De man die zaterdag in Zierikzee twee van zijn drie kinderen en daarna zichzelf doodschoot, heeft vanuit de gevangenis zijn gezin gedreigd het te laten vermoorden door een huurmoordenaar. Dat blijkt uit vertrouwelijke informatie van de politie Zeeland.
Burgemeester Gerard Rabelink citeerde deze informatie in zijn waarschuwing van 27 februari aan het Openbaar Ministerie (OM). De verdachte heeft vanuit de gevangenis zijn gezin meerdere malen telefonisch bedreigd. De burgemeester waarschuwde het OM dat het gezin gevaar liep zodra de man weer op vrije voeten zou komen of als hij iemand zou hebben ingehuurd.
De overheid heeft het gezin, dat momenteel onder bewaking staat, verschillende vormen van opvang aangeboden. Het gezin wilde dat niet, maar probeerde zelf elders in het land een woning te krijgen. Daarnaast vroeg het gezin aan de overheid om te helpen met emigratie naar Australië.
Reacties
Gelukkig is er geen enkele instantie aan te wijzen die dit allemaal had kunnen voorkomen. BVoor hetzelfde geld had er nuiemand sorry moeten zeggen.
Rietje met een Ranja | 10-03-10 | 22:04
Kan dit land dan ook helemaal niks?
Geboefte | 10-03-10 | 22:04
@Geboefte | 10-03-10 | 22:04
Nee wat mij betreft komen er nieuwe verkiezingen. Oh wacht.. zelfs dat kunnen ze hier niet meer fatsoenlijk laten verlopen.
Rietje met een Ranja | 10-03-10 | 22:07
Ah, wel fijn dat ze nu onder bewaking staan.
-.-
Zwarte Koffie | 10-03-10 | 22:07
Ben ik nu gek, of lees ik in de eerste paragraaf dat een dode man iemand vanuit de gevangenis bedreigd heeft ??
Nonkel Frituur | 10-03-10 | 22:07
De man die zichzelf doodschoot heeft later uit de gevangenis laten weten zijn familie te laten vermoorden. Right.... Bedoel je niet de man die zichzelf probeerde dood te schieten?
DOM | 10-03-10 | 22:07
Geboefte | 10-03-10 | 22:04
jij komt echt uit een ei hè? het is heel hard voor deze mevrouw, maar misschien moet ze wel sterven! ze wist al jaren dat ze mishandeld werd, ze wist ook dat er instanties waren, ook wist zij dat ze uit huis kon worden geplaatst samen met haar kinderen maar oh wat waren de buren toch lief voor haar. Zoveel steun ook! Niks schuld van OM, politie, instanties, eigenlijk is deze mevrouw zelf de moordenaar.
NickObrien | 10-03-10 | 22:08
Zelf doen is een stuk goedkoper
Ling Ping | 10-03-10 | 22:08
@Zwarte Koffie | 10-03-10 | 22:07
Ja...maaltijd, mosterd, afijn je snapt het wel.
Gezwelgje | 10-03-10 | 22:08
Huurmoordenaar.nl
Plukkiehaar | 10-03-10 | 22:09
Kan je vanuit de gevangenis zomaar iemand bellen? Raaaaaaaar. Lijkt mij dat je eerst even polst of de ontvanger wel op een belletje van de gedetineerde zit te wachten.
spelen | 10-03-10 | 22:09
Het enige dat je hier van leert is dat als jij persoonlijk wordt bedreigt door een of de andere mafkees, je hem het beste gewoon zelf om kan leggen.
rookvlees | 10-03-10 | 22:09
@NickObrien | 10-03-10 | 22:08
Stop toch eens met die rotzooi te slikken joh.
Rietje met een Ranja | 10-03-10 | 22:12
NickObrien | 10-03-10 | 22:08
Kerel, slecht geslapen vannacht?
Politie faalt gruwelijk door achterlijke idioot weer vrij te laten?
Geboefte | 10-03-10 | 22:12
@NickObrien | 10-03-10 | 22:08
Ben je ziek in je hoofd?
De overheid moet je beschermen. En dan niet door het slachtoffer op te sluiten, maar door de bedreiger(s) op te sluiten.
En nu is het genoeg! | 10-03-10 | 22:13
@spelen | 10-03-10 | 22:09
Ja je kan vanuit de gevangenis gewoon iedereen bellen met het risico dat ze meeluisteren maar daar moeten ze meestal wel een reden voor hebben
dorpsidioot | 10-03-10 | 22:13
De rechten van daders worden heel goed beschermd in Nederland.
En we zijn gezegend met een bovenlaag die vooral zwak is.
Tijd voor de PVV.
