Mobiel

Kamer vindt seks geen zorg

De fracties van CDA, PvdA en SP in de Tweede Kamer vinden het onaanvaardbaar dat verzorgenden in de thuiszorg seksuele behoeften van patiënten bevredigen. Bovendien vinden ze het kwalijk dat seksuele handelingen worden betaald uit de volksverzekering AWBZ, meldt De Gelderlander.

De drie fracties hebben minister Ab Klink van Volksgezondheid om opheldering gevraagd. De fracties reageren op commotie naar aanleiding van het relaas van een Eindhovense studente in het Eindhovens Dagblad. Zij werd door een man met een spierziekte niet geschikt bevonden als verzorgende toen zij weigerde seksuele handelingen uit te voeren.

De studente had gezien dat twee andere verzorgenden wel gehoor gaven aan de wens van deze cliënt die beschikt over een persoonsgebonden budget.

sexynurse_gr.jpg

"Seks is geen zorg” , stelt Renske Leijten van SP. "Zorgmedewerkers moeten nooit seksuele handelingen verrichten” , vindt Agnes Wolbert van PvdA. "Het hoort absoluut niet bij de professie van verzorgden en verpleegkundigen” , zegt CDA-Kamerlid Sabine Uitslag. "Dat staat in geen enkel schoolboek vermeld.”


J. Grotenhuis | 10-03-10 | 22:19 | 130 reacties

Reacties

-weggejorist-

Lijkt alsof die witte kruizen m'n pc uitkomen...

De verpleegster van de pica wilde ook al niet aan dat litteken op haar gok te zien....

Eerste levensbehoefte, GTFO.

holy crap, heerlijk gewoon! psst meisje neuqen!?

Gaat het nog een beetje meneer Dröge?

Is nog best een goed medicijn anders...

@"Seks is geen zorg” , stelt Renske Leijten van SP.
En daarmee sluit ze een hele bedrijfstak uit, vogens mij!

De picadame heeft wel een rukplicht neem ik aan.

Wat moet deze foto voorstellen ? Een Zwitserse stewardess met een boksersneus ?

Ik vindt het ook ongepast. Straks is er helemaal geen verschil meer tussen niet succesvolle en wel succesvolle mensen in deze maatschappij. Zelfs mensen die geen geld en lelijk zijn hebben straks dagelijks seks op kosten van de wel succesvolle mensen nog wel.

BYO | 10-03-10 | 22:27
An het uniform te zien is dat meiske van het Jägermeister promoteam...

Nonkel Frituur
Blondjes verwarren oraal wel eens vaker met nasaal.

Dus dat wordt fappen tot de deaud.... leuk vooruitzicht.

Nou, ik ken politici die toch hun onkosten van Yab Yum jarenlang hebben afgetrokken in ruil voor hun eigen 'aftrek'. Niet belangrijk? Niet belangrijk? Vraag dat eens aan de ontelbare rooie ambtenaren, gemeenteraadsleden en ander niet-werkend volk, dat elkaar in het fietsenhok / kopieerkamer / magazijn voor kantoorartikelen regelmatig bovenpartijdig bevredigen.
Maar dat is niet voor ons, gewoon klootjesvolk dat alleen maar dat rooie vakje moet invullen eens per vier jaar om de ambtelijke kloodtzakjes weer vier jaar ongestoord hun 'hunkerdeclaraties' te kunnen laten invullen.

De studente had gezien dat twee andere verzorgenden wel gehoor gaven aan de wens van deze cliënt die beschikt over een persoonsgebonden budget.
..
Hoe moet ik dit opvatten? De verzorgenden deden even een belletje of stroopten ze zelf de mouwen op?
Vragen...

Is dat trouwens de nieuwste lijsttrekster van de SP, die op de foto? Zal wel zeker niet alleen de lijst, maar de hele fractie trekken.

haha, het moet niet toch niet gei..ehh, gekker worden.

Ik vind het wel degelijk zorg waaraan tegemoet dient te worden gekomen, niet rukken, bukken zul je!

-weggejorist-

Tja, dat had Fatima niet verwacht op haar eerste werkdag...

