Mobiel

Pindavrije zones in vliegtuigen

Vliegtuigen van de luchtvaartmaatschappij Air Canada zullen moeten worden uitgerust met zones die vrij zijn van pinda's, amandelen, cashews en andere noten. Dit heeft niets te maken met terrorismebestrijding, maar met notenallergieën.

Passagiers met een dergelijke allergie hadden klachten ingediend bij de Canadian Transportation Agency. Een van hen had zich bijna drie kwartier opgesloten in het toilet van een vliegtuig, terwijl notenhoudende snacks werden uitgedeeld aan zijn medepassagiers.

De notenallergieën zouden vallen onder de beperkingen waarmee luchtvaartmaatschappijen rekening moeten houden


O. Oost | 08-01-10 | 22:59 | 125 reacties

Reacties

ja, nu nog een vliegangst zone....

@ fietsbel, nee man, ik lig altijd in een deuk om die vliegangst types. Daar wil ik bij in de buurt zitten. Zodra het vliegtuig een beetje schudt, dan raken ze helemaal in paniek. Ik kom dan niet meer bij man.

Drs Brunen is bang voor enorm dikke vrouwen, met een voorliefde voor Mc Donalds. Zou daar graag ook een verbod op krijgen, al dan niet tijdens het vliegen.

The Boondock Saint | 08-01-10 | 23:05
Totdat er één heel erg in paniek raakt en flipt en agressief wordt ofzo, dan is het niet zo leuk meer.

Wilders zou pleiten voor een islamvrije zone in een vliegtuig

ga eens stoepje vegen, stom gezeik over pinda's.

The Boondock Saint | 08-01-10 | 23:05
Zie ik bijna nooit ? Meestal zitten ze stokstijf.

@ The Boondock Saint | 08-01-10 | 23:05

Vliegen met iemand die een stewardess-fobie heeft/ speelt is veel leuker

The Boondock Saint | 08-01-10 | 23:05
Om vervolgens tegen de bange mede passagier te zeggen: "Volgens mij gaat er iets mis, die geluiden hoor je anders nooit." Priceless.
Maat van me kreeg ook een keer een aanval na het eten van iets waar noten in verwerkt zijn, best creepy.

Is tie bang dat er iemand een pinda in zijn mond stop ofzeau?

WTF?! Je kan toch ook gewoon NEE zeggen als het wordt aangeboden?!

@ El Santo; 'daar gaan we' ipv 'daar gaat ze' van Clousseau werkt ook als een rooie lap op een stier.

Doe mij maar een nigeriaan-vrije-zone... Explosieve types

Uw drs. sluit zich altijd op in het toilet als Patti Brard zonder slip meevliegt . . .
of als Conny Breuk ongesteld aan boord is . . .
en ook als Adam Curry stoned in een bagagerek hangt . . .

Vreet die pinda's dan ook niet op, stelletje lutsers!

Mag ik nog wel fappen in het vliegtuig?

Is die notenallergie echt ?
-
Daarmee bedoel ik.. is het medisch aantoonbaar of praten we hier weer over zo'n welvaart ziekte als ADHD en die allergieën van een paar jaar geleden ?
Ik weet dat het een paar jaar geleden heel hip was als je kind de meest exotische allergieën had.
De medische wereld geeft nu pas langzaam toe dat verreweg de meeste allergieën toen gewoon bullshit waren.
Jammer dat die arme kinderen toen wel ladingen medicijnen gekregen hebben.
Over een paar jaar zullen ze ook toegeven dat ADHD bullshit is en dat het gewoon drukke kinderen zijn die nu plat gespoten worden met sterke tranquillizers.

geweldigenoten

geist | 08-01-10 | 23:11
hèhèhè...

Dit is veel leuker nieuws: www.youtube.com...

LOL. Even denken waarover nog meer geklaagd kan worden in het vliegtuig, want de gekte is nu losgebarsten.
Moi2 | 08-01-10 | 23:14 Notenallergie is iets waar mensen zich ziek voor melden op het werk, als ze noten hebben gegeten.

