Vrijwel de hele Voorburgse gemeenteraad is gisteravond woedend de zaal uitgelopen nadat Ehsan Jami voorstelde hoofddoekjes te verbieden op scholen in Voorburg en Leidschendam, meldt de Telegraaf.
"Wat een schandelijke vertoning van deze idioot!”, zei Hans Peter Klazenga van Gemeentebelangen. "Het is de zoveelste keer dat dit kind, want dat is het nog, bezig is te stigmatiseren. Alle mensen die een hoofddoek dragen zijn volgens hem terroristen. Het enige dat hij doet is Wilders napraten, zonder cijfermatige onderbouwing en zonder dat het van toepassing is op onze gemeente. Ik hoop dan ook van harte dat Wilders hem een geweldige PVV-kandidaat vindt, want hier zijn we klaar met hem”.
Het betoog van de nieuwe PVV'er ging ook de fracties van de CDA, PvdA en de VVD veel te ver.
Reacties
hier nog een
Mr. Burn | 04-11-09 | 11:46
Weglopen is altijd de eenvoudigste optie. Is Geert zelf trouwens ook goed in.
Henry | 04-11-09 | 11:47
Vrij normaal voorstel toch ?...
MichieldeMuiter | 04-11-09 | 11:48
Wat een correcte mensen zijn dat zeg... *kots*
Fleauxe | 04-11-09 | 11:48
-weggejorist-
G-ew-el-di-g | 04-11-09 | 11:48
Moslim af en nog steeds hebben we last van hem ...
Polderdandy | 04-11-09 | 11:49
emo typje die Hans
Causa Sui | 04-11-09 | 11:49
Hij deed een VOORSTEL. Daar kan je dan ook normaal op reageren ipv hem de zwarte piet toespelen.
polt | 04-11-09 | 11:49
Jammer genoeg komen ze altijd weer terug.
RGB | 04-11-09 | 11:49
prima voorstel, als we met de komende verkiezingen goed stemmen kon dat wel eens gebeuren!!
gerda456 | 04-11-09 | 11:49
Wacht even... Jami is PVV'er geworden? Ik moet meer F5en.
die ene van daarzo | 04-11-09 | 11:50
Geert is knaettergeak als hij met die Jami in zee gaat.
fuckje | 04-11-09 | 11:51
Alhoewel ik voor de afschaffing van publiek onderwijs ben en afschaffen van het duurste ministerie van het land is er best iets voor te zeggen op openbare scholen geloofsuitingen van onderdrukking te verbieden. Het is in ieder geval een standpunt dat aandacht verdient, al is het maar omdat deze geuit wordt door een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger. Hans Peter heeft blijkbaar niet zoveel op met democratie, behalve als 'ie zelf gekozen moet worden.
_ILT_ | 04-11-09 | 11:51
Napraten, stigmatiseren en geen onderbouwing voor het betoog, dat zou ook zomaar een beschrijving kunnen zijn van een politicus van de PvdA, GroenLinks of D66. En landelijke politiek bedrijven via de gemeenteraad, dat is uitgevonden door de PvdA.
OversteKarremans | 04-11-09 | 11:52
Een voorbeeldige PVVer dus! Zo mogen er nog meer zijn.
Een soort modern mediageil gospelkoor is dat PVV met Wilders als voorzanger.
MoGeust | 04-11-09 | 11:52
Je kan mij niet vertellen dat je voor de lol met een hoofddoek loop, dus verbieden.
laaf | 04-11-09 | 11:52
ik zie alleen een zeer beknopte weergave van het voorstel terug in dit artikel.
Niks mis met korte berichten, maar linken naar de bron is wel prettig en een kleine moeite.
Gooit het voorstel online met pdf alert desnoods.
Dan kan de burgerdemocratie er mee aan de slag.
Nu weet ik niks meer dan dat de relnicht er in is geslaagd om mensen uit hun tent te lokken.
2emeREP | 04-11-09 | 11:52
Henry | 04-11-09 | 11:47
Als Wilders uit een debat loopt is het ondermijning van de democratie, schaamteloos, belachelijk, "je verlaat nooit de politieke arena" etc. etc.
Dat is natuurlijk helemaal anders dan wat hier gebeurd, of niet?
waarisdelol | 04-11-09 | 11:53
Op meerdere scholen in nederland zijn hoofddoekjes in de klas verboden, al jaren! Selectieve verbazing dus, of niet op de hoogte wat er in den lande gebeurd.
kaiser Wilhelm | 04-11-09 | 11:54
Vooral het gebruik van het woordje "we" door geciteerd nitwit geeft toch wel te denken. Wie is "we", en waarom vindt "we" dat? De antwoorden liggen voor de hand maar het zijn juist deze antwoorden die door dit soort mensen ontkend worden. Gevestigde orde, het cordon sanitaire, etc.
_ILT_ | 04-11-09 | 11:54
Ik heb ook niks met deze ex moslim, maar ze moeten idd ALLE hoofddeksels op scholen verbieden. Je kamt maar gewoon je haren als je uit bed komt!
Wim-Lex | 04-11-09 | 11:54
Treurig ventje is het.
bagagedragers.wordpress.com...
Rollins | 04-11-09 | 11:54
Wat was het volgende agendapunt van de vergadering?
tederewillem | 04-11-09 | 11:55
Dikke -4 voor G-ew-el-di-g
Wilders is jammer genoeg wel de enige die wat durft in dit land. Met Pechtold loopt straks iedereen met een kopdoek.
Rezje84 | 04-11-09 | 11:55
Heerlijk, weer zo'n moron die zich aansluit bij de PVV, het gaat de goede kant op................. This party is going to self destruct in ............. seconds, wie gokt mee................
][e||fire | 04-11-09 | 11:56
Ehsan Jami heeft een dubbele agenda. Ik denk dat de PVV een grote vergissing begaat als ze met hem in zee gaan. Het paard van Troje zeg maar....
StijlvolRechts | 04-11-09 | 11:56
Wat jammer is, is dat Geert Wilders best wel sterke punten heeft, maar het zo ongelukkig brengt. De contstante drang om te provoceren staat mij totaal niet aan, terwijl ik het inhoudelijk wel op veel punten met hem eens ben. Ik voel me alleen een domme idioot als ik op hem stem. Zou niet weten waar naar uit te wijken, de overige partijen zijn al helemaal ruggegraatloze, slappe zakken.... keuzes.. keuzes
lamlul007 | 04-11-09 | 11:57
Eshan Jami is gewoon een slechte copycat. Hij ging pas kraaien toen Wilders het voortouw had genomen. Hij wil zgn. een pionieer zijn, maar hij is dus gewoon een slechte, slappe kopie.
Erikkz | 04-11-09 | 11:57
jami krijgt een links fatwa over zich heen.
ga zo door jami.
lamalullen | 04-11-09 | 11:58
In Turkije is het heel gewoon dat hoofddoekjes verboden zijn op scholen, waarom hier dan niet?
stuyterkuycken | 04-11-09 | 11:58
Wat is dat nou voor gelul? Er zijn zat moslimlanden waar het dragen van zo'n kopvod in openbare gebouwen, en dus ook scholen, verboden is. Waarom zou het hier, in een netniet-moslimland dan wel moeten?
Nlz® | 04-11-09 | 11:59
eshan jami is echt een vriendje.
laatse gekozen bij voetbal - check!
geen liefde van zijn ouders - check!
meisjes lieten hem links liggen - check
eindresultaat : een huilie
Johnny de Baas | 04-11-09 | 11:59
@ waarisdelol | 04-11-09 | 11:53
Neen, exact hetzelfde. Verkeerd handelen van zowel de Raad als Wilders destijds.
Henry | 04-11-09 | 11:59
In België hebben nota bene de socialisten net de hoofddoekjes op school verboden.
Bovendien mag niemand een petje op. Hoofddoekjes toestaan is discriminatie en racistisch.
Mark d'Aviano | 04-11-09 | 11:59
Ik zie weinig kwaad in een hoofddoek, maar volgens mij zijn petjes in de les ook niet gewenst, als een kind dat via een religie moet, gaat het maar lekker naar een religieuze school toe.
Maar dat is een beleid van een school zelf, en niet iets wat aangedragen moet worden door een nichterige ex-moslim.
Ploertendodert | 04-11-09 | 11:59
@ILT, u wilt onderwijs weer slechts toegankelijk maken voor de elite?
