De Mexicaanse griep was helemaal geen pandemie. Maar de grote farmaceutische bedrijven hebben erop aangedrongen bij de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) om het virus toch zo te classificeren. Hiermee hoopten ze miljarden euro's winst te maken met de verkoop van medicijnen. Dit betoogt Wolfgang Wodarg, hoofd van de Europese gezondheidsraad.
Het Europese hof heet ingestemd met een onderzoek naar de rol van farmaceutische bedrijven tijdens de Mexicaanse griepperiode. De Duitser Wodarg benadrukt dat veel landen hebben moeten sleutelen aan hun begroting voor gezondheidszorg, terwijl het virus helemaal niet zo hardnekkig was als gezegd werd.
Tamiflu
Sommige landen sloegen voor miljoenen aan Tamiflupillen in. "De maker van dit medicijn heeft dus enorme winsten gemaakt de afgelopen periode. De WHO zou zich minder moeten laten beïnvloeden en minder snel het woord pandemie moeten gebruiken", zegt Wodarg tegen Daily Mail.
Voorzorgsmaatregelen
In Groot-Brittannië werd gewaarschuwd voor 65.000 doden. De lokale autoriteiten bereidden zich voor op een grote pandemie. Er kwam een speciale advieslijn en website en burgers konden tegen de regels in medicatie krijgen zonder voorschrift.
Er lag zelfs al een plan klaar om lijkenhuizen in het leven te roepen. Ook zou het leger ingezet kunnen worden als de run op medicijnen tot rellen zou leiden.
Minder schade
Uiteindelijk stierven 251 mensen aan de varkensgriep, in Nederland waren dat er 54. Volgens Wodarg is de enorme hype rond de H1N1-uitbraak het grootste medische schandaal van de eeuw.
Reacties
goh
corsleutel | 11-01-10 | 09:01
Hear hear.
PrivateHead | 11-01-10 | 09:03
varkens en mexicanen, één pot nat.
King Cunnilingus | 11-01-10 | 09:03
Het hele leven is een grote Hoax
lustgeenthee | 11-01-10 | 09:04
Ik stel voor om mensen in te enten tegen dood in het verkeer. Eist jaarlijks meer slachtoffers dus dat wordt cashen!
ThijsDoetRaar | 11-01-10 | 09:04
Zohey, dat hebben ze nu ook door? Was van begin af aan wel duidelijk dat het daarom te doen was. -1 voor al die gezonde idioten die zichzelf en hun kinderen hebben laten vaccineren.
IDSMadDog | 11-01-10 | 09:05
Het is nooit goed, als er wel een pandemie was geweest en geen voorraden was het ook hun schuld zeker? Farmaceuten moeten winst maken, zo kunnen ze weer miljoenen (miljarden) uitgeven aan onderzoek, maar blijkbaar is winst in bepaalde kringen nog steeds een vies woord.
Mensen die zelf niets presteren wijzen graag met de vinger naar anderen die dat wel doen?
quick nick | 11-01-10 | 09:06
Schokkend zeg. Wisten we natuurlijk al. Ab Osterhaus wist het ook hoor.
En nu is het genoeg! | 11-01-10 | 09:07
gras is groen, de lucht is blauw, de aarde is rond, water is nat...
De Droit | 11-01-10 | 09:07
Alles draait immers om geld.
Raiza | 11-01-10 | 09:08
De angst regeert....
Zie zure regen, global heating en H1N1.
Of regeert de munt?
roosvrij | 11-01-10 | 09:08
Aan mij en mijn familie hebben ze geen cent verdiend...
mohell | 11-01-10 | 09:09
Was helemaal geen pandemie? Sjonge zeg, waarom horen we dat nu pas van *het hoofd van de Europese Gezondheidsraad*?
daniel37 | 11-01-10 | 09:09
Nu nog een overheidsinstantie die toegeeft dat de opwarming van de aarde ook gelul is.
Vogelbeest | 11-01-10 | 09:10
@quick nick | 11-01-10 | 09:06
Jazeker, de winsten van deze bedrijven worden uitsluitend weer in nieuw onderzoek gestoken.
azijnseiker | 11-01-10 | 09:10
Was de bedoeling toch ook.
Nu hebben ze genoeg budget om een écht virus te maken.
Roy Orbitol | 11-01-10 | 09:10
ik heb de farmaceutische industrie anders helemaal niks horen zeggen, dat deden alleen de overheden en viroloog Ab Osterhaus (die natuurlijk wél aandelen had)
nance | 11-01-10 | 09:10
What else is new? Als ze eens naar de mensen luisteren die dit al vanaf het begin af aan zeggen, dan hoeven die landen zich ook niet te laten foppen.
De media heeft er ook een mooi handje in, die overdrijven de crisis, het weer, pandemiën, etc., en daardoor bij het minste geringste slechte nieuws gaat men over tot drastische maatregelen. Slaven van de media!
Johnnie Walker | 11-01-10 | 09:11
We leven in een wereld waar er structureel problemen en acties worden verzwegen. Het zou mij niet verbazen als er een dergelijk virus wordt losgelaten om de eigen zak te vullen. Sommige graaiers gaan nu eenmaal over lijken. Dat hebben de Amerikanen in de verschillende oorlogen al laten zien. Eén grote commercial om de wapens aan de man te brengen.
Links Handig | 11-01-10 | 09:12
Nog maar te zwijgen over de mensen die hun kinderen hebben laten inspuiten met dat gif en vervolgens een paar dagen later niet meer wakker werden. Waarom en hoe mensen zich nog steeds laten bedonderen is mij een groot raadsel. We hebben de grootste vrije nieuwsgaring ooit in de geschiedenis. Lees of kijk een beetje en je ziet dat het pleps op vrijwel alle fronten in de maling wordt genomen.
laagvliegert | 11-01-10 | 09:12
Ab Osterhaus, de grote supporter van Big Farma, heeft er lekker aan verdiend.
www.vrijspreker.nl...
Waarom rolt zo'n kop niet?
Fijnstoffer | 11-01-10 | 09:13
@quick nick | 11-01-10 | 09:06
Natuurlijk moeten ze winst maken, maar praat er aub niet over dat ze dat in nieuw onderzoek steken, daar krijgen ze namelijk ook weer subsidie voor, de winst gaat gewoon naar de aandeelhouders en de zet baasjes.
The_mr.eanske. | 11-01-10 | 09:13
Fijnstoffer | 11-01-10 | 09:13
Omdat het een persoonlijke vriend van Klink is.
The_mr.eanske. | 11-01-10 | 09:14
OK, en worden deze oplichters nog vervolgd? Net als de CO2-hoaxers?
Bos Hout | 11-01-10 | 09:14
Iemand nog iets van Schetenwapper gehoord?
;-)
flacho | 11-01-10 | 09:15
laten terug betalen en een boete van 20 procent er overheen
lamalullen | 11-01-10 | 09:15
@laagvliegert | 11-01-10 | 09:12
Helemaal mee eens.
En het volgzame journaille kan de hand in eigen boezem steken.
Fijnstoffer | 11-01-10 | 09:16
haha en wat zat er nu in die vaccins(A)?.. juist de belgische griep van 2010. weer cashen komt er maar in. dus voel je maar flink kut ciao
rvg | 11-01-10 | 09:16
Net als de klimaat hoaxers dus! Geld en geld!
ronald2887 | 11-01-10 | 09:18
volgend jaar de Q koorts, daarna verzinnen ze wel weer wat anders..
demonizer | 11-01-10 | 09:20
@quick nick | 11-01-10 | 09:06
Van de winst wordt aanzienlijk meer gebruikt voor marketing dan voor onderzoek.
Brimstich | 11-01-10 | 09:21
@ quick nick | 11-01-10 | 09:06
Wat presteren de zogenaamde heren dan wél? Ik neem aan dat u niet bekend bent met het feit dat de farmaceutische industrie huisartsen een 'bonus' geven als zij hun medicijn aanprijzen, ook al is het medicijn geenzins van toepassing.
@ Bos Hout | 11-01-10 | 09:14
Nee, Klink heeft de medicijnen toch gekocht. Niet door middel van dwang. Klink heeft zich gedragen als een bange man die dacht dat de wereld ten onder ging. Goede commercie van de farmaceuten, niets meer. Dat Klink cum suis daar in trappen is vooral de schuld van henzelf.
Links Handig | 11-01-10 | 09:22
Had ik me eindelijk voorgenomen om in 2010 wat meer vertrouwen te hebben in de overheid. En nou?! Geert!?
Mr. Vengeance | 11-01-10 | 09:22
Wie had dat nou verwacht? Ik ben met stomheid geslagen.....NOT!
