De omstreden Zweedse website The Pirate Bay moet al zijn activiteiten in Nederland onmiddellijk staken. Voor elke dag dat de torrentsite nog bereikbaar is in Nederland, moeten de beheerders 50.000 euro betalen.
Dit heeft de rechtbank in Amsterdam in een bodemprocedure bepaald. In een kort geding, dat stichting Brein tegen The Pirate Bay had aangespannen, werd eerder hetzelfde vonnis uitgesproken.
De website thepiratebay.org en alle daarbij horende trackers en databases moeten ontoegankelijk worden gemaakt voor Nederlandse gebruikers. De site zou onrechtmatig handelen door gebruikers in staat te stellen op grote schaal inbreuk te maken op auteursrechtelijk beschermde werken.
De rechtszaak werd door internetgebruikers met argusogen bekeken. The Pirate Bay heeft de auteursrechtelijk beschermde bestanden namelijk niet zelf op haar servers staan, maar links er slechts naar. De uitspraak biedt dan ook een precedent voor andere websites.
Brein kwam overigens eerder vandaag in opspraak, nadat de stichting had beweerd honderden 'illegale' websites offline te hebben gehaald. Vreemd, aangezien niemand hier iets van gemerkt heeft.
Reacties
Och jeetje.. wat nu.
-_-
geensteelo | 16-07-10 | 22:01
Gelukkig hebben we isohunt nog.
God_van_Gouda | 16-07-10 | 22:02
Wat een stakkers zijn die mensen ook he
Stefan. | 16-07-10 | 22:02
isohunt.com
Classic | 16-07-10 | 22:02
Vuile Gestapo klootzakken, mag Timmeh doodvallen.
The Russian | 16-07-10 | 22:02
Echt gierig... van beide kanten dus.
rikvg | 16-07-10 | 22:02
Dat wordt dus via een proxy de site bezoeken...
Don-Frans | 16-07-10 | 22:03
Hmm.. proxy? :)
-MVD- | 16-07-10 | 22:03
btjunkie.com
En zo zijn er nog velen, Pirate Bay heeft alleen een 'voorbeeldfunctie'
LouCypher | 16-07-10 | 22:03
Het is bijna communistisch hoe BREIN denkt te zijn
Calihero | 16-07-10 | 22:03
wat een hoerige kutbende! Mininova ken ik ken jullie nog een paar goede?
Be de Laer | 16-07-10 | 22:04
The end is neigh
michello | 16-07-10 | 22:04
@Be de Laer | 16-07-10 | 22:04
Kunnen jullie nog een paar goede torrentssites? Bedoelde ik.
Be de Laer | 16-07-10 | 22:04
@Be de Laer | 16-07-10 | 22:04
Mininova is geen goede. Alleen legale torrents zijn daar als het goed is nog te vinden.
BTJunkie en isohunt.com zijn vrij goed.
Don-Frans | 16-07-10 | 22:05
Laat Brein lekker het lazerus krijgen,er zitten gewoon een stelletje oplichters en profiteurs achter.
fleurtje | 16-07-10 | 22:05
Hoezo andere sites gebruiken?
Denken jullie echt dat TPB nu geblokt gaat worden?
Nee, tuurlijk niet, doen ze niet, en ze gaan die boete gewoon niet betalen.
En anders is er altijd nog zoiets als Hide My Ip...
gtrNL | 16-07-10 | 22:05
Doen ze toch niet...
Snurpy | 16-07-10 | 22:05
lol, er veranderd dus vrij weinig.
Gewoon andere site gebruiken of een proxy gebruiken.
Dawntracker | 16-07-10 | 22:06
Godvert. The Pirate Bay had verreweg de grootste community en het grootste aanbod. Maar het zal me niet verbazen als die rechter net zo'n fossiel is als Kuik.
Muntstuk | 16-07-10 | 22:07
Ik ken nog zat wegen die naar Rome leiden maar dat ga ik hier niet neerplempen. BREIN heult namelijk samen met de Stasi van Ernesto Hirsi Ballin, dus voor je het weet ben ik ook mijn bronnen kwijt.
michello | 16-07-10 | 22:07
moet iedereen nou btjunkie roepen; straks halen ze die nog weg!
fjordman | 16-07-10 | 22:07
Ik kan gewoon niet begrijpen/geloven dat dit de wet is. Iets moet er dan niet kloppen in onze democratie. Zijn de kiezers echt voor BREIN? Ik eis dat de wet veranderd wordt zodat ik gewoon Pirate Bay kan gebruiken.
Dicere | 16-07-10 | 22:08
Proksie proxtrot met zijn elastieke benen!
_ILT_ | 16-07-10 | 22:09
Waarom heeft men het hier over proxy's? Die site eigenaren gaan zich niks aantrekken van een of andere rechtert in Nederland terwijl zij ergens in Azië in hun villa zitten.
SeriousBusiness | 16-07-10 | 22:09
Downloaden en dan andere mensen voor oplichters uitmaken. Dat is een interessante zienswijze.
Randy Diecast | 16-07-10 | 22:10
Calihero | 16-07-10 | 22:03
Juist niet, wijsneus.
Ddarez | 16-07-10 | 22:10
" title="http://www.hidemyip.nl
" target="_blank">www.hidemyip.nlMark2007 | 16-07-10 | 22:11
Een Nederlandse rechtbank wil voorkomen dat wij een buitenlandse website bezoeken en hiertoe moet de beheerders bezoekers uit Nederland blokkeren.
Chinese toestanden www.nu.nl...
CoffeePatch | 16-07-10 | 22:11
Proxy. Al het werk voor niks :')
OscarWilde | 16-07-10 | 22:11
Hierboven gepost linkje is zo te zien offline momenteel.
Mark2007 | 16-07-10 | 22:12
Hoe ongeveer kun je (de beheerders van) een website verantwoordelijk houden voor het beschikbaar zijn op bepaalde netwerken? De eerdere oplossing (ISP's dwingen een DNS-entry aan te maken die naar niets wijst) is technisch haalbaar. Dit is bij voorbaat kansloos. De gemiddelde helpdesker van tiscali snapt er al meer van dan het hele zootje breiners en ons rechtsysteem bij elkaar, en dat is geen compliment voor laatstgenoemden.
sjaakdaak | 16-07-10 | 22:13
Gewoon naar een tropisch eiland verkassen . . .
Lekker de hele dag in de zon met een cocktail,
en de lutsers van BREIN doen er niets tegen . . .
*viva interwebs*
drs. G. Flater | 16-07-10 | 22:13
Dicere: ooit gehoord van scheiding van de machten? Waar jij op stemt heeft geen invloed op beslissingen van rechters hoor. Het irritante is alleen wel dat deze uitspraak een precedent schept, dus het wordt voor BREIN nu erg makkelijk om dit bij andere sites ook te flikken.
PhantomR32 | 16-07-10 | 22:13
Tim Kuik zou gewoon eens een keertje keihard in zijn reet geneukt moeten worden door een ranzige roedel schurftige bruine bosberen met syfilis.
Zonder condoom. Zonder glijmiddel. Zonder genade.
Rekt het niet, dan scheurt het wel.
Boer Harm uut Twente | 16-07-10 | 22:13
@ Boer Harm uut Twente | 16-07-10 | 22:13
-
Nou
IN
DER
DAAD
gtrNL | 16-07-10 | 22:15
@Boer Harm uut Twente | 16-07-10 | 22:13
Hulde
Sleurhutje | 16-07-10 | 22:16
TPB gaat echt dit vonnis niet uitvoeren. Zou ook bezopen zijn. Het is een schijnoverwinning van Brein, uitgesproken door een rechter die het allemaal niet begrepen heeft. Hoe hard Kuiken ook schreeuwt: downloaden is legaal in Nederland mensen! Het is 1 uitspraak van 1 rechter en nog niet eens zo relevant. De zaak op 19 juli versus Ziggo is veel relevanter en ik denk dat Brein deze zaak gaat verliezen. Verder zou de wereld beter af zijn als Uberlul Timmie door een snel rijdende boom wordt aangereden.
Snikkeldrift | 16-07-10 | 22:16
long live the Proxy .. ja met een Hoofdletter ja ...
BetaDoctor | 16-07-10 | 22:16
*/ gratis wi-fi installeert in frituur */
In 0032 kan je nog steeds naar PirateBay.
Nonkel Frituur | 16-07-10 | 22:17
Waarom zouden die Zweedse vrijbuiters zich iets gelegen laten aan het oordeel van een of andere Nederlandse wereld- en technologie-vreemde D66-rechter?
TPB gewoon bereikbaar hoor, en dat zal denk ik voorlopig nog wel zo blijven.
Taggart | 16-07-10 | 22:18
@gtrNL | 16-07-10 | 22:05
www.hidemyip.nl... ligt er uit.
Alternatieven, iemand?
Zen militia | 16-07-10 | 22:19
-weggejorist-
NaastDeEeuwigeCo | 16-07-10 | 22:19
Ach het helpt mij niet van mijn downloadsyndroom af.
Tapioca pudding | 16-07-10 | 22:19
Alweer?
Brein weer duizenden euros lichter aan advocaten... en weer voor niks.
Pirate Bay is trouwens voor paupers.
Olc32 | 16-07-10 | 22:20
" In een kort geding, dat stichting Brein tegen The Pirate Bay had aangespannen, werd eerder hetzelfde vonnis uitgesproken."
Ze dronken een glas, ze deden een plas, en alles bleef zoals het was..
Deze censuur houdt nooit stand in de EU, mochten ISP's TPB al gaan blokkeren
sko | 16-07-10 | 22:20
vrijheid ist verboten
*iets met reich, fuhrer en brein schreeuwt*
theos | 16-07-10 | 22:21
Zen militia | 16-07-10 | 22:19
Die ligt er allang uit
.
www.hidemyass.com...
Olc32 | 16-07-10 | 22:22
Lijst met proxy's. Altijd en overal ter wereld alles bezoeken. www.proxy4free.com...
NaastDeEeuwigeCo | 16-07-10 | 22:24
zolang ze maar van vuze afbleiben
Bibinees | 16-07-10 | 22:25
@Olc32 | 16-07-10 | 22:22
Ja die is lekker. Betalen voor software om gratis te kunnen downloaden.
Gelukkig is er nog Bit Che.
Zen militia | 16-07-10 | 22:26
*website met hyperlinkproxytunnels naar the pirate bay opzetten gaat*
michello | 16-07-10 | 22:26
u mag een beetje niet meer bereikbaar zijn.... LOL!!!
ams | 16-07-10 | 22:28
Voorlopig werkt het nog,ik kom er net vandaan...
Beëlzebul | 16-07-10 | 22:28
De rechtbank heeft er net jaren overgedaan om in feite een domeinnaam te verbieden. Normaal persoon doet geeneens een jaar met een pc. Test iedere maand een nieuw programma. Speelt iedere week een nieuw spel uit. Kijkt meerdere films per dag. Bezoekt iedere uur een andere site. Twittert iedere minuut. Het team van Pirate Bay kan meerdere nieuwe domeinnamen per seconde in gebruik nemen.