En nee, het meest geld gaat niet in 'beleid' zitten, maar in het financieren c.q. mogelijk maken van onderwijs. Als burgers de bijdrage die de overheid nu per leerling overmaakt aan scholen zelf zouden moeten gaan betalen dan kan de helft zijn kinderen niet eens naar de basisschool sturen (laat staan verder).
Maar goed, misschien bent u zonder onderwijs ook heel ver gekomen.
harry1588 | 04-11-09 | 12:00
Waarom denken de mensen dat ze in landen als Turkye waar de seculiere staat van Ataturk in naam wordt nagestreefd in skooluniformpjes en dito gedrag rondlopen?
william7055 | 04-11-09 | 12:00
Het verbieden van hoofddoekjes op de Atwerpse Athenea (= openbaar onderwijs) is een SUCCES-story over heel de lijn. De weggelopen moslimleerlingen schrijven zich terug in, veel moslimmeisjes zijn blij dat ze het ding niet meer op hoeven (m.a.w. zij werden daartoe gedwongen door hun omgeving en thuis, de imam o.a.), een grote meerderheid is opgelucht omdat iedereen nu op voet van gelijkheid wordt behandeld.
Waarvan lopen de gevestigde partijen dan weg? Van het echec van hun illusies, een echec dat hun de macht kan kosten.
Waaligator | 04-11-09 | 12:01
@fuckje | 04-11-09 | 11:51
Helaas, helaas...hij zit al in de talentenpool van Geert...
GurbGuevara | 04-11-09 | 12:02
Ik werd vroeger gewoon de klas uit gestuurd als ik een pet op had, terwijl dat ook mijn religie was. Onzin dat zelfs bij zo'n voorstel mensen weglopen, je mag totaal niks tegen de islam inbrengen, alleen maar als makke schaapjes meehuppelen.
DreamstateEmergency | 04-11-09 | 12:02
Goed idee, op voorwaarde dat die gemeenteraad ook wegblijft en afziet van wachtgeld. Het is overigens gewoon het imiteren van de (verguisde) Wilders-truc natuurlijk.
StijlVoorover | 04-11-09 | 12:02
@ploertendoder, precies, het is de beslissing van de school zelf. Waarom moet alles toch weer door de centrale overheid geregeld worden? Is dat omdat we daarna dan daar weer over kunnen gaan zeiken?
harry1588 | 04-11-09 | 12:03
@ Hans Peter Klazenga
Over stigmatiseren: U kunt er ook aardig wat van...
Wil der S. | 04-11-09 | 12:04
Jahmi is binnen vijf jaar terug in de warme armen van de islam, als echte gelovige. Een laatste wanhoopsdaad voor een beetje media-aandacht van deze kasthomo.
driekeernee | 04-11-09 | 12:04
-weggejorist-
Pa Cartwright | 04-11-09 | 12:05
Ik was hem al vanaf het begin zat.
Nonbeliever | 04-11-09 | 12:05
Schandelijk voorstel natuurlijk. Zoals Frankrijk ook een nazistaat is, die zijn Jami immers al voorgegaan. Ik pleit voor een preventieve oorlog tegen Frankrijk, voordat je het weet draaien de kampen daar immers op volle sterkte.
HoogToontje | 04-11-09 | 12:05
driekeernee| 04-11-09 | 12:04
driekeernee is binnen vijf jaar terug in de warme armen van de islam, als echte gelovige. Een laatste wanhoopsdaad voor een beetje media-aandacht van deze kasthomo.
Wat heb ik bewezen?
Waaligator | 04-11-09 | 12:06
@Voorburgse gemeenteraad: Rot toch op ...
"Hoofddoek verboden in 700 Vlaamse scholen
Brussel, 12 sept. Het dragen van hoofddoeken wordt op zo’n zevenhonderd Vlaamse scholen verboden. Dat heeft het overkoepelende bestuur van de scholen gisteren besloten.
Het gaat om een verbod op alle religieuze symbolen. Dat zal gelden op alle scholen van de Vlaamse overheid, ongeveer eenvijfde van het totale aantal scholen in Vlaanderen en goed voor zo’n 300.000 leerlingen. Het verbod geldt voor zowel leerlingen als docenten.
De Vlaamse scholen volgen daarmee Frankrijk, waar in 2003 al een wet werd aangenomen die het leerlingen en leraren verbiedt om religieuze symbolen te dragen. In sommige Duitse deelstaten mogen leraren geen hoofddoek dragen."
Behaard smaalkopje | 04-11-09 | 12:08
Stond er niet gisteren een artikel hier over Italiaanse scholen, waar de christelijke kruizen van de muur moeten ivm een uitspraak van het Europese Hof? Waarom zou dan niet precies hetzelfde moeten gelden voor de hoofddoekjes van moslims?
OK, ik ben geen fan van deze snotneus, maar afgezien daarvan en ook van de manier waarop hij de boodschap verkondigt, zit er inhoudelijk wel wat in.
Nijlgeest | 04-11-09 | 12:08
Natuurlijk heeft Ehsan gelijk. Bij de raadsleden van Voorburg ontbreekt kennelijk elke historische kennis.
Kennis is noodzakeli | 04-11-09 | 12:08
Kijk eens bij de buren - Yami heeft wel degelijk een punt. www.emma.de...
Maar ja, wegkijken is wel zo comfortabel natuurlijk.
AtYourCervix | 04-11-09 | 12:08
Wat een loosers in die raad. Jami stelt voor wat ook veel moslimlanden zelf doen, het verbieden van hoofddoekjes.
Er zijn ook goede argumenten voor. Zoals dat een school een veilig en neutraal gebied moet zijn voor iedereen. Als veel kinderen met hoofddoekjes gaan lopen en deze vorm van radicalisering doorzet is dat niet het geval.
Daarnaast moet de scheiding van kerk en staat gewoon consequent worden aangebracht.
ravan | 04-11-09 | 12:10
Jami is.
AtYourCervix | 04-11-09 | 12:10
Gewoon doorgaan Eshan. Die gemeenteraadsleden worden niet betaald om het gezellig met elkaar te hebben.
Jeremia | 04-11-09 | 12:10
@ HoogToontje
Ah poetiepoe! Ik dacht toch echt dat de Fransen destijds een hele hoop meer inbrachten tegen de nazi's dan bijvoorbeeld de Hollanders... Maar goed, dat vergeet je voor het gemak gewoon ff natuurlijk. Aanstellert.
Nlz® | 04-11-09 | 12:11
Met zulke vrienden heeft het kamp Wilders geen vijanden nodig. Prima ontwikkeling dus, dat samensmelten van de windbuil Jami met de windhoos Wilders.
tjupamilolo | 04-11-09 | 12:11
Attention whore!!
Manonvriendelijk | 04-11-09 | 12:12
Die Jami is net zo`n mediageile flapdrol als een Geert of een Ayaan, alleen is hij aanmerkelijk minder slim dan GW of AHA. Met zijn valse nichtenrancune komt ie op termijn niet verder dan Voorburg iig.
Drs.. Gelul | 04-11-09 | 12:13
Die allochtoon wil dus ff bepalen wat wij op onze scholen doen?
Gauw terugsturen naar Iran.
Urreburre | 04-11-09 | 12:17
Drs.. Gelul | 04-11-09 | 12:13
Die Drs.. Gelul is net zo`n mediageile flapdrol als een Bos of een Ter Horst, alleen is hij aanmerkelijk minder slim. Met zijn valse nichtenrancune komt ie op termijn niet verder dan Voorburg iig.
Wat heb ik bewezen?
Waaligator | 04-11-09 | 12:17
In het kader 'we willen wel in het debat, maar wilders ontwijkt het debat juist' laat mij niet lachen! Want een stelletje anti democraten. Ik vind een hoofddoek een religieus symbool, en heeft derhalve niets te zoeken op een openbare school. Jami, je hebt gelijk!
a-thee-ist | 04-11-09 | 12:18
Pica is Guus Meewis?
Ma_Se_Poes | 04-11-09 | 12:19
Of Eshan Jami een flapdrol is of niet is in deze niet belangrijk. Dat dit nog gezegd kan worden in een gemeenteraad is dat wel! Goed, de linksche kerk loopt schuimbekkend naar buiten, maar ze hebben het (nog) niet voor elkaar dat dit geluid gesmoord is.