Lekker, zustertjes!
.
Alleen jammer dat die zusterpakjes niks voorstellen. Heb je der eindelijk zo gek om dat pak aan te trekken, stelt het echt niks voor.
.
Ach ja, toch maar de Pabo er op na slaan dan maar.

@dlseth. | 10-03-10 | 22:35
Precies wat je zegt !! Dom stoffe jasje, en dan die klompen.....

waar is mijn 3d brilletje?

WTF is dat wijf op de foto, een Victorinox-hoer?

Hoersubsidie

When I get that feeling
I want sexual heeling....

Noami O+

Wat ik me dan altijd afvraag is, wie is dit voor het eerst gaan vragen?

Het lijkt me moeilijk om de verplegenden en verzorgenden te verbieden om uit vrije wil seks te geven aan de zieken tegen vergoeding. Ze willen wat bijverdienen. Sabine Uitslag is niet zo sterk als Kamerlid. Er zal toch regelgeving gemaakt moeten worden om verzorgend personeel te beschermen dat geen seks wil met patienten.

Goed opgeleide verzorgende trouwens, die niet weet dat een klabanus geen spier is, en dus niks met een spierziekte te doen te doen heeft.

Is geen nieuwitem. Komt al tientallen jaren -misschien wel langer- voor. Is alleen niet iets wat je zo makkelijk in een functieprofiel of advertentie stopt. Kan me overigens wel leuke functioneringsgesprekken voorstellen over doelstellingen voor het komende jaar.

Leuke foto van het zusje van Renske!

Ploertendodert | 10-03-10 | 22:43
Geen spier, maar kan er behoorlijk gespierd bijstaan!

Het minimumloon krijgen, en nog het werk van een hobbyhoer doen hahahahha..... wat een domme geiten.

Er was laatst nog een kerel bij 'Je zal het maar hebben' die glashard verkondigde dat hij 2 à 3 keer per jaar een hoertje langs liet komen om aan zijn trekken te komen. Zo hoort het dus. En niet anders.

Chapeaux voor de kamer (voor nu dan).

veel verpleegsters verdienen zo een centje bij, eventjes patient aftrekken die toch al stijf staat tgv wasbeurt. Maar ja, nu heb je dus een (1) beknepen zeikerdje van een zuster en die gaat moeilijk lopen doen. Ze kan het voor veel andere verpleegstsers verpesten als er duidelijke regels komen die dit gaan verbieden.

Wat is zijn die mensen van 'Per Saldo' ongelofelijk idioot..
Gelijk maar verbieden die club, onbegrijpelijk.
Of worden we echt een tweede (vul hier een willekeurig Afrikaans land in)?

ik denk dat veel mensen zullen schrikken maar in de zorg is dit heel wat gewoner dan men denkt. en nee, denk dan niet aan geile verpleegsters die je wel even pijpen als je met een gebroken been in het ziekenhuis ligt maar bijvoorbeeld aan mensen die even een paar keer extra met de natte washand heen en weer gaan omdat de ernstig gehandicapte client ook gewoon een mens is die soms even aangeraakt wil worden.

@rookvlees
Als ze nou echt alleen dat jasje aan hebben is het nog wel te doen overigens.
.
En die plastic klompen zijn inderdaad een misdaad tegen de menselijkheid.

@ Zuidberg_Fan | 10-03-10 | 22:51
Tsja, jij werkt duidelijk niet in de zorg.
@ TomTomD | 10-03-10 | 22:50
Sluit ik me helemaal bij aan.

PAALman84 | 10-03-10 | 22:51
Nee, dat ZIJN we al. Alleen zijn wij de enigen die het zelf nog niet weten

Hoho, we denken aan een oude, spierzieke, geile man. Ja,toch?
Wat nou, als jij als verzorger hetzelfde wordt gevraagd, maar dan door een jonge mooie vrouw, met een spierziekte?

Nuff said: images.google.com...

@ juriste (22:43)
Denk je werkelijk dat daar geen strenge regels voor zijn?
Ik werk zelf al jaren in de thuisverpleging,en cliënten/patiënten moeten bij de aanvang van zorgaanbieding een contract tekenen,waarbij zij akkoord gaan met de te leveren zorg en de daaraan verbonden regels,en daar staat een duidelijke clausule in betref.sexuele getinte opmerkingen en of sexuele intimidatie,en als daar sprake van is dan kan de hulpverlening zo gestopt worden.