-
Die rechtelijke macht zit dus echt in een andere tijd-ruimte dan wij. Zal altijd een paar jaar achter lopen. Binnenkort is bijna al het particuliere verkeer gecodeerd en verdwijnen pedo`s, niet bestaande terroristen weer in de massa van het internet.
-
Net zoals de Fifa in Zuid Afrika kopen kapitaalkrachtige organisaties stukjes strafrecht om hun verouderde bedrijfsmodel drijvende te houden.
-
[zeikmodus]Daarnaast zijn trackers al een tijdje niet meer ingebruik bij tpb, dat is oldschool.[/zeikmodus]
Feynman | 16-07-10 | 22:31
waar gaan we heén
Rodb | 16-07-10 | 22:31
Tip: Gebruik een proxy server en klaar is kees!
Michael Vail | 16-07-10 | 22:32
TPB is nog gewoon bereikbaar heur...
prakkie | 16-07-10 | 22:32
Wat een kut land leef ik toch in!
uNkind | 16-07-10 | 22:33
@sko | 16-07-10 | 22:20: waar we ECHT wakker van zouden moeten liggen is de geheimzinnigheid rond de ACTA. Geen idee wat daar speelt, iedereen moet er zijn bek over houden en maar wachten wat er wordt bedacht door de men and women in black. Internet-vrijheid kan met rap tempo tot de geschiedenis-boeken gaan behoren en geen mens die er wat van weet tot het te laat is.
Snikkeldrift | 16-07-10 | 22:33
Hier een linkje dat andere linkjes aan bied, www.linkelinkjes.nl...
En hier een linkje dat andere linkjes zoekt, www.torrentz.com...
Veel plezier mensen... stichting Brein is nog wel een poosje bezig met procederen .....
sony69 | 16-07-10 | 22:34
willen jullie nu asjeblieft ophouden? ahh toe noe....anders alleen in het weekend misschien??
ams | 16-07-10 | 22:35
jammer dan...
*start ftd en grabit*
3747 | 16-07-10 | 22:35
-weggejorist-
BeSure | 16-07-10 | 22:36
...proxy?
Verder ga ik hier geen torrents neerplempen - [paranoïde] geen idee wie er meeleest [/paranoïde] - maar zelfs als voorbeeld is deze "overwinning" van Brein te stom voor woorden.
Morons.
[economie 101] Zolang er vraag blijft bestaan, blijft er aanbod, hoe hard ze dat ook proberen in te perken. Als je illegaal downloaden wil afschaffen moet je bij de vraag beginnen en legale media goedkoop en vrijwel gratis beschikbaar stellen. Eventueel met een gratis proefperiode op elke aankoop. [/economie 101]
RedRain | 16-07-10 | 22:37
@Feynman | 16-07-10 | 22:31
Dat is hier niet het punt. Rechter heeft (tot twee keer toe) gezegd dat het illegaal is om te linken naar websites die 'mogelijk' auteursrechtelijk beschermde werken delen.
Dit is de eerste stap in een strategie. Bedenk eens wat dit voor mogelijke consequenties heeft, als dit wordt doorgetrokken naar particulieren.
Zen militia | 16-07-10 | 22:39
@mezelf. Of. Goedkoop of zelfs bijna gratis. Niet en en.
RedRain | 16-07-10 | 22:40
@ Boer Harm uut Twente | 16-07-10 | 22:13
Stel nou dat morgenochtend inde krant staat dat dat vannacht daadwerkelijk is gebeurd. Dan ben jij verdachte nr 1 jongen, dat besef je wel? :-)
Ik snap btw niet waarom men niet gewoon die lullige 5 of 6 euro per maand neerlegt om nzb's met de snelheid van het licht binnen te halen, ipv je constant te ergeren aan leechers en elke keer maar moet afwachten wat je dl snelheid is.
PTS | 16-07-10 | 22:43
En nu gaat BREIN dus alle providers lief vragen die site a.u.b. te blokken?
Ook weer een redelijk fossiele uitspraak van die rechter, want hoe kan je iets verbieden terwijl de providers bepalen wat ze doorgeven, en die zijn geen gevoegden in deze zaak.
Ik wens ze veel succes, want ik begreep dat Ziggo en XS4ALL al op de bres zijn besprongen tegen dit leugenachtige clubje nsb-ers.
Wasknijper | 16-07-10 | 22:43
Is er niet een of andere organisatie van artiesten die Brein(dood) kan aanklagen voor het achterhouden van geïnde en dat dan ook in een leuke eis van 100000 euris per dag dat ze betaling achterwege laten?
Haai bye | 16-07-10 | 22:47
@TPB is nog gewoon bereikbaar heur...
prakkie | 16-07-10 | 22:32
--
Bodemprocedure ... nuff said ..
BetaDoctor | 16-07-10 | 22:48
Zen militia | 16-07-10 | 22:26
Betalen?
Dan doe jij het toch verkeerd. Of zet je bril eens op ;)
Olc32 | 16-07-10 | 22:48
Google: artiest + MP3 + free download.
Benieuwd wanneer Brein Google gaat aanpakken....
MorkieMork | 16-07-10 | 22:48
en ondertussen zijn de website van Martijn en andere vunzige kutsites nog gewoon bereikbaar. Laten ze zich gvd druk maken om zaken die er echt toe doen!
sr69 | 16-07-10 | 22:50
Als men Pirate Bay blokkeert kan ik ook nog steeds via Google cache bij de torrents komen.
Gaat BREIN ook Google blokkeren?
ZonderNaam | 16-07-10 | 22:51
@Wasknijper | 16-07-10 | 22:43
Als de rechter de beslist dat iets illegaal is, dan mag niemand dat nog doorgeven.
RTL mag ook geen kinderporno uitzenden, want illegaal (terecht). Dus VS$ALL mag dan geen piratebay meer doorlaten.
Of had u dit zelf stiekem ook al bedacht?
Zen militia | 16-07-10 | 22:51
Vandaag 30 gebrande dvd's met Toy story 3 uitgedeeld op het werk. Omdat het kan KUIK! OMDAT HET KAN!
Valentino Pussy | 16-07-10 | 22:52
Joris? Even Tim Kuijk weg-jorissen a.u.b. wegens trollen
stainz | 16-07-10 | 22:53
VS$ALL = XS4AL
Zen militia | 16-07-10 | 22:53
Valentino Pussy | 16-07-10 | 22:52
Dit is wel een schok voor mij....
Dus er zijn nog steeds mensen die die shit niet zelf downloaden? :P
Olc32 | 16-07-10 | 22:55
@PTS | 16-07-10 | 22:43 : Klopt als een bus. En dit kan zelfs zonder FTD en consorten: Usenet indexers vind je over de hele wereld. No fokking way dat !Timmeh! die ooit uit de lucht krijgt.
Ook Usenet zelf is onuitroeibaar: krijgt !Timmeh! er eentje down, dan zijn er 3 andere voor in de plaats gekomen en zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat hij een succesje boekt, wijkt de hele meute simpelweg uit naar een willekeurig ander land ergens ter wereld, om vervolgens lekker door te gaan met downloaden...
prakkie | 16-07-10 | 22:55
elke keer dat ze weer met dat soort berichten komen ga ik als een razende het web leegtrekken - zolang het nog kan.
spuitje11 | 16-07-10 | 22:57
@Olc32 | 16-07-10 | 22:48
Ik zie toch echt: Special offer! Up to 60% off! Offer expires soon.
Sorry.
Zen militia | 16-07-10 | 22:57
Brein krijgt toch een keer de rekening hiervan gepresenteerd, kan niet anders lijkt me.
SpimSpemSpam | 16-07-10 | 22:57
Ach ,ik maak me d'r niet zo druk om,download programma's zat.Het duurd wat langer voor je het binnen hebt,maar dat is t dan ook.
bigtimelover | 16-07-10 | 22:58
@BetaDoctor | 16-07-10 | 22:48 : ah, ja. Da's waar ook. Thanx. Kunnen we weer een jaartje vooruit... :-)
prakkie | 16-07-10 | 22:58
Zen militia | 16-07-10 | 22:57
Die zie ik ook.
Maar die gebruik ik niet.
Daarnaast. Gewoon gratis hoor.
Olc32 | 16-07-10 | 23:00
@SpimSpemSpam | 16-07-10 | 22:57 : zal je tegenvallen: in Nederland worden criminelen geknuffeld zoals je weet en !Timmeh! weet dat donders goed. Hij gaat dus vrolijk door met incasseren bij 10-jarige meisjes en bijstandsmoeders en houdt alles voor zichzelf, zoals uit de boekhouding van BREIN blijkt. Mocht het ooit fout gaan, dan pakt hij wat er over is en begint ergens anders weer opnieuw. Dergelijk smerig onkruid is helaas onuitroeibaar en zal gewoon door ouderdom moeten uitsterven. Misschien als hij oud en versleten is en op zijn leven terugkijkt, dat hij dan wroeging krijgt, maar dan is het te laat...
prakkie | 16-07-10 | 23:03
Nederland = China 2.0?
AJHuurnink7 | 16-07-10 | 23:03
Geen paniek, TPB blijft gewoon bereikbaar hier in NL. Alle boetes e.d. komen dan gewoon bij de 'legal threats' pagina van TPB te staan...
dhunter | 16-07-10 | 23:04
@Boer Harm uut Twente | 16-07-10 | 22:13
dat lijkt me echt geen goed idee voor die bosberen, zometeen lopen ze n enge ziekte op. Er komt zoveel crap uit de bek van kuik, dat het andere gat me ook niet echt veilig lijkt. Volgens mij kan je beter n amsterdammertje ( zon verkeerspaaltje, niet de 020 bewoner) insmeren met eea en dat anaal inbrengen. Daarna wel het paaltje bij chemisch afval doen natuurlijk
boy_wulfe | 16-07-10 | 23:05
Zen militia | 16-07-10 | 22:39
Tijdens rechtsfilosofie wordt gedoceerd dat strafrecht tegenwoordig te koop is. Een organisatie kan door lobbyen (ACTA, FIFA, Tour de France) dingen strafbaar stellen die nooit strafbaar zijn geweest. Volgens mij bedoelen we beide hetzelfde punt.
Feynman | 16-07-10 | 23:05
Zen militia | 16-07-10 | 22:19
Die ligt er allang uit
.
www.hidemyass.com...
Olc32 | 16-07-10 | 22:22
Goed programma als je gebaned ben van een of andere chat site.
VPN ..kost wel 9 euro per maand maar je heb dan wel een tig tal ip adressen.
Werkt perfect
nockerdoeme | 16-07-10 | 23:07
@nockerdoeme | 16-07-10 | 23:07
Kost dus wel geld. Dank.
@Feynman | 16-07-10 | 23:05
Volgens mij studeer jij geen rechtsfilosofie.
