Het is goed te zien hoe de overleden jongen zijn handen nog uitstrekt naar het toetsenbord. Een 23-jarige gamer heeft zich in een internetcafe doodgespeeld. De jongeman begaf het na een sessie van tien uur. Frappant was dat de andere gasten in het café niet doorhadden dat Chen Jung-yu het loodje had gelegd.
Nadat de Taiwanees Chen 23 uur vooruit had betaald, ging hij zitten voor een potje World of Warcraft. Tien uur later stierf hij. Op de foto van de Taipei Times is goed te zien hoe de jongen zijn handen nog uitstrekt naar het toetsenbord.
De uitbater van het café had geen idee dat zijn klant was overleden. "Ik dacht dat hij aan het dommelen was. Hij had betaald, dus ik gaf hem geen extra aandacht. Forensisch onderzoek wees uit dat de jongen is overleden aan een hartstilstand.
Voor het laatste nieuws: download de gratis Sp!ts-app voor Android en iPhone.
The Game ruziet met flessengooier
Van hopeloos ouderwets naar wow
Reacties
"Het is goed te zien hoe de overleden jongen zijn handen nog uitstrekt naar het toetsenbord".
Yeah right,duidelijk dood.
bliep bliep !! GAME OVER !!
Niccolo Machiavelli | 07-02-12 | 11:23
Het is natuurlijk onmogelijk dat deze foto gemaakt is voordat hij overleed...
Game over.
13 uur winst voor dat internetcafé, goed geregeld.
@Niccolo Machiavelli
Ooit gehoord van Rigor Mortis? Blijkbaar niet, anders zou je jezelf niet voor lul zetten met zo'n comment.....
-
Zeer tendensieuze kop weer, de beste jongen is overleden aan een hartaanval, NIET aan het gamen zelf...
@Sgt. Horvath. | 07-02-12 | 11:34 |
LOL!! Jij moet wel jood zijn :P
Jong en in het harnas gestorven, kortom een heldhaftig, knap lijk. Well done...
Horvathhh, lekkere kakkerlak! Die havenslaven doen ook alles voor een paar centen meer he;)
@Redactie
Hij speelde geen WoW, hij speelde LoL (League of Legends) even voor de netheid!
Beide nerd spellekes
It's all in the game
@AndersonSilva | 07-02-12 | 11:38
Rigor Mortis is ook iets in WOW. "WoW Guild Rigor Mortis".
Hoe toepasselijk?
Restitutie voor 13 uur?
@AndersonSilva
Is dan ook wel een heel verslavend spel moet ik zelf toegeven!
Was er niemand in de buurt die hem een Ress kon geven?
Die jongen ligt daar dood maar er zitten wel nog gewoon mensen te gamen?
@Space Monkey | 07-02-12 | 13:28
In een goede multiplayer shooter/slasher sta je vaak genoeg te knokken tussen de lijken. Is hij ook nog beroofd toen hij dood lag door een van zijn medespelers?
AndersonSilva | 07-02-12 | 11:38
Ik heb wel eens van rigor mortis gehoord ja. Het is het fenomeen dat de ledematen van een overledene zo'n 2 tot 3 uur na het tijdstip van overlijden beginnen te verstijven. Als deze kerel een hartstilstand kreeg, zullen zijn armen niet stijf in de lucht blijven hangen op het moment dat hij doodgaat. Het kan natuurlijk zo zijn dat zijn armen op het toetsenbord lagen en dat hij met stoel en al naar achter werd getrokken nadat de rigor mortis was opgetreden. Dan nog zullen zijn armen naar beneden zakken. Het is geen ijslolly! Met andere woorden, -ontelbaar veel voor jou, omdat je pretentieus andere mensen loopt te corrigeren en af te zeiken en jezelf daar heel stoer door vindt.
Ploertendodert | 07-02-12 | 13:43
Waarschijnlijk ligt het geld allemaal nog in zijn portemonnee, maar zijn zijn in-game items allemaal al doorgesluisd naar andere accounts :P
Maar heeft ie ook gewonnen?
Wat AndersonSilva zei.
LoL, geen WoW.
Kroekpoek | 07-02-12 | 13:54 |
AndersonSilva | 07-02-12 | 11:48 |
Bron: http://www.taipeitimes.com/News/front/archives/2012/02/04/2003524636
Volgens mij heeft hij eerst de boel onder gekotst.
@Keizer Augustus | 07-02-12 | 13:52
Misschien gaat hij wel verder in "undead nightmare" straks.