Is die notenallergie echt ?
-
Daarmee bedoel ik.. is het medisch aantoonbaar of praten we hier weer over zo'n welvaart ziekte als ADHD en die allergieën van een paar jaar geleden ?
Ik weet dat het een paar jaar geleden heel hip was als je kind de meest exotische allergieën had.
De medische wereld geeft nu pas langzaam toe dat verreweg de meeste allergieën toen gewoon bullshit waren.
Jammer dat die arme kinderen toen wel ladingen medicijnen gekregen hebben.
Over een paar jaar zullen ze ook toegeven dat ADHD bullshit is en dat het gewoon drukke kinderen zijn die nu plat gespoten worden met sterke tranquillizers.

Moi2 | 08-01-10 | 23:14
Ja het is echt, mensen gaan er zelfs aan dood. Als zo'n persoon een pinda opeet swelt zijn/haar slokdarm zo erg op dat hij/zij stikt.

@Moi2 | 08-01-10 | 23:14
Notenallergie
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Notenallergie is een vrij vaakvoorkomende, meestal zeer ernstige allergie voor nootvruchten. Voor mensen met een notenallergie kan de blootstelling aan zeer kleine hoeveelheden nootfragmenten (b.v. via kruisbesmetting van andere (noot-vrije) producten in een fabriek bij de voedselverwerking) ernstige anafylactische reacties veroorzaken.

De allergie voor pinda's is het algemeenst. Er is bewijsmateriaal dat stelt dat pinda-allergie berust op het gebruik van pinda's in babyvoeding; indien de noot wordt gegeven aan zeer jonge kinderen die nog niet alle componenten van pinda's volledig kunnen verteren, zal het lichaam op die componenten reageren. Aangezien de pinda, een peulvrucht, een lid van de vlinderbloemenfamilie is en niet verwant is aan andere noten (zie noot (vrucht)), hoeven patiënten met een pinda-allergie niet voor andere noten allergisch zijn. Omgekeerd hoeven patiënten met een notenallergie niet voor pinda's allergisch zijn

Der Werner verzoekt een vette biggen vrije zone , nee beter nog een Randstedelingen vrije zone . man man man "kaik nauw Kefin wu sain dur baina " . Brrrr.

tja jullie zitten wel van de kutopmerkingen te maken, maar het kan erger zijn dan je denkt. Als iemand echt allergies is voor dat spul dan kan er van alles gebeuren....

@dorpsidioot (23:13)
Alleen onder toezicht van een meerderjarige . . .

En terecht. Iemand die naast je een pinda eet kan voor iemand die ernstig allergisch is al dodelijk zijn. Daarom staat ook op allerlei eten "verwerkt in een fabriek waar ook pindas zijn verwerkt.". Dat is niet voor de luxe, dat is omdat er anders mensen keihard dood gaan.

Triestste geval ooit was wel het meisje dat haar eerste kus kreeg van haar vriendje. Helaas had ie enkele UREN daarvoor een boterham met pindakaas gegeten. Meisje dood.

www.ctv.ca...

Kom nou op zeg als je een allergische reactie hebt op wat an ook dan draag je je antihistaminica bij je en maak je je zelf bekend bij het personeel.

Rookvrij, nootvrij? doe deze droeftoeters ook effe een eigen cabine
www.fragrancefreeworld.com
Oh ja, vergeet die "electrische-straling-allergie" figuren niet.

En bladmuziek, mag dat nog wel?

Wtf, als je een allergie hebt moet je niet alles in je bek proppen wat ze je aanbieden. Een vliegmaatschappij die op jouw allergie gaat letten... zucht.


@ADO-Le-Cent | 08-01-10 | 23:38
En je ballen moet je bij de deur afgeven.

Deze droeve types beseffen wel dat dat ze ieder moment van de dag door wat dan ook geraakt kunnen worden , linkt bewust niet naar theync.com

Wat een bullshit, je kan gewoon nee zeggen ertegen hoor..

Canadezen zijn zowiezo linkse lafaards. Niks over de oorlog trouwens, dit is zo gegroeid in de laatste 20 jaar.

is carl noten ook een allergie?

zmooc; 23:34
potje pindakaas leeg slurpt en femke halsema kussen gaat

Tepelstreeltje | 08-01-10 | 23:08
Niet alleen Wilders, en ook niet alleen in het vliegtuig.

heel lullig dat ze allergies zijn, maar waarom moet de rest van de mennsen daar last van hebben?