ServerGenius | 11-01-10 | 09:24
Het was te verwachten.... mensen halen Tamiflu en de vaccins weer door elkaar.
Op het vaccin is niet veel winst gemaakt, behalve door artsen.
Tamiflu is ontzettend duur spul en werkt nauwelijks, vandaar dat vrijwel de hele farmaceutische industrie erop aandrong om te vaccineren en geen Tamiflu te gebruiken.
Het is makkelijk om de farmaceuten te bashen. Ondertussen zijn zij het die als enige veel geld pompen in de ontwikkeling van nieuwe therapieen, omdat de overheid en universiteiten het laten afweten.
Het lijkt hier wel alsof veel geld verdienen een schande is, stelletje socialisten!
scheten-wapper | 11-01-10 | 09:24
dat riep ie al in augustus - mooi dat het nu ook hier gehoord wordt...
www.bild.de...
MalteseKnight | 11-01-10 | 09:25
@Links Handig | 11-01-10 | 09:22
En u bent niet bekend met het feit dat dat al een tijdje strafbaar is en naar mijn weten niet meer gebeurt?
scheten-wapper | 11-01-10 | 09:25
Zet er dan ook even bij dat die man van de SDP is, oftewel de duitse PvdA. Die hebben soms ook gelijk.
DeRookmagier | 11-01-10 | 09:30
Net als Al Gore, die honderden miljoenen heeft verdiend met de CO2 hoax. Dat is nog doorizchtiger. Behalve voor links. Als je daar de woorden groen en sociaal in één zin plaatst, kun je ze alles wijsmaken.
Brandje | 11-01-10 | 09:30
Dus eigenlijk heeft iedereen die zich heeft laten inenten voor een griepje, meegeholpen de rijken nog rijker te maken?
Rick212 | 11-01-10 | 09:30
@scheten-wapper | 11-01-10 | 09:24
Hulde!
kapotte_stofzuiger | 11-01-10 | 09:30
@azijnseiker&The_mr.eanske. Er zullen best wat rotte appels tussen zitten, er werken heeel veel mensen en dan kunnen er foute dingen gebeuren. Maar om nu de hele farmaceutische industrie rare complot theorieen toe te spelen gaat te ver. Natuurlijk maakt de farmaceutische industrie enorme winsten en daar staan ook soms enorme verliezen EN mooie medicijnen tegenover.
Wat ik maar wil zeggen is dat 'de farmaceuten' wat meer credits verdienen in de publieke opinie. En nee, ik heb geen aandelen bij die lui, verdien nix aan ze en heb ook geen medicatie nodig (gelukkig maar)
quick nick | 11-01-10 | 09:31
@ scheten-wapper | 11-01-10 | 09:25
Pas één jaar, meen ik. Hetgeen overigens aantoont welk moraal er heerst binnen deze industrie. Helaas geldt dit voor alle diensten, dus de farmaceutische is geen exceptie. Overal waar mensen werken gebeurt dit. Korte termijn denken en egoisme zijn de norm. De hele wereld is inmiddels verkracht door deze mentaliteit.
@ scheten-wapper | 11-01-10 | 09:24
Veel geld verdienen is niet erg, zolang het maar niet ten koste gaat van bepaalde zaken. Door alle over-priced medicijnen zijn veel landen niet in staat om goede spullen in te kopen. Dát is wel kwalijk. Over een dubbel moraal gesproken zeg.
Links Handig | 11-01-10 | 09:31
@ scheten-wapper | 11-01-10 | 09:24
Tsja, ik denk niet dat de meeste mensen hier weten hoeveel kosten er in het onderzoek van farmaceutische bedrijven gaat zitten... Heb er ooit in een college iets over gehoord, van de zoveel duizende verbindingen die mogelijk iets zouden kunnen betekenen voor de gezondheid des mens, haalt uiteindelijk 1 de productiefase. Die investeringen zijn enorm... Maar mensen moeten nu eenmaal iets om te zeiken hebben en wat is nu makkelijker dat de grote boze multinationals de schuld geven?
Enter Yeti | 11-01-10 | 09:33
@Links Handig | 11-01-10 | 09:31
De meeste grote farmaceuten geven aan derde wereld landen hun geneesmiddelen gratis weg. Helaas zien ze vervolgens die producten via illegale handel weer de westerse markt opkomen, waardoor dit onder de loep wordt genomen.
Verder mogen farmaceuten niet zelf de prijs van hun product bepalen, dat doet de overheid. Die stelt een maximumprijs vast én een maximum vergoeding die de verzekering voor het middel mag betalen (vaak minder dan de verkoopprijs). Er zijn maar weinig sectoren waar je zo weinig mogelijkheid hebt om je eigen marge te bepalen. Ik vind het compleet van de gekken dat de overheid zich daarmee bemoeit, in een commerciele sector.
Het lijkt wel of geld verdienen aan zieke mensen niet mag. Geld verdienen aan het feit dat mensen moeten eten, dat is dan weer geen probleem... gezien de grote winsten van supermarkten.
scheten-wapper | 11-01-10 | 09:34
@scheten-wapper ,
Wie denk je dat er betaalt?
roosvrij | 11-01-10 | 09:35
nu maar hopen dat Neelie dat onderzoek gaat leiden, dan wordt het lijden voor de oplichters
anaconda75 | 11-01-10 | 09:37
Het tweede medische schandaal van deze eeuw is als alle kinderen die de spuit hebben gehad over 16 tot 20 jaar onvruchtbaar blijken ofzo ?
Herr-Flick | 11-01-10 | 09:37
Ja leuk dat het Europese hof nu een onderzoek wil instellen naar die farmaceutische bedrijven maar het lijkt mij toch zinvoller een onderzoek in te stellen naar de politieke besluitvorming. Immers, dat farmaceuten reclame voor hun producten maken en dus de situatie alarmerender voorstellen dan deze is verbaasd mij helemaal niet.
Simon_GS | 11-01-10 | 09:39
Alsof de farmaceutische industrie een mes op de keel van overheden en WHO heeft gezet. Het waren de burgers zelf (op een paar rationele mensen na) die maatregelen eisten van de overheid, zie bijvoorbeeld sommige reaguursels:
www.spitsnieuws.nl...
kapotte_stofzuiger | 11-01-10 | 09:42
hoppa geen cent meer naar de Verenigde Naties, hun WHO heeft al genoeg gevangen met deze hoax.
sambalbaj | 11-01-10 | 09:43
Weer zo'n wetenschapper die zijn eigen ego en waarschijnlijk zijn budget met wat gerichte publiciteit wil opkrikken.
Dit soort eikels heb je bij elk probleem, je hoort dit soort mensen altijd als iets is opgelost, of niet door is gegaan. Wat er gebeurd was als er niet was ingeënt is niet aantoonbaar, maar het was wel erg opvallend dat het aantal griepgevallen in de weken na de inentingen dramatisch afnamen. Waar op de school van mijn dochter voor de inentingen alle kinderen een voor een ziek werden, stopte dat in de weken na de inentingen, hetzelfde geldt voor de griep bij de ouders. Kan de variant misschien niet zo dodelijk zijn geweest, maar als deze nieuwe griepvariant vrij had kunnen blijven rondzingen in onze populatie was de kans dat er een veel dodelijkere variant de kop op had gestoken veel groter geworden. De kans op mutaties die vervelend zijn neemt nu eenmaal toe als er meer varianten ontstaan door meer verspreiding.
Iedereen die dit niet wil begrijpen moet eens kijken wat er gebeurd als je in een gebied niet voor polio inent, zoals op de Veluwe, en wat dit doet met de hoeveelheid poliogevallen onder kinderen in die regio's, dat is gewoon te triest voor woorden.
En om dit ook nog te gaan vergelijken met de wel of niet klimaatverandering, zoals sommigen hierboven doen, is al helemaal van de pot gerukt.
komt dat schot | 11-01-10 | 09:43
[sarcasme]Dit had ik nou echt nooit verwacht[/sarcasme]
niemand specifiek | 11-01-10 | 09:44
@Simon_GS | 11-01-10 | 09:39
Uiteraard, "WC-eend keurt WC-eend af". Nee, er zal wel weer EU-wetgeving komen die medicijnen uiteindelijk nog duurder zal maken.
kapotte_stofzuiger | 11-01-10 | 09:45
Misschien bleef een pandemie uit juist door een massale vaccinatie.