Jeremia | 04-11-09 | 12:19
maar hij heeft toch gelijk??
opperdepop | 04-11-09 | 12:19
Hopelijk gaat dit na maart volgend jaar in nog veel meer raden gebeuren, die kopvodden verbieden.
Ze ontsieren al 40 jaar het straatbeeld...laat ze maar wapperen op het malieveld.
Mazzeltov | 04-11-09 | 12:21
Eindelijk iemand die voor de waarheid uitkomt, en niet huichelt zo als de rest.
Luciënne18101954 | 04-11-09 | 12:22
Pathetisch kereltje, die Jami.
Maar ja, je mot wat om een carrière te proberen. Het zoeken naar de niche.......
Elder of Z. | 04-11-09 | 12:22
Ook ik heb helemaal niets met deze ex-mosdom, maar buiten het feit dat zo'n kopvod totaal nutteloos is m.i., ziet het er ook niet uit natuurlijk. Daarnaast zou het een goede verstopplek kunnen zijn voor spiekbriefjes en/of wapens, dus af die vodjes. Petjes e.d. mogen ook niet op in de klas, wat overigens terecht is, maar dan wel 1 lijn trekken a.u.b.
Vout | 04-11-09 | 12:23
De zaal uitgelopen? De hele gemeenteraad?
Moehahahaha!
Lewinsky | 04-11-09 | 12:24
Wat is er mis met een hoofddoek mijnheer Jami, of bent u getraumatiseerd geraakt doordat u een keer geen snoepje mocht van uw hoofddoekdragende moeder.
Superior Bastard | 04-11-09 | 12:25
Iets van hoofdbedekking zou Hans Peter niet misstaan. www.leidschendam-voorburg.nl...
E.Colli | 04-11-09 | 12:27
Overdreven raadsreactie.
hoocheecoochee | 04-11-09 | 12:28
Hij heeft gelijk. Er mag geen twee deling ontstaan door ideologie.
Zo jammer! | 04-11-09 | 12:28
Doorgedraaide allochtoon. Doe maar retour afzender met zijn fascistische ideeën.
Bijstandskoning | 04-11-09 | 12:28
Hoofddoekjes toelaten op een school...prima, maar dan ook elk religieus item toelaten. Dus als er iemand van Samoa omwille van zijn geloof met een peniskoker het lokaal binnenkomt dan moet je dat ook tolereren. Ik heb het hier trouwens wel over het feit dat een hoofddoek een religieus item is, maar dat is helemaal niet zo, het is een door een cultuur opgelegd symbool van onderdrukking als je het mij vraagt. Dat je daar als school niet blij mee bent, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Zwart gat | 04-11-09 | 12:32
Ach, als mensen hoofddoekjes willen dragen moeten ze dat vooral vrijuit kunnen en doen. Het wordt een ander verhaal als voornoemde stofdoek word opgelegd door hun vooruitstrevende mannelijke familieleden of als deze types dit aan alle vrouwen willen opleggen.
Meneer Jami is gewoon een aandachtshoer die even snel en goedkoop wil scoren.
Als je hoofddoekjes wilt verbieden is dat best maar onderbouw het dan wel even.
Wantrouwende Burger | 04-11-09 | 12:32
Democratie Dames en Heren Politici
is kunnen en mogen zeggen hoe je er over denkt.
Maar jullie leren het nog wel eens.
Welterusten verder.
steile helling | 04-11-09 | 12:32
-weggejorist-
Urreburre | 04-11-09 | 12:34
Verbod op hoofddoekjes is in Frankrijk heel gewoon.
Hanz Ziezo | 04-11-09 | 12:34
Rezje84 | 04-11-09 | 11:55
Ahhh jonge toch.. Wilders durft het te zeggen.. Inderdaad. Dat is wat hij doet. Het benoemen van de problemen. Ofwel; open deuren nog verder intrappen.
Maar een zinnige maatregel verzinnen heb ik die man nog niet horen doen.
Maargoed, die man ligt zover weg van de rest, dat een kabinet vormen er eigenlijk nooit inzit. Of hij moet concessies doen... En dat gebeurt.
G-ew-el-di-g | 04-11-09 | 12:35
Hoe verschrikkelijk is het. In Turkije is het ook verboden een hoofddoek te dragen in openbare gebouwen.
jobo | 04-11-09 | 12:35
Dus het CDA, de PvdA en de VVD mogen wel Wilders bekritiseren over vergelijkbaar gedrag maar de Zwitsalhoofdjes mogen het wel? Snapt u het nog?
YouBastard | 04-11-09 | 12:36
@ Jobo
Wij zijn hier niet in Turkije. Als je geen hoofddoeken wil zien, dan ga je maar naar Turkije
Urreburre | 04-11-09 | 12:37
@ Wantrouwende Burger | 04-11-09 | 12:32
Of zeg gewoon dat je alle hoofddeksels wilt verbieden in verband met identificatie. Zou aardig wat betere beelden opleveren bij opsporing verzocht.
YouBastard | 04-11-09 | 12:38
niet alleen op scholen, zoals in frankrijk en vlaanderen intussen, maar ook in gebowuen vn de overheid: hoofddoek AF!
derks | 04-11-09 | 12:40
humanieuws.wordpress.com...
volledig mee eens... Go Ehsan, geen religieuze symbolen op een openbare school
sko | 04-11-09 | 12:40
Hoeveel paspoorten heeft die tapijtenneuker eigenlijk?
Urreburre | 04-11-09 | 12:40
Hij zit bij mij op school... voor alle terroristjes.. Avans hogeschool 's hertogenbosch opleiding bestuurskunde.. :)
MaasWaal | 04-11-09 | 12:40
Zo zijn er Nederland scholen waar men volgens het school reglement:
Niet te uitdagend gekleed mag gaan.
Geen petjes mag dragen.
Soms wordt zelfs een Nederlands vlaggetje verboden.
Waarom zou de hoofddoek hier van vrijgesteld zijn?
In Frankrijk is het verboden.
In Vlaanderen is men inmiddels zover.
In Tunesie is het verboden.
In Turkije is het op de universiteit verboden.
Maar in Nederland moet dit symbool van achterlijkheid, segregatie en vrouwenonderdrukking toegestaan zijn?
Mensen word toch wakker. Dit uniform van de islam moet uit openbare leven verdwijnen.
de honden blaffen... | 04-11-09 | 12:43
-weggejorist-
King_Ali | 04-11-09 | 12:43
Hoofddoekjes zijn een uiting van religieus fundamentalisme.
Voorheen Dr. Faustus | 04-11-09 | 12:47
In Antwerpen en Frankrijk is er overigens ook een hoofddoekenverbod. Daarbij staat nergens vermeld dat je die dingen moet dragen. Ga het debat aan en loop niet weg als je ergens tegen bent..
Radar Love | 04-11-09 | 12:48
Hij heeft gewoon gelijk! In Turkije mag het ook niet, maar nee in een Westers (nog Christelijk) land moeten ze opeens wel overal hoofddoekjes dragen. Het staat niet eens in de koran dat het verplicht is!!!
reade romke | 04-11-09 | 12:48
Hoofddoekje dragen is prima, maar dan wel binnenskamers!
womannicer | 04-11-09 | 12:49
@de honden blaffen, inderdaad! Hulde voor je bericht! Maar de linkse lieden lezen over zulke berichten heen.
reade romke | 04-11-09 | 12:50
Dit toont nog maar eens aan dat de oude politiek zich gedraagt als handlanger van de fundamentalistische islam. Het voorstel van Jami is namelijk alleszins redelijk.
Voorheen Dr. Faustus | 04-11-09 | 12:52
@ harry1588 | 04-11-09 | 12:00: Hoezo 'slechts weer toegankelijk maken voor de elite'? Onderwijs is nooit exclusief van de elite geweest, zeker niet toen de overheid zich nog niet het monopolie op het aanbod van onderwijs had toegeëigend. Waar baseer je trouwens op dat er na afschaffing van het ministerie van onderwijs geen onderwijs meer zou zijn, de scholen blijven gewoon bestaan, ze moeten alleen opeens de markt gaan bedienen, dwz de ouders en de leerlingen. Wat uw impliceert hangt aan de gedachte dat de privatisering van de schoenenproducerende sector na de val van de Sovjetunie niet zo'n goed idee was, want wie garandeert de kwaliteit en het aanbod?