Ga er maar vanuit dat de jeugdzorg in Nederland nog incapabeler is.

koekje erbij? | 10-03-10 | 22:55
Als die geen controle over de spieren heeft dan pist ze je kop d'r onder...

Dit sluit dan wel weer mooi aan bij dit topic, dat dan weer wel.

www.spitsnieuws.nl...

MichieldeMuiter | 10-03-10 | 22:58
Das wel geil.

Ben je doodziek aan het liggen in het ziekenhuis ..........gaat zo'n geil stageverpleegstertje je afrukken..........
-fake hartaanval en belt 112-

pim achtertuin | 10-03-10 | 23:02
Ja, en dan komen er twee broeders!

kelly = -10

Toch kan ik er begrip voor hebben. Het moet toch ondraaglijk lijden zijn voor een potente kerel zonder vriendin maar wel stijf van de reuma in beide knuisten.

Thuiszorginstelling plaatst vacature dekhengst.

Het enige dat ik erg vind is dat er voor die seksuele handelingen betaald wordt, als je van bil wilt gaan, betaal gewoon een hoer ofzo.

Voor de rest, willen die mensen sex hebben, goed, het betalen ervoor alleen, tja.

@Gezwelgje | 10-03-10 | 22:30 - Het gaat juist om patiënten die zelf niet in staat zijn om te fappen. Per Saldo vertegenwoordigt die patiënten (en ook patiënten die wel zelf kunnen fappen maar toch zorg nodig hebben) en ziet er dus geen punt in. Werkgevers en vakbonden wel. Logisch.
Typisch wijvengezeik ook weer; stomazakken vervangen is heel normaal maar even het roedehoofd van de patiënt door het vuistje laten gieren is viesbah.

"staat in geen schoolboek vermeldt"
Wat een kul-argument zeg?
Is dat echt serieuze argumentatie?
-
eens of oneens doet niet ter zake maar dit soort idiote logica toont maar weer eens aan dat onze volksvertegenwoordigers werkelijk maar wat aan klooien.

Dhr Moker | 10-03-10 | 23:07
escortservice?

CDA, PvdA en SP vallen dus af bij de komende verkiezingen.

Godallemachtig, er is dus niks overgebleven van tegenwoordigheid van geest in de jaren 70?

Sex is een eerste levensbehoefte, tante pollewopjes. Levensbehoefte: noodzakelijk voor gevoel van welbevinden. Natuurlijk kunnen mensen overleven zonder sex. Je kunt ook overleven zonder alcohol, zonder vakantie, zonder familie, zonder baan, zonder medische zorg, zonder scholing, zonder overheid zelfs. En heel wat van die dingen zijn minder natuurlijk dan sex.

Oh, u heeft een probleem met 'prostitutie'? Gefinancierd nog wel? Ja, heel persoonlijk, sex. Net zo persoonlijk als de bal gehakt in de snackbar (oraal, komt in het lichaam) en het ontstoppen van het putje (komt uit het lichaam, viesssss'. Sommige mensen vinden sex viessssss, somige mensen vinden het normaal. Die hebben vaak boeken gelezen of gebruiken gewoon hun verstand.

Kan die 17e eeuwse pruikentijd van mooimakerij en 'fatsoen' nu dan eindelijk eens een keer voorbij zijn? Mensen hebben recht op sex. En ik betaal graag 10 Euro in de maand hoor. Of gaat het tegenwoorig iedere partij om zieltjes winnen en wordt er gewoon gesmeten met 'algemeenheden'? Bekijk dan verdomme eerst eens naar waar die 'algemeenheden'-agenda vandaan komt.

Sabine is geil!
> www.mailtomail.nl...

Geef toe jij zal haar ook doen =)

Wat een zuster.Dan heb je echt geen viagra meer nodig. Het PGB is niet bedoeld voor betaalde sex maar het moet nou ook weer niet worden overdreven.Alsof elke PGB houder een potentiële gesubsidieerde hoerenloper is.

Schoolboeken aanpassen?

Dhr Moker | 10-03-10 | 23:07
Harige draaideur bij de Hema kan ook wel geil zijn, hoor.