Hoefnagel | 11-01-10 | 09:45
Geloof wat je wilt komt dat schot
roosvrij | 11-01-10 | 09:47
Q-koorts kom er maar in!
randemiel | 11-01-10 | 09:47
roosvrij | 11-01-10 | 09:47
Dat heeft niks met geloven te maken.
komt dat schot | 11-01-10 | 09:50
Geef Roche en GSK eens ongelijk.
Nee dus! | 11-01-10 | 09:50
Ik beef nog steeds na van al die akelige tijden na het y2k verhaal...
da wizard | 11-01-10 | 09:51
@Links Handig: Artsenbezoekers mogen al langer dan 1 jaar geen bonussen meer geven hoor. Het enige wat zij doen is de artsen op de hoogte brengen van hun produkten en zo hopen ze het voorschrijf gedrag van de behandelend arts te beinvloeden, niets mis mee dus. Op het geven van bonussen aan artsen en apothekers staan zeer zware boete's, alles gaat volgens strenge voorschriften. Maar het is makkelijker om met de vinger te wijzen naar mensen die iets presteren en zo boven het maaiveld uitkomen.
quick nick | 11-01-10 | 09:52
@ scheten-wapper | 11-01-10 | 09:34
Omdat er geen 'vrije' keuze en accurate informatie beschikbaar is. Er worden medicijnen voorgeschreven door de huisarts, meer keuze is er voor de 'gewone' mens niet.
Een amerikaanse caberatier, ik meen Chris Rock, zei ooit "There is no money in the cure for cancer, only in the medicine". En dat klopt ook wel. Er zit meer geld in de beheersing van de ziekte - 20 jaar medicatie - dan een kuur van zeg een maand waardoor een ziekte verdwijnt. Vandaar dat de overheid in grijpt, en terecht. Maar mijn inziens te weinig. Sommige sectoren liberaliseren werkt gewoon niet.
Liberalisering, in alle markten, werkt alleen op basis van aboslute concurrentie en volledige informatie. Twee zaken die mijn inziens niet op de farmaceutische industrie niet van toepassing zijn.
"De meeste bedrijven geven hun medicijnen gratis weg aan derde wereld landen". Niets is gratis, dus 'wij' betalen dubbel. En dus blokkeert de EU de stroom van medicijnen richting de derde wereld.
www.google.nl...
Links Handig | 11-01-10 | 09:55
Dit bericht klopt voor geen kanten. Persoon van spitsnieuws heeft wat aluhoedjes berichten overgenomen. Man is geen voorzitter en een onderzoek komt er ook niet.
harry1588 | 11-01-10 | 09:55
De farmaceutische bedrijven hebben slim gebruik gemaakt van het extreem risicomijdend gedrag van overheden.
Prof. van Leipum | 11-01-10 | 09:55
En dan de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn, heel hard aanpakken..over de rug van de volksgezondheid..tsss..en graag berechten in China ofzo..
Maar het zal net zo aflopen als tijden de bouwfraude-zaak en de kredietcrisis, namelijk : grote woorden, maar er wordt niemand echt gestraft.
Ach ja, al die volgevreten directeuren..uiteindelijk ontlopen ze de dans niet. Ben er heilig van overtuigd dat het volk eens heft in eigen hand neemt, en een revolutie uitbreekt tegen dit soort misstanden..
SGiel | 11-01-10 | 09:56
@ komt dat schot,
Waarmee dan wel?
roosvrij | 11-01-10 | 09:57
Ik ben gewoon helderziend dat ik dit maanden geleden al riep.
bwahaha | 11-01-10 | 10:02
lustgeenthee | 11-01-10 | 09:04
Inderdaad, als eerdaags het hele circus omvalt komen we achter deze bittere waarheid...Mogen we van geluk spreken dat we niet het eeuwige leven hebben.
Megalomaantje | 11-01-10 | 10:04
@Brimstich: Er wordt veel geld uigegeven aan marketing ja, de belangen zijn groot. Maar het is, laten we zeggen erg simpel, om te denken dat er meer geld wordt uitgegeven aan marketing dan aan onderzoek. Meer dan 23% van de omzet gaat naar onderzoek dus dat wil wel wat zeggen.
Marketing zal een procentje of 6 zijn vermoed ik. Overigens komen de gratis medicijnen voor derde wereld landen uit het potje 'marketing'
Er gaat veel geld in om, en alleen dat vele geld verblind de simpele ziel.
Het is een grote, strak georganiseerde industrie met zowel commercieele belangen als publieke belangen. En zeg aub niet dat ze die miljoenen voor marketing beter ergens anders voor kunnen gebruiken. Lieden die dat soort teksten bezigen, moeten eerst hun economie boek deel 1van de eerste klas MAVO ofzo maar ens lezen, dan praten we verder
quick nick | 11-01-10 | 10:04
@ quick nick | 11-01-10 | 09:52
Als er iets is wat ik niét doe is het maaien van hoofden. U komt met hetzelfde riedeltje. Het is bijna onze plicht als burger om misstanden aan te kaarten. U hebt het over "een wijzend vingertje", maar dat is in deze nogal logisch daar het gaat over de gehele industrie. Daarbij zeg ik dat in casu de griep Ab Klink de fout in is gegaan en niét de farmaceutische industrie. Praat geen onzin en schiet niet direct in de verdediging.
www.cg-raad.nl...
www.trouw.nl...
Links Handig | 11-01-10 | 10:05
Politiek is tegenwoordig 1 grote hypevolger. Dus dit is niet echt nieuws.
OpenDeur | 11-01-10 | 10:05
@ The_mr.eanske. | 11-01-10 | 09:14
M’n vraag was retorisch. Maar Ik denk wel dat je gelijk hebt.
Fijnstoffer | 11-01-10 | 10:09
en wat werd ik een aluhoedje genoemd, hoe kon ik toch zo dom denken, zo tegendraads en zonder vertrouwen in multinationals/WHO/media... hey waar zijn jullie nu dan goedgelovige eikels???????????????
trotsopGn! | 11-01-10 | 10:09
Haha, nee echt waar?
Charles Bronson .32 | 11-01-10 | 10:12
Ook wel mooi dat die artsen die gingen enten 8 euro per prikje kregen... Die gasten in de RAI zijn echt rijk geworden, ze konden tot 100 mensen per uur enten.
loerelau | 11-01-10 | 10:12
Wederom een uitbuiting van een meest kwetsbare groep in onze samenleving; namelijk KINDEREN.
Dit vaccin is vooral toegediend aan kinderen, een groep die niet bij machte is om zich uit te spreken.
Na het zeer grootschalig toedienen van RITALIN, een amfetamine achtig middel, sinds het eind van de vorige eeuw, is dit dus het vervolg ?
Hoe lang gaan we ons nog laten leiden door angst en laten we onze kinderen zo grof misbruiken door dit soort gajes ?
iatocaun | 11-01-10 | 10:15
zoals er al vaker gezegd word gewoon als een stelletje domme schapen achter de meute aan hobbelen....politiek, politiek, allemaal politiek...snappen we het nog niet????
peetd2 | 11-01-10 | 10:15
@ Links Handig. Ik schiet niet in de verdediging hoor. Uw plichtsgevoel om misstanden aan te kaarten siert u. Maar doe dat dan wel op basis van feiten en niet op de (heersende?) aversie tegen de winstgevenheid van de (in mijn ogen) mooie farmaceutische industrie. Het artikel gaat over het vermeende foute cashen van farmaceuten. Snap best dat t moelijk is om een lijn te krijgen in alle reactie's....
quick nick | 11-01-10 | 10:24
Hou het op een goede repetitie.
Einde van de Domheid | 11-01-10 | 10:24
ik stel voor deze meneer Wodarg een dagje naast een mexicaanse griep patient te plaatsen....
zeon | 11-01-10 | 10:24
@ quick nick | 11-01-10 | 10:24
Maar u maakt een denkfout door te stellen dat ik mijn informatie van deze site afhaal. Ik sta open voor verhalen waar uit blijkt dat ik een verkeerd of te generaliserend beeld heb. Ik heb twee jaar terug les gehad van een meneer uit de farmaceutische industrie en hij vertelde een stukje over de werkwijze van de zogenaamde vertegenwoordigers. De farmaceutische industrie is er een uit velen, net als de gehele financiële sector. De insteek is goed, maar er zit heel veel rot. En dan krijg je dit. Zorg voor iedereen is niet ons meer laten betalen en als bewijs de derde wereld gratis medicijnen geven. Het gaat om een eerlijke prijs, voor iedereen.
Links Handig | 11-01-10 | 10:28
Ze mochten het mij ook vragen in het begin van deze onzin.
Rejer | 11-01-10 | 10:29
Dit heb ik vanaf het begin geroepen. Met mij vele andere Nederlanders. Laat je niet gek maken.