@ FlyinFin | 08-01-10 | 23:32

Ja, dan kan er iemand doodgaan. So what, gebeurt wel heel vaak per dag op deze aardkloot.

NEXT! (Stelletje allergische aandachtshoeren)

Tja, het staat in Wikipedia....
Zo staat ADHD en Muisarm ook in Wikipedia.
Maar beide zijn gewoon bullshit "kwalen"
-
Maar is er ook aantoonbaar(!) een reactie in het lichaam ?
In de Wikipedia tekst staat eigenlijk niets dat nu echt bewijst dat er wat in het lichaam gebeurd.
Anafylactische reactie is heel vaag.
Dat kan gaan van lichte reactie tot doodgaan en dat wordt in het verhaal niet duidelijk.
-
Als ik een kind vertel dat hij ADHD heeft en heel druk wordt als hij dropjes eet dan kan ik jou garanderen dat de meeste kinderen inderdaad druk zullen worden als ze dropjes eten.
Niet omdat ze ADHD hebben maar omdat papa en mama zeggen dat druk doen na drop eten van hen verwacht wordt.
Zo'n reactie zou ook kunnen bij Pinda's eten.
-
Is er onderzoek gedaan waarbij Pinda's gebruikt werden zonder dat de patiënt dat wist ?
-
Ik zeg niet dat een Pinda allergie onzin is, maar ik wil er ook niet direct in geloven omdat lui zeggen dat hun kind zo'n allergie heeft.
Daarvoor heb ik in het verleden teveel ouders gezien die beweerden dat hun kind allergisch was terwijl het kind gewoon helemaal normaal was.
Vreemd genoeg zijn volwassenen met een allergie ook veel zeldzamer dan kinderen met een allergie
Bovendien komen kinderen met een allergie op het platte land vrijwel niet voor. .

The Boondock Saint | 08-01-10 | 23:05
Tja, je bent zelf bang, maar je gaat bij mensen zitten, die nog banger zijn.
Ook dat is psychologisch te verklaren.

vakantiefoto van O.Oost +1

Pindavrije zone, het moet toch niet gekker worden..

Moi2 | 09-01-10 | 00:00
Wat kan jij stom lullen, ga maar gauw naar bed.

koekje erbij? | 09-01-10 | 00:06
Mijn Oma zei altijd "wat je niet begrijpt moet je bewonderen"

Notenallergie is echt, en groot. Iedereen heeft het over virussen en infecties als mogelijke bedreiging voor de hoge stand van de wereldbevolking, maar pinda-allergie is de echte sluipmoordenaar. Berichten over 'sporen van noten' gaan het helemaal worden in 2010.

ik wil een femke vrije zone op SN

@Moi2 | 09-01-10 | 00:00
Lol. Ja net als ziektes die veel voorkomen in België, maar in Nederland compleet onbekend zijn. Of ziektes die in het ene decennium veel voorkomen en dan ineens over zijn. Ziektes zijn modegevoelig.
Maar verder geloof ik wel dat veel allergieën echt zijn. Er zit gewoon veel teringzooi in de lucht die niet goed is voor je.

Vieze Tonnie | 09-01-10 | 00:13
Jeah sure.
RSI is geloof ik een beetje passé en de subsidie industrie heeft weer wat nieuws nodig.
Of is dat er al ? (ik hou dat niet zo bij)

Normaal zou ik zeggen doe eens normaal, maar notenallergie kan best ernstig zijn dus snap het wel. Bovendien stinkt het maar als iedereen die dingen zit te knagen.

bwehehe, echt iets zinnigers kon ik niet bedenken op dit bericht

Ik dacht eerst, ach niet zo slecht. Toch lullig als je op 10.000 voet een heftige allergische reactie krijgt van de pindas van je buurman. Als ze met z'n allen gingen protesteren leek me dat er in het verleden dingen mis of bijna mis zijn gegaan. Maar in dit artikel is alleen sprake van psychische angst, terwijl nergens duidelijk wordt hoe men dan ongewenst blootgesteld wordt aan pindas. Vaag zo niet overdreven verhaal dus?