Fappen zou een grondrecht moeten zijn, en ja, daar moeten sommige gehandicapten bij geholpen worden... DAAR heb ik dan best wel weer een eurotje extra belasting voor over!

Stir Glenfarclas II | 10-03-10 | 23:09
je hebt gelijk, maar toch lijkt me dit geen werk voor een verpleegster. als ze gefapt willen worden betalen ze maar een hoer van hun persoonsgebonden budget. dat heeft niks met de 17e eeuw te maken maar werkzaamheden volgens contract. dat stamt uit de vorige eeuw.

Als mensen die geen kinderen kunnen krijgen (een seksuele functie) wél voor veel geld uit de zorgpot mogen worden geholpen aan nageslacht dan mag een chronisch zieke die het zelf niet meer voor elkaar krijgt van mij een paar keer per jaar ook wel uit die zelfde pot aan een hoogtepunt worden geholpen als hij/zij dat wil.

Het feit dat we hier met elkaar aan meebetalen vind ik het meest belachelijke aan dit verhaal. Ook het feit dat iemand met een PGB een zustertje kan weigeren vanwege het geen gehoor geven aan sexuele vragen ???

er zijn dames die dit heel normaal vinden
onderling houden ze tijd bij wie het snelst de zaak rond heeft
op dit moment is de de stand 1minuut en 40 seconden.(3 weken geleden)

Prachtig.
Nu hopen dat veel verpleegkundigen/verzorgenden de zorg vaarwel zeggen en een leuke(re) baan zoeken. Ex-politici zijn misschien in te huren voor het aftrekken van patienten. Zij die fietsenhok ervaring hebben krijgen de voorkeur.

@ DE secretaresse (23:11) Schoolboeken aanpassen?
Geloof mij,daar wordt tijdens de opleiding voldoende aandacht aan besteed hoor!
Want laten we wel wezen,je bent de hele dag met het menselijk lichaam bezig,en daar komen wel eens menselijke gevoelens bij om de hoek kijken,en dan moet je gewoon proffesioneel je werk kunnen blijven verrichten.
En in 90% van de gevallen gebeurd dat ook.
Maar zoals in iedere bedrijfstak zitten er ook hier rotte appels tussen.

wat een hoofd @ pica

PAALman84 | 10-03-10 | 22:55
gezien jouw nick zullen veel mannelijke patienten niet hard worden van jouw zachte handen. Vraag maar eens aan je vrouwelijke collega's hoevaak ze hiermee in aanraking komen.

en ter aanvulling: het is eerlijk gezegd knap asociaal van verpleegsters om een patient die letterlijk stijf staat van de sexuele spanning niet even extra met het washandje te "wassen".

Let wel, ik heb het hier over patienten die wegens verlamming dit zelf niet kunnen, en ik heb het alleen over masturbatie, en niet over 'full service'.

Gelukkig gaan veel zorgverleners hier pragmatisch mee om. Mijn eerdere comment was met name tav die ene zuster die zo nodig moest gaan klagen. Natuurlijk mag ze dat, maar van het zorgvak heeft ze weinig begrepen.

@Stir Glenfarclas II | 10-03-10 | 23:09
"Mensen hebben recht op sex"
Je hebt geen recht op sex, punt. Je hebt recht op voortplanting, volgens de universele rechten van de mens. En daarvoor wordt ze geen strobreed in de weg gelegd. Ze hebben recht op gelijke KANSEN, niet het recht op gelijke UITKOMSTEN. Zie zusters houden toch geen bezoek of familie tegen die die beste man af gaat trekken. Dus wat is je probleem? Een orgasme betalen uit de algemene middelen gaat daarom, uiteraard, veel te ver. En voor de phenyl-ethalymine ga je maar chocola eten.

''dat seksuele handelingen worden betaald uit de volksverzekering AWBZ''

haha, de verzekering betaald de wallen :D nederland ten top :D

Die vent met die spierziekte moet de ogen uit zijn kop schamen! Als je zorg nodig hebt dan moet je blij zijn dat je het krijgt! Doorgeslagen socialismel denken dat je overal recht op hebt.
Als je zonnodig geyle neuqseks wil dan huur je maar een hoer. Moet je je als hardwerkende burger met een vrouw die gehandicaptenverzorgster is je ook nog gaan drukmaken of mevrouw tijdens haar werk niet toevallig een lamme cliënt een flufjob geeft. Gekker moet het niet worden!