@komt dat schot | 11-01-10 | 09:43
Ik begrijp dat je je zorgen om je kinderen maakt, maar dat neemt niet weg dat het gewone ordinaire oplichting is door wat mannen in pakken die zo hun slag slaan. En het is maar een griepje dat muteert niet in de pest of tyfus. Je moet niet zo doordraven in je drang om je kinderen te beschermen dat je jezelf allerlei vaccinaties en medicijnen laat aanpraten. Juist dat is gevaarlijk voor een kind. Een hoop rotzooi in zijn/haar lichaam laten spuiten waarvan niet bekent is wat het op de lange termijn teweegbrengt. Of ritalin zoals "iatocaun | 11-01-10 | 10:15" zegt. Softe versie van amfetamine en dat geven we dan aan onze koters als ze een beetje druk zijn (het zijn toch ook kinderen!).
Niekler | 11-01-10 | 10:29
Longspecialist Wolfgang Wodarg ( zie ook het interview "This 'pandemic' is one of the greatest medical scandals of the century" d.d. 27-12-2009 met hem door Louise Voller en Kristian Villesen op zijn eigen site www.wodarg.de... ) heeft altijd al een sterk wantrouwen gehad inzake de (vaccinaties tegen) de varkensgriep. Hier een citaat uit het artikel "Does virus vaccine increase the risk of cancer?" d.d. 21.08.2009 op www.bild.de...
"Wolfgang Wodarg has said that there are many risks associated with the vaccine for the H1N1 virus. He has grave reservations about the firm Novartis who are developing the vaccine and testing it in Germany. The vaccination is injected “with a very hot needle”, Wodarg said.
The nutrient solution for the vaccine consists of cancerous cells from animals and "we do not know if there could be an allergic reaction". But more importantly, some people fear that the risk of cancer could be increased by injecting the cells.
Wodrag also described people’s fear of the pandemic as an "orchestration": “It is great business for the pharmaceutical industry,” he told the ‘Neuen Presse’ ... The chairman of the health committee in the European Council has urged for a careful and calm reaction to the virus."
Behaard smaalkopje | 11-01-10 | 10:33
zien ze het eindeljk in..
iliass | 11-01-10 | 10:35
En dit is 'm dan: Hij kan alles: www.wodarg.de...
"Singen und Musizieren
Wassersport in aller Form
Wandern, Radeln und Tanzen
Malen und Fotografieren
Lesen, Lesen und nochmals ... Lesen!
... und immer habe ich für alles zu wenig Zeit! "
Behaard smaalkopje | 11-01-10 | 10:46
Niekler | 11-01-10 | 10:29
Joh, ik maak me helemaal nergens zorgen over, alleen was het wel opvallend dat de griepepidemie steeds toenam tot het moment dat de vaccinaties werden begonnen.
En eet jij maar eens een tomaat, of een biologisch geteelde bladgroente, je hebt geen idee wat voor stoffen je allemaal aan het eten bent, of wat ze in je lichaam allemaal doen. Eet nog maar eens een verschroeid stukje vlees of tofu, gebakken in sojasaus, neem een glaasje whiskey, 12 jaar in een verbrand vat liggen "rijpen".
Nee, maar iets wat tot in den treuren is getest en onderzocht, ja dat is troep, want het komt uit een fabriek, is chemisch.
Leuk stukje op tv gezien, een tijdje geleden alweer, over een chemische stof mono-oxidedihydrogen, een chemische stof die overal in zit, maar je kon een petitie teken tegen het gebruik hiervan door de chemische industrie. Heel veel mensen tekende deze petitie, want dat kon toch echt niet, heb er smakelijk om moeten lachen.
komt dat schot | 11-01-10 | 10:46
-weggejorist-
bees-t- | 11-01-10 | 10:52
Presteren wij weer eens onder de maat met 54 :(
Inflammatorist | 11-01-10 | 10:59
Ik dacht dat ieder mens van gemiddelde intelligentie dat van het begin af aan had kunnen bedenken. Mij was het in ieder geval meteen al duidelijk.
hakgeballetje | 11-01-10 | 11:05
Och, dit is nog maar peanuts in vergelijking met de twee maal toegekende 15 miljard dollar (samen30) voor het geven van aidsremmers aan de bevolking van afrika.
Door deze giften gaan er minder mensen dood en kunnen de behandelden nòg meer mensen besmetten.
Daardoor zijn er nòg meer aidsremmers nodig.
Het is een afzetmarkt die zichzelf uitbreid. Ideaal voor elke ondernemer die een monopolie heeft op aidsremmers.
Hoe meer je hoort en weet hoe walgelijker onze maatschappij blijkt te zijn.
Dostranamus | 11-01-10 | 11:06
Laten ze ook eens kijken naar wie er miljarden verdienen door de klimaathype, wellicht dat we daar dan ook eens nuchter naar kunnen kijken en de centjes in eigen zak kunnen houden.
yurp | 11-01-10 | 11:15
komt dat schot | 11-01-10 | 10:46
Was dat niet dihydrogenmonoxide? Hier een site die op de gevaren van dit zéér gevaarlijke goedje wijst ;)
www.dhmo.org...
yurp | 11-01-10 | 11:18
bees-t- | 11-01-10 | 10:52
Zo is dat. Geef ons de pokken terug, gewetenloze farmaceuten!
www.leidenuniv.nl...
Mazelen, iemand?
wolfsden.files.wordpress.com...
Kardinaal Meier | 11-01-10 | 11:19
@Kardinaal Meier | 11-01-10 | 11:19
Was dat niet voordat farmacie BIG business was geworden? Waar het grote geld zit, zitten de gewetenlozen.
yurp | 11-01-10 | 11:22
@ hakgeballetje | 11-01-10 | 11:05
Ah! We hebben een nobelprijswinnende viroloog in de gelederen! Hij wist het namelijk meteen al! Hulde!
Enter Yeti | 11-01-10 | 11:26
Vuile zakkenvullers over de rug van hardwerkende burgers. Dat ze allemaal de tering mogen krijgen.
Vout | 11-01-10 | 11:27
Het grootste schandaal zal de klimaathysterie blijken te zijn, als we over een jaar of vijf er achter komen dat het niet aan ons lag en we ons realiseren dat met die vele, vele, vele miljarden zo veel, zo veel, zo veel levens gered hadden kunnen worden door het anders te besteden.
Kirth Gersen | 11-01-10 | 11:29
@ Links Handig: Dat de insteek goed is met rot er tussen zijn we al snel met elkaar eens. En uiteraard moeten we kritisch blijven kijken naar de manier waarop sommige dingen gaan, maar ik pas er voor om een zeer nuttige industrie en de mensen die er werken te bashen. Dat van die eerlijke prijs voor iedereen is een nobel streven, maar dan moeten we verder kijken dan de farmaceuten. Denk verzekeraars, overheden met regels voor het vrijgeven van medicatie/registratie rechten enz. enz. Daar gaan wij op deze webstek niet uitkomen. Ik vermoed dat hetgene wat we goed/slecht vinden niet zoveel van elkaar afwijkt, maar wel de manier waarop dat te bereiken is.De ondernemer in mij kijkt mss meer naar de toekomst qua investeringen en met winst betaalde reserveringen voor de dure mislukte onderzoeken en registratie rechten e.d. Die meneer, sprak die over lobbyisten of artsenbezoekers?
quick nick | 11-01-10 | 11:33
Goh wie had dat nou kunnen denken ...
Harlekein | 11-01-10 | 11:37
Het Europese hof heet ingestemd ??
not-banned-yet | 11-01-10 | 11:38
@ scheten-wapper | 11-01-10 | 09:34
"gezien de grote winsten van supermarkten"... Ga je werkelijk een supermarkt vergelijken met een farmaceut? Een supermarkt is slechts een doorvoerkanaal, terwijl een farmaceut een producent is. Zoals al eerder geroepen in de reaguursels hebben farmaceuten geen belang bij het uitroeien van ziekten, maar wel bij het beheersen van.
Kardinaal Meier | 11-01-10 | 11:19
Waarschijnlijk ben je niet zo goed op de hoogte. Het vaccin tegen pokken is niet afkomstig van de moderne farmaceuten, maar was al bekend in de romeinse tijd. Dat die het in de jaren 70 hebben gebruikt om wereldwijd in te enten is een ander verhaal. En voor mazelen is geen geneesmiddel, dus wat is precies je punt?