Een goede vriend van mij heeft al zijn leven lang een allergie voor noten.
Ooit moest hij met spoed naar het ziekenhuis, omdat hij knock-out was gegaan in een restaurant. Het bleek dat in de amuse een drankje zat waarin walnoten waren verwerkt, waarvan hij absoluut niet op de hoogte was. Deze vriend is een stugge Fries, van het type met-40-graden-koorts-kun-je-best-nog-wel-werken, dus geen aansteller. De allergie is dus zeker niet bij iedereen een hype...

Allemaal | 09-01-10 | 00:16
Inderdaad, veel ziektes schijnen kaart te kunnen lezen.
-
Er is inderdaad heel veel "rotzooi" in de lucht en dan heb ik het nog niet eens over wat wij de lucht in blazen.
Maar na 100.000-en jaren evolutie denk ik wel dat we daar aan gewend zijn geraakt.
-
Veel allergieën zullen wel echt zijn maar de meeste zitten alleen maar tussen de oren.
Daar ben ik al wel achter gekomen.


Ik heb zowel een allergies voor:
hoofddoekjes,
mannen,
vrouwen ouder dan 30 en
vrouwen jonger dan 15.
Kan ik daar een aangepaste ruimte voor krijgen.... graag met dark-room. Dank u....

Moi2 | 09-01-10 | 00:35
Sommige zeggen dat roken slecht is voor je, ook voor degene naast je(maar dat zit echt tussen je oren)

Deipnosophist | 09-01-10 | 00:34
Aha, dus zo heftig kan zo'n notenallergie reageren.
Als dat inderdaad zo is dan snap ik nu waarom ze het geld uitgeven om in vliegtuigen zo'n zone te maken.
-
De vraag blijft natuurlijk hoe die noten nu weten bij welke stoel die nootvrije zone ophoudt.

Ow nee.... ik dacht eerst dat ze de figtcrew wilde beschermen tegen die ouwe mensen zoner tanden.
Dat ze die afgekloven choco pindaas niet meer aan de fligt crew mogen geven.

Atlantis-95 | 09-01-10 | 00:41
psst ,weten je ouders wel, dat je nog zit te inetten.

@Deipnosophis Dus de hele samenleving moet pinda vrij ? Mompeld iets van dat zal wel niet toevallig iets met Culemborg te maken hebben?
Jouw vriend zal als het zo dramatisch is (en dat kan best) zich dan alleen in een tent kunnen redden , dat heeft dus geen reedt met vliegtuigen van doen. Snikkers in het park VERBOTEN .

Schandalig dat mensen, alleen omdat ze uit India komen niet mogen vliegen.

@Moi2 | 09-01-10 | 00:35

Ik was dus nooit allergisch voor noten, sterker nog nergens voor. Af en toe wat last van hooikoorts maar dat was ook alles.
Vorig jaar ben ik echter afgevoerd naar de huisarts na een ahndje vol hazelnoten gegeten te hebben. Mijn gehemelte begon te jeuken, oogleden zwollen op.. En daarna kreeg ik bijna geen lucht meer.

Een vriend van mij raakte een aantal jaar geleden bij mij thuis in shock. Ook omdat mijn afwasskills niet altijd even goed zijn. Restje pindakaas aan een mes. Afgevoerd met een ambulance.....


Ja, pinda allergie is heel echt.

Ja pinda allegien zijn zeker echt, en nogmaals op 30.000 voet is dat geen gein. Maar iemand enig idee wat de voordelen zijn van stoelen waar geen pindas gegeten worden? Gaat het vaker mis dan?

Als je baby afgevoerd wordt door de ambulance, na zijn eerste boterham met pindakaas! Dan stort je wereld in. Gelukkig is hij nu al 15 jaar, maar pindakaas gaat nog steeds niet.
Als baby zit het niet tussen je "oren" @moi, en we wonen op het platteland.

Blame Canada.

@bees-t En heeft het nu zin vliegtuigen pinda vij te maken of niet ....Nee dus , je loopt er overal tegenop case closed !