Als je bereid bent iemands reet te wassen, dan is even aan iemands lul sjorren toch ook een kleine moeite?

Boer Harm uut Twente
ze betalen er voor, sla je slag en loop binnen

serieus....???

ben ik gek.. of waaar gaat dit over?
je vraagt thuiszorg aan..en je hebt er automatisch en hoer bij?

geen wonder dat ze een tekort aan verplegend personeel hebben tegenwoordig.,
zwaar onderbetaald werk.. op de wallen krijg je er meer voor

Lekker makkelijk om te zeggen dat deze mensen maar naar een hoer moeten gaan. Je hebt de zorgplannen, waarmee de wettelijke vertegenwoordigers mee akkoord moeten gaan. Vaak gaan ze niet akkoord met het naar een hoer gaan, sterker nog vaak ontkennen ze dat deze mensen sex of seksuele gevoelens hebben. Vaak speelt het geloof een rol, of de mensen keuren hoeren af. De client heeft dus zelf niet eens de keuze om seks te hebben, daarom is het juist goed dat er verzorgende of begeleiders rondlopen die het beneden iets beter wassen dan de rest.
Ik heb het hier over de gehandicaptenzorg.

Akkoord, stop dan ook met coke snuiven en hoeren snoeren van ons belastingsgeld, of zeg ik nu iets heel geks?

De patiënt in dit verhaal beschikt over persoonsgebonden budget, dus eigenlijk komt het gewoon uit eigen zak...

Met een PGB kan je toch zelf je zorg inkopen. Genoeg dames die dat wel willen doen. Wel een beetje dom om dat van een verpleegkundige te verwachten.

dus verpleegkundigen moeten voor hoer spelen omdat dat van gOD niet mag? ze laten maar discreet een hoertje langskomen, of de familie lost het maar op.

Wat een lelijk wijf.

@ :-) | 11-03-10 | 00:09

Wie gaat dat hoertje betalen dan? de verpleegkundige? Of moet de client het zelf betalen? Wat niet kan omdat bijna altijd de wettelijke vertegenwoordiger of een ander familielid de financiën regelt, en waar je als instelling verantwoording aan moet afleggen wat betreft de uitgaven.

Ik weet niet wat ik verontrustender vind. Het nieuwsbericht of het feit dat er zoveel mensen zijn die dit normaal vinden.

Om je sexuele lusten te bevredigen huur je bij gebrek aan beter een hoer in. Of je koopt een handig speeltje.
Verzorg(st)ers laat je verder met rust.

Wat nou sex is geen zorg ? Je gaat je anders er stuk beter van voelen. In de basis pakket dan laat ik elke week een zuster overkomen.

Hee, het kan natuurlijk niet zo zijn dat deze dame de baan om deze man te verzorgen niet krijgt omdat ze geen sex met hem wil hebben he... Sex met iemand die jou verzorging doet moet tijdens werkuren verboden zijn. Indien je wat wil bijverdienen kan je na werk terug komen.

Dit is een gat in de markt. Ik ga een bejaardenthehuis openen op Curacao voor alleenstaande bejaarde mannen. Internationaal. Ik huur 10 Dominicaanse meisjes in die de oudjes de tijd van hun leven geven. Gratis Viagra, een gediplomaarde verpleegster erbij en huppakee. Met kans op een grote nalatenschap voor de meisjes. Dit kan niet stuk.

-weggejorist-

Daar lig ik dan. Alleen. Het kwijl sijpelt uit mijn mondhoek, maar ik kan mijn linker- en rechterarm niet meer bewegen om mijn blauw dooraderde hand naar het lek in mijn gezicht te brengen en daar met een veeg het vocht te weren. De lakens zijn groezelig, want vorige week - nu zeven dagen geleden - is het bed verschoond. Ik wou wat vaker, maar dat ging niet.
Dan zegt u: Er zijn er zoveel als u. Die kunnen we ook niet laten wachten, toch? En wat denkt u van al die tijd dat we bezig zijn met het invullen van de contactformulieren? Ja, ook wij moeten ons indekken en onze bazen moeten weten waar we uithangen. Dus daarom zijn we alleen 's ochtends aanwezig. De middag is administratief. Lastig wel die ochtenden. Vooral bij mannen. Je zult zien dat ze allemaal een ODOL hebben. Ik zie ze dan verlekkerd kijken wanneer ik met het washandje een, soms twee keer, de jonge heer van de oude knul een flinke snok geef. Die tandenloze grijns... Onbetaalbaar. Dat houdt mij overeind!