Zen militia | 16-07-10 | 23:12
Zen militia | 16-07-10 | 23:12
College tapes rechtsfilosofie Leiden 2009/2010
Feynman | 16-07-10 | 23:15
of ze veranderen gewoon even van naam... Medelijden met Brein om ook maar eraan te denken om al die sites te verbannen. Het hele internet zit er vol mee, ze kunnen beter dus het internet verbieden als ze echt een kans willen maken. Of is het gewoon zo dat Brein per tijdsinterval een bepaalde marge moet halen, x aantal sites aanklagen of iets in die vorm om subsidie te krijgen?
johndesnol | 16-07-10 | 23:15
Ja als je maar genoeg rechtzaakjes aanspant dan zal er best wel een keer een corrupte rechter tussen zitten die je gelijk geeft.
endofdays | 16-07-10 | 23:15
Ok, en ook een akelige dood toegewenst aan alle klootzakken van Brein. gaat lekker vandaag.
Da_Vincentius | 16-07-10 | 23:15
Dus linken is vanaf nu verboten! Dus in feite hangt heel het inet aan een zijden draadje,want wat is inet zonder linken? Niks. Dat ze illegale praktijken willen tegengaan kan ik mee leven,maar dit slaat alles. Pak dan de bron aan,de servers waar die meuk zich bevind.
Brakovich | 16-07-10 | 23:18
@Feynman | 16-07-10 | 23:15
Dan zou jij moeten weten dat het mij verboden is om strafbare feiten door te geven (als dienst) aan anderen. Ik mag bv niet linken naar adressen waar coke te krijgen is, of linken naar kinderporno.
Die lobby die jij bedoelt is idd schaamachtig (FIFA), maar als er veel geld achter belangen zit, dan wordt het belang groter. De FIFA vraagt daadwerkelijke wetswijzigingen van landen. Als je daarmee instemt ben je in mijn ogen een bananen republiek.
Ergo: Geen WK in NL!
Zen militia | 16-07-10 | 23:22
Brein = internetgestapo. Heel gevaarlijk.
Tiepgeit | 16-07-10 | 23:23
Blijft gewoon in de lucht hoor mensen, amak je maar geen zorgen. Die, en daarbij de rest van alle sites die niet in Nederland gehost worden, hoeven zich geen RUK van onze rechters of BREIN aan te trekken:)
Blaat1984 | 16-07-10 | 23:24
Taggart | 16-07-10 | 22:18 > eerder een VVD of PVV-rechter : www.digitalevrijheidswijzer.nl...
Kyokushinkai | 16-07-10 | 23:27
Men heeft al lang het doel van de auteursrechtenwet uit het oog verloren. Jammer. Stelletje klotefarizeeërs.
aight.. | 16-07-10 | 23:33
Jongens, we kunnen nu wel allemaal roepen van "er zijn nog zat anderen" en "er komen er wel weer meer", maar als we ze ongehinderd dit laten doen, zullen alle grote, goed werkende sites binnenkort verleden tijd zijn!
Het is een complete inbreuk op onze vrijheid, internetcensuur is dit, binnenkort zullen jullie SN niet meer kunnen bezoeken omdat het ergens op een zwarte lijst staat!
reinaarden | 16-07-10 | 23:33
Welkom bij ACTA. Binnenkort gaat elke site en elke dienst achter slot en grendel als het een belanghebbende even uitkomt. Wie denkt u wel dat u bent, plebs. ACTA. Geen net neutrality maar censuur.
Stir Glenfarclas II | 16-07-10 | 23:41
@Blaat1984 | 16-07-10 | 23:24
U leeft nog in 1984, toen Nederland ophield bij de grens? Er zijn tegenwoordig gewoon afspraken.
Stir Glenfarclas II | 16-07-10 | 23:44
ach .. en dan nog .. in de afgelopen tien jaar is dit spelletje al zo vaak gespeeld. Napster, audiogalaxy etc. werkte perfect en POEF; weg.
gelukkig lopen ze bij brein altijd een paar stappen achter.. Welke dwaas download er uberhaupt nog torrents deze dagen.
Ruk | 16-07-10 | 23:47
Kyokushinkai | 16-07-10 | 23:27
Ze hebben geen van alleen een groen vakje bij auteursrechten
reinaarden | 16-07-10 | 23:47
thepiratebay moet gewoon staats servers van maken dan word het landsbelang dan kom brein niet verder.
petjeaff | 16-07-10 | 23:48
@reinaarden | 16-07-10 | 23:33
Sommige mensen snappen het woordje 'precedent' niet.
Fantastisch dat een of ander befje complete webservices kan lamleggen omdat een lobbyclubje dit eist. Misschien dat ik morgen ga eisen dat TCP/IP wordt verboden. Je wilt niet weten wat voor misbruik daarvan wordt gemaakt.
Stir Glenfarclas II | 16-07-10 | 23:49
Dan maar newsgroups...toch?:D
psvpas | 16-07-10 | 23:49
Je kan het juridisch draaien hoe je het wil, maar die torrentsites zijn en blijven de achilleshiel van het hele systeem. De manier waarop het torrentsysteem de content distribueert is prachtig, maar de manier waarop de metadata wordt verspreidt moet echt beter. Als je het mij vraagt wordt het tijd om een nieuw systeem, of een extensie van het huidige torrentsysteem, te ontwikkelen dat volledig decentraal is.
Darylium | 16-07-10 | 23:51
@sjaakdaak | 16-07-10 | 22:13
Dat zal weinig helpen met systemen als OpenDNS.
Sir Hackalot | 16-07-10 | 23:54
Kunnen we trouwens de website van Brein dan ook gelijk onbereikbaar maken voor Nederlandse internetgebruikers. Of beter nog: kunnen we Brein niet gewoon opheffen?
Sir Hackalot | 16-07-10 | 23:55
Zen militia | 16-07-10 | 22:51
Als het zo simpel was dan zaten wij inmiddels niet meer via dit medium te discussieren.
De rechter heeft bepaald dat Piratebay haar activiteiten onmiddelijk moet stopzetten in Nederland (alsof ze dat al gaan doen of kunnen).
De rechter heeft niet gezegd dat de domeinnaam piratebay.com illegaal is, dus gaat je vergelijking met kinderporno niet op.
Bovendien beroepen ISP's als XS4ALL zich op een aantal wetsartikelen die bepalen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de data die over haar netwerk gaan. Hieronder zitten artikelen over het briefgeheim, privacy en nog een half dozijn.
Het is dus niet de taak van de ISP om sites te blokkeren, dus zal BREIN iets anders moeten verzinnen om te voorkomen dat Piratebay op het internet in Nederland terecht gaat komen.
En dat is nagenoeg onmogelijk als providers niet massaal meewerken en een fenomeen als proxies niet zou bestaan.
Het is dus een uitspraak van niets, want hij is niet te handhaven en niet te bestraffen.
Wat wou Brein doen dan? Die gasten gaan ophalen? Ze weten niet eens waar ze zitten. Factuurtje sturen met een dwangsom elke week? Waarheen? En dacht je nu echt dat er betaald gaat worden?
Ik kijk met veel meer spanning uit naar de zaak Ziggo/XS4ALL vs Brein de 19de, want dat gaat echt over vrij internet of gestapo controle.
Wasknijper | 16-07-10 | 23:56
Error 500
Wasknijper | 16-07-10 | 23:57
Door die stichting ga ik me schamen voor het feit dat ik een BREIN heb...
Smonjirez | 16-07-10 | 23:57
vooralsnog doet u ut.
whutzur | 16-07-10 | 23:57
@johndesnol | 16-07-10 | 23:15
Google:
pre-ce-dent
ACTA
Stir Glenfarclas II | 16-07-10 | 23:57
Zullen we dan ook maar alle bibliotheken sluiten.
Volgens de beredenering (van die op z’n minst dom te noemen) rechters.
"De site zou onrechtmatig handelen door gebruikers in staat te stellen op grote schaal inbreuk te maken op auteursrechtelijk beschermde werken."
Dat doet een bibliotheek namelijk ook.
Oow nee wacht even. Een bibliotheek is zelfs nog erger.
"The Pirate Bay heeft de auteursrechtelijk beschermde bestanden namelijk niet zelf op haar servers staan, maar links er slechts naar."
Een bibliotheek heef die auteursrechtelijk beschermde zooi namelijk wel zelf op haar planken staan.
De hele wereld (op een paar mensen na) vinden dit soort uitspraken onzin. Toch zijn er politici en rechts die zo nu en dan deze onzin van BREIN enz recht proberen te praten. Dan vraag ik me af wat daar precies achter zit. Met democratie heeft het in ieder geval geen ene *** te maken. (Ik censureer maar even, hoeven jullie het niet meer te doen)
Een troost. Ik weet dat ze (BREIN en hun vrienden) al lang verloren hebben. Dat weten ze zelf alleen nog niet. Tegen iets als Freenet (freenetproject.org... kunnen ze namelijk niets doen. Het enige wat ze nu aan het doen zijn is mensen in de richten van dat soort oplossingen duwen.
DasUnterMensch | 17-07-10 | 00:00
@Ruk | 16-07-10 | 23:47
En u download via ???
Dawntracker | 17-07-10 | 00:01
de NSB was er niks bij ,lekker mensen opsporen die een radio hadden en nu achter de PC aan wat is het volgende censuur
crazyalex | 17-07-10 | 00:01
Hmm, een Nederlandse rechter veroordeelt de beheerders van een Zweedse site (en niemand weet zeker wie de beheerders zijn) waarvan niemand weet welk land de website huist tot het betalen van een dwangsom.
En hoe had men die willen innen? Om nog maar te zwijgen dat het nog helemaal niet zeker is dat het Europees Hof dit vonnis in stand laat.
Nee, de zoveelste fail van Brein. Maar deze club van enge censuurliefhebbers is de laatste tijd wel iets te vaak positief in het nieuws.
Phoenix1977 | 17-07-10 | 00:06
Eventjes simpel gezegd: De eis is tegen Pirate Bay is onmogelijk uit te voeren zolang nederlandse providers alles doorlaten. Als de nederlandse providers het blocken zijn ze fout bezig en dus vervolgbaar. patstelling. Als een site links geeft zou het dan verboden moeten worden, dus alle zoekmachines ook. Dan komen we in dezelfde situatie als China, die het recent toe heeft gestaan. Kortom: Pirate Bay blijft bestaan en Brein blijft nergens.
Calzone | 17-07-10 | 00:07
Als ik het bericht zo lees lijkt me dat Pirate Bay compleet offline moet, want je kan altijd via proxies alsnog de site bereiken, ook in Nederland dus.
DeFrikandellenKoning | 17-07-10 | 00:07
Brein's akties werken voor mij averechts. Ik kocht altijd CD's en DVD's. Totdat tim kuik er als een gestapo mannetje op los ging. Dat gaat alle perken te buiten. Sindsdien download ik alles, en koop ik niks meer. Niks.
grmbl | 17-07-10 | 00:08
Dawntracker | 17-07-10 | 00:01
U weet dan ook dat ondernemers die in het bezit zijn van een kopieermachine of apparatuur waarmee van een document een kopie gemaakt kan worden inmiddels gedwongen worden om, gelijk BUMA/STEMRA rechten voor een radio op het werk, nu ook een fors bedrag per jaar over te maken aan de stichting ReproRecht (de papier variant van BREIN)?