Salutis Humanae | 09-01-10 | 00:54
Dat de geur van pinda's bij sommige al teveel is, vind ik ook mss wel overdreven.
Mijn zoon vindt de lucht "eng", puur omdat er mss wel iets van pinda's in zijn buurt kan zijn. Dat zit wel tussen je oren.

@Moi2 | 09-01-10 | 00:44

Yep, zo heftig kan het zijn, maar weet niet in hoeverre het ook "via de lucht" kan. Als het echt zo is, ben ik van mening dat je als "patient" alternatief vervoer moet zoeken. Je kunt moeilijk jouw probleem aan 300 medepassagiers opdringen. We pompen een zwembad toch ook niet leeg omdat iemand allergisch is voor chloor en persé toch wil zwemmen...

lucht=geur

@Der Werner | 09-01-10 | 00:46

Zie mijn reactie naar Moi2. Nee dus.

koekje erbij? | 09-01-10 | 00:43
Het gaat om tijd en concentraties.
-
Ik ben al jaren geleden gestopt met roken en voel me beter.
Ik was een zware roker met zeker 1½ - 2 pakjes per dag.
-
Maar dat "meeroken" zal nog wel meevallen.
Tenzij de ruimte natuurlijk letterlijk blauw staat van de rook en we praten over jarenlange blootstelling.
Voor de rest denk ik dat "meeroken" zwaar overdreven is door de antirook organisaties en dat de "bewijzen" dat meeroken schadelijk is van dezelfde kwaliteiten zijn als de "bewijzen" dat 0.037% CO2 de aarde opwarmt.
-
En ja, mensen mogen bij mij thuis roken als ze willen.
Voor mij valt dat onder gastvrijheid.
-
Heb je wel eens gedacht hoeveel silicium stofdeeltjes er in de lucht zit als er een briesje over de duinen gaat ?
Mensen noemen "Uitwaaien" op het strand gezond !
En misschien hebben ze gelijk.
Want ondanks de gigantische hoeveelheid stofdeeltjes die ze inademen is ons lichaam zo gemaakt dat die dat weer kan reinigen.
... tenzij je jaar in jaar uit 8 uur per dag in een kolenmijn werkt.
-
Dus alles is een kwestie van tijd en concentraties.
-
Maar bij pinda allergie ligt dat blijkbaar anders.
Ik begrijp nu dat het om hele kleine hoeveelheden en acuut gaat.

Laat ze eerst maar eens verbeterde plekken voor mensen boven de 1.90 voordat ze deze minime doelgroep proberen(!) te pleasen. Danku

Deipnosophist | 09-01-10 | 01:05
Ehh ,leeg zwembad en toch zwemmen? Daar ben ik nou allergisch voor. (lol in mijn eentje)

passagier: Do you serve nuts?
stewardess: We serve everybody sir.

Hypoxia | 09-01-10 | 01:09
Laten we aub niet over lange-mensen probs beginnen want dan zijn nog ff bezig.

@koekje erbij? | 09-01-10 | 01:09

Ik bedoel natuurlijk leegpompen en dan vullen met chloorvrij water, bijdehandje ;-)

Kansen zijn nagenoeg NUL.

Het moet ook niet gekker worden

Nut on my plane sir!

@faqu2 | 09-01-10 | 00:15
Ik wil ook wel met Femke vrije...

heu, mijn eerste reactie was om op zijn geenstijls te roepen "nou dan eet je er toch niet van nutcase", maar na enig googelen kwam er informatie dat ook aanraking van nootfragmenten met de huid bij een kleine groep ernstige reacties kan oproepen. Deze informatie inachtnemend kan ik wel begrip voor deze mensen opbrengen. Zo, en dan nu maar even een lekker tijgerbroodje met een dikke laag roomboter en hazelnootpasta naar binnen werken.

klinkt toch wel erg naar een leraar die het slachtoffer is geworden van de uit de hand gelopen fantasie van een jongetje wat door de leraar een sigaret afgepakt werd.

Ik wil een zone zonder dikke mensen in het vliegtuig. Als ik ernaast zit voel ik me opgesloten op een kleiner plekke dan een toilet.
Ik kan ook niet met het vliegtuig gaan, maar dat zal wel geen optie zijn.