Geweldig verhaal.
Lees Peter Andriesse. Zuster Belinda of het geheime leven van dokter Dushkind. Geweldig. Soortgelijk verhaal over het Wilhelmina Gasthuis in Amsterdam.

Dit is zorgelijk, zorgelijk.

Het is echt on-ge-lo-fe-lijk hoe dom we hier weer met z'n alle zijn. Want als sex dan zo nodig een eerste levensbehoefte is, waarom wordt die misbruikerT uit Eindhoven dan ook niet gevoerd alstie moet eten? Wordt z'n kont soms ook met een PGB afgeveegd? Eéeeeven breder trekken, deze zaak en je hebt hier te maken met een l*l die PGB-fraude pleegt. En het is nog een walgelijke rat ook dattie die studente nog ongezien de t*fus wenst omdat ze weigert de hoer voor hem te spelen... Het is minstens aanranding, wattie doet.

@ roepievogel | 11-03-10 | 02:09
Mwah, 't is niet al te fris allemaal, maar zorgelijk?!
Vertel me alsjeblieft dat je niet denkt dat dit iets is van de laatste tijd.

@F. von Zeikhoven slaat de spijker op de kop
Het is allemaal heel stoer om Maslow erbij te halen met die eerste levensbehoefte-argumentatie. Daar gaat die SP-er inderdaad aan voorbij. Seks is namelijk wel degelijk belangrijk. Tja, SP-ers missen wel vaak basale intellectuele kennis.
Maar zelfs met Maslow gaan we voorbij aan de vragen: waarom moeten de zorghulpen voorzien en waarom valt dit onder het verzekerde pakket?

Nee daar kan je niet op antwoorden.

Ziet nou niemand dat die zuster vroeger een jongetje was?

@ von Zeikhoven

Ook mijn idee. Het is gewoon oneigenlijk gebruik van PGB budget en seksuele intimidatie. Zo'n PGB betaald verpleegstertje rukt je een stuk goedkoper af dan een privehoer en ze doet beter haar best want het is hulpverlening *proest*. Het is een misvatting dat gehandicapten altijd maar zielig zijn omdat ze gehandicapt zijn: er zitten gewoon ook klootzakken tussen net als elders in de maatschappij.

Sjezus, zo;n verzorgende kan toch gewoon even een handjob doen bij die arme man?

Voor alle voorstanders (jullie sporen sowieso niet helemaal), een verpleegkundige.verzorger is GEEN hoer en dat soort activiteiten zitten niet in haar takenpakket. Groot gelijk dat ze die activiteiten weigeren. Als de patient dat wil dan huurt die maar een prostituee in van zijn eigen geld, dat moet de rest van nl ook, of die nemen een vriendin.

Een minister die zichzelf promoot met een door ons betaalde glossy, nou weer verzorgende die sex handelingen (moeten) doen met met gemeenschap;-)sgeld.....vraag me echt zo langzamerhand waar dit tyfusland een verkeerd spoor is opgereden.

Hoezo - de politiek is toch 1 grote hoererij .... van waar die weerstand ?
- - -
Voeg dat onderdeel van de seksindustrie gewoon toe tot het netwerk van uw politieke volkstam / partij zoals je reeds service verleent aan banken bouwverenigingen, pensioenfondsen , etc .. .waar jullie gaan cachen als bestuurders, directeuren, commissarissen tijdens of na uw politieke carriere ..
- - -
Vergeet niet de seksindustrie is een van de top tien bedrijvigheden in Nederland met 1van de grootste omzet.in eurietjes en genot ...
- - -
Tot geneugte de politieke kaste weer van dienst geweest te zijn met wijs advies uit de kenniseconiomie.

He losers van de politieke kaste - het is economische crisis ... denk eens aan de tewerkstelling
Bovendien een hoer is een erkend beroep in Nederland - remember !