En nu is het genoeg! | 10-03-10 | 22:15
En nu is het genoeg! | 10-03-10 | 22:13
Geboefte | 10-03-10 | 22:12
Rietje met een Ranja | 10-03-10 | 22:12
lezen jullie vaker nieuws? kennen jullie het verhaal? deze mevrouw heeft al meer dan 4 jaar geklaagd bij de politie voor mishandeling! meneer is ook meedere malen opgepakt voor deze mishandelingen. vervolgens vinden jullie het eigenlijk normaal dat je kinderen in gevaar zijn bij hun vader? ik ga verder niet in discussie, wat ruimer denken dan de overheid de schuld geven zit er bij jullie niet in!
NickObrien | 10-03-10 | 22:16
NickObrien | 10-03-10 | 22:16
Ok kerel, 2 duimen omhoog
Geboefte | 10-03-10 | 22:20
Moeten die rechters zich nu verantwoorden voor dood door schuld? Zou wel mooi zijn. Snirf.
Fukjoe | 10-03-10 | 22:20
dorpsidioot | 10-03-10 | 22:13
In uw situatie kan ik u alleen maar een moordpoging aanraden op uw schoonmoeder. Want of de poging nu lukt of mislukt, u wordt gegarandeerd fysiek van haar gescheiden.
Nonkel Frituur | 10-03-10 | 22:22
Ook eigenlijk wel erg, dat je als NL'se trias politica zo incompetent kan zijn dat je eigen burgers het liefst letterlijk naar de andere kant van de wereld verhuizen.
.
NickObrien | 10-03-10 | 22:16
.
Dat is wel de meest kromme redenatie van de dag.
.
Het is toch een van de belangrijkste taken van een overheid om zijn burgers in de breedste zin van het woord te beschermen.
.
Als een vrouw dan meermalen bij die overheid aanklopt om om zeer directe bescherming te vragen en je dan alsnog als overheid dit niet kunt bieden, dan mag je toch concluderen dat die overheid faalt?!
Brandje | 10-03-10 | 22:26
Onlangs is er een rechter op gestapt, ze was ook hoogleraar aan de VU. De stukken van een van de zaken stonden gewoon bij het oud papier. Haar oratie kan je hier lezen: www.advalvas.vu.nl... Het centrale thema is: “beter tien schuldigen vrijuit dan één onschuldige veroordeeld”. Ondertussen zijn we een wissel gepasseerd: De rechters laten liever tien misdrijven plaatsvinden dan dat ze er één voorkomen. Neem Saban B, neem deze mafkees en steeds weer gebeurt het. Wanneer komt de rechterlijke macht in de beklaagdenbank?
Joe Speedboot | 10-03-10 | 22:29
NickObrien | 10-03-10 | 22:16
Ik zeg maar één ding!!!! "HOOFDLETTERS!!!!!!!"
de oude nar (5) | 10-03-10 | 22:29
@NickObrien | 10-03-10 | 22:08
Ben erg van de vrijheid van meningsuiting, dus ook dit commentaar van jou laat ik gaan. Vind het wel smakeloos.
leef!! | 10-03-10 | 22:31
@dorpsidioot | 10-03-10 | 22:13
Het lijkt me dat ze dit toch zeker weten. Je moet zelfs aangeven welk nummer je draait en wie je gaat bellen. Het zal toch compleet van de pot gerukt zijn als een stalker zijn slachtoffer vanuit de bak mag bellen.
Tip voor u: duw je schoonmoeder met geweld een pistool in handen, haal met haar vingers schiet jezelf op een redelijke veilige plek in je been ofzo, sla haar bewusteloos, bel de wouten en zeg dat het zelfverdediging was. Ben je er iig voorlopig van af.
Ploertendodert | 10-03-10 | 22:35
@DOM | 10-03-10 | 22:07
Leer lezen, kneus.
Neon | 10-03-10 | 22:38
Vader had zeker geen geld over voor een zelfmoordenaar, de vrek
Tobi | 10-03-10 | 22:38
Net Nova zitten kijken en daar werd het land waar het gezin naar wil vluchten niet genoemd om veiligheidsredenen. Primair is het de bedoeling dat het gezin in Zierikzee blijft. maar hoe komt dan in hemelsnaam toch het land in de pers? Ik vind het ziekelijk hoe de pers omgaat met veiligheid van bedreigende mensen, totaal geen respect?
Ffiver | 10-03-10 | 22:41
nu op internet en vanmorgen al in de krant
pisbakslet | 10-03-10 | 22:47
En deze man lieten ze vrij. Onvoorstelbaar. En ook onvoorstelbaar is dat ook deze topblunder geen personele gevolgen zal hebben.
Kirth Gersen | 10-03-10 | 22:50
Jammer dat niet iedereen de opmerking van NickOBrien op waarde, lees sarcasme, weet te schatten
vandezijlijn | 10-03-10 | 22:50
"... dat momenteel onder bewaking staat ..."