Op mn laatste vlucht liep er een stewardes met enorme noten!

Ik ben allergisch voor dames in kleding, dus voortaan geen kleding meer voor de dames... Compleet idioot verhaal, net als het onderwerp. Alsof alle passagiers met noten in hun mond een brommer na gaan lopen doen.

Oerkoendoe | 09-01-10 | 02:20
Ik hoef geen zone maar wil dat we per gewicht gaan betalen.
Ik baal dat ik met mijn 85 kg extra moet betalen omdat mijn bagage 5 kilo overgewicht heeft en die vetzak van 150+ kg zo het vliegtuig mag in waggelen.

En dan krijg je dus zulke taferelen:


Dus nu mogen andere passagiers geen pindas meer eten in het vliegtuig binnenkort, want deze aparte zones zijn niet te verwezelijken. Als stewardess heb ik vaak met noot-allergie te maken en dit is sterk overdreven. Laatst vroeg er een passagier om een upgrade naar First Class vanwege haar pinda allergie, ik zei tegen haar dat er in First Class ook pindas worden gegeten, waarop haar antwoord was; Ja dat geeft niet, want daar zitten minder mensen.Lulkoek dus. Doe niet zo moeilijk mensen, blijf anders thuis.
Janny, amstelveen | 20:29 | 08.01.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
-------------------------------------------------------------------

Of..............................

Dit is belachelijk, ik ben zelf steward bij een grote maatschappij en zoals gewoonlijk zijn het weer die Amerikanen en Canadezen die weer moeilijk doen. Ze hebben overal een allergie voor, soms zelfs voor de stoelbekleding in toeristenklasse, zodat ze om een gratis upgrade vragen naar businessclass. Baby en kinder vrije zones en Amerikanen en Canadezen vrije zones zouden de meeste passagiers meer waarderen. Wie wil er namelijk 8 uur naast een 150kg Amerikaan zitten??
hans, Amsterdam | 20:14 | 08.01.10
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
-------------------------------------------------------------------
Reken dan ook nog op urenlange vertraging omdat diegene met aanstellerites allerlei onzinnige eisen hebben zoals een heel vliegtuig opnieuw van voor tot achter schoonmaken. ( echt gebeurt)


www.telegraaf.nl...

Ach het kan altijd nog erger. Vorig jaar in Walt Disney World was een hele rel in de wachtrij voor een attractie. Een hysterisch wijf met een kind dat schijnbaar een pinda allergie had eiste dat heel de rij verwijdert werd. Ze hadden een PINDA ALLERGIE SNUFFELHOND bij zich. Die had schijnbaar geroken dat iemand pina aan het eten was. Uiteindelijk bleek dat ze gewoon voor wilde kruipen.

@The Boondock Saint | 08-01-10 | 23:05

Een paar jaar geleden een geweldige vlucht gehad met grote groep Nigeriaanse gelovigen. In zwaar weer met mooie lichtflitsen en luchtzakken waren die totaal de weg kwijt. Een uur lang 50 man/vrouw krijsen "sweet jesus save me" en aanverwante uitspraken waren een geweldig komisch entertainment tijdens die vlucht. Buikpijn van het lachen en meerdere malen bijna een natte broek. Ik was gelukkig niet de enige die de humor hiervan inzag. Een groep schotse oliemannen speelden iedere krijs na waarna de afrikaantjes de draad weer oppikten voor de volgende ronde. "sweet jesus save me" op paniek toon met zwaar schots accent is onvergetelijk.
De crew was de wanhoop nabij die konden er niets aan doen, alle crew was opgetrommeld om de groep te kalmeren wat niet echt lukte.

(niemand?)
Spreken we hier toch van een nootsituatie voor de pindavrezende(n)

-weggejorist-

Ik vind het toch wel discriminerend om die pinda's te weigeren. Zeker na wat er afgelopen maanden in Culemborg gebeurt, verwacht je toch meer tact en respect. Maar nee hoor

Wie wil nou ook die smerige nootjes.

Oyibo | 09-01-10 | 08:45
Lijkt me ook niet heel geruststellend als alle stewardessen, pursers, en piloten om je stoel heen staan als het vliegtuig in zwaar weer zit.