Mr Dixit | 11-01-10 | 11:38
yurp | 11-01-10 | 11:22
Das ook wel weer waar. Altijd waakzaam blijven. Heb me overigens een bult gelachen om dat dihydroxymonoxideschandaal. (Ze gebruiken het als schoonmaak- en oplosmiddel en het zit in grote hoeveelheden in frisdrank!)
Kardinaal Meier | 11-01-10 | 11:40
Kirth Gersen | 11-01-10 | 11:29
sinds jij afrekende met de Duivelsprinsen zit je volgens je biograaf j. vance zelf ook riant in de slappe was.
De Briemusketier | 11-01-10 | 11:49
@ quick nick | 11-01-10 | 11:33
De meneer sprak over vertegenwoordigers van farmaceuten die de medicijnen onder de aandacht van artsen e.d. bracht. Ik denk dat wij er wel uit kunnen komen, maar dat wij de rest van de reaguurders ermee vervelen en ik mijn baas.
Links Handig | 11-01-10 | 11:49
-weggejorist-
yurp | 11-01-10 | 11:50
Het leuke is dat héél veel mensen dit al snel riepen omdat die één en één bij elkaar optelden en uitkwamen op die H1N1=Bullshit..
Maar onze politieke leider JPB zag kansen om grote bedrijven op kosten van de burgers wat extra's toe te stoppen en deed dus mee aan deze H1N1 pandemie hoax
Dat hierdoor tienduizenden mensen werden ingespoten met een slecht getest medicijn maakte hem blijkbaar niet uit.
-
Ik heb overigens nooit gelezen dat zijn familie is ingeënt.
Lijkt me dat dit wel in de kranten zou komen, alleen al omdat dan veel sceptici de wind uit de zeilen zou worden genomen.
Maar ik snap wel dat hij zijn familie niet wil blootstellen aan deze slecht geteste vaccinatie voor zoiets onschuldigs als H1N1
Moi2 | 11-01-10 | 11:55
Mr Dixit | 11-01-10 | 11:38
Het is gewoon een grof schandaal dat Unilever nog niets gedaan heeft om honger uit te roeien, en ondertussen MILJOENEN verdient met het beheersen ervan. In Afrika gaan er elke dag mensen aan dood.
Grappig weetje trouwens dat Edward Jenner nog met Julius Ceasar heeft geklaverjast.
Krelis | 11-01-10 | 12:00
Mr Dixit | 11-01-10 | 11:38
We hebben het hier toch over vaccinatie? Er valt wel degelijk te vaccineren tegen mazelen, en de ziekte is bijna uitgestorven (dankzij boosaardige pharmaceuten die zogezegd miljarden verdienen over de rug van onze onschuldige bladiebladiebla.):
"De eerste vaccinatie met het BMR-vaccin (bof, mazelen, rodehond) beschermt vrijwel volledig tegen deze ziekte. De vaccinatie is opgenomen in het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma (14 maanden en 9 jaar), dat uitgevoerd wordt door de Jeugdgezondheidszorg (consultatiebureaus en GGD’s), en in het Vlaamse vaccinatieprogramma van Kind en Gezin. Sindsdien komt mazelen in Nederland nauwelijks meer voor, hoewel in gebieden waar een relatief groot deel van de bevolking om religieuze redenen niet is gevaccineerd wel kleine epidemietjes opflakkeren.
nl.wikipedia.org...
Van die Romeinen moet ik uitzoeken. Ik wist dat het een of andere Britse arts was opgevallen dat melkmeisjes geen pokken kregen, en dat hij van daaruit doorredeneerde. Ik neem aan dat je met "Romeinen" een Romeinse boer hier en daar bedoelt? Met boerengeneeskunst roei je niet wereldwijd een ziekte uit, dat lukt alleen met hulp van Dark Overlords met hun pillenfabrieken.
Kardinaal Meier | 11-01-10 | 12:04
yurp | 11-01-10 | 11:50
!Proest!
*neemt snel een slokje water*
Kardinaal Meier | 11-01-10 | 12:06
"Uiteindelijk stierven 251 mensen ..."
Waarvan elke patient al bijna dood was vanwege een andere ziekte maar dat mag de pret niet drukken.
Hij stierf toen hij toevallig ook H1N1 kreeg DUS is de oorzaak H1N1.
Moi2 | 11-01-10 | 12:11
En nu afwachten wat dat middel doet met t lichaam van al die kinderen.
Wat ben ik toch soms blij met mezelf,dak me eigen kop volg.
Kan niet iedereen zeggen.
Springkussen | 11-01-10 | 12:11
@ yurp:
idd, echt superprachtig
HalliGalli | 11-01-10 | 12:14
@Moi2 | 11-01-10 | 12:11
Dat wordt met roken ook gedaan. Hartaanval? Roken? Dood door roken. Dat je daarnaast een stressvolle baan had en iedere dag varkensreuzel naar binnen werkte maakt dan niets meer uit.
yurp | 11-01-10 | 12:16
de huisartsen liepen ook binnen door de vaccinaties.
juriste | 11-01-10 | 12:17
mompelt iets over Internet-virusscanners, eerst zelf een virus ontwikkelen, loslaten op het web en 2 weken later de reclamecampagne opstarten van....hoe is het mogelijk...een virusscanner die het internet-virus kan killen...
Vindoe | 11-01-10 | 12:27
@ bees-t- | 11-01-10 | 10:52 Tegenwoordig is het gros van de kinderen autistisch, ADHD is al lang weer uit.
Zit daar meer geld in dan voor farmaceuten ?
Wellicht een leuk weetje over het ontstaan van de niet aantoonbare neurologische aandoening ADHD ?
Het bestaan van ADHD is vastgesteld door de American Psychiatric Association (APA) in een committee meeting by showing of hands...
Maakt je misselijk toch ?
iatocaun | 11-01-10 | 12:34
Nieuws van vorige week, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
D. Bunker | 11-01-10 | 12:56
En op dag 1 werd ik nog voor gek verklaard dat ik geen prik wil voor een nep ziekte, zeggen dat medicatie industrie er achter zat was een o zo rare complot theorie.
Iedereen die verbaast is doe is effe gauw cursus kritisch denken.
Trouwens normaal worden ziektes die je immune systeem verzwakken als oorzaak genoemd, maar niet in combi met knor griep.
legionaire | 11-01-10 | 12:58
legionaire | 11-01-10 | 12:58
We zullen er later wel van horen hoe gevaarlijk, of niet, deze griep was. Ik denk dat het niet verkeerd is om eens een grondig onafhankelijk onderzoek in te stellen naar bepaalde personen en bedriven, waaronder Ab Osterhaus, Klink en een aantal farmaceutische bedrijven als Bayer. Maar ook naar de WHO die naar mijn idee niet gefunctioneerd heeft zoals het hoort, en afgegaan is op de paniek die gezaaid werd.
Stekkepoot | 11-01-10 | 13:20
Nou, de volgende keer als ik me laat volspuiten doe ik het veilig.
Barbabob | 11-01-10 | 13:22
Stekkepoot | 11-01-10 | 13:20
Nu is de vraag hoe onafhankelijk zal het onderzoek wezen en komt die er überhaupt wel, want zelfs de regering heeft er baat bij dat het de doofpot ingaat.
legionaire | 11-01-10 | 13:25
Bedankt hè Spits, door die titel heb ik al de hele ochtend & middag de tune van de Surprise Show in mijn hoofd...
"Surprise, surprise..."
You-On-A-Gin | 11-01-10 | 13:30
legionaire | 11-01-10 | 13:25
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald het wel. Vroeg of laat zullen er personen voor branden. Ik kan mij nog goed herinneren dat mijn vriendin, die in de zorg werkt, aan mij vroeg: 'kan ik dood gaan aan de Mexicaanse griep?'. Zij heeft zich, op mijn advies, niet laten inenten tegen deze bangmakerij. Ik kan er ook niets anders van maken als bangmakerij. Het beheerste 24 uur per dag alle media, en de media speelde hier handig op in met alle zogenaamde deskundigen. Mensen handelden niet meer met gezond verstand, maar uit angst om een griep te krijgen haalden ze de vaccinatie.
Nu hoor je, en toen ook al, een tegengeluid die gelukkig het een en ander losmaakt, en een ander geluid laten horen. Dit komt omdat een paar maanden geleden iedereen in de ban van de griep was, en tegengeluiden mondjesmaat uitgezonden werden op televisie.
Toen iedereen ingeënt was hoorde je niemand meer over de zo gevaarlijke griep. Missie geslaagd, iedereen heeft een spuit, de doktoren zijn er rijk mee geworden, de belastingbetaler betaald de rekening wel weer. En die rekening is hoog zoals we allemaal weten.