Dat is dus het antwoord op de bibliotheken...
Deze stichting gaat er standaard vanuit dat zo'n duivels kopieerapparaat de hele dag misbruikt wordt om auteurrechtelijk beschermde werken te konijnen, dus betalen zult gij of anders.....
Wasknijper | 17-07-10 | 00:09
Piratebay is toch gewoon een soort google...? Alleen dan voor de torrents. Als we zo gaan beginnen is het eind nabij voor alle soorten zoekmachines waar mogelijk iets illegaals mee kan gebeuren...
Blab | 17-07-10 | 00:11
DeFrikandellenKoning | 17-07-10 | 00:07
En ga dat maar eens afdwingen als je weet dat de server niet op Nederlands grondgebied staat, en men niet eens echt weet wie de beheerders zijn of waar ze verblijven.
Ik geloof nooit dat de host waarop piratebay draait bij het zien van een briefje van Tim spontaan de pootjes omhoog gooit en de plug eruit trekt. Zeker omdat hij waarschijnlijk peop heeft aan de uitspraak van een Nederlands fossiel in een zwarte jurk met witte heaumeaupruik op.
Wasknijper | 17-07-10 | 00:13
Gewoon via hidemyass.com , werkt het nog steeds.
bartjeb1989 | 17-07-10 | 00:13
@Wasknijper | 16-07-10 | 23:56
En wat als ik een taxibedrijf begin die je naar coke dealers brengt?
Ik doe niets fout, ik vervoer alleen maar mensen.
Ik ben bang dat dit stap 1 is in een lange termijn strategie. Uiteindelijk zullen providers of verantwoordelijk worden gesteld of gegevens (data) moeten afstaan.
Zen militia | 17-07-10 | 00:14
Alweer een schokkende illustratie van hoe klein men in NL nog steeds denkt.
/\/\addog | 17-07-10 | 00:14
Zen militia | 17-07-10 | 00:14
Het probleem zit in de torrents, die je uit verschillende landen download, dus geen enkel land is verantwoordelijk voor de distibutie aangezien het 'onderdelen' betreft.
Calzone | 17-07-10 | 00:19
@Calzone | 17-07-10 | 00:19
Klopt. Maar nu heeft een Nederlandse rechter bepaald dat daar naar linken dus ook verboden is. Of mis ik iets.
Zen militia | 17-07-10 | 00:22
Zen militia | 17-07-10 | 00:22
Met deze uitspraak zou ook google en andere zoeksites verboden moeten worden omdat ze ook links hebben naar torrents, zo duidelijk genoeg?
Calzone | 17-07-10 | 00:25
@Calzone | 17-07-10 | 00:25
Ik heb dan ook over stap 1 en lange termijn strategie. Duidelijk genoeg?
Zen militia | 17-07-10 | 00:33
@Zen militia | 16-07-10 | 23:22 > Kromme vergelijkingen. Downloaden van muziek en films is geen strafbaar feit. Sterker nog, het is niet eens illegaal, het is gewoon toegestaan voor privé gebruik. Illegaal downloaden van films en muziek bestaat dan ook niet in Nederland, wat de Brein-mafia ook beweert.
Kyokushinkai | 17-07-10 | 00:33
Juist. Good luck!
keEschkkKachel | 17-07-10 | 00:36
Brein is niet helemaal goed in het brein..
De Bruine Anjer | 17-07-10 | 00:38
Ah
Internetcensuur is dus vanaf nu een feit. Dit mogen we niet over ons heen laten komen. Daarnaast heeft NL geen ruk te maken met buitenlandse sites.
SantaX | 17-07-10 | 00:38
@Kyokushinkai | 17-07-10 | 00:33
Ik ga af op de inhoud van het artikel. Rechter verbiedt linken naar beschermd materiaal. En die wet waar jij het over hebt, die gaan ze nog wel 'aanpassen'.
*blij is met zijn muziek bibliotheek*
Zen militia | 17-07-10 | 00:40
Overigens, is het niet eens tijd om een keer echt een vuist te maken tegen die beroepsleugenaars van Brein? Waarom pikken we dit met zijn alleen dat 1 man waar het zo ontzettend duidelijk van is dat hij in de pockets van de muziekmaffia is? Met zijn allen krijgen we die Tim echt wel monddood hoor.
SantaX | 17-07-10 | 00:40
dat = van
SantaX | 17-07-10 | 00:41
@reinaarden | 16-07-10 | 23:47 > Klopt. Maar de rechtse partijen scoren allemaal wel wat donkerder rood.
Kyokushinkai | 17-07-10 | 00:42
Zen militia | 17-07-10 | 00:33
Ik snap je gebazel ff niet, internet is niet tegen te houden. Internet is de manier waarop iedereen ineens wakker word.
Calzone | 17-07-10 | 00:43
@Zen militia | 17-07-10 | 00:40 > Het materiaal is niet dusdanig beschermd dat je het niet zou mogen downloaden. Dus een linkverbod slaat werkelijk als een tang op een varken. En die wet gaat voorlopig helemaal niet aangepast worden, al is het alleen maar dat er momenteel even geen geld is om politie van de straat te halen om in te zetten om de aangepaste wet te gaan handhaven.
Kyokushinkai | 17-07-10 | 00:45
Boer Harm uut Twente | 16-07-10 | 22:13
Uw boer'nslimheid wordt bijzonder gewaardeerd
Oddacious | 17-07-10 | 00:45
@Calzone | 17-07-10 | 00:43
Vandaar dan ook dat we dit als burgers niet moeten pikken. Nu is het TPB, morgen is het een site van een politie partij die de overheid niet bevalt. GEEN CENSUUR. Van niets. De boekenverbrandingen waren toch voorbij zeg. Gaan we nu internetsites verbranden? Niet in mijn leven. Of: from my cold dead hands. Je kent het riedeltje wel.
SantaX | 17-07-10 | 00:45
@DasUnterMensch | 17-07-10 | 00:00
ACTA
@Phoenix1977 | 17-07-10 | 00:06
ACTA
@Calzone | 17-07-10 | 00:07
ACTA
@Blab | 17-07-10 | 00:11
een belangrijke essentie van ACTA
@Wasknijper | 17-07-10 | 00:13
ACTA
Verdiep u eerst even in ACTA voor u in hoongelach uitbarst. Internet gaat op slot. Heel waarschijnlijk dat het precedent gebruikt gaat worden om ACTA definitief door te voeren. Nooit gehoord van ACTA? Slapende honden maak je niet wakker, he.
Stir Glenfarclas II | 17-07-10 | 00:45
@mezelf
Teveel gedronken politie partij = politieke partij.
SantaX | 17-07-10 | 00:47
@SantaX | 17-07-10 | 00:45 > Nogmaals, de burger heeft indirect zelf zijn fiat gegeven voor dit soort praktijken door massaal rechts te stemmen: www.digitalevrijheidswijzer.nl...
Kyokushinkai | 17-07-10 | 00:48
@Kyokushinkai | 17-07-10 | 00:48
De burger was daar echt niet over geinformeer. En ja, die Teeuwen kon wel de vader van Tim zijn... die is nog erger. Helemaal mee eens. Maar hier moeten we gewoon even erkennen dat de burger hier niet over geinformeerd is. En dat is zeer bewust. Hier word een van onze basisrechten geschonden. Daar is maar 1 antwoord op mogelijk m.i. De verantwoordelijke berechten. Liefst op een de Wit manier, maar dat mag dan weer niet.
SantaX | 17-07-10 | 00:50
Stir Glenfarclas II | 17-07-10 | 00:45
Internet gaat niet op slot, omdat ze dan een veel groter probleem hebben.
Calzone | 17-07-10 | 00:50
Mensen lees @Stir Glenfarclas II | 17-07-10 | 00:45
Dat is wat ik bedoel (al de hele avond).
Zen militia | 17-07-10 | 00:52
Zen militia | 17-07-10 | 00:52
vergis je niet in mensen.
Calzone | 17-07-10 | 00:55
@Calzone | 17-07-10 | 00:50
Gisteren is de laatste versie van ACTA weer gelekt.
yro.slashdot.org...
Lees en huiver. We moeten echt als burgers zijnde nu iets gaan doen. De overheid staat in dienst van ons. Niemand wil dit behalve hollywood en het lijkt me, dat voor dat select groepje van rijkste mensen ter wereld (zie je niet terug vanwege de vele postbusconstructies) de overige 5 miljard mensen op deze aardbol niet hoeven te lijden. Mensen, het is tijd om de wapens op te pakken, echt waar.... achter 2 jaar is het te laat. En met wapens bedoel ik dan natuurlijk de tong, de pen en het vrije woord. Nu het nog vrij is mag dat nog. Voor je het weet staat op kritiek ook 12 jaar of erger. En dat zou echt niet uniek zijn in de wereld.
SantaX | 17-07-10 | 00:55
"If someone you met on the streets told you to stop wearing brown because their father tries to patent the color, would you do it? You would of course laugh. Just as we're laughing at you (not with you)."
Een zinnetje die ik tegenkwam op de legal page van TPB, moest er een beetje om lachen, dit is dus precies wat er nu aan de hand is. Men probeert het illegaal te maken en ondertussen doen ze alsof het al zo is, wat natuurlijk niet zo is..
Blab | 17-07-10 | 00:55
@Calzone | 17-07-10 | 00:55
Het is het bier of het tijdstip. Ik vat hem niet, sorry.
Zen militia | 17-07-10 | 01:00
SantaX | 17-07-10 | 00:55
Ja, leuk ga in een praatgroep.
Calzone | 17-07-10 | 01:01
@DasUnterMensch: lees eerst de wet eens, sukkel, voor je denkt te scoren met bibliotheken die net als TPB zouden opereren. Je kunt schrijven, dus met Google heb je zo de betreffende wetsartikelen van de Auteurswet te pakken. Eerst nadenken, dan schrijven. Echt, dat is te leren.
Verder in het algemeen: de rechter kon niet veel anders. TPB faciliteert heel specifiek inbreuk op auteursrechten, verdient daar ook nog eens aan, en dat is in Nederland strafbaar. Niet dat het Zweedse bedrijf zich ook maar ene hol van een Nederlandse rechter hoeft aan te trekken natuurlijk. (En nee, dat is niet gelijk aan Google, want Google doet nog veel meer dan specifiek links naar auteursrechtelijk beschermd materiaal opduiken. Google heeft bovendien een duidelijke takedown-policy, TPB niet. Overigens ligt Google wel degelijk onder vuur, namelijk door kranten en tijdschriften die de aggregaatfuncties maar niks vinden.)
