*

'Nieuwe ijstijd in 2030'

'Nieuwe ijstijd in 2030'

We kunnen met zijn allen beter gaan wennen aan de barre weersomstandigheden van de laatste maanden, zo stellen Russische wetenschappers. De onderzoekers verwachten namelijk dat er tussen 2030 en 2040 een nieuwe ijstijd aanbreekt, zo meldt de Daily Mail.

De Russische klimaatexperts geloven dat de activiteit van de zon elke 200 jaar afneemt, waardoor ze steeds minder warmte produceert. Hierdoor vrezen ze dat de de gemiddelde temperatuur op aarde enkele graden zal afnemen.

Toch hoeven we ons volgens de onderzoekers nog niet te veel zorgen te maken: "De activiteit van de zon zal inderdaad afnemen, maar het zal zeker niet zo koud worden als tijdens de 17de eeuw, toen de laatste ijstijd aanbrak", aldus de Russische wetenschapper Yuri Nagovitsyn.

 

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Volg Spitsnieuws op Facebook!

R. Visser | 30-04-13 | 09:39 | 25 reacties
  • Permafrost uit ijstijd gevonden

    Permafrost uit ijstijd gevonden

    Geologen hebben in het noordoosten van Polen, niet ver van de grens met Litouwen, pe...

  • Amerika heeft wel global warming

    Amerika heeft wel global warming

    In Nederland waren we deze zomer al opgelucht als het niet vroor of regende, aan de ... BUITENLAND

  • Regenwormen schuldig aan klimaatprobleem

    Regenwormen schuldig aan klimaatprobleem

    Niet autogassen, schijtende koeien of vervuilende fabrieken, maar regenwormen blijke... RAAR

Reacties

Oops daar gaat het sprookje van de opwarming.

  • Ik Protesteer
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 09:52
  • |
  • Quote
  • |

It giet oan!

  • El Gringo
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 09:53
  • |
  • Quote
  • |

Damned, met pensioen rond die tijd en dan dat ook nog!

  • Severe
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 10:08
  • |
  • Quote
  • |

[@Severe | 30-04-13 | 10:08]
dan heb je tijd genoeg om je straatje en die van de buren schoon te houden

  • Смерть шпионам
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 10:12
  • |
  • Quote
  • |

Dan moet de regering nu al een pot aan gaan leggen om de verwarming voor de , dan gepensioneerden, te verzorgen.
Ze kunnen dat dan milieu accijns noemen. . . . .  oh wacht.

  • Boomschade
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 10:36
  • |
  • Quote
  • |

*Prius voor Hummer inruilen gaat*

  • blaasbaan
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 10:42
  • |
  • Quote
  • |

@ Ik Protesteer:.Dit IS het resultaat van het "sprookje" van de opwarming. .Aarde warmt op door een teveel aan koolstofdioxide, vormt deken in atmosfeer, kan weinig zonlicht meer doorkomen, aarde wordt kouder..Meer lezen of nieuws kijken of gericht leren internetten.

  • pietje puk
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 11:02
  • |
  • Quote
  • |

[@pietje puk | 30-04-13 | 11:02]
Ik schaar de opwarming van de aarde bij het sprookje van de zure regen. Hoor je ook niets meer over!

  • Ik Protesteer
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 11:06
  • |
  • Quote
  • |

[@Ik Protesteer | 30-04-13 | 11:06]
 
En omdat je er niets meer over hoord , bestaat het dus niet?


  • fuckyou
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 12:06
  • |
  • Quote
  • |

damn nog net niet dood rond die tijd.

  • MrsHoffman
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 12:52
  • |
  • Quote
  • |

Ik had toch al niet de illusie dat ik tegen die tijd nog in een bikini zou lopen. Het zal wel een thermogevoerd badpak worden.

  • nog een mening
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 13:16
  • |
  • Quote
  • |

Lekker, vanaf 2020 belastingvrij rijden in een asobak die op ongefilterde oude frituurolie tuft zonder roetfilter...

  • Jean Op den Kamp
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 13:48
  • |
  • Quote
  • |

[@pietje puk | 30-04-13 | 11:02]Volgens mij staat er toch heel duidelijk in de tekst dat het veroorzaakt wordt door een verminderde zonneactiviteit. Over lezen gesproken.

  • Spliff
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 14:36
  • |
  • Quote
  • |

[@pietje puk | 30-04-13 | 11:02]
Natuurlijk jongen, droom lekker verder.

  • Bungholio
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 15:30
  • |
  • Quote
  • |

[@pietje puk | 30-04-13 | 11:02]
Da's het mooie van de AGW, iedere rimpeling in het klimaat wordt 'verklaard' door invloed van de mens. Als het warmer wordt, als het kouder wordt, als het natter of als het droger wordt, voor ieder verschijnsel is wel een 'wetenschapper' te vinden die dit met droge ogen verdedigd. De klimatologie is gewoon een wetenschap in de kinderschoenen, zwaar gecorrumpeerd door gelden uit de groene hoek. De alchemie van onze tijd zeg maar. 