Stekkepoot | 11-01-10 | 13:34
Voor Jezus junior kwam er ook een oproep binnen. Die hebben we keihard genegeerd. Mevrouw van Nazareth twijfelde, maar ik heb mijn poot stijf gehouden. We werden zowat van kindermoord beschuldigd! Welnu, Jezus junior is alive and kicking. En ik ga de komende dagen een hoop lol hebben met dit artikel.
Jezus van Nazareth | 11-01-10 | 13:35
Allu hoedjes versus ''verstandige mensen'' 10-0
tada | 11-01-10 | 13:36
Fijnstoffer | 11-01-10 | 09:13
Interessant stuk, waarvoor dank. Tenminste niet 'complotachtig'.
Stekkepoot | 11-01-10 | 13:53
Mogen ze Ab Klink ook meteen op het matje roepen, gek genoeg niet verbaast dat het een CDA'er is, in welke schandaal is CDA nauw niet aanwezig, zijn altijd al goed geweest in onze belasting centen verkwisten en toch staan al jaren aan top, raar land is dit.
legionaire | 11-01-10 | 14:02
20% van de doden in Nederland?
Holy shit..
Chill | 11-01-10 | 14:10
Ben me toch een potje verbaast !!!! KUCH KUCH
Mainetje | 11-01-10 | 14:11
Chill | 11-01-10 | 14:10
Volgens mij moet het een vergelijking zijn tussen NL en GB.
Moet me nu toch gaan inhouden om straks de hele week me gelijk te halen, aangezien waar ik werk iedereen behalve ik(zover ik heb vernomen) 1 of 2 prikken heeft gehaald.
legionaire | 11-01-10 | 14:16
Tja, daar worden politici voor betaald: liegen, liegen en nog harder liegen.
Stuntbukker | 11-01-10 | 14:29
Je weet toch dat het allemaal geklets is: je eigen gevoel nagaan en jezelf goed informeren dat is het verstandigste. Deden wij ook en hebben ons dus niet laten inenten. Het heeft veel geld opgeleverd voor de fabrikant, de huisarts en het personeel, die hebben goed verdient. De fabrikant had een zooitje van die handel liggen en moest er dus vanaf. Tja en zo begint het. Het arme Mexicaanse kind werd gebruikt, ik vraag me af hoevel er betaald is aan de ouders?
Zo begin je oorlogen ook, gewoon een hype starten en hup daar gaan we weer.
gerada | 11-01-10 | 14:42
Wodarg ziet graag complotten en de media geeft hem graag een podium om zijn gesubsidieerde onzin te verkopen.
nadenkeniseenkunst | 11-01-10 | 14:51
Oh Jezus, Mensen worden wakker, en de meeste mensen schreeuwde hier nog dat sites zoals verontrustemoeders en niburu etc allemaal rare sites waren. Wordt Wakker, de revolutie is nabij.
wordtwakker | 11-01-10 | 14:51
iedereen wist al dat het een hoax was...
lalallalalalala
RaMoNsTeR | 11-01-10 | 14:53
iedereen wist al dat het een hoax was...
lalallalalalala
RaMoNsTeR | 11-01-10 | 14:54
Dat "volkje belazeren en uitzuigen" gaat nog es heel duur worden.
Stroopdoos | 11-01-10 | 14:55
yurp | 11-01-10 | 11:18
Hoi Yurp, ja dat zou best kunnen, is al een tijdje geleden. Het is een grof schandaal dat de chemische industrie deze stof overal instopt, zonder zich ook maar naar ons toe af te vragen wat de gevolgen zijn op de lange termijn.
Misschien moet Groen Links hier eens kamervragen over stellen, je zou haast denken dat hier meer achter zit, en dat de chemische industrie hier samen met het militaire apparaat meer van weet. Ze zijn niet te vertrouwen!!!;-O)
komt dat schot | 11-01-10 | 15:07
@komt dat schot.
De Bilderberg groep wil depopulatie, 6 Miljard mensen is te veel om te controleren en daarom willen ze naar 500 miljoen mensen. Zoek maar is naar de Georgia Guidestones. Daar staat alles beschreven wat ze doen en gaan doen in verschillende talen.
wordtwakker | 11-01-10 | 15:21
wordtwakker | 11-01-10 | 15:21
Gut, dat zal ze een boel klanten kosten, maar het is wel een goed idee.
Ik zal de inschrijfformulieren die ze me hadden gestuurd voor "De nieuwe Ark", nu toch maar eens opsturen, dat moest voor 2012.
komt dat schot | 11-01-10 | 15:28
@ Komt dat schot.
Ik heb hem niet gehad raar, naja jij bent nog dom te houden met het nos nieuws en de krant. Dat zou het wel zijn. Ze hebben natuurlijk liever domme niet vraagstellende mensen zoals jou ;-).
wordtwakker | 11-01-10 | 15:32
wordtwakker | 11-01-10 | 15:32
Nee hoor, had meer met uiterlijk te maken, het moet er in die Ark natuurlijk wel een beetje leuk uit zien, dus lelijke koppen komen er niet in.
komt dat schot | 11-01-10 | 15:35
wordtwakker | 11-01-10 | 14:51
En of Niburu een rare site is. Dhr. Teuben is een bekende van/voor mij, en die is helemaal van lotje getikt, en die moeders trouwens ook.
wordtwakker | 11-01-10 | 15:21
Die stenen zeggen helemaal niets over een uitvoerbaar plan. Alleen complotdenkers zien er een doemscenario in, terwijl die stenen daar niets mee te maken hebben. Verder zou je een complot als dat niet onder de pet kunnen houden, daar is het te groot voor. U lijdt aan realiteitswaanzin als u dat geloofd.
Stekkepoot | 11-01-10 | 15:42
@ Komt dat schot
Goh wat een antwoord. Het zat er natuurlijk aan te komen. Je hebt geen eigen denkwijze en eigen mening. Dat wordt allemaal al voor je gemaakt door bilderberg groep en jij kopieert het klakkeloos over. Je bent een schaap en je naam doet je eer.
wordtwakker | 11-01-10 | 15:42
wordtwakker | 11-01-10 | 15:42
He, ik kan er toch ook niks aan doen dat jij niet door de ballotage kwam. Ik heb dan misschien geen eigen denkwijze en mening, maar ik loop straks met mijn lekkere wijfie en kindje lekker te flaneren op het strand van Jamaica, terwijl jij het gras van binnen uit beter laat groeien!!
Kan ik dat lekker eten... bbbeeeehhhh.
komt dat schot | 11-01-10 | 15:50
@Stekkepoot
Voor jou is het misschien niet realistisch, voor mij.
Want elke dag worden we voor de gek gehouden. Nu in ene blijkt het Farmaceuten voor het geld deden. En eerst maar op het nieuws angst aan praten en mensen die prik laten halen. Zo ver ik kan kijken en zien, ben ik vrij realistisch mr Stekkepoot. Je zou is wat minder achter die tv moet hangen en is wat meer moeten afvragen waar in godsnaam de wereld mee bezig is.
wordtwakker | 11-01-10 | 15:52
@komt dat schot | 11-01-10 | 15:07
Dihydromonoxide de wereld uit, te beginnen uit Nederland! Een grof schandaal! Wist je dat je longen slechts een aantal minuten bloot hoeven te staan aan het goedje en je bent dood?
yurp | 11-01-10 | 15:53
Nee, sorry, ik zal wel dromen, kom op, wordt wakker.... nu weer serieus.
komt dat schot | 11-01-10 | 15:54
yurp | 11-01-10 | 15:53
Dat moet een van de stoffen zijn die de Bilderbergers gaan gebruiken om iedereen uit te roeien!!
komt dat schot | 11-01-10 | 15:56
@Kom dat schoot
Dan heb jij een vast een geweldig leven. Heerlijk jou gebruiken als werkslaaf. ik zou er van genieten als ik van bovenaf naar je kijk.
wordtwakker | 11-01-10 | 15:58
@komt dat schot | 11-01-10 | 15:56
Volgens mij hebben we een doorbraak! Nu de media nog waarschuwen! -aluhoedje vast opzet-
yurp | 11-01-10 | 16:00
het enigste waar je je zorgen om moet maken is: een begrafenisondernemer met een duimstok in zijn hand, die vraagt; Hoe gaat het met je?
the wanderer | 11-01-10 | 16:01
wordtwakker | 11-01-10 | 15:58
Zeg, jij woont zeker in een flat. Ik wil niet flauw zijn, maar de houdbaarheidsdatum van de Hemel verhaaltjes is al enige decennia verlopen. Wees blij met wat je bent en dat je er bent, kijk goed om je heen en geniet er een beetje van, jij bent een van 6.000.000.000 die het wel gehaald hebben, er zijn er zeker 300.000.000.000.000.000 die het niet gehaald hebben. Je leeft maar 1 keer, dus maak er wat moois van, ook voor de anderen die er nu rondlopen, of dit later nog hopen te gaan doen.
komt dat schot | 11-01-10 | 16:08
yurp | 11-01-10 | 16:00
Een doorbraak! Daar helpt geen vingertje in de dijk tegen!
komt dat schot | 11-01-10 | 16:09
Ik heb de Mexicaanse griep gehad en leef nog. Zonder intenting zelfs. Ben ik nou een soort wereldwonder?