Verder in het algemeen II: downloaden mag, ja. Maar als je torrent ben je meestal ook aan het uploaden en daarvoor heb je géén toestemming. Verder moet degene van wie je downloadt óók toestemming hebben... En die hebben dat ook in veruit de meeste gevallen niet (maar niet altijd!). Je downloadt niet 'vanuit het niets', de verbinding heeft een andere kant. In de praktijk betekent dit dus alleen dat de downloader niet kan worden vervolgd, niet dat het opzetten van een verbinding en vervolgens leegtrekken van een server van een andere gebruiker 'mag'.
Voor degenen die nog kunnen nadenken kan ik de website iusmentis.nl aanbevelen. Daar staat hoe het werkelijk zit. En daarna als de donder je verbindingen anonymiseren en ontraceerbaar maken. Toch wel lullig van die tientallen Mbit bandbreedte waarmee je dacht ongestoord pr0n, muziek en games binnen te slorpen, he?
daniel37 | 17-07-10 | 01:01
Verder gaan met www.deboekaniersbaai.org..
doe nog eens | 17-07-10 | 01:01
@Calzone | 17-07-10 | 01:01
Werk je voor brein ofzo? Wat is er mis met je dat je niet ziet wat hier aan het gebeuren is?
SantaX | 17-07-10 | 01:01
@SantaX | 17-07-10 | 00:50 > De burger was er niet over geïnformeerd? Het is toch al langer bekend dat rechtse partijen vooral opkomen voor grote industrieën, werkgevers en rijke mensen, dus ook de platenindustrie en hebberige rijke artiesten die nog meer miljoenen moeten hebben? Nog steeds denken hele volksstammen dat rechtse partijen voor de gewone burger zouden opkomen, maar als je je een beetje in de progamma's en de geschiedenis van dergelijke partijen zou verdiepen weet je wel beter! Als mensen nou eens zouden nadenken voordat ze klakkeloos hun stem en hun vrijheden weggeven vanwege een stelletje relmarokkanen..
Kyokushinkai | 17-07-10 | 01:01
@Kyokushinkai | 17-07-10 | 01:01
Ja jij en ik lezen die programma's misschien wel, maar je moeder ook? Dat is het hem nu juist. En dan moet je niet de verantwoordelijkheid bij de kiezer neerleggen... anders hadden we wel de SP gehad de laatste jaren he. De verantwoordelijkheid blijft gewoon liggen bij de dieven die hier hard hun best voor doen.
SantaX | 17-07-10 | 01:04
SantaX | 17-07-10 | 01:01
1 ding is voor mij duidelijk, je word gemanipuleerd of niet, de rijken zitten erop te wachten dat we elkaar afmaken zodat hun verder kunnen leven in hun droomwereld bij elkaar gevochten door personen die elkaar niet uit kunnen staan, bloedige oorlog, en de rijken kijken toe, en genieten. Ben je nou werkelijk zo iemand die zich laat verleiden door geweld?
Calzone | 17-07-10 | 01:06
@Calzone | 17-07-10 | 01:06
Ik ben je nu echt helemaal kwijt. Sorry.
SantaX | 17-07-10 | 01:07
-weggejorist-
banneniszeauu2009 | 17-07-10 | 01:10
SantaX | 17-07-10 | 01:07
Kort gezegd: wat voor voordeel heeft de upper class als de lower class elkaar de tent uit vecht?
Calzone | 17-07-10 | 01:11
@daniel37 | 17-07-10 | 01:01 > "En daarna als de donder je verbindingen anonymiseren en ontraceerbaar maken." Dat is inderdaad het enige waartoe dit soort uitspraken toe zullen leiden. De keuze is of miljarden belastinggeld te gaan besteden aan handhaving, of eieren voor je geld te kiezen en tot een voor consumenten veel rechtvaardigere herziening van auteursrechten te komen. Het is toch potverdorie van den zotte dat ik voor 1 plaat van Led Zeppelen 5 keer auteursrechten zou moeten betalen? 1x voor de LP, 1x voor de casette, 1x voor de cd, 1x voor de MP3, en nog 1x op de lege cd waarop ik de MP3 heb gebrand. Ook voor de dvd waar ik mijn eigen vakantie foto's op brand betaal ik potverjume auteursrechten. Ik dank je de koekkoek en vertik het om me te laten leegtrekken door de auteursrechten mafia. Ik ben een ideologische downloader. Fight the power!
Kyokushinkai | 17-07-10 | 01:12
Zen militia | 17-07-10 | 00:14
Ik snap je analogie hier, maar volgens mij gaat ie ook een beetje scheef.
Voor taxies is er ook wetgeving waarin wordt bepaald wat de rechten en plichten van een taxichauffeur zijn.
Ik meen dat een taxichauffeur alleen een rit kan weigeren indien de passagier te dronken is, agressief is, of aantoonbaar de rit niet kan betalen.
Wetgeving omtrent de aard van het internetverkeer wat ISP's over hun netwerken doorgeven is er nog niet, anders dan een sluimerend initiatief met een zwarte lijst van bronnen die aantoonbaar kinderporno verspreiden.
Maar ook in dat geval geven de instanties en de ISP's zelf al toe dat dit gebaseerd is op url's en domeinnamen, en aangezien elke mongeaul in één seconde voor minder dan 8 euro een nieuwe kan registreren is ook die blacklist een dwijl onder een open kraan.
Wasknijper | 17-07-10 | 01:14
@Calzone | 17-07-10 | 01:11
Ik begrijp de stap daarheen niet? Hoe kom je bij die vraag? Heb ik ergens geroepen dat de lowerclass elkaar moet gaan afmaken? Dat ik dat even kwijt ben ofzo? Ik begrijp niet hoe je hier nu plotseling zo bij komt. Echt niet....
SantaX | 17-07-10 | 01:17
@SantaX | 17-07-10 | 01:04 > Je gaat toch niet beweren dat al die VVD en PVV kiezers niet gewaarschuwd zijn? Maar die waarschuwingen werden schuimbekkend overschreeuwd. Domheid en bewuste onwetendheid zijn altijd al de grootste gevaren geweest voor de democratie en onze vrijheden.
Kyokushinkai | 17-07-10 | 01:18
SantaX | 17-07-10 | 01:17
Mijn exuses, ik loop vooruit.
Calzone | 17-07-10 | 01:20
@Wasknijper | 17-07-10 | 01:14
Wat ik bedoel is: dat de taxichauffeur (provider) straks aansprakelijk wordt geteld voor het verlenen van diensten, die mogelijk kunnen lijden tot criminele activiteiten van de passagier (downloader).
Zen militia | 17-07-10 | 01:24
Kyokushinkai | 17-07-10 | 01:12
You rock!
Clubs als BREIN en ReproRecht gaan er standaard vanuit dat apparatuur en datadragers alleen maar gebruikt worden voor het vermenigvuldigen van werken onder het auteursrecht.
Wij hebben geruime tijd onze serverbackups op DVD's gebrand, voor off site bewaring, omdat toen online backup nog niet bestond en tapes te klein of te onbetrouwbaar waren.
Het is eigenlijk te lijp voor woorden dat je als bedrijf, je eigen zelf geschreven bedrijfsdata moet plempen op een DVD waar een euro aan copyright richting ome Tim gaat.
Nu is het inmiddels zo dat ik voor een kopietje van een factuur van een leverancier mag bijdragen aan de volgende slurpstichting, genaamd ReproRecht.
Wasknijper | 17-07-10 | 01:27
SantaX | 17-07-10 | 01:17
Heb hellaas een voorspellende gave geerfd.
Calzone | 17-07-10 | 01:29
Zen militia | 17-07-10 | 01:24
Dat zou heel eng worden, en vele Nederlandse en Europese wetgeving met voeten treden nu.
Vandaar dat ik retebenieuwd ben wat de uitkomst van de rechtzaak tussen Ziggo/XS4ALL en Brein gaat worden, want dat gaat daarwerkelijk op inperking van vrij internet, en ISP's die gedwongen worden zaken te blokkeren.
Wasknijper | 17-07-10 | 01:30
ff proxychain opstarten doet
ratseflats | 17-07-10 | 01:31
Ik heb wegens andere bezigheden de discussie niet helemaal gevolgd. Zie nu een aantal reaguurders replyen dat ik poep praat omdat de wetgeving niet klopt of juist omdat het niet illegaal is (zelfde wetgeving).
Waar ik het over heb is dat dit een begin is. Het is vanaf nu dus verboten in NL om te linken naar websites die linken naar...etc (uitspraak RECHTER, niet Zen militia).
Dit is het begin. Sommigen van u noemden al ACTA.
Zen militia | 17-07-10 | 01:32
@Wasknijper | 17-07-10 | 01:30
Dat is zeker eng! Nu gaat het over downloaden van bestanden. What's next.
De bewijslast wordt verschoven op deze manier.
Zen militia | 17-07-10 | 01:34
Zen militia | 17-07-10 | 01:32
Het is niet verboden, tenminste als ik het artikel hierboven lees, om te linken naar copyrighted materiaal.
De rechter heeft, als ik het letterlijk lees, bevolen dat Piratebay al zijn activiteiten in Nederland moet stopzetten op straffe van een dwangsom.
[citaat]
De omstreden Zweedse website The Pirate Bay moet al zijn activiteiten in Nederland onmiddellijk staken. Voor elke dag dat de torrentsite nog bereikbaar is in Nederland, moeten de beheerders 50.000 euro betalen.
[/citaat]
Gezien de technische onmogelijkheid om dit af te dwingen is het dus nog een uitspraak van niets. ACTA daarentegen is van een veel griezeliger omvang.
Wasknijper | 17-07-10 | 01:38
@Wasknijper | 17-07-10 | 01:38
En wat zijn dan precies die activiteiten in Nederland?
Ze zijn bereikbaar, Verder niets. Geen Piratebay.nl voor zover ik weet.
Verder: "Voor elke dag dat de torrentsite nog bereikbaar is in Nederland".
En jij dacht dat de FIFA corrupt was. ;)
Zen militia | 17-07-10 | 01:41
Wasknijper | 17-07-10 | 01:38
Dank je, de uitspraak is werkelijk niet uit te voeren zoals ik al heb gezegd, het is een site in het buitenland. Wettelijk gezien is het eveneens niet uit te voeren, het ligt aan de providers in nederland, welke deels buitenlands zijn.
Calzone | 17-07-10 | 01:43
He het is tijd voor hotspot shield? Zo een zimpel progje, meteen feest. Kun je meteen hulu kijken.
Tinus Trekveer | 17-07-10 | 01:45
Lachen trouwens dat ze na 10 jaar al 1 site verboden hebben, wat moet je nou met die gasten dat kan je toch niet serieus nemen die geldwolven, want meer is het niet.
Tinus Trekveer | 17-07-10 | 01:47
@Tinus Trekveer | 17-07-10 | 01:45
Ik ben niet zo in een bui om 'hulu' te kijken. (WTF)
Zen militia | 17-07-10 | 01:47
Gelukkig download in vanuit zuid amerika.
Quincy Jones | 17-07-10 | 01:59
Ik denk niet dat Brein de komende dagen 50.000 euro per dag incasseerd met deze holle uitspraak.