 
Misschien dat we over 100 jaar echt weten wat er écht in onze atmosfeer gebeurt, op dit moment zeker niet. Het enige dat we weten is dat opportunistische politici en zakenlieden veel verdienen aan het AGW-sprookje. 

  • Zware Guy
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 17:40
  • |
  • Quote
  • |

Veel is nog niet duidelijk. Zowel dit als de opwarming schaar ik onder het wetenschappelijke gissen. Co2 is in ieder geval een kulverhaal. Wat betreft klimaatverandering, dit is al een paar miljard jaar aan de gang. Zonnecyclus is veel aannemelijker. Klimaatbelastingen kunnen dus overboord, mooie stimulans voor de economie.

  • Jan zonder dure pet
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 17:43
  • |
  • Quote
  • |

[@Jan zonder dure pet | 30-04-13 | 17:43]
Krek, straks krijgen we zoiets terug als de kolenvergasser uit de oorlog. Dan hang je gewoon de kliko op je achterbumper (waar nu die dan overbodige fietsendrager zit) en verstookje je je afval op weg naar je werk. Opnieuw asfalteren van wegen is dan gelijk niet meer nodig want dat spul groeit vanzelf aan. En tegen de tijd dat we met vuilnis moeten slepen om onze scootertjes aan de praat te houden wisselen die ook minder vaak van eigenaar.

  • Jean Op den Kamp
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 18:07
  • |
  • Quote
  • |

Goed nieuws voor de rayonhoofden.



  • batje-4
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 20:47
  • |
  • Quote
  • |

[@batje-4 | 30-04-13 | 20:47]
Stiekem moest ik lachen om die link.

  • Peetjeh
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 22:09
  • |
  • Quote
  • |

[@Peetjeh | 30-04-13 | 22:09]
Ik ook.  :-))

  • batje-4
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 22:11
  • |
  • Quote
  • |

[@fuckyou | 30-04-13 | 12:06]
Idd bestaat het niet en de (s)linkse voorbeelden die jij gaat posten als zogenaamd bewijs , schaar ik onder de zelfde hersenspoeling waar mijn slinkse meester op de lagere school in de eind jaren 70 mee aan kwam zetten , compleet met catastrofale beelden van complete dode oerwouden !!!

  • ghetto-69
  • |
  • 30-04-13
  • |
  • 23:08
  • |
  • Quote
  • |

Dat je niets meer over zure regen hoort komt omdat het succesvol is aangepakt. Het broeikaseffect wordt door geleerden goed begrepen en is gewoon een feit. 

De aarde is hoofdzakelijk afhankelijk van de geleverde energie door de zon en kleine veranderingen kunnen grote gevolgen hebben dus ook de activiteit van de zonnevlekken.
Maar het is juist de grilligheid en dus onvoorspelbaarheid van de zonnevlekken activiteit waardoor deze geleerden het zomaar mis kunnen hebben.  

  • Pieter
  • |
  • 01-05-13
  • |
  • 00:21
  • |
  • Quote
  • |

[@ghetto-69 | 30-04-13 | 23:08]
 
Welke voorbeelden van mij kun je aanhalen , want ik heb geen enkel voorbeeld gegeven .Typisch een staaltje wishful thinking van jouw kant .Ben je ergens toch wel bang dat de catastrofe wel eens bewaarheid zou kunnen worden ,en wil je het gewoon niet weten ? Probeer je angsten de baas te worden en kijk eens met een open blik wat er in de wereld gebeurt aan rampen . Sterkte . 


  • fuckyou
  • |
  • 01-05-13
  • |
  • 01:00
  • |
  • Quote
  • |

@Spliff, Bungholio, Ik Protesteer, Zware Guy:Ik was niet over het broeikaseffect begonnen, dat was Ik Protesteer. Ik had in mijn tekst dan beter niet "dit is" moeten zeggen en ja, ik had de tekst wel gelezen in relatie met de zonnevlekken. Hier nog een paar leuke lezertjes voor de alu-hoedjes onder jullie over het broeikaseffect en de zure regen:http://www.greenpeace.nl/campaigns/schone-energie/het-probleem/?gclid=CNyz0J-d9LYCFcpb3godB3cAsw&accept=027ee14bd7888d9a29f9ad4d8e68fec9 http://www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/afleveringen/2009-2010/Een-vergeten-probleem-Zure-regen.html

  • pietje puk
  • |
  • 01-05-13
  • |
  • 08:05
  • |
  • Quote
  • |

@SN: Waarom mag je niet enteren als je reaguurt? Is overzicht willen houden verboten? 

  • pietje puk
  • |
  • 01-05-13
  • |
  • 08:06
  • |
  • Quote
  • |
Bezig met verzenden!

Videos

Meer raar

 
 

Column

Hadjar Benmiloud

Hij is nauwelijks door de draaideur verdwenen, of m'n telefoon trilt al. 'Hee;) voor een...
meer >

 

Babes

Crime op Spitsnieuws

LIEVV