"Als burgers de bijdrage die de overheid nu per leerling overmaakt aan scholen zelf zouden moeten gaan betalen dan kan de helft zijn kinderen niet eens naar de basisschool sturen (laat staan verder).
Maar goed, misschien bent u zonder onderwijs ook heel ver gekomen."
Dat komt door de overhead. Als je even denkt aan wat je nodig hebt voor bijvoorbeeld basisonderwijs, neem een klas van 20 kinderen (minder kan ook als je meer wilt betalen) dan is dat 40k voor een docent en 12k voor ruimte plus g/w/l (wat overigens lager kan per klas wanneer schaalvoordelen gaan meespelen) dan kom je op 2600 euro per leerling per jaar. Dat is een schijntje.
Daarbij hebben de ouders een eigen verantwoordelijkheid en het internet staat vol met bruikbaar onderwijsmateriaal, dus het enige dat de kinders hoeven te leren op een basisschool is de basis: rekenen, taal en aanvullende zaken bepaald door ouderraden. Alles dat er meer wordt gegeven is m.i. potentiële overhead.
Trouwens, als je kinderen neemt dan spaar je/leg je geld opzij voor de educatie van het kind. Tenminste, dat doen beschaafde mensen. Ik snap dat dit soort zaken raar zijn in een samenleving waar de facto iedereen op dit gebied aan de tiet van de overheid hangt
_ILT_ | 04-11-09 | 12:52
de honden blaffen... | 04-11-09 | 12:43
Ik ben voor vrijheid als mensen een hoofddoek willen dragen moeten ze dat zelf weten.
Hoofddoekjes geven geen problemen.
Verder hoop ik echt dat clown Jami bij de PVV gaat.
Die gast is zo`n gestoord klein kind die vind zichzelf nogal belangerijk
Jami is toch dat jochie met die tweede wereld oorlogs vergelijkingen.
TopTokkie | 04-11-09 | 12:52
Nlz® | 04-11-09 | 12:11
Ironie is aan u niet besteed?
HoogToontje | 04-11-09 | 12:53
-weggejorist-
sjef van oeckel | 04-11-09 | 12:56
-weggejorist-
sjef van oeckel | 04-11-09 | 12:57
-weggejorist-
Urreburre | 04-11-09 | 12:57
Jami heeft gewoon gelijk, goeie gast.
MajorPain | 04-11-09 | 12:58
sorry Jor, K*T server
sjef van oeckel | 04-11-09 | 12:59
Dit is echt belachelijk. Als hoeden en petten ook verboden zijn op scholen, waarom hoofddoekjes dan niet? Dat vind ik met 2 maten meten.
Als het om religie gaat, flippen sommige mensen ineens helemaal en gaan ze dus dingen roepen als 'schandelijke vertoning!'
my anal pony | 04-11-09 | 13:01
+256 @ Urreburre | 04-11-09 | 12:37 voor de gedenkwaardige uitspraak:
"Wij zijn hier niet in Turkije. Als je geen hoofddoeken wil zien, dan ga je maar naar Turkije"
Die mag in hoofdletters op een delftsblauw tegeltje. Staat nu al in mijn top-5 van verbijsterende moderne waarheden ...
Behaard smaalkopje | 04-11-09 | 13:02
helemaal gelijk, weg met de onderdrukkende theedoeken! Idioot om zo'n ding te dragen. Wel handig om spiekbriefjes in te verstoppen natuurlijk ;)
VOLgespotensokken | 04-11-09 | 13:04
-weggejorist-
Urreburre | 04-11-09 | 13:05
Behaard smaalkopje | 04-11-09 | 13:02
Ja, zo zou je natuurlijk ook kunnen zeggen: als je een hoofddoek wilt dragen dan ga je maar naar Iran.
de honden blaffen... | 04-11-09 | 13:06
Is het wel toegestaan om met een waterhoofd de raad bij te wonen.
olla | 04-11-09 | 13:06
De gevestigde politiek wil de discussie over dit o zo belangrijke onderwerp kennelijk nog steeds niet aangaan. Zodra de islam ter sprake komt, schieten ze collectief in een vogelaariaanse kramp. Durfals als Jami zijn nog steeds ontzettend hard nodig om het debat open te breken.
Ivoren Toren | 04-11-09 | 13:07
my anal pony | 04-11-09 | 13:01
Petten en hoeden zijn niet verboden op (alle)scholen. Zo zijn er bepaalde hogescholen waar dat niet verboden is. (die behoren niet tot de sector overheidsinstellingen). Op bv universiteiten is dat dan weer een andere verhaal, want die behoren wel tot de publieke sector.
sjef van oeckel | 04-11-09 | 13:09
Weg met religie op scholen. Hoe kan een onderwijsinstelling nu claimen neutraal op te voeden, als de grondslag al christelijk, islamitisch of joods is ?
Bloodzone | 04-11-09 | 13:10
Gewoon school uniformen invoeren. Allemaal hetzelfde pakje, geen merken, geen religieuze uitingen, geen gezeur.
Verder een overspannen reactie op een voorstel van inderdaad, een kind.
aardappelninja | 04-11-09 | 13:10
-weggejorist-
Von Münchhausen | 04-11-09 | 13:11
nou ja, het was te proberen, hoe minder islam, hoe beter
Ed71886710 | 04-11-09 | 13:13
Balk en splinter verhaal...meneer in het verhaal braakt een schoolvoorbeeld van policor retoriek uit.
zarkon | 04-11-09 | 13:13
Hij deed een voorstel....en een goed voorstel....daar kun je ook normaal op reageren.
ter verduidelijking....ik ben islamiet...maar ben dat gekoketteer met hoofdoeken zat....zo heeft mohammed het nooit bedoeld
johan7794 | 04-11-09 | 13:18
Op de openbare middelbare school van mijn dochter zijn alle hoofddeksels gewoon verboden. Klaar. Geen petjes, keppeltjes, hoedjes, capucons, hoofddoekjes, wat dan ook. Niets. Kraait geen haan naar. Ook de ouders van het handjevol islamitische meisjes vinden het prima.
DeBruineSter | 04-11-09 | 13:26
johan7794 | 04-11-09 | 13:18
Johan de Islamiet.
NIce.
G-ew-el-di-g | 04-11-09 | 13:28
Weglopen is precies wat Wilders word kwalijkgenomen. Beetje jammer dus.
OpenDeur | 04-11-09 | 13:29
Nu maar hopen dat ze na het weglopen ook echt wegblijven.
Abugreip | 04-11-09 | 13:29
Sja, uiting van religie heeft ook niks in het onderwijs te zoeken (en eigenlijk ook nooit gehad). Van geen enkele religie. Christelijke scholen zijn minstens zo'n belachelijke vertoning.
Hammondman | 04-11-09 | 13:31
Ik vind de PVV echt een partij voor de randstad en overige grote steden. Wat kan de PVV nou betekenen voor kleine gemeentes /dorpen als Voorburg? Ga eens kijken in een willekeurig klein Nederlands dorpje en je zult geen allochtoon tegenkomen en kom je er wel één tegen dan is hij/zij zo goed aangepast dat je zweert dat ze geadopteerd zijn door een Hollands gezin. In het grootste gedeelte van Nederland speelt de hele problematiek, waar Wilders en Jami zich mee bezig houden, helemaal niet. Een verbod op hoofddoeken in een dorpje ergens in Friesland, slaat helemaal nergens op. Je bereikt er niets mee. Jami is echt een meelopende sukkel die net als Wilders alleen maar dingen roept maar totaal geen constructieve oplossingen biedt.
Nervoso | 04-11-09 | 13:42
In moderne seculiere landen zoals Turkije is zo'n hoofddoek volgens mij op scholen ook lange tijd niet toegestaan geweest.
Als iemand met een baseballpetje in de klas zit is dat ook een issue voor veel mensen.
Maar goed, als zo'n hoofddoek mag, dan mag een ijsmuts ook. Een ijsmuts is een religieuze uiting van ijsaanbidders.
R. Pankaurowasmetomo | 04-11-09 | 13:43
Op zijn minst is het voorstel het waard om in ieder geval besproken te worden. Ik dacht dat we nu wel af waren van het principe "ik ben links dus ik ben goed, en dus hoef ik geen argumenten te hebben", maar in Leiden denkt men dus nog steeds zo. Lekkere volksvertegenwoordigers zijn dat.