DKTP, prima. BMR is al over te discussieren. Een jaar of 4 geleden inenting tegen hersenvliesontsteking (die leek me nuttig, maar was dat ook nodig?), meisjes en baarmoederhalskanker was een no go (het des hormoon was ook veilig in de jaren 60 zei men), mexicaanse griep volgde nog weer sneller... tjee als je toch je kinderen met al die troep inent, hoe gaat dat uitwerken in die lichaampjes?
geelplakkertje | 11-01-10 | 16:11
geelplakkertje | 11-01-10 | 16:11
Nah het is natuurlijk wel een wonder dat iemand die lijm uitvindt die niet goed plakt miljonair kan worden met deze vinding. Dus ben jij een wonder, denk het wel, maar schrijf dat nu maar snel op voordat je het weer vergeet.
komt dat schot | 11-01-10 | 16:15
Wordt er ook iemand wakker? Je zal maar als een schaap dat vaccin hebben gehaald..
keizeradmiraal | 11-01-10 | 16:18
keizeradmiraal | 11-01-10 | 16:18
komt een schaap bij de dokter, en hup, weer een boek, of is dat te goedkoop.
komt dat schot | 11-01-10 | 16:22
tjee als je toch je kinderen met al die troep inent, hoe gaat dat uitwerken in die lichaampjes?
geelplakkertje | 11-01-10 | 16:11
Dat is toch helemaal niet relevant ? Tegen de tijd dat dat bekend wordt zijn de verantwoordelijken al lang afgetreden of dood en zitten we met een hele nieuwe lichting ouders die hun kinderen weer beschikbaar stellen. Al was het maar omdat zulk gedrag hun aangeleerd is door hun eigen ouders in de generatie daarvoor.
Voor je kinderen wil je toch alleen het allerbeste, dus voor jezelf nadenken is uit den boze. En zo blijven we meedraaien in deze malle molen waarbij het leven van de een vernacheld wordt voor de vest- en broekzakken van de ander.
iatocaun | 11-01-10 | 16:53
wordtwakker | 11-01-10 | 15:52
Het is alleen realistisch voor mensen die gevoelig zijn, gevoelig voor een bepaalde angst, angst van het onbekende. En dat is de reden waarom er ontzettend veel complottheorieën zijn. Ongeveer een jaar of 5 tot 10 geleden was er geen haan die er ook maar aan dacht om een keer te kraaien. Sinds het internet is alles in een stroomversnelling beland, en doen de meest wilde verhalen de ronden. Verhalen die compleet uit het verband zijn gerukt, stukken tekst die in de verkeerde context geplaatst zijn. Sites als Niburu van Dhr Teuben die geloven dat de aarde en bezoek zou krijgen van buitenaardsen. Was binnengekomen via een 'channeling' sessie, of hoe ze dat ook noemen. Achterlijk, en niet serieus te nemen. En zo zijn er meerdere sites die zoveel hel en verdoemenis verkondigen, dat mensen als jij er nog in gaan geloven ook omdat het ergens wel logisch klinkt omdat je het niet kent. Breng je alles terug in het verband blijft er weinig van de complotten over. Uiteraard zal er wel eens een serieus bericht zijn dat wel klopt, dat ontken ik niet. Maar 99% is toch echt wel zo geschreven dat je het niet anders kan lezen als een samenzwering.
Dat de farmaceuten het voor het geld doen is a langer bekend, dat is niet iets nieuws. Dat er bepaalde facetten zijn in de farmaceutische industrie die het daglicht niet al te best verdragen weten we ook al langer. Ook niets nieuws.
Verder zit ik inderdaad wel eens achter de televisie. Ik kijk graag naar Discovery, NGC, History en andere zenders met leuke series. Zou je ook eens moeten doen in plaats van de hele dag op complotsites je kop gek te laten maken.
Jouw beeld is niet realistisch, jouw kijk op de wereld evenmin. Ik blijf liever nuchter, en sorteer nieuws zorgvuldig uit op geloofwaardigheid. Graag verifieer ik nieuws uit bronnen die wel betrouwbaar zijn, niet gelieerd zijn aan welke complotsite dan ook. Ik ga af op wat echte wetenschappers te melden hebben, en niet een een of andere Mark Dice, om maar een voorbeeld te noemen, die de stenen in verband brengt met de NWO. Of geloof je mij ook als ik een boek schrijf met een apocalyptische wereld, als gevolg van 2012 met een kernoorlog inclusief een enge ziekte? Science Fiction heet dat, niet realistisch te noemen.
Ik zou zeggen, ga een lekker naar buiten. Geniet van de heerlijke winter. Hang een vetbolletje in de tuin voor de vogels, en geniet. Kom eens achter de computer vandaan, en laat je niet gek maken door wat nietszeggende 'wetenschappers' je proberen wijs te maken. Relativeer.
Stekkepoot | 11-01-10 | 17:02
@ Stekkepoot | 11-01-10 | 17:02
www.argusoog.org...
iatocaun | 11-01-10 | 17:12
Ben er niet ingetrapt. Ook niet toen de staatsomroep avond na avond aandrong op vaccinatie. Maar we weten nu wel zeker, dat onze politici werkelijk helemaal nergens verstand van hebben en dat het geld regeert, dankzij de handige jongens achter de schermen.
En ik moet zeggen, Balkenende doet me vaak aan een trekpop denken.
Het CDA | 11-01-10 | 17:31
Een quote uit haar PDF:
.
"The impending massive vaccination (2009) is the direct result of a pseudo-pandemic of swine flu (A-H1N1) officially declared by the UN. The long-term ploy of the global elite is to reduce the world population to 500 millions. The new vaccines contain an extremely vicious cocktail of avian, swine and human influenza viruses."
.
Nuff' said!
.
Quote Argusoog:
" Als vergelding voor deze moedige daad [het schrijven van dat boek] belandde ze in 2008 twee maanden in de gevangenis en raakte ze haar licentie kwijt."
.
Haar licentie raakte zij al kwijt in 1997. En zij moest brommen omdat zij weigerde mee te werken aan een onderzoek aangaande belastingontduiking. Zij zei dat Ghislaine Lanctôt overleden was, en overhandigde een Declaration of Individual Sovereignty. Uiteindelijk werd zij veroordeeld tot 1000 dollar boete.
.
Tot zover de complotten.
Stekkepoot | 11-01-10 | 17:36
Het feit dat de meest debiele reaguurder dat al weken vooraf riep geeft wel een beetje het formaat debiel aan wat daarover de beslissingen neemt.
gewooneerlijk | 11-01-10 | 17:46
Meer van Argusoog:
Eén van haar bewijsstukken was de aangrijpende CBS-documentaire (1979) in de reeks 60 Minutes (11). Daarin werd teruggeblikt op de varkensgriep ’pandemie’ die in 1976 de Verenigde Staten in rep en roer bracht. De hele bevolking moest verplicht gevaccineerd worden. Uit de documentaire blijkt duidelijk dat de bevolking door een felle propagandacampagne bang werd gemaakt voor iets wat niet bestond. Vervolgens werd 33% van de bevolking gedwongen gevaccineerd. Onder druk van de publieke opinie werd het vaccinatieprogramma stopgezet. De illusie werd gecreëerd dat dit hen zou beschermen. In werkelijkheid was er geen gevaar. Slechts één persoon overleed aan de varkensgriep. De hele vaccinatiecampagne was van A tot Z op leugens gebaseerd. De rechter wees dit bewijsstuk af als zijnde niet ter zake doende. Dr. Ghis betrok onafhankelijke experts in haar rechtszaak, onder wie dr. Buchwald uit Duitsland. Hij stelt dat vaccinaties juist leiden tot meer klachten en ziektes. Elk vaccin vernietigt een deel van de hersenen. Op deze manier vernietigt het de intelligentie van toekomstige generaties.
iatocaun | 11-01-10 | 17:51
vandaar de de generatie hamburger eters zo dom is geworden..
en zo snel naar de wapens grijpt..
teringtubbie | 11-01-10 | 17:57
Wat is Held in het Duits?!