Ben ik nou de enige die ziet dat dat gedrocht op de foto een omgebouwde kerel is?

-weggejorist-

Dit soort geboden zorg noemt men toch "prostitutie"?

Sex is geen zorg... Hoe achterlijk kan je zijn?
Zwaar gehandecapte mensen kunnen gewoon doodvallen wat deze onmenselijke politici betreft.... Ze gunnen deze kansloze mensen het licht in de ogen niet, dat viond ik pas een schande...
Verder zijn er miljoenen alleenstaanden, bijvoorbeeld doordat vrouwen langer leven dan mannen. Niet iedereen kan even makkelijk iemand versieren, de sexuële nood onder alleenstaanden is onvoorstelbaar....

Zuidberg_Fan | 10-03-10 | 22:51

volgende keer niet zo dicht langs de molen lopen..... Je bent echt niet helemaal goed he, en verstand van zorg is bij jou ver te zoeken...

*ziet sterretjes en hoopt dat iemand naam van meisje op pica kan geven*

Hellsmurfje | 11-03-10 | 07:38
Natuurlijk zijn verpleegsters geen hoeren, en daar hebben we het ook helemaal niet over. Het enige wat patienten soms willen is een stukje extra aandacht tijdens het wassen.

Mochten verpleegsters daar massaal moeite mee hebben, dan zouden ze dit moeten aankaarten bij de directie, of desnoods via de vakbond. Jouw idee dat elke patient zelf maar iemand moet regelen, gaat niet lukken, dus dat betekent telkens stress voor de conservatieve verpleegsters. Beter zou zijn om centraal iemand aan te stellen (of in te huren) die het "extra" wassen voor haar rekening neemt. Patienten blij, verpleegsters blij, iedereen blij.

Overigens, ik proef bij jouw en andere reacties een nare ondersmaak dat ouderen geen recht meer op sexueel genot mogen hebben. Jammer.

Overigens, een verpleegkundige moet natuurlijk gewoon zelf kunnen uitmaken in hoeverre zij/hij sexuële verzorging wil doen.
Er bestaan een aantal verenigingen in Nederland voor gehandicapten. Eén ervan
is zonder winstoogmerk.
Gehandicapten zijn ook mensen. Niet iedereen wil dienstverlening door een prostituee. Prostitutie is zwaar verweven met criminaliteit, je weet nooit hoe erg degene uitgebuit wordt die bij je op bezoek komt.
Daarom is de term sexueel verzorgende nog niet zo gek. Ik denk dan aan iemand met een sociaal maatschappelijke opleiding zoals ook verpleegkundige zou kunnen zijn.
Het blijft een moeilijk punt. Ook sex kan eenzaamheid niet doorbreken...

* gaat subiet thuiszorg aanvragen *

OEI. Slecht nieuws voor de Tilburgse Hennie van de Wittenboer. Hij kreeg het via kopspijkers voor elkaar dat hij vanuit het persoonsgebonden budget af en toe een prosti mocht bestellen...

Spierziekte van het fappen zeker. Laat die stumper naar de hoeren gaan.

Vervelend als er alleen 'gordon achtige verplegers' rondlopen...

Zit er toch nog iets van wijsheid in de Kamer. Nee, het ontvangen van seksuele diensten is geen zorg en allemaal geen zorg waar je recht op hebt. Huur maar lekker een prostituee in van je uitkering.
Weg met al die socialie flauwekul voor sjappies die wel heel erg van de overvragerige zijn. De meeste bejaarden/zieken hebben gelukkig nog wel zelfsrespect.

Recht op seks OMFG...

@ Zuidberg_fan

Ik ben het niet helemaal eens met je over dat aftrekken bij de zorg hoort. Het zal je vriendin zijn, die verpleegster is en voor haar werk ook oude rimpel lullen afpeert, omdat dat bij verpleegster hoort.

Niet leuk voor je vriendin, maar zeker ook niet voor jou.

Dat centrale iemand die het 'extra' wassen voor zijn rekening neemt, heet dan een hoer. Die kan hij denk ik beter van zijn eigen geld betalen in plaats van op de kosten van de staat.

Begrijp ik het goed dat op dit moment die jonge verpleegstertjes geregeld nog even bij opa op schoot gaan zitten, omdat hij zo eenzaam is?