Frits de Vriez | 04-11-09 | 13:44
Wat is er mis met een hoofddoekjes verbod?
FreshClash | 04-11-09 | 13:45
@R. Pankaurowasmetomo
Sterker nog in Turkije is het nog steeds niet toegestaan om hoofddoeken te dragen op scholen.
yener | 04-11-09 | 13:51
Kudos dat hij de ballen had om dat voorstel in te dienen ook al moet hij van te voren hebben geweten dat politiek correct Nederland over hem heen zou vallen.
Pantheist | 04-11-09 | 13:53
Het is onzin om vanwege een of andere geplagieerde hallucinatie van een mesopotamisch sprookje beleefd door een analfabete kamelenhandelaar een Leidse puber uit een reactrionair Marrokaans nest meer rechten te geven dan een willekeurige leidse lanterfanter met affectie voor zijn bivakmuts.
R. Pankaurowasmetomo | 04-11-09 | 13:54
Die Hans Peter Klazenga moet gewoon eens wennen aan het feit dat in een democratie ook dwarse meningen gehoord moeten worden. Vooral als die meningen zich richten op instituten die zelf dagelijks niets anders doen dan het verguisen van mensen die niet volgens de regels van die instituten leven of denken.
R. Pankaurowasmetomo | 04-11-09 | 13:59
@ Nervoso | 04-11-09 | 13:42
Flauwekul. In de eerste plaats is Voorburg praktisch Den haag, met een vergelijkbare bevolkingssamenstelling. En in de tweede plaats schieten ook in de kleinere dorpen in Noord- en Zuid-holland en Utrecht de moskeeën als paddestoelen uit de grond, vaak als onderdeel van een gemeentelijk verzamelgebouw waar ook de bibliotheek in zit.
Ivoren Toren | 04-11-09 | 13:59
Ik wil diezelfde raad nog eens horen als hun dochters een hoofddoek op moeten en als ze dit niet willen in hun gezicht gespuugd worden en uitgescholden voor hoer....
Ayaan Sorry | 04-11-09 | 14:00
En bovendien: Een volksvertegenwoordiger die staat voor wat hij denkt en zijn kiezers vertegenwoordigt loopt NOOIT weg uit de arena van de discussie, hoe heet het hem onder de voeten ook wordt. Major fail dus.
R. Pankaurowasmetomo | 04-11-09 | 14:01
En als de Raad dat niet kan, dan moet de Raad maar opstappen. Niet alleen in dit geval, maar voorgoed.
R. Pankaurowasmetomo | 04-11-09 | 14:02
De linkse kerk kan niet tegen afwijkende meningen, voorbeeldje van links fascisme. Wie niet meepraat moet aan de schandpaal....
Maar, bijna maart, en dan PVV stemmen
Ayaan Sorry | 04-11-09 | 14:03
Waar kun je PVV stemmen in maart? Geerts vriendjes zijn zo laf dat er maar in twee gemeenten PVV gestemd kan worden. De rest is te dom, te laf, de schijterig, te impotent of te Limbo om op een lijst te staan - of heeft een strafblad.
Urreburre | 04-11-09 | 14:09
Sorry, maar wie stoort het nou als een meisje met een hoofddoekje rondloopt? Ben het ermee eens dat de reactie van de andere partijen kinderachtig is (zo'n verbod bestaat al in oa Frankrijk en zelfs Turkije), maar dat geld ook voor meneer Jami. Als de PVV blijft hameren op dit soort symboolpolitiek in plaats van dat het de decadente overheids uitgaven hard aan de kaak stelt, verliezen ze mijn stem.
OldBristolian | 04-11-09 | 14:10
Op scholen in Belgie zijn hoofddoekjes verboten, en niet zonder reden! Vreemd dat er hier in Nederland toch zo anders over wordt gedacht door sommigen.
me,myself and IK | 04-11-09 | 14:11
De grootste partij in de peilingen kan niet eens genoeg mensen vinden om in een gemeenteraad aan het werk te gaan. Wat een afgang voor extreem-rechts.
Urreburre | 04-11-09 | 14:13
@yener
Kijk aan, ondanks een overwegend islamitische regering weet Turkije de seculiere staat te waarborgen. Dankzij Ataturk is Turkije een moderne staat geworden en dat willen ze daar natuurlijk zo houden. Nederland moet echter door de sociailsten en de papen maar opgeofferd worden aan de deugden van de volstrekte achterlijkheid.
R. Pankaurowasmetomo | 04-11-09 | 14:13
me,myself and IK | 04-11-09 | 14:11
omdat het allemaal softies zijn.
quackel | 04-11-09 | 14:24
-weggejorist-
Urreburre | 04-11-09 | 14:25
R. Pankaurowasmetomo | 04-11-09 | 14:01
Deed die vent waar jij je elleboog bij naar binnen hebt gestoken ook hoor vriendje.
En wat je zegt over Turkije valt ook wel mee.Is één van de redenen waarom Turkije nog niet bij de EU zit.
G-ew-el-di-g | 04-11-09 | 14:29
Een cordon sanitaire tegen Ehsan Jami dus.
Ivoren Toren | 04-11-09 | 14:34
-weggejorist-
Urreburre | 04-11-09 | 14:36
OldBristolian | 04-11-09 | 14:10
Je reageert bijna net zo kinderachtig als die raadsleden of b.v al die jankerds alhier die onmiddellijk beginnen te raaskallen zodra ze maar iets over de PVV horen.
Er is absoluut niets verkeerds aan om ook dit soort zaken aan de orde te stellen,vooral en dat weet iedereen echt wel,dat velen van kleins af aan gehersenspoeld/gedwongen worden om die lap op hun hoofd te binden.
Als iemand om zo'n reden al van partij wil veranderen dan is elke partij beter af zonder dit soort slapjanussen.
Ronaldo | 04-11-09 | 14:45
Jamie: Zullen we hoofddoekjes gaan verbieden?!
Hans Peter Klazenga van Gemeentebelangen: Nou Jamie, de rest van ons vindt dat geen goed idee, sorry. Maar bedankt voor het meedenken!
Zo kan het toch ook???
Bill le Koek | 04-11-09 | 14:48
Hoofddoeken moeten ook verboden worden in het openbare leven. Wat ze in de moksee doen en thuis achter hun eigen voordeuren moeten ze zelf weten maar ik wens niet met hun religie geconfronteerd te worden. Net zo zeer als ik keppeltjes niet vind kunnen in de openbare ruimten, of kruisjes, of noem maar op wat voor religieuze uitdrukking dan ook. Want ook ik heb recht op vrijheid van godsdienst. en dat is voor mij vrij ZIJN van godsdienst.
ShakeTA | 04-11-09 | 14:48
-weggejorist-
ethan_joy | 04-11-09 | 14:55
Nee maar, wat een hysterie!! De islamisering van ons land ligt op koers.
Dankzij 40 jaar linkse indoctrinatie zijn velen het NUT&NOODZAAK van de hoofddoek in gaan zien. Overigens; deze mensen hebben wel wat uit te leggen....
Wie in een islamitisch land tegen de hoofddoek strijdt, wordt door de linkse kerk gezien als vooruitstrevend, liberaal, mensenrechten activist en weet ik veel wat voor kwalificaties nog meer. Ben je dan in de war of niet?
Zulke mensen zijn niet ver verwijdert bij aansluiting van de islam.
rapunzelklokje | 04-11-09 | 15:26
Weet iemand eigenlijk wel waaróm op Belgische scholen het dragen van hoofddoekjes verboden is? Antwoord: Meisjes die GEEN hoofddoekje wilden dragen werden gechanteerd, bedreigd en geslagen. Het dreigde zeer ernstig uit de hand te lopen zodat er een verordening werd uitgevaardigd waarin geregeld was dat NIEMAND dan maar een hoofddoekje mocht dragen. Belgie is per slot van rekening een vrij westers land en geen islamitisch land, zo oordeelde men.
peacemaker | 04-11-09 | 15:30
-edit-
Al aan het oefenen voor Sinterklaas? Ik stuur Jami wel een Koran op 5 december!
Bijstandskoning | 04-11-09 | 15:54
Bijstandskoning | 04-11-09 | 15:54
Dat waren mijn woorden niet BSK, niet zomaar random knip en plakken.