Calzone | 17-07-10 | 02:01
Good luck i am behind seven proxy's hahahah
Tinripp | 17-07-10 | 02:07
Is dit niet te omzeilen door proxyservers?
Die moraalridders bij brein zijn wel irritant. Kunnen we niet naast criminele buitenlanders ook vervelende breinmannetjes verbannen?
1337haxxor | 17-07-10 | 02:10
ff wat anders het FIFA Bidbook www.rtl.nl...
Calzone | 17-07-10 | 02:18
voordat de linken verdwijnen: media.rtl.nl...
media.rtl.nl...
media.rtl.nl...
media.rtl.nl...
Calzone | 17-07-10 | 02:25
Brein... stelletje kneuzen. Gewoon lekker downloaden mensen, hoppa!
www.youtube.com...
Die zangers hebben het zoooo moeilijk, het downloaden doet hun echt de kop in anno 2010, bekijk het filmpje maar eens. (Ja, het kijken waard zeker het einde).
Raevin | 17-07-10 | 02:27
Mocht GS intresse hebben, heb de pdf'jes ingepak zitten op HD en removable HD
Calzone | 17-07-10 | 02:33
Ik citeer de ergste zin: Voor de FIFA-baas, op dit moment Sepp Blatter, wordt als hij van de Arena naar de Kuip moet, een aparte baan voor hem vrijgemaakt. De rest van het verkeer moet wachten
Calzone | 17-07-10 | 02:42
Mensen die onze wereld opgebouwd hebben, hebben nooit gekregen wat ze verdienden.
Waarom hoor ik iedereen in zijn gespreide bedje tegenwoordig zo hard schreeuwen over waar ze allemaal wel recht op zouden hebben?
En dat geldt voor iedereen maar in het bijzonder voor mensen die denken dat ze ergens patent op hebben.
Als voor muziek of andere media dik betaald moet worden, dan wordt het niet meer gekocht.
I rest my case....
IkGooiMetStenen | 17-07-10 | 03:10
Gaat echt nergens over tis niet alsof er niet genoeg andere torrent sites zijn.. Kan niet wachten tot er mensen met begrip van het internet aan de macht zijn.
Hij doet er hier trouwens gewoon nog.
miscalate | 17-07-10 | 03:19
Alle jesus nu moet ik van die gristenhonden 1 van de andere 10.000.000 sites bezoeken wat een gedoe.
legionaire | 17-07-10 | 03:30
Doet het gewoon nog hoor...
Maserati | 17-07-10 | 05:18
Wie gebruikt er nou torrents? Torrents zijn voor plebs! Gewoon GRATIS grabben van die Gbitlijn alles, nieuw, KAPOW, BOEP, TJIONG, ff naar de wc zonder afvegen en hier is al weer de nieuwste shiat binnen in de beste kwaliteit voordat de meuk hier zelfs in de bios kompt. Zonder vreemde kip, zonder vage waarschuwingen, zonder reclame. *veegt zijn wcpapiertje na gebruik af aan brein*
Abugreip | 17-07-10 | 05:36
hier nog wat linkjes: www.linkelinkjes.nl...
Stadjer | 17-07-10 | 07:31
@Abugreip
Het gaat om het idee dat internet beperkt aan het worden is. Brein wil dat je gaat betalen voor de 4e dikke bak van Borsato. TPB is still alive!
madman | 17-07-10 | 08:28
Genoeg gepraat, laten we actie proberen te ondernemen, www.xs4all.nl...
AntonSteen | 17-07-10 | 08:40
Ben benieuwd of Tim Kuik genoeg kloten heeft om Google voor het gerecht te slepen. Waarschijnlijk niet want de grote jongens maken gehakt van dat stuk eikel.
shad0w_crash | 17-07-10 | 08:53
Ik zeg: Get a US, European or Asian IP Now with VyprVPN!
Geen last meer van die sukkels...
Het is vandaag | 17-07-10 | 08:59
Raevin | 17-07-10 | 02:27
Alsof iemand Akon gaat downloaden
KabbelendKontwater | 17-07-10 | 09:14
Super video "When Copyright Goes Bad"
thoughtware.tv...
Stir Glenfarclas II | 17-07-10 | 09:40
hoe komt het toch dat die uitspraken door rechters telkens weer anders zijn ondanks de wet niet is veranderd...
staaf86 | 17-07-10 | 09:43
godverredomme brein, we hebben niet allemaal zoon mega salaris als jullie hoor, naja moet ik maar naar isohunt, btjunkie, torrentz, torrent-finder en demonoid. of een proxy. damn ze hebben me hier wel mee hoor, kon niet slapen vannacht.
Indeeh | 17-07-10 | 10:02
brein beweert dat ''piraterij''(technisch klopt die term niet eens) creatieviteit schaad, kzie dat nu juist precies andersom eerlijk gezegd.
Indeeh | 17-07-10 | 10:13
Nou. Dan koop ik toch m'n CDtjes gewoon in de winkel.
Boomschade | 17-07-10 | 10:16
@Calzone | 17-07-10 | 00:50
Oh? Bepaalde protocollen worden door sommige ISP's al afgeknepen. Ook is er al een blacklist websites die je niet kunt bezoeken. Met ACTA worden IPS's verantwoordelijk voor wat jij doet, dus worden ze gedwongen jou te monitoren en waar nodig je af te knijpen en je de toegang te ontzeggen. Geen moeilijke juridische vraagstukken met rechtbanken of controversiele big brother wetgeving: het wordt gewoon uitbesteed. En als een rechter zegt dat jij niet meer daar TPB mag browsen dan heb je het nakijken. Het adres wordt simpelweg opgenomen in de geheime blacklist die met ACTA verplicht zal worden. XS4All is een van de weinige ISP's die die lijst nog niet gebruikt.
Natuurlijk kun je gebruik maken van proxies en VPN en encryptie. Zolang dat nog is toegestaan. Fluitje van een cent om IP adressen van verdachte diensten te blokkeren als hiermee wetten omzeild worden. En wees gerust, Kuik en Co worden dik betaald om de godganze dag internet af te struinen, rechtzaken aan te spannen en met claims te strooien. Copyright is een industrie op zich geworden.
De enige partij die net neutrality tot serieus speerpunt maakte was de Piratenpartij. De rest interesseert zich alleen voor carrieres waarbij de media industrie machtige lobbies heeft. Internet gaat op slot. Wereldwijd. ACTA.
Stir Glenfarclas II | 17-07-10 | 10:26
Och, één illegale meer of minder in dit land......
Rubbenz | 17-07-10 | 10:30
Losers, ik betaal geen cent aan dvd,s games ik download wel via een andere torrent-site. En ohhh er zijn er nog honderden wat zeg ik, duizenden. Brein bek dicht en ga is wat nuttigs doen.
Kingdom7714 | 17-07-10 | 10:43
Brein?
Wie verzint er nu zo'n naam voor zo'n hersenloze instantie...
Ducom | 17-07-10 | 10:46
1 eruit ,100 nieuwe voor in de plaats.
teringtubbie | 17-07-10 | 10:50
in het ergste geval ff bypassme googlen
Keizer_O | 17-07-10 | 11:15
Stir Glenfarclas II | 16-07-10 | 23:44: Nope, Nederland heeft in het buitenland geen jurisprudentie.
Blaat1984 | 17-07-10 | 12:27
nou vanochtend deed ie t nog hoor
dat is alweer 16000€ TPB :p
gelukkig hebben we allemaal nog isohunt.com
Hoepkoen | 17-07-10 | 12:27
@Blaat1984 | 17-07-10 | 12:27
Nederland is lid van de EU.
Stir Glenfarclas II | 17-07-10 | 12:28
Heb zat goed torrentsite's: torrent-finder.com...
SaNDR | 17-07-10 | 12:52
is dat tegenwoordig niet dht only, als in geen tracker meer?
sufkut | 17-07-10 | 13:04
@ Don-Frans | 16-07-10 | 22:03
Succes om met je proxy torrents binnen te halen...
Ik ga gewoon verder met usenet
Usenet vs proxy torrents ... ik zeg... 100x zo snel. minimaal.
Groenerizla | 17-07-10 | 13:17
Die rechter is een fossiel die vind dat een vrij toegankelijk internet met spelregels die passen bij deze tijd schadelijk is voor de analoge samenleving en dat graag wil bewijzen. Het motief van strijd voor bescherming van auteursrechten is een zwak excuus voor de acties van Brein.Downloaden voor eigen gebruik is geen crimineel feit of een economisch delict. Zeker als de entertainment branche weigert om serieus met alternatieven te komen.Brein weigert dat in te zien en vind het makkelijker de rechtspraak te misbruiken.De enige winnaars van deze kruistocht zijn dure advocaten en een paar ego's.
nadenkeniseenkunst | 17-07-10 | 13:25
@nadenkeniseenkunst.
Er zijn toch al diverse legale alternatieve op de markt, maar daar moeten mensen voor betalen.
En je weet hoe gierig de hollanders zijn......als het maar gratis is.
pinnokio | 17-07-10 | 13:34
pirate bay is niet zo erg ,maar wel die site,s waar je abbonement geld moet betalen om torrents te downloaden , nieuwsgroepen zoals bijv. van ziggo
revolutie69 | 17-07-10 | 14:11
Stir Glenfarclas II | 17-07-10 | 10:26: jij en ik lijken de enigen te zijn hier die het over ACTA hebben. Blijft toch bijzonder dat de geheimzinnigheid zo goed in stand blijft en de meeste mensen geen idee hebben wat er gebeurt en vooral nog staat te gebeuren. Creepy shit.
Snikkeldrift | 17-07-10 | 14:30
ik jat mijn muziek al jaren via Ares.
von sokkenstopfen | 17-07-10 | 14:40
Afgezien van het feit dat het dweilen is met de kraan open.. gaan ze ook nu google aanpakken? of is dat te groot voor die eikels van brein?
zoals bijvoorbeeld:
www.google.com...
Dus volgende rechtzaak: Brein dwingt Ziggo om google te blokkeren?
En zoniet waarom dan wel piracy bay?
Oh en ja ik wordt gek van dat gelul over rechten op muziek betalen. Willen we best, maar blijf dan ook redelijk he? niet rechten betalen voor muziek van 50 jaar oud en maar eindeloos doorgaan. Als je artiest bent, dan moet je ook werken, dus of je schrijft en brengt nog meer muziek uit, of je verdient het aan optredens. Het is volstrekt belachelijk, dat er gasten zijn die 1 uur een liedje opnemen en als het toevallige een succes wordt dit dan vervolgens eindeloos voor de rest van hun leven mogen uitmelken, en verder er niets meer voor hoeven te doen. Dit zijn nou de gasten die Brein aan het beschermen is. Wat een eikels. Het blijft eenzijdig: Brein die wel eventjes bepaald wat er wel en niet redelijk is en Brein die wel eventjes bepaald wat er wel en niet illegaal is. Nederland 2010: Welcome in the people's republic of the Netherlands!
WaiWai | 17-07-10 | 14:45
BTW, die google link is dus een custom search link naar torrrents....