...nice!

Zuidberg_Fan | 11-03-10 | 09:21

Wat een idiote stelling neem je daar aan ! Een glazenwasser doet toch ook niet even de vrouw des huizes als extra dienst (normaliter)... Er moet altijd een professionele relatie tussen client en zorgverlener blijven. Een huisarts mag toch ook geen patient boinken, ook niet als ze dit graag wil ! Zorgverleners die sexuele handelingen bij eigen patienten uitvoeren zijn in mijn beleving altijd strafbaar bezig !

@ Eihoofd20 | 11-03-10 | 12:23

Je haalt mij de woorden uit de mond, het zal je vrouw/vriendin maar zijn die in de zorg werkt..?

Zit je middags na het werk aan een bakje koffie over het werk te praten, zegt je vrouw/vriendin ik heb een nieuw record van 1,38 min! De man in questie Huh.. :S Ja zo lang duurde het voor meneer zijn kwakje in mijn handpalm leegde!

Het slaat gewoon nergens op, als die mensen dan toch graag sexuele handelingen willen krijgen.. Wees dan ook een MAN/VROUW en zeg dat tegen familie leden, vrienden of de verpleeger/ster dat je daar behoefte aan hebt zodat die eventueel daar een andere vrouw of man voor kunnen regelen!

Het hoord indd niet bij de zorg, dan laat elk jochie van 14t/m20 jaar toch zijn polsen breken om vervolgens afgetrokken of dergelijk te worden in het ziekenhuis/revalidatie centruM?

OF zie ik dit nou helemaal verkeerd?

Holyshit! Bestaat dat echt?!
Afgezogen worden door je nurse.
Wowee, insane en geyl tegelijk!

The Big C! | 11-03-10 | 13:52

Thats freaky dus!

Eihoofd20 | 11-03-10 | 12:23
Lees het artikel nog eens goed: twee andere verpleegsters verrichtten wel sexuele handelingen, dus het gebeurt. Is daar iets mis mee? Nee. Net zoals een verpleegster ook het recht heeft om dit te weigeren.

Krik eerst die salarissen van die mensen in de zorg maar eens flink op. Dan pas kan er gerukt worden misschien

Echt wel! Hoeren in het ziekenfonds!

Die neuqpop daarboven mag mij wel even zorg verlenen... zou toch als ouwe baas in een bejaardenhuis best vrolijk worden als er elke dag een leuke jonge griet met beste jopen langskomt om mij lekker te bevredigen en me te wassen nadat ik het nest volgescheten had... elke zorgbehoevende zou d'r 1 moeten krijgen.... soort subsidie-hoer....

Yepyep, dit idieaute bericht gaat met mij mee naar de States.
Mijn Broertjes en Zusjes willen ook wel eens lachen.

Eens zien hoe die Heathcarereform erdoorheen gedrukt wordt!
lol

doe eens niet | 11-03-10 | 06:45
helemaal gelijk.
je mag als gehandicapte van mij best een hoer inhuren (daar zijn speciale escort-bureau's voor), maar dan betaal je ook gewoon zelf van je eigen salaris/uitkering.

een gewone verpleegkundige moet dit niet doen (dat is totaal niet proffesioneel) en moet zich ook niet onder druk gezet voelen om dit te doen (omdat ze anders een klant kwijt zou raken).

kerels die op zo'n manier proberen te manipuleren zijn gewoon klootzakken, hetzelfde type dat als 50-jarige leraar achter scholieres van 15 aan zit. misbruiken hun handicap om als 'zielig' over te komen en maken zo'n weiger-verpleegster wijs dat ze een enorme bitch is als ze hem ('zielige man') nou zijn pleziertje niet gunt. dat soort kerels voelt zich te goed om een relatie aan te knopen met een vrouw die wel echt geïnteresseerd zou zijn: eentje die even gehandicapt/oud is als hijzelf.

Als die meiden gewoon een paar rukken aan zo'n klabanus geven is die vent van een probleem af. Naastenliefde, moet kunnen toch??!!

RSS Feeds Volg Spitsnieuws op Twitter

Digi Sp!ts archief

Klik hier voor onze lezersacties
Klik hier voor onze ticketservice
Klik hier voor de fotos van Beatstad