.
Wat een stelletje knuppels! Dat hoeft niet nu die vader dood is, dat had veel eerder moeten gebeuren.
bodo | 10-03-10 | 23:02
@Brandje | 10-03-10 | 22:26
Ben het wel met hem eens dat de vrouw ook hulp heeft afgeslagen zoals eerder in een artikel stond. Schijnbaar kon de politie of wie dan ook haar niet goed beschermen zonder een goed gecontroleerde omgeving.
Als de vrouw dat afslaat omdat de buren haar zo goed steunen dan ben je ook niet goed bij je hoofd vind ik.
Maar ze mochten inderdaad wel wat meer doen aan die vader... dat hij dit zomaar heeft kunnen doen is ook een schande.
Dawntracker | 10-03-10 | 23:08
Onbegrijpelijk.Aanzet tot eerwraak of er op zinspelen al is het maar in woorden moet gewoon direct zwaar bestraft en schuldigen moeten preventief opgepakt worden. Instanties en personen uit de kring van slachtoffers die er melding van krijgen moeten meteen (anoniem) aangifte kunnen doen.Eerwraak is een ziekte die (potentiële) slachtoffers niet mag besmetten.
nadenkeniseenkunst | 10-03-10 | 23:17
die moslim heeft eerst zijn dochter verkracht en nu vertelt een pvda-pot bij p&w dat dat zo'n geweldige eerschending is. Ik dacht eerst dat ze bedoelde eerschending voor die dochter, maar nee, het ging om de eer van die arme verkracht-man.
omg. en nog steeds praten over eerwraak. het is bruut middeleeuws vermoorden.
willemlust | 10-03-10 | 23:18
Ik word echt onpasselijk als ik aan die man denk, hij heeft de wereld van zichzelf bevrijd, maar moest zonodig zijn eigen kinderen eerst vermoorden, waarom?
TonyM | 10-03-10 | 23:47
de meeste die reageren op mijn reactie, jullie blijven om het feit heen draaien dat mevrouw zelf allang weg had kunnen gaan? uiteraard, wat de man gedaan heeft kan niet, smakeloos en zelfs heel erg krom! er wordt ergens vermeld dat mevrouw bij de overheid aanklopt, meneer is toen ook meerdere male een straatverbod en cel opgelegd, wat kan de overheid nog meer doen in jullie ogen? die man heeft evenveel recht om daar te wonen als die vrouw, echter hebben beide ook de kans om te vertrekken. deze laatste keuze was voor mevrouw geen optie. bot gezegd: gevalletje 'dienst in en niet kiezen voor uitzending', je weet dat het ooit gaat gebeuren.
NickObrien | 11-03-10 | 01:07
@ NickObrien | 11-03-10 | 01:07
Nee, deze vrouw hoeft niet weg te gaan.. En haal verder je teksten even door een spellingscontrole. Achterlijke mongeaul..
Chow | 11-03-10 | 04:19
@NickObrien | 11-03-10 | 01:07
Echt nadenken kan je niet, weglopen is het moeilijkste dat er is voor slachtoffers van huiselijk geweld. Maar daarvoor moet je je in de materie verdiepen en ik schat zo in dat je dat nog nooit gedaan hebt.
Hellsmurfje | 11-03-10 | 08:51
@willemlust | 10-03-10 | 23:18
Zelfs Jeroen Pauw deed een pathetische poging een klein stukje eigen -dus geen opgelegde VARApolitbureau- mening te ventileren....!!!
Elder of Z. | 11-03-10 | 08:55
@bodo | 10-03-10 | 23:02
Die vader heeft nog een hele mannelijke familie, ic stam achter zich.
Tsja het kost wat, dat cultuurrelativisme.....
Elder of Z. | 11-03-10 | 08:56
probleemgeval, zoals wij die massaal en geheel vrijwillig importeren uit de heilige Arabische gronden
Ed71886710 | 11-03-10 | 09:05
@NickObrien | 11-03-10 | 01:07
Is kansloos een gepast woord om jou te beschrijven? Ongelooflijk.
Net alsof het makkelijk is om zomaar te vertrekken, eventueel emigreren. Je moet alles en iedereen achterlaten. Dit zou uberhaupt niet voor moeten komen, maar dat terzijde, moet de overheid alles, maar dan ook alles doen deze vrouw te beschermen tegen die rare vent. Desnoods hem lang(er) opsluiten. Er is gewoon (te) weinig hulp geboden, zo simpel is het.
Uitlachert | 11-03-10 | 09:46
die kudt rechters, die deugen niet, sufkutten
T-Bone | 11-03-10 | 10:14
Valt wel wat te zeggen voor een spuitje voor deze kleautzak
Ma_Se_Poes | 11-03-10 | 12:27