na alles wat dit lage sujet geuit heeft op de buis.

Het is niet aardig, zeker niet tegenover mij.Dat dat arme kind beledigt wordt is tot daar aan toe, maar vader Abraham beledigen dat is werkelijk onvoorstelbaar.Wat een vreselijk halfgekookt ei,getver!

Sienster ik smeek het je, niet nog meer liedjes.Ik denk niet dat we dat aan kunnen!

Ik meen me ter herinneren dat Vader Abraham door de "experts" ook zo is afgezeken met zijn Smurfenlied. Het was en is nog steeds wel één van de grootste Nederlandse succesnummers, in vele talen uitgebracht.

Ik ben geen fan van zijn liedjes, maar Kartner heeft wel mijn respect.

17 jaar oud?
47 zeker!

Ach jee, haha.

ik lijd aan een zware lul en balzak.das ook zwaar.zo zie je maar.
ieder mens heeft weer wat .ieder mens heeft zn eigen kruis.
en ik heb toevallig een zwaar kruis.

wie van de twee is sieneke??

Kartner, die tijdens het commentaar na de show zichzelf en het nummer roemde als "het komt van de schrijver van het smurfenlied en het kleine café aan de haven, dus moet het wel goed komen.... sure Pierre, drink je nog steeds zoveel?

Kartner's laatste successen waren ergens eind jaren 70 en stuk voor stuk hoempapa carnavalsnummers van het caliber rijmelarij van lik m'n vestje.

Dit kapstertje had gewoon moeten blijven knippen, want zangtalent is ook niet iets waarmee ze rijk bedeeld is, en Kartner had allang moeten snappen dat zijn glorie inmiddels werkelijk vergaan is.

kind maak eerst je kappersschool af dan heb je altijd nog wat

shine was beter dan deze rommel ;s

RSS Feeds

Digi Sp!ts archief