Moi2 | 08-01-10 | 23:14
't is helaas echt heel erg met notenallergien, ik heb er 2 jonge mensen aan zien doodgaan. Kleine beetjes zijn al genoeg. Je hoeft de tafel van je buurman maar aan te raken en je vinger in je mond te stoppen. Het verloopt zo heftig en zo acuut dat ik me absoluut kan voorstellen dat een paar delen in de lucht genoeg zijn.
Zwakke kant in het verhaal is dat je een dergelijke heftige reactie op bijna alle stoffen kunt krijgen, dan moet je een hoop moleculen gaan heroverwegen, maar zoals gezegd: pinda- en garnalen allergie zijn berucht.

En stinkende passagiers, hebben ze daar ook een zone voor.

De westerse samenleving heeft veel te veel kneuzen en we houden er veel te veel rekening mee.

Geen wonder dat derde wereld landen (militair) over ons heen lopen.

Decadentie heeft alle oude beschavingen ten gronde gericht.

Notenallergie werkt op nootbestanddelen die je binnen krijgt. Alleen zien is niet genoeg. In dat geval zou iemand met notenallergie zich vrijwel nergens meer kunnen vertonen. De meeste gevallen gebeuren doordat iemand per ongeluk iets eet waarvan hij/zij niet weet dat er noten in verwerkt waren. Wie echt heel gevoelig is heeft genoeg aan een mondkapje. Niet mooi maar minder ingrijpend dan een aparte zone - waar je binnen het gesloten klimaatsysteem van een vliegtuig trouwens niets aan hebt aangezien alle lucht circuleert.

Dit is hoe ik er mee om ga. Als de pindasnack wordt uitgedeeld, zet ik de ventilator op maximaal en richt die om mijn gezicht. Ik heb nog een milde vorm, krijg alleen maar een soort extreme hooikoorts klachten. Ik ken echter mensen die een injectie bij zich hebben... en dat in deze tijd met Nigerianen die daar ook wel raad mee weten.

Oh, ik dacht dat er weer een of andere religie was opgestaan die pinda's ziet als onze broeders en ageert tegen het eten ervan en waar je uiteraard "respect voor moet hebben".
Daar zou ik in deze tijd niet meer van op kijken.

On topic: krijg de klere, zeikerds. Met je gaye allergie.

Indeling wordt straks als volgt: alleenreizenden voorin, dan samenreizenden, gevolgd door hindoes, gristenen, joden, moslims, gezinnen met kinderen en de nutters helemaal achterin.

@ dorpsidioot

hangt er vanaf waar, op het toilet ist VERBOTEN, maar ik heb nog nergens een verbod voor fappen in de cabine gevonden... ;)

Als je maar allergisch genoeg bent, is het geen pretje. een collega mij verlaat de kantine als iemand pindakaas op zijn boterham heeft

Deze zône is sinds kort overigens ook vrij van een bepaalde (veronderstelde) pinda, waar ik nogmaals mijn dank voor wil uitspreken.

Moi2 | 08-01-10 | 23:14: ik ken iemand die na 5 minuten geen lucht meer krijgt als je een pinda tussen z'n chips gooit, lachen man!

Als je een allergie of andere ziekte hebt, hou je rekening met de rest van de maatschappij. Verwacht niet dat de maatschappij zich aanpast aan jou. Op begrip kan je rekenen, maar eis geen voorkeursbehandeling.

Is gewoon Darwin. Die mensen zijn niet geschikt om zich voort te planten. Dus niks aan doen.

kan anafylactische shock veroorzaken, kan je lachen en dood aan gaan

die dingen zijn toch nooit te vreten :S

Allergie voor dit, allergie voor dat, allergie voor zus en een allergie voor zo. Pilletje ervoor en allerlei geboden en verboden maar waar komen al die allergien toch ineens vandaan? Misschien is de westerse mens aan het devolueren?

Komt er dan ook een verbod op nootlandingen?

Altijd leuk, zo'n open einde.