WaiWai | 17-07-10 | 14:46
overigens, pas maar op joris, straks ben je de sigaar , omdat je een link naar mogelijke "illegale" links die linkt naar mogelijke "illegale" links op de website hebt staan.
WaiWai | 17-07-10 | 14:48
WaiWai | 17-07-10 | 14:45
Vroeger deden we gewoon met cassetebandjes alles kopieren, dus snap ik inderdaad niet wat het probleem is, want muziek kopieren is al ruim 40 jaar de gewoonste zaak van de wereld. Verder zou een artiest het verspreiden van z'n muziek als reclame moeten zien, en z'n poen verdienen met de concerten die hij/zij geeft. Het lijkt mij dan ook dat er met het geven van concerten meer verdiend wordt dan met de verkoop van cd's.
von sokkenstopfen | 17-07-10 | 14:56
Dit wordt nu al meer dan 10 jaar lang geprobeert, er is tot dusver altijd weer een alternatieve site gekomen waar alles weer net zo makkelijk te downloaden viel als bij de vorige.
Maar toch wel weer intressant hoe alles geprobeert wordt als het om geld gaat van mensen die al teveel geld hebben.
Clausewitz | 17-07-10 | 15:18
Hahaha klote torrents, geef mij maar nieuwsgroepen, 4,9 mb/s downloaden ftw
Rijstvreter | 17-07-10 | 15:20
Dat er alternatieven zijn doet niet echt terzake. Het ergste is dat overheden en de rechterlijke macht langzaam maar zeker de macht krijgen om het internet te censureren.
Sir Hackalot | 17-07-10 | 15:30
von sokkenstopfen | 17-07-10 | 14:56
Ik heb sinds 1971 niet anders gedaan. Weet niet meer waar ik nu nog met die muziek naar toe moet...
Probleem is dat een digitale kopie lossless is. Je kunt dus een exacte kopie maken van een origineel, iets wat met cassettes, tapedecks etc onmogelijk was.
2% van de omzet gaat naar de artiest zelf toe, 8% naar de tekstdichter en componist, eventueel nog 1% naar de arrangeur. die andere (bijna) 90% gaat naar de produktiemaatschappij, de industrie, de distrubiemaatschappijen, promotieaktiviteiten en detailhandels (oftewel de tieten van Vanessa). Door de komst van de mp3 en mp4 worden die laatstgenoemde instanties gepasseerd. En die gaan huilie doen bij Tim, omdat ze anders een eenzijdig contractbreuk zouden moeten plegen bij hun geconctracteerde artiest. Dus dan maar via een tussenorganisatie die slechts handelen namens de bij hen aangesloten maatschappijen. Zo is BREIN een initiatief van Universal (plus hun dochtertjes), ongeveer 60% van de markt. Overige maatschappijen wordt niet moeilijk over gedaan, totdat ze hun belangen ook door BREIN laten behartigen. En velen doen dat bewust niet. Daarom pleegt BREIN een misdrijf, omdat het niet handelt naar de wet, maar op verzoek van een enkele maatschappij, en daar een maas in de wet voor gebruikt. Pas als BREIN namens iedereen zou handelen zou het een poot aan de grond kunnen krijgen, maar dat krijgen ze nooit gedaan. Zeker ook niet omdat de onafhankelijke labels en artiesten die werken in eigen beheer uitbrengen helemaaaal geen zin hebben op het gevingertik van Tim en zijn bende.
Ik moet gewoon een DVD bij een videotheek of bibliotheek moeten huren, en daar voor eigen gebruik een kopie van moet kunnen maken. Dat staat zo in de wet. Maar BREIN zegt dat het boeverij is. (Voor games geldt overigens een andere wet)
Tim, je bent sneu, man.
OoO | 17-07-10 | 15:33
Hoe is Brein eigenlijk aan de macht gekomen? Of was het er zo maar, net als paarplus..?
Doc Damage | 17-07-10 | 15:48
Thepiratebay moest ook al oprotten uit de U.S , Zweden en Duitsland , moesten ze ook tonnen voor betalen , nooit gebeurd en nog steeds overal lekker online. As we speak is TPB nog gewoon lekker te bezoeken!
bartjeb1989 | 17-07-10 | 15:51
Rijstvreter | 17-07-10 | 15:20
wow... bijna 5 mb per seconde!!!!! Jij hebt echt wel de snelste internets van iedereen op jewsnet!
KipNugget | 17-07-10 | 15:52
OoO | 17-07-10 | 15:33
sinds dat ik internet heb en sites als ares bestaan, heb ik geen muziek meer gekocht, maar alles gekopieert en op harde schijf gezet.
Ik deel maar 1 kutnummer dat niemand wil hebben, dus kunnen ze mij niks maken. verder is er onderhand voor elke muziekstijl wel een aparte internet zender te vinden, dus kopieren is vaak niet eens meer nodig.
tip: zoek eens di fm. op, daar staan ook een hoop zenders met toffe muziek, en daar maken ze maar 1 keer op het hele uur even reclame, dus de rest van het uur geen geouwehoer er tussendoor.
von sokkenstopfen | 17-07-10 | 15:57
KipNugget | 17-07-10 | 15:52
Dat was mijn punt niet, er zullen vast mensen zijn die veel sneller downloaden. Mijn punt was wel dat het velen malen sneller is die dan die paar honderd kb/s (als je geluk hebt) van die leuke torrentjes. Op en neer naar de videotheek, dvd huren en vervolgens branden is nog sneller dan dat.
Rijstvreter | 17-07-10 | 16:01
@rijstvreter.
Daarom wordt het aantal videotheken ook met het jaar minder,door jullie jatgedrag, lutser!
pinnokio | 17-07-10 | 16:06
pinnokio | 17-07-10 | 16:06
I couldn't care less.... Als ik een dvd/cd echt vet vind koop ik hem alsnog.
Rijstvreter | 17-07-10 | 16:12
pinnokio | 17-07-10 | 16:06
In de jaren 80 en 90 huurde ik heel veel films, en dat was omdat de films ook goed waren, en niet van die low budged shit die er nu gemaakt wordt, dus ligt het echt daaraan, en niet aan het jatwerk, want in de jaren 80 kon je ook al illegaal gekopieerde films huren, en daar hadden de gewone videotheken echt geen last van. Vroeger was 1 op de 10 films kut, tegenwoordig is 1 film op de 10 goed en de rest kut, dus mij zien ze niet meer bij de videotheek.
von sokkenstopfen | 17-07-10 | 16:20
@Snikkeldrift | 17-07-10 | 14:30
Tja, zo ging het ook met de EU grondwet. Een hoop discussie met achterhaalde argumenten en een hoop gelach. Tot ineens een handtekening is gezet en blijkt dat men achter de schermen al veel langer bezig was. Behoedzaam uit het zicht van pers en publiek.
@nadenkeniseenkunst | 17-07-10 | 13:25
Nog een keer. ACTA komt eraan. ISP's worden verantwoordelijk voor wat hun klanten doen, dus gaan ISP's iedereen monitoren en wordt je geblocked zo gauw een Tim Kuik of wie dan ook maar iets roept. Daar komt bij dat obscure clubs gewoon inzage moeten kunnen krijgen in loggings om bewijslast rond te krijgen. Net neutrality wordt verleden tijd. Hoe het in de praktijk gaat uitpakken? Kijk naar DMCA claims op Youtube. Hoe snel een account suspended is en videos offline worden gegooid als ook maar iemand zo'n claim indient. Bij Youtube zijn het videos, met ACTA gaat dit gelden voor *al* het internetgebruik. Simpelweg omdat figuren als Kuik financiele claims bij bijv. UPC kunnen gaan neerleggen als ze denken dat Pietje een MP3 heeft gedownload.
En oh ja, downloaden wordt illegaal. Volgt u allen de ontwikkelingen eigenlijk wel? Downloaden van commercieel materiaal zoals muziek, documentaires en films wordt net zo illegaal als download van gekraakte software.
ACTA, een internationale wet, wordt door onze strot geduwd zoals de Euro en de EU Grondwet. Het ruwe ontwerp zal in eerste instantie afketsen in de Kamer waarna er wat symbolische aanpassingen worden gedaan. En dan is het klaar. Wet. In tal van landen.
Het kan zelfs zo zijn dat je alleen nog maar naar Nederlandse Youtube mag kijken of dat andere videodiensten geweerd worden omdat niet duidelijk is of de rechten goed geregeld zijn. Denk aan NOS livestreams die niet in het buitenland te zien zijn. Protocollen en services kunnen definitief worden afgesloten, waaronder ook 'proxies' en anonymizers, of worden pas opengezet als je hiertoe een gegrond verzoek indient, bijvoorbeeld VPN voor je werk. En ja, een heffing voor embedded Youtube videos voor bloggers behoort ook tot de mogelijkheden. Wet is wet, recht is recht.
Stir Glenfarclas II | 17-07-10 | 16:20
@Wasknijper | 17-07-10 | 00:09
Eehm u richt uw post misschien op de verkeerde persoon? anders wil ik toch wel vragen wat uw post met mijn simpele vraag aan Ruk | 16-07-10 | 23:47 te maken heeft.
Dawntracker | 17-07-10 | 16:37
Bommen op stichting brein!
Brandstichting brein!
KEIN BREIN!
Ozdorp | 17-07-10 | 16:43
@God_van_Gouda | 16-07-10 | 22:02
ga gelijk aangifte doen
gaeensdeaud! | 17-07-10 | 16:47
@von sokkenstopfen
De in de jaren 80 illigale videobanden was er in veeele mindere aantalen als nu. dus dat is onzin.
Je eigen wel eens afgevraagd waarom er minder grote dure films zijn?? omdat ze daar moelijk uit de kosten komen omdat er veel illegaal gedownloadt wordt. Nieuwe James Bond.... geen budget. Diverse filmstudio's vallen om.
Oja en als ik hem echt VET vind dan koop ik hem wel?!?!?! ja tuurlijk NOT!
pinnokio | 17-07-10 | 16:52
Tim Kuik: de Hitler onder de auteursrechten. Dit krijgt nog een staartje.
Timnie | 17-07-10 | 16:53
torrentz.com
PauperPanda | 17-07-10 | 17:28
Wat voor een dikke bullshit is dit? Is het nu aan beheerders van websites om niet meer bereikbaar te zijn in bepaalde delen van de wereld?
Laffe overheid, liever een vonnis uitspreken wat tegen het hele principe van internet is dan de overheid de verantwoordelijkheid geven om websites te bannen. In dat laatste geval heeft de burger tenminste nog invloed, in het eerste kunnen we roepen wat we willen maar is er toch niemand wat luistert.
Wat nu als ISP's de website via via doorrouten naar gebruikers in NL, ook maar lekker de beheerder van de website aansprakelijk stellen?
Malakai | 17-07-10 | 17:50
pinnokio | 17-07-10 | 16:52
Onzin, als ik kijk wat films kosten en wat ze opbrengen, dan heeft hollywood echt niet te klagen.
von sokkenstopfen | 17-07-10 | 17:52
@Von sokkenstopfen
Oja, jij weet precies wat het kost?