AndersonSilva | 07-02-12 | 11:38 | Misbruik melden
--
Ooit gehoord van Rigor Mortis? Blijkbaar niet, anders zou je jezelf niet voor lul zetten met zo'n comment.....
Hee pipo de clown, voordat je je vingers brand aan wetenschappelijke kennis zou ik eerst even googlen wat een dergelijke term precies inhoud,voor dat je jezelf weer eens voor paal zet als SN-amateur- wetenschapper.
Rigor mortis treed pas 2-6 uur na de dood in clown,trek je conclusie.
Dr. Oetker | 07-02-12 | 11:27 | Misbruik melden
--
Ik denk het niet , rechts onder in de foto is een geel lint te zien.Ik neem aan dat u weet wat dat betekend.
@Niccolo Machiavelli
Hij heeft daar zo'n 9(!!!!) uur dood gelegen. De baas van het cafe heeft hem de volle 23 uur (die hij van te voren had afgerekend) laten zitten, en hij was zo'n 9 uur dood voordat ze em van zijn plekje hebben afgepeld.....
-
Dus...... verder nog iets?
Bron: http://www.taipeitimes.com/News/front/archives/2012/02/04/2003524636
M. van Berkel | 07-02-12 | 14:01 |
Niccolo Machiavelli | 07-02-12 | 14:54
Klopt, maar om dat bevestigd te hebben, moest ik toch eerst even op andere sites gaan zoeken naar de ontbrekende puzzelstukjes.
Zo had bijvoorbeeld ook best even gemeld kunnen worden dat deze man een jaar geleden al behandeld was voor hartproblemen.
AndersonSilva | 07-02-12 | 14:55 | Misbruik melden
-
Ja verklaar maar hoe zijn arm recht vooruitgestoken 3-6 uur blijft zweven zonder ondersteuning, terwijl zijn lichaam verstijfd.
Als jij in zijn stoel zou zijn overleden, zouden ten minste zijn armen moeten hangen, en ook zou het waarschijnlijk zijn dat hij uit zijn stoel zou glijden of vallen.
@ Mezelf^
Als hij in zijn ..
Normaal vind ik spel fouten verbeteren onnodig,maar in dit geval zou er verwarring over de betekenis kunnen ontstaan.
-Cheers Nicko
Om nog even op te merken dat er achter de dode man, nog mensen gewoon rustig alsof er niets aan de hand zitten te internetten, terwijl er een lijk naast ze ligt.
Dergelijke fotos roepen meer vragen op dan ze beantwoorden.
@Niccolo Machiavelli
Hij zat met zijn armen op het bereau. Daar hebben ze hem vanaf gepeld in verstijfde staat. Vandaar die houding. Daarbij was het bijzonder koud (uit een artikel) omdat het pand aan de voorpui gewoon open was.
-
En wat betreft die mensen die gewoon doorspelen terwijl het lijk van zijn plekje word gepeld, lets just say, 'A life comes cheap in Taipei....'
-weggejorist-
-weggejorist-
@Niccolo Machiavelli | 07-02-12 | 15:34
Iemand die verfent en fanatiek zit te gamen is alleen maar bezig met zijn beeldscherm, en het zal ze een rotzorg wezen wat er in hun omgeving gebeurd, al steek je hun stoel in brand.
Keizer Augustus | 07-02-12 | 16:39
Heel goed, speurneus. Onder normale omstandigheden na 2 tot 6 uur. Maar als je het artikel in de link had gelezen, en zelf het rekensommetje had gemaakt,
had je tot de conclusie kunnen komen dat hij al minstens 7 uur dood in zijn stoel zat voordat iemand ook maar vermoedens begon te krijgen dat er iets mis was. Nog 6 uur later, dus pas na DERTIEN (!) uur werd de politie gebeld.
Nou jij weer, driedubbele faalhaas.
Lol, ik ben hier bij de grootste mongolen beland. Gamers dus. LOL
-weggejorist-
@Keizer Augustus | 07-02-12 |
Wat is nu je punt? Die knul op de foto is dood, zie de foto's waar ik naar heb gelinkt. Als jij dus beweerd dat een lijk niet op deze manier kan verstijven en in deze positie kan blijven zitten, ben jij dus fout. Hij is zo stijf, dat zijn armen zelfs rechtop blijven als ze hem van de stoel af tillen.
Ploertendodert | 07-02-12 | 16:51 | Misbruik melden
--
Dat zou heel goed kunnen kloppen wat u zegt, alhoewel ik mij dat zelf niet voor kan stellen, maar die gamers vertonen inderdaad junkie-achtige neigingen als ik het goed heb begrepen.