Dat waren quotes van anderen(fuckje, Urreburre e.d) Ik wilde duidelijk maken dat er blijkbaar mensen zijn die Jami liever niet zien bij de PVV puur om zijn afkkomst.
Zelf vind ik dat Jami in zijn recht staat dit voorstel te doen, niks mis mee.
sjef van oeckel | 04-11-09 | 16:03
Het dragen van een hoofdoek is het symbool van de orthodoxe islam.
Willen we dat hier?. Die vraag kan gesteld worden. Waaom niet?
klaasede | 04-11-09 | 16:07
In België ook verboden op gemeenschapscholen, katholiek onderwijs vreemd genoeg (nog) niet.
In Italië is het ondertussen verboden om een kruis in de klas te hangen...
RAI` | 04-11-09 | 16:09
Laat die dhimmis maar en welkom bij de PVV de enige partij met ruggegraat!
TiSNiX | 04-11-09 | 16:12
Het enige wat deze Ehsan zwitsal Jami in zijn leven heeft gepresteerd is ex-moslim worden.
volksmenner | 04-11-09 | 16:29
Ik ken hem niet eens en ik ben hem al zat !
1,2...tja tja tja | 04-11-09 | 16:50
Ik wens die jongen veel verstand voor Sinterklaas, van zichzelf heeft hij het niet. Mediageil is hij wel. De switch van PVDA naar PVV bewijst dat hij een ruggegraatloze populist is.
Jeauhannes | 04-11-09 | 17:20
Wij zijn hier niet in Turkije. Als je geen hoofddoeken wil zien, dan ga je maar naar Turkije
Urreburre | 04-11-09 | 12:37
.
Ik word 'n beetje misselijk van jou.
Die Belgische imam Taouil probeerde dat ook te zeggen in een Belgisch tv-programma. Hij werd midden in zijn gezicht uitgelachen.
Jammer dat ik het programma niet terug kan vinden. Dan had je even kunnen zien hoe erg hij voor schut stond. Net als jij.
mohell | 04-11-09 | 17:25
Het faillissement van de PVV is kennelijk al begonnen. Goedkoop scoren wordt in de politiek altijd duur betaald. Jami moet vooral de PVV komen "aansterken". Zeer zwakke debater en een opportunistische meeloper pur sang. Iemand die dit niet ziet moet wel stekeblind zijn. Of is heeft Wilders een briljant strategisch doel voor ogen met deze gast?
Cuban | 04-11-09 | 18:32
Cuban | 04-11-09 | 18:32
De meeste partijgenoten van Wilders zijn al zwakbegaafd, daarom zijn ze amper te zien in de media tot na de verkiezingen. Mooi bewijs daarvan:
www.dumpert.nl...
Bulloch | 04-11-09 | 18:58
Okee voer het in. Echt voer het in kut bestuur zelfs een moslimland namelijk turkije heeft het verboden in openbare en overheidsdingen. Dus wat zeuren ze ehsan jami is misschien wel kinderlijk enzo maar het bestuur zelf is achterlijk, waarom maken we hier zo'n groot probleem over, turkije een moslimland nog wel doet het zelfs dus waarom zouden we dat als christelijke/atheïstisch land niet doen?
Duffecake | 04-11-09 | 19:06
Ach, Ehsan Jami is nog jong. Als hij de druk uit eigen kring kan weerstaan, komt het met hem wel goed, over 'n jaar of wat.
Bij de PVV kan hij misschien nog wat leren en is hij in ieder geval van de straat..
mohell | 04-11-09 | 19:06
TiSNiX | 04-11-09 | 16:12
Laat me niet lachen, waar is dan het wetsvoorstel in de kamer? Oh ja dat waren ze even vergeten. M'n neus. Typisch PVV, hard schreeuwen, maar als het er op aan komt geen ballen.
Redoutable | 04-11-09 | 19:08
Die Hans Peter Klazenga lijkt mij een heel aardige man, hij is alleen een beetje naiëf.
Ik heb medelijden met de meisjes die door ouders, broers, vrienden of vriendinnen (met geweld) gedwongen worden om een hoofddoek te dragen.
Dát is een van mijn grootste bezwaren tegen hoofddoekjes. Al wordt maar één op de tien meisjes gedwongen, dan is het er al één te veel.
Het is heel simpel, als het op school niet mag, dan valt er thuis niets te dwingen. Het mag niet! Klaar.
In Frankrijk en België heeft men dit probleem begrepen en inmiddels opgelost door een verbod op die hoofddoekjes, maar in Nederland heeft men nog niet eens door dat er een probleem IS. Men wíl het kennelijk niet weten.
In België zijn veel meisjes opgelucht dat ze van de dwang verlost zijn.
Wat zou het toch mooi zijn als ook de Nederlandse moslima's die nu nog, letterlijk, "zweten" onder dit juk, verlost werden van dit pak kleren.
Wist U nog niet dat de hoofddoekendwang door ménsen is opgelegd en niet door de Koran? Iedereen die durft te zeggen dat hoofddoekjes verplicht werden door Allah en Mohammed, die liegt.
In de Koran staat slechts dat vrouwen hun borst moeten bedekken met een kleed. Meer niet! Waar het wel in staat is een door mensen geschreven hadith. ("De Koran intepreteren" noemt men dat. Lachen..)
Laat U dus door imams en andere fanatiekelingen niets wijsmaken en verbied die provocerende hoofddoeken.
Ze zijn in Tunesië en Turkije verboden.
Als het daar kan, waarom dan hier niet? Waarom moet een moslima in dit land meer plichten hebben dan in eigen land?
Niemand mag de Nederlandse moslima dwingen om een hoofddoek te dragen als Allah en Mohammed dat ook niet doen. De imam mag dat niet, de ouders niet, de broers niet, de vrienden niet, de vriendinnen niet. Niemand.
Dus ook U, meneer Klazenga niet.
Als het niet lukt om de meisjes die GEEN hoofddoek willen dragen, daarin vrij te laten, dan moeten we de overigen die vrijheid maar opdringen en moet het alle meisjes verboden worden om er een te dragen. Dat scheelt 'n heleboel ruzies, zowel bij de meisjes thuis als op school.
mohell | 04-11-09 | 19:19
Hoofddoekjes horen niet thuis op school, net als petjes. Doe je maar in je eigen tijd die fake religie naleven.
fjordman | 04-11-09 | 20:37
Goh, in Belgie hebben de sociaal-democraten wel gewoon de hoofddoekjes verboden in openbare scholen. Hetzelfde geldt voor Frankrijk.
Maar ja, in Nederland loopt de linkse kerk eeuwen achter - daarom passen ze ook zo goed bij de islam: beide volslagen achterlijke ideologien!!!
lekker wijf | 04-11-09 | 20:45
Dat waren mijn woorden niet BSK, niet zomaar random knip en plakken.
Dat waren quotes van anderen(fuckje, Urreburre e.d) Ik wilde duidelijk maken dat er blijkbaar mensen zijn die Jami liever niet zien bij de PVV puur om zijn afkkomst.
Zelf vind ik dat Jami in zijn recht staat dit voorstel te doen, niks mis mee.
sjef van oeckel | 04-11-09 | 16:03
ROFLOL, ik vond het al aardig rechts klinken uit jouw mond ;-)
Bijstandskoning | 04-11-09 | 20:58
Prima voorstel! Ga zo door Jami.
Geen hoofddoeken in scholen . Geen hoofddoeken bij overheidsinstellingen.
Ook niet voor de bezoekers. Geen hoofddoeken bij supermarkten. Ook niet voor klanten. Kortom alleen in privè sfeer.
god is de geest | 04-11-09 | 21:01
Bijstandskoning | 04-11-09 | 20:58
knipoogt terug Koning, je zou toch niet denken dat ik opeens een rechts-mensch word? BAH!!.
sjef van oeckel | 04-11-09 | 21:03
Het verbieden van hoofddoekjes op scholen vindt ik anders een nobel streven, een stap in de goede richting van een broodnodige integratie. De reactie van Klazenga is daarentegen pas ECHT kinderachtig en een politicus onwaardig. Stenigen die idioot!
The Green*Machine | 04-11-09 | 21:07
Op de lagere katholieke school van mijn dochter is het ook niet toegestaan, evenals alle overige hoofddeksels.
Ik hoor er niemand over.... Ook van de moslim ouders niet.
Regio 070.