Misschien de low-budget films idd.
pinnokio | 17-07-10 | 18:05
@Malakai | 17-07-10 | 17:50
Nee, ook dan is de ISP financieel aansprakelijk. ACTA is mooi, he? Een Brein of wie dan ook hoeft maar te roepen dat er een schadeclaim klaarligt en de ISP zal eieren voor z'n geld kiezen. ISP's zullen ook voorzorgsmaatregelen nemen door bijvoorbeeld traffic shaping toe te passen, poorten dicht te gooien of zelfs verkeer te analyseren op ongewenste nodes. TP/IP filtering. Misschien moet je een zakelijk abonnement nemen om VPN op te kunnen zetten. Niet dat het allemaal zal gebeuren, maar ISP's zullen niet bepaald schadeclaims afwachten. En na wat proefprocesjes zal een consensus bereikt worden.
ACTA, wettelijke censuurmaatregelen in vage contouren die netto uiterst effectief zijn, zonder dat er censuurwetten moeten worden ingevoerd of dat een rechter zich ergens over moet buigen. De natte droom van Donner met z'n notice-and-takedown, z'n bewaarplicht en z'n uitleveringen van Nederlands staatsburgers die nooit een poot in de VS gezet hadden.
Stir Glenfarclas II | 17-07-10 | 18:14
Dat van die 400 zou mogelijk kloppen. Maar het zijn dan allemaal kleine websites waar je niets van hoort. Denk bijvoorbeeld aan de ziggo site van je buurman van 14 die wat torrent links plaatst. Wat ze doen is: een dreig-email sturen, met daarin het verzoek om de website offline te halen omdat er anders stappen ondernomen zullen worden. Ik heb deze emails ook gehad, omdat ik een website had waar mensen zelf gratis sites mee kunnen maken.
rickie57 | 17-07-10 | 18:22
Ik ben al een tijdje geleden overgegaan naar een (h)eerlijk ruil netwerk van FTP servers. Alleen voor leden natuurlijk.
Absoluut *kuch auteursrechtenvrij en alleen voor eigen gebruik. whahahaha.
TiSNiX | 17-07-10 | 18:27
pinnokio | 17-07-10 | 18:05
Welkom op het internet. Tik even een bekende film in bij wikipedia, en je krijgt in de meeste gevallen meteen te zien wat een film gekost heeft en wat hij opgebracht heeft.
von sokkenstopfen | 17-07-10 | 18:32
Snap het ff niet kunnen illegalen nooit uitzetten en nu ineens wel kan iemand mij dit uitleggen????
strafpleiter | 17-07-10 | 18:35
-weggejorist-
banneniszeauu2009 | 17-07-10 | 18:37
Sokkenstopfen
Okay als jij vindt dat men er genoeg aan verdiend heeft, mag iedereen de rest gewoon gratis downloaden?
Ik persoonlijk vind de benzine erg duur en de staat verdiend er genoeg aan, ga ik toch ook niet uit elke auto met slang lopen lurken, omdat het dan gratis is.
pinnokio | 17-07-10 | 18:37
Als Tim familie van mij was, zou ik hem hoogstpersoonlijk even bijbrengen hoe de wereld in elkaar zit. Als hij dan niet wil leren, moet ie maar voelen.
rickie57 | 17-07-10 | 18:37
-weggejorist-
banneniszeauu2009 | 17-07-10 | 18:40
Banneniszeauu2009
Hoe dan ook het blijft stelen. Zwitsalkoppie
pinnokio | 17-07-10 | 18:42
pinnokio | 17-07-10 | 18:37
Stelen is iets anders dan copieeren genius. Het gaat er juist om dat het systeem een update kan gebruiken. Mensen betalen geen 40 euro voor een game die ze niet kunnen uitproberen en max 1 maand spelen. Een soort licentie systeem om meerdere games te spelen wordt as we speak al opgezet op kleine schaal bij wijze van test, omdat deze veel meer gaat opbrengen.
rickie57 | 17-07-10 | 18:44
Goooo Brein! En up yours voor alle freeloaders!
fcr | 17-07-10 | 18:51
rickie57 | 17-07-10 | 18:44
Dus Steam wordt opnieuw uitgevonden?
Canterwood | 17-07-10 | 18:58
Canterwood | 17-07-10 | 18:58
Met een vast maandbedrag kan je alle games van aangesloten leveranciers spelen. Naarmate je vaker een game speelt, wordt de leverancier daarvan meer beloond.
rickie57 | 17-07-10 | 19:03
pinnokio | 17-07-10 | 18:37
ik kopieer voor eigen gebruik, dus heb ik geen commerciele bedoelingen
waar ik geld aan verdien, en dan mag het imo. En waarom werd het vroeger dan wel geaccepteerd dat er cassettebandjes en tapes verkocht werden om
iets op te kunnen nemen? Nu is het gewoon digitaal geworden, dus wat is nou het verschil met vroeger? Ook hadden we een videorecorder om een film of programma op te kunnen nemen, en daar had ook niemand problemen mee zolang het maar voor eigen gebruik was, en nu hebben we dvd recorders en internet, so what?
von sokkenstopfen | 17-07-10 | 19:12
Rickie57
Nooit gehoord van demo's?
Ikzelf speel spellen langers als een maand dus ik ben er bereidt om er 50-60 eurie voor te betalen,maar het ging mijn niet om games.
Jou update is er ook hoor je kunt bij diverse site's, kabelboeren gewoon films binnenhalen. maarja daar moet je voor betalen en dat willen/kunnen jullie niet.Maar geeneen site,kabelboer of platform kan tegen GRATIS op.
pinnokio | 17-07-10 | 19:15
Aldus de krant van 1982 .... oo hnee dit is 2010 ... is brein echt zo dom?
bedankt voor het promoten van de piratebay.
rednitro | 17-07-10 | 19:17
Von sokkenstopfen.
Ja dat verhaal kennen we;Het mag voor eigen gebruik, waarom wil je het dan gratis hebben,terwijl je tientalle andere mogelijkheden hebt om aan je film/game/muziek kunt komen, alleen je moet je er dan voor betalen. Maar dat doe je niet, of kun je dat niet?
pinnokio | 17-07-10 | 19:20
pinnokio | 17-07-10 | 19:15
U bent een uitstervend ras, wees er trots op. Begin aub niet over films en muziek want die zijn nog erger. Van de cd gaat slechts 2 euro naar de artiest waar ik aan wil betalen, geen wonder dat ze 22 euro moeten vragen om al die labels, pr en mutsen eromheen te betalen. Ik ga met alle liefde naar een bioscoop, daar hoef ik geen 35 euro te betalen voor iets wat ik misschien na 1 maal bekijken weggooi.
.
En u ging mij geloof ik aantonen waar ik met een vast maandbedrag onbeperkt gratis films kan binnenhalen, en daarna nogmaals beweren dat mijn 'update' al bestaat. Ga uw gang.
rickie57 | 17-07-10 | 19:33
Nieuwsgroepen zeker :-3
rickie57 | 17-07-10 | 19:47
Ach deze illegaal kan er ook nog wel bij...........
Hobbykip | 17-07-10 | 19:55
pinnokio | 17-07-10 | 19:20
uit welk tijdperk kom jij in vredesnaam? Je gaat me toch niet vertellen dat je nog nooit iets hebt opgenomen?
von sokkenstopfen | 17-07-10 | 19:58
-weggejorist-
banneniszeauu2009 | 17-07-10 | 20:01
-weggejorist-
banneniszeauu2009 | 17-07-10 | 20:15
Dan plak je dit erop, en ben je dus niet meer verantwoordelijk voor de gelinkte websites... (systeem in Duitsland):
Mit einem Urteil vom 12. Mai 1998 - 312 O 85/98 - "Haftung für Links" hat das Landgericht (LG) Hamburg entschieden, dass man durch die Anbringung eines Links die Inhalte der gelinkten Seite ggf. mit zu verantworten hat. Dies kann - so das LG - nur dadurch verhindert werden, dass man sich ausdrücklich von den Inhalten dieser Homepages distanziert. Hiermit distanziert sich der Webmaster ausdrücklich von allen Inhalten, welche in Seiten zu finden sind, die auf dieser Homepage gelinkt werden und machen uns diese Inhalte nicht zu eigen. Diese Erklärung gilt für alle auf dieser Homepage (www.sar71.de) angebrachten Links zu externen Homepages. Alle auf unseren Seiten genannten Produktnamen, Produktbezeichnungen und Logos sind Eigentum des jeweiligen Rechteinhabers. Diesen Hinweis finden Sie auch auf den Linkseiten. Hyperlinks zu externen Homepages auf www.sar71.de sind in den meisten Fällen dadurch erkennbar, dass die betreffende Seite sich in einem neuen Browserfenster öffnet.
randmongeaul | 17-07-10 | 20:18
banneniszeauu2009
Jullie lopen gelijk te roepen F*ck brein e.d, ik ga daarop in.Ik loop niet te huilen haha.
pinnokio | 17-07-10 | 20:21
Tim Kuik? Is dat niet die man die denkt dat als hij heel hard schreeuwt ik nooit meer iets download? Rare man en totaal irrelevant.
mindless | 17-07-10 | 20:30
Dankzij de publiciteit van Brein heb ik The Pirate Bay gevonden.
Viva world's most resilient BitTorrent!
Liberty Wolfe | 17-07-10 | 20:42
1 minuut geleden deed thepiratebay het nog gewoon.
Paracetedrol | 17-07-10 | 21:04
BOYCOT BREIN!
Dotsj | 17-07-10 | 21:18
Nou, dan maar doorzetten met Decentralized Tracking en uitbreiden van het TOR-netwerk.
TheMerciless | 17-07-10 | 21:36
site doet t anders nog prima...
para1 | 18-07-10 | 00:04
het is echt belachelijk man - jeez - ik krijg m'n internet in verschillende landen door vpn's/proxy's/en nog wat iets - hoe komen zij aan het idee dat door 'n site in een klein land te verbieden dat ze zomaar hun "probleem" kunnen oplossen?? jeez man - het lijkt een kinderspel: het overheid en idiote platenbedrijven kunnen niets beters verzinnen; net zoals facebook in pakistan en iets dergelijks in myanmar :)... maak je hier geen zorgen, wil je nog steeds piratebay gebruiken (en er zien tienduizen andere alternatieven) -- dan wend je naar een fatsoenlijke vpn provider in het buitenland - hehee... en er bestaat ook tor, verschillende "hide-my-ip" diensten mogelijkheden..
de film en muziek industrie, en misschien ook die van m$ software, moeten een andere bedrijfsmodel gaan zoeken -- daar is geen geld meer te verdienen. stoppen met dit onzin -- denk er eens aan het begin van de 20ste eeuw toen de paarde-en-wagen zaken werden failliet dankzij het opkomst van autos. zouden ze toen autos hadden moeten "verbieden" :)).
jaza7134 | 18-07-10 | 12:00