Voor de mensen die denken dat noten allergie een verzonnen kwaaltje is, dat is allerminst het geval.
Als chirurg heb ik er nauwelijks mee te maken, maar ik weet dat bij mensen met notenallergie acute en levensbedreigende overgevoeligheidsreactie kunnen krijgen.


Daarnaast de mensen die zeuren over bekleding zijn losers die gewoon gratis business willen vliegen, als ze die zogenaamde allergie hebben moeten ze maar een plastic laken meenemen. Of gewoon de jeuk ervaren.


Daarom houd ik er ook zo van om met een maatschappij als Openskies te vliegen (Parijs - JFK) aangezien die geen economy heeft heb je geen luid schreeuwende campingplebs, maar alleen maar gelijkgestemden.
Heerlijk.

Dus je krijgt nu ook al een allergische reactie als je anderen noten ziet eten?!

@ Dr. A. R. v/d Chasse | 09-01-10 | 15:48
Ga jij eensch even deaud.

@El_Rhialto | 09-01-10 | 15:19 > Je hebt wel een punt. Echter ik weet zelf ook niet waar het vandaan komt maar mijn persoontje en vele met mij hebben de gezellige combi : allergieën, astmatisch bronchitis en exceem. Ben overal overheen gegroeid, maar die pinda allergie is levenslang. En een pilletje helpt niet.

Verbazend altijd weer hoeveel mensen hier t beter weten dan de algemene medische wetenschap.

Hehehe, vliegtuigen zonder Indo's.

@ koekje erbij?

Totaal niet, integendeel. Ik beleef bijvoorbeeld turbelentie als een achtbaanritje. Ik vind het wel geinig. En als ik naar beneden pleur dan pleur ik naar beneden. Als ik daar echt bang voor ga zitten wezen kan je beter kappen met leven. Als je de deur uitloopt, kan je deaud geslagen worden, als ik de straat op loop kan ik voor m'n flikker worden gereden, als ik binnen blijf zitten kan ik koolmonoxide-vergiftiging oplopen, etc, etc.

Verbazingwekkend hoeveel mensen hier iets blaten zonder zelf even de moeite te nemen om informatie te zoeken. Sterker nog: is het die mensen nóóit opgevallen dat je op de verpakkingen van voedsel soms ook opmerkingen aantreft als: 'in dit product zijn noten verwerkt', 'dit product kan sporen van noten bevatten' etc. ?! Denk je nou echt dat dat is omdat sommige mensen zich inbeelden dat ze allergisch zijn voor noten?! Afhankelijk van de mate waarin je allergisch bent, kan het geringste spoortje van noot al dodelijk zijn. Vergelijk het met een wespen- of bijensteek. De 1 merkt er nauwelijks iets van, de ander moet metéén naar het ziekenhuis.

Moi2 | 08-01-10 | 23:14
ADHD verzonnen door ouders? Mijn zoon heeft ADHD; hij kan zich niet lang concentreren, doet 30 dingen tegelijk, is impulsief, hyper enzovoorts. Dit hebben noch ik, noch z'n moeder hem aangepraat. Sterker nog, toen een aantal anderen hun zorgen uitte, hadden wij zoiets van "ja hoor, ieder kind dat een beetje druk is, PATS, stempel erop", maar hij kreeg er meer en meer last van, nu heeft 'ie medicijnen en het gaat een stuk beter met hem.

hoe meer dingen klinisch schoon zijn, hoe minder weerstand de mens heeft
En die pindavrije zones zijn nog het begin,

Over een paar jaar krijgen we ook alcoholvrije zones in de kroeg. Omdat er mensen ziek van worden......*zucht*

bij KLM city-hoppers kan je kiezen wat je wil, maar er worden sowieso geen nootjes gedaan... tucjes of een mueslireep...

daar zitten iig geen noten in volgens mij!

als noten zo'n gezeik zijn, doe je het toch niet!

Compleet belachelijk, in de rij van de douane kan iemand ook een zakje m&m's opentrekken... als dit doorgaat... dan wordt pinda's eten verantwoordelijk voor moord!

Morgen is Geert weer woest. Let maar op mijn woorden.

@volksmenner | 09-01-10 | 22:30
Liever niet. Je kotst toch alleen maar onzin uit.

RSS Feeds

Digi Sp!ts archief