Keizer Augustus | 07-02-12 | 17:31
Ongelofelijke kluns dat je bent! Ik citeerde helemaal niemand, ik reageerde enkel op jouw plempsel.
Met een overdaad aan hoofdletters camoufleer je dat echt niet, stumperd.
@Niccolo Machiavelli | 07-02-12 | 18:16
Iedereen die zich ergens op concentreerd, of het nou voetbal, goede tijden slechte tijden, guitar hero off WoW is, zal die neigingen vertonen voor iemand die er niet bij betrokken is. Als je jezelf zou filmen tijdens het spelen van een intensief computerspelletje schaam je je kapot.
Ploertendodert | 07-02-12 | 18:22
Juist, maar daar mag wel bij gezegd worden dat vooral MMO's door sommigen echt belachelijk lang achter elkaar gespeeld worden, waardoor contact met de realiteit makkelijk vervaagt. Het WORDT hun realiteit, versterkt doordat men zo lang met anderen samen speelt. Sommigen worden echt kwaad als iemand al zou willen pauzeren of stoppen. Bij andere genres games is dat element minder of niet aanwezig. Na een paar potjes shooters, footies, of racers kunnen de meesten zich er wel los van maken zodra het doel bereikt is. Bij MMO's wordt het doel eigenlijk nooit bereikt, want er kan nog meer geleveled worden, nog meer loot verzameld worden, meer, meer, meer, om telkens maar opnieuw die korte dopamine-rush te ervaren. Het houdt gewoon niet op.
Dr. Oetker | 07-02-12 | 18:48
Ik ben redelijk fan van red dead redemption, trek ik meestal wel een middagje of avondje voor uit, ik moet mezelf dan ook inhouden om te stoppen, zelfde geld voor battlefield, en gauntlet-achtige spellen in MP, vroeger dacht ik mezelf helemaal "ff" door de volgende missie van space/flight combatsims te slaan en sloeg ik wel eens gewoon nachten over en viel de volgende ochtend in de collegezaal in slaap. Als je jezelf aanleert om dat soort dingen alleen te doen als je de tijd ervoor hebt, houd je het onder controle. Veel mensen kunnen dat niet.
MMO-verslaving gaat niet alleen om doelen helaas, die "clans", die wereldwijd zijn, bellen elkaar gewoon wakker om "ff samen te gaan raiden", ik had ooit een collega die het doodnormaal vond om zich drie dagen per week "ziek" te melden omdat hij gewoon te druk was met WoW.
Maar bij "casual gamers" zie je hetzelfde met wordfeud.
@Keizer Augustus
Mijn god, wat is U een ongelofelijke faalhaas...
Dr. Oetker | 07-02-12 | 18:22
Prima, je citeerde niemand. Maar je denkt dat je op mijn comment reageerde, terwijl ik nog nooit iets dergelijks beweerd had. Dat was domweg een ander persoon. En zelfs nadat ik je hier op wijs, door te zeggen dat je iemand anders citeerde, en ik benoem de naam en tijd van de comment, ZELFS DAN merk je het nog niet op.
Met andere woorden, je bent een vijfdubbele faalhaas.
AndersonSilva | 07-02-12 | 19:03
En jij bent een faalhaas omdat je niets toe te voegen hebt maar je gekrenkte ego even wilt repareren met een poging mij de grond in te stampen.
@Keizer Augustus
Ik heb niets toe te voegen? Ik heb hier als eerste de situatie met de lijkverstijving duidelijk uitgelecht, die jij vervolgens probeert (kansloos) onderuit te halen met NON argumenten, waar je KEIHARD voor word afgestraft door alle anderen hier.
-
En dan nog een sneu plempseltje plaatsen @Dr.Oetker, in Nederlands waar een hoogleraar nog geen soep van kan maken, zonder inhoud, en duidelijk zonder enig overzicht/besef van wat er tegen je word gezegd.
-
Jij bent een troll, niets meer niets minder. Mijn ego is niet gekrent hoor, dat gebeurt niet door een of andere onbenul in een comment sectie. En zeker niet als al bewezen is dat je SNOEIHARD ongelijk hebt. Nou kappen met uit je nek lullen, je praat niets dan poep.
*uitgelegt* excuus, zwaar dyslecties, ik doe mijn best.
Winning!
23 uur maar mijn record staat op 72 uur achter elkaar gamen ja ook wow.
en ik leef nog.
@AndersonSilva | 07-02-12 | 19:21
Google anders op grammaticaregels, en vervang de -t door een -d. Ik maak die fout zovaak zelf, maar ik beweer dan ook niet dat ik mijn best doe.