3 in rij kassa erbij | 04-11-09 | 21:19
"zonder cijfermatige onderbouwing...." Gek is dat. Als PVV etc om cijfers vraagt, dan krijgen ze die niet, maar vervolgens moet men wel alles cijfermatig onderbouwen. Ik ben VOOR cijfermatig onderbouwen. Zou willen dat onze regering eens alle cijfers publiceerde op internet, niet alleen een paar gemanipuleerde cijfers.... Overigens, ik vind die Jami én Wilders allebei aandachtsgeile eikels, maar de manier waarop zij nu worden behandeld door links klopt gewoon niet. De politiek is al jaren geleden gestopt met luisteren naar het volk en trapt nu een ieder de de mening van jan-met-de-pet verwoord de grond in als racist, extremist of asociaal. Alles wat niet 100% links is, is ineens de "onderbuik van de samenleving". Alsof links-denkers verheven zijn boven de rest van het klootjesvolk. Dom, want juist die instelling zorgt voor meer kiezers bij de PVV...
kraaijr | 04-11-09 | 21:31
Treurig ventje is het.
bagagedragers.wordpress.com...
Rollins | 04-11-09 | 11:54
Zoho he! Dat haal je wel van één onbekende site. Knap hoor! Voordat je gaat (na)lullen, zoek eerst is wat meer uit en kijk of de informatie klopt. Weet waar je over praat.
dennieboy | 04-11-09 | 21:33
mohell | 04-11-09 | 19:19
100% mee eens. Het is een keuze tussen vrijheid van godsdienst of vrijheid voor mensen die gedwongen worden aan die poppenkast mee te doen. Het is zo jammer dat die laatste groep, welke werkelijk enorm groot is, niet gehoord wordt door links. Wat is er gebeurd met al die ongeschoren-okseltjes? Jaren stonden ze op de barricades voor de rechten van de vrouw, maar nu er écht wat te bevechten valt, verschansen ze zich achter hun kinder-bakfietsen en vechten ze als tijgerinnen om te zorgen dat hele generaties meisjes gesluierd opgroeien, slecht geïntegreerd, zonder vooruitzichten op werk of financiële zelfstandigheid. Beetje jammer dat de hele vrouwenemancipatie in NL nu afhangt van een clown als Geert Wilders of een kind als Jami. Ik zeg: gemiste kans voor links :)
kraaijr | 04-11-09 | 21:44
Behaard smaalkopje | 04-11-09 | 12:08
Ik ben het wederom helemaal met u eens. De meesten die hier afgeven op Jami zijn zelf de grootste sukkels.
Iemand die niet op afstand het talent van deze jongen ruikt en zijn dapperheid ziet is stekeblind. Het feit dat deze man een hele gemeenteraad ertoe kan brengen op te stappen, zegt mij genoeg.Wie zijn nu de sukkels? Hahahaha. Ja, de waarheid doet pijn,au.
Ehsan Jami, GROOT talent, een supe integer hoogintelligent mens, trek je maar niets aan van deze commentaren, ze praten naar ze verstand hebben.Jij hebt gelijk 1000% .Mijn steun heb je! ;-)))
Madar | 04-11-09 | 22:04
Heeft iemand zich al eens verdiept in het feit dat deze man ruim twee jaar geleden in elkaar werd geslagen en bedreigd omdat hij openlijk kritiek uitte op de Islam en de Koran? Dat hij openlijk zijn geloof afzwoer en een comitee oprichtte??
Dat de daders een taakstrafje kregen en vervolgens vrijuit gingen en Jami persoonbeveiliging kreeg.? Dat dit de omgedraaide wereld is? Dat Jami moet leven als een gevangene sinds die tijd en de daders rustig verder leven?
Dat de regering laf is geweest en deze daders meteen een enkeltje thuisreis hadden moeten geven?
Dat hierdoor wellicht erger zou zijn voorkomen?
Dat deze Jami uit zijn land is gevlucht om in vrijheid te leven en te ontstappen aan de islam?
Dat diezelfde Islam maar meer en meer macht begint te krijgen in ons land.?
Dat deze jongen zijn eigen vrijheid hiervoor opoffert en ons bewust wil maken van de gevaren van deze radicale vormen van de Islam/
Dat deze Jami wil vechten voor vrouwenrechten en homorechten?
Dat geen enkele 24 jarige hem dit na doet?
Dat mensen die hier een grote bek hebben zich moeten schamen?
Dat deze jongen zich nooit zelf kwalijk hoeft te nemen dat hij het niet geprobeerd heeft?
Dat iedereen die hier schreeuwt en hem belachelijk maakt nog eens van schaamte het hoofd zal buigen.
Madar | 04-11-09 | 22:15
Daarbij wil ik nog opmerken dat hij in mijn ogen een grote held is, iemand die als man uit het midden-oosten opgevoed als moslim, zelf tot inzichten komt over zijn geloof.En dat het een man is met die achtergrond nota bene die duidelijk ziet dat de hoofddoek onderdrukking is van de vrouw.
Dit gegeven maakt dat deze vaststelling van deze man die blijk geeft, volkomen geïntegreerd te zijn in dit land ,dat dit duizendmaal zo veel waarde heeft dan van een westerse man die hier is geboren in alle vrijheid.
Die de Universele Rechten van de Mens hoog in het vaandel draagt en wil opkomen voor alle minderheden In de Islam zijn dit de Vrouwen en de Homo's.
Fantastisch Ehsan, je bent SUPER!! ;-))
Madar | 04-11-09 | 22:21
@_ILT_ | 04-11-09 | 12:52
Denk je nou werkelijk dat je met 1 leerkracht toe kan? een leerkracht is buiten de lesuren erg veel tijd kwijt met het voorbereiden van lessen en nakijken. Dus je kunt er gerust van uit gaan dat je ca. 2-4 leerkrachten per klas nodig hebt. Als je dan opnieuw je sommetje maakt kom je qua ordegrootte ongeveer op het bedrag wat er nu al daadwerkelijk uitgegeven wordt. Je fout zou niet zo erg zijn als je er niet zulke vergaande conclusies uit zou trekken.
nsl | 04-11-09 | 22:31
@kraaijr | 04-11-09 | 21:44
linkse humanisten wringen zich in elke mogelijke bocht om maar te bewijzen dat ze geen racisten/fascisten zijn. Dat ze hier hun (mijn) complete land voor moeten laten verneuken interesseert ze niet, zo lang zij maar recht in de leer van het linkse humanisme zijn.
nsl | 04-11-09 | 22:36
nsl | 04-11-09 | 22:31
Wat je nu zegt is helemaal nieuw voor mij: 2 tot 4 leerkrachten per klas....
Ik zat op school in een tijd dat er één leerkracht per klas met 40 leerlingen was en er werd ook nog eens véél beter onderwijs gegeven dan nu.
Het is tegenwoordig nog triester met het onderwijs gesteld dan ik al dacht.
mohell | 04-11-09 | 23:03
Poehee hoofddoekjes verbieden op scholen, het lijkt Turkije wel.
ZonderNaam | 04-11-09 | 23:05
Indien het gaat om openbare scholen is het een normaal en constructief voorstel. openbare scholen zijn in het leven geroepen om onderwijs te volgen vrij van religieuze waarden en normen. Geloof belijden en de cultureel/religeuze uitingen die er bij horen doe je maar thuis. Persoonlijk heb ik niets met deze aandachttrekker, maar het voorstel is zo zuiver als het kan zijn. Het zijn eerder de voorspelbare reflexen van de correct-fundo's die mij zorgen baren. Het zijn juist deze vertegenwoordigers die geen voeling hebben meer met hun natuurlijke achterban.
ad melkert | 04-11-09 | 23:07
@mohell | 04-11-09 | 23:03
waar/wanneer dan? en welk niveau?
nsl | 04-11-09 | 23:36
nsl | 04-11-09 | 23:36
Dat was in de jaren voor 1970.
Zowel het lagere als het voortgezette en het hogere onderwijs. Alle niveau's dus.
Wat ik me afvraag: wanneer konden de leraren het niet meer met één man/vrouw af. Zoals ik al zei: dit is echt nieuw voor mij en het valt me zwaar tegen.
mohell | 04-11-09 | 23:45
Prima voorstel!
Voorbeeldig gedrag van Geert destijds om uit de kamer weg te lopen.