The Big C! | 11-01-10 | 18:34
@Stekkepoot
'Ik blijf liever nuchter, en sorteer nieuws zorgvuldig uit op geloofwaardigheid. Graag verifieer ik nieuws uit bronnen die wel betrouwbaar zijn, niet gelieerd zijn aan welke complotsite dan ook. Ik ga af op wat echte wetenschappers te melden hebben, ...'
Hoe weet je wat geloofwaardig is? Hoe weet je of een bron betrouwbaar is?
Echte wetenschappers kijken alleen maar vanuit hun eigen venstertje naar de wereld. Wat buiten hun eigen venstertje gebeurt valt niet binnen hun vakgebied, dus bestaat niet. Totdat een andere wetenschapper vanuit een ander venstertje kijkt en toch 'bewijst' dat het waar is. Terwijl het daarvoor ook altijd al waar was, alleen nog niet bewezen.
Wetenschap is nuttig, maar daardoor ook beperkt. Betrouwbare bronnen zijn ook nuttig maar ook beperkt. Vergeet niet dat achter de grootste media geld en macht evenzeer hun rol spelen.
geelplakkertje | 11-01-10 | 18:59
@ The Big C! | 11-01-10 | 18:34
Gewoon, "held". :-)
You-On-A-Gin | 11-01-10 | 19:18
(maar "heldin" is "heroine", huh huh)
You-On-A-Gin | 11-01-10 | 19:19
Komen ze nu mee terwijl ik het al zei zodra ze pandemie gebruikten
Boredzor | 11-01-10 | 19:20
geelplakkertje | 11-01-10 | 18:59
Wat een hoop onzin nu toch weer, hoe kom je toch aan dit soort waanideeën, heb je wel eens een wetenschapper ontmoet? "Wetenschap is nuttig, maar daardoor ook beperkt."???? Sorry hoor, maar wat jij hier allemaal schrijft, gaat echt nergens over.
Als jij dit al nuchter noemt.. jee.
komt dat schot | 11-01-10 | 19:22
You-On-A-Gin | 11-01-10 | 19:18
Das einfach?! Danke sehr!
The Big C! | 11-01-10 | 19:49
You-On-A-Gin | 11-01-10 | 19:19
Lol Daar moet iets mee te doen zijn. Zodat iedereen het gaat gebruiken!
:-)
The Big C! | 11-01-10 | 19:53
www.infowars.com...
iatocaun | 11-01-10 | 20:01
No shit sherlock. Dit zeiden velen maanden geleden al, maar wel goed dat het aangekaart wordt.
omwenteling | 11-01-10 | 20:05
goh ... vertel wat nieuws...
vrij-van-religie | 11-01-10 | 20:10
iatocaun | 11-01-10 | 20:01
Nee joh, die pharmacy-gasten wilden gewoon geld verdienen.
Maak het nou niet gekker dan het al is.
AJ heeft bijna anderhalf jaar geleden al zijn verstand verloren.
Geloof het nou maar, ik was een van z'n eerste i-net soldaten....
Maar ik ga jouw niet overtuigen, dat moet je zelf doen.
*iedereen maakt fouten, zeker degenen die zijn nek uitsteken maar ik schaamde me toch een beetje en ging daarna in een donker eenzaam bos op zoek naar what was really going on*
:-)
The Big C! | 11-01-10 | 20:19
iatocaun | 11-01-10 | 20:01
Laten we het vooral niet over Dhr. Jones hebben. Ik denk dat daar boeken vol over geschreven kunnen worden over hoe die man zich profileert. En wat wil je nu bewijzen met die link? Als ik op Google 'Swine Flu' intyp krijg ik 16.663 nieuwsresultaten. Boeiend.
Maar wat ik schreef op 17:02 is wel waar dus. Dat bepaalde teksten compleet uit hun verband gerukt worden, dat er een eigen draai aan gegeven wordt voor een sappig verhaal. Ik bedoel, als ik kijk naar wat Argusoog schrijft, en wat andere websites over Mw. Ghislaine Lanctôt schrijven, kom ik tot een hele andere conclusie waarom zij haar licentie al in 1997 kwijtraakte, dus niet 2008 zoals Argusoog schrijft. En vooral waarom zij 2 maanden moest brommen had een hele andere reden, en dus niet zoals Argusoog schrijft om het boek. Dat boek was er al in 1997. Maar dat staat er weer niet bij op Argusoog en andere sites. Vandaar dat ik dat hele stuk met een korrel zout neem.
Het is niet moeilijk om op Google andere sites te vinden die wél het hele stuk publiceren. Zoals gezegd, mij overtuig je niet met wannabe nieuws sites die denken dat ze nieuws verkondigen, en er ook nog eens heilig in geloven dat ze gelijk hebben. En vooral samenzwerings sites, juist die overtuigen mij niet.
Stekkepoot | 11-01-10 | 20:23
Hoera, weer een onderzoek naar iets wat iedereen al lang wist.
Tiepgeit | 11-01-10 | 20:23
Voordat je nog iets zegt: AJ had bijna een burgeroorlog laten uitbarsten in de States.
In de States!! Waar iedere idioot met een gun rondloopt! ---->massacre in the streets!!
The Big C! | 11-01-10 | 20:23
En laat dit nieuws me nou helemaal niet verbazen....
Mede omdat er een voormalig topman van een Zweedse farma tent een boekje open heeft gedaan over de verrotte wereld, die de farmaceutische industrie is.
Het is al jaren bekend dat wij veel en veel te veel betalen voor medicijnen die geen drol kosten.
Zogenaamd om de torenhoge researchkosten, die gemaakt zouden worden bij de ontwikkeling, te betalen.
De ontwikkeling van medicamenten zal ongetwijfeld veelal plaatsvinden in academische ziekenhuizen, onder de vlag van onderzoek.
En zo betalen we de zooi dus dubbel!
En vergeet natuurlijk de lucratieve tussenhandel niett
En last but not least de apothekers, die goudgeld verdienen.
1 ding is zeker : commercie en gezondheidszorg gaan NIET samen.
Puinbak | 11-01-10 | 20:31
JOH
MTB | 11-01-10 | 20:38
Het kabinet, da's pas een HOAX!!!
fjordman | 11-01-10 | 20:57
@ Stekkepoot | 11-01-10 | 20:23
Bewijzen niks dat vind ik helemaal niet spannend ook. Invalshoeken aandragen wel opdat iedereen zich een zo breed mogelijk beeld kan vormen en zijn of haar eigen beeld kan vormen.
Uiteraard ben ik er wel van overtuigd dat internet de Bijbel is. Staat dezelfde onzin in ;-)
Prettige avond allemaal. Tot het volgende rondje slap ouwehoeren waarin we ons ongenoegen kunnen uiten en met zijn allen weer niks veranderen :)
iatocaun | 11-01-10 | 21:08
@komt dat schot ' daardoor' slaat op de smalle venstertjes waar wetenschappers door kijken, niet op de zinsnede 'wetenschap is nuttig'.
En ja ik ken een paar wetenschappers. Heb er zelfs les van.
geelplakkertje | 11-01-10 | 21:34
Zo gaat dat. Zo slim zijn wij hier allemaal, zo veel hebben wij hier allemaal te vertellen.
Voorbeeldige burger | 11-01-10 | 21:37
Wow wat ben ik het eens met Wodarg!
Meneer Meeuw | 11-01-10 | 23:34
doh!
Phobophrysk | 12-01-10 | 00:00
Voorbeeldige burger | 11-01-10 | 21:37
Jij gaat toch gvd niet mijn lintje van Hare Majesteit herself voor mijn neus wegkapen? Een goede burger is eigenlijk al te veel voor Geenstijl.
de modelburger | 12-01-10 | 00:09
*pleurt door de sstaat geadviseerd noodpakket van € 69,95 ook over balkon*
michello | 12-01-10 | 00:09
Heb het altijd al gezegd.
Latin Lover | 12-01-10 | 06:46
Uiteindelijk stierven 251 mensen aan de varkensgriep, in Nederland waren dat er 54.
-
Verhoudingsgewijs t.o.v. de rest van de wereld tog wel errug veel.
wachtmeester de bruy | 12-01-10 | 08:09
Politiek is tegenwoordig 1 grote hypevolger. Dus dit is niet echt nieuws.
OpenDeur | 11-01-10 | 10:05
-Democratie-
Eye in the Sky | 12-01-10 | 09:30