@Zer0K3wL | 07-02-12 | 21:11
Dat is niet onmogelijk, maar je moet er geen gewoonte van maken, als je op tijd eet en drinkt kan dit best. Voor een keer.
De onwetendheid is groot onder dit topic. Ben zelf ook WoW speler geweest maar het nam me gewoon TE veel tijd in beslag. Je ontmoet leuke mensen (ook meisjes, persoonlijk wink wink) maar uiteindelijk is het gewoon zo dat je zoveel tijd erin MOET steken wil je er een beetje "bij" horen of überhaupt op beetje niveau spelen. Ik speelde destijds al snel 5 uur per avond om te "raiden" wat gewoon na een tijdje niet leuk meer was. Ik hou het vanaf nu mooi bij schiet spelletjes en andere casual games.
En diegene die "nerds" losers noemen, ik werk in de ICT en krijg anders een heel riant salaris en mijn collega's ook.
@Raevin | 07-02-12 | 21:51 |
Werkende nerds zijn ook geen losers... nerds die echt gameverslaafd zijn, zijn dat wel. Maar dat zijn alle verslaafden.
@Ploertendodert
Er zijn chinesen die 74 uur lang gegamed hebben achter elkaar die hebben het natuurlijk niet overleeft.
mjah je hoeft zelf niet te geloven ik heb 72 uur achter elkaar gegamed.
voelde me beetje verlamt raken en als off geen vlees meer op me botten off gezicht zat toen ben ik gaan slapen heb toen 24 uur liggen slapen sinds dien heb ik het zelfde gevoel als moe wordt krijg ik verlament gevoel in me fingers en soms in me armen.
@Zer0K3wL | 07-02-12 | 22:59
Ik zeg ook niet dat ik je niet geloof, ik heb ook wel eens 3 dagen achtereen in een lan weekend lopen gamen(Rune Co-op), en ik ging echt niet dood. Ik stond wel stijf van de cafeine etc, en restanten chinees lagen over mijn toetsenbord heen omdat ik het belangrijker vond om op mijn toetsenbord te letten dan op mijn tafelmanieren, maar ja. Na DOOM , Duke3d en MUA is Rune een van de leukste multiplayer herinneringen die ik heb.
Ik kan alleen nog leesbare zinnen maken, en dat gaat schijnbaar niet goed meer met jou, ik hoop dat je bovenstaande via je mobiel reaguurt.
Zer0K3wL | 07-02-12 | 22:59
Dat klinkt als RSI van de eentonige spierreflexen...
10 uur gamen is niet gezond maar als je gewoon eet en drinkt is het niet dodelijk.
Ik val overigens gewoon in slaap, net als bij een goede film als ik moe ben, gaat mijn lampje gewoon uit.
-
Weet waar WoW enigzins overgaat nooit gehoord van LoL, maar misschien kreeg hij een hartaanval nadat hij erachter kwam dat hij was vermoord/bestolen door een andere gamer?
-
Ik heb overigens echt wel eens druktemakers zich zien opnaaien over een potje FIFA,
maar dat is niet anders dan je 'favoriete voetbalclub' zien verliezen in het eggie.
conclusie: zwak hart
Nutbag Deluxe | 07-02-12 | 22:50
Gamen is gelukkig dan ook in mijn optiek een 'onschuldige' verslaving.
Roken (tabak - marihuana), drinken (alcohol - redbull) en dergelijke (party- en elite-drugs) zijn slecht voor de organen.
-
Van gamen kun je wel RSI krijgen. (Zer0K3wL | 07-02-12 | 22:59 )
(maar van een wintersport verslaving kun je weer botbreuken en een leveraandoening krijgen).
-
Zolang mensen maar hun verantwoordelijkheden kunnen dragen,moeten ze toch enigzins kunnen beslissen wat ze willen doen met hun vrije tijd.
In mijn optiek zou iedereen een muziek-'nerd' moeten zijn. Leer een echt instrument bespelen in je vrije tijd... (ook daarbij kan men even de tijd doden/vergeten en RSI oplopen).
@De Eik(el) | 08-02-12 | 10:36
Zo zat als een kanon "Serious Sam" spelen is echter geen probleem.
"Weet waar WoW enigzins overgaat nooit gehoord van LoL, maar misschien kreeg hij een hartaanval nadat hij erachter kwam dat hij was vermoord/bestolen door een andere gamer?"
De Eik(el) | 08-02-12 | 10:22
-
Deze man was een jaar eerder al behandeld voor hartproblemen, dus hij was al een risicogeval. Hij had beter moeten weten dan met zijn toch al zwakke hart uren lang in dezelfde houding te blijven zitten.