Na een jaar volgt over het algemeen de politiek "correcte" kliek, dus uiteindelijk is Geert bést vooruitstrevend!
Grote belofte, die Jami....
Piet Klont | 04-11-09 | 23:52
-weggejorist en opgerot-
Urreburre | 05-11-09 | 00:02
mohell | 04-11-09 | 23:03
Het is een beetje lastig les geven met 40 nationaliteiten in een klas.
Met name vaderlandse geschiedenis geeft problemen.
de honden blaffen... | 05-11-09 | 00:11
de honden blaffen... | 05-11-09 | 00:11
Daar kan ik nog wel inkomen. Het is dus een grote-stads-probleem.
In dorpen, zoals waar ik vandaan kom en waar ik nu woon was dat geen probleem.
mohell | 05-11-09 | 00:36
Die jongen komt uit Iran.
Hij had daar moeten blijven,
Urreburre | 05-11-09 | 00:02
.
Waarom zeg je dat nu weer? Al jouw berichtjes hierboven zijn weggejorist.
Waarom denk je?
Mag ik tegen jou ook zeggen dat je maar weer terug naar je land moet? Nee hè, ik niet. Voor mij is dat verboden, hoewel je waarschijnlijk uit een prachtig, lekker warm land komt en iedere Nederlander met je zou willen ruilen.
Nou dat komt misschien nog wel, als jullie je hele familie en vriendenkring hierheen gehaald hebben en het land leeg is.
Dan kunnen wij daar opnieuw beginnen...
mohell | 05-11-09 | 00:50
@Urreburre | 05-11-09 | 00:02
Buk eens.
Parsons | 05-11-09 | 04:06
aplaus voor Eshan Jami....en misschien is er voor te zorgen dat het stelletje opgestapte bange islamlikkertjes nooit meer terug komt.
johan7794 | 05-11-09 | 07:41
-weggejorist-
Urreburre | 05-11-09 | 08:04
Leesch net in de courant dat de gehele gemeenteraad van Teheran woedend uit de vergadering is weggeleaupen omdat een uit Nederland gevluchte deur Katholieken bedreigde grristenraadslid kruisjes op Iraansche scheaulen wilde verbieden.
wachtmeester de bruy | 05-11-09 | 08:36
wat een kotsventje zeg, het ergste is dat wij in Den Haag straks ook een of andere kots Pvvee-er in de raad krijgen, zijn we net van die 2 leefbaren af krijgen we dit weer, zo help je de echte problemen niet oplossen hoor
amaril | 05-11-09 | 08:40
@amaril
Kop op nog ff jongen vanaf 2015 zit de hele raad vol met pvv'ers.
Met Powned en WNL op de televisie komt het misschien toch nog goed met dit land. Succes met de tegendemonstraties.
Graaf Fledermaus | 05-11-09 | 08:48
Urreburre
Jij praat ECHT naar je verstand hebt nietwaar? De wens is de vader van de gedachten zal ik maar zeggen. Laat ik jou en IEDEREEN voor eens en altijd geruststellen.Deze man , is de meest HETERO die je je maar kan voorstellen hoor. Ik weet het uit betrouwbare bron van iemand die het KAN weten .Voor jullie een vraag ,voor mij een weet.
Hij en zijn vriendin lachen zich hier echt kapot over. Meestal zijn het zijn het mensen uit de achterban van Jami die hem nergens op kunnen "pakken" omdat die jongen in hun ogen "alles" meeheeft die dit roepen. En natuurlijk omdat homosexualiteit verboden is in de Islam en daardoor zo beladen voor velen. Aangezien Jami opkomt voor de zwaksten in de Islam Vrouwen en homo's geeft hun het recht denken ze in hun primitiefste gedachten hem ook voor homo uit te schelden, want dat is het in de Islam een scheldwoord want het is vies en verboden
En stel hij was WEL homo???? Wat dan NOG??? ;-)))
Madar | 05-11-09 | 09:23
Urreburre | 05-11-09 | 00:02
Weet je? Over dit soort berichtjes ligt hij samen met zijn vriendin DUBBEL van het lachen.
;-))
Madar | 05-11-09 | 09:25
eigen achterban= Moslims ;-)
Madar | 05-11-09 | 09:27
In België, Frankrijk en Turkijë zijn kopvodden op school ook verboden.
Maar als je daar in dit debiele land over begint gaan "politiek correcte eikels" hyperventileren.
Argumenten jongens en meisjes, niet weglopen.
aquarius | 05-11-09 | 10:00
@mohell | 04-11-09 | 23:45
ik bedoel niet dat er meerdere leerkrachten gelijktijdig voor de klas staan. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je ook voor 1970 in het voortgezette onderwijs 1 leraar had voor alle vakken. Mijn punt was dat de contacturen slechts een deel van de uren zijn die een leerkracht maakt, voorbereiding en nakijken kosten zeer veel tijd. Derhalve is het vrijwel onmogelijk dat alle lessen voor een klas door slechts 1 leerkracht verzorgd worden.
nsl | 05-11-09 | 10:12
Wat een foto..
Die knakker lijkt een BEVER...
braindeath | 05-11-09 | 10:14
van mij mogen al die moslima,s er bij lopen als inconito kgb,ers ,dan weet ik
van een afstandje al dat ik er geen klote aan heb,gewaarschuwd telt voor 2.
teddy ketoenbar | 05-11-09 | 10:33
Ach, die arme KOPVODJES, ze huilen weer als kinderen !
Als jullie nu graag tegen een KOPVOD van onderdrukking aan willen kijken, donder dan op naar het land van jullie afkomst, want er komt een tijd dat je daar een handje bij geholpen gaat worden !
War_is_Coming | 05-11-09 | 10:37
Absolute holbonker, dit mislukte over het paard getilde, psychotische onderkruipsel. Volkomen leeghoofd, geen ideeen, geen visie. Geilt op zichzelf, die rechtsnicht.
dental | 05-11-09 | 10:42
Policoren
hebben
nog
steeds
de
macht!
Zolang partijen van policor links de macht hebben in Nederland zullen zij deze macht blijven misbruiken. Waren vroeger Dhimmi '66 en VVD nog liberale (rechtse) partijen, tegenwoordig zijn ook deze partijen verworden tot links draaiende policoren. Gelukkig zien steeds meer niet-islamitische Nederlanders in dat hoofddoekjes niet alleen een geloofsuiting zijn, maar dat zij door vele islamieten worden gezien als vlaggen van de islam. Want hoe meer hoofddoekjes op straat en in het openbare leven, hoe meer silam op straat en in het openbare leven!
Zonder tegengas van de PVV gaat Nederland straks geheel tenonder aan de islam. Zogenaamde policoren die dat niet zien of willen zien zijn ongeschikt als bestuurder, of in het ergste geval verraders van hun vaderland!
Prins Pils | 05-11-09 | 10:48
Leuk.
Ik woon dus in deze gemeente.
De meesten onder jullie zullen weten dat ik vurig anti-PVV ben.
Aan de andere kant:
Kleuters horen in de speeltuin te ravotten en hebben in een Gemeenteraad niks te zoeken.
Dus bedankt, Voorburgse gemeenteraad. Voor mij wordt het nu 100% zeker weten PVV, regionaal dan. Jullie hebben je best gedaan om me te overtuigen.
You-On-A-Gin | 05-11-09 | 11:18
@ mensen die Jahmi afvallen, hem 'n "kotsventje", "homo" en weet ik veel dat nog meer noemen:
Het gaat erom dat die eikels wéglopen. ZE WORDEN NIET BETAALD VOOR WEGLOPEN.
Sorry voor de CAPS, maar ik zit hier serieus te trillen van woede.
You-On-A-Gin | 05-11-09 | 11:26
Als iemand een voorstel indient waar je het niet mee eens bent dan stem je tegen. Dat lijkt mij de democratische wijze. Dit is een methode om aan te geven dat sommige voorstellen niet ingedient MOGEN worden. Nogal ondemocratisch en staatsondermijnend naar mijn idee.
yurp | 05-11-09 | 11:45
@You-On-A-Gin | 05-11-09 | 11:18
Is er naast CDA, PvdA, VVD en Gemeentebelangen slechts de PVV over om op te stemmen? Waar zijn de overige partijen gebleven? Als je vurig anti-PVV bent hoef je er echt niet op te stemmen hoor.
yurp | 05-11-09 | 12:14